Home  |  Contact  

Email:

Password:

Sign Up Now!

Forgot your password?

DESENMASCARANDO LAS FALSAS DOCTRINAS
 
What’s New
  Join Now
  Message Board 
  Picture Gallery 
 Files and Documents 
 Polls and Test 
  List of Participants
 YHWH (DIOS PADRE) EL UNICO DIOS 
 JESUCRISTO NUESTRO MESIAS JUDIO 
 LOS DIEZ MANDAMIENTOS DE LA BIBLIA 
 MEJORE SU CARACTER Y SU VIDA 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS II 
 BIBLIAS/CONCORDANCIA/LIBROS 
 MAYOR ENEMIGO DEL HOMBRE ES UNO MISMO 
 ¿LA TORA ES MACHISTA? -MENSAJE ESOTERICO Y EXOTERICO 
 ¿ES INMORTAL EL ALMA?- FALACIA DE LA ENCARNACION Y REENCARNACION 
 EL ISLAM TIENE ORIGEN UNITARIO ADOPCIONISTA 
 ANTIGUO TESTAMENTO-ESTUDIO POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO II-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO III-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 CRISTO NO TUVO PREEXISTENCIA 
 ¿QUE ES EL ESPIRITU SANTO? 
 
 
  Tools
 
NEXO ISLAMICO CON LA BIBLIA: Paran en la Biblia es la meca de hoy
Choose another message board
Previous subject  Next subject
Reply  Message 1 of 9 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999  (Original message) Sent: 21/02/2012 04:03

Las secciones de este artículo son:

Cuadro histórico de kaa'ba tomadas en 1880.

1 - Paran en la Biblia es hoy La Meca.

2 - Abraham paz sea con él envió a Agar ya Ismael de Paraná.

3 - La Meca, Bacca y Paraná.

4 - Más Versos en Paraná.

5 - Kaaba (el edificio del cubo negro en La Meca) y La Meca.

6 - Pablo en la Epístola a los Gálatas y los descubrimientos arqueológicos más recientes sugieren que el Monte Sinaí está en Arabia Saudita, y no en Egipto desierto del Sinaí.

7 - Los arqueólogos cristianos probar por la Biblia que el Monte Sinaí está en "Arabia Saudita" en la actualidad.

8 - Muhammad en la Biblia, (Isaías 60), la peregrinación a La Meca ..!

9 - Referencias / Enlaces.

En este artículo voy a demostrar que "Paraná" en la Biblia es en realidad se refiere a la ciudad o la región de La Meca en Arabia Saudí, donde Profeta Muhammad paz sea con él nació y recibió la Revelación Divina del Islam .

Abraham paz sea con él envió a Agar ya Ismael de Paraná:

Veamos los siguientes versículos: "Entonces Dios le abrió [Agar] los ojos y vio un pozo de agua Así que se fue y llenó el odre de agua y dio de beber al niño Dios estaba con el niño a medida que crecía.. . Vivió en el desierto y fue tirador de arco. Mientras que él estaba viviendo en el desierto de Parán, su madre consiguió para él una mujer de Egipto. En ese momento Abimelec y Ficol, jefe de sus fuerzas, dijo a Abraham: "Dios está contigo en todo lo que haces. (De la Biblia Nueva Versión Internacional, Génesis 21:19-22) "

Agar fue un árabe. Abraham paz sea con él había Ismael de ella, que tenía 13 años mayor que Issac. Después de Sara, la esposa de Abraham, dio a luz a Isaac, Abraham decidió dejar que Agar y su hijo Ismael ir. Envió al desierto de Arabia en la región de Paraná. Entonces Dios Todopoderoso Ismael prometió que a partir de él, aumentará su número y hacer de él una gran nación, la nación árabe, "Y en cuanto a Ismael, te he oído: que seguramente le bendiga, le haré lo fructífero y aumentará su número. Él será el padre de doce príncipes y haré de él una gran nación. (De la Biblia Nueva Versión Internacional, Génesis 17:20) "

La Biblia claramente dice que Paraná se encuentra al sur del Sinaí en Egipto, "Él dijo: 'El Señor vino del Sinaí y amaneció sobre ellos desde Seir, que brilló desde el monte Parán vino con miríadas de santos desde el sur, de las suyas. laderas de las montañas. " (De la Biblia Nueva Versión Internacional, Deuteronomio 33:2) "

Quedar vino de Ismael, "Estos son los nombres de los hijos de Ismael, que figuran en el orden de su nacimiento: Nebaiot el primogénito de Ismael, Cedar, Adbeel, Mibsam, y Mismá, y Duma, y ​​Massa, Hadar, y Tema, Jetur, Nafis y Kedemah: Estos son los hijos de Ismael, y estos sus nombres por sus villas y por sus castillos; doce príncipes por sus familias Kedar y los antiguos árabes (De la Biblia Nueva Versión Internacional, Génesis 25:13. ) "La región del desierto de Arabia fue nombrado después de Kedar. Los ismaelitas eran egipcios y los árabes no. Ellos vinieron desde el desierto de Arabia, "A medida que se sentó a comer su comida, se levantó la mirada y vio una caravana de ismaelitas venía de Galaad Sus camellos estaban cargados con perfumes, bálsamo y mirra, y que estaban en camino a tomar. a Egipto.

(De la Biblia Nueva Versión Internacional, Génesis 37:25) "," llevarlos a Egipto "significa llevarlos a la tierra de Egipto. Esto no significa llevarlos hacia la dirección sur. Por ejemplo, cuando usted dice" mi casa está bien por la calle ", esto no significa que la casa se encuentra al sur de la calle. La casa podría estar en el lado norte. La frase significa que la casa está en la calle, o se encontrará si la persona camina por la senda que que lo llevaría a.

El punto, sin embargo en el versículo anterior, es que los ismaelitas no eran de Egipto. Ellos vinieron de otras tierras. Habían cargado los camellos y se dirigían a Egipto. Los árabes solían depender en gran medida de los camellos para viajar. Y como hemos visto en los versículos anteriores con respecto a Ismael y su madre (Agar) que viven en el desierto de Parán, en el Sur, esto claramente nos demuestra que el desierto de Parán, se encuentra en Arabia y no en Egipto, ya que los ismaelitas no son egipcios. La Meca, Bacca y Paraná:

Permítanme pasta para que los siguientes versículos de la Biblia y el Sagrado Corán:

"Bienaventurado el hombre cuyo poder está en ti, en cuyo corazón están tus caminos Atravesando el valle de Baca lo convierten en un bien, Cuando la lluvia llena los estanques (de la Biblia Nueva Versión Internacional, Salmos 84:5 -.. 6) "

"La primera Casa (de adoración) establecido para los hombres es que en pleno de la bendición y guía para todo tipo de seres Bakka: En ella se manifiestan los signos, (por ejemplo), la Estación de Abraham, y el que entra se alcanza la seguridad, la misma peregrinación es un hombre Alá ha aquellos que pueden permitirse el viaje, pero si niega la fe Alá no tiene necesidad de ninguna de sus criaturas (El Noble Corán, 3:96-97) ".

"Y oyó Dios la voz del muchacho;? Y el ángel de Dios llamó a Agar desde el cielo, y le dijo: ¿Qué tienes, Agar No temas, porque Dios ha oído la voz del muchacho en donde está Levántate. alza al muchacho, y sostenlo con tu mano, porque yo haré de él una nación grande, y Dios le abrió los ojos, y vio un pozo de agua;. y se fue ella, y se llena la botella con agua, y le dio el muchacho . bebida y Dios estaba con el muchacho; y creció él, y habitó en el desierto, y se convirtió en un arquero, y habitó en el desierto de Parán.


Anuncios:

First  Previous  2 to 9 of 9  Next   Last  
Reply  Message 2 of 9 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 21/02/2012 04:04
¿Y su madre le tomó mujer de la tierra de Egipto. (De la Biblia Nueva Versión Internacional, Génesis 21:17-21) "Más versos de Paraná:

"Entonces los hijos de Israel partió del desierto de Sinaí, y viajó de lugar en lugar hasta que la nube se detuvo en el desierto de Parán. (De la Biblia Nueva Versión Internacional, Números 10:12)" He aquí el Desierto de Paran los medios de la región de Paran, que sería ya sea en o cerca de La Meca.

