Reply |
Message 1 of 12 on the subject |
|
Bircat HaLevaná - Bendición de la Luna
La Birkat Halevaná - Bendición de la Luna- la decimos después de 7 días del Roh Jodesh y por 7 dias mas. Se dice de noche cuando la luna se puede ver facilmente sin nubes alrededor. Se dice a la intemperie, no debajo de un alar o algo que impida que la cabeza no quede conectada al cielo. Se permite decirla bajo un techo cuando esta lloviendo o fuerza mayor. Cuando se diga "cuando contemplo Tus cielos" -Ki eré shameja- se mira la luna en el cielo y no se mira más. Una persona ciega no la debe recitar pero si la puede escuchar y responder Amén. En el mes de Ab se dice después de Tisha BeAv. En Tishrei se dice antes de Yom Kipur o inmediatamente después de que termine Yom Kipur. Sidur Bircat Shelomó
|
|
|
First
Previous
2 to 12 of 12
Next
Last
|
Reply |
Message 2 of 12 on the subject |
|
|
|
Reply |
Message 3 of 12 on the subject |
|
MARCOS, EL GRIAL, ANTICIPO EN SU EVANGELIO LA LLEGADA A LA LUNA EN CONTEXTO AL VERDADERO CALENDARIO LUNI-SOLAR HEBREO
Marcos
7:1 Se juntaron a Jesús los fariseos, y algunos de los escribas, que habían venido de Jerusalén; 7:2 los cuales, viendo a algunos de los discípulos de Jesús comer pan con manos inmundas, esto es, no lavadas, los condenaban. 7:3 Porque los fariseos y todos los judíos, aferrándose a la tradición de los ancianos, si muchas veces no se lavan las manos, no comen. (TRADICION/TRADE OF SION/MERCADERES DEL TEMPLO niegan a la MADRE. Para la tora TRADICION ES SINONIMO DE HONRAR PADRE Y MADRE)
TRADICION/TRADE OF SION/NEGOCIOS DE SION/MERCADERES 7:4 Y volviendo de la plaza, si no se lavan, no comen. Y otras muchas cosas hay que tomaron para guardar, como los lavamientos de los vasos de beber, y de los jarros, y de los utensilios de metal, y de los lechos. 7:5 Le preguntaron, pues, los fariseos y los escribas: ¿Por qué tus discípulos no andan conforme a la tradición de los ancianos, sino que comen pan con manos inmundas? 7:6 Respondiendo él, les dijo: Hipócritas, bien profetizó de vosotros Isaías, como está escrito: Este pueblo de labios me honra, Mas su corazón está lejos de mí. (El sagrado corazon de Jesus y el de Maria esotericamente tienen referencia al AMOR ENTRE JESUCRISTO Y MARIA MAGDALENA, NUESTROS PADRES ESPIRITUALES)7:7 Pues en vano me honran, Enseñando como doctrinas mandamientos de hombres. 7:8 Porque dejando el mandamiento de Dios, os aferráis a la tradición de los hombres: los lavamientos de los jarros y de los vasos de beber; y hacéis otras muchas cosas semejantes. 7:9 Les decía también: Bien invalidáis el mandamiento de Dios para guardar vuestra tradición. 7:10 Porque Moisés dijo: Honra a tu padre y a tu madre; y: El que maldiga al padre o a la madre, muera irremisiblemente. (Desgraciadamente la RELIGION TRADICIONAL ha NEGADO A LA MADRE)7:11 Pero vosotros decís: Basta que diga un hombre al padre o a la madre: Es Corbán (que quiere decir, mi ofrenda a Dios) todo aquello con que pudiera ayudarte, 7:12 y no le dejáis hacer más por su padre o por su madre, 7:13 invalidando la palabra de Dios con vuestra tradición que habéis transmitido. Y muchas cosas hacéis semejantes a estas. 7:14 Y llamando a sí a toda la multitud, les dijo: Oídme todos, y entended: 7:15 Nada hay fuera del hombre que entre en él, que le pueda contaminar; pero lo que sale de él, eso es lo que contamina al hombre. (Aqui NUESTRO SEÑOR niega la existencia del diablo o LUCERO/LUCIFER/VENUS. EN REALIDAD TODOS LOS PECADOS NACEN DESDE NUESTRO CORAZON. La creencia de un ser exterior que nos engañe es UN CHIVO EXPIATORIO PARA JUSTIFICAR NUESTRA EGOLATRIA Y NEGAR QUE EN REALIDAD NOSOTROS SOMOS LOS PECADORES. Segun APOCALIPSIS 22:16 NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO ES VENUS/SIRIO/LUCERO DE LA MAÑANA. Venus tiene un fuerte nexo CON LA ESTRELLA DE 5 PUNTAS en funcion a el ciclo de 13 años de VENUS que son igual a 8 años terrestres. 13 al igual que el 8 son numeros de la SERIE DE FIBONACCI interrelacionada con el NUMERO DE ORO PHI=1.618033. EL UNIVERSO, EL TABERNACULO, EL TEMPLO DE SALOMON, EL ARCA DE NOE, LA NATURALEZA INTEGRA, EL SER HUMANO, ETC,ETC ESTAN DISEÑADOS EN FUNCION A DICHO NUMERO. PHI-LOSO-PHI-A.
