Home  |  Contact  

Email:

Password:

Sign Up Now!

Forgot your password?

DESENMASCARANDO LAS FALSAS DOCTRINAS
 
What’s New
  Join Now
  Message Board 
  Picture Gallery 
 Files and Documents 
 Polls and Test 
  List of Participants
 YHWH (DIOS PADRE) EL UNICO DIOS 
 JESUCRISTO NUESTRO MESIAS JUDIO 
 LOS DIEZ MANDAMIENTOS DE LA BIBLIA 
 MEJORE SU CARACTER Y SU VIDA 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS II 
 BIBLIAS/CONCORDANCIA/LIBROS 
 MAYOR ENEMIGO DEL HOMBRE ES UNO MISMO 
 ¿LA TORA ES MACHISTA? -MENSAJE ESOTERICO Y EXOTERICO 
 ¿ES INMORTAL EL ALMA?- FALACIA DE LA ENCARNACION Y REENCARNACION 
 EL ISLAM TIENE ORIGEN UNITARIO ADOPCIONISTA 
 ANTIGUO TESTAMENTO-ESTUDIO POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO II-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO III-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 CRISTO NO TUVO PREEXISTENCIA 
 ¿QUE ES EL ESPIRITU SANTO? 
 
 
  Tools
 
General: CLAVE 911/DECODIFICADO EL SANTO GRIAL PARA GLORIA DE YHWH, CRISTO Y MAGDALENA
Choose another message board
Previous subject  Next subject
Reply  Message 1 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999  (Original message) Sent: 27/08/2012 00:54

Anuncios:

First  Previous  332 to 346 of 346  Next   Last  
Reply  Message 332 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 30/11/2018 19:28
Resultado de imagen para apple park silicon valley VATICAN 227
 
 
ROLMENCITO, AMO A LOS NUMEROS
 
CON LOS MISMOS SE DESENMASCARAN A LOS NARCISISTAS

Reply  Message 333 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 06/12/2018 19:00

Respuesta Eliminar Mensaje  Mensaje 27 de 27 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 06/12/2018 15:39
Illustrating the cosine wave's fundamental relationship to the circle.
Respuesta  Mensaje 67 de 73 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 04/08/2017 17:19
806. Juan 16:21 La mujer cuando da a luz, tiene dolor, porque ha llegado su HORA; pero después que ha dado a luz un niño, ya no se acuerda de la angustia, por el gozo de que haya nacido un hombre en el mundo.
 
NOTEN LA RELACION DE LA BIBLIA DE LA LUZ, EN UN MARCO DE TIEMPO.

Respuesta  Mensaje 3 de 6 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 05/12/2018 14:27
Resultado de imagen para relatividad numero pi

Respuesta  Mensaje 4 de 6 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 05/12/2018 15:13
Resultado de imagen para RELATIVITY GOLDEN NUMBER

Respuesta  Mensaje 5 de 6 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 05/12/2018 15:32
Resultado de imagen para RELATIVITY GOLDEN NUMBER

Respuesta  Mensaje 6 de 6 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 06/12/2018 15:10
Resultado de imagen para MICHAEL CERN REVELATION 12
 
R-EVE-LATION 12/EVE (EVA)

Reply  Message 334 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 07/12/2018 18:19
Resultado de imagen para hercules twin tower

Reply  Message 335 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 08/12/2018 16:35
Resultado de imagen para ILUMINATTI MATRIX

Reply  Message 336 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 11/12/2018 19:08

REPRODUCCION DE LOS CONEJOS EN FUNCION A LA SERIE DE FIBONACCI, INCLUSO DEL RELOJ Y DE LA MISMA SANTA CENA (MISMA MANZANA)

 
 
Resultado de imagen para 144 SERIE DE FIBONACCI
Resultado de imagen para number 13 fibonacci
 
Resultado de imagen para number 13 fibonacci
Resultado de imagen para number 13 fibonacci
Resultado de imagen para number 13 fibonacci
Resultado de imagen para RIVER MILKY WAY MAGDALENE
 
