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Respuesta  Mensaje 1 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999  (Mensaje original) Enviado: 19/03/2012 01:39
 

1.2 Moisés: el gran libertador



El faraón dio a José un nombre egipcio (Safnat-Paneaj) y una esposa egipcia: Asenat, hija de Potifera, sacerdote de la ciudad santa de On (Heliópolis). José adquirió así un rango sagrado. Al linaje de su esposa Asenat –cuyo nombre significa «ella pertenece a la diosa Neith»–, se sumó la etimología del suyo propio (según unos autores Safnat significa «alimento» y Paneaj «de la vida»; según otros, «hombre de conocimiento») y la indumentaria ritual de lino que vestían sacerdotes y magos en el país del Nilo.

Cuando Jacob reunió a sus hijos para bendecirlos antes de morir (Génesis 49), distinguió especialmente a los hijos judeoegipcios de José: Manasés y Efraim. Por un lado, dijo a José que estos dos nietos serían considerados como sus propios hijos carnales, convirtiéndolos en padres de dos de las doce tribus de Israel. Por otro, a pesar de que el primogénito era Manasés, bendijo como tal a Efraim y profetizó que éste sería el mayor y el fundador de muchas naciones.

Según Gary Greenberg, presidente de la Sociedad Bíblica Arqueológica de Nueva York y autor del libro 101 mitos de la Biblia (Ed. Océano Ámbar), la rama israelita nacida de Raquel –José y Benjamín– provenía de Egipto. Por eso, Raquel llamó a su hijo menor Benoni, que significa «hijo de On» (Heliópolis), luego cambiado a Benjamín. También menciona un sello del reino de Israel, datado hacia el 730 a.C., que muestra a un funcionario hebreo vestido con ropas egipcias y de pie sobre el icono egipcio de un globo alado. Por otra parte, observa que muchos miembros de la tribu de Levi, procedente de Moisés, tenían nombres egipcios.

Moisés: el gran libertador

Moisés fue adoptado por una hija del faraón y educado como príncipe. Según sostiene Jan Assmann su obra Moisés el egipcio (Ed. Oberon), los autores antiguos egipcios y griegos –Manetón, Hecateo de Abdera, Lisímaco, Queremón, Estrabón y Apión, entre otros– afirman que era un sacerdote egipcio de On. En cualquier caso, lo fuese por su sangre o sólo por el lugar de su nacimiento, adopción y cultura, como sostienen Josefo y los autores judíos, conocía en profundidad la cultura del Nilo. Así lo asegura Filón de Alejandría entre los judíos y, entre los cristianos, Clemente de Alejandría y Lucas (Hechos 7: 22).

Moisés destaca como el gran Libertador de Israel: sacó al pueblo hebreo del cautiverio y le dio las Tablas de la Ley, que Yavé le entregó en el monte Sinaí. También le reveló Dios la explicación oral de la Torá o Ley –con el mandato de que ésta no debía ponerse por escrito– y Moisés la transmitió a un grupo escogido de discípulos. El más destacado de éstos fue Josué, de la tribu judeoegipcia de Efraim, el hijo de Asenat.

Treinta años antes de iniciarse el Éxodo de Israel bajo el liderazgo de Moisés, un grupo de guerreros de la tribu de Efraim salió de Egipto y alcanzó la Tierra Prometida, aunque fueron masacrados por los filisteos. Pero si no es casual que esta avanzadilla judeoegipcia se adelantara al Éxodo, tampoco puede serlo que Josué fuese elegido por Moisés «el egipcio» como su sucesor al frente del «pueblo elegido». A este descendiente de Efraim encomendó Yavé la conquista de la Tierra Prometida y, como había hecho con Moisés al separar las aguas del Mar Rojo, también dividió las del río Jordán para que Josué entrara en Canaán. Sobre esta estirpe, originaria del país del Nilo, recayó una y otra vez tanto la misión de aportar un Libertador a Israel como la de preservar el legado esotérico y la Ley oral. Josué comunicó dicha tradición no escrita a los sabios del periodo de los Jueces (los zequenim) y éstos a los profetas.

En esta transmisión oral resulta clave Samuel, el último de los jueces y el primero de los profetas, que pertenecía a la tribu de Efraim. Pero antes de Samuel hallamos a otra figura mesiánica de enorme relevancia en Israel: la profetisa Débora (1125 a.C), que actuó como juez –caudillo militar en la guerra y gobernadora en la paz– entre Betel y Ramá. Cuando Israel estaba sometido a los cananeos del rey Jabín, Débora reunió una fuerza de 10.000 hombres en el monte Tabor, desde donde atacó y venció a los cananeos. Como Josué y Samuel, también Débora pertenecía a la tribu de Efraim.

Samuel fue el juez –estos jueces eran llamados también «libertadores»– que condujo a los hebreos a la victoria sobre los filisteos en la batalla de Mispá (1020 a.C). Pero el pueblo le pidió un rey. Samuel se opuso, porque en el concepto original de Israel el único rey era Dios. Entonces, Yavé le dijo: «no te rechazan a tí, sino a mí, porque no quieren que Yo sea su rey». Sin embargo, le instó a concederles lo que pedían, aunque dejando constancia de su contrariedad. Samuel les advirtió que un rey les oprimiría y Dios ya no escucharía sus súplicas, porque le habían rechazado.

Este episodio tiene enorme importancia porque, según la tradición rabínica, el mesías «purificaría la escoria de Israel» y restablecería el sistema de los jueces, «como en el principio» (Talmud, Tratado Sanhedrín). Esto significa que «el reino mesiánico» no sería una monarquía en el sentido histórico del término. En rigor, lo que anuncian los profetas es la utopía de una sociedad sin estado y sin sacerdotes, ya que Dios hablaría directamente a todos en el corazón, incluyendo a los niños, y no serían necesarios autoridades ni intermediarios (Jeremías 31: 35).

Sin embargo, Yavé acabó por patrocinar la monarquía judía. Samuel ungió a Saúl, de la tribu de Benjamín –«el hijo de On»–, después que éste atravesó la región montañosa de Efraim (I Samuel 15). No obstante, más tarde saldría de su retiro en Ramá para anunciar a Saúl que había perdido el favor de Yavé y ungir en su lugar a David, nacido en Belén-Efrata (I Samuel 16), nombre asociado a Efraim. Desde entonces el propio Yavé reiteraría una y otra vez la promesa de que el linaje de David (de la tribu de Judá) permanecería en el trono para siempre o, al menos, hasta que llegara el mesías.

El faraón, instrumento divino

Pero la consolidación de la monarquía judía no mermó el papel del antiguo Egipto como legitimador de Israel. El sucesor de David en el trono, el rey Salomón, desposó a una princesa real egipcia y, según I Reyes, esta fue su esposa principal y su preferida. Salomón hizo construir un templo consagrado al culto egipcio en el monte de los olivos para agradar a esta princesa.

En I Reyes el faraón aparece siempre como un instrumento de la voluntad de Yavé. Cuando éste castiga a Salomón por su idolatría, el profeta Ajías anuncia a Jeroboam –de la tribu de Efraim– que Dios le concederá reinar sobre diez de las doce tribus de Israel. Entonces Salomón decide matar a Jeroboam, pero éste huye a Egipto, donde el faraón le protege. Más tarde le apoya para que regrese a la Tierra Prometida, bajo el reinado de Roboam, hijo y sucesor de Salomón. Con respaldo egipcio, hacia el año 926 a.C. Jeroboam declarará la independencia del norte y fundará el reino de Israel, también conocido en la Biblia con los nombres de Samaria, Efraim y Casa de José.

Con estos antecedentes, no debe extrañarnos que en este reino del norte o de Efraim, hallemos el culto al toro bajo la forma del becerro de oro. Las fuentes rabínicas, Filón, Lactancio y San Jerónimo lo identifican con el culto egipcio a Apis, símbolo del dios-hombre muerto y resucitado del país del Nilo: Osiris. En el reino de José o de Efraim, Apis contó con santuarios en Betel y Dan, que simbolizaban de «Trono de Dios», igual que el Arca de la Alianza venerada en Jerusalén por Judá.

También el Arca de la Alianza tenía origen egipcio, como los cuatro querubines que la adornaban, entre los cuales destacaba la imagen leonina de la esfinge (un hombre con cabeza de león) y el toro Apis, que asimismo aparecía como emblema en el estandarte de la tribu de Efraim. Además, en I Reyes, libro en el cual se mencionan por su nombre todos los dioses de las esposas paganas de Salomón cuyos cultos eran abominables para Yavé, no se menciona el egipcio. Por tanto, es evidente que la religión del país del Nilo tuvo un estatus especial tanto en Israel (reino del norte) como en Judá (reino del sur).

El mesías «hijo de Efraim»

Cuando los asirios destruyeron el reino del norte o Casa de José, en el año 722 a.C., nació el mito de las diez tribus perdidas de la Casa de Israel (II Reyes). El reino de Samaria o de Efraim jamás se repuso de este golpe: sus gentes fueron desterradas y dejaron de pertenecer al «pueblo elegido». Según el Talmud, a todos los efectos los efrateos deben ser considerados goyim (gentiles) y tienen el estatus de «no judíos» hasta hoy. Sin embargo, también eran y son imprescindibles en relación a la expectativa judía del mesías, ya que la misión de éste consiste en volver a reunir a «los dispersados de Israel» (el reino de Efraim), traerlos de nuevo a la Tierra Prometida y fundirlos en un sólo pueblo con la tribu de Judá, el reino judío del sur con capital en Jerusalén (según Oseas, Isaías y Jeremías).

El antiguo reino de Efraim había ocupado el mismo territorio que, cuando nació Jesús de Nazaret, correspondía a su Galilea natal y a la vecina Samaria. Los samaritanos habían protagonizado un cisma del judaísmo y rechazaban el Templo de Jerusalén. También tenían otro monte sagrado (el Gazirim) y esperaban a su propio mesías (Taheb). Estos israelitas cismáticos y odiados por los judíos del sur –hacia quienes Jesús siempre tuvo una actitud amistosa, que le valió la acusación de ser un samaritano– afirmaban que el fundador de su nación había sido el efrateo Josué.

También Galilea tenía mala imagen entre los judíos de Jerusalén. El término significaba «círculo de los gentiles» (Galil HaGoyim), por su carácter de población mestiza, fruto de la recolonización con extranjeros que hicieron los asirios después de llevar al cautiverio a las diez tribus del norte. Sin embargo, Isaías había profetizado la grandeza de esta región, cuna de héroes judíos y bastión de los sucesivos levantamientos contra Roma en el siglo I d.C.

En el Génesis, Jacob profetiza un rey del mundo salido de Judá. Pero también se afirma que la corona no se apartará de esa tribu «hasta que llegue Siló», uno de los nombres del mesías y de la ciudad del reino de Efraim donde estuvo el Arca antes de su traslado a Jerusalén. Este pasaje plantea serias dudas sobre si el linaje del mesías debía ser forzosamente davídico o no. La frase «hasta que llegue Siló» es muy ambigua. ¿Acaso el último monarca davídico debía ser el predecesor de Siló o bien era necesario que también Siló fuese davídico? ¿No debería Siló, en buena lógica, ser un efrateo –un galileo en la época de Jesús–, ya que este nombre designa a la ciudad del antiguo reino de Efraim donde estuvo originariamente el Arca de la Alianza con las Tablas de la Ley?
No había unanimidad en Israel sobre esta cuestión. En tiempos de Jesús, la mayoría pensaba que el mesías debía provenir del linaje de David (Judá). Pero también existían otras expectativas. Algunos esperaban a un mesías «Hijo de José» o «de Efraim», sobre la base de numerosas profecías, entre ellas Jeremías 31, en la cual Dios afirma: «Yo soy un padre para Israel y Efraim es mi primogénito»; o el Salmo 60: «Efraim es la cabeza y la fortaleza de Yavé». Por otra parte, algunos entendían la expresión «Hijo de David» como un título real. En el Talmud se equipara el término «mesías» al título romano de «César» y el de «rey David» al de «vice-César». También la profecía de Oseas sobre la unificación de Efraim con Judá por el mesías emplea la expresión «entonces buscarán a David su rey» en sentido simbólico y no literal, ya que David llevaba muerto varios siglos cuando vivió este profeta. Además, Oseas se refiere al reino de Efraim directamente al identificar al mesías con Jezreel («el día de Jezreel será grande»).