"Después de eso, la gente se fue Hazerot y acamparon en el desierto de Parán. (De la Biblia Nueva Versión Internacional, Números 12:16)" He aquí el desierto de Paran los medios de la región de Paraná, que sería ya sea en o cerca de La Meca.

"Así que por orden de Jehová a Moisés los envió desde el desierto de Parán. Todos ellos eran jefes de los israelitas. (De la Biblia Nueva Versión Internacional, Números 13:3)"

"Estas son las palabras que Moisés habló a todo Israel en el desierto al este del Jordán - es decir, en el Arabá - Suph contrario, entre Parán y Tofel, Labán, Hazerot y Dizahab (De la Biblia Nueva Versión Internacional, Deuteronomio 1.: 1) "Kaaba (el edificio del cubo negro en La Meca) y La Meca:

Atharva Veda X, 2, 28 y 31 de Mantras

28. Si es construida en lo alto, sus paredes están en línea recta o no, pero se ve a Dios en todos los rincones de la misma. El que conoce a la Casa de Dios, Dios lo sabe porque no se recuerda.

31. Esta morada de los ángeles tiene ocho circuitos y nueve puertas. Es invencible, no es vida eterna en él y que resplandece con la luz divina.

La Kaaba no es exactamente cúbica y sus lados no son de la misma longitud. El Santuario de Santa (Haram) de los cuales Ka'abah está en el centro permanece abierto día y noche durante todo el año y siempre se llena de gente rezando y suplicando a Allah (el Único Dios Verdadero). Los musulmanes se enfrentan a ella durante círculo de oración que se forman en el Haram (Santa Casa) y el círculo se extiende de este modo en todo el planeta Tierra. El santuario sagrado (Haram) se ha mantenido inquebrantable. Abraha al-Ashram, el virrey Abbysinian de Yemen, trató de demoler en el año 570 CE con un fuerte ejército y las hordas de elefantes, pero se le impidió entrar en la ciudad (Santa recinto). La gente de La Meca había decidido no defender a la Kaaba, huyó de la ciudad y se refugiaron en las colinas cercanas con vistas Kaaba. Por orden de Dios, el "Abaabeel (criaturas voladoras, aves) arrojaron piedras a los del ejército de Abraha y diezmados, dejando los cultivos como el verde devorado por el ganado.

Este incidente se describe en el Sura (capítulo) 105 del Corán. El año 570 DC se le conoce popularmente por los árabes como "El año del elefante", y el profeta Mahoma nació en ese año.

Pablo en la Epístola a los Gálatas y los descubrimientos arqueológicos más recientes sugieren que el Monte Sinaí está en Arabia Saudita y no en el Sinaí de Egipto del desierto:

Los recientes descubrimientos arqueológicos, junto con las propias palabras de Pablo en Gálatas 4:25 indican claramente que el Monte Sinaí se encuentra en Arabia Saudita. Esto significa que Paraná está al sur del Monte Sinaí, significa claramente que es la ciudad santa de La Meca, como he mostrado antes:

La Biblia claramente dice que Paraná se encuentra al sur del Sinaí en Egipto, "Él dijo: 'El Señor vino del Sinaí y amaneció sobre ellos desde Seir, que brilló desde el monte Parán vino con miríadas de santos desde el sur, de las suyas. laderas de las montañas. " (De la Biblia Nueva Versión Internacional, Deuteronomio 33:2) "

Este versículo se elabora en más arriba. Ahora, veamos primero en Gálatas 4:25, la evidencia arqueológica:

"Porque Agar representa el monte Sinaí en Arabia, y corresponde a la actual ciudad de Jerusalén, porque ella está en esclavitud con sus hijos. (De la Biblia Nueva Versión Internacional, Gálatas 4:25)"

Desde http://www.carm.org/questions/desert.htm ¿Por qué no existe ningún registro de millones de Judios errantes en el desierto?

Ha habido mucha especulación sobre la ruta del Éxodo y por qué el sitio tradicional no ha dado ninguna evidencia arqueológica. Después de todo, si dos millones de personas vagan en el desierto durante cuarenta años, se podría pensar que al menos algo que se puede encontrar que la apoyen. Sin embargo, nada ha sido descubierto en la península del Sinaí apoyar el relato bíblico del Éxodo. Varias explicaciones para este rango de la idea de que es naturalmente difícil de encontrar ninguna evidencia arqueológica en un desierto de arena a la explicación de que el sitio tradicional es la correcta.

En primer lugar, no hallazgo arqueológico ha contradicho la Biblia. Arqueología sólo ha confirmado lo que la Biblia dice. Como ha sido el caso con tantas otras cosas en la Biblia, la arqueología avanza, que será sin duda descubrir las pruebas en el futuro. La Biblia todavía no se ha equivocado por la arqueología. En segundo lugar la falta de evidencia no significa que no hubo un éxodo. Sin embargo, este es un terreno resbaladizo ya que la falta de evidencia de una fábrica de helados en Júpiter no quiere decir que hay uno. Lo que necesitamos es una prueba y es justo decir que debe haber alguna evidencia de las andanzas de dos millones de personas durante cuarenta años en el desierto.

En tercer lugar, es posible que el sitio tradicional del Monte. Sinaí es incorrecta. Galón Galón 4:25 dice

"Porque Agar es el monte Sinaí en Arabia, y corresponde a la Jerusalén actual, pues ella está en esclavitud con sus hijos."

Las teorías actuales que tratan con el monte. Ubicación del Sinaí que tienen en la península del Sinaí, pero la Biblia dice que estaba en Arabia. El mapa de la derecha muestra la ruta tradicionalmente aceptada (en negro) y la ubicación actualmente aceptada del Monte. Sinaí. El problema es que no ha habido absolutamente ninguna evidencia arqueológica descubierta en ese sitio para verificar el Éxodo. La ruta en rojo muestra una ruta alternativa que sea consistente con la descripción de Pablo en Gal. 04:25. Esto habría Mt. Sinaí estar en Arabia, que ahora es Arabia Saudita, en lugar de la tradicionalmente aceptada península del Sinaí.

En un reciente libro titulado "En busca de la Montaña de Dios", de Bob Cornuke y Halbrook David (Broadman y Holman, 2000), Cornuke Bob (un cristiano) relata su historia de ir a Arabia Saudita con su amigo Larry Williams (una no cristianas operadora de materias primas). Ellos descubrieron evidencia de un lugar alternativo donde el monte real. Sinai podría ser. Bob Cornuke era un oficial de policía, miembro del equipo SWAT, y el investigador la escena del crimen en el sur de California y es el Presidente de la búsqueda Arqueología Biblia y Exploración (BASE) del Instituto BaseInstitute.org. Él y el Sr. Williams ha producido un video y un libro (disponible en ese sitio), donde afirman haber encontrado pruebas en Arabia Saudí para apoyar a que el monte. Sinaí se encuentra dentro de sus fronteras. Ahora, debo admitir que esto no ha sido verificada por una "oficial" de los arqueólogos, pero el vídeo que he visto, se plantean algunas posibilidades interesantes.


Reply  Message 3 of 9 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 21/02/2012 04:06

Sr. Cornuke y Williams afirman haber simplemente dejar que la Biblia les guía en su intento de localizar la ruta real de los Judios del Éxodo. A través de ensayo y error durante varias semanas, siguieron lo que ellos creían era la ruta que se presenta en la Biblia y se encontraron con los elementos descritos en Éxodo 13-19, incluyendo muelles, una roca partida, un altar, un puente de tierra bajo el agua en Al final de la península del Sinaí, donde el pueblo de Israel pudo haber cruzado, y mucho más. La ubicación actual del monte. Sinaí, según los lugareños en su cuenta, es conocido como Jabal Al leyes como se conoce tradicionalmente por ellos como el monte de Moisés. Los saudíes han cercado la zona con señales de advertencia en la gente que dice el árabe y el Inglés no entrar. Si esto es así, ¿por qué no los saudíes quieren que nadie sepa sobre el lugar? Puede ser que sea porque si el Monte. Sinaí se encuentra en territorio musulmán entonces uno de los lugares más sagrados de las religiones judía y cristiana, que podría plantear graves problemas políticos.

