Home  |  Contact  

Email:

Password:

Sign Up Now!

Forgot your password?

DESENMASCARANDO LAS FALSAS DOCTRINAS
 
What’s New
  Join Now
  Message Board 
  Image Gallery 
 Files and Documents 
 Polls and Test 
  Member List
 YHWH (DIOS PADRE) EL UNICO DIOS 
 JESUCRISTO NUESTRO MESIAS JUDIO 
 LOS DIEZ MANDAMIENTOS DE LA BIBLIA 
 MEJORE SU CARACTER Y SU VIDA 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS II 
 BIBLIAS/CONCORDANCIA/LIBROS 
 MAYOR ENEMIGO DEL HOMBRE ES UNO MISMO 
 ¿LA TORA ES MACHISTA? -MENSAJE ESOTERICO Y EXOTERICO 
 ¿ES INMORTAL EL ALMA?- FALACIA DE LA ENCARNACION Y REENCARNACION 
 EL ISLAM TIENE ORIGEN UNITARIO ADOPCIONISTA 
 ANTIGUO TESTAMENTO-ESTUDIO POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO II-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO III-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 CRISTO NO TUVO PREEXISTENCIA 
 ¿QUE ES EL ESPIRITU SANTO? 
 
 
  Tools
 
ESCALERA DE JACOB (ALQUIMIA)=GRIAL: 6TO DIA CREACION/VIERNES/VENUS/HOMBRE Y MUJER/ALQUIMIA/NUMERO DE ORO
Choose another message board
Previous subject  Next subject
Reply  Message 1 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999  (Original message) Sent: 26/04/2013 17:01
 

¿CUAL ES EL MISTERIO DEL NUMERO 26? ¿PORQUE LA GEMATRIA DE YHWH ES EL MISMO NUMERO? ¿PORQUE EL CALENDARIO MAYA TIENE FUERTE NEXO CON ESE NUMERO?-LA CLAVE ESTARIA EN EL SEXTO DIA DE LA CREACION (SEXTO DIA ES VIERNES/VENUS) EN EL CONTEXTO A ESTE ULTIMO CON EL NUMERO 13 (SERIE DE FIBONACCI=NUMERO DE ORO), QUE ES EL NUMERO DEL AMOR-YHWH SIMBOLIZA A LA UNION ENTRE EL HOMBRE Y LA MUJER, AMBOS CREADOS EN EL SEXTO DIA DE LA CREACION-VEMOS OTRA RELACION ALQUIMICA, PERO EN OTRO CONTEXTO, CON REFERENCIA A VENUS.

 

Gematria of YHWH = 26 = 8

 
We saw in the Gematria of the Hebrew Alphabet that each Hebrew letter has a numerical equivalent. The process of adding the numeric values together for a Hebrew word or phrase is called Gematria.

Let's go through an example of Gematria to see how it works in practice. Let's work out the Gematria of YHWH, or Yahweh, the Memorial Name for the God of Israel. In Hebrew, Yahweh is written as:

 

YHWH/YHVH -- Tetragrammaton

 
YHWH
5 6 5 10
Gematria: 26
Full: 42


YHWH: 10.5.6.5, Existence-Life-Copulation-Life, expresses in existence the two lives (that of the container or shell or physical support, and that of the contained germ or inner life) that fertilze each other. This double impregnation can only occur in Man and as long as it does not occur YHWH is immanent but unborn.


The Hebrew letters of Yahweh are Yod, Heh, Vav and Heh. (Remember that Hebrew is read from right to left, the opposite of English). The Gematria of these Hebrew letters is as follows:

The Gematria of Yod is 10.
The Gematria of Heh is 5.
The Gematria of Vav is 6.
The Gematria of Heh is 5.

Therefore, the Gematria of YHWH is 10 + 5 + 6 + 5 = 26.

A common extension of the above system of Gematria is to add the digits of the resultant number together. In the above case, for 26, we would add 2 plus 6. The result is 8.

Eight is an interesting number in the Holy Scriptures. It is associated with the eternity, with the time after resurrection, and of eternal salvation. Eight people were saved from the flood in the days of Noah. Therefore, 8 is a very important Gematria for Yahweh. Yahweh is the living and eternal God, the Alpha and the Omega, the beginning and the ending. Eight points forward to the Kingdom Age, when the Messiah will establish YHWH's Kingdom, and Jerusalem will be the future capital of the world, and the Law will go forth from Zion.
 
LO CURIOSO ES QUE TAMBIEN EN INGLES LA SUMA DE GOD NOS DA 26
 
GOD
G=7
O=15
D=4
7 MAS 15 MAS 4 ES IGUAL A 26
MATEO 10:26
10:26 Así que, no los temáis; porque nada hay encubierto, que no haya de ser manifestado; ni oculto, que no haya de saberse.
GALATAS 4:26
4:26 Mas la Jerusalén de arriba, la cual es madre de todos nosotros, es libre.
GENESIS 1:26,27
1:26 Entonces dijo Dios: Hagamos al hombre a nuestra imagen, conforme a nuestra semejanza; y señoree en los peces del mar, en las aves de los cielos, en las bestias, en toda la tierra, y en todo animal que se arrastra sobre la tierra. 
1:27 Y creó Dios al hombre a su imagen, a imagen de Dios lo creó; varón y hembra los creó. (En funcion a GENESIS 5:2, la mujer tambien fue llamada ADAN, osea que en el momento de la creacion ADAN ERA ANDROGENO, osea que estaban en un mismo cuerpo. Esto desgraciadamente lo ELUDE LA INTERPRETACION TRADICIONAL.)
PRIMER DIA=DOMINGO=SUNDAY=DIA DEL SOL
SEGUNDO DIA=LUNES=MONDAY=DIA DE LA LUNA
TERCER DIA=MARTES=PLANETA MARTE
CUARTO DIA=MIERCOLES=MERCURIO
QUINTO DIA=JUEVES=JUPITER
SEXTO DIA=VIERNES=VENUS
13 CICLOS DE VENUS EQUIVALEN A 8 CICLOS TERRESTRES. DICHO PLANETA ESTA DISEÑADO EN FUNCION AL NUMERO 13.

Venus and Earth reveal a golden ratio phi relationship

Venus and the Earth are linked in an unusual relationship involving phi.  Start by letting Mercury represent the basic unit of orbital distance and period in the solar system:

Planet Distance
from
the sun
in km (000)
Distance
where
Mercury
equals 1
Period
where
Mercury
equals 1
Mercury 57,910 1.0000 1.0000
Venus 108,200 1.8684 2.5490
Earth 149,600 2.5833 4.1521

 

Curiously enough we find:

Ö Period of Venus * Phi = Distance of the Earth

Ö 2.5490 * 1.6180339 = 1.5966 * 1.6180339 = 2.5833

In addition, Venus orbits the Sun in 224.695 days while Earth orbits the Sun in 365.242 days, creating a ratio of 8/13 (both Fibonacci numbers) or 0.615 (roughly phi.)  Thus 5 conjunctions of Earth and Venus occur every 8 orbits of the Earth around the Sun and every 13 orbits of Venus.