Este Jezreel nació de la unión de Oseas con su esposa Gómer y fue llamado «hijo de la fornicación», pero engendrado por mandato de Dios y nacido en el reino del norte. Su nombre significa «Dios siembra» o «Dios esparce su semilla» y también designa la llanura al pie del monte Tabor donde Débora (efratea) derrotó a los cananeos. El extenso valle de Jezreel se extendía al pie de Nazaret, donde nació Jesús, y asimismo evocaba el derramamiento de sangre inocente, ya que allí Naboth de Jezreel había sido acusado falsamente de blasfemia y lapidado.
¿Estamos ante una prefiguración del asesinato de Jesús, acusado falsamente de blasfemia? En Juan 8 unos judíos hostiles insinúan que Jesús era «hijo de la fornicación», expresión que recuerda a Jezreel («semilla de Dios»), hijo de la adúltera Gómer, pero engendrado por mandato divino. Y en esta misma profecía de Oseas hallamos varios signos asociados a Jesús en el Evangelio: la resurrección al tercer día, la Huida a Egipto, la matanza de niños y el anuncio de la llegada del reino mesiánico.
¿Fue el Jesús de la historia un mesías «hijo de José» o «de Efraim»? ¿Acaso el nombre de su supuesto padre putativo en Mateo y Lucas (José) alude a la Casa de José o reino de Efraim, y no a una persona? ¿Por qué José no aparece como padre de Jesús en las fuentes cristianas más antiguas –epístolas de Pablo, evangelio de Marcos, Epístola a los hebreos– y sólo se menciona en éstas a María?
El Evangelio de los hebreos, hoy perdido pero estimado en los siglos I y II como el auténtico Mateo escrito en caracteres hebreos, no contenía la genealogía davídica que recogen el de Mateo y el de Lucas que han llegado hasta nosotros, según sostiene San Irineo y sugiere San Epifanio. San Jerónimo lo tradujo al latín y afirma que los judeocristianos que seguían dicho texto estimaban a Jesús como el fruto de una unión natural entre María y un hombre. A comienzos del siglo II, San Papías aseguró que este evangelio perdido fue la base de todos los otros («después cada uno lo interpretó como pudo») y, significativamente, desconfiaba de los textos y estimaba más fiable la tradición oral sobre Jesús transmitida por sus discípulos directos y por los seguidores de éstos, según reconoce San Eusebio en su Historia eclesiástica.

Ninguno de los mesías del siglo I d.C. mencionados por Flavio Josefo fue davídico. Este linaje real se había interrumpido trágicamente en el siglo VI a.C., cuando el reino del sur o de Judá fue llevado al cautiverio en Babilonia, donde murió el rey Jeconías, sobre quien Yavé había lanzado una maldición, según la cual él y su descendencia quedaban excluidos para siempre del trono de Israel.

En el siglo I d.C. nadie podía probar que tenía una ascendencia davídica. Por eso, en La Regla aneja de los esenios de Qumrán se afirmaba que Yavé distinguiría al mesías con un signo para identificarlo como el Ungido esperado y muchos creían que dicho signo se manifestaría con un nacimiento sobrenatural. Este rey-mesías no debía ser un monarca como los otros, sino el intermediario de Dios, o incluso el propio Dios. En la profecía de Zacarías 14, vemos que es Yavé quien libra la batalla final para derrotar a los enemigos de Israel con diversos prodigios.

Según Zacarías, Yavé pondría sus pies en el monte de los olivos –el mismo en el cual Salomón había edificado un templo consagrado al culto egipcio– y lo dividiría en dos, creando un valle entre ambos para que huyeran los fieles mientras él exterminaba a los invasores (acto que evoca la división de las aguas del mar Rojo y las del Jordán). Esta escena anuncia la fundación del reino mesiánico y explica la enorme importancia político-religiosa del monte de los olivos, asociado a Egipto y al linaje judeoegipcio.

El propio Jesús de Nazaret evoca la advertencia antimonárquica del efrateo Samuel cuando dice a sus discípulos que los reyes y potentados oprimen a sus súbditos, añadiendo: «no ha de ser así entre vosotros». Tampoco es casual que descienda a Jerusalén desde el monte de los olivos para ser aclamado rey-mesías por el pueblo, ni que después de su crucifixión, en el año 57 d.C., un mesías judeoegipcio –de quien no se conoce el nombre– concentrara en el monte de los olivos una fuerza para atacar Jerusalén, en otra revuelta anti-romana. En esa ocasión, San Pablo se hallaba en el Templo de Jerusalén y estuvo a punto de ser asesinado cuando le confundieron con ese mesías.

Esta simbiosis entre Egipto e Israel estaba especialmente viva en tiempos de Jesús, como vemos en los Anales del historiador romano Cornelio Tácito que, tras confirmarnos que Jesús fue crucificado por orden de Pilatos bajo el reinado de Tiberio, califica a su movimiento de «peligrosa superstición judeoegipcia», añadiendo que después de haber sido derrotado, había renacido y vuelto a extenderse «no sólo ya en Judea, origen del mal, sino también en la propia Roma». A esta luz podemos entender mejor el episodio evangélico de la Huida a Egipto, el exilio de la Sagrada Familia en el país del Nilo y ese retorno en cumplimiento de la profecía en la cual Dios afirma: «De Egipto llamé a mi hijo» (Oseas 11).

Jesús acampa en este famoso monte antes de entrar en Jerusalén y allí, en el paraje conocido como huerto de Getsemaní, padecerá la pasión y será detenido. Según la tradición cristiana, tras su muerte también ascendió al Cielo desde el monte de los olivos. No se trata de simples coincidencias. Según proclaman los profetas bíblicos, el Juicio Final se celebrará en el valle de Josafat, situado al pie de este monte, y allí comenzará el reinado «del Eterno sobre toda la Tierra», según Zacarías 14.

Los pasos de Jesús suponen un cumplimiento preciso de las profecías mesiánicas. Antes de su descenso desde el monte de los olivos vemos que acampa en el monte Tabor, donde tiene lugar su reunión con Moisés (el gran Libertador egipcio) y con Elías (el precursor del mesías), en el episodio de la Transfiguración, probablemente el episodio más importante después de la resurrección, iniciáticamente hablando.

El Tabor está situado en el antiguo norte (reino de Efraim). Como vimos antes, Débora concentró allí al ejército israelita en vísperas de la batalla en la llanura de Jezreel, nombre que evoca la profecía mesiánica de Oseas. Es significativo que los árabes lo llamen Jebel et tur («monte de los montes») y denominen así indistintamente al Sinaí (donde Moisés recibió la Ley), al Tabor (asociado con Débora y Jesús), al de los olivos (vinculado con Jesús y el mesías judeoegipcio del año 57) y al Gazirim, el monte sagrado donde los samaritanos esperaban a su mesías y hacia el cual peregrinaron en el año 35 d.C, siendo masacrados por orden de Pilatos.

En el Evangelio según Juan vemos que, antes de entrar en Jerusalén, Jesús permanece oculto un tiempo en la localidad de Efraim. Finalmente, será crucificado a pocos metros de la Puerta de Efraim. El signo judeoegipcio aparece también en el hecho de que Jesús reitera con su muerte el drama que la religión del Nilo atribuía a Osiris. En 14 trozos fue mutilado Osiris y 14 son las estaciones del Vía Crucis de Jesús. Los tres principales números de Osiris son 14 (por su mutilación), 28 (por los años que duró su reinado) y 42, suma de los libros escritos por Thot, en los cuales, supuestamente, se recogían todos los secretos revelados por los dioses a los antiguos egipcios. Sobre estos libros legendarios, en el texto hermético conocido como La Virgen del mundo Isis afirma que fueron escondidos de tal modo que no pudieran ser hallados por nadie y que en ellos «el Señor de todo lo que existe» dejó constancia de la fórmula de la inmortalidad. Significativamente, encontramos los mismos números en la genealogía de Jesús que recoge Mateo, estructurada en 3 tramos de 14 generaciones, que suman sucesivamente 28 y 42.

El texto de Mateo llama la atención sobre estos números, asociándolos a la historia de Israel desde Abraham, nombre-código bíblico que significa «padre de los creyentes» y que no designa a una comunidad de la sangre, sino de la fe, como afirma San Pablo en sus epístolas, al calificar como «descendientes de Abraham» a quienes creen en Cristo. Esto podría indicar que las supuestas genealogías de Jesús en Mateo y en Lucas fueron añadidas para transmitir un mensaje secreto a través de su simbolismo, pero no para documentar un linaje literal «según la carne».

La mayoría de los especialistas piensa que Jesús nació en Nazaret (Galilea), o acaso en Belén de Nazaret, una aldea muy próxima a esa localidad. El nacimiento en «Belén de Judea» que aparece en Mateo y que San Jerónimo tradujo mal como «Belén de Judá» en la Vulgata para adaptar dicho texto a los pasajes bíblicos de Miqueas y de Jueces, podría evocar a través de Belén-Efrata, donde nació David según Miqueas, la misión de unificar a Efraim (Efrata es su femenino) con Judá (Belén), mediante un simbolismo que así confería a Jesús tanto la condición de mesías davídico como la de mesías de Efraim. Originariamente, el texto hebreo de Miqueas sólo mencionaba a Efrata y Belén se considera un añadido posterior, introducido para identificar inequívocamente al clan Efrata con el rey David.

Al designar este lugar como «Belén de Judea», no «de Judá», el Mateo original pudo expresar simbólicamente que Jesús –nacido en Galilea y ungido como «mesías hijo de Efraim» o «de José»– también era el esperado mesías davídico. Pero no por su linaje carnal (Judá), sino por designación divina directa, una idea que recoge la Epístola a los hebreos al sostener que Jesús «no fue constituido mesías por su linaje ni por herencia, sino por el poder de una vida indestructible».

Según Marcos, Jesús nació en Galilea (antiguo reino de Efraim) y fue un apasionado defensor de los samaritanos, que también habían sido parte del mismo reino, ya que en Samaria estuvo su capital. El Evangelio le asocia al monte Tabor (Débora era efratea); muy íntimamente con el profeta Samuel (otro efrateo), tanto a él como a su madre María, en Lucas; a la localidad de Efraim y a la Puerta de Efraim, en Juan; aparte del monte de los olivos, vinculado a Egipto, a la Casa de Efraim y al advenimiento del reino mesiánico en la tradición bíblica. Como colofón, Jesús encarna en su vida el mismo simbolismo que Osiris, cuyo culto fue la primera religión moral de la salvación.

