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¿PORQUE DIA Y DIAMETRO TIENEN ORIGEN EN LA DIOSA DIANA?
¿Pero la luna en el marco a RAQUEL NO SIMBOLIZA AL HIJO DE RAQUEL? Sabemos que en el sistema solar LA TIERRA ES LA QUE GIRA ALREDEDOR DEL SOL Y LA LUNA GIRA ALREDEDOR DE LA TIERRA.
TODO EL PATRON PIRAMIDAL DISEÑADO EN FUNCION AL DIAMETRO DE LA TIERRA Y DE LA LUNA, E INCLUSO EN EL CONTEXTO A LA SEMANA DE 7 DIAS, QUE SI MULTIPLICAMOS 7*1440=10080, OSEA EL DIAMETRO DEL CIRCULO, CUYO RADIO ES LA SUMA DEL RADIO DE LA LUNA Y EL RADIO DE LA TIERRA. OSEA QUE SI EN 1 DIA =24 HORAS=1440 MINUTOS. SI CONSIDERAMOS LA LONGITUD DEL CIRCULO MAYOR MULTIPLICAMOS 10080*PI=31680, OSEA UNA REFERENCIA A LA GEMETRIA EN EL GRIEGO DE LA EXPRESION "NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO". AHORA SI DIVIDIMOS 31680/1440=22 DIAS. OSEA UNA REFERENCIA A LOS 22 DIAS DE LA FESTIVIDAD DEL OCTAVO DIA DE LA FIESTA DE LAS CABAÑAS. ESTE ES EL SECRETO DE LA RELACION 22/7 CON REFERENCIA A MARIA MAGDALENA. TODO EL PATRON DEL DIA, DIAMETRO, J-ANU-KAH (D-IANA), J-ANUARY, ANU-BY, ANUNAKI, ETC ES UNA REFERENCIA A JANUKAH EN EL CONTEXTO A LA INDEPENDENCIA DE LOS ESTADOS UNIDOS E INCLUSO EL AÑO NUEVO GREGORIANO. ¿LA CLAVE DE LA LETRA DE DIANA, QUE DERIVA DE DINA, OSEA LA UNICA HIJA DE JACOB, CUYO NOMBRE ERA DINA, TIENE MARCO CON LA LUNA CUARTO MENGUANTE CON REFERENCIA A LA CLAVE D-AV-ID / LL-AV-E / CL-AV-E /D-AV-INCI? RECORDEMOS QUE LA LUNA CUARTO MENGUANTE TIENE LA MISMA FORMA DE LA LETRA D. ¿CUAL ES EL SECRETO DEL AÑO NUEVO, INSISTO, EN EL CONTEXTO A LA INDEPENDENCIA DE ESTADOS UNIDOS E INCLUSO EL AÑO NUEVO, QUE ESTA A LOS 180 DIAS DE DICHA INDEPENDENCIA?
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Perséfone
De Wikipedia, la enciclopedia libre
En la mitología griega, Perséfone (en griego antiguo, Περσεφόνη Persephónē: ‘la que lleva la muerte’) es hija de Zeus y de Deméter (ἡ Μητὴρ hē Mētḕr: ‘la madre’). La joven doncella, llamada hasta entonces Kore (Κόρη: ‘hija’), es raptada por Hades y se convierte en la reina del Inframundo.
Perséfone es su nombre en la literatura épica de la Grecia jónica.[1] En otros dialectos era conocida por otros nombres, como Persephassa o Persephatta. Homero la llama Persephoneia (Περσεφόνεια). Los romanos tuvieron noticia de ella por primera vez a través de las ciudades eólicas y dóricas de la Magna Grecia, donde usaban la variante dialéctica Proserpina.
De ahí que en la mitología romana fuese llamada Proserpina, y como tal llegase a convertirse en un personaje emblemático del Renacimiento.
Visión general[editar]
La figura de Perséfone es actualmente muy conocida. Su historia tiene un gran poder emocional: una doncella inocente, el dolor de una madre por el rapto y el regreso de su hija. También es citada con frecuencia como un paradigma de los mitos que explican procesos naturales, con el descenso y el regreso de la diosa provocando el cambio de estación.
Pero los griegos también conocían otra faceta de Perséfone. Ella era además la terrible Reina de los muertos, cuyo nombre no era seguro pronunciar en voz alta y a la que se referían como «La Doncella». En la Odisea, cuando Odiseo viaja al Inframundo, alude a ella como «Reina de Hierro». Su mito central, aún con toda su familiaridad emotiva, era también el contexto tácito de los extraños ritos iniciáticos secretos de regeneración de los misterios eleusinos, que prometían la inmortalidad a sobrecogidos participantes: una inmortalidad en el mundo subterráneo de Perséfone, en un banquete con los héroes bajo su pavorosa mirada.[2]
El mito del rapto[editar]
Grabado de 1690, obra de Johann Ulrich Krauß (1655-1719): Las compañeras de Perséfone son transformadas en sirenas.