Debo admitir que esto es especulativo en este momento y no ha sido verificada. Sin embargo, el video fue convincente. Si es o no es una opción válida aún no se ha determinado, y que apoya la idea de que la ubicación tradicional de la ruta Éxodo de hecho podría ser incorrecta, como Gal. 4:25 parece sugerir.

Los arqueólogos cristianos probar por la Biblia que el Monte Sinaí está en "Arabia Saudita" hoy en día:

Desde http://www.baseinstitute.org/Sinai_1.html es el monte Sinaí en el Sinaí?

Durante siglos, estudiosos de la Biblia y peregrinos religiosos han estado buscando la ubicación del monte real. Sinai.Today, la mayoría de las personas no son conscientes de que ni una sola pieza de evidencia ha sido producida para verificar thatwhat es tradicionalmente designado en "Monte Sinaí" en el centro-sur de la península del Sinaí es, en efecto thefamed montaña de Moisés y el Éxodo. De hecho, la única razón verificable de que el sitio tradicional se denomina "Monte Sinaí" en todo se debe a un romano místico designó y Helena, madre de Constantino I, ungido como el verdadero monte Sinaí a principios del siglo cuarto. (Helena también afirmó que descubrió el verdadero "Santo Sepulcro" en Jerusalén y la verdadera cruz de Cristo.)

Varios otros sitios propuestos para el verdadero Monte Sinaí han sido sugeridas por estudiosos de la Biblia, pero hasta el momento se han producido ninguna evidencia arqueológica de apoyo. Si alguna vez vamos a discernir una ubicación correcta de los acontecimientos históricos registrados en el libro bíblico del Éxodo, es importante usar las Escrituras como una guía, tal como lo haríamos con todos los documentos que antiguos que han demostrado ser confiable en el pasado.

En el Nuevo Testamento, Pablo escribió en Gálatas 4:25: "Porque Agar representa el monte Sinaí en Arabia ..." Si bien algunos argumentan que aquí la denominación romana de Arabia incluye la península del Sinaí, Arabia en los días de Pablo que abarca una región más grande que principalmente designado las regiones pobladas de Madián antiguos o modernos Arabia Saudita. Como un "hebreo de hebreos", el entendimiento de Pablo de Arabia han sido uno que era consistente con los pasajes del Antiguo Testamento, como 1 Reyes 10:15, 2 Crónicas 9:14, Isaías 21:13, Jeremías 25:24 y Ezequiel 27: 21, en la que Arabia se identifica claramente con la región este del Golfo de Aqaba, donde "los reyes", sentenció y el "dedanitas" habitó cooperación con otros pueblos nómadas.

Aún más revelador, Éxodo 3:1 identifica claramente el monte Horeb (Sinaí) como en Madián: "Ahora Moisés estaba cuidando el rebaño de Jetro su suegro, sacerdote de Madián, llevó las ovejas a través de. el desierto, y llegó a Horeb, el monte de Dios. " Aquí hay dos cuestiones importantes. En primer lugar, la región de "Midian" hace referencia aquí es, sin duda la misma que la actual Arabia Saudí. En segundo lugar, en el sitio tradicional del Monte. Sinai en la península del Sinaí, no hay nada que hacer que estar geográficamente identificada con la "vuelta" de un desierto, a diferencia de su entorno. Por el contrario, el sitio propuesto por BASE Instituto es, de hecho, en el extremo o el margen de un vasto desierto en el antiguo Madián.

Sin embargo, puede antiguo Madián se identifica con la península del Sinaí, que en la época de Moisés, era considerada una parte de Egipto (aunque designado como el "desierto" de Egipto)? Se desprende de Éxodo 02:15 que los dos son entidades separadas. Después de matar a un egipcio, Moisés huyó de Egipto por un terreno más seguro: "Cuando el faraón se enteró de esto, trató de matar a Moisés, pero Moisés huyó del Faraón y se fue a vivir en Madián." Egipto y sus propiedades no han estado a salvo de Moisés, bajo ninguna circunstancia. Que no han huido a la Península del Sinaí, donde la arqueología demuestra que el faraón había múltiples intereses mineros y puestos militares. La Biblia es clara en que Moisés salió de Egipto, a la tierra de Madián, al este del golfo de Aqaba.

La Biblia hace varias referencias a Moisés regresar a Egipto desde Madián, como Éxodo 04:19, donde leemos: "Porque el Señor había dicho a Moisés en Madián: ~

Volver a Egipto, para todos los hombres que querían matarlo están muertos. "Todos los pasajes relacionados con la estancia de Moisés en Madián punto hacia la actual Arabia Saudita como el área a la cual Moisés huyó, posteriormente se encontró con Dios en la zarza ardiente, y luego regresó con los hijos de Israel.

Debido a las referencias bíblicas tantos, así como las evidencias arqueológicas (o la falta de ella) apunte hacia el Monte Sinaí y tradicionales a Arabia Saudita como la ubicación de la montaña histórica de Moisés, una inspección del lugar era necesario determinar si otras pruebas se pudo encontrar para apoyar esta teoría. Cierre de las fronteras de Arabia Saudita hizo imposible que un equipo de académicos y arqueólogos para entrar en el país. Como resultado, Larry Williams y se deslizó subrepticiamente en el país, trazó lo que parece ser la ruta del Éxodo, y se subió a la montaña, que muchos expertos ahora consideran que es el verdadero monte Sinaí.

Lo que sigue es un relato condensado de nuestras aventuras, nuestros resultados, y cómo estos se relacionan directamente con la Biblia.

Desde http://www.baseinstitute.org/Sinai_2.html Mt. Sinaí - el SITIO evidencia cruce del Mar Rojo En 1 Reyes 9:26, la Biblia nos dice, "El rey Salomón también construyó los barcos en Ezión-geber, que está cerca de Elat en Edom, en la costa del Mar Rojo." Este versículo nos da algunas pistas convincentes. En primer lugar, Salomón tenía su puerto de Elat (la actual Eilat) en las costas del extremo norte del golfo de Aqaba (que forma la parte oriental "dedo" del Mar Rojo adecuado). El NIV Study referencias de la Biblia este versículo de la siguiente manera: "El Mar Rojo hebreo para este término, normalmente lee como el ñame Suph (~ mar de juncos"), se refiere a la masa de agua a través del cual los israelitas pasaron en el momento del Éxodo. . También se puede leer, sin embargo, como el ñame Soph (~ mar de fin de la tierra '), una lectura más probable cuando se refiere al Mar Rojo, y sobre todo ... a su brazo oriental, el golfo de Aqaba. "

Esto bien podría significar que el "mar de fin de la tierra", en la punta de la península del Sinaí, fue el lugar de cruce de los israelitas. Por lo menos, el uso del término en hebreo, tanto para el lugar donde los israelitas cruzaron y en el Golfo de Aqaba en Elat muestra que la masa de agua en cuestión no es un lago aislado, sino que incluye la mayor parte de lo que sabemos como el Mar Rojo.


Reply  Message 4 of 9 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 21/02/2012 04:07

Lagos Amargos: Muchos expertos sugieren que el cruce actual de la "mar de juncos", fue en la región de lagos Amargos, al norte del Golfo de Suez, donde algunos observadores han señalado que el viento puede hacer que el nivel del lago a fluctuar a varios metros. Sin embargo, esto simplemente no es compatible con muchas otras referencias bíblicas, incluyendo la cuenta de un todo, Egipto-que envuelve enjambre de langostas se introduzca en ñame Suph (Éxodo 10:19), vela Salomón una flota de barcos de ñame Suph (1 Reyes 9 : 26), y la descripción de la forma en que los soldados del faraón muerto a Ñame Suf: ". Pero usted sopló con su aliento y los cubrió el mar Se hundieron como plomo en las aguas impetuosas" (Éxodo 15:10). El amargo Lagos es un pantano sin grandes aguas. En la punta de la península del Sinaí, sin embargo, a la entrada del Golfo de Aqaba, el "grandes aguas" del Mar Rojo puede llegar furia increíble y la profundidad impresionante.

TRADICIONAL MONTE SINAÍ: Después de haber visitado el tradicional Monte Sinaí en el sur de la Península del Sinaí, que he visto de primera mano que el único lugar donde los israelitas acamparon podría haber sido un área pequeña, plana del valle junto a la montaña, lo que sólo alrededor de un metro cuadrado por persona (suponiendo que aproximadamente 2 millones de personas participaron en el Éxodo). Y a pesar de una amplia investigación arqueológica en toda la región, no se ha encontrado que definitivamente puede ser atado al éxodo de los hebreos de Egipto - o incluso puede abogar por un gran número de personas cada vez que ocupa el área.

