Home  |  Contact  

Email:

Password:

Sign Up Now!

Forgot your password?

DESENMASCARANDO LAS FALSAS DOCTRINAS
 
What’s New
  Join Now
  Message Board 
  Picture Gallery 
 Files and Documents 
 Polls and Test 
  List of Participants
 YHWH (DIOS PADRE) EL UNICO DIOS 
 JESUCRISTO NUESTRO MESIAS JUDIO 
 LOS DIEZ MANDAMIENTOS DE LA BIBLIA 
 MEJORE SU CARACTER Y SU VIDA 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS II 
 BIBLIAS/CONCORDANCIA/LIBROS 
 MAYOR ENEMIGO DEL HOMBRE ES UNO MISMO 
 ¿LA TORA ES MACHISTA? -MENSAJE ESOTERICO Y EXOTERICO 
 ¿ES INMORTAL EL ALMA?- FALACIA DE LA ENCARNACION Y REENCARNACION 
 EL ISLAM TIENE ORIGEN UNITARIO ADOPCIONISTA 
 ANTIGUO TESTAMENTO-ESTUDIO POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO II-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO III-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 CRISTO NO TUVO PREEXISTENCIA 
 ¿QUE ES EL ESPIRITU SANTO? 
 
 
  Tools
 
PERIODOS TERRESTRES Y PLANETARIOS: APOCALIPSIS21:17-1 DIA=24 HS=1440 MS-6 DS=144 HS-1440 AÑOS=CICLO VENUS-MERCURIO
Choose another message board
Previous subject  Next subject
Reply  Message 1 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999  (Original message) Sent: 09/12/2015 19:12
1 DIA= 24 HORAS= 1440 MINUTOS-6 DIAS= 144 HORAS-1440 AÑOS= 3*480 AÑOS (CICLO DE MERCURIO Y DE VENUS)-144=12*12 NEXO HECHOS 12:12 (SAN MARCOS) - 144=NUMERO 12 DE LA SERIE DE FIBONACCI
Y oí una gran voz del cielo que decía: He aquí el tabernáculo de Dios con los HOMBREs, y él morará con ellos; y ellos serán su pueblo, y Dios mismo estará con ellos como su Dios.

Y midió su muro, ciento cuarenta y cuatro codos, de medida de
HOMBRE
, la cual es de ángel.

La última cena de los científicos

 

De izquierda a derecha: Galileo Galilei, Marie Curie, J. Robert Oppenheimer, Isaac Newton, Louis Pasteur, Stephen Hawking, Albert Einstein, Carl Sagan, Thomas Edison, Aristoteles, Neil deGrasse Tyson, Richard Dawkins y Charles Darwin.
 

 
Reply  Message 96 of 96 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 09/12/2015 14:09
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 27/10/2015 10:35
I C, the pillars are giving birth. /irgo's legs extend down to Libra's / Scorpio's balances were the pillars reside. 

The Babylonian "Chelae Scorpionis" is Libra's balances in sidereal Scorpio! 

For those wondering, yes, our astrological signs have been tampered with with as well, the degrees are way off. Eastern sidereal astrology is the truth! Is there anything they don't have there hands in? 

It's the same directly opposite side of the zodiac with the bulls horns & Cap El lA, with Capella being north of the horns. 

PerSeuS (Algol = negative feminine energy) is chasing CapELLA. (masculine positive energy = the lamb) Wink 

In-Between the bulls horns & capella is were we will find our 137 axis (F#4.5) or the nuclear axis. 

The light bends with the the sound !! 
1 black hole in the east, 1 white hole in the west, or we can rotate the ying yang 90 degrees. Wink 

There is a invisible white hole in Scorpio that the stinger is pointing to, it is the starting point of the west pillar. 
(at 9 on the major scale) Wink 

And that my friend is why Zuben EL chemali is the only star in the sky that is green, hydrogen green that is. Idea 

Here is the BRANE of the operation 

3 x 3 / 81 Permutations of the Lo Shu 
 
 

P.S. 
19.47 major (related to ADAM) 
25.52 minor (related to EVE) 

Those are two mirror numbers or mirror partners above & below G on the musical scale. Could note A on the scale be 19.47? 

Arrow http://www.bob-wonderland.supanet.com/journal_10.htm 

Hmmmmm, Zuben EL, Algol, & Scheat are all on the 19.5 degree mark with Capella at 20. Shocked 

The 19.47 degree angle is linked geometrically to the Mercury synodic hexagram circumscribed by the Earth's orbit. Idea 

22:7 = Mercury-Earth Synodic Cycle (22 x 116 = 2552 : 2555 = 7x 365) 


_________________
TRIA SUNT MIRABILIA DEUS ET HOMO MATER ET VIRGO TRINUS ET UNUS
 
http://breakfornews.com/forum/viewtopic.php?t=5916&postdays=0&postorder=asc&start=144
 
 
Reply  Message 11 of 11 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 09/12/2015 14:02
Alcoseri  (Original message) Sent: 18/11/2015 11:27
El Planeta Venus  desde siempre ha despertado inquietudes entre los seres humanos, la Masonería no escapa a esta inquietud pues en los  Templos de la Masonería del Rito Escocés Antiguo y Aceptado , está representado en una estatua o pintura como una Mujer Desnuda , justo al lado del torno del Segundo Vigilante- Este segundo vigilante sería para nosotros el Vigilante Interno , el Interno  Yo Observante de nuestros actos. Venus está entre la órbita de la Tierra y el Sol y tiene fases como la Luna. Desde la Tierra, Venus es el objeto más brillante en el cielo después del Sol y la Luna, que aparece justo antes del amanecer, como Estrella de la Mañana, o poco después anochecer, como estrella de la tarde, los antiguos incluso pensaron que se trataba de dos estrellas diferentes,  y serían en si los anunciantes de la aparición de la Luz, dándole la bienvenida y otro dándole la despedida a la Luz . Debido a su proximidad a la Tierra, a pesar de que es un planeta, su luminosidad es 13 veces más fuerte que la estrella más brillante, que es Sirius o Estrella Sirio. Su atmósfera está llena de nubes que se encargan de reflejar el 75% de la luz que proviene del sol, formando un brillante planeta visto desde la Tierra.

Durante 11 meses, Venus se llama la estrella de la tarde o de noche de la estrella, ya que establece un máximo de tres horas después del Sol y los otros 11 meses que aparece en la mayoría de aproximadamente 3 horas antes de que el Sol, como Estrella de la Mañana o Estrella de David . Cuando él está cerca de la tierra, en la conjunción inferior, en las cinco semanas antes o después de que él se encontraba en la etapa de la "nueva", que tiene su imagen en el mundo aumentó en 6 veces y parece aún más brillante. Esto sucede una vez cada ocho años y este período fue conocido en el antiguo Egipto como el ciclo Sothis.

En Mesopotamia, el planeta Venus era conocido por varios otros nombres como Asera, Ashtart, Baalat, Ishtar, Shekinah, Baalat, Inanna, Anat y Astaroth. Al aparecer en diferentes momentos (atardecer o antes del amanecer) durante mucho tiempo fue considerado como dos estrellas diferentes, que se les dio el nombre de Lucifer y Vesper (en latín, Lucifer significa "portador de luz", y fue simplemente debido a un problema en la traducción de la Biblia, que se asoció con el mal). En el siglo III A-C Pitágoras descubrió que se trataba de una sola estrella, pero fueron los romanos quienes le dieron el nombre de Venus, que es la diosa romana del amor y la belleza.

Venus se ajusta a un tiempo tan predecible en todo el tiempo que ha servido como el estándar para establecer los relojes y varios ciclos se observaron:

- Cada ocho años que regresa al mismo punto en el cielo en la conjunción inferior, aunque las estrellas en el fondo son completamente diferentes.