En el panteón olímpico se le da un padre a Perséfone: según la Teogonía de Hesíodo era hija de Zeus y Deméter:
Y él [Zeus] fue a la cama de la abundante Démeter, quien concibió a Perséfone, la de blancos brazos, robada por Hades del lado de su madre.
Sin embargo, Deméter no tenía una posición estable en el Olimpo. Solía vivir muy lejos de los demás dioses, siendo una diosa de la naturaleza anterior a plantar semillas y cultivar plantas. En la tradición olímpica fue cortejada por los dioses Hermes, Ares, Apolo y Hefesto, pero ella rechazó todos sus regalos y alejó a su hija de la compañía de los dioses. Así, llevaba una vida pacífica hasta que su hija Perséfone se convirtió en la reina del inframundo, lo que, según los mitógrafos olímpicos, no sucedió hasta que Hades la raptó y la llevó allí con él. Perséfone estaba cogiendo flores inocentemente con algunas ninfas (y Atenea y Artemisa, según el himno homérico, o Leucipe, o algunas Oceánides) en un campo en Enna cuando Hades apareció, emergiendo de una grieta del suelo. Las ninfas fueron castigadas siendo transformadas en las Sirenas por no haber intervenido. La vida quedó paralizada mientras la desolada Deméter buscaba por todas partes a su hija perdida. Hécate había oído sus gritos y sugirió a Démeter hablar con Helios, el sol, que todo lo ve, para que le contase lo que había pasado.
Finalmente, Zeus no pudo aguantar más la agonía de la tierra y obligó a Hades a devolver a Perséfone, enviando a Hermes para rescatarla. La única condición que se puso para liberar a Perséfone fue que no probase bocado en todo el trayecto, pero Hades la engañó para que comiese seis ,o cuatro según las fuentes, semillas de granada, que la obligaban a volver cada año un mes por cada semilla. En algunas versiones, Ascálafo contaba a los demás dioses que Perséfone se había comido voluntariamente las semillas de granada. Cuando Deméter y su hija estaban juntas, la tierra florecía de vegetación. Pero durante seis meses al año, cuando Perséfone volvía a los infiernos, la tierra se convertía de nuevo en un erial estéril. Fue durante su viaje para rescatar a Perséfone del inframundo cuando Deméter reveló los misterios eleusinos. En una versión alternativa, Hécate rescató a Perséfone. En la versión más antigua la temible diosa Perséfone era la propia Reina del Inframundo.[3]
En algunas versiones Deméter prohíbe a la tierra dar frutos, en otras está tan ocupada buscando a Perséfone que no se ocupa de ella, y en algunas la profundidad de su desesperación hace que nada crezca.
El número de semillas comido por Perséfone cambia también de unas versiones a otras, a menudo en relación con la duración del invierno en la zona de procedencia de la historia.
Este mito puede ser interpretado también como una alegoría de los rituales matrimoniales de los antiguos griegos, que sentían que el matrimonio era una especie de rapto de la novia de su familia por parte del novio, y este mito puede haber explicado los orígenes del ritual del matrimonio. La más popular explicación etiológica de las estaciones puede haber sido una interpretación posterior.
Perséfone, como reina del Hades, sólo mostró clemencia una vez. Debido a que la música de Orfeo era tan arrebatadoramente triste, permitió que éste se llevase a su esposa, Eurídice, de vuelta al mundo de los vivos con la condición de que ella caminase tras él y él nunca intentase mirarla a la cara hasta que estuviesen en la superficie. Orfeo accedió pero falló, al mirar atrás casi al final para asegurarse de que su esposa le seguía, y perdió a Eurídice para siempre.
Perséfone también figura en la historia de Adonis, el consorte sirio de Afrodita. Cuando Adonis nació, Afrodita lo tomó bajo su protección y fue hechizada por su belleza sobrenatural. Afrodita se lo dio a Perséfone para que lo cuidara, pero ésta también quedó asombrada por su belleza y rehusó devolvérselo. La discusión entre las dos diosas fue resuelta por Zeus o Calíope, quien decidió que Adonis pasase cuatro meses con Afrodita, cuatro con Perséfone y los cuatro restantes del año solo.
También departió con Psique cuando esta bajó al inframundo a buscar un cofrecito que Afrodita la había mandado a buscar.
Cuando Hades persiguió a una ninfa llamada Mente, Perséfone la convirtió en una planta de menta.
Perséfone era el objeto del cariño de Pirítoo. Su amigo Teseo y él prometieron casarse con sendas hijas de Zeus. Teseo escogió a Helena, la secuestró con la ayuda de Pirítoo y decidió retenerla hasta que tuviese la edad de casarse. Dejaron a Helena con la madre de Teseo, Etra, y viajaron al inframundo, reino de la elegida de Pirítoo, Perséfone, y del marido de ésta, Hades, quien fingió ofrecerles hospitalidad y preparó un banquete. Tan pronto como la pareja se sentó, las serpientes se enroscaron en torno a sus pies, atrapándolos. Teseo fue finalmente rescatado por Heracles.