PHILIPS ES SINONIMO DE ILUMINACION)
279. Apocalipsis 22:16: Yo Jesús he enviado mi ángel para daros testimonio de estas cosas en las iglesias. Yo soy la raíz y el linaje de David, la estrella resplandeciente de la mañana. 7:16 Si alguno tiene oídos para oír, oiga. 7:17 Cuando se alejó de la multitud y entró en casa, le preguntaron sus discípulos sobre la parábola. 7:18 El les dijo: ¿También vosotros estáis así sin entendimiento? ¿No entendéis que todo lo de fuera que entra en el hombre, no le puede contaminar, 7:19 porque no entra en su corazón, sino en el vientre, y sale a la letrina? Esto decía, haciendo limpios todos los alimentos. 7:20 Pero decía, que lo que del hombre sale, eso contamina al hombre. (7/20 O 20 de julio de 1969 fue en el dia que el hombre llego a la luna. Es curioso que con el VERDADERO CALENDARIO LUNI-SOLAR HEBREO dicho dia cayo un 22/5 o 22 del quinto mes en SABADO LUNAR. LAS FASES DE LA LUNA FUERON CREADAS JUSTAMENTE PARA SEÑALIZAR EL VERDADERO REPOSO SABATICO. 225 ES EL CICLO DE VENUS EN contexto a que la LUNA LLENAS FUERON EN 1969 el 4 de marzo, 2 de abril, 2 y 31 de mayo y 29 de junio. LA VERDADERA LUNA NUEVA ES EN LUNA LLENA y no en LUNA OSCURA O CRECIENTE. La expresion de ARMSTRONG "UN PEQUEÑO PASO PARA EL HOMBRE, UN GRAN PASO PARA LA HUMANIDAD" en contexto a PEQUEÑO/BENJAMIN TIENE UN FUERTE NEXO ESPIRITUAL CON EL GRIAL. SAULO/SAUL-O/EDOM/ROJO/PABLO/BENJAMIN/PEQUEÑO ES UN TIPO DEL GRIAL)
7:21 Porque de dentro, del corazón de los hombres, salen los malos pensamientos, los adulterios, las fornicaciones, los homicidios, (CRISTO VUELVE A REITERAR QUE TODOS LOS PECADOS SALEN DESDE ADENTRO DEL CORAZON) 7:22 los hurtos, las avaricias, las maldades, el engaño, la lascivia, la envidia, la maledicencia, la soberbia, la insensatez. 7:23 Todas estas maldades de dentro salen, y contaminan al hombre. 7:24 Levantándose de allí, se fue a la región de Tiro y de Sidón; y entrando en una casa, no quiso que nadie lo supiese; pero no pudo esconderse. (TIRO y SIDON, en tierra fenicia que significa rojo. Los fenicios tienen un fuerte nexo con el paralelo 33 y la produccion del vino. En la ARGENTINA, tenemos que MENDOZA y en CHILE, LAS ZONAS PRODUCTORAS DE VINO ESTAN CERCANAS A DICHO PARALELO. VIÑA DEL MAR ESTA EXACTAMENTE EN DICHO PARALELO)
7:25 Porque una mujer, cuya hija tenía un espíritu inmundo, luego que oyó de él, vino y se postró a sus pies. (Esta expresion tiene un nexo con GENESIS 49:8,12 en contexto al COLOR ROJO)
7:26 La mujer era griega, y sirofenicia de nación; y le rogaba que echase fuera de su hija al demonio. (La expresion "echar fuera al demonio" esta en contexto a lo expresado anteriormente, osea significa sacarle la maldad que tiene ella adentro de su corazon. EL ALTER EGO ES LA PUERTA A LOS PECADOS. Lo curioso es el TERMINO SIROFENICIA tiene un fuerte nexo CON LA LLEGADA A LA LUNA Y EL GRIAL. EL AVE PHOENIX/EAGLE/AGUILA en el CONTEXTO A FENICIA/ROJO/VINO/PARALELO 33 ESTA 100% INTERRELACIONADA CON SIRIO/BENJAMIN .
La llegada del hombre a la luna tiene un fuerte nexo esoterico y exoterico con el SANTO GRIAL. El numero 1969 tiene un fuerte nexo KAVALISTICO CON CANCER(CAN MENOR=69 E INCLUSO CON SIRIO) e incluso con el numero 19. El calendario MAYA comienza el 26 de JULIO O 26/7 con fuerte nexo CON VENUS/SIRIO)
7:27 Pero Jesús le dijo: Deja primero que se sacien los hijos, porque no está bien tomar el pan de los hijos y echarlo a los perrillos. 7:28 Respondió ella y le dijo: Sí, Señor; pero aun los perrillos, debajo de la mesa, comen de las migajas de los hijos. 7:29 Entonces le dijo: Por esta palabra, ve; el demonio ha salido de tu hija. 7:30 Y cuando llegó ella a su casa, halló que el demonio había salido, y a la hija acostada en la cama. 7:31 Volviendo a salir de la región de Tiro, vino por Sidón al mar de Galilea, pasando por la región de Decápolis. (GALILEA/GALO/GALLO/FRANCIA/PARAGUAY-La bandera paraguaya es similar a la francesa. FRANCIA TIENE UN FUERTE NEXO CON EL CODIGO DA VINCI. No es casualidad que ASUNCION DEL PARAGUAY, TIERRA ROJA, tiene 7 colinas. LAODICEA, CIUDAD DE LA ILUMINACION EN APOCALIPSIS 3:14 TAMBIEN TENIA 7 COLINAS. PARA LA TORA ILUMINACION ES SINONIMO DEL COLOR ROJO SEGUN GENESIS 49:12. En MATEO 15, en un capitulo similar a este, se hace referencia a MAGDALA)
1. Mateo 15:39: Entonces, despedida la gente, entró en la barca, y vino a la región de MAGDALA.
DIA DEL AMIGO ES EL 20 DE JULIO
AMIGO, NO SE DEJE METER EL PERRO. LA UNICA SALIDA ES JESUCRISTO
RELACION DEL NUMERO 33 CON EL GRIAL
¿PORQUE SE DECLARO A NIVEL MUNDIAL EL 20 DE JULIO DIA DEL AMIGO? LA CLAVE ESTA EN JUAN 15
15. Salmos 128:3: Tu mujer será como vid que lleva fruto a los lados de tu casa;Tus hijos como plantas de OLIVO alrededor de tu mesa.
Juan 15:1 Yo soy la vid verdadera, y mi Padre es el labrador. 15:2 Todo pámpano que en mí no lleva fruto, lo quitará; y todo aquel que lleva fruto, lo limpiará, para que lleve más fruto. 15:3 Ya vosotros estáis limpios por la palabra que os he hablado. 15:4 Permaneced en mí, y yo en vosotros. Como el pámpano no puede llevar fruto por sí mismo, si no permanece en la vid, así tampoco vosotros, si no permanecéis en mí. 15:5 Yo soy la vid, vosotros los pámpanos; el que permanece en mí, y yo en él, éste lleva mucho fruto; porque separados de mí nada podéis hacer. 15:6 El que en mí no permanece, será echado fuera como pámpano, y se secará; y los recogen, y los echan en el fuego, y arden. 15:7 Si permanecéis en mí, y mis palabras permanecen en vosotros, pedid todo lo que queréis, y os será hecho. 15:8 En esto es glorificado mi Padre, en que llevéis mucho fruto, y seáis así mis discípulos. 15:9 Como el Padre me ha amado, así también yo os he amado; permaneced en mi amor. 15:10 Si guardareis mis mandamientos, permaneceréis en mi amor; así como yo he guardado los mandamientos de mi Padre, y permanezco en su amor. 15:11 Estas cosas os he hablado, para que mi gozo esté en vosotros, y vuestro gozo sea cumplido. 15:12 Este es mi mandamiento: Que os améis unos a otros, como yo os he amado. 15:13 Nadie tiene mayor amor que este, que uno ponga su vida por sus amigos. 15:14 Vosotros sois mis amigos, si hacéis lo que yo os mando.
|
|
|
Reply |
Message 4 of 12 on the subject |
|
Busqueda para LUNA
1. Génesis 37:9: Soñó aun otro sueño, y lo contó a sus hermanos, diciendo: He aquí que he soñado otro sueño, y he aquí que el sol y la LUNA y once estrellas se inclinaban a mí.
2. Deuteronomio 4:19: No sea que alces tus ojos al cielo, y viendo el sol y la LUNA y las estrellas, y todo el ejército del cielo, seas impulsado, y te inclines a ellos y les sirvas; porque Jehová tu Dios los ha concedido a todos los pueblos debajo de todos los cielos.