- Cada 40 años se realiza un círculo completo, terminando donde comenzó, en un movimiento preciso en cuestión de segundos, aparece con la misma configuración de estrella en el fondo;

- Cada 480 años, es decir, 12 ciclos de 40 años, es la conjunción de los planetas Mercurio y Venus, que, visto desde la Tierra, parecen superponerse y una sola estrella roja, extremadamente brillantes, provocando sombras en el suelo.

- Cada 1440 años, es decir, 3 ciclos de 480 años, Mercurio y Venus se superponen en el mismo lugar en el cielo, con exactamente las mismas estrellas en el fondo.

 
El hecho de que el patrón de Venus es tan predecible que puede ser utilizado para el ajuste del reloj, sirve para conectar este planeta para Metatron, que es un indicador de tiempo también asociado con Enoc.   El primer nombre de Jerusalén era Urushalim - el prefijo uru significa "fundada por" y el sufijo o salem shalem es el nombre de dios cananeo de Venus, mientras que en su aspecto nocturno. Curiosamente, aunque el nombre de Jerusalén está dedicado a Venus en su aspecto nocturno, el Templo de Salomón se enfrentaba a la otra dirección - uno en el que Venus se comporta como la Estrella de la Mañana.- Alcoseri   Leer mucho más del tema en: https://sites.google.com/site/secretomasonico/diosa-venus
 
 
Reply  Message 37 of 37 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 09/12/2015 13:57
From: Alcoseri  (Original message) Sent: 19/11/2015 14:52

Los Secretos de  la Shekinah en la Masonería

Según algunos entendidos , el fenómeno físico o manifestado  de la Shekinah (estrella  flamígera) se repite cada 480 años, es decir, cada 12 ciclos de Venus de 40 años, y es causada por la conjunción de los planetas Venus y Mercurio, y que, visto desde la Tierra, y parecen superponerse  como una sola estrella, generando una luz extremadamente brillante y rojiza en el solsticio de invierno justo al amanecer . Este fenómeno se ha considerado siempre como una gran epifanía. Para ellos, este ciclo ha sido conocido desde los inicios  de la Masonería para  quienes residen en las Islas Británicas en el período neolítico, y que construyó Stonehenge (construcción con bloques de piedra de 280 toneladas, fechados en 3500 aC, donde el sol ilumina la  cámara central en el solsticio de invierno y tenía una apertura o  pasaje para permitir que la luz de Venus penetrara en una cámara interior, del solsticio de invierno cada 8 años.

El término Shekinah podría ser llamado sintéticamente como  "la gloria de Dios se manifiesta." Significa esplendor, la gloria visible o  la  "Divina Presencia" y es considerada el mismo  rostro femenino de Dios  y  la expresión maternal de la divinidad  y  es una transliteración de la raíz hebrea "shkn" = vivo, para habitar. 

La Shekinah (" Dios hizo morarda") aparece en la literatura rabínica en alusión a la presencia divina en Israel. En la Biblia, Dios le dice a su pueblo: Éxodo

Éxodo 25:8  Reina-Valera 

Y harán un santuario para mí, y habitaré en medio de ellos.

 

Éxodo 26,1: Y harás el tabernáculo de diez cortinas de lino torcido, azul, púrpura, y carmesí: y harás querubines de obra de arte.

 

 Los Cabalistas Judíos comenzaron a utilizar esta palabra a partir del siglo XIII, con el sentido de la gloria. En la Cábala esotérica, Shekinah es la esencia de Ain Soph (el Supremo  forma de Dios en la Kabbalah) que quedó atrapado en Malkuth (mundo físico), y corresponde a la Kundalini Shakti o la tradición esotérica oriental de Yoga.  El sentido  cabalístico plasmado en el  Zohar (Libro esplendores), la evolución del hombre es un proceso en el que el polo femenino de la Divinidad (Shekinah), presente en la creación y en el hombre (físico Malkuth) se une al polo masculino de la divinidad ( Kether- en manifestaciones que tienen lugar en otras dimensiones). La Shekinah siempre se tomó como una bendición de Dios.

Extrañamente, en la Biblia  muchos estudiosos muestran que el término Shekinah es una palabra hebrea que se usa para designar a la diosa mesopotámica LILITH-Inanna, es decir, una diosa de la fertilidad del misticismo judío, y por lo tanto el nombre de una "demonia cabalística ". Es una interpretación extraña que a Lilith se le asocie con la Shekina , son aspectos discutibles, pero cuya discusión llega a ser estéril en el campo religioso sea judío o cristiano , ya que tales aspectos están  encubiertos en un carácter religioso dogmatico para denigrar a la Mujer y presentarla en la Biblia como un algo negativo , así  los aspectos femeninos en la Biblia para los religiosos dogmáticos  que no admiten  un aspecto femenino de Dios y dicen que Dios no se puede presentar como un Algo femenino,  pero han pasado los años y estamos en pleno siglo XXI y la Religión dogmatizada ha perdido fuerz  y ya  " no tienen la Verdad única." De hecho, la Shekinah  y  su asociación con la diosa mesopotámica Lilith se deriva del hecho de que ambos aspectos  están asociados con la sabiduría y la luz del planeta Venus, pero no es razonable que el hecho de que los mesopotámicos han asociado en la antigüedad una diosa pagana al planeta Venus constituye evidencia suficiente para hoy demonizar cualquier tema relacionado a este planeta, aunque sólo sea porque está vinculada a Jesús como la Estrella de la Mañana.

La palabra Shekinah se menciona seis veces en el Corán, que representa la garantía de la paz, la calma y la tranquilidad. El Cap.2, aleya 248 dice:  Su profeta les dijo: «El signo de su dominio será que el Arca volverá a vosotros, llevada por los ángeles, con sakina de vuestro Señor y reliquia de lo que dejaron las gentes de Moisés y de Aarón. Ciertamente tenéis en ello un signo, si es que sois creyentes».-

1) La Shekinah apareció cuando Dios sacó a Israel de Egipto, y protegido por una columna de nube y fuego

Éxodo 19:16Nueva Biblia Latinoamericana de Hoy (NBLH)

La Majestuosa Presencia del Señor

16 Y aconteció que al tercer día, cuando llegó la mañana, hubo truenos y relámpagos y una densa nube sobre el monte y un sonido tan fuerte de trompeta, que hizo temblar a todo el pueblo que estaba en el campamento.

 

2) La Shekinah se refiere a la nube que rodeaba a la gloria

Éxodo 40,34: 

 Entonces una nube cubrió el tabernáculo de reunión, y la gloria de Jehová llenó el tabernáculo.

Éxodo 40,38

 Porque la nube de Jehová estaba de día sobre el tabernáculo, y el fuego estaba de noche en él, á vista de toda la casa de Israel, en todas sus jornadas.

 

3) La Shekinah reapareció con Cristo  en  Mateo 17,5:  Mientras él aún hablaba, una nube de luz los cubrió; y he aquí una voz desde la nube, que decía: Este es mi Hijo amado, en quien tengo complacencia; a él oíd.

El profeta Isaías (Is 60: 1,3,6) escribió 60  Levántate, resplandece; porque ha venido tu luz, y la gloria de Jehová ha nacido sobre ti.

Porque he aquí que tinieblas cubrirán la tierra, y oscuridad las naciones; mas sobre ti amanecerá Jehová, y sobre ti será vista su gloria.

Y andarán las naciones a tu luz, y los reyes al resplandor de tu nacimiento.

Alza tus ojos alrededor y mira, todos éstos se han juntado, vinieron a ti; tus hijos vendrán de lejos, y tus hijas serán llevadas en brazos.

Entonces verás, y resplandecerás; se maravillará y ensanchará tu corazón, porque se haya vuelto a ti la multitud del mar, y las riquezas de las naciones hayan venido a ti.