Resultado de imagen para LEONARDO DA VINCI VENECIA
Resultado de imagen para HOMBRE DE VITRUBIO RAZON AUREA
Resultado de imagen para PENTAGONO PHI
Resultado de imagen para PENTAGONO PHI
Resultado de imagen para PENTAGONO PHI
Resultado de imagen para PENTAGONO PHI
Resultado de imagen para MEXICO PHI NUMBER GOLDEN NUMBER
Resultado de imagen para MARS PHI
Resultado de imagen para MARS PHI
Resultado de imagen para PYRAMID PHI
Resultado de imagen para BELLAS QUE SON LAS MATEMATICAS
 

Apocalipsis 21

1. Vi un cielo nuevo y una tierra nueva; porque el primer cielo y la primera tierra pasaron, y el mar ya no existía más.
2. Y yo Juan vi la santa ciudad, la nueva Jerusalén, descender del cielo, de Dios, dispuesta como una esposa ataviada para su marido.
3. Y oí una gran voz del cielo que decía: He aquí el tabernáculo de Dios con los hombres, y él morará con ellos; y ellos serán su pueblo, y Dios mismo estará con ellos como su Dios.
4. Enjugará Dios toda lágrima de los ojos de ellos; y ya no habrá muerte, ni habrá más llanto, ni clamor, ni dolor; porque las primeras cosas pasaron.
5. Y el que estaba sentado en el trono dijo: He aquí, yo hago nuevas todas las cosas. Y me dijo: Escribe; porque estas palabras son fieles y verdaderas.
6. Y me dijo: Hecho está. Yo soy el Alfa y la Omega, el principio y el fin. Al que tuviere sed, yo le daré gratuitamente de la fuente del agua de la vida. (911 O SALMO 119)
7. El que venciere heredará todas las cosas, y yo seré su Dios, y él será mi hijo.
8. Pero los cobardes e incrédulos, los abominables y homicidas, los fornicarios y hechiceros, los idólatras y todos los mentirosos tendrán su parte en el lago que arde con fuego y azufre, que es la muerte segunda.
9. Vino entonces a mí uno de los siete ángeles que tenían las siete copas llenas de las siete plagas postreras, y habló conmigo, diciendo: Ven acá, yo te mostraré la desposada, la esposa del Cordero.
10. Y me llevó en el Espíritu a un monte grande y alto, y me mostró la gran ciudad santa de Jerusalén, que descendía del cielo, de Dios,
11. teniendo la gloria de Dios. Y su fulgor era semejante al de una piedra preciosísima, como piedra de jaspe, diáfana como el cristal.
12. Tenía un muro grande y alto con doce puertas; y en las puertas, doce ángeles, y nombres inscritos, que son los de las doce tribus de los hijos de Israel; (EL MISMO RELOJ, O SANTA CENA O LA MANZANA, LA TRASLACION EN EL TIEMPO)
13. al oriente tres puertas; al norte tres puertas; al sur tres puertas; al occidente tres puertas.
14. Y el muro de la ciudad tenía doce cimientos, y sobre ellos los doce nombres de los doce apóstoles del Cordero.
15. El que hablaba conmigo tenía una caña de medir, de oro, para medir la ciudad, sus puertas y su muro.
16. La ciudad se halla establecida en cuadro, y su longitud es igual a su anchura; y él midió la ciudad con la caña, doce mil estadios; la longitud, la altura y la anchura de ella son iguales. (CUBO=ESPACIO/TIEMPO)
17. Y midió su muro, ciento cuarenta y cuatro codos, de medida de hombre, la cual es de ángel. (EL NEXO DE LA MANZANA, EL PENTAGONO, LA NUEVA JERUSALEN, EL CASTILLO SAN ANGELO DEL VATICANO E  INCLUSO EL MISMO PENTAGONO DE WASHINGTON D.C. ES OBVIO EL NEXO DEL RELOJ CON LA MANZANA)
18. El material de su muro era de jaspe; pero la ciudad era de oro puro, semejante al vidrio limpio;
19. y los cimientos del muro de la ciudad estaban adornados con toda piedra preciosa. El primer cimiento era jaspe; el segundo, zafiro; el tercero, ágata; el cuarto, esmeralda;
20. el quinto, ónice; el sexto, cornalina; el séptimo, crisólito; el octavo, berilo; el noveno, topacio; el décimo, crisopraso; el undécimo, jacinto; el duodécimo, amatista.
21. Las doce puertas eran doce perlas; cada una de las puertas era una perla. Y la calle de la ciudad era de oro puro, transparente como vidrio.
22. Y no vi en ella templo; porque el Señor Dios Todopoderoso es el templo de ella, y el Cordero.
23. La ciudad no tiene necesidad de sol ni de luna que brillen en ella; porque la gloria de Dios la ilumina, y el Cordero es su lumbrera. (PROVERBIOS 25:11, OSEA LA MISMA MANZANA, OSEA UNA REFERENCIA AL SOL/ORO/HOMBRE Y LUNA/PLATA/MUJER, OSEA EL MISMO SUEÑO DE JOSE DE GENESIS 37)
24. Y las naciones que hubieren sido salvas andarán a la luz de ella; y los reyes de la tierra traerán su gloria y honor a ella.
25. Sus puertas nunca serán cerradas de día, pues allí no habrá noche.
26. Y llevarán la gloria y la honra de las naciones a ella.
27. No entrará en ella ninguna cosa inmunda, o que hace abominación y mentira, sino solamente los que están inscritos en el libro de la vida del Cordero.

