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General: LA FAMILIA DE JUAN MARCOS ES LA PROPIETARIA DEL GRIAL
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Respuesta  Mensaje 1 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999  (Mensaje original) Enviado: 15/02/2018 01:59

El Santo Grial, el cáliz en que Jesús dio a beber vino (su sangre) a los discípulos, es un enigma.

Incluso ha sido buscado afanosamente por muchos ocultistas por el poder mágico atribuido, incluso Hitler hizo ingentes esfuerzos, ver aquí.

santo grial de valencia

Son varios lo cálices que hay en el mundo que se atribuyen ser las verdaderas reliquias del santo grial.
.
Pero hay tres que tienen más predicación, el que se conserva en Valencia, el que se conserva en León, ver aquí y el vaso que usaba el Padre Pío, ver aquí.

El Santo Grial, el cáliz que utilizó Nuestro Señor Jesucristo en la Última Cena, y en el que convirtió por vez primera el vino en la sangre del Señor, es una reliquia que ha unido la leyenda con la verdad.

Los caballeros de la Edad Media tenían como ideal la búsqueda del Santo Grial.
.
Al que se atribuían poderes milagrosos y contenía un alto significado espiritual.
.
Esto se manifestó en los Caballeros de la Tabla Redonda, en las grandes obras musicales de Ricardo Wagner, Parsifal y Lohengrin; lo buscó afanosamente Hitler.
.
E incluso modernamente tenemos la búsqueda del Santo Grial en una película de Steven Spielberg con Harrison Ford titulada «Indiana Jones y la última cruzada».
.
Por el mundo hay varios cálices que pretenden ser el Santo Grial de la Última Cena, pero parece que el que está en Valencia sería el auténtico.

juan pablo ii y el caliz de valencia

 

LA APARENTE POSICIÓN DEL VATICANO

Últimamente el Vaticano da señales de la autenticidad de la copa de Cristo que se venera en Capilla del Santo Cáliz de la Catedral de Valencia.

Una de ellas es aceptar que Valencia pueda celebrar un Año Santo Jubilar cada cinco años en conmemoración del Santo Cáliz de la Última Cena.

Esta señal la ha dado el cardenal Mauro Piacenza, penitenciario Mayor de la Penitenciaría Apostólica de la Santa Sede.

Y la dio a conocer monseñor Carlos Osoro, arzobispo de Madrid, en la propia Catedral de Valencia, y posteriormente a través de un comunicado oficial de la Agencia AVAN(Arzobispado de Valencia Agencia de Noticias), recogido en la web de la Arquidiócesis de Valencia.

El Santo Cáliz de Valencia competía estrechamente con el de León – conocido como el Cáliz de Doña Urraca – por el reconocimiento de ser el cuenco que Jesucristo utilizó en la última Cena.

Recomendamos leer también:

El Cenáculo: centro de la Santa Sión cristiana

Cómo fue la Última Cena de Jesús con sus discípulos

En este video está el anuncio en favor de Valencia que realizó el  monseñor Carlos Osoro durante una misa en la Catedral de Valencia:

 

 

 

En el museo de la catedral de Valencia se conserva el cáliz que la tradición aragonesa y buena parte del cristianismo identifica con el Santo Grial, y que consta de dos piezas:

El Santo Grial tiene 17 centímetros de altura. La copa mide 5,5 de altura y 9,5 de anchura.
.
El pie está adornado de perlas y esmeraldas.
.
El arqueólogo Antonio Beltrán ha fechado la talla de la copa superior en torno al siglo I.

El pie con asas se habría sido añadido posteriormente.

El pie consta de una columna central hexagonal con una tuerca redonda al medio y terminada en dos pequeños platos, uno donde se apoya la copa superior y otro en la parte inferior que sostiene el pie.

Las asas tienen forma de de serpiente, con sección también hexagonal.

La base, de forma elíptica, es de calcedonia y contiene 28 pequeñas perlas, dos rubíes y dos esmeraldas, todo ello guarnecido en oro.

capilla del santo cáliz de la catedral y algún detalle TFGP.

 

¿CUÁL FUE SU PERIPLO?

La historia del Santo Cáliz empieza en Roma, previsiblemente llevado por San Marcos a la Ciudad Eterna junto con San Pedro.
.
El Papa Sixto II lo entregó a su diácono San Lorenzo, español, el año 258, ante la persecución romana a los cristianos.