Multitud de camellos te cubrirá; dromedarios de Madián y de Efa; vendrán todos los de Sabá; traerán oro e incienso, y publicarán alabanzas de Jehová.

El Profeta Isaías hablo acerca del futuro mesías, sin duda  basado en la Shekinah: La importancia del profeta Isaías, los primeros cristianos trató de enmarcar a Jesús esta profecía, la incorporación de los Reyes Magos y los dones mencionados.

En el antiguo templo de Salomón , no había necesidad de que la luz de la Shekinah penetrara  en el tabernáculo  o Sanctasanctórum y, por esto, se orientó hacia el oriente, con el fin de que algún día  se pudiera permitir el acceso de la Shekinah a la cámara de en medio , iluminado con una gran luz,  y eclipsando todo  lo profano   allí.

Según la tradición esotérica en relación ,al  "sello" de Salomón  que se creó con la figura de una estrella (estrella de seis puntas)  y que en realidad consiste en un pie de pirámide y una pirámide invertida, derivado de los ángulos creados por las sombras al amanecer y al atardecer en los dos solsticios en Jerusalén para formar un símbolo de la Shekinah.

En Escocia en  la Edad Media, la familia Sinclair (que significa: la luz brillante  y sagrada)

El apellido Sinclair tiene orígen normando y procede de la localidad francesa de Saint-Clair-sur-Elle, estableciéndose la familia en Escocia en 1162 (siglo XII), cuando Henry de Saint-Clair de Roslin (o Rosslyn) obtuvo tierras y feudos en Lothian.


En 1455, William Sinclair, 3er Conde de Orkney, recibió de la corona escocesa el condado de Caithness y fundó anteriormente la tan famosa Capilla de Rosslyn en 1446. En 1470, el conde de Orkney y de Caithness fue obligado a ceder el condado de Orkney al rey Jacobo I, a cambio del castillo de Ravenscraig en Fife. El por qué del intercambio en el cual perdía el conde, venía de los tremendos celos que sentía hacia él el rey, por poseer y gobernar casi como un monarca el condado de Orkney, que los Sinclair habían heredado de los reyes del Mar del Norte.

Sinclair proviene desde las leyendas merovingias cuando María Magdalena se vio obligada a huir por toda Europa ya que quedo embarazada de Jesús y los católicos extremistas y radicales con sectas ocultas deseaban asesinar la desdecía directa de Jesús.

 

La Shekinah tiene asociaciones claras a eventos como : la construcción de Rosslyn  que comenzó en 1440 después del nacimiento de Jesús (es decir, después de tres ciclos de Shekinah); Jesús nació 1440 años después de Moisés y su Éxodo;y el Templo de Salomón comenzó 1440 años después del Diluvio. El Templo de Zorobabel comenzó 480 años después de que el Templo de Salomón (un ciclo de la Shekinah) y 1440 años después de Abraham (entonces 75 años de edad) hasta llegar a Canaan. Por otra parte, Enoc (3382 AC) que precede en Abraham acerca de tres ciclos de la Shekinah. Como se puede ver, todos estos eventos ocurrieron en los tiempos de ocurrencia del fenómeno Shekinah (o lo que la historia fue cambiado a colocarlos en esas fechas, lo que indicaría también la intención de iniciar la construcción de Rosslyn exactamente ese año ).

Así las normas para la reapariciones Shekinahs y por lo tanto no es sorprendente que el Antiguo Testamento refleja una visión cíclica de la historia judía, con un estándar compatible con el ciclo de Shekinah. Implícita en esta es la visión que Dios decreta las leyes que rigen  la naturaleza que puede ser descubiertas  por  los masones a través de las señales proporcionadas.

Curiosamente, el término de búsqueda "480 años" en Google trae 126.000 resultados, que muestran que este ciclo es bien reconocido, pero menos de 0,5% de ellos asociado con la aparición de la Shekinah. Por otra parte, la búsqueda de "Shekinah" resultados de Google trae 3,8 millones, menos del 0,02% del ciclo asociado con la aparición de"480 años", lo que demuestra que la Shekinah y el ciclo bíblico de 480 años son conceptos bien conocidos, pero la asociación explicadas por la masonería del fenómeno Shekinah con el ciclo bíblico de 480 años, aún está lejos de conocimiento  profano común.

En efecto, con la construcción de la Capilla Rosslyn, se inició el ciclo de la Shekinah,  y era una copia del Templo de Salomón y debe haber sido construido para hacer la voluntad de Dios en la tierra. Muchos masones están  convencidos de que en Rosslyn  tiene un sótano oculto y en él se esconden los supuestos pergaminos encontrados por los templarios en el Templo de Salomón, pergaminos con importantes y profundas verdades, que aún no son conocidos por todos.

Además,  muchos rechazan que la masonería fue originado los  gremios de los albañiles, creyendo que era durante la construcción de Rosslyn que se construyeron los cimientos de la masonería, se encontraron con fuertes conexiones con diversos grados de la masonería moderna.   Si Observamos la Capilla  Rosslyn  desde una nueva perspectiva es un Libro de Piedra en si , y debe ser considerada un templo con mensajes encriptados ,  no debe sorprendernos  el simbolismo masónico dentro de  esta capilla de Rosslyn. - Alcoseri


Anuncios:

First  Previous  3 to 17 of 17  Next   Last  
Reply  Message 3 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 09/12/2015 19:32
2
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 16:14
267
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 16:05
54
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 16:05
33
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:57
25
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:57
14
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:55
34
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:54
9
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:48
87
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:46
37
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:46
33
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:39
727
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:38
178
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:33
37
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:21
42
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:20
272
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:19
64
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:18
32
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:17
60
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:06
76
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:01
13
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:00
6
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:59
118
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:57
12
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:56
149
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:54
125
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:53
399
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:52
100
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:51
79
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:50
33
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:49
95
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:48

Reply  Message 4 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 09/12/2015 19:33
34
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:54
9
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:48
87
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:46
37
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:46
33
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:39
727
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:38
178
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:33
37
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:21
42
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:20
272
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:19
64
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:18
32
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:17
60
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:06
76
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:01
13
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 15:00
6
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:59
118
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:57
12
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:56
149
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:54
125
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:53
399
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:52
100
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:51
79
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:50
33
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:49
95
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:48
58
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:47
98
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:46
205
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:45
3
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:45
6
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:44
31
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:39
791
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:39
9
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:31
45
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:30
132
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:26
46
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:25
46
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:25
97
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:24
18
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:24
86
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:23
54
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:22
87
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:22
63
BARILOCHENSE6999 09/12/2015 14:21

Reply  Message 5 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 13/12/2015 16:29
Jano - xano - xacobo - Jacobo - san yago - santiago
Jano - Iano - Ianus - Ianua - Iacobus

el Hermes no es equiparable...es hermafrodita y bicéfalo
el Jano es bifronte
ya quisieran el Hermes y el Shiva tener lo del Jano...

Es que todos ellos son mensajeros,el contacto entre dioses y los hombres , arquitectos del universo y además poseen dos "vertientes"

JANUS CON LA LLAVE
Y EL GALLO

El Primer Día del Año, es decir, el Día Primero de Enero de cada Año es dedicado al Dios Jano, Janus, Cronos o Saturno, Iao, Baco, Iod-Hevé, Thoth, Hermes y Mercurio.

"Dupuis fue el primer erudito que identificó a San Pedro como Janus [el término janitor, originalmente el que tiene las llaves, deriva de janus]. Janus alternadamente deriva de Dianus (Día), un Dios de las horas de la luz del día, la forma masculina de Diana la Deidad “Lunar” [Venusta, mejor dicho]. Janus es considerado el Dios de las Puertas, especialmente responsable [como San Pedro] del Portal del Cielo. El mes de Enero es llamado después Janus. (...). En los antiguos días Janus estaba en el cielo medio en la salida del Sol alrededor del Solsticio de Invierno, abriendo así un Año Nuevo. Janus es no solamente competente para abrir y cerrar días y años, sino también guerra y paz. (...) Así como Janus conduce el círculo anual de los signos zodiacales, San Pedro conduce a los Doce Apóstoles del Cristianismo Romano. Hércules es llamado un Portador de la Maza, pero Llave y Maza pueden ser expresados como sinónimos en Latín: Hércules es por lo tanto, un portador de las Llaves igual que Janus."