Reply  Message 337 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 21/12/2018 19:14
Apple's latest cube: a mark of triumph, revenge

MAY WONG
Associated Press

Call it the symbolic revenge of the Cube.

Apple Computer Inc.'s latest cube-shaped creation - a stunning three-story glass structure marking the entrance to its new store on New York City's Fifth Avenue - reflects how far the Macintosh maker has come since its first embodiment of a hexahedron.

Apple's Power Mac G4 Cube computer was released in July 2000 as Chief Executive Steve Jobs was in the midst of turning around the Cupertino, Calif.-based company. The Cube was touted for its compact, industrial design and quiet engine, it but didn't sell well at $1,800.

The Cube was discontinued in 2001, though it still has devotees working on upgrades. It's also on display at New York City's Museum of Modern Art.

Now, Apple's towering glass cube entrance - complete with a glowing Apple logo suspended from within - has emerged like a triumphant symbol next to FAO Schwarz and across the street from Bergdorf Goodman. The store, Apple's 147th, underscores the company's influence.

Fueled by thriving sales of iPod players and Macs, the company reaped a record of nearly $14 billion in revenue in fiscal 2005. The stores have made Apple one of the fastest-growing retailers in the world.

Jobs said that when the property owner solicited him to open a store in the corridor underneath the plaza of the GM Building, his initial reaction was, "'Are you crazy?'"

But after mulling the proposal and coming up with an idea inspired by I.M. Pei's glass pyramid at the Louvre in Paris, Jobs asked if he could redesign the plaza.

The rest is part of Apple's storied history - and the apparent evolution of Jobs and cubes.

Jobs, who helped design the unique store entrance, also introduced cube-shaped computers almost two decades ago at NeXT, a company he founded before returning to lead Apple in 1997.

When asked last week if the cube was a favorite shape, Jobs replied: "No, I don't have a preoccupation with cubes, but it is a very clean shape."
 
http://wirednewyork.com/forum/showthread.php?t=5681&page=14

Reply  Message 338 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 24/12/2018 15:07
Resultado de imagen para SILICON VALLEY FREEMASONRY
 
Resultado de imagen para einstein estupidez infinita
Resultado de imagen para la mujer es machista
 
Resultado de imagen para travel through time
 
Resultado de imagen para BELLAS QUE SON LAS MATEMATICAS

Reply  Message 339 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 07/01/2019 16:31
Resultado de imagen para GALAXY PHI
Resultado de imagen para einstein estupidez infinita
Resultado de imagen para la mujer es machista
 
Resultado de imagen para travel through time
Resultado de imagen para MEXICO PHI NUMBER GOLDEN NUMBER
Image
Image
the Apple
Resultado de imagen para HAWKING CYGNUS
Resultado de imagen para cristo no es dios
Resultado de imagen para MAGDALENE NEW MEXICO
 
milky way in Simple Gematria Equals: 119 ( m 13 i9 l 12 k 11 y 25 0 w 23 a1 y 25 )
queen mary in Simple Gematria Equals: 119 ( q 17 u 21 e5 e5 n 14 0 m 13 a1 r 18 y 25  
hebrew calendar in Simple Gematria Equals: 119 ( h8 e5 b2 r 18 e5 w 23 0 c3 a1 l 12 e5 n 14 d4 a1 r 18
mary magdalene in Simple Gematria Equals: 119 ( m 13 a1 r 18 y 25 0 m 13 a1 g7 d4 a1 l 12 e5 n 14 e5  

