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General: SALMO 119 (CLAVE DEL 911) NOS DA LA CLAVE DE LA CREACION EN OCHO DIAS
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Respuesta  Mensaje 1 de 17 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999  (Mensaje original) Enviado: 22/04/2015 02:48
 

LA COMPRENSIÓN ESPIRITUAL DEL SALMO 119

El Salmo 119 fue escrito por David. Tiene 176 versículos. Están las veintidós letras del alfabeto hebreo. Es un salmo poético que pasa por todo el alfabeto hebreo en unidades de ocho versículos cada una. Veintidós veces ocho, hacen 176.

El alfabeto hebreo empieza por la letra, Alef, y termina con la letra, Tav. En Revelación 22:13, Jesús dijo estas palabras según está escrito:

"Yo soy el Alfa y Omega, el principio y el fin, el primero y el último."

El Alfa y Omega son la primera y última letras del alfabeto griego. La manera en que esto se diría en hebreo es "Yo soy Alef y Tav."

En Génesis 1:1 está escrito: "En el principio creó Dios los cielos y la tierra." Si examina este versículo en hebreo, encontrará que la cuarta palabra hebrea es, Alef, Tav."

Por lo tanto, en hebreo, Génesis 1:1 dice, "En el principio (Be-reshit), Dios (Elohim) creó (bará), (Alef, Tav)…" De aquí podemos comprender que Jesús es ciertamente el Alef y el Tav, el principio y el fin.

En cada versículo del Salmo 119, David alaba a Dios por Su Torá. Como Jesús es el Alef y Tav, el principio y el fin, entonces todo el Salmo 119 está escrito acerca de Jesús. ¡¡De esto podemos comprender que Jesús es la Torá viviente!!

Hay tres cosas principales que resaltan en el Salmo 119. Son las siguientes:

  1. La lengua hebrea
  2. La Torá de Dios
  3. El número ocho

En el Salmo 119, se resalta la lengua hebrea, porque pasa por todo el alfabeto, letra por letra. Se resalta la Torá de Dios porque en cada versículo del Salmo 119, David alaba a Dios por Su Torá. Se resalta el número ocho porque el Salmo 119 pasa por todo el alfabeto hebreo en unidades de ocho versículos.

 

EL SALMO 119: LA LENGUA HEBREA

Cada versículo del Salmo 119:1-8, empieza por la primera letra de la lengua hebrea, la Alef. Cada versículo en el Salmo 119:9-16, empieza por la segunda letra de la lengua hebrea, la Bet. Cada versículo en el Salmo 119:17-24, empieza por la tercera letra del alfabeto hebreo, la Guímel. Este modelo se repite por todo el alfabeto hebreo hasta el final del Salmo. Por lo tanto, el Salmo 119 resalta la lengua hebrea, la Torá y el número ocho.

 

LA IMPORTANCIA BÍBLICA DEL NÚMERO OCHO

¿Por qué se resalta el número ocho en el Salmo 119? Siete es el número de Dios para la perfección y plenitud. Los siete días de la creación representan 7000 años de tiempo. En el Salmo 90:4 está escrito:

"Porque mil años delante de tus ojos son como el día de ayer, que pasó, y como una de las vigilias de la noche."

En 2ª Pedro 3:8 está escrito:

"Mas, oh amados (un término para la Novia de Dios), no ignoréis esto: que para con el Señor un día es como mil años, y mil años como un día."

Por lo tanto, los siete días de la creación son un cuadro espiritual de siete mil años de tiempo. El séptimo día de la creación, el Shabat, es un cuadro espiritual de la Edad Mesiánica del Milenio.

En Levítico 23, Dios dio a su pueblo siete fiestas. Son la Pascua, los Panes sin Levadura, los primeros Frutos, Pentecostés, las Trompetas, la Expiación y los Tabernáculos. Una vez más, el siete es el número bíblico para la perfección y la plenitud. Estas siete fiestas son importantes porque revelan el plan profético de Dios. Las cuatro primeras fiestas nos revelan sobre la primera venida de Jesús. Las tres últimas lo hacen sobre la segunda venida de Jesús. Todas estas fiestas nos enseñan sobre nuestra relación personal con Dios. Para más información sobre las fiestas bíblicas, lea mi libro, "Las Siete Fiestas del Mesías." Se puede comprar escribiendo a Hebraic Heritage Ministries International (Ministerios de la Herencia Hebrea Internacional). Al final del libro se informa cómo conseguirlo.