"Las regiones del Cercano Oriente tienen la mayoría de la lluvia en invierno. Esto conduce al cuadro de Janus como Barquero a través de la inundación del invierno. (...) Janus como Barquero se refiere otra vez a la actividad de Pedro como pescador. Janus fue representado no solamente con la Llave del Cielo, sino también con una Vara Larga que puede ser reinterpretado como la Vara del pastor con la que San Pedro mira a las Ovejas (...)"







Antigua Gema Gnóstica con la figura del Abraxas y el Nombre Inefable de Dios IAW (IAO), el Anubis y Hermes-Cristo de los Gnósticos.

En la obra "The Gnostics and Their Remains", en el capítulo titulado "The Abraxas", su autor "Charles William King", [1887]", en referencias al Dios ANUBIS, lo describe

"... portando el caduceo de Hermes para denotar su oficio de conductor de almas [psicopompo], no… a través de las sombras del submundo, sino a lo largo del sendero planetario hasta su final reposo en el Pleroma. Así el Evangelio Gnóstico "Pistis Sophía", describiendo al Salvador [Jesús Cristo] después de haber recibido su Vestidura de Luz, con las cinco palabras de poder inscritas y con los nombres de todas las Dominaciones encontradas en su Ascensión, lo hace venir primero a la Puerta del Firmamento, luego al Dios de la esfera, luego a la esfera del Destino, y finalmente a los Doce grandes Aeones: cuyos Poderes todos cuando vieron sus propios nombres escritos en su vestidura quedaron impresionados con temor y comenzaron a cantar himnos a Él."



"Este ANUBIS-HERMES aparece algunas veces ondeando una rama de palma, para proclamar su victoria sobre los Poderes del Mal; o presidiendo a la psychostasia "peso de las almas", la escena comúnmente pintada en el Ritual Egipcio de la Muerte. En el último carácter, él aparece aquí como Cristo, el Juez;… En las antiguas Gemas griegas Hermes es a menudo representado inclinándose hacia adelante, con el caduceo en la mano, y por su mística virtud asistiendo a un alma emergiendo de la profundidad de la tierra -- una extraña coincidencia en forma, probablemente también en origen, con la medieval pintura del Salvador [Jesús el Cristo] sacando almas del Purgatorio…" […]

"Hermes en este particular carácter de Psychopompos, fue muy utilizado por los Naasenos (Ofitas) como el profético representante del Salvador en su grandioso oficio. Ellos interpretaron a Hermes conduciendo a las almas a través de la oscuridad dentro del Elysium así como Cristo guía las mentes del iluminado, fuera de la ignorancia, dentro del Conocimiento [Gnosis], en todo su especial sentido de las palabras…"

Un poco más adelante, este mismo autor, dice:

"Este doble carácter de ANUBIS es... expresado… [como[ el Buen Pastor, cargando un cordero sobre sus hombros, recostado sobre su cayado, sus lomos atados con un cinto [o ceñidor]… Pero un examen más detenido … se resuelve en el Dios de dos cabezas de Egipto… el "ladrador Anubis"… " ("The Gnostics and Their Remains".)

El "ladrador Anubis", en dos palabras: ¡El Veltro!

"... el gallo, heraldo del Sol, estaba consagrado al Dios Mercurio..." (Fulcanelli, “Las Moradas Filosofales”).

El Gallo (GAIO, o I.A.O.) es el atributo del Apóstol Pedro. Cuando el Gallo de la Alquimia, de la Pasión, Canta por tercera vez, es el anuncio de la Resurrección.

“El Gallo" es el emblema de la Resurrección. Simboliza también al Mercurio de la Alquimia, las Energías Creadoras Sexuales, que el Alquimista Transmuta por medio de “La Llave" que es el Arte y la Ciencia de la Transmutación Sexual, tal y como está en las Obras de nuestro Venerable y Amado Maestro Samael Aun Weor, de nuestro Venerable y Amado Maestro Rabolú y del V.M. Thoth-Moisés. (Ver nuestro Trabajo titulado “Preparación para ser un Fiel Discípulo de la Logia Blanca“).

El Divino Jerarca de la Ley de Dios Anubis es asimismo Hermes y Thoth:

"Hermanubis (Egipcio).- O sea: Hermes-Anubis, "el revelador de los misterios del mundo inferior" -no del infierno o Hades, como se ha interpretado erróneamente, sino de nuestra Tierra (el mundo más inferior de la cadena septenaria de mundos) -y también de los misterios sexuales. Kreuzer debe haber adivinado la verdadera interpretación, por cuanto denomina a Anubis-Thoth-Hermes "un símbolo de la ciencia y del mundo intelectual".



"Estaba siempre representado teniendo en la mano una cruz,..." (G.T. H.P.B.)", el "Ankh", la Cruz de Thoth.

 
http://www.burbuja.info/inmobiliaria/conspiraciones/462544-i0i-que-significa-8.html

Reply  Message 6 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 06/01/2016 01:14


Reply Hide message Delete message  Message 330 of 330 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 05/01/2016 21:21

Mateo 8:28-34

Nueva Biblia Latinoamericana de Hoy (NBLH)

Los Endemoniados Gadarenos

28 Al llegar Jesús al otro lado, a la tierra de los Gadarenos, fueron a Su encuentro dos endemoniados que salían de los sepulcros, violentos en extremo, de manera que nadie podía pasar por aquel camino. 29 Y gritaron: “¿Qué hay entre Tú y nosotros, Hijo de Dios? ¿Has venido aquí para atormentarnos antes del tiempo (designado para el juicio)?”

30 A cierta distancia de ellos estaba paciendo una manada de muchos cerdos; 31 y los demonios Le rogaban: “Si vas a echarnos fuera, mándanos a la manada de cerdos.” 32 “¡Vayan!” les dijo Jesús. Y ellos salieron y entraron en los cerdos; y la manada entera se precipitó por un despeñadero al mar, y perecieron en las aguas.

33 Los que cuidaban la manada huyeron; y fueron a la ciudad y lo contaron todo, incluso[a] lo de los endemoniados. 34 Y toda la ciudad salió al encuentro de Jesús; y cuando Lo vieron, Le rogaron que se fuera de su región.



Reply Hide message Delete message  Message 34 of 82 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/08/2013 21:59


Reply Hide message Delete message  Message 35 of 82 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/08/2013 22:00


Reply Hide message Delete message  Message 36 of 82 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/08/2013 22:01


Reply Hide message Delete message  Message 37 of 82 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/08/2013 22:05
 
30
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:54
14
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:54
15
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:53
10
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:53
23
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:52
9
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:51
29
Alcoseri 05/01/2016 21:50
41
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:50
7
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:50
39
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:47
282
Alcoseri 05/01/2016 21:47
500
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:46
120
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:44
6
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:43
7
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:43
21
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:42
31
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:42
36
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:42
49
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:41
32
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:41
50
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:40
42
Alcoseri 05/01/2016 21:39
57
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:39
341
BARILOCHENSE6999 05/01/2016 21:38

Reply  Message 7 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 09/01/2016 14:51
 
Related to Mykah's post, focusing on the pyramid symbology and the two faces.
http://www.davidicke.com/forum/showp...&postcount=166








I began to think of the celtic notions of above and below.

Think of a large tree, we only see half of the tree. We look in amazement and wonderment at the life that is harboured in its branches and the incredible atmospheric processing factory the tree is. We forget that below us is the other half of the tree, its roots providing a harbour for an entire ecosystem, and the roots are an enormous chemical processing plant.