Puente de tierra SUBMARINO:

Siguiendo la teoría de que la ruta del Éxodo en realidad tuvo el pasado Hebreos (no a través de) los lagos amargos y luego hacia el sur a lo largo de la costa oeste de la península del Sinaí, que viajó a la punta de la península del Sinaí y exploró la topografía submarina (batimetría) de el Estrecho de Tirán, en el Golfo de Aqaba es más estrecho entre la península del Sinaí y Arabia Saudita. Allí nos encontramos con que un puente de tierra bajo el agua existe, que hoy es tan problemático para el envío de que dos rutas separadas o "carriles" se designan a los buques hacia el norte y hacia el sur para pasar a través. Correlación aún más de la cuenta de la Biblia de la ruta del Éxodo nos hace darnos cuenta de que esta formación submarino inusual bien pudo haber sido pisado por los propios hebreos.

SPRINGS amargas de Mara: Explorar la posibilidad, además, que los israelitas pasaron por las aguas del Mar Rojo en el Estrecho de Tirán, recogimos nuestra búsqueda de puntos de referencia en el lado de Arabia Saudita en el Golfo de Aqaba. Allí comenzó en la costa en el lado oriental del Estrecho de Tirán y viajó por el camino más natural a unos 30 kilómetros tierra adentro a un grupo de manantiales, donde el agua en algunas de las fuentes era terriblemente amargo. Éxodo 15:22-23 nos dice: "Entonces Moisés sacó a Israel del Mar Rojo, y luego salieron al desierto de Shur y anduvieron tres días en el desierto sin hallar agua Ahora, cuando llegaron a Mara, que.. no podían beber las aguas de Mara, porque eran amargas. "

LAS PALMAS DE 70 Y 12 DE MUELLES DE ELIM: Al viajar en general, hacia Jabal al Lawz (la Arabia Saudita de montaña que está en manos de las generaciones de los beduinos a la montaña de Moisés), el próximo encontraron con un grupo de manantiales de agua clara, con una arboleda de las palmeras junto a ellos. Nos maravillamos de la descripción en Éxodo 15:27: "Y llegaron a Elim, donde había doce pozos de agua y setenta palmeras, así que acamparon allí junto a las aguas."

CUEVAS DE MOISÉS:

Mientras que en las fuentes, descubrimos que algunas cuevas cercanas estaban excavados por los arqueólogos de Arabia Saudita. Un trabajador en el lugar, dijo que los escritos encontrados en las cuevas se indica que el profeta Musa (Moisés) había llegado a través de esta área con su nación de los hebreos.

ROCA carbonizados PICO y fundido: Continuando con Jabal al Lawz, y después de una gran cantidad de maniobra para acceder a la montaña, encontramos la parte superior de la montaña para estar completamente ennegrecidos, como si las rocas habían sido gravemente quemada desde el exterior. Cuando nos abrió las rocas, se encontró que en realidad eran las rocas de granito con un ennegrecido "corteza" y un núcleo intacto de dentro de granito puro. Nos habíamos leído ya en Éxodo 19:18, "el monte Sinaí humeaba, porque Jehová había descendido sobre él en fuego ...."

Indicadores de límites

: A medida que estudiarse más a fondo alrededor de la base de la montaña, descubrimos grandes montones de piedras dispuestas en un semicírculo alrededor de la parte delantera de la montaña, espaciadas aproximadamente cada 400 metros. De unos cinco metros de altura y 20 metros de diámetro, estas pilas puede ser el límite establecido por los marcadores de Moisés, como había sido instruido por Dios: "... Se nos advirtió diciendo: ~ límites establecidos alrededor de la montaña y consagrarla" (Éxodo 19:23).

BECERRO DE ORO DEL ALTAR: En un área plana en la base de la montaña, también descubrieron que grandes rocas habían sido colocados juntos, creando una formación altar-como 30 pies de altura y 30 pies de diámetro -, posiblemente, el altar donde se instaló el becerro de oro hasta y adorado por la gente desobediente de Dios. Sobre las rocas se grabaron dibujos antiguos de un dios toro, como se describe en Éxodo 32:4, donde Aaron "... recibieron el oro de la mano, y le dio forma con buril, e hizo un becerro de moldeado".

Más pruebas de la siguiente en la siguiente página con información sobre el becerro de oro, la roca partida en el Horeb, el 12 pilares, el altar de Moisés y la cueva de Elías.

Desde http://www.baseinstitute.org/Sinai_3.html Mt. Sinaí - Más ALTAR evidencia becerro de oro: En un área plana en la base de la montaña, también descubrieron que grandes rocas habían sido colocados juntos, creando una formación altar-como 30 pies de altura y 30 pies de diámetro -, posiblemente, el altar donde el oro terneros, se estableció y adorado por la gente desobediente de Dios. Sobre las rocas se grabaron dibujos antiguos de un dios toro, como se describe en Éxodo 32:4, donde Aaron "... recibieron el oro de la mano, y le dio forma con buril, e hizo un becerro de moldeado".

ALTAR DE MOISES y el 12 pilares: Al pie de la montaña encontramos un altar en forma de V, con cada brazo de aproximadamente 60 pies de largo y 20 pies de ancho. Junto a él había varios pilares derrocado en secciones de unos 22 centímetros de diámetro y 20 pulgadas de longitud. Éxodo 24:4 registra que Moisés "... edificó un altar a los pies de la montaña, y doce columnas, según las doce tribus de Israel."

Partido de la roca en Horeb:

(Todo el crédito para la verificación y documentación de la roca partida en Horeb va a Jim Caldwell y Penny, quien realizó su investigación, mientras que viven en Arabia Saudita.) Uno de los descubrimientos más sorprendentes en Jabal al Lawz fue un enorme roca prominente, divididos en el lado oeste de Jabal al Lawz, que mostraron evidencia de agua que brota desde el interior - puntiagudas rocas que habían sido redondeados por un abundante flujo de agua. Instrucciones Éxodo 17:6 registros de Dios a Moisés cuando los israelitas estaban muriendo de sed en el desierto: "He aquí que yo estaré delante de ti sobre la peña en Horeb; y golpearás la peña, y saldrá agua de ella, que beba el pueblo. "

CUEVA DE ELÍAS: alto de la montaña era una cueva en la que Elías pudo haberse detenido a escuchar la voz de Dios, tal como se describe en 1 Reyes 19:18 b, 13b: "... Y se fue ... En cuanto a Horeb, el monte de Dios .... y él salió y se paró en la entrada de la cueva .... "


Reply  Message 5 of 9 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 21/02/2012 04:08

Esta expedición produjo el primero de una gran cantidad de nuevas pruebas convincentes para sugerir que el Estrecho de Tirán, en el golfo de Aqaba fue el punto de cruce de la ruta del Éxodo, y que Jabal al Lawz en Arabia Saudita es el verdadero monte Sinaí.

El verdadero significado de todo esto es que la Biblia de nuevo al parecer ha sido demostrado que es verdad, fiable y preciso, hasta el más mínimo detalle histórico. Los críticos que afirman que la Biblia no coincide con la historia y la geografía conocida figura de nuevo a un error una vez que la evidencia física empieza a aparecer. La cuenta en la Biblia es verdad, y las implicaciones son increíbles.

Dios descendió sobre el monte Sinaí en llamas como un horno. Él habló a Moisés y le dio los Diez Mandamientos como la ley de la vida de Israel. Se comunicaba su amor y misericordia a través de las leyes para el sacrificio y la expiación. Y aunque no somos dignos, nos dio la oportunidad de entrar en una relación personal, el cuidado con el Padre Eterno.

Las hazañas del equipo de BASE Instituto puede sonar como una búsqueda del tesoro a los demás, sino una aventura más importante espera a aquellos que buscan los tesoros de la Palabra de Dios. La Biblia nos revela su plan para la reconciliación - y el descubrimiento más importante que cualquiera de nosotros puede hacer es cómo comenzar una relación personal con Jesucristo.