La séptima fiesta es la de los Tabernáculos. La fiesta de los Tabernáculos debe celebrarse durante siete días. En Levítico 23:33-34 está escrito:

"Y habló el Señor a Moisés diciendo: Habla a los hijos de Israel y diles: A los quince días de este mes séptimo será la fiesta solemne de los tabernáculos al Señor por siete días."

La Fiesta de los Tabernáculos no es sólo la séptima fiesta sino que tiene lugar en el séptimo mes, y debe celebrarse por siete días. En esto, Dios está resaltando la Fiesta de los Tabernáculos y el número siete. La Fiesta de los Tabernáculos es profética de los 1000 años de la Edad Mesiánica. Al final de los 1000 años de la Edad Mesiánica termina el cuadro profético de los siete días de la creación y el día séptimo de las siete fiestas. Por lo tanto, a la conclusión de los 1000 años de la Edad Mesiánica, el plan profético de Dios para la raza humana se completará y se entrará en la eternidad.

Dios dio una pista profética de la eternidad cuando él dio instrucciones referente a la celebración de la fiesta de los Tabernáculos. En Levítico 23:33-34, 36 está escrito:

"Y habló el Señor a Moisés, diciendo: Habla a los hijos de Israel y diles: A los quince días de este mes séptimo será la fiesta solemne de los tabernáculos al Señor …Siete días ofreceréis ofrenda encendida al Señor; el octavo día tendréis santa convocación, y ofreceréis ofrenda encendida al Señor; es fiesta solemne…"

La Fiesta de los Tabernáculos es una fiesta de siete días para Dios. Se celebra según el Calendario Judío del 15-21 de Tishrí. El octavo día, el 22 de Tishrí, es conocido en hebreo como "Sheminí Atséret" que significa, "La octava conclusión." El día siguiente de "Sheminí Atséret" es el 23 de Tishrí, que es conocido en hebreo como "Simjat Torá" que significa, "El regocijo de la Torá."

Por lo tanto, después de la conclusión del tiempo, según está representado por la Fiesta de los Tabernáculos, que es la séptima fiesta, en el séptimo mes, y celebrada por siete días, y es un cuadro espiritual de los 1000 años de la Edad Mesiánica, tenemos "Sheminí Atséret y Simjat Torá," que representa la eternidad.

Sheminí Atséret y Simjat Torá se celebran conjuntamente y está vista por el pueblo judío como un solo día que se extiende sobre dos días físicos del calendario. Por lo tanto, el octavo día que Dios adjuntó a los siete días de la fiesta de los Tabernáculos fue hecho por Dios para representar el tiempo que sigue a la conclusión de la fiesta de los Tabernáculos o eternidad. Porque Sheminí Atséret (la octava conclusión) está asociada a Simjat Torá (el regocijo de la Torá) y esto representa la eternidad, podemos comprender que durante la eternidad, todos los creyentes estarán en el cielo regocijándose en la Torá de Dios. Por lo tanto, el número ocho representa los nuevos cielos y la nueva tierra ( Revelación 21:1-3 ) y la eternidad.

La eternidad se resalta en las fiestas bíblicas de Dios por el día octavo que sigue a los siete días a la Fiesta de los Tabernáculos, Sheminí Atséret y Simjat Torá. Simjat Torá es conocida en hebreo como el "Regocijo de la Torá."

Por lo tanto, el número ocho en el Salmo 119 resalta la eternidad. La eternidad es vislumbrada por todos los creyentes que estarán en el cielo y se regocijarán en la Torá de Dios, así como David se regocijó y alabó la Torá de Dios en cada versículo del Salmo 119.

 

RESUMEN

Como conclusión, ¿Qué es la llave de David y por qué dijo Dios que David era un hombre conforme a su corazón? La llave de David es la Torá, Dios llamó a David un hombre conforme a su corazón. David en hebreo significa, Amado." Amada es un término para la Novia de Dios. Por lo tanto, la Novia de Cristo será "amada" de Dios porque será como David y amará la Torá de Dios.

En el libro de Revelación Jesús dio testimonio a las iglesias que él tenía la llave de David y él es la raíz y el linaje de Dios. Haciéndolo así, Jesús quería que Su Iglesia se identificase con David cuando ellos se identificaran con Jesús. Cuando Jesús vivió en la tierra, fue un judío observante de la Torá. Cuando Jesús mismo se asoció con David, se estaba identificando Él mismo con la Torá y con el papel de la Novia para gobernar y reinar sobre la tierra como reyes y sacerdotes con Él, durante la Edad Mesiánica y, después, la eternidad.