San Lorenzo lo hizo llegar a su familia, en Huesca, y pasó por Yebra, Sirena y San Juan de la Peña, para llegar a Zaragoza y, desde 1437, venerarse en la catedral de Valencia.

La reliquia, que la tradición y los estudios dan como auténtica, ha sufrido las vicisitudes de las persecuciones religiosas a  lo largo de la Historia:
.
– la romana, la musulmana, por eso se guardó en los Pirineos;
.
– la napoleónica, fue llevada a Palma de Mallorca entre 1809 y 1813;
.
– y  la de la guerra civil española, un sacerdote guardó el Santo Cáliz en unos  cojines, tras una pared de piedra.

http://forosdelavirgen.org/75104/el-vaticano-justifica-que-el-verdadero-santo-grial-es-el-de-valencia-y-no-el-de-leon-14-10-03/


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Respuesta  Mensaje 18 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 01/03/2018 01:14

Simón de Cirene

Escultura del Cirineo en la Iglesia de San Isidoro de Sevilla, original de Francisco Ruiz Gijón.

Simón de Cirene o El Cirineo fue, según los evangelios de Marcos1​ , Mateo2​ y Lucas,3​ es la persona que ayuda a cargar con la cruz de Jesús hasta el Gólgota, donde luego sería crucificado. Se dice que "venía del campo", y en el evangelio de Marcos se hace referencia a él como "padre de Alejandro y de Rufo". No hay ningún dato más acerca de él en el Nuevo Testamento.

Su ciudad de origen, Cirene, estaba situada en el norte de África. Según la tradición, sus hijos Rufo y Alejandro se hicieron misioneros. El hecho de que se mencione sus nombres sugiere que pudo tratarse de personajes relevantes en el cristianismo primitivo.

Referencias[editar]

Simón de Cirene, Ulm, Semana Santa 2011
 

Respuesta  Mensaje 19 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 01/03/2018 01:19
1. Marcos 15:21 Y obligaron a uno que pasaba, Simón de Cirene, padre de ALEJANDRO y de Rufo, que venía del campo, a que le llevase la cruz.

Respuesta  Mensaje 20 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 01/03/2018 01:39

SIGNAL MOUNTAIN, Tenn., Oct. 5, 2015 /PRNewswire/ -- It is one of Christendom's most enduring and confounding mysteries: Who was the unnamed "other disciple, whom Jesus loved" (John 20:2), who knew the Jewish high priests Annas and Caiaphas (John 18:15), who sat next to Jesus at the Last Supper (John 13:23-25), and who presumably wrote the Gospel of John, the Johannine epistles and Revelation? Bible scholars, laymen and early church patriarchs have wrestled with the obscured identity of the Beloved Disciple and the writer of John's Gospel for nearly two millennia.

Now, Tennessee Bible researcher Randall Carter Gray says he has solved the mystery, relying, in part, on a 1968 Coptic (Egyptian) biography of St. John Mark, The Beholder of God, which was only translated into English in 1997. Gray said the biography, written by the late Coptic Pope Shenouda III, reveals tantalizing clues on "a largely overlooked, very important albeit "hidden man," whose given Jewish name was John."

"North African refugee John Mark, of Cyrene (Libya)," Gray said, "is the Beloved Disciple, who wrote all the works in the New Testament ascribed to people named John and Mark. He knew the high priests, because he worked with them as a priest and scribe. He was the only professionally trained writer in Jesus' inner circle."

In the biography, Shenouda claims that John Mark was 1) a native of Cyrene, 2) a North African refugee with a well-appointed home in Jerusalem, 3) a Jewish Levite priest and scribe, 4) the founder of the Coptic church and a theology school in Alexandria, Egypt, 5) one of the 70 apostles (evangelists) chosen by Jesus, 6) a cousin of Barnabas, 7) a secretary for the apostles Paul and Peter, and 8) John Mark was the host, along with his mother Mary, of the Last Supper. Gray said John Mark, a youth during Jesus' ministry, leaned on Jesus like a kid brother would" (John 13:23-25).