3. Deuteronomio 17:3: que hubiere ido y servido a dioses ajenos, y se hubiere inclinado a ellos, ya sea al sol, o a la LUNA, o a todo el ejército del cielo, lo cual yo he prohibido;
4. Deuteronomio 33:14: Con los más escogidos frutos del sol, Con el rico producto de la LUNA,
5. Josué 10:12: Entonces Josué habló a Jehová el día en que Jehová entregó al amorreo delante de los hijos de Israel, y dijo en presencia de los israelitas: Sol, detente en Gabaón; Y tú, LUNA, en el valle de Ajalón.
6. Josué 10:13: Y el sol se detuvo y la LUNA se paró, Hasta que la gente se hubo vengado de sus enemigos. ¿No está escrito esto en el libro de Jaser? Y el sol se paró en medio del cielo, y no se apresuró a ponerse casi un día entero.
7. 1 Samuel 20:5: Y David respondió a Jonatán: He aquí que mañana será nueva LUNA, y yo acostumbro sentarme con el rey a comer; mas tú dejarás que me esconda en el campo hasta la tarde del tercer día.
8. 1 Samuel 20:18: Luego le dijo Jonatán: Mañana es nueva LUNA, y tú serás echado de menos, porque tu asiento estará vacío.
9. 1 Samuel 20:24: David, pues, se escondió en el campo, y cuando llegó la nueva LUNA, se sentó el rey a comer pan.
10. 1 Samuel 20:27: Al siguiente día, el segundo día de la nueva LUNA, aconteció también que el asiento de David quedó vacío. Y Saúl dijo a Jonatán su hijo: ¿Por qué no ha venido a comer el hijo de Isaí hoy ni ayer?
11. 1 Samuel 20:34: Y se levantó Jonatán de la mesa con exaltada ira, y no comió pan el segundo día de la nueva LUNA; porque tenía dolor a causa de David, porque su padre le había afrentado.
12. 2 Reyes 4:23: El dijo: ¿Para qué vas a verle hoy? No es nueva LUNA, ni día de reposo. Y ella respondió: Paz.
13. 2 Reyes 23:5: Y quitó a los sacerdotes idólatras que habían puesto los reyes de Judá para que quemasen incienso en los lugares altos en las ciudades de Judá, y en los alrededores de Jerusalén; y asimismo a los que quemaban incienso a Baal, al sol y a la LUNA, y a los signos del zodíaco, y a todo el ejército de los cielos.
14. 1 Crónicas 23:31: y para ofrecer todos los holocaustos a Jehová los días de reposo, LUNAs nuevas y fiestas solemnes, según su número y de acuerdo con su rito, continuamente delante de Jehová;
15. 2 Crónicas 2:4: He aquí, yo tengo que edificar casa al nombre de Jehová mi Dios, para consagrársela, para quemar incienso aromático delante de él, y para la colocación continua de los panes de la proposición, y para holocaustos a mañana y tarde, en los días de reposo, nuevas LUNAs, y festividades de Jehová nuestro Dios; lo cual ha de ser perpetuo en Israel.
16. 2 Crónicas 8:13: Para que ofreciesen cada cosa en su día, conforme al mandamiento de Moisés, en los días de reposo, en las nuevas LUNAs, y en las fiestas solemnes tres veces en el año, esto es, en la fiesta de los panes sin levasdura, en la fiesta de las semanas, y en la fiesta de los tabernáculos.
17. 2 Crónicas 31:3: el rey contribuyó de su propia hacienda para los holocaustos a mañana y tarde, y para los holocaustos de los días de reposo, nuevas LUNAs, y fiestas solemnes, como está escrito en la ley de Jehová.
18. Esdras 3:5: además de esto, el holocausto continuo, las nuevas LUNAs, y todas las fiestas solemnes de Jehová, y todo sacrificio espontáneo, toda ofrenda voluntaria a Jehová.
19. Nehemías 10:33: para el pan de la proposición y para la ofrenda continua, para el holocausto continuo, los días de reposo, las nuevas LUNAs, las festividades, y para las cosas santificadas y los sacrificios de expiación por el pecado de Israel, y para todo el servicio de la casa de nuestro Dios.
20. Job 25:5: He aquí que ni aun la misma LUNA será resplandeciente, Ni las estrellas son limpias delante de sus ojos;
21. Job 31:26: Si he mirado al sol cuando resplandecía, O a la LUNA cuando iba hermosa,
22. Salmos 8:3: Cuando veo tus cielos, obra de tus dedos, La LUNA y las estrellas que tú formaste,
23. Salmos 72:5: Te temerán mientras duren el sol Y la LUNA, de generación en generación.
24. Salmos 72:7: Florecerá en sus días justicia, Y muchedumbre de paz, hasta que no haya LUNA.
25. Salmos 74:16: Tuyo es el día, tuya también es la noche; Tú estableciste la LUNA y el sol.
26. Salmos 81:3: Tocad la trompeta en la nueva LUNA, En el día señalado, en el día de nuestra fiesta solemne.
27. Salmos 89:37: Como la LUNA será firme para siempre, Y como un testigo fiel en el cielo. Selah
28. Salmos 104:19: Hizo la LUNA para los tiempos; El sol conoce su ocaso.
29. Salmos 121:6: El sol no te fatigará de día, Ni la LUNA de noche.
30. Salmos 136:9: La LUNA y las estrellas para que señoreasen en la noche, Porque para siempre es su misericordia.
31. Salmos 148:3: Alabadle, sol y LUNA; Alabadle, vosotras todas, lucientes estrellas.
32. Eclesiastés 12:2: antes que se oscurezca el sol, y la luz, y la LUNA y las estrellas, y vuelvan las nubes tras la lluvia;
33. Cantares 6:10: ¿Quién es ésta que se muestra como el alba, Hermosa como la LUNA, Esclarecida como el sol, Imponente como ejércitos en orden?
34. Isaías 1:13: No me traigáis más vana ofrenda; el incienso me es abominación; LUNA nueva y día de reposo, el convocar asambleas, no lo puedo sufrir; son iniquidad vuestras fiestas solemnes.
35. Isaías 1:14: Vuestras LUNAs nuevas y vuestras fiestas solemnes las tiene aborrecidas mi alma; me son gravosas; cansado estoy de soportarlas.
36. Isaías 13:10: Por lo cual las estrellas de los cielos y sus luceros no darán su luz; y el sol se oscurecerá al nacer, y la LUNA no dará su resplandor.
37. Isaías 24:23: La LUNA se avergonzará, y el sol se confundirá, cuando Jehová de los ejércitos reine en el monte de Sion y en Jerusalén, y delante de sus ancianos sea glorioso.
38. Isaías 30:26: Y la luz de la LUNA será como la luz del sol, y la luz del sol siete veces mayor, como la luz de siete días, el día que vendare Jehová la herida de su pueblo, y curare la llaga que él causó.