Jesús se inició en el movimiento de Juan el Bautista, que esperaba un redentor del mundo. Según Martin Dibelius –uno de los más reputados especialistas en Jesús– Juan era un mandeo. Estos mandeos se consideraban la religión verdadera, originada en tiempos de Adán y arraigada en Ur. Abraham –patriarca al que remonta Mateo la genealogía de Jesús– fue el encargado de transmitirla al Próximo Oriente. Los mandeos sabeanos rendían culto a la Estrella-guía y a la Estrella-dios (¿la Estrella de la Anunciación, identificada con Sirio y asociada a la diosa egipcia Isis, la hermana y esposa de Osiris?). Asimismo peregrinaban a la meseta de Giza –situada junto a la ciudad santa de Heliópolis, origen del linaje sacerdotal judeoegipcio de Efraim, por su madre Asenat, y también de Moisés– y creían que las tres pirámides de Giza eran tumbas de sus profetas. Uno de éstos –Set, hijo de Adán– es identificado con Cristo en el texto apócrifo conocido como Evangelio de los egipcios, descubierto en Nag Hammadi en 1947.

Todos estos indicios iluminan la afirmación de Tácito, quien asocia a Jesús con una «peligrosa superstición judeoegipcia». También nos permiten entender en todo su calado una afirmación de San Agustín: «la religión verdadera existió desde siempre... hasta que Cristo vino en un cuerpo y empezó a llamarse cristiana, pero ya existía».

El esoterismo del antiguo Egipto la legó a Israel y éste, a través de Jesús, el mesías ben Efraim, a los gentiles. Esta fue la misión de Jesús como libertador de la Humanidad, anunciado desde el Génesis: el maestro del Camino que conduce al despertar, a transformarse en el «Hijo» y, en la culminación, a convertirse en «una sola cosa con el Padre», porque –como leemos en el papiro Nesi Ansu del antiguo Egipto–, «el objetivo de todo lo que vive es divinizarse».
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Respuesta  Mensaje 93 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 16/11/2012 04:26
 
Her hair was quite important for annointing it seems.

The Messiah
The annointed one

Quote:
Distinct from the Jewish view, Christians believe the "anointed" one referred to in various biblical verses such as Psalm 2:2 and Daniel 9:25-26 is the promised Messiah. According to the Jewish Bible, whenever someone was anointed with the specific Holy anointing oil formula and ceremony described in Exodus 30:22-25, the Spirit of God came upon this person, to qualify him or her for a God-given task. Believing that Jesus was never anointed in this way,[citation needed] some Christians take a spiritual reading of anointed, and believe that Jesus was "anointed" with the Holy Spirit directly.[citation needed] According to the New Testament, Jesus of Nazareth is this Anointed One, the Messiah (John 1:41; Acts 9:22; 17:2-3; 18:5, 18:28). The kings of the Old Testament were anointed with oil and only afterwards did they receive Power through the Holy Spirit that came upon them. Jesus on the other hand, was anointed because the Holy Spirit had come upon Him (Acts 10:38). Jesus was anointed with Power itself. God was pleased that Jesus should be His Son (Matthew 3:16) and Jesus was the anointed of God. So we can differentiate between the kind of power that the kings of Israel and the kind of Power that Jesus (The King of Israel) had – the difference is that the kings were anointed of a human high priest but The King was anointed of God Himself. The Gospels also state that he was physically "anointed" by an anonymous woman who is interpreted by some as Mary Magdalene; however, this anointing was not in the fashion described in Exodus,[citation needed] but rather an anointing done out of affection, which Jesus stated was to prepare him for his burial. The word Christ which is now used as though it were a surname is actually a title derived from the Greek Christos roughly meaning 'anointed' (creamy or greased would be more cognate as translations).


The Egyptian word for crocodile fat was Messeh from which the term Messiah is derived

This ceremony was performed inside the Kings Chamber in the Great Pyramid.

In Hebrew it meant "out from the water", in reference to the crocodiles. The Egyptian word for crocodile fat was Messeh from which the term Messiah is derived. To be anointed with crocodile fat rendered into an oil, was to absorb powerful, unchanging Reptilian energy and assimilate this into the body. Moshe, or Moses, was a ritual title, not a persons name and was a reference to the crocodile fat used in temple and pyramid ceremonies.

See Mistress of the House, Mistress of Heaven: women in ancient Egypt
By Anne K. Capel, Glenn Markoe, Cincinnati Art Museum, Brooklyn Museum

Especially the hairdresser Priestess Inu who is depicted attending Queen Nefru at the Temple of Thebes with oil.
 

Respuesta  Mensaje 94 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 16/11/2012 04:41
Image

Oxyrhynchus fish god in bronze from a cataract of the Nile.

The Oxyrhynchus papyri were stored inside of a crocodile skin.

_________________
From the Borderlands - mjastudio.com
 
http://andrewgough.co.uk/forum/viewtopic.php?f=1&t=3075&start=350
 

Respuesta  Mensaje 95 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 16/11/2012 04:42
MESSIAH. From the Hebrew root verb ma-shahh', meaning "to smear" and so "to anoint". Messiah (ma-shi'ahh) means "anointed" or "anointed one". The Greek equivalent is Khri stos' or Christ.---Bill


Image
Sobek, the crocodile god, was associated with the might of the Pharaoh. He was worshiped as a solar diety as Sobek-Re.

Quote:
"The origins of the biblical word Messiah or Saviour is the Hebrew Meshih (Mashiach)," Osman concedes. But the original root of the term can be traced back even further, to ancient Egypt. "The English name Christ derives from Christos, meaning the Anointed One, or King, used in the Greek translation of the Bible in the third century AD." Osman explains that the tradition of anointing kings was an ancient Egyptian custom. "The king (Pharaoh) was anointed not with oil but with the fat of the holy crocodile. Here we find the original source of the word Messiah."


Image
Sobek and Amenhotep III - 18th Dynasty, Luxor Museum
Sobek is seated in a human form with the crocodile head and his right hand holds the Ankh giving life to the youthful Amenhotep III. The King is wearing the Nemes headdress, with the uraeus and royal beard.

Quote:
"When Israel was a child, then I loved him, and called my son out of Egypt."
- Hosea 11:1

But let us not forget INU, the hairdresser one of the few people allowed to touch the Pharaoh.

Image
_________________
ImageThe documentary nobody wants to address
My forum Cromleck de Rennes is almost ready.

Respuesta  Mensaje 96 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 16/11/2012 04:44
Did you know Marie Laveaux (the Voodoo Queen of New Orleans)was a hairdresser?

The question is was Jesus anointed and the only place it says in the scriptures is by a woman
Mary of Bethany ...Jesus says it is for his burial

the Christos is anointed by a woman with oil (Expensive)

John the Baptist preached a baptism for the forgiveness of sins and in so doing he was preparing the way for the "Lord".[3] Jesus came to the Jordan River where he was baptized by John at a site traditionally known as Qasr al-Yahud (the Jews' Castle). [4][3] [5][6] [7][8] This event concluded with the heavens opening, a dove-like descent of the Holy Spirit, and a voice from Heaven saying, "This is my beloved Son with whom I am well pleased."[9] The voice combines key phrases from the Old Testament: "My Son" (the Davidic king as God's adopted son in Psalms 2 and Psalms 10, "beloved" (Isaac in Genesis 22), and "with whom I am well pleased" (the servant of God in Isaiah 42:1).[3]

Now here is where John could have really played his part like Samuel
he could have poured the oil over Jesus head and say here he is
The gospel writers could have wrote it up that way but they didn't
:?:
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It really looks like a anointing of king but the ingredient missing is the anointing oil? Water is used

Can you see the similarity in the statues of John baptizing Jesus at Rennes?
Look at John and Jesus faces ...different angles ...they look dang near identical
And look at the woman and the baby in the corner ...she is pointing to someone or sees something
notice the men don't see the Holy Spirit but does she see it and the child with the bowl
and what about the figure with the cloth between John and Jesus does she see it?

All we have is a Roman soldier saying surely this “Surely he was the Son of God!”
and it is Pilate
“And Pilate wrote a title, and put in on the Cross. And the writing was,
JESUS OF NAZARETH, THE KING OF THE JEWS.”
John 19:19.

Its Rome that makes these announcements

So where does the Messiah and King get anointed with oil?
By the woman and mutiple times too

The word 'Messiah' comes from the Hebrew verb mashiach: 'to anoint', which derives from the Egyptian messeh: 'the holy crocodile'. It was with the fat of the messeh that the Pharaoh's sister-brides anointed their husbands on marriage, and the Egyptian custom sprang from kingly practice in old Mesopotamia. In the Old Testament's Song of Solomon we learn of the bridal anointing of the king. It is detailed that the oil used in Judah was the fragrant ointment of spikenard (an expensive root oil from the Himalayas) and it is explained that this ritual was performed while the kingly husband sat at the table.

In the New Testament, the anointing of Jesus by Mary Magdalene was indeed performed while he sat at the table, and specifically with the bridal ointment of spikenard. Afterwards, Mary wiped Jesus's feet with her hair and, on the first occasion of the two-part ceremony, she wept. All of these things signify the marital anointing of a dynastic heir.

Other anointings of Messiahs (whether on coronation or admission to the senior priesthood) were always conducted by men: by the High Zadok or the High Priest. The oil used was olive oil, mixed with cinnamon and other spices, but never spikenard. This oil was the express prerogative of a Messianic bride who had to be a 'Mary' - a sister of a sacred order. Jesus's mother was a Mary; so too would his wife have been a Mary, by title at least if not by baptismal name. Some conventual orders still maintain the tradition by adding the title 'Mary' to the baptismal names of their nuns: Sister Mary Theresa, Sister Mary Louise, for example.

Messianic marriages were always conducted in two stages. The first (the anointing in Luke) was the legal commitment to wedlock, while the second (the later anointing in Matthew, Mark and John) was the cementing of the contract. In Jesus and Mary's case the second anointing was of particular significance for, as explained by Flavius Josephus in the 1st-century Antiquities of the Jews, the second part of the marriage ceremony was never conducted until the wife was three months pregnant.

Dynastic heirs such as Jesus were expressly required to perpetuate their lines. Marriage was essential, but community law protected the dynasts against marriage to women who proved barren or kept miscarrying. This protection was provided by the three-month pregnancy rule. Miscarriages would not often happen after that term, subsequent to which it was considered safe enough to complete the marriage contract.

When anointing her husband at that stage, the Messianic bride was said to be anointing him for burial, as confirmed in the Gospels. From that day she would carry a vial of spikenard around her neck, throughout her husband's life, to be used again on his entombment. It was for this very purpose that Mary Magdalene would have gone to Jesus's tomb, as she did on the Sabbath after the Crucifixion.
http://www.karenlyster.com/body_bookish3.html

It is an explanation at what is going on with this anointing Jesus with oil by the unnamed woman and Mary of Bethany
if it was just a hospitality ritual...it wouldn't be important enough to write about

but this is a VERY important event where the Messiah gets anointed he is the dynastic heir

of which all those Jesse Trees stained glass windows at Chatres and Notre Dame show
Jesus is sitting there part of the dynasty and why Joseph's bloodline is so important as well as Mother Mary
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Respuesta  Mensaje 97 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 16/11/2012 04:51
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The crocodile used in heraldry.

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From the Borderlands - mjastudio.com
 
http://andrewgough.co.uk/forum/viewtopic.php?f=1&t=3075&start=375
 

Respuesta  Mensaje 98 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 16/11/2012 04:53
Messiah (Hebrew: משיח‎; mashiah, moshiah, mashiach, or moshiach, ("anointed [one]") is a term used in the Hebrew Bible to describe priests and kings, who were traditionally anointed with holy anointing oil as described in Exodus 30:22-25. For example, Cyrus the Great, the king of Persia, though not a Hebrew, is referred to as "God's anointed" (Messiah) in the Bible

Well that is a interesting question because there is the argument that Jesus was anointed by the Holy Spirit at Baptism with John ..we only here the ingredient water ...with John...not chrism

but in a child's baptism there is water and the chrism (so in a child's baptism there is a baptism and a anointing)
and there is a renouncing of Satan
that is another ingredient and the laying of hands

now when the woman anoints there is tears (salt water) anointing with the chrism and hands are touching the other

Egypt anoints their kings too
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Respuesta  Mensaje 99 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 16/11/2012 04:55
Webster's Student Dictionary says of the word "anoint" to rub over with oil or an oily substance, to apply oil as a sacred rite or to consecrate with or as with oil".