Duir - Double-ended oak treeThis picture comes from an ancient druid grove in Derby and shows an oak tree (Duir) with its branches and roots entwined to make the circle of life. In the 90s an ancient oak tree was uncovered as the sea went very far out on the Norfolk coast. It had been buried upside-down within a circle of posts, a woodhenge. Time Team built a replica of it that was most impressive and gave you a strong sense of what the place must have been about.

The concept of burying the tree upside-down, so its branches were in the earth and its roots in the heavens has lots of esoteric symbolism.
http://elensentier.wordpress.com/201...gham-duir-oak/

Two faces of the same coin.

I think of the pyramids coming in pairs. The depiction of the Star of David on the Israeli national flag is for me an indication of a double pyramid, one facing up, the other, subterranean facing down,




The pyramids true power was not just the enormous energies it sends up into the atmosphere, image those same huge energies also being transmitted downwards, or perhaps the underside pyramid focuses the subterranean energies into the above ground pyramid?

I have often wondered what is beneath Silbury Hill, not just what is in it.

The Nile as Tree of Life:

but which is the root and which is the branch? What is up and what is down? For the Ancients, The Med was the bottom of Egypt, South was at the top. The Delta is the roots.



Black is white. Above is below. Top is down.

Last edited by white horse; 28-07-2013 at 07:54 AM.

Reply  Message 8 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 11/01/2016 21:04
Tanto el Tabernáculo y el Templo consistían de tres partes:
  El Atrio El Lugar Santo El Lugar Santísimo

Con relación al Tabernáculo

  El Lugar Santísimo era un cubo (10 pies x 10 pies x 10 pies)

Con relación al Templo:

  El Lugar Santísimo era un cubo (20 pies x 20 pies x 20 pies)

El tabernáculo propiamente dicho era una tienda cuadrangular, de 30 codos* de
largo, 10 de ancho y 10 de alto. Las dimensiones del conjunto de la estructura
no figuran con exactitud en los registros del Exodo, pero se las puede calcular
sobre la base de los detalles que se dan de las cortinas y las tablas que se
usaron en las paredes del tabernáculo, y de las medidas proporcionales, pero
mayores, del templo de Salomón (1 R. 6:2). La tienda estaba dividida en 2
compartimentos: el 1º conocido como "lugar santo" (Ex. 28:29), y el 2º como
"lugar santísimo", literalmente "el Santo de los Santos" (26:33, BJ). Este
constituía un cubo de 10 codos por lado, mientras el lugar santo era de 10
codos por 20. El tabernáculo estaba rodeado por un atrio o patio de 50 codos
de ancho por 100 de largo, limitado por cortinas de lino de 5 codos de alto
(27:18). Esta pared de cortinas estaba suspendida por 60 columnas, quizá de
maderas de acacia* (por ser esta la madera usada para los muebles y otras
columnas; cf 26:37) revestidas de plata y sostenidas por pedestales de bronce.
En la parte central del extremo oriental del patio se hallaba la entrada, que
estaba constituida por una cortina especial de 20 codos de largo (27:9-17). En
la mitad oriental del patio, cerca de la entrada, estaba el altar de los
holocaustos (vs 1-8) y el lavacro o lavatorio (30:17-21).

Leer más: Diccionario Biblico Cristiano Online y Gratis en Español - Significado o definicion de Tabernaculo

 
EL LUGAR SANTISIMO DEL TEMPLO DE SALOMON Y DEL TABERNACULO DE MOISES TENIA FORMA DE CUBO Y ESTABA ORIENTADO DE ESTE A OESTE. CONCRETAMENTE DICHO COMPARTIMENTO ESTABA HACIA ADONDE SALE LA LUNA CRECIENTE. ESTO EXPLICA SU FUERTE NEXO CIENTIFICO CON DICHA LUNA, INTERRELACIONADA CON EL NACIMIENTO DE UN NIÑO. LA LUNA CRECIENTE TIENE LA CUALIDAD DE QUE SALE Y SE PONE A LA PUESTA DEL SOL SIEMPRE EN EL OESTE. CONCRETAMENTE EL MENSAJE ESPIRITUAL DEL LUGAR SANTISIMO DEL TABERNACULO DE MOISES Y DEL TEMPLO DE SALOMON TIENE UN FUERTE NEXO, INSISTO CON EL NACIMIENTO DE UN NIÑO, Y MAXIME QUE EN EL CONTEXTO A LOS MESES DEL AÑO EL OESTE NOS CAE EN SEPTIEMBRE U OCTUBRE, OSEA EN LA FIESTA DE LOS TABERNACULOS. TABERNA/VINO/GRIAL
 
Si usted mira objetivamente el cubo vera que esta relacionado con el NUMERO 6 (6 SUPERFICIES), 12 (LINEAS PERIMETRALES/12 MESES LUNARES), NUMERO 8 (PUNTOS PERIMETRALES/RESURRECCION) E INCLUSO CON EL NUMERO 28 CONSIDERANDO LAS LINEAS DIAGONALES INCLUIDAS LAS INTERIORES. CONCRETAMENTE EL CUBO ESTA DISEÑADO EN FUNCION EL MES LUNAR CON LOS SABADOS LUNARES.
INCLUSO TAMBIEN LE VEMOS AL CUBO UN NEXO ZODIACAL Y GALACTICO EN EL CONTEXTO A LOS EXTREMOS DEL ZODIACO SEGUN APOCALIPSIS 4:7
 
HIPERCUBO
SI CONTAMOS LA CANTIDAD DE PARTES DEL CUBO MAGICO TENEMOS EL ASOMBROSO NUMERO 26 RELACIONADO CON LA GEMATRIA EN EL HEBREO DE YHWH E INCLUSO EN EL INGLES DE GOD/DIOS.
god in Simple Gematria Equals: 26 ( g
7
o
15
d
4
)
APOCALIPSIS 21
15. El que hablaba conmigo tenía una caña de medir, de oro, para medir la ciudad, sus puertas y su muro.
16. La ciudad se halla establecida en cuadro, y su longitud es igual a su anchura; y él midió la ciudad con la caña, doce mil estadios; la longitud, la altura y la anchura de ella son iguales.
17. Y midió su muro, ciento cuarenta y cuatro codos, de medida de hombre, la cual es de ángel.

Reply  Message 9 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 06/03/2016 15:52
 
 
Reply  Message 15 of 15 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 06/03/2016 11:37
Default Love 2 the 9s

Love 2 the 9s



Quote:
God said to Haggai (2:18, 2the9)

“From this day on – from this twenty fourth day of the ninth month, give careful thought: 
Is there yet any seed left in the barn? Until this day the vine (bride of Christ) and 
the fig tree (Israel – bride of God) the pomgranate and the olive tree have not borne fruit. 
From this day on I will bless you.”
Quote:
In verse 12 God says to Israel:

“Return, faithless Israel, declares the Lord.
I will frown on you no longer, for I am merciful, declares the Lord. 
I will not be angry forever. 
Only acknowledge your guilt – you have rebelled against the Lord your God, 
you have scattered your favors to foreign gods under every spreading tree, 
and have not obeyed me.”
The Dawn of Earth's Great Millennium
Magnificent Evidences that the New Day is Dawning!

http://www.sonstoglory.com/millenniumgematria.htm


“Come, let us return to the Lord. He has injured us but he will bind up our wounds. 
After two days he will revive us; on the third day he will restore us, that we may live in his presence. 
Let us acknowledge the Lord; let us press on to acknowledge him. 
As surely as the sun rises, (the dawn of the Millennium) he will appear; 
he will come to us like the winter rains, like the spring rains that water the earth.”