39. Isaías 60:19: El sol nunca más te servirá de luz para el día, ni el resplandor de la LUNA te alumbrará, sino que Jehová te será por luz perpetua, y el Dios tuyo por tu gloria.
40. Isaías 60:20: No se pondrá jamás tu sol, ni menguará tu LUNA; porque Jehová te será por luz perpetua, y los días de tu luto serán acabados.
41. Jeremías 8:2: y los esparcirán al sol y a la LUNA y a todo el ejército del cielo, a quienes amaron y a quienes sirvieron, en pos de quienes anduvieron, a quienes preguntaron, y ante quienes se postraron. No serán recogidos ni enterrados; serán como estiércol sobre la faz de la tierra.
42. Jeremías 31:35: Así ha dicho Jehová, que da el sol para luz del día, las leyes de la LUNA y de las estrellas para luz de la noche, que parte el mar, y braman sus ondas; Jehová de los ejércitos es su nombre:
43. Ezequiel 32:7: Y cuando te haya extinguido, cubriré los cielos, y haré entenebrecer sus estrellas; el sol cubriré con nublado, y la LUNA no hará resplandecer su luz.
44. Ezequiel 45:17: Mas al príncipe corresponderá el dar el holocausto y el sacrificio y la libación en las fiestas solemnes, en las LUNAs nuevas, en los días de reposo y en todas las fiestas de la casa de Israel; él dispondrá la expiación, la ofrenda, el holocausto y las ofrendas de paz, para hacer expiación por la casa de Israel.
45. Ezequiel 46:1: Así ha dicho Jehová el Señor: La puerta del atrio interior que mira al oriente estará cerrada los seis días de trabajo, y el día de reposo se abrirá; se abrirá también el día de la LUNA nueva.
46. Ezequiel 46:3: Asimismo adorará el pueblo de la tierra delante de Jehová, a la entrada de la puerta, en los días de reposo y en las LUNAs nuevas.
47. Ezequiel 46:6: Mas el día de la LUNA nueva, un becerro sin tacha de la vacada, seis corderos, y un carnero; deberán ser sin defecto.
48. Oseas 2:11: Haré cesar todo su gozo, sus fiestas, sus nuevas LUNAs y sus días de reposo, y todas sus festividades.
49. Joel 2:10: Delante de él temblará la tierra, se estremecerán los cielos; el sol y la LUNA se oscurecerán, y las estrellas retraerán su resplandor.
50. Joel 2:31: El sol se convertirá en tinieblas, y la LUNA en sangre, antes que venga el día grande y espantoso de Jehová.
51. Joel 3:15: El sol y la LUNA se oscurecerán, y las estrellas retraerán su resplandor.
52. Habacuc 3:11: El sol y la LUNA se pararon en su lugar; A la luz de tus saetas anduvieron, Y al resplandor de tu fulgente lanza.
53. Mateo 4:24: Y se difundió su fama por toda Siria; y le trajeron todos los que tenían dolencias, los afligidos por diversas enfermedades y tormentos, los endemoniados, lunáticos y paralíticos; y los sanó.
54. Mateo 17:15: Señor, ten misericordia de mi hijo, que es lunático, y padece muchísimo; porque muchas veces cae en el fuego, y muchas en el agua.
55. Mateo 24:29: E inmediatamente después de la tribulación de aquellos días, el sol se oscurecerá, y la LUNA no dará su resplandor, y las estrellas caerán del cielo, y las potencias de los cielos serán conmovidas.
56. Marcos 13:24: Pero en aquellos días, después de aquella tribulación, el sol se oscurecerá, y la LUNA no dará su resplandor,
57. Lucas 21:25: Entonces habrá señales en el sol, en la LUNA y en las estrellas, y en la tierra angustia de las gentes, confundidas a causa del bramido del mar y de las olas;
58. Hechos 2:20: El sol se convertirá en tinieblas, Y la LUNA en sangre, Antes que venga el día del Señor, Grande y manifiesto;
59. 1 Corintios 15:41: Una es la gloria del sol, otra la gloria de la LUNA, y otra la gloria de las estrellas, pues una estrella es diferente de otra en gloria.
60. Colosenses 2:16: Por tanto, nadie os juzgue en comida o en bebida, o en cuanto a días de fiesta, LUNA nueva o días de reposo,
61. Apocalipsis 6:12: Miré cuando abrió el sexto sello, y he aquí hubo un gran terremoto; y el sol se puso negro como tela de cilicio, y la LUNA se volvió toda como sangre;
62. Apocalipsis 8:12: El cuarto ángel tocó la trompeta, y fue herida la tercera parte del sol, y la tercera parte de la LUNA, y la tercera parte de las estrellas, para que se oscureciese la tercera parte de ellos, y no hubiese luz en la tercera parte del día, y asimismo de la noche.
63. Apocalipsis 12:1: Apareció en el cielo una gran señal: una mujer vestida del sol, con la LUNA debajo de sus pies, y sobre su cabeza una corona de doce estrellas.
64. Apocalipsis 21:23: La ciudad no tiene necesidad de sol ni de LUNA que brillen en ella; porque la gloria de Dios la ilumina, y el Cordero es su lumbrera.