Esta es la mejor aventura.

http://es.hicow.com/ismael/dios/arabia-saudita-83644.html


Reply  Message 6 of 9 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 21/02/2012 04:14
1. Génesis 14:6: y a los horeos en el monte de Seir, hasta la llanura de Parán, que está junto al desierto.
 
2. Génesis 21:21: Y habitó en el desierto de Parán; y su madre le tomó mujer de la tierra de Egipto.
 
3. Génesis 36:6: Y Esaú tomó sus mujeres, sus hijos y sus hijas, y todas las personas de su casa, y sus ganados, y todas sus bestias, y todo cuanto había adquirido en la tierra de Canaán, y se fue a otra tierra, separándose de Jacob su hermano.
 
4. Número 1:50: sino que pondrás a los levitas en el tabernáculo del testimonio, y sobre todos sus utensilios, y sobre todas las cosas que le pertenecen; ellos llevarán el tabernáculo y todos sus enseres, y ellos servirán en él, y acamparán alrededor del tabernáculo.
 
5. Número 1:52: Los hijos de Israel acamparán cada uno en su campamento, y cada uno junto a su bandera, por sus ejércitos;
 
6. Número 1:53: pero los levitas acamparán alrededor del tabernáculo del testimonio, para que no haya ira sobre la congregación de los hijos de Israel; y los levitas tendrán la guarda del tabernáculo del testimonio.
 
7. Número 2:2: Los hijos de Israel acamparán cada uno junto a su bandera, bajo las enseñas de las casas de sus padres; alrededor del tabernáculo de reunión acamparán.
 
8. Número 2:3: Estos acamparán al oriente, al este: la bandera del campamento de Judá, por sus ejércitos; y el jefe de los hijos de Judá, Naasón hijo de Aminadab.
 
9. Número 2:5: Junto a él acamparán los de la tribu de Isacar; y el jefe de los hijos de Isacar, Natanael hijo de Zuar.
 
10. Número 2:12: Acamparán junto a él los de la tribu de Simeón; y el jefe de los hijos de Simeón, Selumiel hijo de Zurisadai.
 
11. Número 2:27: Junto a él acamparán los de la tribu de Aser; y el jefe de los hijos de Aser, Pagiel hijo de Ocrán.
 
12. Número 3:23: Las familias de Gersón acamparán a espaldas del tabernáculo, al occidente;
 
13. Número 3:29: Las familias de los hijos de Coat acamparán al lado del tabernáculo, al sur;
 
14. Número 3:35: Y el jefe de la casa del linaje de Merari, Zuriel hijo de Abihail; acamparán al lado del tabernáculo, al norte.
 
15. Número 3:38: Los que acamparán delante del tabernáculo al oriente, delante del tabernáculo de reunión al este, serán Moisés y Aarón y sus hijos, teniendo la guarda del santuario en lugar de los hijos de Israel; y el extraño que se acercare, morirá.
 
16. Número 10:12: Y partieron los hijos de Israel del desierto de Sinaí según el orden de marcha; y se detuvo la nube en el desierto de Parán.
 
17. Número 12:16: Después el pueblo partió de Hazerot, y acamparon en el desierto de Parán
 
18. Número 13:3: Y Moisés los envió desde el desierto de Parán, conforme a la palabra de Jehová; y todos aquellos varones eran príncipes de los hijos de Israel.
 
19. Número 13:26: Y anduvieron y vinieron a Moisés y a Aarón, y a toda la congregación de los hijos de Israel, en el desierto de Parán, en Cades, y dieron la información a ellos y a toda la congregación, y les mostraron el fruto de la tierra.
 
20. Deuteronomio 1:1: Estas son las palabras que habló Moisés a todo Israel a este lado del Jordán en el desierto, en el Arabá frente al Mar Rojo, entre Parán, Tofel, Labán, Hazerot y Dizahab.
 
21. Deuteronomio 33:2: Dijo: Jehová vino de Sinaí, Y de Seir les esclareció; Resplandeció desde el monte de Parán, Y vino de entre diez millares de santos, Con la ley de fuego a su mano derecha.
 
22. Deuteronomio 33:19: Llamarán a los pueblos a su monte; Allí sacrificarán sacrificios de justicia, Por lo cual chuparán la abundancia de los mares, Y los tesoros escondidos de la arena.
 
23. Josué 22:9: Así los hijos de Rubén y los hijos de Gad y la media tribu de Manasés, se volvieron, separándose de los hijos de Israel, desde Silo, que está en la tierra de Canaán, para ir a la tierra de Galaad, a la tierra de sus posesiones, de la cual se habían posesionado conforme al mandato de Jehová por conducto de Moisés.
 
24. 1 Samuel 25:1: Murió Samuel, y se juntó todo Israel, y lo lloraron, y lo sepultaron en su casa en Ramá. Y se levantó David y se fue al desierto de Parán.
 
25. 1 Reyes 11:18: Y se levantaron de Madián, y vinieron a Parán; y tomando consigo hombres de Parán, vinieron a Egipto, a Faraón rey de Egipto, el cual les dio casa y les señaló alimentos, y aun les dio tierra.

Reply  Message 7 of 9 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 22/05/2012 20:25

An AUDIO file from Dr. Zaghlool Al-Najjar:

The black stone was proven to be a Meteorite sent from space.

Prophet Muhammad, peace be upon him, claimed that the stone was sent down by Allah Almighty to Prophet Abraham and his son Ishmael, peace be upon both of them, to give the precise location of where the Kaaba was to be built by them.  We believe that Prophets Abraham and Ishmael built the Kaaba.  Western Scientists have confirmed that the black stone, which resides near the Kaaba in the Holy City of Mecca, is an outside METEORITE OBJECT!

     
****   Prophet Muhammad forbade us from worshiping any stone!  ****
 

The black stone and the Kaaba are not objects of worship in Islam!  Please visit: 

Islam prohibits the worship of the black stone, Kaaba, and/or any other object beside Allah Almighty!

     

   

Paran in the Bible is Mecca today:

The sections of this article are:

1-  Paran in the Bible is Mecca today.
2-  Abraham peace be upon him sent Hagar and Ishmael to Paran.
3-  Mecca, Bacca and Paran.
4-  More Verses on Paran.
5-  Kaabah (the cube black building in Mecca) and Mecca.
6-  Paul in the book of Galatians and the most recent Archeological Discoveries
      suggest that Mount Sinai is in Saudi Arabia and NOT in Egypt's Sinai desert.

7-  Christian Archeologists prove from the Bible that Mount Sinai is in "Saudi Arabia" today.
8-  Muhammad in the Bible, (Isaiah 60), Pilgrimage to Mecca..!
9-  References/Links.

In this article I will prove that "Paran" in the Bible is indeed referring to the city or the region of Mecca in Saudi Arabia today, where Prophet Prophet Muhammad peace be upon him was born
and received the Divine Revelations of Islam.

 

Important Note:
After finishing this article, please also visit:

The detailed story of how the Kaaba was built by Abraham and his son Ishmael peace be upon them.

The Kaaba is the House of GOD Almighty, and it too was mentioned in the Bible.

 

 

Abraham peace be upon him sent Hagar and Ishmael to Paran:

Let us look at the following Verses: "Then God opened her [Hagar] eyes and she saw a well of water. So she went and filled the skin with water and gave the boy a drink.  God was with the boy as he grew up.  He lived in the desert and became an archer.  While he was living in the Desert of Paran, his mother got a wife for him from Egypt.  At that time Abimelech and Phicol the commander of his forces said to Abraham, "God is with you in everything you do.   (From the NIV Bible, Genesis 21:19-22)"

Hagar was an Arab.  Abraham peace be upon him had Ishmael from her, who was 13 years older than Issac.  After Sarah, Abraham's wife gave birth to Issac, Abraham decided to let Hagar and her son Ishmael go.  He sent to the desert of Arabia in the region of Paran. 