“I was pushed back and about to fall, but the Lord helped me. 
The Lord is my strength and my song; he has become my salvation.... 
The Lord has chastened me severely, but he has not given me over to death. 
Open for me the gates of righteousness; I will enter and give thanks to the Lord... 
I will give thanks for you answered me; you have become my salvation.... 
This is the day that the Lord has made; let us rejoice and be glad in it. 
O Lord, save us; 
O Lord grant us success. 
Blessed is he who comes in the name of the Lord.”


“The fruit of righteousness will be peace; 
the effect of righteousness will be quietness and confidence forever."




21 12 (20+1) 12
onOFFonOFF


http://en.wikipedia.org/wiki/Crucifix_(Michelangelo)



3.6.
9 
= 1 + 8

__________________
CRISTIS

Last edited by science2art; 29-07-2012 at 07:00 PM.
 
 
 
Reply  Message 51 of 51 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 05/03/2016 20:34
 
Default Monad

24 permutations 



The Hieroglyphic Monad
http://www.scribd.com/doc/65244258/Deem-on-Ad










"he who causes to exist"

4 x 6 = 24 = 12 + 12

The term tetragrammaton (from Greek τετραγράμματον, meaning "4 letters")



external link:
MONAD
http://science2art.tumblr.com/post/37550538168/monad
__________________
CRISTIS

Last edited by science2art; 12-12-2012 at 08:43 PM.
 

Reply  Message 10 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 18/06/2016 17:31
 
 
Reply  Message 224 of 224 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 18/06/2016 13:40

TUESDAY, MAY 18, 2010

BORROMEAN RINGS (1/3)

 
“If one proceeded to announce that there is still nowadays a work of the former Egyptians, one of their books that escaped the flames that devoured their superb libraries, and which contains their purest doctrines on interesting subjects, everyone who heard, undoubtedly, would hasten to study such an invaluable book, such a marvel. If one also said that this book is very widespread in most of Europe, that for a number of centuries it has been in the hands of everyone, the surprise would be certain to increase. Would it not reach its height, if one gave assurances that no one ever suspected that it was Egyptian; that those who possessed it did not value it, that nobody ever sought to decipher a sheet of it; that the fruit of an exquisite wisdom is regarded as a cluster of extravagant figures which do not mean anything by themselves? Would it not be thought that the speaker wanted to amuse himself, and played on the credulity of his listeners?”
- Antione Court de Gebèlin, The Game of Tarots,
from le Monde Primitif (1781)




BORROMEAN RINGS

RING ONE: hidden element


3 Rings linked together, their centers being vertices (corners) of an equilateral Triangle.

Viewed in this diagram, we are looking at a 2-dimensional map of Earth from its side, represented by One ring of our choosing (blue):


Orient the planet so the Great Pyramid at Giza (30˚N) lays at one of the vertices, the Earth’s center at another, and its axis’ North pole at the third.

Exploring this set of relations, it can be demonstrated that the architectural proportions of the Great Pyramid at Giza exhibit a means of utilizing the measure of Earth to express the mathematical constant, π. To understand how we must suspend, for a moment, our habit of thinking of number in purely quantitative terms and consider the ways in which some numbers are also inherently bound to specific geometric forms - like with ‘square’ (1² 2² 3² 4² 5²...) or ‘cubed’ (1³ 2³ 3³ 4³ 5³...) numbers we see a sum attached to a particular shape. Other shapes each possess their own sequence of numbers also attached to their change in proportion.

These are called ‘figurate numbers’, and tradition has it they were introduced into Greek mathematics by the pre-Socratic philosopher, Pythagoras, in the 6th century BC. A student of the ancient mystery schools, it is likely he acquired this knowledge during his journeys to Chaldea & Egypt; but all that is really required to calculate the number sequences tied to these shapes is a stack of pebbles and time to spare, counting out the variety of polygons & devising ways of stacking them to construct polyhedrons.

To the careful interpreter of nature a pattern was discernible amidst this numerical data - One that, properly placed, could be applied to the measure of all things. It is suggested here that the Great Pyramid at Giza, in relation to the 3-Ring structure given above, embodies this application.

Let us then imagine the Great Pyramid as keystone to a system of ‘projective numerology’ - an application of mathematics using figurate numbers to model distances and proportions as shapes, and translating them into their related forms as ‘seen’ from different angles & in other dimensions.

At the root of any square pyramid’s architecture is its’ seked - an ancient Egyptian ratio of angular measure used to determine the slope of a pyramid’s sides and thus its’ height.




Utilizing the seked of the Great Pyramid, the perimeter of a square pyramidal base equals the circumference of a circle whose radius is equal to that pyramid’s height.

Within our 2-dimensional map, as our planet rotates upon its’ axis, the Pyramid appears to move from one end of a vesica piscis to the other, as if turning on a Wheel whose rim is the 30th parallel. Thus, in one quarter turn (11/14 ≈ π/4) the Pyramid appears to move in a perpendicular line to the base of the equilateral Triangle articulated within our 3-ring diagram.

 

The distance of this perpendicular line from the Great Pyramid to the Earth’s polar axis is 3430 nautical miles, or 10x the cube of seven.

Let us then imagine this distance as a stack of 10 cubes, 7x7x7.



A ‘quarter turn’ (11/14) of the Earth thus ‘apportions’ a 10x10 square of these cubes:
10² x 14/11 = 127.27272727...

So, by the logic induced with this arrangement of proportions, distances can be pictured in the mind’s Eye as figurate numbers of octahedral symmetry with 7-unit sides. Reading the Run & Rise of the Great Pyramid’sseked both forward and backward we get a formula for modeling a linear distance of the Earth’s measure as a column made of figurative cubes.
[3d:2d = 343 : 127 ]


As such, we can picture the square pyramid monument atop this ‘column’ as pointing to the center of an imaginary 11th cube.




It follows, then, that a 12-hour rotation (180˚) measures a distance from center-point to center-point of the cubes at either end of a column 22 cubes of 7 long.



The center point of a unit cube has a specific relationship to the vesica piscis traversed in this 12-hour ‘distance’ within our diagram, as Two rings sharing a single radius give a rational approximation for √3, which is also the space diagonal of any unit cube.




In other words, with respect to a unit cube, the √3 is the distance between opposite corners of that cube. Tracing these space diagonal lines joins the opposing corners, all of which intersect at the center of that cube, and thereby delineate the edges of six square pyramids joined at their apex.



22:7 ≈ π
To the Egyptian god Thoth, equated with the Greek god, Hermes, and particularly the Roman god, Mercury, this ratio is significant in describing the number of conjunctions aligning Mercury & Earth with the Sun every 7 years. Also known as a ‘synodic cycle’, this is an example of what ancient Greek astronomers called an exeligmos, or ‘Turn of the Wheel’ - describing any period wherein Sun, Moon, and/or planets return to conjunction(s) from which they started. The term is still used today, but is more specifically applied to the Triple Saros cycle of reckoning lunar eclipses, each 120º of longitude apart, eventually returning to a point relatively close to where they began: exeligmos. The Romans used the term annus magnus, or ‘great year’ to describe the same class of periodic event.

As we shall see, each of the planets have a harmonic ratio of conjunctions with our planet Earth, and with each other. By fixing the Earth to the center of our ecliptic plane, the motion of other planets relative to our position appear as serpentine spiro-graph patterns, looping in close when aligning into conjunction with the Sun, and looping out to trace a wide arc that coils about the Earth until looping in again for another conjunction.


Mars:Earth


Venus: Earth


Consistent within our model of 10 cubes of seven, the Great Pyramid (pointing to the center of an eleventh) also corresponds to the tip of an octahedron of 7 = 231. And it just so happens that 11x 231 is the number of days in the exeligmos of Mercury & Earth, 22:7. In addition, the measure of the Great Pyramid’s base side lengths (440 cubits each) give a total base area measuring approximately 231 meters square.