|
|
|
Reply |
Message 5 of 12 on the subject |
|
Gen 37:9 And he dreamed yet another dream, and told it his brethren, and said, Behold, I have dreamed a dream more; and, behold, the sun and the moon and the eleven stars made obeisance to me. |
|
|
|
Verse # = 1093 | Words = 20 | Letters = 83 |
Data from Strong's Concordance |
KJV |
Hebrew |
Strong's # |
Value |
And he dreamed |
חלם |
H2492 chalam |
78 |
yet another |
אחר |
H0312 'acher |
209 |
dream, |
חלום |
H2472 chalowm |
84 |
and told |
ספר |
H5608 caphar |
340 |
it his brethren, |
אח |
H0251 'ach |
9 |
and said, |
אמר |
H0559 'amar |
241 |
Behold, I have dreamed |
חלם |
H2492 chalam |
78 |
a dream |
חלום |
H2472 chalowm |
84 |
more; and, behold, the sun |
שמש |
H8121 shemesh |
640 |
and the moon |
ירח |
H3394 yareach |
218 |
and the eleven |
עשר |
H6240 `asar |
570 |
(untranslated) |
אחד |
H0259 'echad |
13 |
stars |
כוכב |
H3556 kowkab |
48 |
made obeisance to me. |
שחה |
H7812 shachah |
313 |
|
|
|
|
|
|
Reply |
Message 6 of 12 on the subject |
|
ירח yareach {yaw-ray'-akh} from the same as 03391; TWOT - 913a; n m AV - moon 26; 26 1) moon
Gematria: 218 |
|
|
Reply |
Message 7 of 12 on the subject |
|
Isa 30:26 Moreover the light of the moon shall be as the light of the sun, and the light of the sun shall be sevenfold, as the light of seven days, in the day that the LORD bindeth up the breach of his people, and healeth the stroke of their wound. |
|
|
|
Verse # = 18244 | Words = 21 | Letters = 82 |
Data from Strong's Concordance |
KJV |
Hebrew |
Strong's # |
Value |
Moreover the light |
אור |
H0216 'owr |
207 |
of the moon |
לבנה |
H3842 lebanah |
87 |
shall be as the light |
אור |
H0216 'owr |
207 |
of the sun, |
חמה |
H2535 chammah |
53 |
and the light |
אור |
H0216 'owr |
207 |
of the sun |
חמה |
H2535 chammah |
53 |
shall be sevenfold, |
שבעתים |
H7659 shib`athayim |
822 |
as the light |
אור |
H0216 'owr |
207 |
of seven |
שבע |
H7651 sheba` |
372 |
days, |
יום |
H3117 yowm |
56 |
in the day |
יום |
H3117 yowm |
56 |
that the LORD |
יהוה |
H3068 Yehovah |
26 |
bindeth up |
חבש |
H2280 chabash |
310 |
the breach |
שבר |
H7667 sheber |
502 |
of his people, |
עם |
H5971 `am |
110 |
and healeth |
רפא |
H7495 rapha' |
281 |
the stroke |
מחץ |
H4273 machats |
138 |
of their wound. |
מכה |
H4347 makkah |
65 |
|
|
|
לבנה lebanah {leb-aw-naw'} from 03835; TWOT - 1074c; n f AV - moon 3; 3 1) moon (as white)
Gematria: 87
Busqueda para LUZ DE LA LUNA
1. Isaías 30:26: Y la LUZ DE LA LUNA será como la luz del sol, y la luz del sol siete veces mayor, como la luz de siete días, el día que vendare Jehová la herida de su pueblo, y curare la llaga que él causó.
HAY UNA RELACION DE LA LUNA CON EL LIBANO
|
|
|
Reply |
Message 8 of 12 on the subject |
|
EL LIBANO (ANTIGUA FENICIA), EN EL PARALELO 33
ARBOL DE LA VIDA/ARBOL GENEALOGICO/GENESIS 3:22/ GEN DE ISIS
22/3 EN EL EQUINOCCIO FUE LA RESURRECCION DE CRISTO Y LA VIO POR PRIMERA VEZ A MARIA MAGDALENA, NUEVA EVA. CRISTO EN LA RESURRECCION, ABRIO EL CAMINO AL ARBOL DE LA VIDA (MARIA MAGDALENA), QUE FUE JUSTAMENTE BLOQUEADO EN GENESIS (GEN DE ISIS) 3:22. EL FRUTO DEL ARBOL ES EL GRIAL. LA RESURRECCION DE NUESTRO SEÑOR, EN CONTEXTO AL TERCER DIA (FUERON CREADOS LA TIERRA, EL MAR, LOS ARBOLES Y LOS FRUTOS) TIENE ESE MENSAJE ESPIRITUAL.
12. 1 Reyes 4:33: También disertó sobre los árboles, desde el cedro del Líbano hasta el hisopo que nace en la pared. Asimismo disertó sobre los animales, sobre las aves, sobre los reptiles y sobre los peces.
TIRO Y SIDON (PARALELO 33)
SIDON (2)
si'-don (tsidhon; Sidon; the King James Version, Sidon and Zidon; the Revised Version (British and American) SIDON only):
1. Location and Distinction:
One of the oldest Phoenician cities, situated on a narrow plain between the range of Lebanon and the sea, in latitude 33 degrees 34 minutes nearly. The plain is well watered and fertile, about 10 miles long, extending from a little North of Sarepta to the Bostrenus (Nahr el-'Auly). The ancient city was situated near the northern end of the plain, surrounded with a strong wall. It possessed two harbors, the northern one about 500 yds. long by 200 wide, well protected by little islets and a breakwater, and a southern about 600 by 400 yards, surrounded on three sides by land, but open to the West, and thus exposed in bad weather. The date of the founding of the city is unknown, but we find it mentioned in the Tell el-Amarna Letters in the 14th century B.C., and in Genesis 10:19 it is the chief city of the Canaanites, and Joshua (Joshua 11:8) calls it Great Sidon.
Multi-Version Concordance
Sidon (35 Occurrences)
38. Mateo 11:21: Ay de ti, Corazín! Ay de ti, Betsaida! Porque si en Tiro y en Sidón se hubieran hecho los milagros que han sido hechos en vosotras, tiempo ha que se hubieran arrepentido en cilicio y en ceniza.
39. Mateo 11:22: Por tanto os digo que en el día del juicio, será más tolerable el castigo para Tiro y para Sidón, que para vosotras.
40. Mateo 15:21: Saliendo Jesús de allí, se fue a la región de Tiro y de Sidón.
41. Marcos 3:8: de Jerusalén, de Idumea, del otro lado del Jordán, y de los alrededores de Tiro y de Sidón, oyendo cuán grandes cosas hacía, grandes multitudes vinieron a él.
42. Marcos 7:24: Levantándose de allí, se fue a la región de Tiro y de Sidón; y entrando en una casa, no quiso que nadie lo supiese; pero no pudo esconderse.
43. Marcos 7:31: Volviendo a salir de la región de Tiro, vino por Sidón al mar de Galilea, pasando por la región de Decápolis.
44. Lucas 4:26: pero a ninguna de ellas fue enviado Elías, sino a una mujer viuda en Sarepta de Sidón.
45. Lucas 6:17: Y descendió con ellos, y se detuvo en un lugar llano, en compañía de sus discípulos y de una gran multitud de gente de toda Judea, de Jerusalén y de la costa de Tiro y de Sidón, que había venido para oírle, y para ser sanados de sus enfermedades;
46. Lucas 10:13: ¡Ay de ti, Corazín! ¡Ay de ti, Betsaida! que si en Tiro y en Sidón se hubieran hecho los milagros que se han hecho en vosotras, tiempo ha que sentadas en cilicio y ceniza, se habrían arrepentido.
47. Lucas 10:14: Por tanto, en el juicio será más tolerable el castigo para Tiro y Sidón, que para vosotras.
48. Hechos 12:20: Y Herodes estaba enojado contra los de Tiro y de Sidón; pero ellos vinieron de acuerdo ante él, y sobornado Blasto, que era camarero mayor del rey, pedían paz, porque su territorio era abastecido por el del rey.
49. Hechos 27:3: Al otro día llegamos a Sidón; y Julio, tratando humanamente a Pablo, le permitió que fuese a los amigos, para ser atendido por ellos.