El matrimonio formado por Perséfone y Hades fue estéril; no así ella, que fue seducida por su propio padre en forma de serpiente y tuvo un hijo: Zagreo, que fue asesinado por los Titanes a instancias de Hera.
Era frecuente referirse a Perséfone y su madre Deméter como aspectos de la misma diosa, y eran llamadas «las Deméters» o simplemente «las diosas». La historia del rapto de Perséfone era parte de los ritos de iniciación en los misterios eleusinos.
El rapto según la Enciclopedia Británica[editar]
La versión del mito que aparece en la edición de 1911 de la Enciclopedia Británica es la siguiente:
Mientras estaba recogiendo flores con sus compañeras en un prado, la tierra se abrió y Hádes, dios de los muertos, apareció y se la llevó para que fuese su reina en el inframundo. [...] Antorcha en mano, su afligida madre la buscó por todo el mundo, y al no encontrarla prohibió a la tierra seguir creciendo. Así todo aquel año no creció una sola brizna de hierba, y los hombres habrían muerto de hambre si Zeus no hubiese persuadido a Plutón de que dejase marchar a Proserpina. Pero antes de permitirle marchar Plutón le hizo comer la semilla de una granada, y que así no pudiese permanecer alejada para siempre. Por esto fue acordado que pasaría dos tercios (según autores posteriores, un tercio) de cada año con su madre y los dioses del cielo, y el resto del año con Plutón bajo la tierra. [...] Como esposa de Plutón mandaba a espectro, gobernaba a los fantasmas y llevaba a cabo las maldiciones de los hombres.
Cuando Perséfone vuelve con su marido al infierno es cuando las hojas se caen y cuando no da frutos es cuando Démeter se desespera, el otoño, y cuando Perséfone vuelve a la tierra en Primavera es cuando las flores florecen y la tierra se vuelve fértil de nuevo, dado a la alegría de su madre, Démeter.
Investigaciones modernas sobre Perséfone[editar]
¿Perséfone anterior a Grecia?[editar]
Muchos investigadores modernos han argumentado que el culto a Perséfone fue una continuación de la adoración que ya se le profesaba en el Neolítico o en la civilización minoica. Entre los clasicistas, esta tesis ha sido defendida por Günter Zuntz[4] y cautamente incluida por Walter Burkert en su definitivo libro La religión griega.
Con mayor atrevimiento, el mitólogo Károly Kerényi ha identificado a Perséfone con la anónima «señora del laberinto» de Cnosos.
Por otra parte, la hipótesis de un culto universal a la Madre Tierra ha estado bajo creciente crítica en los últimos años. Para saber más sobre esta controversia, vea el artículo Diosa Madre.
Vida, muerte y resurrección[editar]
Inspirados por James Frazer, Jane Ellen Harrison y los mitólogos modernos, algunos investigadores han etiquetado a Perséfone como una deidad de vida, muerte y resurrección.
Consortes y descendencia[editar]
Véase también[editar]
https://es.wikipedia.org/wiki/Pers%C3%A9fone |
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Originally Posted by fr0sty
Did you know the great pyramid is perfect, but they say the top of the pyramid is not in the middle of the square base and has an error of a quarter of a inch lol . but that is because the modern scientists has calculate wrong the Pi number. Pi or π is a mathematical constant whose value is the ratio of any circle's circumference to its diameter in Euclidean space; this is the same value as the ratio of a circle's area to the square of its radius. It is approximately equal to 3.14159 in the usual decimal notation (see the table for its representation in some other bases). π is one of the most important mathematical and physical constants: many formulae from mathematics, science, and engineering involve π. Circumference = π × diameter Area of the circle = π × area of the shaded square Calculating Pi number π can be empirically estimated by drawing a large circle, then measuring its diameter and circumference and dividing the circumference by the diameter. Another geometry-based approach, due to Archimedes,[19] is to calculate the perimeter, P n , of a regular polygon with n sides circumscribed around a circle with diameter d. Then That is, the more sides the polygon has, the closer the approximation approaches π. Archimedes determined the accuracy of this approach by comparing the perimeter of the circumscribed polygon with the perimeter of a regular polygon with the same number of sides inscribed inside the circle. Using a polygon with 96 sides, he computed the fractional range: I will say only that his ARCHIMEDES axiom (287-212 BC) resulting from the conclusion that seems logical in our OLD thinking and reference, namely that a circle can be compared and even overlapped with circumscribed polygon with infinite number of sides is not accurate! The modern scientist will say to you if you give them the TRUE PI NUMBER "Archimedes established margin that included PI: between 3.1408 (223/71) and 3.1428 (22 / 7), so the your result are not included in this interval, so that is false!" For the moment all the guys out there uses PI=3.1415(....) but the true Pi number is 3,1446(...) go and measure on terrain!!! practical !!! PI=4/radical(PHI, the golden ratio = 1.61803399(...)) = 3.14460550981492(...) !!! The Golden Ratio!!! Facts: According to the true pi number the diameter of the Large Hadron Collider is smaller with 8.13 meters! According to the true pi number the GREAT PYRAMID IS P.E.R.F.E.C.T.!!!!!!! According to the true pi number N.A.S.A. is using the true PI number. lol According to the true pi number the humans will be able to build more perfect buildings (and durable ffs!!!) ACCORDING TO THE TRUE PI NUMBER THE MARKO RODIN SINGLE TORUS COIL WILL BE UPGRADED AND MORE EFFICIENT!!! and a little bigger in diameter )
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Correction: PI=4/sqrt(PHI)=3.144605511029693144(...)...without doubt...MEASURED!...But, pay attention, please, about the"PARADOX OF THE SMALL ANGLES"up to sqrt[sqrt(89)]=3.071478656(...) sexag.deg. I'll explain you, later! See you, please: http://quadrature.ro V L A H S T A R Mircea-Mugurel Serban
Last edited by vlahstar; 18-06-2009 at 09:21 AM. Reason: Completion!