"It is John Mark's home that Peter immediately runs to after being miraculously released from prison," Gray continued. "The home is effectively the first church, as it was a meeting place for Christians in Jerusalem, including Mary, the mother of Jesus and Jesus' brothers (Acts 1:14; 12:12). John Mark's mother Mary was a wealthy benefactor of Jesus, who was among the women in Jerusalem who cared for him."

Acknowledging the description of John's Gospel as a "Gnostic gospel," Gray said, "John Mark wrote the fourth gospel with Gnostic elements, arguing that Jesus was both fully human and fully divine, because he confronted the Gnostics in Alexandria, where the heretical group arose. I'm very surprised that people trying to solve this mystery have been so far off and disregarded the Coptic perspective. Wikipedia doesn't even mention John Mark's name in its page on 'the disciple whom Jesus loved.' Everyone from Lazarus to Mary Magdalene is posited as a candidate. But neither knew the high priests. John Mark did.

"I can imagine John Mark in the high priest's courtyard (John 18:15-17) arguing on Jesus' behalf after Jesus' arrest, perhaps risking his career and even his life, even as Peter was denying he even knew Jesus. I can imagine Jesus especially loving John Mark, because the youth was a refugee, and perhaps a man of color, and a sensitive thinker and writer." Jesus foreknew how important John Mark would be to the church and the New Testament, Gray said. "He foreknew that 'this man' (John 21:21-23) would not taste death as the writer of Revelation (Gray does not believe John Mark was martyred, though that has traditionally been asserted).

Returning to John's Gospel, Gray said, "It was often disregarded or condemned by some of the early Christians. John's Gospel was actually banned for a time. But today, the Gospel of John may be the most-preferred gospel among Christians, notably evangelicals."

As for John, the son of Zebedee, Gray said, "He has been the safe, but impossible choice for the Beloved Disciple for decades. Early church father Irenaeus wrote that 'the apostle John' was the person who wrote the fourth gospel, as it had somehow been told to him. But there were two apostles named John," Gray said.

"We can't assume anything about Zebedee's John as a writer, because we know that he was uneducated, as Peter was" (Acts 4:3), and he appears nowhere in John's Gospel except as an afterthought in the final chapter. Given the biography's claim that John Mark was a priest and scribe, Gray said it is "fascinating to focus on one particular use of the name 'John' in Acts 4:6, which may demonstrate to us that John Mark was a member of the Sanhedrin.

"Alexander is also mentioned here along with John," Gray said. "That is significant, I think, because one of Simon of Cyrene's sons was named Alexander, with the other being Rufus. I believe there is much ethnic significance in the fact that John Mark, Simon, Alexander and Rufus were all from North Africa" (Mark 15:21). Simon of Cyrene was seized by Roman soldiers to assist Jesus in carrying his cross -- which Gray believes may show that Jesus, perhaps like Simon, was "a man of color."

Gray said the shortened name "John" is used twice further on in Acts (13:34; 15:36-40) to describe John Mark. Sometimes, the young priest's Gentile/Roman name "Mark" or "Marcus" -- which means, interestingly, "hammer" -- is used; "so," Gray said, "we can't be absolutely sure that the name of John in Acts 4:6 refers to John Mark, but in that very book, Luke, who wrote Acts and the gospel bearing his name, calls John Mark only by his first, Jewish name, John, just as he does when he's describing the rulers, elders, priests and scribes assembled to hear Peter and Zebedee's John."

Gray explained that students of the Bible "all come rather jaded to the subject of the Beloved Disciple, because we have accepted some things that we think are unknowable. But I believe Jesus was right when he said there would come a time when all hidden mysteries will be revealed (Mark 4:22). It is time for John Mark to get his just due."

Gray, a retired newspaper reporter and editor, who served in Egypt and Ethiopia (Eritrea) as a Naval intelligence specialist, said that he is raising funds and making contacts in the effort to produce a documentary on John Mark as the Beloved Disciple, the working title of which is Beloved Disciple/African Priest. He's seeking interested parties to be interviewed and help with production. He can be reached by email at rcartergray@yahoo.com or by phone (423) 619-9034.

Gray said in his search for the identity of the Beloved Disciple he has tried to put himself in "Jesus' sandals" to surmise what kind of person Jesus would be most likely to love. "I can envision Jesus loving a North African refugee, who apparently suffered at the hands of robbers in his native Cyrene, precipitating his flight to Jerusalem with his mother Mary," Gray said. "I can see Jesus having had special affection for a man who may have been the object of racial bias, if John Mark was a man of color, which we can only assume he was."