In the Hebrew Scriptures, also called the Old Testament, many, if not all of the Hebrew Kings were anointed to their positions using oil. For instance, Saul the first King of Israel, was anointed as King by the prophet Samuel, 1st Sam 10:1. Later, when Saul found displeasure with God, Samuel was told to find a new King and after a search, he found young David. Samuel, realizing this was the person God had him looking for, then anointed him as King of Israel, again with oil, 1st Sam 16:13. After Saul died, men of Judah, who were evidently elders, came and also anointed David, King over the house of Judah, 2 Sam 2:4. In yet another instance, cited at 2 Kings 9:1-6, the children of one of the prophets with Elisha, anointed Jeho King of Israel with oil. The point of this is that evidently oil was considered necessary for the religious rite of anointing a person to a high post in ancient Israel. These Kings were called "Messiahs". The hebrew word meaning anointed one. The like word in the greek is Khristo's or Christ.

While all of these Kings, who were thusly anointed became "Messiahs", there was one Messiah who had been prophesied to be a Savior, as well as King of his people.

All through his life and ministry, Jesus applied the prophecies concerning this Messiah to himself, as he did in this instance of the Prophecy in Isaiah of the Savior to come at Isaiah 61:1 "The spirit of the Lord God is upon me because the Lord have anointed me to preach good tidings unto the meek: he hath sent me to bind up the brokenhearted, to proclaim to them that are bound".

Jesus, in the Christian Greek Scriptures, as described at Luke 4:18, publicly read this same passage from Isaiah and goes on to say "This day is this scripture fulfilled". Referring, of course to himself as being this Messiah, the prophesied Savior and King of Israel.

As I have said Jesus would need or at least want, to be anointed with oil and to do so he would need an anointer. This anointer would have to be a known entity, similar to Samuel or the Elders of Judah. If not someone of importance or well known, it probably would not be recognized as a fulfillment of the prophecies. A title would be even better, maybe even a title bestowed by Jesus himself, for instance, The Watchtower of the Flock, The Magdalene.

Even though Jesus seemed to make sure all four Gospel writers included the anointing, many today, because of the apparent editing, consider it to be three different events. Two by an unnamed woman, one by a woman sinner, and one by his good friend, Mary of Bethany.

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Respuesta  Mensaje 100 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 16/11/2012 14:29
Messiah is a reference to ancient EGYPTIAN rituals/ceremonies...

This word is derived from the Egyptian MeSHeH, which as a verb means "to anoint". Thus "the Christ" means "the anointed one", who is "the king". This Egyptian source for the word "Mesheh" should give us cause to investigate the spiritual concept of the Messiah from an Egyptian viewpoint. The Coronation ceremony of a Pharaoh included, among other things, anointing him with the fat of the crocodile. This is the original source of the word "Messiah". "Messeh" was the word for crocodile in ancient Egypt. The image of two crocodiles formed the title of the king which were given to him, at the time of his Coronation. The letter "s" in Egyptian is equivalent to "sh" in Hebrew and Aramaic. It is therefore evident that the Biblical word Messiah originated from "mesheeh", the ancient Egyptian word signifying the ritual of anointing the Pharaoh.

Respuesta  Mensaje 101 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 16/11/2012 15:34
Serendipity wrote:
I wasn't sure where to put this, so I will put it here....

The Woman with the Alabaster Jar has been found, but she ain't Christian, and she's in Guatemala of all places...."A small alabaster jar depicting an old woman was found in the tomb"

http://news.nationalgeographic.com/news/2012/10/121004-tomb-maya-warrior-queen-science-archaeology/

The suspected tomb and remains of a great Maya warrior queen have been discovered in Guatemala, archaeologists say.

While Lady K'abel ruled with her husband, K'inich Bahlam, her title of Kaloomte, or "supreme warrior," gave her higher authority than the king.



And now, we have evidence for warrior queens in nearly EVERY ancient society on earth. Where is the ancient Knights Order for these women? You can't tell me they didn't have one.



Yes Serendipity
I saw the discover too
from your article

Maya hieroglyphs on the back of the jar include the names "Lady Water Lily Hand" and "Lady Snake Lord," according to the study team

You see this recurring theme and Egyptian ...what is Egyptian doing in Guatemala....makes one wonder did some Egyptians make it to the new world? or did the Maya make it to Egypt....or is it just a coincidence


water lily and the fleur de lis

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Respuesta  Mensaje 102 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 21/11/2012 16:31
JUNIO/JUNO/REINA DEL CIELO

Mitología de la juventud - Capítulo VI - Juno

P. ¿Quién era Juno?

R. Juno era hija de Saturno y de Cibeles, y por consiguiente hermana de Neptuno, de Plutón, de Ceres, etc. Algunos dicen que nació en Argos (1) y otros en Samos (2).

P. ¿Con quién se casó?

R. Con su hermano Júpiter, y así fue reina del cielo y de la tierra.

 

P. ¿Esta unión fue dichosa?

R. No: la inconstancia de su esposo la hizo muy celosa, y se vengó de sus rivales con el mayor rigor. Persiguió a Latona, Alcmena y Semele; cambió a Io en vaca y a Calisto en oso; entregó a las Furias a la familia de Athamas; suscitó los trabajos de Hércules, y prolongo diez años las desgracias de los troyanos, para sepultarlos al fin en las ruinas de su propia ciudad.

P. ¿Tuvo Juno hijos?

R. Sí: fue madre de Marte, Vulcano,

 
La mayoria de los volcanes estan cercanos a 19.47 grados en el planeta tierra.
Hebe, y también de Ilitía o Lucina.
 

P. ¿Es representada Juno como una esposa dócil y sumisa?

R. No: persiguió a Hércules, hijo de Júpiter y de Alcmena, con tanto rigor, que para castigarla, Júpiter la hizo suspender con una cadena de oro entre el cielo y la tierra, y habiendo querido Vulcano librar a su madre de esta situación humillante, le arrojó del cielo de un puntillón, y al caer en la tierra se rompió una pierna.

P. ¿Cómo se vengó Juno de esta afrenta?

R. Empeñó a los dioses en una conspiración contra Júpiter, pero éste, con el auxilio del gigante Briáreo, supo burlar su empresa, y Apolo y Neptuno fueron desterrados del cielo.

P. ¿Cuál era el empleo ordinario de Juno?

R. Además de que ocupaba el primor puesto entre los dioses del Olimpo, Juno presidía a los matrimonios y a los partos; era la divinidad particular de las mujeres virtuosas, y ninguna mujer de malas costumbres podía entrar en su templo.

P. ¿Cuáles son los atributos de Juno?

R. Se la representa algunas veces sentada en un trono, o en un carro tirado por pavos reales, con una diadema en la cabeza, y un cetro de oro en la mano. Iris, adornada con los bellos y ricos colores del arco, que lleva su nombre, es su mensajera ordinaria.


Respuesta  Mensaje 103 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 23/11/2012 02:27
DAMASCO, LA CAPITAL DE SIRIA, EN EL PARALELO 33 GRADOS CON 30 MINUTOS
 

Siria

De Wikipedia, la enciclopedia libre
 
Para otros usos de este término, véase Siria (desambiguación). Para el artículo sobre la guerra contra Al Assad, véase Rebelión en Siria de 2011-2012.
الجمهوريّة العربيّة السّوريّة
Al-Ŷumhūriyya Al-`Arabiyya As-Sūriyya
República Árabe Siria
Flag of Syria.svg
Bandera
Coat of arms of Syria.svg
Escudo
Lema: Ninguno
Himno: Homat el Diyar

Syria (orthographic projection).svg

Capital Damasco[1]
33° 30' N 36° 18 E
Ciudad más poblada Damasco[1]
Idiomas oficiales Árabe
‎Gentilicio Sirio, -a
Forma de gobierno República semipresidencialista[2]
Presidente
Primer Ministro
Bashar al-Assad
Wael Nader al-Halqi
Independencia
de Imperio otomano
de Francia

1 de septiembre de 1918

17 de abril de 1946
Superficie Puesto 87.º
 • Total 185,180 km²
 • % agua 0,06
Fronteras 3.098 km
Población total Puesto 55.º
 • Total 19.405.000 (2007)
 • Densidad 99 hab/km²
IDH (2011) Creciente 0,632 (119.º) – medio
Moneda Libra siria (SYP)
Huso horario UTC+2
 • en verano UTC+3
Código ISO 760 / SYR / SY
Dominio Internet .sy
Prefijo telefónico +963
Prefijo radiofónico 6CA-6CZ, YKA-YKZ
Miembro de: ONU

Siria (en árabe: سوريا Sūriyā), oficialmente, la República Árabe Siria[3] (الجمهوريّة العربيّة السّوريّة Al-Ŷumhūriyya Al-`Arabiyya As-Sūriyya), es un país del Oriente Próximo,[4] en la orilla oriental del mar Mediterráneo,[5] que comparte fronteras con Turquía por el norte, Irak por el este, Israel y Jordania al sur, y Líbano por el oeste.[6] Siria es miembro de la Organización de las Naciones Unidas.[7]

Siria posee una población de 19 millones de habitantes, la mayoría de los cuales hablan árabe. Además, la mayoría de la población profesa el islam, siendo el sunismo el grupo musulmán mayoritario. Entre los musulmanes no sunnitas en Siria están los drusos, alawitas y chiitas. Hay en Siria minorías de las etnias asiria, armenia, turca y kurda junto a miles de refugiados palestinos.

Desde el año 1963, el Partido Baath Árabe Socialista, gobierna Siria bajo la declaratoria de estado de emergencia y desde 1970 el presidente de Siria ha pertenecido a la Familia Al-Assad. En la actualidad el Presidente es Bashar Al-Assad, hijo de Hafez Al-Assad, quien rigió los destinos del país desde 1970 hasta su muerte en el año 2000. La constitución de 2012 define oficialmente a Siria como un República unitaria semipresidencialista.

Geografía
Mapa de Siria.

En el país se distinguen, de oeste a este, tres regiones: en el oeste se encuentra una llanura litoral, separada del interior por el Yabal Ansariyya, una doble cordillera en cuyo interior se abren diversos valles; el centro del país está formado por una accidentada meseta con varios picos volcánicos que está recorrida de noreste a suroeste por una cordillera en la que se distinguen diversas formaciones: Yabal Abd al-Aziz, Yabal Visir, Yabal Buwayda, Yabal Saar, Yabal al Sarqi y Yabal Garbi; la región del este está constituida por el valle del Éufrates. Este es el principal río que surca el país, que penetra por el norte y toma dirección sureste; también es importante su afluente Jabur y el Orontes en el oeste. En el extremo noreste la frontera con Turquía la forma el curso del Tigris. En la parte oeste del país el clima es mediterráneo, pero conforme se avanza hacia el este se vuelve más seco y caluroso. De sur a norte, en el tercio oeste del país, fluye el río Orontes.

La población se concentra en los territorios situados en el oeste; la tasa de crecimiento vegetativo es muy alta. En cuanto a la economía, el país está en vías de desarrollo, aunque desde 1973, y debido a problemas políticos que le han hecho destinar parte de su presupuesto a gastos militares, la inflación ha frenado ese progreso.