Then GOD Almighty promised Ishmael that from him, He will increase his numbers and make from him a great nation, the Arab nation; "And as for Ishmael, I have heard you: I will surely bless him; I will make him fruitful and will greatly increase his numbers. He will be the father of twelve rulers, and I will make him into a great nation.  (From the NIV Bible, Genesis 17:20)"

The Bible clearly says that Paran is south of Sinai in Egypt; "He said: 'The LORD came from Sinai and dawned over them from Seir; he shone forth from Mount Paran. He came with myriads of holy ones from the south, from his mountain slopes.'  (From the NIV Bible, Deuteronomy 33:2)"

Kedar came from Ishmael; "These are the names of the sons of Ishmael, listed in the order of their birth: Nebaioth the firstborn of Ishmael, Kedar, Adbeel, Mibsam, and Mishma, and Dumah, and Massa, Hadar, and Tema, Jetur, Naphish, and Kedemah:  These are the sons of Ishmael, and these are their names, by their towns, and by their castles; twelve princes according to their nations. Kedar and Ancient Arabs (From the NIV Bible, Genesis 25:13)"  The Arabian desert region was named after Kedar.   See the second map below.

 

paran.gif (16916 bytes)

map_paran.gif (9165 bytes)

 

The Ishmaelites were Arabs and not Egyptians.  They came from the Arabian desert; "As they sat down to eat their meal, they looked up and saw a caravan of Ishmaelites coming from Gilead.  Their camels were loaded with spices, balm and myrrh, and they were on their way to take them down to Egypt.   (From the NIV Bible, Genesis 37:25)"take them down to Egypt" means taking them to the land of Egypt.  It doesn't mean taking them toward the south direction.  When for instance you say "my house is right down the street", it doesn't mean the house is south of the street.  The house could be on the north side.  The sentence means that the house is on the street, or will be found if the person walks in the path that you lead him to.

The point however in the above Verse is that the Ishmaelites were not from Egypt.  They came from another land.  They had loaded camels and they were heading to Egypt.  Arabs used to rely heavily on camels for traveling.  And as we've seen from the above Verses regarding Ishmael and his Mother (Hagar) living in the desert of Paran in the South, this clearly proves to us that the desert of Paran is located in Arabia and not in Egypt, since the Ishmaelites are not Egyptians.

 

Mecca, Bacca and Paran:

Let me paste for you the following Verses from the Bible and the Noble Quran:

"Blessed is the man whose strength is in thee; in whose heart are the ways of them.  Who passing through the valley of Baca make it a well; the rain also filleth the pools.  (From the NIV Bible, Psalms 84:5-6)"

"The first House (of worship) appointed for men was that at Bakka full of blessing and of guidance for all kinds of beings: In it are signs manifest; (for example) the Station of Abraham; whoever enters it attains security; pilgrimage thereto is a duty men owe to Allah those who can afford the journey; but if any deny faith Allah stands not in need of any of his creatures.  (The Noble Quran, 3:96-97)"

"And God heard the voice of the lad; and the angel of God called Hagar out of heaven, and said unto her, What aileth thee, Hagar? fear not; for God hath heard the voice of the lad where he is. Arise, lift up the lad, and hold him in thine hand; for I will make him a great nation.  And God opened her eyes, and she saw a well of water; and she went, and filled the bottle with water, and gave the lad drink.   And God was with the lad; and he grew, and dwelt in the wilderness, and became an archer.  And he dwelt in the wilderness of Paran: and his mother took him a wife out of the land of Egypt.  (From the NIV Bible, Genesis 21:17-21)"

 


Reply  Message 8 of 9 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 22/05/2012 20:27

More Verses on Paran:

"Then the Israelites set out from the Desert of Sinai and traveled from place to place until the cloud came to rest in the Desert of Paran.  (From the NIV Bible, Numbers 10:12)"   Here the desert of Paran means the region of Paran, which would be either at or near Mecca.

"After that, the people left Hazeroth and encamped in the Desert of Paran.  (From the NIV Bible, Numbers 12:16)"  Here the desert of Paran means the region of Paran, which would be either at or near Mecca.

"So at the LORD's command Moses sent them out from the Desert of Paran. All of them were leaders of the Israelites.  (From the NIV Bible, Numbers 13:3)"

"These are the words Moses spoke to all Israel in the desert east of the Jordan--that is, in the Arabah--opposite Suph, between Paran and Tophel, Laban, Hazeroth and Dizahab.  (From the NIV Bible, Deuteronomy 1:1)"

 

Kaabah (the cube black building in Mecca) and Mecca:

Atharva Veda X, 2, Mantras 28 and 31
28. Whether it is built high, its walls are in a straight line or not, but God is seen in every corner of it. He who knows the House of God, knows it because God is remembered there.
31. This abode of the angels has eight circuits and nine gates. It is unconquerable, there is eternal life in it and it is resplendent with Divine light.

The Ka'bah is not exactly cubical and its sides are not of the same length.  The Holy Sanctuary (Haram) of which Ka'abah is at the center remains open day and night throughout the year and it is always filled with people praying and supplicating to Allah (the One True God). Muslims face toward it during prayer forming circle in the Haram (Holy House) and the circle extends out in this manner throughout the planet Earth. 

The holy sanctuary (Haram) has remained unconquerable. Abraha al-Ashram, the Abbysinian viceroy of Yemen, tried to demolish it in 570 CE with a strong army and hordes of elephants but was prevented from entering the city (Holy precinct). The people of Makkah had decided not to defend the Ka'bah, fled the city and took refuge in nearby hills overlooking Ka'bah. By Allah's Command, the 'Abaabeel' (flying creatures, birds) pelted stones at Abraha's army and decimated it, leaving them like green crops devoured by cattle.

This incident is described in the Surah (chapter) 105 of the Qur'an. The year 570 CE is popularly known by the Arabs as 'The year of the Elephant,' and Prophet Muhammad was born in that year.

 

Paul in the book of Galatians and the most recent Archeological Discoveries suggest that Mount Sinai is in Saudi Arabia and NOT in Egypt's Sinai desert:

Recent archeological discoveries along with Paul's own words in Galatians 4:25 clearly suggest that Mount Sinai is located in Saudi Arabia.  This means that Paran being south of Mount Sinai clearly means that it is the Holy City of Mecca as I showed above:

The Bible clearly says that Paran is south of Sinai in Egypt; "He said: 'The LORD came from Sinai and dawned over them from Seir; he shone forth from Mount Paran. He came with myriads of holy ones from the south, from his mountain slopes.'  (From the NIV Bible, Deuteronomy 33:2)"

This verse is elaborated on further above.  Now, let us first look at Galatians 4:25, then the archeological evidence:

"Now Hagar stands for Mount Sinai in Arabia and corresponds to the present city of Jerusalem, because she is in slavery with her children.  (From the NIV Bible, Galatians 4:25)"

From http://www.carm.org/questions/desert.htm

Why isn't there any record of millions of Jews wandering in the desert?

 