Mercury, on the other hand, orbits the Sun in 87.968 Earth days, creating a conjunction with the Earth every 115.88 days.  Thus there are 365.24/115.88 conjunctions in a year, or 22 conjunctions in 7 years, which is very close to Pi!

See more relationships at the Solar Geometry site.

 

LA V CORTA QUE CONTIENE LA LETRA M EN EL CENTRO EQUIVALE A LA V CORTA DE VENUS/VIRGEN

 
¿CASUALIDAD QUE LA LETRA M EN EL ABECEDARIO INGLES SEA LA NUMERO 13?
 
CICLO PENTAGONAL ENTRE VENUS Y GEA. LAS CURVAS DE VENUS.
Pentagonal se refiere al Ciclo formado por 5 ciclos sinódicos.

Venus y la Tierra danzan en sincronía matemática y geométrica en el salón del Espacio, al son de la sutilísima vibración de la música de las esferas, pues esferas son. El milenario mito de la llamada "Música de las Esferas" es mito mientras no se comprende qué es o a qué se refiere. Es como si una persona no reconociera que los instrumentos musicales suenan y por eso concluye que la "música de los instrumentos" es mito. Sólo le basta escuchar, sentir, vibrar y comprender. Nosotros estamos en una de esas esferas: el Planeta Tierra, aunque si pensamos un poco comprenderemos que es normal que sea posible que no conozcamos la maravilla en la que estamos inmersos ni que participemos activamente en ella, como aquel espectador que está de gratis en un maravilloso concierto y él mismo es un instrumento y se queda dormido, pero no porque la música sea aburrida sino porque no sabe que está ahí.

Cada 8 años, que son 8 órbitas de la Tierra y 13 de Venus, ambos planetas se encuentran 5 veces en sus puntos más cercanos, al mismo lado del Sol, 5 puntos que son equidistantes y que forman los 5 vértices de una estrella de 5 puntas. Puedes pulsar sobre la imagen para ver la animación.

Ciclo Pentagonal Venus Tierra

Si continúas observando podrás comprobar cómo Venus y la Tierra continúan trazando la figura pentagonal, aunque ya no desde el mismo punto que la anterior. De hecho, comienzan una nueva 2,33 días antes que la anterior. La actual la comenzaron el 8 de junio de 2004 y termina el 6 de junio de 2012. Esto significa que esa estrella de 5 puntas gira también alrededor del Sol hasta dar una vuelta en 1.252 años: un Ciclo mayor compuesto por 156 subciclos Pentagonales (1.252 órbitas de la Tierra y 2.035 de Venus). Así es como los planetas crean los Ciclos Cósmicos. 1.252 años son 457.457 días, que es prácticamente 676 x 676 ó 26x26x26x26 ó (13+13)x(13+13)x(13+13)x(13+13) días.

Aquí puedes verlo de otra manera comenzando desde el 8 de junio de 2004 (cuando se produjo un tránsito de Venus) hasta el 6 de junio de 2012 en que se produce otro tránsito. Puedes hacer click sobre la escena repetidamente.

Los números 5, 8 y 13 son números consecutivos de la serie Fibonacci en la que cada número dividido por su anterior tiende al valor del número Phi, el que marca la llamada "proporción divina" de ciertos elementos de la Naturaleza, por no decir muchos o todos, y entre los cuales están las propias piezas que componen el esqueleto de nuestros cuerpos: los huesos. En la vigésima división de la serie Fibonacci, entre los números 6.765 y 4.181, se obtiene un valor de phi afinado hasta el sexto decimal: 1'6180339. También se puede ver que los números de la serie Fibonacci 6.765 y 4.181 como días terrestres convertidos a Tzolkins son 26 y 16 Tzolkin, y mientras el año de la Tierra (365 días) es 1,62 veces más largo que el de Venus (225 días), siendo 1,62 el redondeo de 1,618 que es el valor de Phi, en el ciclo sinódico Venus da 2'6 órbitas y la Tierra da 1'6 (fracciones de 26 y 16). Y por fin, reproduciendo los tres números de la serie Fibonacci 5, 8 y 13 en el ciclo pentagonal resulta que 5 es el número de encuentros entre La Tierra y Venus durante 8 órbitas de la Tierra y 13 de Venus.

Viendo desde el planeta Tierra, desde el meridiano del mediodía, sin que gire el planeta (pero sí trasladándose) y acelerando mucho el movimiento de los astros hasta que en 20 segundos transcurrieran 8 años, podríamos ver a Venus realizar 5 movimientos retrógrados cada 8 años, 2 en forma de lazo, 1 en zig zag (cruzando la eclíptica) y otros 2 de nuevo en forma de lazo (casi simétricos a los dos primeros). Los trazos en forma de lazo los realiza por encima o debajo de la eclíptica según ande circulando por el nodo superior o inferior de su órbita (inclinada respecto a la de la Tierra). Empleando una expresión metafórica, son las Curvas de Venus.

Los 5 movimientos retrógrados de Venus durante 8 años

También podemos verlas como las letras gráficas del lenguaje venusiano. Tales trazos derivan gradualmente en el cielo terrestre cada 8 años en sentido contrario al del Sol ante el fondo fijo de las estrellas y las constelaciones, de modo que desde hace unos 100 años, el movimiento en zig zag de Venus ha venido ocurriendo sobre la constelación de Orión.

El 13 es número basico en el Ciclo Pentagonal, pues es el número de órbitas de Venus, de modo que en 13 Ciclos Pentagonales Venus da 169 órbitas (13x13). Este ciclo de 13 ciclos Pentagonales es 37.960 días durante los que Venus realiza 65 ciclos sinódicos (o alineamientos con la Tierra) y en los que también intervienen 146 ciclos del Tzolkin 146 e incluso 104 del Haab (103,96 años de 365,2422 años). Vemos que el el 65 y el 104 son múltiplos del 13.

13 Pentagonales = 13 x 2920 días = 37.960 días

65 ciclos sinódicos = 65 x 584 días = 37.960 días

104 Haabs = 104 x 365 días = 37.960 días

146 Tzolkines = 146 x 260 días = 37.960 días

A su vez este ciclo de 37.960 días ó 13 Ciclos Pentagonales es una unidad de otros ciclos mayores.

 

Ver también Ciclo Octogonal de Venus.