Su agricultura, favorecida desde 1978 por la construcción de la presa de Tabka, que permite regar amplias superficies, se dedica prioritariamente al cultivo de cereales, algodón, olivos y hortalizas. Cuenta con ganadería ovina, caprina y bovina. De su subsuelo se extrae asfalto, sal gema, petróleo, fosfatos y gas natural. La industria, también en desarrollo, es principalmente textil, alimentaria, cementera, de construcción y de refinado de petróleo. En los últimos tiempos algunos países, como Rumania o la República Federal de Alemania, han hecho inversiones en sus industrias azucareras, de cemento y de fosfatos y gas natural; las extracciones de petróleo, sin embargo, no han dado los resultados esperados.

[editar] Ecología

Los biomas presentes en Siria son, de noroeste a sureste, el bosque mediterráneo, la pradera y el desierto. El bosque mediterráneo está representado, según WWF, por dos ecorregiones, en función de la altitud: el bosque del Mediterráneo oriental en las tierras bajas, y el bosque montano de Anatolia meridional en las zonas montañosas; mientras que la pradera y el desierto corresponden respectivamente a las ecorregiones denominadas estepa de Oriente Próximo y desierto arbustivo de Mesopotamia.

[editar] Organización político-administrativa

Syrnumbered.png

Siria posee 14 gobernaciones o provincias, muhafazat (en singular: muhafazah), divididas en 60 distritos, manatiq (sing. mintaqah), que a su vez se subdividen en subdistritos o nawahi (sing. nahia). Los nawahi se componen de villas o ciudades, que son las unidades administrativas más pequeñas.

  1. Damasco (en árabe: دمشق)
  2. Damasco Rural ( ریف دمشق)
  3. Quneitra (مُحافظة القنيطرة)
  4. Dar'a ( مُحافظة درعة)
  5. Sueida (مُحافظة السويداء)
  6. Homs (مُحافظة حمص)
  7. Tartus (en árabe: مُحافظة طرطوس)
  8. Latakia o Latakia (مُحافظة اللاذقية)
  9. Hama (مُحافظة حماه)
  10. Idlib (مُحافظة ادلب)
  11. Alepo (مُحافظة حلب)
  12. Raqqa (مُحافظة الرقة)
  13. Deir ez-Zor (مُحافظة دير الزور)
  14. Hasaka (مُحافظة الحسكة, en kurdo: حسكة)
 
 
3. Marcos 7:26: La mujer era griega, y SIROfenicia de nación; y le rogaba que echase fuera de su hija al demonio.
90. Lucas 4:27: Y muchos leprosos había en Israel en tiempo del profeta Eliseo; pero ninguno de ellos fue limpiado, sino Naamán el SIRIO.
1. Deuteronomio 3:9: (Los sidonios llaman a Hermón, Sirión; y los amorreos, Senir.)

Respuesta  Mensaje 104 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 27/11/2012 15:09
 

Mystery, Babylon the Great


By Goro Adachi
October 25, 2001



mars-babel.jpg (22424 bytes)

 

Come hither; I will shew unto thee the judgment of the great whore that sitteth upon many waters... And upon her forehead was a name written, MYSTERY, BABYLON THE GREAT, THE MOTHER OF HARLOTS AND ABOMINATIONS OF THE EARTH... And the ten horns which thou sawest upon the beast, thees shall hate the whore, and shall make her desolate and naked, and shall eat her flesh, and burn her with fire... and the woman which thou sawest is that great city, which reigneth over the kings of the earth.

(Revelation 17:1-18)

wtc-tower-smoke.jpg (17075 bytes)

And after these things I saw another angel come down from heaven... And he cried mightily with a strong voice, saying, Babylon the great is fallen, is fallen... And I heard another voice from heaven, saying, Come out of her, my people, that ye be not partakers of her sins, and that ye receive not of her plagues. For her sins have reached onto heaven, and God hath remembered her iniquities... Therefore shall her plagues come in one day, death, and mourning, and famine; and she shall be utterly burned with fire... And the kings of the earth, who have committed fornication and lived deliciously with her, shall bewail her, and lament for her, when they shall see the smoke of her burning. Standing afar off for the fear of her torment, saying, Alas, alas, that great city Babylon, that mighty city! for in one hour is thy judgment come. And the merchandise of gold, and silver, and precious stones, and of pearls... The merchants of these things, which were made rich by her, shall stand afar off for the fear of her torment, weeping and wailing... For in one hour so great riches is come nought. And every shipmaster, and all the company in ships, and sailors, and as many as trade by sea, stood afar off, And cried when they saw the smoke of her burning, saying, What city is like unto this great city! ... And in her was found the blood of prophets, and of saints, and of all that were slain upon the earth.

(Revelation 18:1-24)




Gate of the God

Is New York City -- plausibly the greatest city on earth -- the city called 'Babylon' personified by a 'great whore'? Does the scriptural passages concerning the fall of Babylon have some relevance to the 911 terrorist attacks that destroyed the World Trade Center twin towers? Indeed, since many had long compared NYC to the scriptural 'Babylon', the 'prophecies' in Revelation quoted above can quite naturally be considered applicable to the first major attack on the US homeland - one of the biggest, and most shocking, terrorist incidents in all history. Although some may object to the resultant implication that NYC is the city of sinners that had to be destroyed by 'God' himself, I'd point out that the sense of 'good vs. evil' in the Bible is quite a murky one that should not be taken too literally. (In fact, nothing in religious writings is to be taken literally - it's a trap that ape-brained men can't seem to get past... and this has caused so much trouble for the world throughout history. This is what happens when a powerful 'gift' is given to those who are not ready to handle it. History of mankind since c. 4000 BC -- when 'Pandora's box' was opened -- is the story of humans struggling to co-exist with the divine 'gift'.) A case in point: in Genesis, we read that at one time men were all united, spoke one language, and worked together in harmony toward reaching 'heaven':

And they said, Go to, let us build us a city and a tower, whose top may reach unto heaven; and let us make a name, lest we be scattered abroad upon the face of the whole earth.  (Genesis 11:4)

In other words, mankind was thriving in peace and had high hopes. And what does 'God' do?

And the LORD came down to see the city and the tower, which the children of men builded. And the LORD said, Behold, the people is one, and they have all one language; and this they begin to do: and now nothing will be restrained from them, which they have imagined to do. Go to, let us go down, and there confound their language, that they may not understand one another's speech. So the LORD scattered them abroad from thence upon the face of all the earth: and they left off to build the city. Therefore is the name of it called Babel...  (Genesis 11:5-9)

If the biblical 'God' represents all that is 'good', then this episode does not make much sense, does it? If 'good' represents men not living in harmony and striving to become something better, then what good is being 'good'? Hence, the overlay of NYC and Babylon the 'whore' need not be viewed as an 'evil' city versus those representing the 'good'. And there is, of course, a direct parallel between the NYC-Babylon juxtaposition and the biblical tale concerning the building of the Tower of Babel just quoted above. WTC-towers.jpg (10756 bytes)According to tradition, the Tower of Babel was built in the ancient city of Babylon - in fact 'Babel' and 'Babylon' are practically interchangeable terms. How fitting is it that it was the twin towers -- by far the tallest in the city -- of the modern Babylon, i.e. NYC, that were destroyed in the recent terrorist attacks? NYC is the ultimate melting pot of all peoples of this planet where they interact in harmony (well-exemplified by NYC being the home of the United Nations) and produce something great -- just like the builders of the Tower of Babel. And even the designation of 'whore' is quite applicable as at the entrance to NYC is found the welcoming Statue of Liberty, a great woman symbolizing the great city.

There are further correlations to be yielded by the label 'whore'. A character in the scriptures that would best fit the description is Mary Magdalene - an enigmatic female companion, or quite likely the lover/wife, of Jesus Christ. Although Mary Magdalene is never described as a prostitute in the New Testament, it has been the prevalent view that she was. Chances are, though, the Magdalene is to be considered a 'whore' only in the symbolic sense that she was a version of the ancient Egyptian goddess par excellence, Isis, the wife-sister of Osiris, who was both a 'virgin' and a 'whore' as well as a goddess of wisdom and magic. (Isis' companion Osiris was killed and later resurrected to nicely parallel the Magdalene's companion, Jesus.) Isis, in turn, was represented in the sky by the great star Sirius -- a star of utmost importance to the ancient Egyptians as its 'rebirth' (i.e. 'heliacal rising') in mid-summer had the function of marking the New Year and signaling the beginning of the life-giving annual flooding of the Nile, roughly coinciding with the summer solstice. Curiously, the biblical tale about the Tower of Babel immediately follow those concerning Noah and the Great Flood as if to echo the correlation.

Esoterically, Sirius is represented by a five-pointed star, i.e. a pentagonal form -- thus ending up strongly resonating with the fact that the '911' terrorist attacks hit not just the WTC towers but also the Pentagon (whose construction, by the way, began on 9-11). Sirius, moreover, may be considered a 'stargate' par excellence for in ancient Egypt 'star' was interchangeable with 'doorway'. Sirius being the brightest star in the night sky, it can thusly be viewed as the ultimate 'gate of heaven', or 'gate of the god' - which just happens to be the very meaning of the name 'Babylon'. Similarly, the name given to the historical Tower of Babel, Etemenanki, meant 'the house of the foundation of heaven and earth', i.e. a gate to heaven. This link is then further enhanced by the fact that the name 'Magdalene' (as Magdala) can mean 'tower' as in the Tower of Babel and the WTC twin towers. Reinforcing the connection even more, amazingly, is the groundbreaking date of the WTC twin towers being August 5, that is, the very date of Sirius' heliacal rising/'rebirth' in our epoch!  The Magdalene's name can also mean 'place of the dove' - which is still quite intriguing as it relates to the flood theme; it was a dove that signaled for Noah that the flood had ended (see Gen. 8:8-12).


The Fallen

In Genesis, the cause of the biblical Flood is -- rather mysteriously -- associated with 'fallen angels', or 'giants'/'sons of God', more properly called the 'Nephilim':

 

There were giants in the earth in those days; and also after that, when the sons of God came in unto the daughters of men, and they bare children to them, the same became mighty men which were of old, men of renown. And God saw that the wickedness was great in the earth, and that every imagination of the thoughts of his heart was only evil continually. And it repented the LORD that he had made man on the earth, and it grieved him at his heart. And the LORD said, I will destroy man whom I have created from the face of the earth...

This is a typical English translation of Genesis 6:4-7 that contains some errors, including the last phrase, ‘men of renown’. It may be more accurately rendered as ‘the people of the shem’. What, then, is the ‘shem’? Zecharia Sitchin writes:

The persistence of biblical translators to employ "name" wherever they encounter shem has ignored a farsighted study published more than a century ago by G. M. Redslob… in which he correctly pointed out that the term shem and the term shamaim ("heaven") stem from the root word shamah, meaning "that which is highward."  (The 12th Planet, pp.147-8)

The shem was also closely linked with fire and a stone; the shem thus was a ‘highward fire-stone’. It is, in other words, apparently a reference to a meteorite. This is strongly corroborated by the fact that:

Shems were particularly associated with something called an-na, which meant ‘heavenly stone’, a term that was also used to define a shining metal. The use of the word shem in respect of its ‘shining’ aspect is apparent in the alternative name for Prince Utu, brother of Inanna… His epithet was Shem-esh: the Shining One.  (Laurence Gardner, Genesis of the Grail Kings, p.120)

So, what we have here is this: the shem was a ‘heavenly shining fire-stone’ while the Nephilim, i.e. the ‘fallen angles’ (also called the ‘Shining Ones’), were the ‘people of the shem’.