Reply  Message 340 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 12/01/2019 19:26
Resultado de imagen para ISLAND GIORGIO VENICE
Resultado de imagen para MAQUINA DEL TIEMPO DE VENECIA
 
ISLA SAN GIORGIO (VENECIA)=GEORGE LEMAITRE
 
Resultado de imagen para VENICE SNAKE
 
Resultado de imagen para genesis 22:15,18
 
GEMATRIA EN INGLES DE SEED=33
GEMATRIA EN INGLES DE GATE=33
SARA (CE-SAREA DE FILIPO)=PARALELO 33
Resultado de imagen para MAGDALENE NEW MEXICO
Resultado de imagen para GALAXY PHI
Resultado de imagen para LEONARDO DA VINCI VENECIA
 
Resultado de imagen para BELLAS QUE SON LAS MATEMATICAS
Resultado de imagen para einstein estupidez infinita
Resultado de imagen para la mujer es machista
 
Resultado de imagen para travel through time
Resultado de imagen para MEXICO PHI NUMBER GOLDEN NUMBER
Image
Image
the Apple
Resultado de imagen para HAWKING CYGNUS
Resultado de imagen para MAGDALENE NEW MEXICO
Resultado de imagen para cristo no es dios
Resultado de imagen para MAGDALENE NEW MEXICO
Resultado de imagen para MAGDALENE NEW MEXICO
 
milky way in Simple Gematria Equals: 119 ( m 13 i9 l 12 k 11 y 25 0 w 23 a1 y 25 )
queen mary in Simple Gematria Equals: 119 ( q 17 u 21 e5 e5 n 14 0 m 13 a1 r 18 y 25  
hebrew calendar in Simple Gematria Equals: 119 ( h8 e5 b2 r 18 e5 w 23 0 c3 a1 l 12 e5 n 14 d4 a1 r 18
mary magdalene in Simple Gematria Equals: 119 ( m 13 a1 r 18 y 25 0 m 13 a1 g7 d4 a1 l 12 e5 n 14 e5  
Resultado de imagen para MAGDALENE NEW MEXICO

Reply  Message 341 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 18/02/2019 02:46
Resultado de imagen para TEMPLO DE HERCULES SANSON

Reply  Message 342 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 18/02/2019 02:55
Resultado de imagen para TEMPLO DE HERCULES SANSON

Reply  Message 343 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 22/02/2019 02:31
Resultado de imagen para BANDERA DE ESPAÑA HERCULES

Reply  Message 344 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 16/04/2019 19:17

Incendio Notre Dame: Última hora de la catedral de París (15 DE ABRIL)

Resultado de imagen para 15 DE ABRIL LEONARDO DA VINCI
Incendio Notre Dame: Última hora de la catedral de ParísIncendio Notre Dame (París), en directo (Bertrand Guay / AFP)
 
Destacado


 Primer   Anterior  2 a 2 de 2  Siguiente    Último  
Respuesta Ocultar Mensaje Eliminar Mensaje  Mensaje 2 de 2 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 16/04/2019 16:06
 

Reply  Message 345 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 19/04/2019 16:12
 
 
Previsualización de la tapa del diario Clarin
Resultado de imagen para NOTRE DAME FRENTE
Imagen relacionada
Resultado de imagen para NOTRE DAME FRENTE
Resultado de imagen para RICKY MARTIN MANZANA
Resultado de imagen para apple valley california PARALELO 37

 
 
 
Resultado de imagen para EGIPTO TROPICO DE CANCER
Resultado de imagen de PROVERBIOS 25:11
LLAVE DE ORO Y DE PLATA AL IGUAL QUE LA MANZANA
 

 


Resultado de imagen para NEW JERUSALEM PYRAMID
Resultado de imagen para PYRAMID LAST SUPPER

Incendio Notre Dame: Última hora de la catedral de París (15 DE ABRIL)

Resultado de imagen para 15 DE ABRIL LEONARDO DA VINCI
Incendio Notre Dame: Última hora de la catedral de ParísIncendio Notre Dame (París), en directo (Bertrand Guay / AFP)
Resultado de imagen para NOTRE DAME DAVINCI