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Originally Posted by fr0sty
Did you know the great pyramid is perfect, but they say the top of the pyramid is not in the middle of the square base and has an error of a quarter of a inch lol . but that is because the modern scientists has calculate wrong the Pi number. Pi or π is a mathematical constant whose value is the ratio of any circle's circumference to its diameter in Euclidean space; this is the same value as the ratio of a circle's area to the square of its radius. It is approximately equal to 3.14159 in the usual decimal notation (see the table for its representation in some other bases). π is one of the most important mathematical and physical constants: many formulae from mathematics, science, and engineering involve π. Circumference = π × diameter Area of the circle = π × area of the shaded square Calculating Pi number π can be empirically estimated by drawing a large circle, then measuring its diameter and circumference and dividing the circumference by the diameter. Another geometry-based approach, due to Archimedes,[19] is to calculate the perimeter, P n , of a regular polygon with n sides circumscribed around a circle with diameter d. Then That is, the more sides the polygon has, the closer the approximation approaches π. Archimedes determined the accuracy of this approach by comparing the perimeter of the circumscribed polygon with the perimeter of a regular polygon with the same number of sides inscribed inside the circle. Using a polygon with 96 sides, he computed the fractional range: I will say only that his ARCHIMEDES axiom (287-212 BC) resulting from the conclusion that seems logical in our OLD thinking and reference, namely that a circle can be compared and even overlapped with circumscribed polygon with infinite number of sides is not accurate! The modern scientist will say to you if you give them the TRUE PI NUMBER "Archimedes established margin that included PI: between 3.1408 (223/71) and 3.1428 (22 / 7), so the your result are not included in this interval, so that is false!" For the moment all the guys out there uses PI=3.1415(....) but the true Pi number is 3,1446(...) go and measure on terrain!!! practical !!! PI=4/radical(PHI, the golden ratio = 1.61803399(...)) = 3.14460550981492(...) !!! The Golden Ratio!!! Facts: According to the true pi number the diameter of the Large Hadron Collider is smaller with 8.13 meters! According to the true pi number the GREAT PYRAMID IS P.E.R.F.E.C.T.!!!!!!! According to the true pi number N.A.S.A. is using the true PI number. lol According to the true pi number the humans will be able to build more perfect buildings (and durable ffs!!!) ACCORDING TO THE TRUE PI NUMBER THE MARKO RODIN SINGLE TORUS COIL WILL BE UPGRADED AND MORE EFFICIENT!!! and a little bigger in diameter )
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2. Daniel 2:27 Daniel respondió delante del rey, diciendo: El MISTERIO que el rey demanda, ni sabios, ni astrólogos, ni magos ni adivinos lo pueden revelar al rey.
22/7=3.14= PI-RAMIDE
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MONTE HERMON (TRIBU DE DAN)