The shem also figures in the tale of the Tower of Babel:

…let us build us a city and a tower, whose top may reach unto heaven; and let us make us a shem, lest we be scattered abroad upon the face of the whole earth.

Again, the shem is directly associated with heaven, and here it is additionally linked with the top of a tower – which makes the shem very much comparable to the Egyptian Benben Stone which too is thought to have been a meteorite and was placed at the very top of a pyramid or obelisk. It may also be noticed that the Babel story conceptually parallels the saga of the 'fallen angels' who were punished by ‘God’ for overreaching just as was the case with the builders of the Tower.

The Benben Stone connection then brings us back to Osiris, the husband-brother of Isis, as ancient Egyptian theology equated the heavenly stone with the soul of Osiris as well as the phoenix. Since the phoenix signifies the concept of resurrection, it may be inferred that the Benben/shem is symbolic of Osirian resurrection which mythologically takes place with the help of Isis. And similarly, Jesus -- in theory, the biblical Osiris -- is identified in the New Testament with the cornerstone of the Temple that the ‘builders rejected’:

…Jesus Christ himself being the chief corner stone…  (Ephesians 2:20)

Be it known unto you all, and to all the people of Israel, that by the name of Jesus Christ of Nazareth, whom ye crucified, whom God raised from the dead, even by him doth this man stand here before you whole. This is the stone which was set at nought of you builders, which is become the head of the corner.  (Acts 4:10-1)

This notion of a rejected cornerstone can easily be compared to the ‘rejected’ capstone/benben of the greatest Egyptian ‘Temple’, the Great Pyramid. Combined with a cornerstone’s significance as the transition from the underground realm to the upper realm, the rejected cornerstone even echoes the Benben Stone being symbolic of Osirian resurrection (thus further reinforcing the Osiris-Jesus identification).


Antediluvian Pillars

Osiris was considered the ruler of the Golden Age known to the ancient Egyptians as the Zep Tepi, or 'First Time'. This mythical realm in turn has been often associated with the supposed great antediluvian civilization that Plato called 'Atlantis'. In Plato's accounts of this lost world, the only clear reference to its geographical position is that it was situated beyond the 'pillars of Hercules' (an ancient name for the Straits of Gibraltar at the western end of the Mediterranean Sea). Osiris, correspondingly, was often depicted in the shape of a pillar by the ancient Egyptians. Could the two 'pillars of Hercules' that represented a gateway to the paradisiacal realm be now considered analogous to the Tower of Babel/'gate of the god' or more specifically the twin towers/pillars of NYC destroyed in the 9-11 terrorist attacks?

The imagery of two pillars is also clearly evocative of the two pillars of Jachin and Boaz (symbolizing individual power and life) that stood at the entrance to Solomon's Temple in Jerusalem, the home of the Ark of the Covenant. They were made of brass (1 Kings 7:15) - which has a most fitting implication as brass/bronze is considered to signify 'the indissoluble compact between Earth and Heaven and the pledge of the everlasting stability of this covenant' (Chevalier & Gheerbrant, Dictionary of Symbols, "column"). Representations of these pillars are still found in lodges of Freemasonry, a large semi-secret and esoteric organization which carries within its mysterious tradition that of the medieval warrior-monks, the Knights Templar.

After its sudden dissolution initiated by the French king Philip the Fair in 1307, the Templar survivors apparently made their way into Scotland where they and their tradition found a sanctuary and were maintained by certain interlocking families including the Sinclairs, the patron of Scottish Freemasonry, who had a close connection with the Templar knights. Among the Templar legacies were almost certainly things they had obtained at the site of Solomon's Temple which they had been allowed to use as their headquarters. It is known that the knights excavated the site and probably found something of great importance which may have contributed to the rapid rise to the top of the power structure in Christendom. So it was quite obviously through the incorporation of Templarism that Freemasonry came to adopt the Solomonic twin-pillar symbolism.

That these pillars are relevant to our discussion is effectively confirmed by the imagery on one of the tarot cards called the 'High Priestess' or 'Papess' which shows a high priestess/female pope along with the pillars of Jachin and Boaz marked 'J' and 'B'.

tarot-priestess.gif (30474 bytes)

The Papess almost certainly represents none other than Mary Magdalene (= Isis, Babylon, tower, etc.) who actually had a power struggle with Peter the first pope according to Gnostic Gospels. Also, tellingly, the term ‘prostitute’ (a description often applied to the Magdalene), as hierodulae, would refer to the ‘sacred women’-- or 'priestesses' -- of the temple of the Goddess who performed a ritual practice resembling the anointing of Jesus by Mary of Bethany (often equated with Mary Magdalene). In ancient times, anointing of the king was a ritual – called the ‘Sacred Marriage’ in Greek – performed by a royal bride; the implication being that Mary Magdalene married Jesus, just as Isis was the wife of Osiris, resulting in the 'Holy Grail' which is the 'Blood Royal'.

The pillars of Jachin and Boaz also nicely relate back to the themes of the Flood and Atlantis as originally these Masonic pillars represented the 'Antediluvian Pillars' erected by Enoch, Noah's great-grandfather, who is considered one of Freemasonry's founders. According to legend, Enoch had the foreknowledge of the coming Deluge and constructed nine hidden vaults in which he concealed certain knowledge. He then placed two columns at the site upon which were inscribed the 'seven sciences' of mankind and such. The vaults were later found by Solomon while building his Temple. Enoch, therefore, can be viewed as a prototype of Noah and the vaults/pillars are another form of the Ark containing antediluvian, or Atlantean, 'knowledge'.

It is interesting to point out here that it is the 'Book of Enoch' that contains the most detailed account of the affairs of the 'fallen angels'/'Watchers' briefly mentioned in Genesis. Also, that the number of Enoch's vaults was nine, combined with the twin pillars visually forming the number '11', raises the possibility that the date of the terrorist attacks on the NYC twin towers (9-11) was in reference, at least in part, to the Antediluvian Pillars and its connection to the WTC 'pillars'. Seemingly supportive of this, numerically, also is the fact that there are exactly 111 days left in the year after 9-11. As it happens, the Sumerian version of Noah's Ark "was a cube - a modest one, measuring 60x60x60 fathoms, which represents the unit in the sexagesimal system where 60 is written as 1" (Hamlet's Mill, p.219). In other words, the original Ark could be considered to have measured 1x1x1 or '111'.


Lost and Found

On the Etemenanki website, I have long pointed out the persistent symbolic connection that apparently exists between high-impact world events -- especially airplane crashes -- and the theme of the Ark-Grail (see 1999: The Ark of Sirius for example). The '911' event involving airplane crashes, needless to say, fits the pattern very well.

After some contemplation, I have now finally found a reasonably sound explanation as to why such a symbolic link exists. An 'airplane' is a perfect vehicle to carry the notion of the 'air-plane' as in the 'dimension of air' that is sandwiched between the planes of earth and heaven. Its relative position therefore is implicative of the familiar theme of the unification or 'gate' of earth and heaven. In support of this interpretation, we find that in ancient Egypt it was conceptualized that the air god Shu was sort of a pillar that held the vault of heaven above. This imagery is strikingly evocative of Atlas of Greek mythology who was condemned to bearing the heaven on his shoulders for eternity after the great war with the Olympians. Atlas, in turn, is said to have been the first king of Atlantis and in effect the embodiment of this legendary civilization!

Airplane crashes would therefore be analogous to the destruction of the antediluvian world, i.e. none other the the Great Flood, which may be conceptually thought of as the collapse of great pillars/towers/gate -- and that is exactly what took place at the World Trade Center in NYC!

The planes crashing into the WTC towers and the Pentagon was of course like no other plane crashes. The magnitude of devastation and symbolic coherence was off the scale. Does this imply something? Why so strong an echo of the 'Atlantean' destruction in 2001?

Could it be that like Osiris and the phoenix, Atlantis is getting ready to rise again from its ashes now? Is the Ark about to be opened? Is the discovery of the fabled Atlantean 'Hall of Records' imminent?

In 2000, an underwater city with pyramidal structures was detected off the coast of Cuba. Researchers have been quietly examining this most enigmatic archaeological find behind the scenes. We are at this time simply awaiting the news of this paradigm-shattering revelation to break. Could this be relevant? It seems so.

Indeed, long before the '911' attacks I had already detected a curious pattern. In the 'View from Here' section of the Etemenanki website, for example, I have made the following remarks:

  • June 20: "Looks like this is going to be a summer of Atlantis."
  • July 06: "...the undercurrent esoteric theme of this summer was to be the 'rising' of Atlantis... I'd say 'the timetable', the template of history, is dictating that 2001 be the beginning of the 'resurrection of Osiris' (which has many levels of meaning)."

Along with these I had also noted how this theme appeared to be entangled with Mars at which NASA's latest probe, Mars Odyssey, just arrived on Oct. 23, '01. cydonia.jpg (23451 bytes)All summer long, Mars was very close to Earth -- in fact, closest in over a decade -- and was a dominant object in the night sky. And since 1998, Mars Global Surveyor had been giving us new photographs of the controversial Cydonia "monuments" on Mars in an attempt to confirm or refute the claim of the Cydonian structures being artificial - a question that still has not been settled but is getting more and more intriguing. Perhaps Odyssey will help solving the enigma soon.

It cannot be ignored that NYC, where the 'Atlantean pillars' stood, is situated at ~40.8°N latitude which happens to be the very latitude of the Martian 'monuments' in Cydonia. pentagon_damage.jpg (17625 bytes)And one of the most intriguing Cydonia structures happens to be a pentagonal pyramid called the 'D&M Pyramid' which is very much evocative of the Pentagon hit by a plane on 9-11. The Martian Pentagon is even partially collapsed to reflect the US Pentagon, or vice versa.

What are we to make of all these and other connections? Atlantis... Mars... Was Atlantis on (gasp) Mars? Did mankind first started on the Red Planet before the "Flood"? One telling clue is the fact that the humans ‘free-running circadian rhythm’ (i.e. the natural sleep-awake cycle without any external time cues such as sunrise, sunset, clock, daily routine, etc.) is not 24 hours as expected, but about 24.7 hours long instead – that is, almost precisely the length of a Martian day.

Did man 'fall' to Earth in an "Exodus" from the Red Planet like a life-seeding meteorite and knowledge-providing 'fallen angles'? The shem was a 'fire-stone' - isn't this a potent allusion to Mars, the planet/'stone' of fire?

What was placed in the Ark of Moses, according to some scholars, were actually meteorites. Could the tale of Moses and his Ark, then, be another version of Noah and his Ark? Was the 'Exodus' of the Israelites led by Moses, then, actually a parabolic story about an interplanetary migration of man in the forgotten past?

The 911 event being a symbolic reenactment of the Flood (i.e. destruction of 'Atlantis'), wouldn't the pattern dictate that the next event be a mass 'Exodus'? Could it be just a coincidence that I conceptually equated President Bush with Moses in The Two Suns of Election MM last year?

But where would be the destination of this 'Exodus'? Where is our 'Promised Land'?

You guessed it: Mars.

mars-typical.jpg (10305 bytes)

The world events today appear to be symbolically anticipating mankind's imminent migration to the Red Planet on which will likely be found enough water to sustain a full-blown civilization soon (this is probably where Mars Odyssey comes in).

We are going back to our Genesis, the First Time, the Golden Age, the Age of Osiris.

America is no longer the 'New World'. Mars is. And this is actually part of what I had in mind when I stated in early 2000:

Now, I'm not sure if I want to say this... but here is something that the data I have is suggesting to me.  It's that the year 2000/2001 is to bring to the United States one of the biggest events the country has ever experienced.  This is not something I 'believe' or based on 'millennial' mentality; it's just what the data I have (not presented on this website) is suggesting to me.  The key concepts attached to this are termination and 'New World'.