PHI A NOTRE-DAME

 
A la catredal de Notre Dame hi observem més rectanlges auris:

Creat per Mario Pastor
 

The DaVinci Code, Notre Dame Cathedral from DaVinci Code

original movie prop

Resultado de imagen para notre dame cube
 
Resultado de imagen para notre dame cube
Resultado de imagen para cube venus
Resultado de imagen para CLOCK STAR OF DAVID
Resultado de imagen para venus cube ALCHEMY
Resultado de imagen para hipercubo cuadratura del toro
Resultado de imagen para hipercubo cuadratura del toro
Resultado de imagen para PHI A NOTRE-DAME
Resultado de imagen para PHI A NOTRE-DAME
 
 
Resultado de imagen para PHI A NOTRE-DAME
 

Math in Architecture and the Golden Section

 
math in architecture

The Golden Section (aka Golden Mean, and Golden Ratio) phys.org

We use math in architecture on a daily basis to solve problems. We use it to achieve both functional and aesthetic advantages. By applying math to our architectural designs through the use of the Golden Section and other mathematical principles, we can achieve harmony and balance. As you will see from some of the examples below, the application of mathematical principles can result in beautiful and long-lasting architecture which has passed the test of time.

Using Math in Architecture for Function and Form

We use math in architecture every day at our office. For example, we use math to calculate the area of a building site or office space. Math helps us to determine the volume of gravel or soil that is needed to fill a hole. We rely on math when designing safe building structures and bridges by calculating loads and spans. Math also helps us to determine the best material to use for a structure, such as wood, concrete, or steel.

“Without mathematics there is no art.” – Luca Pacioli, De divina proportione, 1509

Architects also use math when making aesthetic decisions. For instance, we use numbers to achieve attractive proportion and harmony. This may seem counter-intuitive, but architects routinely apply a combination of math, science, and art to create attractive and functional structures. One example of this is when we use math to achieve harmony and proportion by applying a well-known principle called the Golden Section

Math and Proportion – The Golden Section

Math in Architecture

Perfect proportions of the human body – The Vitruvian Man – by Leonardo da Vinci.

We tend to think of beauty as purely subjective, but that is not necessarily the case. There is a relationship between math and beauty. By applying math to our architectural designs through the use of the Golden Section and other mathematical principles, we can achieve harmony and balance.

The Golden Section is one example of a mathematical principle that is believed to result in pleasing proportions. It was mentioned in the works of the Greek mathematician Euclid, the father of geometry. Since the 4th century, artists and architects have applied the Golden Section to their work.

The Golden Section is a rectangular form that, when cut in half or doubled, results in the same proportion as the original form. The proportions are 1: the square root of 2 (1.414) It is one of many mathematical principles that architects use to bring beautiful proportion to their designs.

Examples of the Golden Section are found extensively in nature, including the human body. The influential author Vitruvius asserted that the best designs are based on the perfect proportions of the human body.

Over the years many well-known artists and architects, such as Leonardo da Vinci and Michelangelo, used the Golden Section to define the dimensions and proportions in their works. For example, you can see the Golden Section demonstrated in DaVinci’s painting Mona Lisa and his drawing Vitruvian Man.

Famous Buildings Influenced by Mathematical Principles

Here are some examples of famous buildings universally recognized for their beauty. We believe their architects used math and the principals of the Golden Section in their design:

Parthenon

The classical Doric columned Parthenon was built on the Acropolis between 447 and 432 BC. It was designed by the architects Iktinos and Kallikrates. The temple had two rooms to shelter a gold and ivory statue of the goddess Athena and her treasure. Visitors to the Parthenon viewed the statue and temple from the outside. The refined exterior is recognized for its proportional harmony which has influenced generations of designers. The pediment and frieze were decorated with sculpted scenes of Athena, the Gods, and heroes.

Math in Architecture

Parthenon Golden Section

Notre Dame Cathedral in Paris

Built on the Ile de la Cite, Notre Dame was built on the site of two earlier churches. The foundation stone was laid by Pope Alexander III in 1163. The stone building demonstrates various styles of architecture, due to the fact that construction occurred for over 300 years. It is predominantly French Gothic, but also has elements of Renaissance and Naturalism. The cathedral interior is 427 feet x 157 feet in plan. The two Gothic towers on the west façade are 223 feet high. They were intended to be crowned by spires, but the spires were never built. The cathedral is especially loved for its three stained glass rose windows and daring flying buttresses. During the Revolution, the building was extensively damaged and was saved from demolition by the emperor Napoleon.