  
SEXTO DIA DE LA CREACION / VIERNES / VENUS / NUMERO 13 / NUMERO DE ORO PHI / CREACION DEL HOMBRE Y LA MUJER / AMOR / GENESIS 1:26 / NUMERO 26 / GEMATRIA YHWH (HEBREO=26) / GEMATRIA GOD (INGLES=26)

 

SECRETO DEL NUMERO 13, CON REFERENCIA AL DOLAR, JUSTAMENTE ES UNA REFERENCIA A VENUS, SEXTO DIA DE LA CREACION, TAMBIEN EN OTRO CONTEXTO A LA SANTA CENA, QUE TAMBIEN TIENE RELACION CON DICHO NUMERO. ES OBVIO SU NEXO CON EL AMOR ENTRE EL HOMBRE Y LA MUJER. GUARDA CON AQUELLOS QUE PROMUEVEN EL MATRIMONIO IGUALITARIO. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


First  Previous  47 to 61 of 76  Next   Last 
Reply  Message 47 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 01/05/2014 17:20
 
GOD/DOG
G (SEPTIMA LETRA)
O (QUINCEAVA LETRA)
D (CUARTA LETRA)
G-D=4/7 O 7/4 (INDEP. DE EEUU)
CUARTO MANDAMIENTO
SEPTIMO DIA (7 D)
Éxodo 20:8-11 8  Acuérdate del sabado para santificarlo. 9 Seis días trabajarás, y harás toda tu obra; 10 mas el séptimo día es reposo para Jehová tu Dios; no hagas en él obra alguna, tú, ni tu hijo, ni tu hija, ni tu siervo, ni tu criada, ni tu bestia, ni tu extranjero que está dentro de tus puertas. 11Porque en seis días hizo Jehová los cielos y la tierra, el mar, y todas las cosas que en ellos hay, y reposó en el séptimo día; por tanto, Jehová bendijo el día de reposo y lo santificó. (RV)
GOD/DOG
DOG (PERRO)=SIRIO
O=15 LETRA
15=6+9 (69 CANCER)=1111
 (BINARIO)
11 (BINARIO)=3 (DECIMAL)
1111 EQUIVALE A 33
69=23X3
WOMAN MAN 69 1111.JPG
buttons between 1111 rolling stones.JPG
Sol-o-mon

Sun -15 - mon-key
Image
 
 
 
Everything is Connected and there are no
coincidences
 
SIRIO (CAN MAYOR)

Reply  Message 48 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 02/05/2014 04:22

Traditionally, Magic Squares are made for the spheres of the Tree of Life, based on the number of the sphere. In the case of the sixth sphere, it is the Magic Square of the Sun, where a 6 x 6 grid is made with the numbers 1 through 36 placed inside --

 

Magic Square of the Sun

 

Each row, column and diagonal adds to 111 (There were 111 days left in the year on 9-11-2001). All the numbers added amount to 666. Of course, that is the famous number given in Revelation 13:18 --

 

Wisdom 666 Biblical quote

 

I believe this is in reference to mankind during the time cycle dealing with the lower three chakras, which are the animal instincts -- the will to survive, to procreate, and to succeed. According to Joseph Campbell, the Virgin Birth represents the birth of the spiritual human out of the animal human, which  happens at the heart chakra.

 

Revelation 17:11 also speaks of the beast --

 

As for the beast quote

 

Indications are that this Biblical beast corresponds to the Swallower Beast of the Egyptians, as displayed in this judgment scene from the Book of the Dead, where the heart is weighed against a feather --

 

Judgment Scene from the Egyptian Book of the Dead

 

There are seven spherical nodules along the pole from near the bottom on up to the crossbeam. Mythologists have interpreted them as corresponding to the seven chakras of the human body. The snout of the beast and the Judgment Seat are positioned between the third and fourth nodules, corresponding to the third and fourth chakras. The fourth chakra is the heart chakra. If the heart weighs more than the feather, the dead soul is devoured by the beast, meaning that the person must be reborn to try again.

 

In terms of Revelation 17:11, this beast will be destroyed in the future -- meaning that this death/rebirth karmic cycle will come to an end. Negative karma will no longer be a problem when humanity en mass has reached the heart chakra level of consciousness evolution. Violations will not take place when each person operates from their own heart's center, and understands that we are all one.

 

On 22 July 2004 (Pi Day 22/7), a confirmation came -- the Chakra System crop circle formation appeared at Pewsey White Horse --

 

Chakra System Crop Circle Formation of 2004

Chakra System
Crop Formation

 

A swastika cross type crop formation was nearby, which aligned between the third and fourth chakras -- quite like the scene above, from the Book of the Dead. The Crown chakra (the seventh chakra) was pointing to the white horse on the hill side.

 

 

666 Star of David

 

The 6th sphere of the Tree of Life (Tiphareth) corresponds to the heart chakra. It seems clear that sphere 6 is symbolized by the Seed of Life symbol. The traditional symbol for the heart chakra is a 12 petal lotus flower, with a Star of David inside. A Star of David also associates with the Seed of Life, as lines can be drawn between major points to form a six-pointed star.

 

The Star of David symbol associates with the number 666 in this way --

 

666 Star of David

 

The Seed of Life is part of a series of geometric shapes called the Flower of Life, one of which is Metatron's Cube, which also has a type of Star of David inside. In addition, the Seed of Life is associated with the sixth day of creation.


Following the logic, the next step, the seventh day, or the day of rest, would correspond to the central circle or all seven circles and perhaps the number 777.


I reported a coincidence involving a dream in the early 1990s, which suggested that the seventh day of creation, based on the 1991 Barbury Castle crop formation. A primary focus was the North Sun glyph, which contains certain portions of the Seed of Life geometry.

 
http://www.greatdreams.com/numbers/777coin/777coin.htm

Reply  Message 49 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 12/05/2014 20:37
 
 

LA V CORTA QUE CONTIENE LA LETRA M EN EL CENTRO EQUIVALE A LA V CORTA DE VENUS/VIRGEN/VICTORIA.V=SEXO FEMENINO-A=SEXO MASCULINO. MARIA DE LA VICTORIA ES LA MISMA MARIA LA MAGDALENA.

 

Capture d'écran Da Vinci code

logo ésotérique Franc maçonique

A gauche, l'emblème maçonnique.

A droite, l'"étoile de David".

Deux barres ou lignes horizontales appliquées sur le compas et l'équerre maçonniques suffisent à faire de l'emblème une étoile de David.

étoile à 6 branches animée

 

MATEO 5
37 Pero sea vuestro hablar: Sí, ; no, no; porque lo que es más de esto, de mal procede.
 NOTEN LA CLAVE ESOTERICA CON REFERENCIA AL NUMERO 37
GNOSIS ES UNA REFERENCIA A LA UNION ENTRE EL HOMBRE Y LA MUJER

The Heart

pic

HaLev

 
19 = 5 + 12 + 2 (Ordinal Value) pic
37 = 5 + 30 + 2 (Standard Value)
SI=HOMBRE
NO=MUJER
G-NO-SI-S
S-G/ISHTAR GATE
'G', the letter of 'God', the 'Great Architect', the 'Geometer', for G is the 7th letter -
    

 

NOTEN LA ESTRELLA DE 6 PUNTAS (NUMERO 33-DOS TRIANGULOS) Y EL AGUILA/PHOENIX EN EL DOLAR
 
 
NOTEN LA ESTRELLA DE 5 PUNTAS EN EL CENTRO DEL EXAGONO CENTRO DE LA ESTRELLA DE 6 PUNTAS
EL EXAGONO TAMBIEN ES UNA REFERENCIA AL CUBO
Image
Observen una estrella de 6 puntas=6to dia=sex=six=VENUS/VIERNES (SEXTO DIA DE LA SEMANA)
OBSERVEN QUE TAMBIEN ES UN CUBO
6,7 Y 8
EL LUGAR SANTISIMO DEL TEMPLO DE SALOMON Y DEL TABERNACULO DE MOISES TENIA FORMA DE CUBO Y ESTABA ORIENTADO DE ESTE A OESTE. CONCRETAMENTE DICHO COMPARTIMENTO ESTABA HACIA ADONDE SALE LA LUNA CRECIENTE. ESTO EXPLICA SU FUERTE NEXO CIENTIFICO CON DICHA LUNA, INTERRELACIONADA CON EL NACIMIENTO DE UN NIÑO. LA LUNA CRECIENTE TIENE LA CUALIDAD DE QUE SALE Y SE PONE A LA PUESTA DEL SOL SIEMPRE EN EL OESTE. CONCRETAMENTE EL MENSAJE ESPIRITUAL DEL LUGAR SANTISIMO DEL TABERNACULO DE MOISES Y DEL TEMPLO DE SALOMON TIENE UN FUERTE MARCO, INSISTO CON EL NACIMIENTO DE UN NIÑO, Y MAXIME QUE EN EL CONTEXTO A LOS MESES DEL AÑO EL OESTE NOS CAE EN SEPTIEMBRE U OCTUBRE, OSEA EN LA FIESTA DE LOS TABERNACULOS. TABERNA/VINO/GRIAL.
      