DAN-IEL / PARALELO 33
MON / MOON / LUNA / TRANSFIGURACION
LINAJE DE A-DAN
58. Génesis 49:16 DAN juzgará a su pueblo, Como una de las tribus de Israel.
Será DAN
serpiente junto al camino, Víbora junto a la senda, Que muerde los talones del caballo, Y hace caer hacia atrás al jinete
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En este caso no es la jarra de Acuario , este cuadro refiere a los misterios de Eleusis, Cornu-copia, Cornu Latin cuerno, recordemos maiz en Ingles corn, relacionado con la fertilidad. Según el retórico ateniense Isócrates, los mayores dones que Deméter daba a los atenienses eran el grano, que hacía al hombre diferente de los animales salvajes, y los misterios eleusinos, que le daban mayores esperanzas en esta vida y en la otra.4
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Demeter - Wikipedia, the free encyclopediaDeméter como madre de maíz De acuerdo con el ateniense orador Isócrates , los mayores dones de Deméter a la humanidad fueron la agricultura, en particular de los cereales, y los misterios que dan la esperanza de iniciar más en esta vida y el más allá. [ 12 ] Estos dos regalos fueron conectados íntimamente en los mitos de Deméter y cultos mistéricos . En Homero, la Odisea es la diosa de pelo rubio que se separa la paja del grano. [ 13 ] En Hesíodo, las oraciones a Zeus -Ctonio ( ctónica Zeus) y Deméter ayudar a crecer los cultivos lleno y fuerte. [ 14 ] Deméter emblema es el amapola, una flor de color rojo brillante que crece entre la cebada. [ 15 ] En Hesíodo 's Teogonía , Deméter es la hija de Cronos y Rea . En las bodas de Cadmo y Harmonía , Deméter atraídos Iasion lejos de los juerguistas otros. Tenían relaciones sexuales en un surco de arado en Creta , y ella dio a luz a un hijo, Pluto . [ 16 ] Su hija de Zeus era Perséfone , reina del mundo subterráneo. [ 17 ] [ editar ] Fiestas y cultos Artículo principal: Misterios de Eleusis y las Tesmoforias Dos grandes festivales de Deméter eran sagrados misterios . Su Tesmoforias del festival (11 de octubre - 13) fue sólo para mujeres. [ 18 ] Sus misterios de Eleusis estaban abiertas a los iniciados de cualquier género o clase social. En el corazón de ambos festivales son los mitos relativos a Deméter como Madre y Perséfone como su hija. [ editar ] Mitos 11 Octubre - codigo 11 - 8 8 el hipercubo - 11 las coordenadas de la simetria - El -even en los cuernos del Toro. Los cuernos son la figura clave en el Zodiaco de alli que los cuernos sean sinonimo del Diablo, seguna la mitologia Griega se ascocia la Cornucopia y su fertilidad mas a los cuernos de la cabra hoy fiel representante de Satan, en otros tiempos tambien asociado al Toro - Baal, Bel, Bull. El es el Dios sol Los pajaros son las aguilas bicefalas que se encuentran en el oraculo de Delphi a la hora indicada para dejar el huevo cosmico. El perro Anubis Cornucopia - Wikipedia, la enciclopedia libreLa cornucopia (del latín cornu, ‘cuerno’ y copĭa, ‘abundancia’), en español conocida también como cuerno de la abundancia (en latín cornu copĭae), es un símbolo de prosperidad y afluencia que data del siglo V a. C. En la mitología griega, la cabra Amaltea crio a Zeus con su leche. De niño, mientras jugaba con uno de sus rayos, Zeus rompió -sin querer- uno de los cuernos de la cabra. Para compensar a Amaltea, al cuerno roto le confirió poder para que, a quien lo poseyera, se le concediese todo lo que deseara. De ahí surgió la leyenda de la cornucopia. Las representaciones originales eran del cuerno de la cabra lleno de frutas y flores. A varias deidades, especialmente a Fortuna, se les representaba con el cuerno de la abundancia. Imágenes más modernas, como las usadas en los murales del Día de Acción de Gracias, muestran una cesta de mimbre con forma de cuerno llena de frutas y verduras. En otras representaciones modernas, la cornucopia es básicamente un cono curvo, hueco y sin fondo, típicamente relleno con diversos tipos de frutas. Se usa en el escudo de Colombia, donde aparecen dos cornucopias, una atiborrada de frutos y flores exóticas del país y otra llena de monedas de oro. En la parte superior del escudo de Venezuela se encuentran dos cornucopias cruzadas, así como en el escudo de Panamá y en el de Perú, donde aparece una cornucopia dorada que derrama monedas de oro. El cuerno de la abundancia también aparece en el escudo de la Provincia de Mendoza, ubicada en la República Argentina. Al menos durante varios decenios, en México se enseñaba y con colorida representación en mapas -dada su notoria inclinación de noroeste a sureste- se reiteraba que la forma del país es semejante a un cuerno de la abundancia, rebosante de frutas.
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En la mitología finlandesa , el Sampo o Sammas era un artefacto mágico de tipo indeterminado construido por Ilmarinen que trajo buena suerte a su titular. Cuando el Sampo había sido robado, se dice que la patria de Ilmarinen cayó en tiempos duros y envió una expedición para recuperarlo, pero en la batalla que se estrelló y perdió en el mar. El Sampo ha sido interpretado de muchas maneras: un pilar del mundo o el árbol del mundo , una brújula o el astrolabio , un cofre que contiene un tesoro, una bizantina dado monedas , un decorado Vendel período de escudo, un cristiano reliquia , etc En el Kalevala , recopilador Lönnrot interpretado como un molinillo de mano o de molino de algún tipo que hace la harina , la sal y el oro de la nada. La hipótesis de los pilares del mundo, desarrollado originalmente por el historiador de las religiones Upo Harva y el lingüista Eemil Néstor Setälä en el siglo 20, es el más ampliamente aceptado. [ 1 ] De acuerdo a Giorgio de Santillana , profesor de la historia de la ciencia en el MIT , y el estudiante de la mitología, el Sampo y el pilar del mundo se refieren a la precesión de los equinoccios . En Molino de Hamlet , en coautoría con el Hertha von Deschend , los autores encuentran que el proceso de Sampo o precesión se creía que moler a cabo las diferentes edades del mundo, de edad de las tinieblas a la edad de oro y de nuevo en el largo ciclo de precesión.