CYDONIA-¿HAY RELACION DE LA PIRAMIDE DE MARTE CON EL
|
|
|
Reply |
Message 9 of 12 on the subject |
|
EL SIMBOLISMO DE LA LUNA
El simbolismo de la luna es muy complejo y amplio. En general representa el poder femenino, la Diosa Madre, la reina del cielo y la protección. No obstante también tiene otros significados como por ejemplo el lado oscuro y el aspecto invisible de la naturaleza; el aspecto espiritual de la luz en la oscuridad; el conocimiento interior; lo irracional, intuitivo y subjetivo. Es el ojo de la noche, el que ve todo lo que sucede en una etapa del día considerada prohibida. Tiene un papel regulador de las mareas, lluvias, aguas, inundaciones y estaciones por lo que se convierte en la mediadora entre el cielo y la tierra. La luna se relaciona también con el huevo del mundo, la matriz y el arca. Su metal correspondiente es la plata por su color y pureza. La luna se asocia con la fantasía y a la imaginación por su misterio y representación dentro de la noche, de la cual es representante.
Los símbolos más habituales que representan gráficamente a la luna son la media luna como unos cuernos de vaca (considerada “nave de luz en el mar de la noche”); las diosas lunares controlan y tejen el destino, y por esta razón a veces se la simboliza como la araña en el centro de su tela; un hombre viejo y decrépito puede simbolizar la luna menguante.
Las fases de nacimiento, crecimiento y muerte de la luna simbolizan la inmortalidad y la eternidad, la renovación perpetua; iluminación. Se utilizan como recreación periódica, es el tiempo y su medición que en un principio se realizaba por fases lunares. La luna llena significa la totalidad, la plenitud, fuerza y poder espiritual. El cuarto menguante es funeral, la luna menguante representa el aspecto siniestro y demoníaco, mientras que el cuarto creciente o la luna creciente representa la luz, el crecimiento y la regeneración. Los tres días que la luna no esta visible (luna llena) representan el descenso del dios al mundo subterráneo del que emerge, al igual que la luna (luna creciente). Estas fases, por analogía, se parecen a las estaciones anuales, a las edades del hombre (el crecimiento -infancia y juventud- y el decrecimiento -madurez y ancianidad-), de ahí nace el mito que la luna nueva, tiempo donde no está visible, corresponde en la muerte,
La luna y el sol juntos representan la perfección, el matrimonio sagrado entre el cielo y la tierra, el rey y la reina, el oro y la plata, …
-
Islámica: Representa la medida del tiempo. La media luna representa la divinidad y la soberanía. Es el símbolo del Islam y una muestra clara es su representación en las banderas de todos los países islámicos.
-
Africana: El tiempo y la muerte. Pero en algunas tribus la asocian con los arboles, y en otras significa una deidad masculina.
-
Amerindia: “La anciana que nunca muere” y “La doncella del agua”. Se relaciona con la palmera y el maíz en Sudamérica y en Norteamérica con un árbol. La luna llena se asemeja con la luz del Gran espíritu, y en algunas tribus representa un poder maligno.
-
Budista: Paz, serenidad, belleza. La luna llena y la nueva indican tiempos de fortaleza del poder espiritual. También es símbolo de unidad o del yo. La luna y las aguas juntas representan la naturaleza no obstructiva.
-
China: La esencia del principio femenino de la naturaleza, lo pasivo y transitorio pero también la inmortalidad.
-
Cristiana: La luna es la morada del arcángel Gabriel, la seguridad u pureza.
-
Egipcia: “La hacedora de la eternidad y la creadora de la duración eterna”. La media luna principalmente es la Reina del Cielo.
-
Esquimal: La luna es quien envía la nieve.
-
Hindú: La media luna representa al recién nacido impaciente por crecer.
-
Japonesa: La luna es de carácter masculino.
-
Maorí: La luna es el dios padre.
-
Oceánica: La luna es masculina y simboliza la eterna juventud.
-
Sumerio-semita: El dios masculino de la sabiduría y el medidor del tiempo.
-
Taoísta: La luna es la verdad absoluta y el ser sobrenatural.
-
Teutónica: La luna es el poder divino masculino.
-
Alquímica: La luna o la plata son los efectos purificados.
-
Astrológica: El alma animal; donde reside la sensibilidad, el impulso y la vida sexual. Representa el comportamiento.
-
Chamanística: Contiene poderes mágicos
-
|
|
|
Reply |
Message 10 of 12 on the subject |
|
Kiddush levana
From Wikipedia, the free encyclopedia
Kiddush Levanah (Hebrew: קידוש לבנה ; trans. Sanctification [of the] Moon) is a Jewish ritual in which observant Jews recite a series of prayers shortly after Rosh Chodesh, though it may be done until the moon is full. The ritual is done at night when the moon is shining. The ritual may be performed from three days after the molad; others wait a full seven days from the molad. The latest time for Kiddush Levanah is mid-month, i.e., fourteen days, eighteen hours and twenty-two minutes (some authorities extend this limit to fifteen full days) after the molad.[1]
It is customary to say Kiddush Levanah at the conclusion of Shabbat if possible. The moon must be visible and not totally covered by clouds and the ceremony is normally performed outside. While it is customary to say the prayer with the large crowd after the Saturday evening services, or at least with a minyan, it can be also said without a minyan and in the middle of the week. In places where cloudy or rainy weather is very common, many people will recite the blessing as soon as they see the moon for the first time after the "three days".
In the month of Tishrei, it is usually delayed until after the conclusion of Yom Kippur; others have a custom to say it specifically before Yom Kippur. In the month of Av, it is traditionally postponed to following the fast of Tisha B'Av, as the beginning of the month is a time of mourning and the prayer should be said in a spirit of joy. If a holiday falls on Sunday, Kiddush Levanah is delayed until after that day.
The source of the Kiddush Levana is in the Babylonian Talmud,[2] (Sanhedrin 42a), Rabbi Yochanan taught that one who blesses the new moon, in its proper time, is regarded like one who greets the Shechinah (Divine Presence), as it is written in Exodus 12:2:, "This month (is to be for you the beginning of months..)”
This verse in Exodus 12:2 is the source of what is considered to be the first commandment in the Torah, which is to sanctify the new month, and is based on the lunar calendar. Although Kiddush levana is not the method of sanctifying the new month, we may be able to understand Rabbi Yochanan opinion that one who ‘blesses the new moon’, is also showing respect to the first commandment in the Torah, and therefore it is like greeting the Shechinah (Divine Presence).