 EL CUBO DEL LUGAR SANTO DEL TABERNACULO JUDIO, INCLUSO ESTABA DISEÑADO EN FUNCION A LA SERIE DE FIBONACCI, OSEA EL NUMERO DE ORO. EL MENSAJE ESOTERICO ES OBVIO EN EL MARCO A QUE DICHO CUBO ERA EL GRIAL MISMO. EL NUMERO DE ORO ES UNA REFERENCIA A LA ALQUIMIA, OSEA A LA CUADRATURA DEL CIRCULO O CUBICACION DE UNA ESFERA, OSEA A LA UNION ENTRE EL HOMBRE Y LA MUJER. ESE ES EL SIMBOLISMO DE LA ESTRELLA DE 6 PUNTAS QUE ES UNA REFERENCIA AL SEXTO DIA DE LA CREACION O EL ACTUAL SEXTO DIA DE LA SEMANA, EL VIERNES.
 EL HECHO DE QUE HAYA UNA ESTRELLA DE 5 PUNTAS EN EL CENTRO DEL EXAGONO, INSISTO CON FORMA DE CUBO ES UNA REFERENCIA A LA CUBICACION DE UNA ESFERA O EN UN CONTEXTO BIDIMENCIONAL A LA CUADRATURA DEL CIRCULO. ¿QUE LE QUIERO DECIR CON ESTO? QUE LA ESTRELLA DE 6 PUNTAS, SON UNA REFERENCIA A LAS ANTIGUAS 12 TRIBUS DE ISRAEL QUE ESTABAN UBICADAS ALREDEDOR DEL TABERNACULO Y QUE EL CENTRO ES EL LUGAR SANTISIMO MISMO. LA GRAN PIRAMIDE DE GIZE ESTA DISEÑADA CON ESTE PATRON. EL NEXO VENUS/SIRIO CON LA ESTRELLA DE 5 PUNTAS APARENTEMENTE SON UNA REFERENCIA AL PATRON 1989, CUANDO FUE FUNDADA LA PIRAMIDE DE LOUVRE, POR FRANSUA MITERRAND, EN EL CUAL LA LUNA CRECIENTE CAYO EL 7 DE ABRIL (PATRON 47 O 74=SIRIO=GOD =DOG=INDEPENDENCIA DE EEUU)
The Freemasonic symbology of the architecture in Washington, D.C. is replete with occult concepts and references.
The Square and Compass is aligned horizontally to revere the direction in which the Sun as well as the 'Sun behind the Sun'  - the Star of Set, or Sirius which is also included in the layout as the White House is not only at the left side of the Compass, but it  is at the bottom of the averse pentagram aligned with the North.

 
The Star Sirius is a binary star, and the lesser star - Sirius B - is depicted as the smaller star to the bottom left; 'The Pentagon'. Even the hieroglyph of Sirius contains the predominant elements of the architecture; 
 the Obelisk (Washington Monument), the 5  pointed star, and the Dome (The Capital Building).
SIRIO, APARENTEMENTE ES EL SANTO GRIAL, OSEA UN NUEVO PABLO (PEQUEÑO) QUE ERA DE LA TRIBU DE BENJAMIN/PERRO/LOBO/CHACAL. Recordemos que en el nacimiento de BENJAMIN, el hijo mas chico de JACOB, muere RAQUEL, la esposa amada DE JACOB/ISRAEL. JUSTAMENTE ISIS-RA-ELOHIM NOS DA LA CLAVE EGIPCIA EN EL CONTEXTO HEBREO COMO CENTRO EN LA ALQUIMIA, insisto, la union entre el hombre y la mujer codificada en el mismo centro de la estrella de 6 puntas. JUSTAMENTE ES EN ESTE CONTEXTO QUE EL SEÑOR INTERRELACIONA JUAN 21:11 CON LA INDEPENDENCIA DE ESTADOS UNIDOS. TODO ES UNA REFERENCIA A BENJAMIN EN EL CONTEXTO A LA SEÑAL DE JONAS. EL DISCIPULO AMADO, QUE ES JUAN MARCOS, ES UN NUEVO JONATHAN, OSEA EL HIJO/PRINCIPE HIJO DEL REY SAUL, QUE FUE EL PRIMER REY JUDIO. EL NEXO JUAN MARCOS/BENJAMIN TIENE ESTA CLAVE TIPOLOGICA. RECUERDEN QUE DAVID AMABA A JONATHAN, OSEA EN EL MARCO A QUE NUESTRO SEÑOR FUE HIJO DE DAVID, ES OBVIO QUE EL DISCIPULO AMADO ES UN NUEVO JONATHAN, BENJAMINITA ESPIRITUAL O NUEVO PRINCIPE. ALLI ESTA LA CLAVE ORION/MERCURIO (UNICA SUSTANCIA CONVERTIDA EN ORO) EN EL MARCO A LA SEÑAL DE JONAS. INSISTO, JUAN MARCOS ES UN NUEVO JONATHAN.
 

A regular square pyramid is determined by its medial right triangle, whose edges are the pyramid's apothem (a), semi-base (b), and height (h); the face inclination angle is also marked. Mathematical proportions b:h:a of 1:sqrt{varphi}:varphi and 3:4:5  and 1:4/pi:1.61899  are of particular interest in relation to Egyptian pyramids.

 

Reply  Message 50 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 15/05/2014 01:45

EN APOCALIPSIS 22 ESTA LA CLAVE DE LA PIRAMIDE DE LOUVRE, EN SU RELACION CON VENUS/VIERNES/SEXTO DIA DE LA CREACION/ CREACION DEL HOMBRE Y LA MUJER A IMAGEN DE DIOS EN EL MARCO AL SANTO GRIAL-RELACION CON LA VIA LACTEA

 
VIA LACTEA / GALATAS 4:26 (UNGIMIENTO DE BETANIA) / LETRA G/ GOD / GOLD / GRIAL / DOG / GNOSIS / ESPIRAL / 7-4 / 4-7 / INDEPENDENCIA DE EEUU EN CANCER
 
 

Apocalipsis 22

Reina-Valera 1960 (RVR1960)

22  Después me mostró un río limpio de agua de vida, resplandeciente como cristal, que salía del trono de Dios y del Cordero.