Much additional material pertaining to John Mark appears on Gray's website: TANATA: Things (often) Are Not As They Appear: https://tanata.squarespace.com.

 

 

SOURCE TANATA



RELATED LINKS

https://tanata.squarespace.com


Respuesta  Mensaje 21 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 01/03/2018 02:04

John Mark as the Beloved Disciple

 
A key proponent of the suggestion that John Mark was the beloved disciple is Pierson Parker, “John and John Mark” JBL 79 (1960): 97-110. He makes the following points:
  1. John Mark lived in Jerusalem (Acts 12:12) where the Fourth Gospel concentrates most of the activity of Jesus and the beloved disciple (97).
  2. John Mark was related to a Levite named Barnabas (Colossians 4:10; Acts 4:36) and may have mutilated his fingers to get out of his priestly duties (Mark’s Latin prologue in codex Toletanus). The Fourth Gospel is interested in the temple cult, the beloved disciple knows the high priest in John 18:15, and there is the tradition of Polycrates that “John” wore the priestly vestment (98).
  3. John Mark was a figure of means, befitting a Gospel that does not take as much interest in the poor and the elite circles of the beloved disciple (98).
  4. John Mark could be host of the last supper (98).
  5. John Mark was a companion of Paul and there is Pauline influence in the Fourth Gospel, though in the author’s distinct terminology (98-99).
  6. John Mark was a co-worker of Luke. The distinct agreements between the Gospels of John and Luke, as well as their differing wording and literary contexts, are due to two authors sharing oral traditions when they worked together (99-100).
  7. Just as Paul reconciled with Barnabas and John Mark after their dispute over Gentile “Judaizing” (cf. Acts 15:37-39; Gal 2:7; Col 4:10), the Fourth Gospel sides with the Gentile view of the controversy (100).
  8. John Mark ministered among the diaspora and the Fourth Gospel is the sole one to mention Greek-speaking Jews in the diaspora (John 7:35; cf. 12:20) (101).
  9. John Mark was a companion of Peter (Acts 12:12). The Fourth Gospel goes into the most detail about Peter and the beloved disciple is his constant companion (101).
  10. There is no reason to suppose (John) Mark waited to be Peter’s “interpreter” until late in Peter’s life (cf. Papias) and the Fourth Gospel aligns with Peter’s preaching in Acts (102).
  11. The discrepancy over whether (John) Mark wrote a Gospel after Peter’s death (cf. Irenaeus) or during Peter’s lifetime (cf. Clement of Alexandria) is due to the evangelist adding an addendum (John 21) after Peter died (102-3).
  12. The tradition that John Mark went to Alexandria accords with the Alexandrian theology of the Fourth Gospel (103).
  13. John Mark visited Ephesus, explaining the tradition of the evangelist John in Ephesus (103).

Parker turns to Papias where he points out that (John) Mark’s substandard order may reflect the Fourth Gospel’s departures from the Synoptic tradition based on his personal recollections (104). Against Papias’s statement that (John) Mark was not a witness of Jesus, Parker cites a line from the Muratorian Canon that “he was present at some events” and argues that Papias defended the Fourth Gospel against its detractors (105). Since Papias ascribes the observation about (John) Mark’s lack of order to the Elder John of Ephesus (note: Parker leans towards seeing the tradition that the Apostle John was in Ephesus as mistaken), John Mark and the Elder John must be separate individuals (110). He closes with one more list about the evangelist:

  1. He had a home near Jerusalem in John 19:27 (106).
  2. He was a young man cared for or “loved” by Jesus (106).
  3. His date for Easter was supported by Christians in Ephesus (106).
  4. He stresses eyewitness testimony and could be one of the eyewitness “ministers” of the word (cf. Luke 1:2; Acts 13:5) (106).
  5. He did not rely on written sources besides his memory (106).
  6. The Fourth Gospel took shape after Peter’s death when John Mark was old (106).
  7. The Fourth Gospel has a good grasp of Jewish and Pagan though (106-7).
  8. The Fourth Gospel is similar to Colossians in combating Gnostic ideas.

It could also explain the unanimous tradition that the author of the Gospel was John, even as the various figures named John became confused in the early church (107-8).