It is customary to say the additional passages that were added to this blessing in the 16th century by Rabbi Yitzhak Luria.. These are Kabbalistic verses that are difficult to understand their deeper meaning.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kiddush_levana
|
|
|
Reply |
Message 11 of 12 on the subject |
|
The ritual is done at night when the moon is shining. The ritual may be performed from three days after the molad; others wait a full seven days from the molad.
torahmusings.com/2011/12/kiddush-levana-ii/ - En caché
7 Dec 2011 ... Most people wait at least 3 days, 72 full hours, after the appearance of the new moon before reciting Kiddush Levana.[2] The deadline for ...
www.kabbalaonline.org/.../The-Many-Moons-of-Joseph.htm - En caché
The difference between [the terms] "yareiach" and "levana" is that "yareiach" signifies the moon in its blemished state, while "levana" signifies the full moon.
www.fanfiction.net/s/3685489/1/Levana-Ceri-Moon-Love
Levana Ceri Moon Love ... A a Abc Abc Abc Full 3/4 1/2 Expand Tighten. 1. Chapter 1, 2. ... Serena glared at Ray for a full minute before she burst into laughter.
www.zazzle.co.uk/full_moon_kiddush_levana_plate-115106119112008084 - En caché
23 Dec 2011 ... Completely customizable Full Moon - Kiddush Levana Plates created by YehudisL. Customize this design with your own text and pictures or ...
halachafortoday.com/archives-2/hilchos-kidush-levana/ - En caché
2) Kiddush Levana is only recited at night, while the moon is illuminated and its ..... three full days have passed from the Molad, Kiddush Levana may be recited, ...
jennifer-willis.com/.../kiddush-levana-sanctification-of-the-moon/ - En caché
14 May 2010 ... Kiddush Levana is the ritual sanctification of the waxing moon to be ... in the sky following the New Moon, or any time up until the Full Moon.
www.publicdomainpictures.net/view-image.php?...levanta... - En caché
Luna llena que se levanta. Stock de Foto gratis . ... que se levanta. Luna llena que se levanta por Junior Libby ... Stock de fotos profesionales de full moon rising ...
opensiddur.org/.../dancing-with-the-moon-innovations-in-the-kiddush-levana-in-light-of-the-first-moon-landing/ - En caché
25 Jul 2011 ... Dancing with the Moon: innovations in the Kiddush Levana in light of the first moon landing. Shared by Aharon Varady on כ״ג בתמוז ה׳תשע״א ...
www.israelnationalnews.com/Articles/Article.aspx/11137 - En caché
19 Jan 2012 ... "Kiddush Levana" is recited on Saturday nights when the moon is full, outside the synagogue. The prayer says: "Just as I cannot touch the ...
|
|
|
Reply |
Message 12 of 12 on the subject |
|
Jewish Cycles of the Moon (Jill Hammer)
The Jewish calendar is rooted in the cycles of the moon. Each month of the year is a lunar month, beginning on the new moon and ending when the moon is dark. Jews celebrate the first day of the month, the new moon or Rosh Chodesh, as a minor holiday. Sometime during the first two weeks of the month, often at the end of the Sabbath, Jews recite a blessing over the moon in gratitude for having been given the cycles of time. In the last week of the month, on the morning of the Sabbath, Jews announce the name and date of the coming month both as a welcome and a reminder to the community. This announcement signals that the current month is coming to a close. Some Jewish traditions refer to the last day of the month, the dark of the moon, as Yom Kippur Katan (a little day of atonement), and regard it as a day of fasting and penitence. Then the new moon of the next month begins. When the moon dies we contemplate our own mortality, and at the birth of the moon we celebrate our potential for rebirth.
One of the words for "moon" or “month” is chodesh, renewal. The traditional Jewish blessing over the waxing moon says to the moon: “You are a crown of glory for those who are borne in the womb, for they, like you, are destined to be renewed.” Jewish tradition sees the cycles of the moon as a metaphor for the renewal of life.
The New Moon: Rosh Chodesh
In biblical times, Rosh Chodesh was a festival, and priests offered special celebratory sacrifices (Numbers 29:6). In rabbinic times, when a court of rabbinic judges sat in Jerusalem, witnesses came to the court every month to announce that they had seen the new moon, and Jews lit bonfires on the mountains to announce its arrival (Mishnah Rosh haShanah 1:1-9). Today Rosh Chodesh remains a minor holiday for all traditional Jews, marked by the reciting of special Psalms and sections of the Torah.
According to both the Talmud and mystical tradition, the new moon is a time to celebrate the reappearance of the Shekhinah, the feminine Divine presence (Babylonian talmud, Sanhedrin 42a). This is one reason that, from Talmudic times, Jewish tradition has designated Rosh Chodesh as a special holiday for women. In the Middle Ages, Jewish women did not work on Rosh Chodesh. Instead, they held feasts, charity collections, and even gambling parties with one another (or, sometimes, they saved their laundry to do on Rosh Chodesh!). In recent years, modern women have reclaimed Rosh Chodesh as a special day for women, creating Rosh Chodesh groups for study and creative ritual.
The tradition offers three reasons for this. The one I like best goes as follows: when the Israelites in the wilderness gave their most beautiful materials for the making of the mishkan (the dwelling place of God's presence, coming from the same word as Shekhinah), women donated more than men. The Torah says that “the men gathered upon the women”, implying that the women were more quick to come to give the Shekhinah their treasures. Therefore, women refrain from weaving, spinning, and sewing on Rosh Chodesh in honor of their generosity and zealousness (Rashi on Megillah 22b). In this story, women are the most enthusiastic givers to the mishkan, which represents the indwelling Divine Presence. This parallels women's association with the Shekhinah.
Another midrash credits women with faith in the oneness of God. This legend comments on the story of the Golden Calf, when the Israelite nation made and worshipped a golden statue of a calf while Moses was receiving the Torah on Mount Sinai:
The women heard about the making of the Golden Calf and refused to give their jewelry to their husbands. Instead, they said to them: ‘You want to construct an idol, a molten form which is an abomination? We won't listen to you!’ And the Holy One of Blessing rewarded them in this world that they would observe the new moons more than men, and in the next world they are destined to be renewed like the moon... (Pirkei deRabbi Eliezer 45)
This midrash suggests when the Israelites are afraid God had abandoned them, the women have faith that God's presence will return. So women are especially associated with the moon, which disappears and returns.
The third story explaining the connection between women and the new moon is perhaps the most telling. According to the Talmud, the moon starts an argument because she and the sun are the same size:
The moon said to God: ‘Sovereign of the Universe, can two kings share a single crown?’ God replied: ‘Go and make yourself smaller.’ ‘Sovereign of the Universe,’ she said to him, 'because I made a proper claim before you, am I to make myself smaller?’ He said to her, 'Go, and you will rule over both the day and the night.' She said 'What good is a lamp in broad daylight?' He said, 'Go! Israel shall use you to count the days and the years.' (The moon went on complaining).... On seeing that the moon would not be consoled, the Holy One of Blessing said 'Bring an atonement for me for making the moon smaller.' (Hence the sin-offering of the new moon was offered in the Temple.) (Babylonian Talmud, Chullin 60b)
In this story, the moon asks: how can two beings be equally powerful? Instead of answering her, God commands the moon to make herself smaller implying that one luminary does have to be bigger. But the moon finds this unfair, no matter what other gifts God gives her in compensation. God is eventually forced to admit the injustice of this situation, and makes a sin-offering every month on the new moon to atone. So too, though women have been unfairly diminished within the tradition, they have continued to pursue equity and fairness. Just as the moon, according to legend, will be restored to her full size in the time of the Messiah, so many women hope to achieve full equality when society is transformed.