En medio de la calle de la ciudad, y a uno y otro lado del río, estaba el árbol de la vida, que produce doce frutos, dando cada mes su fruto; y las hojas del árbol eran para la sanidad de las naciones. (Una referencia a la VIA LACTEA, EN EL CONTEXTO A LAS DOCE CONSTELACIONES, PATRON DEL DISEÑO DEL TABERNACULO, RODEADO DE LAS 12 TRIBUS DE ISRAEL EN EL ANTIGUO TESTAMENTO E INCLUSO TAMBIEN DE LA ESTRELLA DE 6 PUNTAS, TAMBIEN RELACIONADA CON EL NUMERO 12)

 

SON-OF-ORION-NILE

ORION – The Key To The Kingdom Of Heaven

 
SON-OF-ORION-NILE

Robert Bauval’s Comparison of Orion/Milky Way with Giza/Nile
 

The North Garden

This map comes with a description

Our northern tour starts at the three o'clock position when the sun enters the spring equinox. Follow the numbers in bold print. The outer circle represents the celestial equator which parallels earth's equator and divides the north and south hemisphere. The downward facing arc represents the sun's path through the zodiac.

Click the red target for areas of interest.

The South Garden

The south tour begins at the nine o'clock position when the sun enters the autumn solstice. The outer circle represents the celestial equator which parallels earth's equator and divides the north and south hemisphere. The upward facing arc represents the sun's path through the zodiac.

Click the red target for areas of interest.

 
 
LADDER/ESCALERA
A=COMPAS
L=ESCUADRA
 
GNOSIS=STAR GATE
NOSI=SION
ALSION (UBICADA A 33 GRADOS DESDE O DE ARIES)
43. Génesis 33:17: Y Jacob fue a Sucot, y edificó allí CASA para sí, e hizo cabañas para su ganado; por tanto, llamó el nombre de aquel lugar Sucot.
 
 
 
 

Y no habrá más maldición; y el trono de Dios y del Cordero estará en ella, y sus siervos le servirán,

y verán su rostro, y su nombre estará en sus frentes.

No habrá allí más noche; y no tienen necesidad de luz de lámpara, ni de luz del sol, porque Dios el Señor los iluminará; y reinarán por los siglos de los siglos.

La venida de Cristo está cerca

Y me dijo: Estas palabras son fieles y verdaderas. Y el Señor, el Dios de los espíritus de los profetas, ha enviado su ángel, para mostrar a sus siervos las cosas que deben suceder pronto.

!!He aquí, vengo pronto! Bienaventurado el que guarda las palabras de la profecía de este libro.

Yo Juan soy el que oyó y vio estas cosas. Y después que las hube oído y visto, me postré para adorar a los pies del ángel que me mostraba estas cosas. (ES UNA REFERENCIA ESOTERICA A JUAN MARCOS, HECHOS 12:12, EL HIJO DE CRISTO Y MARIA MAGDALENA, OSEA EL GRIAL)

Pero él me dijo: Mira, no lo hagas; porque yo soy consiervo tuyo, de tus hermanos los profetas, y de los que guardan las palabras de este libro. Adora a Dios.

10 Y me dijo: No selles las palabras de la profecía de este libro, porque el tiempo está cerca.

11 El que es injusto, sea injusto todavía; y el que es inmundo, sea inmundo todavía; y el que es justo, practique la justicia todavía; y el que es santo, santifíquese todavía.

12 He aquí yo vengo pronto, y mi galardón conmigo, para recompensar a cada uno según sea su obra.

13 Yo soy el Alfa y la Omega, el principio y el fin, el primero y el último. (EL SALMO 119, ESTA ESCRITO EN FUNCION A LAS 22 LETRAS HEBREAS. OSEA QUE EN UN CONTEXTO GRIEGO LA REFERENCIA AL ALFA Y EL OMEGA, ES EN EL CONTEXTO A LAS 22 LETRAS HEBREAS. EL DISEÑO DE LA TORRE EIFFEL EN FUNCION A DICHO SALMO, ES UNA REFERENCIA AL REGOCIJO EN LA TORA, OSEA EL OCTAVO DIA DE LA FIESTA DE LOS TABERNACULOS, LEVITICO 23:33, EN EL CUAL LOS JUDIOS LEEN EL SALMO 119, EL MISMO DIA 22/7 O 22 DE TISHRI. ESE ES EL SECRETO DE LA PI=22/7=3.14=DIA DE MARIA MAGDALENA EN EL MARCO A LA PIRAMIDE DE LOUVRE.)

 

 

 

LA GEMATRIA CONFIRMA LA RELACION DE MARIA MAGDALENA, EL CALENDARIO HEBREO, LA VIA LACTEA E INCLUSO EL MISMO SALMO 119-LAS MATEMATICAS SON EXACTAS PARA EL TODOPODEROSO

milky way in Simple Gematria Equals: 119 ( m 13 i9 l 12 k 11 y 25 0 w 23 a1 y 25 )
queen mary in Simple Gematria Equals: 119 ( q 17 u 21 e5 e5 n 14 0 m 13 a1 r 18 y 25  
hebrew calendar in Simple Gematria Equals: 119 ( h8 e5 b2 r 18 e5 w 23 0 c3 a1 l 12 e5 n 14 d4 a1 r 18
mary magdalene in Simple Gematria Equals: 119 ( m 13 a1 r 18 y 25 0 m 13 a1 g7 d4 a1 l 12 e5 n 14 e5  

 

NOTEN QUE LA PARTE INFEFIOR DE LA TORRE EIFFEL TIENE LA FORMA DE LA LETRA  GRIEGA OMEGA Y QUE LA PARTE SUPERIOR TIENE LA FORMA DE LA LETRA ALFA/A. ESTA TODO CALCULADO YHWH NOS MUESTRA MENSAJES SUBLIMINALES EN NUESTRAS NARICES Y NOSOTROS SEGUIMOS CON NUESTRA EGOLATRIA.

 

 

 

 

 
 

14 Bienaventurados los que lavan sus ropas, para tener derecho al árbol de la vida, y para entrar por las puertas en la ciudad.

15 Mas los perros estarán fuera, y los hechiceros, los fornicarios, los homicidas, los idólatras, y todo aquel que ama y hace mentira.

16 Yo Jesús he enviado mi ángel para daros testimonio de estas cosas en las iglesias. Yo soy la raíz y el linaje de David, la estrella resplandeciente de la mañana. (LA ESTRELLA DE LA MAÑANA, OSEA VENUS/SIRIO. ES UNA REFERENCIA A ISHTAR. PARIS ESTA DISEÑADO EN FUNCION A SIRIO COMO HE EXPUESTO EN MENSAJES ANTERIORES Y VENUS. NOTEN LA CLAVE DEL VERSICULO 22:16 ES UNA REFERENCIA AL 22/7=PI=3.14, OSEA A LA MISMA PIRAMIDE DE LOUVRE DISEÑADA EN FUNCION A VENUS/SIRIO)

17 Y el Espíritu y la Esposa dicen: Ven. Y el que oye, diga: Ven. Y el que tiene sed, venga; y el que quiera, tome del agua de la vida gratuitamente. (ISRAEL/VENCEDOR/VENUS/V=UTERO FEMENINO. ISIS-RA-ELOHIM. EL MISMO TERMINO ISRAEL TIENE CONNOTACION DE LA UNION ENTRE EL HOMBRE Y LA MUJER. TODO EL RITUAL DE LA MISA CATOLICA, EN FUNCION AL NUMERO 33, GIRA ALREDEDOR DE ESTE VERSICULO. EL CATOLICISMO ESOTERICO MANEJA CODIGOS QUE LOS FALSOS PROTESTANTES NO TIENEN NI IDEA.)
 