Being a close approximation of the value π, and our annus magnus with the planet Mercury (Hermes/Thoth), let us then imagine this column of 22 cubes of 7 as the staff of his Caduceus. As we shall see, the cycles of the other planets can be represented as the serpents entwined about this Staff, their helices in tune with the ratio of their exeligmos.

Imparting more than just the inevitable passage of Time, they were the very music of the spheres by which the harmony of creation was made known to the ancient Geometers. Our 3-Rings establish the base unit of an entire system of weights & measures (metrology) by symbolizing an angular dimension constructed by the movement through Time of the Great Pyramid, like the point of a metronome entrained to the Earth’s tempo. In effect attuning the mathematical constant π with Mercury's Great Year  & the linear measure of Earth's size in units of angular measure. 'Squaring' the circle much like the Great Pyramid's seked.

1 nautical mile = 1.15 miles
The nautical mile used as our base unit of measure for obtaining the distance in cubes of seven is also a unit of angular measure equivalent to 1/60th degree of Earth longitude (=1 minute of arc degree). Converting this into survey land miles = 1/10² the number of days between Earth:Mercury conjunctions (=115).



22:7 = 12 hrs @ 30˚north (12x 30 = 360)
180˚ = 10,800 arc minutes of degree = 50x 216, the cube of 6
216 also equals the number of degrees between Earth:Venus conjunctions (x5 = 1 Earth:Venus pentagram = exeligmos). So, by subdividing each degree of arc into 60 minutes, Earth’s 180˚ rotation (22:7) upon its’ axis thereby possesses a kind of numerological resonance regarding its harmonic with Venus, the exeligmos of the pentagram. Reputedly a symbol of good will among the Pythagoreans, the pentagram also provides an easy means of obtaining the golden ratio.



 

12 : 1 = (22/7) = 60 minutes
In this way our measure of both Time & Space define each other by weaving together the value π with the ‘divine proportion’ of the golden ratio.

Of the numerous other curious facets to this TooL of Hermetic Metrology, establishing not only our system of weights & measures, its choice of cubes & octahedrons also exhibit a direct connection to speeds of both sound & light:

1 meter
=distance trave1ed by sound 1/343th of second
=distance trave1ed by light 1/299,792,458th of second

343 = cube of 7
299,792,458 = c = speed of light in meters per second
1296000 / π = number of square degrees in one whole sphere
c / 1296000 = 231.321....
231 = octahedron of 7

Stranger still, the proportions outlined above are also paralleled in the numerical structure of the Tarot de Marseilles’ pattern of 22 major arcana trumps when applied to the Hebrew alphabet - in turn derived from Egyptian (via proto-Sinaitic) hieroglyphs which depicted the symbols those letters are still associated with.

We see traces of this tradition within our own English alphabet with the letter A: also the glyph for an Ox head (turned upside-down) having the same origin as the Hebrew letter aleph.



Referred to by 'occultists' as the Book of Thoth (though never adequately explained why), the key to unlocking this puzzle, as with any cryptological TooL, is knowing where to place the cypher, or sifr - the arabic word from which we also get Zero, or ‘nothing’, the rank of every Tarot deck’s Fool [aleph=0].

And this role proves more than suitable for One who ushers in what ultimately reveals a prank, of sorts... leading to what is arguably the greatest punch-line in history.
 
http://yzygy.blogspot.com.ar/2010/05/borromean-rings-13.html

Reply  Message 11 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 25/06/2016 01:14
 
 
'G', the letter of 'God', the 'Great Architect', the 'Geometer', for G is the 7th letter -

    
STEPHEN HAWKING=AGUJEROS NEGROS=SANTO GRIAL
93
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 20:07
APPLE-STEVE /ST-EVE/EVA-JOBS SU FUNDADOR (APPLE=MANZANA)
22
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 20:06
¿QUE SIMBOLIZA LA EXPULSION DE LOS 7 DEMONIOS DE MARIA MAGDALENA?
43
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 20:02
SIETE DEMONIOS=PLEYADES (NEXO CON MARIA LA MAGDALENA)
15
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 20:02
SIETE DEMONIOS (DE-MON-IOS)=LLAVE SALO-MON-ICA (SABADO LUNAR)
44
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 20:02
ARIES, EL CORDERO, TIENE FUERTE RELACION CON PERSEO Y LAS PLEYADES
12
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 20:01
PERSEO (ANGKOR)-CAMBOYA
67
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 20:01
IRAN=PERSEO=PERSIA=ISHTAR=REINA DE CONTRABANDO QUE SALVO AL PUEBLO JUDIO=ESTHER
58
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 20:00
"RELOJ MASONICO"=360 GRADOS (36 SABADOS LUNARES=9 MESES LUNARES=266 DIAS)=BEBE
2
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 19:54
SOL-O-MON=SOL Y LUNA=SABIDURIA=SO-PHI-A=PHI=1.618=ESCALERA DE JACOB=VIA LACTEA
843
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 19:51
SANTA MARIA MAGDALENA ES EL MISMO "RELOJ MASONICO"
31
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 19:50
Saturn-Moon matrix symbolized in the crescent 5 pointed star of Islam
37
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 19:49
EL GRIAL, OSEA EL LINAJE, TAMBIEN SE TELETRANSPORTA Y SE TRASLADA EN EL TIEMPO
39
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 19:49
VISION GALACTICA (GRADOS SEXAGESIMALES)
11
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 19:45
SEGUNDO SEXAGECIMAL TIENE ORIGEN EN EL SEGUNDO DIA DE LA CREACION
15
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 19:44
CUATRO (ORIGEN DEL SISTEMA SEXAGECIMAL)=SANTO GRIAL=CUADRATURA DEL CIRCULO
61
BARILOCHENSE6999 23/06/2016 19:44

Reply  Message 12 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 02/08/2016 16:03
 
 
CICLO SIDEREO DE VENUS=225 DIAS
16 CICLOS DE VENUS=3600 DIAS
32 CICLOS DE VENUS=7200 DIAS
64 CICLOS DE VENUS=14400 DIAS
640 CICLOS DE VENUS=144000 DIAS
 
ES OBVIO, EN ESTE MARCO EL NEXO DEL CALENDARIO MAYA CON VENUS

Reply  Message 13 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 07/08/2016 01:43
Period Baktun

Period 20*18*20*20 = 144000 days, i.e.394.25 years.

  • 394.3 years: 1 baktun= 20*katun = [427.07, 5125] =5125/13 (Mayan cycle)
  • 394.5 years: 11*(S,N) = (9J,U)
  • 400 years: secular period of solar activity (Vitinskij)
  • 400 years: Link’s period of solar activity derived from visibility of comet
  • 400 years: climatic cycle (Milankovic)

Baktun do not coincide with multiples of period Y (12*11960 = 46*3120 = 143520 days) nor with multiples of ecliptic year (416*(E,Ln) = 416* 346.6 days = 144186 days).

Period c. 144240 days is common multiple of conjunctions of inner planets:

144240 days = 185*779.68 =210*686.86 =247*583.97 =642*224.67 days.

Such duration has e.g. interval 9.19.5.7.8 - 10.19.6.1.8 (Bohm&Bohm).

Particular baktuns had numbers 1-13:
-----------------------------------------------------------
 13.  4 Ahau
  1.  3 Ahau  2.  2 Ahau  3.  1 Ahau  4. 0 Ahau
  5. 12 Ahau  6. 11 Ahau  7. 10 Ahau  8. 9 Ahau
  9.  8 Ahau 10.  7 Ahau 11.  6 Ahau 12. 5 Ahau
-----------------------------------------------------------
 13.  4 Ahau

Origin is assumed to be at the beginning of 13 baktun (4 Ahau).

Baktuns step through seasons 4*394.25=1577 years ().