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Maná (hebreo:מן), según el libro del Éxodo, era el alimento enviado por Dios todos los días durante la estadía del pueblo de Israel en el desierto. Todos los días menos el sábado, por lo cual debían recolectar doble ración el viernes. También se encuentran referencias en midrashes judíos que el maná tenían el sabor y la apariencia de aquello que uno más deseaba. En el arca de la alianza se conservaba una muestra suya. El maná también se menciona brevemente en el Corán, en las azoras al-Baqara,1 al-Araf,2 y Ta ha,3 mencionando la fuente divina del maná como uno de los milagros con los cuales Dios favoreció a los israelitas. En el libro del Éxodo se le describe apareciendo cada mañana después de que el rocío hubiera desaparecido,4 y debía ser recogido antes de que el calor del sol lo derritiera. Según Números llegaba con el rocío, por la noche.5 Según la descripción bíblica, el maná se parecía a las semillas de coriandro, era de color blanco, y tras molerlo y hornearlo se parecía a las obleas con miel6 aunque en Números se describe del mismo color que la mirra india, y añade que algunas de las tortas sabían a tortas aceitadas.7 Los exégetas creen que estas diferencias se deben que el Éxodo es un texto yavista mientras el de Números es de fuente sacerdotal.8 El Talmud babilónico explica que las diferencias en la descripción se debían a que su gusto variaba según quien lo tomaba, miel para los niños, aceitunas para los jóvenes, pan para los mayores;9 la literatura rabínica clásica soluciona la cuestión de si el maná caía antes o después del rocío, explicando que lo hacía entre dos capas de humedad.10
Última edición por IndigoMerovingio; 20-may-2012 a las 02:18
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ISLA SAN GIORGIO (VENECIA)=GEORGE LEMAITRE
GEMATRIA EN INGLES DE SEED=33
GEMATRIA EN INGLES DE GATE=33
SARA (CE-SAREA DE FILIPO)=PARALELO 33
the Apple
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Jordan River (Utah)
From Wikipedia, the free encyclopedia
The Jordan River, in the state of Utah, United States, is a river about 51 miles (82 km) long. Regulated by pumps at its headwaters at Utah Lake, it flows northward through the Salt Lake Valley and empties into the Great Salt Lake. Four of Utah's six largest cities border the river: Salt Lake City, West Valley City, West Jordan, and Sandy. More than a million people live in the Jordan Subbasin, part of the Jordan River watershed that lies within Salt Lake and Utah counties. During the Pleistocene, the area was part of Lake Bonneville.
Members of the Desert Archaic Culture were the earliest known inhabitants of the region; an archaeological site found along the river dates back 3,000 years. Mormon pioneers led by Brigham Young were the first European American settlers, arriving in July 1847 and establishing farms and settlements along the river and its tributaries. The growing population, needing water for drinking, irrigation, and industrial use in an arid climate, dug ditches and canals, built dams, and installed pumps to create a highly regulated river.
Although the Jordan was originally a cold-water fishery with 13 native species, including Bonneville cutthroat trout, it has become a warm-water fishery where the common carp is most abundant. It was heavily polluted for many years by raw sewage, agricultural runoff, and mining wastes. In the 1960s, sewage treatment removed many pollutants. In the 21st century, pollution is further limited by the Clean Water Act, and, in some cases, the Superfund program. Once the home of bighorn sheep and beaver, the contemporary river is frequented by raccoons, red foxes, and domestic pets. It is an important avian resource, as are the Great Salt Lake and Utah Lake, visited by more than 200 bird species.
Big Cottonwood, Little Cottonwood, Red Butte, Mill, Parley's, and City creeks, as well as smaller streams like Willow Creek at Draper, Utah, flow through the sub-basin. The Jordan River Parkway along the river includes natural areas, botanical gardens, golf courses, and a 40-mile (64 km) bicycle and pedestrian trail, completed in 2017.[6]
The Jordan River is Utah Lake's only outflow. It originates at the northern end of the lake between the cities of Lehi and Saratoga Springs. It then meanders north through the north end of Utah Valley for approximately 8 miles (13 km) until it passes through a gorge in the Traverse Mountains, known as the Jordan Narrows. The Utah National Guard base at Camp Williams lies on the western side of the river through much of the Jordan Narrows.[7][8] The Turner Dam, located 41.8 miles (67.3 km) from the river's mouth (or at river mile 41.8) and within the boundaries of the Jordan Narrows, is the first of two dams of the Jordan River. Turner Dam diverts the water to the right or easterly into the East Jordan Canal and to the left or westerly toward the Utah and Salt Lake Canal. Two pumping stations situated next to Turner Dam divert water to the west into the Provo Reservoir Canal, Utah Lake Distribution Canal, and Jacob-Welby Canal. The Provo Reservoir Canal runs north through Salt Lake County, Jacob-Welby runs south through Utah County. The Utah Lake Distribution Canal runs both north and south, eventually leading back into Utah Lake.[9] Outside the narrows, the river reaches the second dam, known as Joint Dam, which is 39.9 miles (64.2 km) from the river's mouth. Joint Dam diverts water to the east for the Jordan and Salt Lake City Canal and to the west for the South Jordan Canal.[10][11][12]