 
 

18 Yo testifico a todo aquel que oye las palabras de la profecía de este libro: Si alguno añadiere a estas cosas, Dios traerá sobre él las plagas que están escritas en este libro.

19 Y si alguno quitare de las palabras del libro de esta profecía, Dios quitará su parte del libro de la vida, y de la santa ciudad y de las cosas que están escritas en este libro.

20 El que da testimonio de estas cosas dice: Ciertamente vengo en breve. Amén; sí, ven, Señor Jesús.

21 La gracia de nuestro Señor Jesucristo sea con todos vosotros. Amén.

 
                              AMEN=33
 

 

 
 
 
logo ésotérique Franc maçonique

A gauche, l'emblème maçonnique.

A droite, l'"étoile de David".

Deux barres ou lignes horizontales appliquées sur le compas et l'équerre maçonniques suffisent à faire de l'emblème une étoile de David.

étoile à 6 branches animée
 
 

GEMATRIA AMEN (INGLES)=33
NOTEN QUE ESTAN LA AM (V CORTA EN EL CENTRO), OSEA UNA REFERENCIA A LA ESTRELLA DE 6 PUNTAS
 
33 is not only a numerical representation of “the Star of David,” but also the numerical equivalent of AMEN: 1+13+5+14=33...

Reply  Message 51 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 18/05/2014 20:49
 
JUAN 21:11 (153 PECES) ESTA CONECTADO CON LA MISMA ESTRELLA DE 6 PUNTAS, LA PIRAMIDE DE LOUVRE, LOS 666 TALENTOS DEL REY SALOMON, LA ESCUADRA Y EL COMPAS MASONICO, EL OBELISCO DE WASHINGTON D.C, INDEPENDENCIA DE ESTADOS UNIDOS, NUMERO 33, ETC,ETC. ES UN MARCO CON VENUS Y SIRIO EN EL CONTEXTO A LA UNION DEL HOMBRE Y LA MUJER O EL SALMO 119 EN EL CONTEXTO AL ALFA/MASCULINO Y OMEGA/FEMENINO
Juan
21:1 Después de esto, Jesús se manifestó otra vez a sus discípulos junto al mar de Tiberias; y se manifestó de esta manera:
21:2 Estaban juntos Simón Pedro, Tomás llamado el Dídimo, Natanael el de Caná de Galilea, los hijos de Zebedeo, y otros dos de sus discípulos.
(Natanael, en el contexto a JUAN 1, osea a la HIGUERA y a la ESCALERA DE JACOB, tiene fuerte relacion esoterica con el LINAJE. EN LAS BODAS DE CANA FUE QUE CRISTO TRANSFORMO EL AGUA EN VINO, osea una referencia a su sangre. No nos olvidemos el PACTO DAVIDICO DE NATAN DE 2 DE SAMUEL 7 CON REFERENCIA AL LINAJE. Natan, aparentemente, tambien tiene RELACION ESOTERICA CON JONATAN, EL HIJO DE SAUL, QUE ERA DE LA TRIBU DE BENJAMIN QUE AMABA A DAVID. Justamene DAVID significa AMADO. CONCRETAMENTE DAVID TIENE FUERTE RELACION CON BENJAMIN, PERRO, CHACAL, LOBO, SIRIO Y CAN MAYOR. LA SALIDA HELIACA DE SIRIO, ES ACTUALMENTE EL 6 DE AGOSTO, OSEA EL MISMO DIA DE LA TRANSFIGURACION DE CRISTO QUE TIENE FUERTE RELACION CON JUAN Y SANTIAGO, LOS HIJOS DE LA SALOME, OSEA EL 911 MISMO.) 
 
21:3 Simón Pedro les dijo: Voy a pescar. Ellos le dijeron: Vamos nosotros también contigo. Fueron, y entraron en una barca; y aquella noche no pescaron nada.
21:4 Cuando ya iba amaneciendo, se presentó Jesús en la playa; mas los discípulos no sabían que era Jesús.
21:5 Y les dijo: Hijitos, ¿tenéis algo de comer? Le respondieron: No.
21:6 El les dijo: Echad la red a la derecha de la barca, y hallaréis. Entonces la echaron, y ya no la podían sacar, por la gran cantidad de peces.
21:7 Entonces aquel discípulo a quien Jesús amaba dijo a Pedro: ¡Es el Señor! Simón Pedro, cuando oyó que era el Señor, se ciñó la ropa (porque se había despojado de ella), y se echó al mar. (Vemos otro nexo PEDRO CON EL DISCIPULO AMADO. ES OBVIA LA RELACION PEDRO CON MARCOS, DISCIPULO AMADO, EN FUNCION A 1 DE PEDRO 5:13)
21:8 Y los otros discípulos vinieron con la barca, arrastrando la red de peces, pues no distaban de tierra sino como doscientos codos.
21:9 Al descender a tierra, vieron brasas puestas, y un pez encima de ellas, y pan.
21:10 Jesús les dijo: Traed de los peces que acabáis de pescar.
21:11 Subió Simón Pedro, y sacó la red a tierra, llena de grandes peces, ciento cincuenta y tres; y aun siendo tantos, la red no se rompió.
 