This theory coheres with the beloved disciple being an elite Jerusalem follower, but major flaws remain. There is no evidence in the New Testament that John Mark knew Jesus during his lifetime or that the house in Acts 12 was the locale of the last supper and it seems problematic to discern the identity of a character in one text from an entirely separate book (Acts). Papias clearly states that (John) Mark was not a witness like the beloved disciple but a second-hand reporter of Peter, which is why he was not able to get the “order” correct, while the fragmentary line in the Muratorian canon could refer to Peter as the subject. The early church followed Papias in linking Mark or Peter with the second canonical Gospel: Parker is not persuasive in dismissing Justin Martyr (Dialogue 106:3) and, while he notes that Jerome hesitatingly related John Mark of Acts to the second canonical Gospel (Commentary in Philemon 24) (109n.36), 1 Peter 5:13 was the more common proof-text in defending that Gospel’s authorship.


Respuesta  Mensaje 22 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 01/03/2018 02:43

 

https://wol.jw.org/es/wol/d/r4/lp-s/2010208


Respuesta  Mensaje 23 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 01/03/2018 02:46

Evangelio de Marcos - Got Questions?

https://www.gotquestions.org/Espanol/Evangelio-de-Marcos.html
Propósito de la Escritura: Mientras que Mateo fue escrito principalmente para sus compatriotas judíos, el Evangelio de Marcos parece estar dirigido a los creyentes romanos, particularmente a los gentiles.Marcos escribió como un pastor a los cristianos que previamente habían escuchado y creído el Evangelio (Romanos ...

Respuesta  Mensaje 24 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 01/03/2018 15:02
DUALIDAD JUAN MARCOS-PABLO SE TRANSFIGURO EN LA DUALIDAD JUAN XXIII Y PABLO VI. ES EN ESTE MARCO EL ORIGEN DEL PORQUE LOS PAPAS SUCESIVOS ADOPTARON EL NOMBRE DE JUAN PABLO I Y JUAN PABLO II. SIN DUDAS QUE JUAN XXIII, EL PAPA DE VENECIA, FUE UN REVOLUCIONARIO EN TODO EL SENTIDO DE LA PALABRA, Y QUE MARCO UN PUNTO DE INFLEXION, CON CLARA REFERENCIA AL SANTO GRIAL. EL CONCILIO VATICANO II, FUE UN PORTAL, EN ESTE MARCO. EL VERDADERO ORIGINARIO DE LA PREDICACION A LOS GENTILES FUE JUAN MARCOS Y NO PABLO O SAULO DE TARSO, COMO SE PREDICA ACTUALMENTE.
 

Respuesta  Mensaje 25 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 09/03/2018 02:05
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Respuesta  Mensaje 26 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 31/01/2019 04:24
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Sapientia Aedificavit Sibi Domum. Es decir, "la sabiduría ha edificado aquí su casa". Resulta curioso que la misma frase aparece en el Evangelio de María Magdalena, un texto apócrifo. Se dice que en el interior de esta iglesia y de otras muchas de Venecia está escondido el tesoro de los templarios. Pero no hay ninguna prueba de ello. Para terminar ya con esta entrada me gustaría que nos acercásemos un momento a uno de los edificios más emblemáticos de Venecia: el Palacio Ducal.
 
 
 
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Eye within an interlocking circle and triangle, Santa Maria della Maddalena, Venice
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"¡Oh profundidad de las riquezas de la sabiduría (sophia)
y de la ciencia (gnwsiV, gnosis) de Dios!
¡Cuán incomprensibles son sus juicios, e inescrutables sus caminos!"
(Romanos, 11: 33).

 

 
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Respuesta  Mensaje 27 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 08/07/2019 00:43
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Respuesta  Mensaje 28 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 06/09/2019 00:42

El liberalismo reconoce sólamente tres derechos: 1) a la vida; 2) a la propiedad y; 3) a la Libertad.


Respuesta  Mensaje 29 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 02/11/2022 05:23


Respuesta  Mensaje 30 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 02/11/2022 18:35
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Jany5236 02/11/2022 13:35
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debak91173 02/11/2022 08:10
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Bob Parker 02/11/2022 06:15
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Respuesta  Mensaje 31 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 24/05/2023 20:59


Respuesta  Mensaje 32 de 32 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 13/03/2024 11:48



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