En el Salmo 119, Dios resalta la lengua hebrea, la Torá y el número ocho. El hebreo es la lengua dada por Dios a Su pueblo. El número ocho en la Biblia representa nuevos comienzos, así como la eternidad. En el Salmo 119, la Torá se resalta junto con el número ocho, porque Dios quería comunicarnos un mensaje espiritual a Su pueblo a través del Espíritu Santo, que la Torá de Dios es eterna. La Torá de Dios será guardada por Su pueblo por toda la eternidad cuando Dios cree los nuevos cielos y la nueva tierra. David, fue un hombre conforme al corazón de Dios, porque David amó la Torá de Dios. La llave de David es la Torá. La llave de David está escrita en el corazón de la Novia de Dios.

 



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Respuesta  Mensaje 2 de 17 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 22/04/2015 04:10

Sulphur

 

     

    When molten sulphur is cooled, it solidifies into monoclinic sulphur. Sublimate of sulphur is called ‘flower of sulphur’. When sulphur is obtained by a chemical reaction as precipitate it is called ‘milk of sulphur’. These are made up of rhombic sulphur. Scientists have discovered many more allotropes of sulphur under different conditions.

    All of them get transformed into rhombic sulphur at room temperature.

    Sulphur
    Sulphur has catenating power. It forms strong S-S covalent bonds. This results in formation of Sg molecules. Sg molecules have a shape of a crown like ring (Fig. 1.5). Both, rhombic and monoclinic sulphur contain S8 rings. At high temperatures smaller molecules like Sg, S4, S2, S also exist.






Rhombic sulfur and the unfinished pyramid




Kether the Crown of the Kabbalah

Sulfur or sulphur (play /ˈsʌlfər/ SUL-fər; see spelling below) is the chemical elementwith atomic number 16, represented by the symbol S. It is an abundant, multivalentnon-metal. At normal conditions, sulfur atoms form cyclic octatomic molecules with chemical formula S8. Elemental sulfur is a bright yellow crystalline solid. Chemically, sulfur can react as either an oxidant orreducing agent. It oxidizes most metals and several nonmetals, including carbon, which leads to its negatives charge in mostorganosulfur compounds, but it reduces several strong oxidants, such as oxygenand fluorine.

In nature, sulfur can be found as the pure element and as sulfide and sulfate minerals. Elemental sulfur crystals are commonly sought after by mineral collectors for their brightly colored polyhedron shapes. Being abundant in native form, sulfur was known in ancient times, mentioned for its uses inancient Greece, China and Egypt.


St Peters Square Vatican octagonal division
Mount temple top view
Mount temple fron view
Orpheus ceiling

Rhombic dodecahedron

The rhombic dodecahedron can be used to tessellate 3-dimensional space. It can be stacked to fill a space much like hexagons fill a plane.

This tessellation can be seen as the Voronoi tessellation of theface-centred cubic lattice. Some minerals such as garnet form a rhombic dodecahedral crystal habit. Honeybees use the geometry of rhombic dodecahedra to form honeycomb from a tessellation of cells each of which is a hexagonal prism capped with half a rhombic dodecahedron. The rhombic dodecahedron also appears in the unit cells of diamond and diamondoids. In these cases, four vertices are absent, but the chemical bonds lie on the remaining edges

Honey comb

Copper sulfate crystal

The rhombic dodecahedron forms the hull of the vertex-first projection of a tesseract to 3 dimensions. There are exactly two ways of decomposing a rhombic dodecahedron into 4 congruent parallelepipeds, giving 8 possible parallelepipeds. The 8 cells of the tesseract under this projection map precisely to these 8 parallelepipeds.

The rhombic dodecahedron forms the maximal cross-section of a 24-cell, and also forms the hull of its vertex-first parallel projection into 3 dimensions. The rhombic dodecahedron can be decomposed into 6 congruent (but non-regular) square dipyramids meeting at a single vertex in the center; these form the images of 6 pairs of the 24-cell’s octahedral cells. The remaining 12 octahedral cells project onto the faces of the rhombic dodecahedron. The non-regularity of these images are due to projective distortion; the facets of the 24-cell are regular octahedra in 4-space.

This decomposition gives an interesting method for constructing the rhombic dodecahedron: cut a cube into 6 congruent square pyramids, and attach them to the faces of a second cube. The triangular faces of each pair of adjacent pyramids lie on the same plane, and so merge into rhombuses. The 24-cell may also be constructed in an analogous way using two tesseracts.

The tesseract represents 4 th dimension and is the projection or shadow of the rhombic dodecahedron

Tesseract.gif
A 3D projection of an 8-cell performing adouble rotation about two orthogonal planes

1111 familiar ?

The rhombic dodecahedron forms the convex hull of the tesseracts vertex-first parallel-projection. The number of vertices in the layers of this projection is 1 4 6 4 1 – the fourth row in Pascal’s triangle.