OJO DE GATO=OJO DE RA=OJO DE YHWH
OJO DE GATO=VESICA PISCIS
EL OJO DE GATO ESTA DISEÑADO EN FUNCION A VESICA PISCIS (JUAN 21:11), OSEA AL NUMERO 153.
2. Apocalipsis 3:7: Escribe al ángel de la iglesia en FILADELFIA: Esto dice el Santo, el Verdadero, el que tiene la llave de David, el que abre y ninguno cierra, y cierra y ninguno abre:
Foto: ¿Fue Jesús el Cristo un masón?______- Esta es la tesis desarrollada por varios autores masónicos, que a menudo parece incomoda, pero simplemente es como otras cosas digno de un análisis muy profundo.________ Esta pregunta surge a menudo en la búsqueda de los orígenes de la masonería. Es claro que la Masonería no nació en 1717 a raíz de la reunión de cuatro logias de Londres para formar la Gran Logia de Londres. No es que estos cuatro logias de masones en Londres en el siglo 18 se unieran, es obvio que esas cuatro logias ya existían, y había muchas otras Logias en Inglaterra y Escocia._________ Algunos autores afirman que simbólicamente el primer masón era .. Adam, el primer hombre, hecho a mano por dios de la arcilla._________ Otros argumentan que el primer masón era el mismo Jesús. Encontramos huellas de estas creencias en el libro y de la historia de Didier Convard "El Triangulo Secreto". Jesús aparece aquí, como el fundador de la primera logia cuyo sucesor es San Pedro el apóstol. _________ La cuestión central, ¿puede legítimamente preguntarse: ¿Jesús el Cristo era masón? ______ A primera vista, esta pregunta puede parecer sorprendente. De hecho conocido profesión de Jesús era carpintero. __________ Hay una referencia masónica en la misma Biblia muy significativa para afirmar que los discípulos de Cristo practicaban un tipo de masonería y es en Gálatas capitulo 2 versículo 9 En efecto, *Jacobo, Pedro y Juan, que eran considerados columnas, al reconocer la gracia que yo había recibido, nos dieron la mano a Bernabé y a mí en señal de compañerismo, de modo que nosotros fuéramos a los gentiles y ellos a los judíos. 10 Sólo nos pidieron que nos acordáramos de los pobres, y eso es precisamente lo que he venido haciendo con esmero. La profesión de Jesús el Cristo ha existido y cuando viene a predicar el evangelio en su ciudad natal de Nazaret. Las personas se preguntan: Mateo 13, 55: "¿No es éste el hijo del carpintero a su madre que se llamaba María, y sus hermanos Jacques y José, Simón y Judas? ..." __________ Marcos 6,3: "¿No es éste el carpintero, hijo de María, hermano de, José, Judas y Simón sus hermanas ¿no están entre nosotros ...?"_______ Los dos textos no son mutuamente excluyentes. Es probable que Jesús era carpintero ... y el hijo del carpintero, profesión a menudo se hereda en este momento, el hijo acceder a la profesión del padre. _________ La palabra griega que se traduce generalmente como "carpintero" en francés charpentier- macon es TEKTONE (τεκτων). __________ Sin embargo, es muy interesante leer los traductores de la nota de la Nueva Versión Internacional de esta palabra en el lugar del evangelio de Marcos._____________ Al Analizar textualmente sin quitar o añadir: "El carpintero:término griego que aquí aplicó a sí mismo (cf. Mt 13:55) Jesús tiene un ancho que su homólogo tradicional, en el sentido francés maçon o castellano albañil , que puede aplicar a muchos tipos de artesanos, constructores (albañiles) o contratistas ". ___________ Es muy probable que Jesús, por lo tanto era TEKTONE es decir, tanto carpintero y albañil. Los edificios alrededor se hacen generalmente de piedra, la madera es mucho más raro en esta región de Israel del tiempo de Jesús, incluso en Nazaret se encuentran pruebas que había canteras de piedra y de picapedreros, y muy poca evidencia de trabajar la madera . En el momento de su juventud en la gran ciudad fue construida, Séforis. Herodes Antipas Herodes el Grande, el hijo había hecho llevado a cabo la reconstrucción de Séforis, -4 destruida durante la revuelta de Galilea. __________ Aunque Séforis nunca se menciona en los Evangelios, pero está una hora de camino apenas Nazaret. Tal vez á causa de Jesús vio una muy mala imagen de ede esta ciudad helenizada y pagana en la tierra de Israel, omitieron mencionarla_________ Los tektones en Israel de tiempos de Jesús trabajaron duro todo el día para pagar apenas por encima de la de un esclavo liberado, pero no es extraño que estos israelitas formaran gremios de albañiles, y fueran diestros en las enseñanzas cabalísticas y, de algún modo compararan la piedra con alguna enseñanza o parábola, como en el Caso de San Pedro aposto, que le dijo tu eres piedra y sobre esta piedra edificaré mi Iglesia, o esa otra donde dice: : La piedra que desecharon los edificadores, ha venido a ser cabeza de ángulo. Estaba en los Evangelios de los muchos ejemplos que demuestran que Jesús sabía precisamente el oficio de estos trabajadores de la piedra. Conocía íntimamente esta profesión. Cristo sabía tan bien porque él mismo había sido uno de ellos, y de cuando en cuando le gustaba filosofar alrededor de este oficio de Tekton ... ______________ El filósofo Sófocles menciono que su padre era un TEKTONE y que de ese oficio había aprendido a filosofar en la vida._______ Está lejos de la imagen de Jesús trabajando felizmente en el taller de carpintería propiedad de la familia ... __________ Hay indicios bíblicos de que Jesús, en sus 12 años (habla con los maestros de la ley en el Templo de Jerusalén) y 30 años (comienzo de su predicación) tenía en mente los oficios de la construcción del conocimiento, incluyendo frases propias de las los albañiles.____- ¿Pertenecía Cristo a una hermandad de constructores? Evidentemente sí, así le identificaron miren este no es el tekton o carpintero hijo de Maria.__ Jesús era un masón en el sentido dado a este término desde principios del siglo 18 que no cae absurdo del plano, incluso Cristo era evidente anticlerical como cualquier masón de hoy, tanto que le costó la vida serlo.________ ¿Jesús era masón operativo en sus primeros años? Bueno de alguna forma debió ganarse la vida . Los textos del Nuevo Testamento a nuestra disposición atestiguan._________ ¿Se han efectuado iniciaciones masónicas relacionadas con este tipo de fraternidades próximas al cristianismo? Evidentemente podemos imaginar a los operarios albañiles de Catedrales Cristianas, imaginando a Cristo como a uno de ellos. De ahí tantas referencias de albañilería en nuestra Masonería___________ Jesús fue "franco", es decir "libre" y "TEKTONE" es decir, "albañil" o "carpintero".________ Muchas veces algunos masones piensan equivocadamente que nombrar a Cristo relacionado con la Masonería, es relacionar a la misma Masonería con la Iglesia Católica, la verdad no es así. El Clero Católico y otras iglesias se apoderaron de Cristo y lo hicieron exclusivo para ellos, en un sentido literal secuestraron la imagen de Cristo- Cristo es un Arquetipo Universal, sin lugar a dudas. Un Cristo Sin implicaciones de Derechas políticas ni de izquierdas políticas. Y Cristo aún muy lejos de lo que la limitada ciencia profana y su filosofía aun puedan comprender, en cuanto a negar o afirmar. Alcoseri   Leer más del Tema en: https://groups.google.com/forum/#!topic/secreto-masonico/4paYF6PHBGs Secreto Masónico Masoneria
  
Nine-Eleven-Compass-&-Squar

Capture d'écran Da Vinci code

logo ésotérique Franc maçonique

A gauche, l'emblème maçonnique.

A droite, l'"étoile de David".

Deux barres ou lignes horizontales appliquées sur le compas et l'équerre maçonniques suffisent à faire de l'emblème une étoile de David.

étoile à 6 branches animée
 
Image

In the image on the left above, the right axes are horizontal and the diagonals are on sixty degrees, forming 'upright' equilateral triangles. In this view we see a hexagon composed of six triangles.

 

 

The Vesica Piscis

Here we see that another way to generate the equilateral triangle, rhombus, hexagon, cube, etc is with the vesica piscis. The side of the blue triangle is equal to the diameter of the circles. The short axis of the rhombus is equal to the radius. A line from a corner to the mid-point of the opposite side bisects that angle. If the radius of the circles (the short axis of the rhombus) is 1 then the long axis is 1.732 (sqrt of 3).