     There has been a lot of speculation on the route of the Exodus and why the traditional site hasn't yielded any archaeological evidence.  After all, if two million people wander in a desert for forty years, you'd think that at least something would be found to support it.  But, nothing at all has been unearthed in the Sinai Peninsula supporting the biblical account of the Exodus.  Various explanations for this range from the idea that it is naturally difficult to find any archeological evidence in a desert of sand to the explanation that the traditional site is the wrong one.
     First of all, no archaeological find has ever contradicted the Bible.  Archaeology has only confirmed what the Bible says.  As has been the case with so many other things in the Bible, as archaeology progresses, they will most certainly uncover evidence in the future.  The Bible has yet to be proven wrong by archaeology. 
     Second, lack of evidence doesn't mean there wasn't an Exodus.   However, this is a slippery slope since having a lack of evidence for an ice cream factory on Jupiter doesn't mean that there is one.  What we need is evidence and it is fair to say that there should be some evidence for the wanderings of two million people for forty years in a desert.
     Third, it may be that the traditional site of Mt. Sinai is incorrect.  Gal. Gal. 4:25 says "Now this Hagar is Mount Sinai in Arabia, and corresponds to the present Jerusalem, for she is in slavery with her children." Present theories dealing with Mt. Sinai's location have it in the Sinai Peninsula, yet the Bible says it was in Arabia.  The map to the right shows the traditionally accepted route (in black) and the currently accepted location of Mt. Sinai.  The problem is that there has been absolutely no archaeological evidence unearthed at that site to verify the Exodus.   The route in red shows an alternate path that is consistent with Paul's description in Gal. 4:25.  This would have Mt. Sinai be in Arabia, which is now Saudi Arabia, instead of the traditionally accepted Sinai peninsula.
     In a recent book titled "In search of the Mountain of God," by Bob Cornuke and David Halbrook (Broadman and Holman, 2000), Bob Cornuke (a Christian) recounts his story of going into Saudi Arabia with his friend Larry Williams (a non-Christian commodities trader).  They uncovered evidence of an alternate site where the real Mt. Sinai might be.  Bob Cornuke was a police officer, swat team member, and crime scene investigator in Southern California and is the President of the Bible Archaeology Search and Exploration (BASE) Institute BaseInstitute.org.  He and Mr. Williams have produced a video and book (available on that site) where they claim to have found evidence in Saudi Arabia to support that Mt. Sinai is located within its borders.  Now, I must admit that this has not been verified by any "official" archaeologists, but the video, which I have seen, does raise some interesting possibilities.
     Mr. Cornuke and Williams claim to have simply let the Bible guide them as they attempted to locate the actual route of the Jews of the Exodus.  Through trial and error over several weeks, they followed what they believed was the route as is laid out by the Bible and they found the items described in Exodus 13 - 19 including, springs, a split rock, an altar, an underwater land bridge at the end of the Sinai Peninsula where the people of Israel could have crossed, and much more.  The present location of Mt. Sinai, according to the locals in their account, is known as Jabal Al Laws as is traditionally known by them as the mount of Moses.  The Saudis have the area fenced off with warning signs in Arabic and English telling people not to enter.  If this is so, why would the Saudis not want anyone to know about the place?   It might be because if Mt. Sinai is located in Muslim territory then one of the most holy places of the Jewish and Christian religions it could pose serious political problems.
     I must admit that this is speculative at present and it has not been verified.  But the video was compelling.  Whether or not this is a valid option is yet to be determined and it is supportive of the idea that the traditional location of Exodus route might indeed be incorrect, as Gal. 4:25 seems to suggest.

 

Christian Archeologists prove from the Bible that Mount Sinai is in "Saudi Arabia" today:

From http://www.baseinstitute.org/Sinai_1.html

 

Is Mount SINAI in the SINAI?

For centuries Bible scholars and religious pilgrims have been seeking the location of the real Mt. Sinai.Today, most people are unaware that not one piece of hard evidence has been produced to verify thatwhat is traditionally designated at “Mount Sinai” in the south central Sinai Peninsula is indeed thefamed mountain of Moses and the Exodus. In fact, the only verifiable reason that the traditional site is designated “Mount Sinai” at all is because a Roman mystic designated it and Helena, mother of Constantine I, anointed it as the true Mount Sinai early in the 4th century AD. (Helena also claimed she discovered the true “holy sepulchre” in Jerusalem and the true cross of Christ.)

Several other proposed sites for the true Mount Sinai have been suggested by biblical scholars, but thus far they have produced no archaeological evidence to support them. If we are ever to discern a correct location for the historical events recorded in the biblical Book of Exodus, it’s important to use the Scriptures as a guide, just as we would use any ancient documents that have proven reliable in the past.

In the New Testament, Paul wrote in Galatians 4:25, “Now Hagar stands for Mount Sinai in Arabia . . .”Although some argue that here the Roman designation of Arabia includes the Sinai Peninsula, Arabia in Paul’s day encompassed a larger region that primarily designated the populated regions of ancient Midian, or modern-day Saudi Arabia. As a “Hebrew of Hebrews,” Paul’s understanding of Arabia would have been one that was consistent with Old Testament passages like 1 Kings 10:15, 2 Chronicles 9:14, Isaiah 21:13, Jeremiah 25:24, and Ezekiel 27:21, in which Arabia is clearly identified with the region east of the Gulf of Aqaba, where “kings” ruled and the “Dedanites” co-dwelt with other nomadic peoples.

Even more telling, Exodus 3:1 plainly identifies Mount Horeb (Sinai) as being in Midian: “Now Moses was tending the flock of Jethro his father-in-law, the priest of Midian. And he led the flock to the back of the desert, and came to Horeb, the mountain of God.” Here, there are two important issues. First, the region of “Midian” referred to here is undeniably the same as present-day Saudi Arabia. Second, at the traditional site of Mt. Sinai on the Sinai Peninsula, there is nothing that would cause it to be geographically identified with the “back” of a desert, in distinction from its surroundings. By contrast, the site proposed by BASE Institute is, indeed, on the far side or margin of a vast desert in ancient Midian.

However, can ancient Midian be identified with the Sinai Peninsula, which in the time of Moses, was considered a part of Egypt (although designated as the “wilderness” of Egypt)? It is apparent from Exodus 2:15 that the two were separate entities. After killing an Egyptian, Moses fled Egypt for safer ground: “When Pharaoh heard of this, he tried to kill Moses, but Moses fled from Pharaoh and went to live in Midian.” Egypt and its holdings would not have been safe for Moses under any circumstances. He would not have fled to the Sinai Peninsula, where archaeology shows that Pharaoh had multiple mining interests and military outposts. The Bible is clear that Moses went out of Egypt, to the land of Midian east of the gulf of Aqaba.

The Bible makes several references to Moses returning to Egypt from Midian, including Exodus 4:19 where we read, “Now the Lord had said to Moses in Midian, ‘Go back to Egypt, for all the men who wanted to kill you are dead.” All passages associated with Moses’ stay in Midian point toward present-day Saudi Arabia as the area to which Moses fled, subsequently met God at the burning bush, and then returned with the children of Israel.

Because so many Bible references as well as archaeological evidence (or the lack of it) pointed away from traditional Mount Sinai and toward Saudi Arabia as the location of the historical mountain of Moses, a site inspection was necessary to determine if other evidence could be found to support this theory. Saudi Arabia’s closed borders made it impossible for a team of scholars and archaeologists to enter the country. As a result, Larry Williams and I surreptitiously slipped into the country, traced what appears to be the Exodus route, and climbed the mountain which many scholars now consider to be the true Mount Sinai.

What follows is a condensed account of our adventures, our findings, and how these relate directly to the Bible.

 

From http://www.baseinstitute.org/Sinai_2.html


Reply  Message 9 of 9 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 22/05/2012 20:27

Mt. Sinai - the Evidence

RED SEA CROSSING SITE In 1 Kings 9:26, the Bible tells us, “King Solomon also built ships at Ezion Geber, which is near Elath in Edom, on the shore of the Red Sea.” This verse provides us with some compelling clues. First, Solomon had his port at Elath (modern Eilat) on the shores of the northern tip of the Gulf of Aqaba (which forms the eastern “finger” of the Red Sea proper). The NIV Study Bible references this verse as follows: “Red Sea. The Hebrew for this term, normally read as Yam Suph (‘sea of reeds’), refers to the body of water through which the Israelites passed at the time of the Exodus. It can also be read, however, as Yam Soph (‘sea of land’s end’), a more likely reading when referring to the Red Sea, and especially . . . to its eastern arm, the Gulf of Aqaba.”

This could well mean that the “sea of land’s end,” at the tip of the Sinai Peninsula, was the site of the Israelites’ crossing. At the very least, the use of the same Hebrew term both for the place where the Israelites crossed and for the Gulf of Aqaba at Elath shows that the body of water in question is not an isolated lake, but includes the bulk of what we know as the Red Sea.

BITTER LAKES: Many scholars suggest that the actual crossing of the “sea of reeds” was in the Bitter Lakes region, north of the Gulf of Suez, where some observers have claimed that wind can cause the lake level to fluctuate several feet. However, this simply is not consistent with numerous other Biblical references, including the account of an entire, Egypt-engulfing locust swarm being blown into Yam Suph (Exodus 10:19), Solomon sailing a fleet of ships on Yam Suph (1 Kings 9:26), and the description of the way in which Pharaoh’s soldiers died at Yam Suph: “But You blew with your breath, and the sea covered them. They sank like lead in the mighty waters” (Exodus 15:10). The Bitter Lakes region is a marsh with no mighty waters. At the tip of the Sinai Peninsula, however, at the entrance of the Gulf of Aqaba, the “mighty waters” of the Red Sea can reach incredible fury and awesome depths.