Map of the Salt Lake Valley
The river then flows through the middle of the Salt Lake Valley, initially moving through the city of Bluffdale and then forming the border between the cities of Riverton and Draper.[7] The river then enters the city of South Jordan where it merges with Midas Creek from the west. Upon leaving South Jordan, the river forms the border between the cities of West Jordan on the west and Sandy and Midvale on the east. From the west, Bingham Creek enters West Jordan. Dry Creek, an eastern tributary, combines with the main river in Sandy. The river then forms the border between the cities of Taylorsville and West Valley City on the west and Murray and South Salt Lake on the east. The river flows underneath Interstate 215 in Murray. Little and Big Cottonwood Creeks enter from the east in Murray, 21.7 miles (34.9 km) and 20.6 miles (33.2 km) from the mouth respectively. Mill Creek enters on the east in South Salt Lake, 17.3 miles (27.8 km) from the mouth. The river runs through the middle of Salt Lake City, where the river travels underneath Interstate 80 a mile west of downtown Salt Lake City and again underneath Interstate 215 in the northern portion of Salt Lake City. Interstate 15 parallels the river's eastern flank throughout Salt Lake County. At 16 miles (26 km) from the mouth, the river enters the Surplus Canal channel. The Jordan River physically diverts from the Surplus Canal through four gates and heads north with the Surplus Canal heading northwest. Parley's, Emigration, and Red Butte Creeks converge from the east through an underground pipe, 14.2 miles (22.9 km) from the mouth.[7] City Creek also enters via an underground pipe, 11.5 miles (18.5 km) from the river's mouth. The length of the river and the elevation of its mouth varies year to year depending on the fluctuations of the Great Salt Lake caused by weather conditions. The lake has an average elevation of 4,200 feet (1,300 m) which can deviate by 10 feet (3.0 m).[3] The Jordan River then continues for 9 to 12 miles (14 to 19 km) with Salt Lake County on the west and North Salt Lake and Davis County on the east until it empties into the Great Salt Lake.[7][8][11]
Discharge[edit]
The United States Geological Survey maintains a stream gauge in Salt Lake City that shows annual runoff from the period 1980–2003 is just over 150,000 acre-feet (190,000,000 m3) per year or 100 percent of the total 800,000 acre-feet (990,000,000 m3) of water entering the Jordan River from all sources. The Surplus Canal carries almost 60 percent of the water into the Great Salt Lake, with various irrigation canals responsible for the rest. The amount of water entering the Jordan River from Utah Lake is just over 400,000 acre-feet (490,000,000 m3) per year. Inflow from the 11 largest streams feeding the Jordan River, sewage treatment plants, and groundwater each account for approximately 15 percent of water entering the river.[13]
Watershed[edit]
Map of the entire Jordan River Basin
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Jordan River (Utah)
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The Jordan River, in the state of Utah, United States, is a river about 51 miles (82 km) long. Regulated by pumps at its headwaters at Utah Lake, it flows northward through the Salt Lake Valley and empties into the Great Salt Lake. Four of Utah's six largest cities border the river: Salt Lake City, West Valley City, West Jordan, and Sandy. More than a million people live in the Jordan Subbasin, part of the Jordan River watershed that lies within Salt Lake and Utah counties. During the Pleistocene, the area was part of Lake Bonneville.
Members of the Desert Archaic Culture were the earliest known inhabitants of the region; an archaeological site found along the river dates back 3,000 years. Mormon pioneers led by Brigham Young were the first European American settlers, arriving in July 1847 and establishing farms and settlements along the river and its tributaries. The growing population, needing water for drinking, irrigation, and industrial use in an arid climate, dug ditches and canals, built dams, and installed pumps to create a highly regulated river.
Although the Jordan was originally a cold-water fishery with 13 native species, including Bonneville cutthroat trout, it has become a warm-water fishery where the common carp is most abundant. It was heavily polluted for many years by raw sewage, agricultural runoff, and mining wastes. In the 1960s, sewage treatment removed many pollutants. In the 21st century, pollution is further limited by the Clean Water Act, and, in some cases, the Superfund program. Once the home of bighorn sheep and beaver, the contemporary river is frequented by raccoons, red foxes, and domestic pets. It is an important avian resource, as are the Great Salt Lake and Utah Lake, visited by more than 200 bird species.