Math in Architecture.

Notre Dame Cathedral in Paris

Taj Mahal

Built in Agra between 1631 and 1648, the Taj Mahal is a white marble mausoleum designed by Ustad-Ahmad Lahori. This jewel of Indian architecture was built by Emperor Shah Jahan in memory of his favorite wife. Additional buildings and elements were completed in 1653. The square tomb is raised and is dramatically located at the end of a formal garden. On the interior, the tomb chamber is octagonal and is surrounded by hallways and four corner rooms. Building materials are brick and lime veneered with marble and sandstone.

Math in Architecture and the Golden Section

Taj Mahal designed by Ustad-Ahmad Lahori

As you can see from the above examples, the application of mathematical principles can result in some pretty amazing architecture. The architects’ work reflects eye-catching harmony and balance. Although these buildings are all quite old, their designs have pleasing proportions which have truly passed the test of time.

 

https://bleckarchitects.com/math-in-architecture/


Reply  Message 346 of 346 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 21/04/2019 16:14
Resultado de imagen para realimentación positiva y negativa
Resultado de imagen para ESPACIO DE TIEMPO
Resultado de imagen para APPLE BACK TO THE FUTURE
 
 
Previsualización de la tapa del diario Clarin
Resultado de imagen para NOTRE DAME FRENTE
Imagen relacionada
Resultado de imagen para NOTRE DAME FRENTE
Resultado de imagen para RICKY MARTIN MANZANA
Resultado de imagen para apple valley california PARALELO 37

 
 
 
Resultado de imagen para EGIPTO TROPICO DE CANCER
Resultado de imagen de PROVERBIOS 25:11
LLAVE DE ORO Y DE PLATA AL IGUAL QUE LA MANZANA
 

 


Resultado de imagen para NEW JERUSALEM PYRAMID
 
Resultado de imagen para PYRAMID LAST SUPPER

Incendio Notre Dame: Última hora de la catedral de París (15 DE ABRIL)

Resultado de imagen para 15 DE ABRIL LEONARDO DA VINCI
Incendio Notre Dame: Última hora de la catedral de ParísIncendio Notre Dame (París), en directo (Bertrand Guay / AFP)
Resultado de imagen para NOTRE DAME DAVINCI

PHI A NOTRE-DAME

 
A la catredal de Notre Dame hi observem més rectanlges auris:

Creat per Mario Pastor
 

The DaVinci Code, Notre Dame Cathedral from DaVinci Code

original movie prop

Resultado de imagen para notre dame cube
 
Resultado de imagen para notre dame cube
Resultado de imagen para cube venus
Resultado de imagen para CLOCK STAR OF DAVID
Resultado de imagen para venus cube ALCHEMY
Resultado de imagen para hipercubo cuadratura del toro
Resultado de imagen para HIPERCUBO HEXAGONO
HEXAGONO=OCTAHEDRO =ESTRELLA DE 6 PUNTAS= SATURNO =CUBO/HEXAGONO= ESPACIO/TIEMPO =1 DE REYES 6:20 Y APOCALIPSIS 21:16
 
EL SEXTO DIA ES EL VIERNES Y EL OCTAVO EL DOMINGO. INCREIBLE
Resultado de imagen para hipercubo cuadratura del toro
Resultado de imagen para PHI A NOTRE-DAME
Resultado de imagen para PHI A NOTRE-DAME
 
 
Resultado de imagen para PHI A NOTRE-DAME
 

Math in Architecture and the Golden Section

 
math in architecture

The Golden Section (aka Golden Mean, and Golden Ratio) phys.org

We use math in architecture on a daily basis to solve problems. We use it to achieve both functional and aesthetic advantages. By applying math to our architectural designs through the use of the Golden Section and other mathematical principles, we can achieve harmony and balance. As you will see from some of the examples below, the application of mathematical principles can result in beautiful and long-lasting architecture which has passed the test of time.