TRADITIONAL MOUNT SINAI: Having visited the traditional Mount Sinai in the southern Sinai Peninsula, I have seen first hand that the only place the Israelites could possibly have camped was a small, flat valley area adjacent to the mountain, allowing for only about one square yard per person (assuming that roughly 2 million people were involved in the Exodus). And despite extensive archeological investigation throughout the region, nothing has ever been found that can conclusively be tied to the Exodus of the Hebrews from Egypt - or can even argue for a large population of people ever occupying the area.

UNDERWATER LAND BRIDGE: Following a theory that the route of the Exodus actually took the Hebrews past (not through) the bitter Lakes and then southward along the west coast of the Sinai Peninsula, we traveled to the tip of the Sinai and explored the underwater topography (bathymetry) of the Strait of Tiran, where the Gulf of Aqaba is narrowest between the Sinai Peninsula and Saudi Arabia. There we found that an underwater land bridge exists that today is so problematic for shipping that two separate routes or “lanes” are designated for northbound and southbound ships to pass through. Further correlation of the Bible’s account of the route of the Exodus causes us to realize that this unusual submarine formation may well have been trod by the Hebrews themselves.

BITTER SPRINGS OF MARAH: Exploring the further possibility that the Israelites passed through the waters of the Red Sea at the Strait of Tiran, we picked up our search for landmarks on the Saudi Arabia side of the Gulf of Aqaba. There we started at the coastline on the eastern side of the Strait of Tiran and traveled the most natural route approximately 30 kilometers inland to a group of springs, where the water in some of the springs was terribly bitter. Exodus 15:22-23 tells us, “So Moses brought Israel from the Red Sea; then they went out into the wilderness of Shur. And they went three days in the wilderness and found no water. Now when they came to Marah, they could not drink the waters of Marah, for they were bitter.”

THE 70 PALMS AND 12 SPRINGS OF ELIM: As we traveled generally toward Jabal al Lawz (the Saudi Arabian mountain that is held by generations of Bedouins to be the mountain of Moses), we next encountered a group of clear water springs, with a grove of palm trees adjacent to them. We marveled at the description in Exodus 15:27: “Then they came to Elim, where there were twelve wells of water and seventy palm trees; so they camped there by the waters.”

CAVES OF MOSES: While at the springs, we discovered that some nearby caves were being excavated by Saudi archaeologists. A worker at the site said that writings found in the caves indicated that the prophet Musa (Moses) had come through this area with his nation of Hebrews.

CHARRED PEAK AND MELTED ROCK: Continuing to Jabal al Lawz, and after a great deal of maneuvering to gain access to the mountain, we found the top of the mountain to be thoroughly blackened, as if the rocks had been severely scorched from without. When we broke open the rocks, we found that they were actually granite rocks with a blackened “rind” and an untouched core of pure granite inside. We had already read in Exodus 19:18, “Now Mount Sinai was completely in smoke, because the Lord descended upon it in fire . . . .”

BOUNDARY MARKERS: As we explored further around the base of the mountain, we discovered large piles of rocks arranged in a semicircle around the front of the mountain, spaced about every 400 yards. Measuring about five feet high and 20 feet across, these piles could be the boundary markers set up by Moses, as he had been instructed by God: “. . . You warned us saying, ‘set bounds around the mountain and consecrate it’” (Exodus 19:23).

GOLDEN CALF ALTAR: In a flat area at the base of the mountain we also discovered that large boulders had been placed together, creating an altar-like formation 30 feet tall and 30 feet across - quite possibly the altar where the golden calf was set up and worshiped by God’s disobedient people. On the rocks were etched ancient drawings of a bull god, as described in Exodus 32:4, where Aaron “. . . received the gold from the hand, and he fashioned it with an engraving tool, and made a molded calf.”

More Evidence follows on the next page including information on the golden calf, the split rock at Horeb, the 12 pillars, Moses' altar and Elijah's cave.

 

From http://www.baseinstitute.org/Sinai_3.html

Mt. Sinai - More Evidence

GOLDEN CALF ALTAR: In a flat area at the base of the mountain we also discovered that large boulders had been placed together, creating an altar-like formation 30 feet tall and 30 feet across - quite possibly the altar where the golden calf was set up and worshiped by God’s disobedient people. On the rocks were etched ancient drawings of a bull god, as described in Exodus 32:4, where Aaron “. . . received the gold from the hand, and he fashioned it with an engraving tool, and made a molded calf.”

MOSES' ALTAR and the 12 PILLARS: At the foot of the mountain we found a V-shaped altar, with each arm approximately 60 feet long and 20 feet wide. Next to it were several toppled pillars in sections measuring about 22 inches in diameter and 20 inches in length. Exodus 24:4 records that Moses “. . . built an altar at the foot of the mountain, and twelve pillars according to the twelve tribes of Israel.”

SPLIT ROCK AT HOREB: (Full credit for verification and documentation of the split rock at Horeb goes to Jim and Penny Caldwell, who conducted their research while living in Saudi Arabia.) One of the most startling discoveries at Jabal al Lawz was a massive, prominent, split rock on the west side of Jabal al Lawz, which showed evidence of gushing water from within - jagged rocks that had been smoothed off by an abundant flow of water. Exodus 17:6 records God’s instructions to Moses when the Israelites were dying of thirst in the wilderness: “Behold, I will stand before you there on the rock in Horeb; and you shall strike the rock, and water will come out of it, that the people may drink.”

CAVE OF ELIJAH: High on the mountain was a cave by which Elijah may have stood to hear God’s voice, as described in 1 Kings 19:18b, 13b: “. . . and he went . . . as far as Horeb, the mountain of God . . . . and he went out and stood in the entrance of the cave . . . .”

This expedition yielded the first of a wealth of compelling new evidence, to suggest that the Strait of Tiran on the Gulf of Aqaba was the crossing point for the route of the Exodus, and that Jabal al Lawz in Saudi Arabia is the true Mount Sinai.

The real significance in all this is that the Bible again has apparently been shown to be true, reliable, and accurate, down to the smallest historical detail. Critics who claim that the Bible does not coincide with known history and geography are again shown to be wrong once the physical evidence begins to surface. The account in the Bible is true, and the implications are incredible.

God descended on Mount Sinai in flames like a furnace. He spoke to Moses and gave him the Ten Commandments as the laws for the life of Israel. He communicated His love and mercy through the laws for sacrifice and atonement. And though we are unworthy, He gave us the opportunity to enter into a personal, caring relationship with the Eternal Father.

The exploits of the BASE Institute team may sound like a treasure hunt to others, but a more important adventure awaits those who would seek out the treasures of the Word of God. The Bible reveals His plan for reconciliation - and the most important discovery any of us can ever make is how to begin a personal relationship with Jesus Christ. This is the best adventure.

 

Muhammad in the Bible, (Isaiah 60), Pilgrimage to Mecca..!

Muhammad in the Bible, (Isaiah 60), Pilgrimage to Mecca..!

 

References/Links:

http://wings.buffalo.edu/sa/muslim/library/jesus-say/ch6.10.html  
http://users.erols.com/zenithco/comparekjv.html

 

 

 

 

 

Back to The Bible predicts the liberation of Mecca (Paran) by 10,000 Muslim believers.

Muhammad in the Bible, (Isaiah 60), Pilgrimage to Mecca..!

Prophet Muhammad mentioned and foretold by the name in the Bible.

The detailed story of how the Kaaba was built by Abraham and his son Ishmael peace be upon them.

The Kaaba is the House of GOD Almighty, and it too was mentioned in the Bible.

       

An AUDIO file from Dr. Zaghlool Al-Najjar:

The black stone was proven to be a Meteorite sent from space.

Prophet Muhammad, peace be upon him, claimed that the stone was sent down by Allah Almighty to Prophet Abraham and his son Ishmael, peace be upon both of them, to give the precise location of where the Kaaba was to be built by them.  We believe that Prophets Abraham and Ishmael built the Kaaba.  Western Scientists have confirmed that the black stone, which resides near the Kaaba in the Holy City of Mecca, is an outside METEORITE OBJECT!

     
****   Prophet Muhammad forbade us from worshiping any stone!  ****

The black stone and the Kaaba are not objects of worship in Islam!  Please visit: 

Islam prohibits the worship of the black stone, Kaaba, and/or any other object beside Allah Almighty!

     


Send your comments.

Back to Main Page.


Anuncios:

First  Previous  2 a 9 de 9  Next   Last  
Previous subject  Next subject
 
©2019 - Gabitos - All rights reserved