Mars is Osiris. And Osiris is being resurrected like a rising Morning Star. It is time for a Total Recall.




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Respuesta  Mensaje 105 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 27/11/2012 23:22

The Martian Message

By Goro Adachi
Sept. 29, '02
/ Jan. '03

 

[The following is a portion taken from Chapter 2 of my book The Time Rivers. It should quickly summarize the baffling saga of the "Monuments of Mars" for those not very familiar with the subject.]


 

 

19.5°: A Signal From Mars

[...] The esoteric significance of 19.5° was actually first brought to mankind’s attention through another celestial body much closer to Earth – the Red Planet.

This is not as strange as it sounds. For instance, Mars happens to be intertwined with ancient Egypt in curious ways: 

  • The Egyptian capital Cairo, situated adjacent to Giza, derives its name from Al Qahira denoting Mars. (More literally it means ‘the victorious’.)

  • The ancient Egyptians called Mars ‘Horus of the Horizon’ (Horakhti), which was the very same name given to the Great Sphinx. Mars was also called ‘Horus the Red’ (Hor Dshr), and for a long time the Sphinx was painted red.[1]

  • Just as the Great Sphinx is the hybrid of man and a lion, in ancient Hindu myths Mars is Nr-Simha, the ‘Man-Lion’.

  • The term ‘pyramid’ derives from the Greek term pyr meaning ‘fire’, as in Mars the ‘fire planet’. (Mars is often referred to as pyroeis in Greek.)

As for the angle 19.5°, it resides at the heart of the geometric ‘message’ claimed to have been found on the deceptively barren Martian surface.

Indeed, the first sign of the ‘Martian message’ emerged through certain structures that were not only pyramidal but also tetrahedral.

These apparent pyramids were captured on camera in 1972 by NASA’s Mariner 9, the first spacecraft to enter Mars orbit in history. As it flew over a region called Elysium Quadrangle, the probe just happened to detect this ‘tip of the iceberg’ – as they would turn out to be – quietly sitting there.

While no serious scientific investigation was launched, it was certainly anomalous enough for celebrated scientist Carl Sagan to comment that these ‘beckoning pyramids’, as he called them, did ‘warrant…a careful look’.[2]

Following this little prelude came Cydonia.

Oh my God, look at this!’, exclaimed Tobias Owen of JPL (Jet Propulsion Laboratory) as he came across a photograph labeled 35A72, sent from Mars by Viking 1 in 1976. What he saw was the now infamous ‘Face on Mars’ situated in a region called Cydonia.

It was a rock formation resembling a huge human face silently staring up into space.

While seemingly a silly notion, there was at least some symbolic coherence here, as noted by Richard Hoagland, in that the Egyptian name given to the ‘Martian god’ Horus was Heru, which could also mean ‘face’.[3] 

 

 

Figure 2.6  The first picture of the ‘Face on Mars’ (35A72) taken by the Viking spacecraft in 1976.


Then came Vincent Dipietro, a NASA computer scientist, who discovered another photograph (70A13) in 1979 that showed the same object still looking like a face. But more importantly, DiPietro along with Gregory Molenaar found another peculiar feature in the vicinity of the ‘Face’. This was a gigantic and seemingly five-sided pyramidal structure, nicknamed the ‘D&M Pyramid’ (after DiPietro and Molenaar).

Unlike the ‘Face’, this pyramid proved to be more effective in determining the involvement of intelligence, thanks to its geometric nature. And shocking was what the subsequent analysis revealed: the inferred design of the D&M Pyramid seemed to express Pythagorean mathematics and geometry![4]

 

 

Figure 2.7  Geometric analysis of the ‘D&M Pyramid’ model.


NASA, however, simply could not be bothered to look into the growing mystery.

Understandably frustrated, Dipiero and Molenaar resolved to write Unusual Mars Surface Features – which would catch the attention of Richard Hoagland, a science writer and former space program consultant. (He presently heads ‘The Enterprise Mission’, a group devoted to investigating space anomalies as well as anything remotely related).

Doing some investigation of his own, Hoagland found other anomalous objects in Cydonia, such as what he nicknamed the ‘City’, ‘Fort’, ‘Cliff’, and ‘Tholus’.

Increasingly fascinated by those ‘Monuments of Mars’ and driven by pure curiosity, he went on to establish the Independent Mars Investigation (IMI) funded by SRI International, a renowned think tank in California involved with cutting-edge science and technology. This eventually evolved into the ‘Mars Mission’ and then into ‘The Enterprise Mission’. Among the members were DiPiero, Molenaar, anthropologist Randolpho Pozos, plasma physicist John Brandenberg, SRI scientists Lambert Dolphin and Bill Beatty, image-processing expert Mark Carlotto, and cartographer Erol Torun.

These independent researchers then managed to accumulate ample evidence to strongly support the structures’ artificiality – the most compelling being the geometric attributes of the D&M Pyramid model found by Torun:

What Torun discovered was a mathematically rich figure whose geometry contains the mathematical bases for the hexagon, the pentagon, and the classic proportions of the Golden Ratio… Twenty of the model’s internal angles, angle ratios, and trigonometric functions redundantly express three square root values, sqrt 2, sqrt 3, sqrt 5, and two mathematical constants, pi (the ratio of the circumference of a circle to its diameter) and e (the base of the natural logarithms) with a mean error of one-half of one percent… Except for sqrt 2 and sqrt 3, the constants do not appear alone, but in seven different mathematical combinations... The most redundant values discovered were e/pi, e/sqrt 5, and sqrt 3. These values are repeated four times each in at least two different modes of measurement.[5]

The investigators additionally revealed that the geometry of the D&M Pyramid seemed to emphasize key tetrahedral angles such as 19.5° and 60°.[6] In particular, the ‘tetrahedral constant’ 19.5° was found encoded everywhere in the region of Cydonia.[7] There was, for example, a set of sixteen little ‘mounds’ in the ‘City’ area examined by Horace W. Crater, a physicist and pattern-analysis expert at the Tennessee Space Institute.

Crater was astounded to discover that the mounds were definitely not randomly placed features. Many of the angles made by the mounds, he had to conclude, were decidedly tetrahedral and functions of 19.5°.[8]

 

 


Tetrahedral geometry, therefore, had firmly emerged as the ‘message of Cydonia’. And on this point, Hoagland states in The Monuments of Mars:
 

The key… now unmistakably centers on the geometric and geodetic properties of an inscribed tetrahedron… surrounded by a sphere, communicated so redundantly through the inter-locking geometry, angles, mathematical constants, and their associated trigonometric functions discovered so redundantly across Cydonia.[9]

 

[Hoagland's 'Geometric Relationship Model' of Cydonia]


If these findings are accurate, it would amount to one of the biggest revelations in history – the first sign of intelligence outside of our own planet. And yet, today the general public is largely oblivious to this development. Most people’s knowledge on this does not go beyond the mere existence of ‘the face-like thing on Mars’, as they are utterly unaware of all the remarkable geometric data.

Why is this? Why is the explosive matter of Cydonia being ignored? Is it because the findings are invalid conclusions conjured up by a bunch of crackpots?

Not so, according to Stanley McDaniel, professor emeritus and former chairman of the philosophy department at Sonoma State University, a man most suited for evaluating this kind of issue for he is specifically trained in reasoning – man’s only true friend in finding truth.

As McDaniel writes in The McDaniel Report: On the Failure of Executive, Congressional, and Scientific Responsibility in Investigating Possible Evidence of Artificial Structures on the Surface of Mars and in Setting Mission Priorities for NASA’s Mars Exploration Program (1993):

My initial approach was one of considerable skepticism… [But] over the course of the investigation my appreciation for what these researchers had done, and the underlying scientific integrity of their work, began to grow. I found that the occasional faults in their work were far outweighed by the solidity of the data and their responsiveness to the needs of what is, after all, the first study of its kind in history.[10]

 

The data collected in the course of these investigations appears to be highly reliable. The most advanced techniques of image enhancement, photoclinometry and fractal analysis, confirmed by cross-checking and thoroughly documented, have been used. The investigators are acknowledged experts in their fields with strong academic and professional qualifications. In every test, the data has consistently tilted in the direction of artificial, rather than natural, origin. Moreover, the various tests performed, including anthropometric and aesthetic evaluation, have been mutually cross-confirming.[11]

As it was done by ‘an impeccable, unquestionably academic source’, The McDaniel Report represented ‘a major scientific and political breakthrough for the entire subject of Cydonia’.[12]

So why, we must ask again, have the Martian findings not made the headlines all over the world, as they surely deserve?

We find that this is largely thanks to the strange reaction of the establishment – namely NASA – to Cydonia. On this, McDaniel writes: 

As my study of the work done by the independent investigators and NASA’s response to their research continued, I became aware not only of the relatively high quality of the independent research, but also of glaring mistakes in the arguments used by NASA to reject this research. With each new NASA document I encountered, I became more and more appalled by the impossibly bad quality of the reasoning used. It grew more and more difficult to believe that educated scientists could engage in such faulty reasoning unless they were following some sort of hidden agenda aimed at suppressing the true nature of the data. Eventually my original naïve view – that all NASA scientists were sincerely interested in the truth – was utterly shattered…[13]

 

Seventeen years [as of 1993] of ridicule by NASA and a small handful of scientists whose field of expertise is severely limited has encouraged many people to ignore the data and dismiss the [issue] as a joke… Instead of carrying out legitimate scientific inquiry, NASA has regularly sent false and misleading statements regarding the landforms to members of Congress and their constituents. NASA has condoned efforts to unfairly ridicule and discredit independent researchers… despite the fact that the only real scientific study of the landforms indicates a clear possibility that they are artificial.[14]

The issue concerning the ‘hidden agenda’ of NASA is ultimately too complex and obscure to delve into here. But suffice it to say that there are those behind the scenes who seem to know much more than the general public, academia, media, and even the government do, and they seem to wield an invisible but strong influence on our perception of ‘reality’. And for whatever reason, it appears that ‘they’ do not want the matter of extraterrestrial artifacts taken seriously.

While there are certainly many layers of reasons and agendas involved here, on a basic level anthropologist Randolfo Pozos was probably on the mark when he stated: 

The greatest difficulty posed by these curious landforms on Mars occurs… at the level of beliefs and fundamental values… In essence these landforms on Mars are intellectual land-mines.[15]

It is also quite feasible that the apparent suppression of the information has much to do with the ultimate meaning of the ‘message of Cydonia’, which, according to Richard Hoagland, concerns what he calls ‘hyperdimensional physics’.

This is a form of ‘hyperspace’ theory that basically adds extra dimensions to the normal four dimensions of space and time to explain physical phenomena. In the model promoted by Hoagland, stemming from the Cydonia research, tetrahedral geometry and angular momentum are viewed as the key to uniting the physical and ‘hyperdimensional’ realms.[16] And this unification, if achieved, would lead to the harnessing of an entirely new form of energy or force.

If valid and developed further, it has the potential to quickly and completely upset the societal structure and utterly undermine those in control of the world’s economy – as the new physics would easily translate to something akin to ‘free energy’, which in turn translates to dramatically decreased dependency on oil and other conventional energy sources.

[...]

 

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http://www.goroadachi.com/etemenanki/martian-message.htm

Respuesta  Mensaje 106 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 27/11/2012 23:28

ASENAT אָֽסְנַת 

 

Asenat fue una mujer egipcia que vivió aproximadamente en el año 1715 a.d.M.  Era una mujer perteneciente a la alta sociedad egipcia gracias a su padre Potifera, el cual, dice la Escritura, que era sacerdote de On. On era una ciudad en Egipto que significa “ciudad de la columna” ya que en ella abundaban los obeliscos, un símbolo pagano con mucha historia. Se ubicaba 17 km al norte de la ciudad moderna de El Cairo.