Reply  Message 14 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 14/04/2017 16:36
a bit of info :

Vladimir Putin Confirms Russian Zombie Radiation Gun

Quote:
Precise details have not been revealed but previous research has shown that low-frequency waves or beams can affect brain cells, alter psychological states and make it possible to transmit suggestions and commands directly into someone's thoughts.

Principle of Correspondence ... if we humans can do it ... so can the Celestial Intelligences

------------------- one more link



Use Harmonic Math on the following table





images from : The Brain is an Advanced Fractal Antenna - Page 10
__________________
Signs and symbols rule the world, not words nor laws.” -Confucius.
 
 

Reply  Message 15 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 22/04/2017 01:59
Resultado de imagen para pentagon 666

Reply  Message 16 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/12/2018 18:57
Resultado de imagen para ILUMINATTI MATRIX

Respuesta Eliminar Mensaje  Mensaje 3 de 4 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 10/12/2018 15:09


 First   Previous  2 to 3 of 3  Next    Last  
Reply  Message 2 of 3 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 04/01/2017 12:18
http://www.rolscience.net/2016/08/existe-la-cuarta-dimension.html

Respuesta Eliminar Mensaje  Mensaje 4 de 4 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 10/12/2018 15:22
En la Biblia, la Nueva Jerusalén (también llamada el tabernáculo de Dios, ciudad sagrada, ... 185,20 metros del sistema métrico decimal actual) y 144 codos la altura de sus muros (la dimensión de uncodo en la antigüedad, se determinaba ...Y midió su muro, 144 codos, medida de hombre, la cual es de ángel." ... La Nueva Jerusalém será una ciudad celestial durante toda la Eternidad, en cuanto a ...28 oct. 2014 - La nueva jerusalem tenia 144,000 cubitos ,era un cubo y en la teoria de ... y 144 codosla altura de sus muros (la dimensión de un codo en la ...

Reply  Message 17 of 17 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 11/12/2018 18:03

REPRODUCCION DE LOS CONEJOS EN FUNCION A LA SERIE DE FIBONACCI, INCLUSO DEL RELOJ Y DE LA MISMA SANTA CENA (MISMA MANZANA)

 
 
Resultado de imagen para 144 SERIE DE FIBONACCI
Resultado de imagen para number 13 fibonacci
 
Resultado de imagen para number 13 fibonacci
Resultado de imagen para number 13 fibonacci
Resultado de imagen para number 13 fibonacci
Resultado de imagen para RIVER MILKY WAY MAGDALENE
 
Resultado de imagen para LEONARDO DA VINCI VENECIA
Resultado de imagen para HOMBRE DE VITRUBIO RAZON AUREA
Resultado de imagen para PENTAGONO PHI
Resultado de imagen para PENTAGONO PHI
Resultado de imagen para PENTAGONO PHI
Resultado de imagen para PENTAGONO PHI
Resultado de imagen para PYRAMID PHI
Resultado de imagen para BELLAS QUE SON LAS MATEMATICAS
 

Apocalipsis 21

1. Vi un cielo nuevo y una tierra nueva; porque el primer cielo y la primera tierra pasaron, y el mar ya no existía más.
2. Y yo Juan vi la santa ciudad, la nueva Jerusalén, descender del cielo, de Dios, dispuesta como una esposa ataviada para su marido.
3. Y oí una gran voz del cielo que decía: He aquí el tabernáculo de Dios con los hombres, y él morará con ellos; y ellos serán su pueblo, y Dios mismo estará con ellos como su Dios.
4. Enjugará Dios toda lágrima de los ojos de ellos; y ya no habrá muerte, ni habrá más llanto, ni clamor, ni dolor; porque las primeras cosas pasaron.
5. Y el que estaba sentado en el trono dijo: He aquí, yo hago nuevas todas las cosas. Y me dijo: Escribe; porque estas palabras son fieles y verdaderas.
6. Y me dijo: Hecho está. Yo soy el Alfa y la Omega, el principio y el fin. Al que tuviere sed, yo le daré gratuitamente de la fuente del agua de la vida. (911 O SALMO 119)
7. El que venciere heredará todas las cosas, y yo seré su Dios, y él será mi hijo.
8. Pero los cobardes e incrédulos, los abominables y homicidas, los fornicarios y hechiceros, los idólatras y todos los mentirosos tendrán su parte en el lago que arde con fuego y azufre, que es la muerte segunda.
9. Vino entonces a mí uno de los siete ángeles que tenían las siete copas llenas de las siete plagas postreras, y habló conmigo, diciendo: Ven acá, yo te mostraré la desposada, la esposa del Cordero.
10. Y me llevó en el Espíritu a un monte grande y alto, y me mostró la gran ciudad santa de Jerusalén, que descendía del cielo, de Dios,
11. teniendo la gloria de Dios. Y su fulgor era semejante al de una piedra preciosísima, como piedra de jaspe, diáfana como el cristal.
12. Tenía un muro grande y alto con doce puertas; y en las puertas, doce ángeles, y nombres inscritos, que son los de las doce tribus de los hijos de Israel; (EL MISMO RELOJ, O SANTA CENA O LA MANZANA, LA TRASLACION EN EL TIEMPO)
13. al oriente tres puertas; al norte tres puertas; al sur tres puertas; al occidente tres puertas.
14. Y el muro de la ciudad tenía doce cimientos, y sobre ellos los doce nombres de los doce apóstoles del Cordero.
15. El que hablaba conmigo tenía una caña de medir, de oro, para medir la ciudad, sus puertas y su muro.
16. La ciudad se halla establecida en cuadro, y su longitud es igual a su anchura; y él midió la ciudad con la caña, doce mil estadios; la longitud, la altura y la anchura de ella son iguales. (CUBO=ESPACIO/TIEMPO)
17. Y midió su muro, ciento cuarenta y cuatro codos, de medida de hombre, la cual es de ángel. (EL NEXO DE LA MANZANA, EL PENTAGONO, LA NUEVA JERUSALEN, EL CASTILLO SAN ANGELO DEL VATICANO E  INCLUSO EL MISMO PENTAGONO DE WASHINGTON D.C. ES OBVIO EL NEXO DEL RELOJ CON LA MANZANA)
18. El material de su muro era de jaspe; pero la ciudad era de oro puro, semejante al vidrio limpio;
19. y los cimientos del muro de la ciudad estaban adornados con toda piedra preciosa. El primer cimiento era jaspe; el segundo, zafiro; el tercero, ágata; el cuarto, esmeralda;
20. el quinto, ónice; el sexto, cornalina; el séptimo, crisólito; el octavo, berilo; el noveno, topacio; el décimo, crisopraso; el undécimo, jacinto; el duodécimo, amatista.
21. Las doce puertas eran doce perlas; cada una de las puertas era una perla. Y la calle de la ciudad era de oro puro, transparente como vidrio.
22. Y no vi en ella templo; porque el Señor Dios Todopoderoso es el templo de ella, y el Cordero.
23. La ciudad no tiene necesidad de sol ni de luna que brillen en ella; porque la gloria de Dios la ilumina, y el Cordero es su lumbrera. (PROVERBIOS 25:11, OSEA LA MISMA MANZANA, OSEA UNA REFERENCIA AL SOL/ORO/HOMBRE Y LUNA/PLATA/MUJER, OSEA EL MISMO SUEÑO DE JOSE DE GENESIS 37)
24. Y las naciones que hubieren sido salvas andarán a la luz de ella; y los reyes de la tierra traerán su gloria y honor a ella.
25. Sus puertas nunca serán cerradas de día, pues allí no habrá noche.
26. Y llevarán la gloria y la honra de las naciones a ella.
27. No entrará en ella ninguna cosa inmunda, o que hace abominación y mentira, sino solamente los que están inscritos en el libro de la vida del Cordero.

Anuncios:

First  Previous  3 a 17 de 17  Next   Last  
Previous subject  Next subject
 
©2019 - Gabitos - All rights reserved