Using Math in Architecture for Function and Form

We use math in architecture every day at our office. For example, we use math to calculate the area of a building site or office space. Math helps us to determine the volume of gravel or soil that is needed to fill a hole. We rely on math when designing safe building structures and bridges by calculating loads and spans. Math also helps us to determine the best material to use for a structure, such as wood, concrete, or steel.

“Without mathematics there is no art.” – Luca Pacioli, De divina proportione, 1509

Architects also use math when making aesthetic decisions. For instance, we use numbers to achieve attractive proportion and harmony. This may seem counter-intuitive, but architects routinely apply a combination of math, science, and art to create attractive and functional structures. One example of this is when we use math to achieve harmony and proportion by applying a well-known principle called the Golden Section

Math and Proportion – The Golden Section

Math in Architecture

Perfect proportions of the human body – The Vitruvian Man – by Leonardo da Vinci.

We tend to think of beauty as purely subjective, but that is not necessarily the case. There is a relationship between math and beauty. By applying math to our architectural designs through the use of the Golden Section and other mathematical principles, we can achieve harmony and balance.

The Golden Section is one example of a mathematical principle that is believed to result in pleasing proportions. It was mentioned in the works of the Greek mathematician Euclid, the father of geometry. Since the 4th century, artists and architects have applied the Golden Section to their work.

The Golden Section is a rectangular form that, when cut in half or doubled, results in the same proportion as the original form. The proportions are 1: the square root of 2 (1.414) It is one of many mathematical principles that architects use to bring beautiful proportion to their designs.

Examples of the Golden Section are found extensively in nature, including the human body. The influential author Vitruvius asserted that the best designs are based on the perfect proportions of the human body.

Over the years many well-known artists and architects, such as Leonardo da Vinci and Michelangelo, used the Golden Section to define the dimensions and proportions in their works. For example, you can see the Golden Section demonstrated in DaVinci’s painting Mona Lisa and his drawing Vitruvian Man.

Famous Buildings Influenced by Mathematical Principles

Here are some examples of famous buildings universally recognized for their beauty. We believe their architects used math and the principals of the Golden Section in their design:

Parthenon

The classical Doric columned Parthenon was built on the Acropolis between 447 and 432 BC. It was designed by the architects Iktinos and Kallikrates. The temple had two rooms to shelter a gold and ivory statue of the goddess Athena and her treasure. Visitors to the Parthenon viewed the statue and temple from the outside. The refined exterior is recognized for its proportional harmony which has influenced generations of designers. The pediment and frieze were decorated with sculpted scenes of Athena, the Gods, and heroes.

Math in Architecture

Parthenon Golden Section

Notre Dame Cathedral in Paris

Built on the Ile de la Cite, Notre Dame was built on the site of two earlier churches. The foundation stone was laid by Pope Alexander III in 1163. The stone building demonstrates various styles of architecture, due to the fact that construction occurred for over 300 years. It is predominantly French Gothic, but also has elements of Renaissance and Naturalism. The cathedral interior is 427 feet x 157 feet in plan. The two Gothic towers on the west façade are 223 feet high. They were intended to be crowned by spires, but the spires were never built. The cathedral is especially loved for its three stained glass rose windows and daring flying buttresses. During the Revolution, the building was extensively damaged and was saved from demolition by the emperor Napoleon.

Math in Architecture.

Notre Dame Cathedral in Paris

Taj Mahal

Built in Agra between 1631 and 1648, the Taj Mahal is a white marble mausoleum designed by Ustad-Ahmad Lahori. This jewel of Indian architecture was built by Emperor Shah Jahan in memory of his favorite wife. Additional buildings and elements were completed in 1653. The square tomb is raised and is dramatically located at the end of a formal garden. On the interior, the tomb chamber is octagonal and is surrounded by hallways and four corner rooms. Building materials are brick and lime veneered with marble and sandstone.

Math in Architecture and the Golden Section

Taj Mahal designed by Ustad-Ahmad Lahori

As you can see from the above examples, the application of mathematical principles can result in some pretty amazing architecture. The architects’ work reflects eye-catching harmony and balance. Although these buildings are all quite old, their designs have pleasing proportions which have truly passed the test of time.

 

https://bleckarchitects.com/math-in-architecture/


Anuncios:

First  Previous  332 a 346 de 346  Next   Last  
Previous subject  Next subject
 
©2019 - Gabitos - All rights reserved