 

Gén 41:39  Y dijo Faraón a José: Pues que el Poderoso te ha hecho saber todo esto,  no hay entendido ni sabio como tú. 40  Tú estarás sobre mi casa,  y por tu palabra se gobernará todo mi pueblo;  solamente en el trono seré yo mayor que tú. 41  Dijo además Faraón a José: He aquí yo te he puesto sobre toda la tierra de Egipto. 42  Entonces Faraón quitó su anillo de su mano,  y lo puso en la mano de José,  y lo hizo vestir de ropas de lino finísimo,  y puso un collar de oro en su cuello; 43  y lo hizo subir en su segundo carro,  y pregonaron delante de él: ¡Doblad la rodilla!;  y lo puso sobre toda la tierra de Egipto. 44  Y dijo Faraón a José: Yo soy Faraón;  y sin ti ninguno alzará su mano ni su pie en toda la tierra de Egipto. 45  Y llamó Faraón el nombre de José,  Zafnat-panea;  y le dio por mujer a Asenat,  hija de Potifera sacerdote de On.  Y salió José por toda la tierra de Egipto.

 

Yosef fue puesto en alto, para ese momento Yosef ya era oficialmente parte de la realeza egipcia, sin embargo es muy importante que él nunca se olvidara de su fe, esto fue lo que el Eterno vio en él y por eso siempre lo bendijo. Asenat, a pesar de ser completamente egipcia parece nunca haber sido un obstáculo para Yosef de manera que lo llevara a la idolatría. Recordemos que dentro de la historia de nuestro pueblo ha habido hombres (por ejemplo Salomón) que han sido desviados de su fe por causa de mujeres. Con Yosef no pasó esto, Asenat no lo desvió a él, más bien ella tuvo que haberse apegado a la fe de Yosef por el poderoso de Israel.

 

En la ciudad de On se adoraba al dios Ra, el dios sol, del cual era sacerdote Potifera padre de Asenat. El nombre de la ciudad de On fue cambiado posteriormente al de Heliópolis y se convirtió en una ciudad en la que también los griegos adoraron a sus deidades. Lamentablemente la adoración a esta deidad del sol contaminó al pueblo hebreo, lo podemos ver cuando el profeta Jeremías advierte a su pueblo que Nabucodonosor “va a quebrar las ciudades del Bet-Shemesh (casa del sol)” Jer. 43:13.Finalmente la adoración al sol es algo que se ha infiltrado en la iglesia cristiana-católica-romana, esto es para que nos demos cuenta de la fuerza que tenía esta deidad en sus seguidores y cómo ha repercutido hasta nuestros días, dicha deidad ha sido siempre lo opuesto al Poderoso de Israel. Todo esto es importante tomarlo en cuenta para entender el tipo de padre que fue Potifera para Asenat y cómo a pesar de haber sido instruida en ésta cultura la dejó y siguió a su esposo Yosef (José).

 

En esa época, un hombre que era sacerdote de Egipto era tenido en muy alta estima por su sabiduría y conocimiento. Sin duda Asenat era una mujer inteligente, instruida por su padre, pero la sabiduría que poseía era completamente la opuesta a la de Yosef  (José). A pesar de esto veremos que en éste matrimonio conformado por un hebreo y una mujer extranjera al final logra prevalecer el temor de Yosef por el Elohim de Israel.

 

Es interesante el significado del nombre de Potifera, el cual significa "que pertenece a Ra"  [dios del Sol] o  "el que el [dios sol] Ra ha dado"

Por su parte, el nombre de Asenat significa adorador de Net" o  el que pertenece a Neit" [una diosa]. REGALO DEL DIOS SOL

El nombre de Asenat escrito en hebreo es así: אָֽסְנַת  y en hebreo el significado tiene que ver con: PELIGRO, INFORTUNIO.

 

El nombre Asenat aunque se escriba en hebreo es completamente egipcio en el que se declara que ella, Asenat pertenece a (la diosa) Neit, así como el nombre de su padre declara que él pertenece a Ra. Neit era la diosa madre de los dioses, por lo tanto madre de Ra. Era llamada «La Madre divina», «la dama de los cielos», «la dueña de los dioses». El cetro de su culto estaba en Sais, en el Delta. Los griegos la identificaron con Artemisa. Se pensaba que la diosa Neit se había creado a sí misma.

 

Como vemos, aunque Asenat venía de un contexto completamente pagano e idólatra y debido a eso su nombre era negativo, cuando es dada a Yosef por esposa es ella quien poco a poco con el paso del tiempo y el trato con Yosef a través de su testimonio se va dando cuenta de que la fe de Yosef en Un Solo Creador de todas las cosas es lo que verdaderamente el corazón del hombre anhela encontrar…

 

Gén 41:49  Recogió José trigo como arena del mar, mucho en extremo, hasta no poderse contar, porque no tenía número. 50  Y nacieron a José dos hijos antes que viniese el primer año del hambre, los cuales le dio a luz Asenat, hija de Potifera sacerdote de On. 51  Y llamó José el nombre del primogénito, Manasés; porque dijo: el Poderoso me hizo olvidar todo mi trabajo, y toda la casa de mi padre. 52  Y llamó el nombre del segundo, Efraín; porque dijo: el Poderoso me hizo fructificar en la tierra de mi aflicción.

 

El alma de Yosef se apegó a la de Asenat, ya hemos hablado de esto anteriormente y vimos que es un asunto muy delicado y especial cuando dos personas se unen físicamente, esto puede ser peligroso para un creyente que no esté bien cimentado en la fe si se una con una o un no creyente, podría ser el declive de su vida espiritual. En el caso de Yosef no fue así por causa de Asenat, primeramente porque el Eterno había permitido todo acontecimiento en su vida para llevarlo a cumplir un propósito específico y profético, y segundo porque Yosef sabía que él debía ser de testimonio para su esposa y no permitir que la cultura egipcia ganara terreno en la vida de su nueva familia, para esto fue necesario un corazón dispuesto de Asenat. En los nombres que Yosef pone a sus hijos podemos ver que el corazón de Yosef seguía confiando en el Eterno, los nombres Manasés y Efraím expresan la fidelidad del carácter de Yosef. Además vemos que Asenat no presentó alguna objeción en poner a sus hijos nombres hebreos, cuando ella al parecer venía de una familia en la que acostumbraban a poner a los hijos nombres en honor a los dioses.

 

Manasés hebreo Menashé מְנַשֶּׁה Podríamos decir que el Eterno recompensó a Yosef por todo lo que había pasado al darle a su primer hijo, y le consoló ayudando a olvidar el dolor que sentía al estar alejado de su familia pero por supuesto no podemos decir que ya no quería saber más de ellos y los olvidó.

 

Efraín hebreo Efrayim  אֶפְרַיִם  aquí vemos que Yosef entendió que el Eterno tenía un propósito al ponerle en Egipto y a pesar de la aflicción que sentía de estar ahí, alejado de los suyos en su hijo proyecta su confianza en el Creador quien le daba la bendición de hacer todo lo que hasta ese momento había logrado.

En todo ello estuvo Asenat, seguramente lo apoyó en todo momento, y es otro ejemplo de una mujer egipcia que se acerca al pueblo de Israel a través de un hombre hebreo. No sabemos lo que pasó con ella pero al ver en la vida de Yosef que todo se cumplió conforme a la voluntad del Eterno podemos decir que fue una mujer que dejó un ejemplo de sumisión a su marido para todas nosotras, sin embargo, puede ser importante que de las doce tribus Efraím hijo de Yosef y Asenat fue el que se alejó de la fe en pos de la idolatría de manera muy dolorosa para el Eterno, aún así Él no lo desechó y lo llamó “mi primogénito” “mi hijo”, precisamente para Efrayím fue enviado el mesías redentor como muestra del gran amor del Eterno por Su pueblo. Menashé también tuvo sus debilidades, eso podríamos atribuirlo a Asenat, madre de ambos, quien seguramente no cimentó la fe en sus hijos como lo hicieron otras mujeres extranjeras, por ejemplo como Rut. Aún así, vemos que de Asenat podemos rescatar una aceptación por la fe en el Eterno u no un obstáculo o rechazo, lo que posiblemente pudo darle entrada al pueblo de Israel si en verdad en algún momento de su vida lo deseó, después de todo es una mujer extranjera más que el Eterno usó para conformar las 12 tribus de Israel el pueblo elegido por el Creador para ser Suyo.

 
~El Lado Femenino De La Biblia~

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Respuesta  Mensaje 107 de 167 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 30/11/2012 13:44

Neit

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Neit, o Neith, antigua diosa de la guerra y la caza, posteriormente creadora de dioses y hombres, divinidad funeraria, diosa de la sabiduría e inventora en la mitología egipcia.

La diosa Neit.
  • Nombre egipcio: Net. Nombre griego: Neit. Deidad griega: Atenea.

Contenido

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[editar] Iconografía

Mujer con la corona Roja del Bajo Egipto, con arco y dos flechas, o una lechuza y una lanza o una lanzadera de tejedora. También fue representada como escarabajo, abeja, vaca, pez, con cabeza de leona, y a veces dando de mamar a un cocodrilo.

[editar] Mitología

Neit, también llamada Tehenut "La Libia", es una antiquísima diosa egipcia cuyo culto proviene del periodo predinástico, en el cual tenía forma de escarabajo, después fue diosa de la guerra y la caza, y diosa inventora.

Esposa de Seth y madre de Sobek en el Imperio Antiguo, considerada protectora del faraón, e identificada con la abeja. Protege asimismo a Osiris y a Ra con sus flechas que adormecen a los malos espíritus.

En el Imperio Nuevo se convierte en la "diosa madre", ser andrógino creador de dioses y hombres, la que engendró el universo a través de siete flechas (o siete palabras, pues también se decía que creaba a través de la palabra) con las que hizo surgir la colina primordial.

En el periodo saíta es una diosa nacional y se la proclamará "Madre de todos los dioses".

En su aspecto funerario es la diosa protectora de los muertos, la que inventó el tejido (por lo que se convierte en patrona de los tejedores) y ofrece tanto las vendas como el sudario para los difuntos. También era la encargada de restaurar las almas, a las que ofrecía pan y agua tras su largo viaje desde el mundo de los vivos.

[editar] Epítetos

Fue denominada Tehenut, ""la libia", "Diosa-Madre" durante el Imperio Nuevo, "la que dio luz a Ra" como diosa primordial, "la iniciadora del nacer después que no hubiera el nacer"; también "Amamantadora de cocodrilos" en Sais, "La Terrorífica" en Esna; "Dama de Occidente" como divinidad funeraria;

La diosa Neit "Señora de Sais", en el templo de Luxor, de Ramsés II.

[editar] Culto

Fue venerada en Sais, donde los sacerdotes de Neit eran médicos obstetras, también en Esna, Tanis, Menfis, Prosópolis y El Fayum. Se celebraban fiestas en su honor el día 23 del mes de Tybi y el 11 del mes de Meshir.

[editar] Nombres teóforos

Llevaron su nombre las antiguas reinas: Neit-Hotep, Meryt-Neit, Neit-Ikerty (Nitocris), y Neit la hija del faraón Pepy I.

Net (Neit)
en jeroglífico
n
t
R25 B1
 
n
R24
t
t
B1

[editar] Referencias

 
Referencias digitales

[editar] Enlaces externos

 
http://es.wikipedia.org/wiki/Neit


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