Rosh haShanah, the new year and festival of the rebirth of the world, falls on the new moon. Like the new moon itself, Rosh haShanah is a time of celebrating the Shekhinah’s presence among us and of beginning again. The end of Chanukah, which is a time of increasing light, also falls on Rosh Chodesh.
The Waxing Moon: Kiddush Levanah
The waxing moon is marked by the Birkat Levanah or Kiddush Levanah, the blessing over the moon. From three days after the new moon to fourteen days after the new moon, it is permitted to recite the blessing, but only if one can actually see the moon in the sky. Kiddush Levanah is one Jewish ritual that takes Jews outside into nature, and it is often performed Saturday night, at the end of the Sabbath, on the steps of the synagogue.
One must be able to see the moon at the time that one recites the blessing. After reciting the blessing over the moon, it is proper to dance joyfully and to greet three people with the worlds "shalom aleichem." It is also customary to sing the song "David melekh yisrael chai vekayam" (David the king of Israel lives forever)--because the new moon is also associated with eternal life and messianic times of perfect peace.
The blessing is as follows: Blessed are you, God, ruler of the universe,whose word created the heavens and whose breath created the heavenly hosts, who gave them ordinances that they not change their orbits. Joyful and happy are they to do the will of their creator, a worker of truth whose work is truth! To the moon God said; renew yourself, crown of glory for those borne in the womb, for they like you, are destined to renew themselves,and to give glory to their creator for the sake of God's holy honored sovereignty (malkhut/Shekhinah). Blessed are you, God, renewer of months.
The Talmud states: Rabbi Yochanan said: "Those who recite the blessing over the new moon in its time is as if they greeted the presence of the Shekhinah." The new moon, symbol of rebirth, is a messenger of the Shekhinah, reminding us that we hold change within us.
Kiddush Levanah is a protective time: one practice that some people have is to dance toward the moon and recite three times: I dance toward you but cannot touch you! So may my enemies not be able to touch me for evil."
Some men have reclaimed Kiddush Levanah as a time for celebrating and worshipping with one another. In the Zohar, David, the king of Israel, is a male figure representing the Shekhinah. Kiddush Levanah allows men to greet the David—the poet, scholar, dancer, lover, shepherd—in themselves.
Shavuot, the holiday of the revelation of the Torah and a spring harvest festival, falls at the waxing moon, the time of growth and blessing. Yom Kippur, the holiday of personal growth and change, also falls at this time.
The kabbalists believed that the waxing moon was an auspicious time when the Shekhinah's power increased in the world. Oddly enough, Tisha B'Av, the commemoration of the Temple's destruction, falls at this time too—perhaps because even destruction can be a time of growth. A friend once reported to me the Zen saying, “Yesterday my house burned down. Today I have a better view of the rising moon."
The Full Moon: Keseh
The fifteenth of the Hebrew month is the full moon. The Psalms use the word keseh to describe a festive time, and some commentators believe this word refers to the full moon. Keseh is like kos, cup, and the full moon is like a brimming cup of abundance. Many festivals of freedom and abundance, such as Sukkot, Tu B'Shevat, Purim, and Passover, fall on the full moon. Several years running I have had the privilege to dance in the sukkah, the ritual roofless hut of Sukkot, under a full moon. The roundness and brightness of the moon made me feel that the Shekhinah was watching and celebrating my companions and me in our joy.
In the Zohar, the full moon signals the time when the Divine womb creates pure and blessed souls. It is the time when the moon and sun, which in kabbalists thought represent the feminine and masculine faces of God, are most in contact. The Zohar writes that at the full moon the Shekhinah is called field of apples, while at the dark moon She is called field of Anatot (meaning poverty).
The Waning Moon: Birkat haChodesh
The two weeks of the waning moon are marked in the synagogue by Birkat haChodesh, the prayer for the next new month. This prayer , recited on the Shabbat before the new moon, focuses not on the renewal of time but on the human desire for safety and sustenance. The prayer asks for "a life of peace, a life of goodness, a life of blessing, a life of honorable work, a life of bodily health, a life of fearing heaven and fearing wrongdoing,. a life that has no shame..." The prayer then announces: “The new month of ___ will be on ___ day of the week. May it come to us and all Israel for goodness.”
The new moon is a symbol of eternal renewal, and the full moon is focused on the present. The last weeks of the month are focused on hopes and fears for the future. The prayer we use is adapted from the prayer the Talmudic sages used to recite at the end of the Amidah prayer —words that acknowledge our need and vulnerability.
Holidays that fall during the waning days include Chanukah (which extends into the new moon), a holiday celebrating victory after near defeat, and Shemini Atzeret/Simchat Torah, a holiday that marks the end of the Torah and its beginning. These are holidays of descent and ascent—of gateways from death into life.
The Dark of the Moon: Yom Kippur Katan
The dark of the moon, in mystical terms, represents the exile or veiling of the Shekhinah. It is a time of difficult journeys and of longing for illumination. This time occurs at the end of the Hebrew month, just before Rosh Chodesh.
Moshe Cordovero of Sfat, a Jewish mystic, began the custom of Yom Kippur Katan, fasting at the dark of the moon in imitation of Yom Kippur, the day of atonement, and seeking sanctification before the new moon arrives. This seems a typical purification practice before rebirth, just as some hold vigils or bathe in a ritual bath before times of spiritual transition. Yet the custom is not widely observed today. Even for those of us who dislike fasting, Yom Kippur Katan can be a time of examining our fears and the hard journeys we must make. Shefa Gold has written a song called “The Dark Rays of the Moon” that honors the sanctity of this time.
Though the mystics believe that every dark moon is a time for reflection, Yom Kippur Katan is not observed before the following months: Rosh Chodesh Cheshvan, because Yom Kippur has just occurred and we do not need another one; Tevet because it would fall during Chanukah, which is a time of joy; Iyar, because it would fall during Nissan which also is a month of joy and doesn't allow fasting; and Tishrei because it would fall on the day of Erev Rosh Hashanah, when penitential prayers are not said. If Rosh Chodesh falls on Shabbat, we observe Yom Kippur Katan on the preceding Thursday, because Friday is too close to Shabbat to be a fast day.
No holidays fall on Yom Kippur Katan, though Chanukah spans it. It is a time of solemnity and inner reflection.
Beginning Again/em>
In the evening service, in the prayer for the falling of night, we find the words: "In Your wisdom You change the times and turn about the seasons." This happens not only throughout the year but throughout the month. A month is a complete cycle of life, and the five phases of the moon bring us from spring to winter, from youth to old age, and from innocence to experience. When the new moon's sliver of light appears, we begin, once again, to change the times.
more water wisdom
http://telshemesh.org/water/jewish_cycles_of_the_moon_jill_hammer.html |
|
|
First
Previous
2 a 12 de 12
Next
Last
|