Pascal triangle

Each number in the triangle is the sum of the two directly above it.

Patterns and properties

Pascal’s triangle has many properties and contains many patterns of numbers.

[edit]Rows

  • When adding all the digits in a single row, each successive row has twice the value of the row preceding it. For example, row 1 has a value of 1, row 2 has a value of 2, row 3 has a value of 4, and so forth.
  • The value of a row, if each entry is considered a decimal place (and numbers larger than 9 carried over accordingly) is a power of 11 ( 11n, for row n). Thus, in row two, ’1,2,1′ becomes 112, while ’1,5,10,10,5,1′ in row six becomes (after carrying) 161,051, which is 115. This property is explained by setting x = ’10′ in the binomial expansion of (x + 1)row=n, and adjusting values to the decimal system. But x can be chosen to allow rows to represent values in any base – such as base 3; 1 2 13['1,2,1'] = 42 (16), 2 1 0 13 ['1,3,3,1'] = 43 (64) – or base 9; 1 2 19 = 102 (100), 1 3 3 19 = 103 (1000) and 1 6 2 1 5 19 ['1,5,10,10,5,1'] = 105 (100,000). In particular (see next property), for x = 1 place value remains constant(1place=1). Thus entries can simply be added in interpreting the value of a row.
  • The sum of the elements of row m is equal to 2m−1. For example, the sum of the elements of row 5 is 1 + 4 + 6 + 4 + 1 = 16, which is equal to 24 = 16. This follows from the binomial theorem proved above, applied to (1 + 1)m−1.
  • If rows are numbered starting with n = 0, the sum of the elements in the row is simply 2n, so row 0 adds to 20 = 1, row 1 adds to 21 = 2, etc.
  • Some of the numbers in Pascal’s triangle correlate to numbers in Lozanić’s triangle.
  • The sum of the squares of the elements of row m equals the middle element of row (2m − 1). For example, 12 + 42 + 62 + 42 + 12 = 70. In general form:
sum_{k=0}^n {n choose k}^2 = {2n choose n}.
  • Another interesting pattern is that on any row m, wherem is odd, the middle term minus the term two spots to the left equals a Catalan number, specifically the (m + 1)/2 Catalan number. For example: on row 5, 6 − 1 = 5, which is the 3rd Catalan number, and (5 + 1)/2 = 3.
  • Another interesting property of Pascal’s triangle is that in rows where the second number (immediately following ’1′) is prime, all the terms in that row except the 1s are multiples of that prime.
Square dipyramids or octahedron
Octahedron
    A particularly popular polyhedron is the pyramid. If we restrict ourselves to regular polygons for faces, there are three possible pyramids: the triangle-based tetrahedron, the square pyramid, and the pentagonal pyramid. Being bounded by regular polygons, these last two fall within the class of Johnson solids. One interesting property of pyramids is that like the tetrahedron, their duals are also pyramids. (Incidentally, the Egyptian pyramids have square bases but the triangular side faces are not quite equilateral; they are very close to half a golden rhombus.)

Louvre Pyramid and rhombic sulfur
 
Everything is Connected and there are no
coincidences
 
 
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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 31/12/2012 22:49
Apocalipsis 22:16: Yo Jesús he enviado mi ángel para daros testimonio de estas cosas en las iglesias. Yo soy la raíz y el linaje de David, la estrella resplandeciente de la MAÑANA. (22:1+6 O 22/7=3.14=PI/PI-RAMIDE/PYRAMID/MARY)
 

Plate 13: Artist's impression (courtesy : Ano Cero © )

Had the placing of the capstone ceremony taken place, the whole event would have been a spectacular "reunion" of Sirius and its symbol to mark the new year. For as seen from the north face of the Great Pyramid and in alignment with the North-South axis (i.e. along the meridian), the star Sirius would appear to hover on top of the summit of the pyramid at precisely midnight on the 31st December, as if to urge us that its principal symbol, the golden capstone, has been missing for far too long. In many esoteric traditions the capstone of the Great Pyramid, and more especially its return to the summit of the Great Pyramid, will signal the return of the 'great initiate' which, according to some prophecies, such as those of Edgar Cayce, signifies the return of the Christ. Many have argued that the true start of the new millennium is, in fact, 31st December 2000. If so, then the Egyptian authorities still have another opportunity to perform this powerful and evoking ceremony. What better signal than the ancient star of 'divine rebirth' seen hovering over the golden capstone on top of the Great Pyramid of Giza to symbolise the start of a new spiritual age for Humankind.

Plate 13: Sirius A and its "companion" Sirius B (the small spot to the left)

 


 
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