Big Cottonwood, Little Cottonwood, Red Butte, Mill, Parley's, and City creeks, as well as smaller streams like Willow Creek at Draper, Utah, flow through the sub-basin. The Jordan River Parkway along the river includes natural areas, botanical gardens, golf courses, and a 40-mile (64 km) bicycle and pedestrian trail, completed in 2017.[6]
The Jordan River is Utah Lake's only outflow. It originates at the northern end of the lake between the cities of Lehi and Saratoga Springs. It then meanders north through the north end of Utah Valley for approximately 8 miles (13 km) until it passes through a gorge in the Traverse Mountains, known as the Jordan Narrows. The Utah National Guard base at Camp Williams lies on the western side of the river through much of the Jordan Narrows.[7][8] The Turner Dam, located 41.8 miles (67.3 km) from the river's mouth (or at river mile 41.8) and within the boundaries of the Jordan Narrows, is the first of two dams of the Jordan River. Turner Dam diverts the water to the right or easterly into the East Jordan Canal and to the left or westerly toward the Utah and Salt Lake Canal. Two pumping stations situated next to Turner Dam divert water to the west into the Provo Reservoir Canal, Utah Lake Distribution Canal, and Jacob-Welby Canal. The Provo Reservoir Canal runs north through Salt Lake County, Jacob-Welby runs south through Utah County. The Utah Lake Distribution Canal runs both north and south, eventually leading back into Utah Lake.[9] Outside the narrows, the river reaches the second dam, known as Joint Dam, which is 39.9 miles (64.2 km) from the river's mouth. Joint Dam diverts water to the east for the Jordan and Salt Lake City Canal and to the west for the South Jordan Canal.[10][11][12]
Map of the Salt Lake Valley
The river then flows through the middle of the Salt Lake Valley, initially moving through the city of Bluffdale and then forming the border between the cities of Riverton and Draper.[7] The river then enters the city of South Jordan where it merges with Midas Creek from the west. Upon leaving South Jordan, the river forms the border between the cities of West Jordan on the west and Sandy and Midvale on the east. From the west, Bingham Creek enters West Jordan. Dry Creek, an eastern tributary, combines with the main river in Sandy. The river then forms the border between the cities of Taylorsville and West Valley City on the west and Murray and South Salt Lake on the east. The river flows underneath Interstate 215 in Murray. Little and Big Cottonwood Creeks enter from the east in Murray, 21.7 miles (34.9 km) and 20.6 miles (33.2 km) from the mouth respectively. Mill Creek enters on the east in South Salt Lake, 17.3 miles (27.8 km) from the mouth. The river runs through the middle of Salt Lake City, where the river travels underneath Interstate 80 a mile west of downtown Salt Lake City and again underneath Interstate 215 in the northern portion of Salt Lake City. Interstate 15 parallels the river's eastern flank throughout Salt Lake County. At 16 miles (26 km) from the mouth, the river enters the Surplus Canal channel. The Jordan River physically diverts from the Surplus Canal through four gates and heads north with the Surplus Canal heading northwest. Parley's, Emigration, and Red Butte Creeks converge from the east through an underground pipe, 14.2 miles (22.9 km) from the mouth.[7] City Creek also enters via an underground pipe, 11.5 miles (18.5 km) from the river's mouth. The length of the river and the elevation of its mouth varies year to year depending on the fluctuations of the Great Salt Lake caused by weather conditions. The lake has an average elevation of 4,200 feet (1,300 m) which can deviate by 10 feet (3.0 m).[3] The Jordan River then continues for 9 to 12 miles (14 to 19 km) with Salt Lake County on the west and North Salt Lake and Davis County on the east until it empties into the Great Salt Lake.[7][8][11]
Discharge[edit]
The United States Geological Survey maintains a stream gauge in Salt Lake City that shows annual runoff from the period 1980–2003 is just over 150,000 acre-feet (190,000,000 m3) per year or 100 percent of the total 800,000 acre-feet (990,000,000 m3) of water entering the Jordan River from all sources. The Surplus Canal carries almost 60 percent of the water into the Great Salt Lake, with various irrigation canals responsible for the rest. The amount of water entering the Jordan River from Utah Lake is just over 400,000 acre-feet (490,000,000 m3) per year. Inflow from the 11 largest streams feeding the Jordan River, sewage treatment plants, and groundwater each account for approximately 15 percent of water entering the river.[13]
Watershed[edit]
Map of the entire Jordan River Basin
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Different cyclotron size: a) Lawrence ́s first one, b) Venezuela First one (courtesy of Dorly Coehlo), c) Fermi National Laboratory at CERN. And size matters, and Cyclotrons win as best hospital candidates due to Reactors are bigger, harder and difficult to be set in a hospital installation. Can you imagine a nuclear reactor inside a health installation? Radiation Protection Program will consume all the budget available. Size, controlled reactions, electrical control, made cyclotrons easy to install, and baby cyclotrons come selfshielded so hospital don ́t need to spend money in a extremely large bunker. Now on, we are going to talk about our first experience with the set up of a baby cyclotron for medical uses inside the first PET installation in Latin America. “Baby” means its acceleration “D” diameters are suitable to be set inside a standard hospital room dimensions, with all its needs to be safetly shielded for production transmision and synthetized for human uses for imaging in Nuclear Medicine PET routine. When we ask why Cyclotrons are better than reactors for radioisotopes production to be used in Medicine, we also have to have in mind that they has: 1. Less radioactive waste 2. Less harmful debris
https://www.researchgate.net/figure/Different-cyclotron-size-a-Lawrence-s-first-one-b-Venezuela-First-one-courtesy-of_fig3_221906035 |
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