 

 

Starting with the Vesica-pisces...from which one is able to produce...

 

Sacred Geometry and the Great Pyramid of Giza:

 

The exterior angle of the 'Great pyramid of Giza' can be reproduced with the Vesica-pisces. It has been long suspected that the Great pyramid was a subsidiary of geometric knowledge. There are several other indications that sacred geometry was an important factor in the design of the pyramid.

The Sacred mean (Phi), was also recorded into the dimensions of the pyramid itself.

 

Pi and the Pyramid.

Egyptian mathematicians arrived at a figure of 3.16 (as shown on the Rhind Papyrus), written 600 to 800 years later and far cruder than the precise ratio the great Pyramid seems to express. The figure of Pi is recorded into the dimensions of the Great Pyramid several  times; As well as the Height/Perimeter ratio of the pyramid itself

(2

∏x H = Perimeter)

The perimeter of its main compartment, the so called “King’s Chamber,” is also exactly 3.14 times its length, and the large granite coffer or sarcophagus in this room shows the same proportion. In the earlier, rhomboidal or “Bent Pyramid” at Dashur, a few miles to the south, the sides begin to ascend at the same 2-Pi angle as the Great Pyramid, then change half way up to 3-Pi (43 ½º ) ratio.

(More on the Geometry of the Great pyramid)

 

 

Pyramid Geometry and Latitude.

The exterior angle of the Great pyramid is the exact same latitude that Silbury Hill was built, and at the same time. It is perhaps no coincidence to find that exterior angle of the Silbury monument has an exterior angle of 30

°, the same as the latitude of Giza.  This exact angle is also found at nearby Stonehenge in the orientation of The Avenue, which points towards the sunrise on the summer solstice. Stonehenge sits exactly 1/4 of a degree of longitude south of Avebury.

This fact is just one of many in the increasingly convincing argument in favour of the existence of applied sacred geometry in prehistory.

(British Geodesy)      (Egyptian Geodesy)

(Geodesy Homepage)

An Equilateral triangle, Hexagon, Pentagon, Square and so on and so on..

 
http://www.ancient-wisdom.co.uk/sacredgeometry.htm

 


Reply  Message 52 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 21/05/2014 18:35
 
VIRGEN=V=UTERO FEMENINO =VENUS =VENCEDOR =ISRAEL
VENUS= SEXTO DIA DE LA SEMANA= SEXTO DIA DE LA CREACION= VIERNES= CREACION DEL HOMBRE Y LA MUJER A IMAGEN DE DIOS=SEXO=SIX=SEIS
 
ESTRELLA DE 6 PUNTAS EQUIVALE A LA RELACION SEXUAL ENTRE EL HOMBRE Y LA MUJER
 
CONCRETAMENTE LA CONEXION DE VIRGEN (VIRGIN) CON LA LETRA V DE VENUS EN EL CONTEXTO AL SEXTO DIA, OSEA LA MISMA ESTRELLA DE 6 PUNTAS, IMPLICA RELACION SEXUAL.
 
PARA LA TORAH LA VIRGINIDAD ES ESPIRITUAL Y NO SEXUAL
 
LA DEMONIZACION DEL SEXO TIENE ORIGEN GRIEGO Y NO HEBREO
 
NOTEN LA FUERTE CONEXION ISRAEL=VENCEDOR CON VENUS
 
EL MISMO TERMINO ISRAEL TIENE CONNOTACION DE PAREJA
 
ISIS
RA
ELOHIM=OSIRIS
 
ESTO IMPLICA QUE CRISTO FUE ISRAEL=VENCEDOR=VENUS, EN JUAN 20, FRENTE A MARIA MAGDALENA=VENUS. ES POR ESO QUE NUESTRA MADRE ESTABA ALLI.

Reply  Message 53 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 11/06/2014 16:37
ARILOCHENSE6999 Enviado: 11/06/2014 13:00
9. Mateo 7:5: ¡Hipócrita! saca primero la viga de tu propio ojo, y entonces verás bien para sacar la paja del ojo de tu hermano.
 
 
Respuesta Ocultar Mensaje Eliminar Mensaje  Mensaje 7 de 7 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 11/06/2014 13:03
FUERTE CONNOTACION SEXUAL, EN UN FUERTE CONTEXTO CON EL FARISEISMO DE LA TRADICION RELIGIOSA
 
Busqueda para CONOCIO

1. Génesis 4:1: Conoció Adán a su mujer Eva, la cual concibió y dio a luz a Caín, y dijo: Por voluntad de Jehová he adquirido varón.
 
2. Génesis 4:17: Y conoció Caín a su mujer, la cual concibió y dio a luz a Enoc; y edificó una ciudad, y llamó el nombre de la ciudad del nombre de su hijo, Enoc.
 
3. Génesis 4:25: Y conoció de nuevo Adán a su mujer, la cual dio a luz un hijo, y llamó su nombre Set: Porque Dios (dijo ella) me ha sustituido otro hijo en lugar de Abel, a quien mató Caín.
43. Mateo 7:16: Por sus FRUTOS los conoceréis. ¿Acaso se recogen uvas de los espinos, o higos de los abrojos?
 
44. Mateo 7:17: Así, todo buen árbol da buenos FRUTOS, pero el árbol malo da FRUTOS malos.
 
45. Mateo 7:18: No puede el buen árbol dar malos FRUTOS, ni el árbol malo dar FRUTOS buenos.

Reply  Message 54 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 13/07/2014 17:25

Estrella mágica

De Wikipedia, la enciclopedia libre
 

Una estrella mágica de n puntas es un polígono estrellado con símbolo de Schläfli {n/2} en el cual se disponen en cada uno de los vértices e intersecciones los números naturales del 1 al 2n, de tal modo que los números situados en cada línea del polígono sumen lo mismo (constante mágica). La constante mágica de una estrella mágica de n puntas es M = 4n + 2.

No existen polígonos estrellados con menos de 5 puntas y la construcción de una estrella mágica de 5 puntas es imposible.[1] El ejemplo más pequeño de una estrella mágica tiene 6 puntas. A continuación se ofrecen algunos ejemplos. Nótese que para valores específicos de n, la estrella mágica de 6 puntas también se conoce como hexagrama mágico y así ocurre con el resto.

Magic6star-sum26.png Magic7star-sum30.png Magic8star-sum34.png
Hexagrama mágico
M = 26
Heptagrama mágico
M = 30
Octagrama mágico
M = 34

Enlaces[editar]

 
http://es.wikipedia.org/wiki/Estrella_m%C3%A1gica

Reply  Message 55 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 26/07/2014 18:18
BARILOCHENSE6999 Enviado: 26/07/2014 15:03
 
MARCOS 15:33, JUSTO ESTA UBICADO EN EL LUGAR NUMERO 33 (BUSQUEDA DE SEXT) EN LA BIBLIA- LA REFERENCIA A SEXTO/ SIX / SEXO /SEXUAL / ESTRELLA DE 6 PUNTAS / PLEYADES (ORION-MERCURIO) / 33 / SEXTO DIA DE LA CREACION (FUERON CREADOS EL HOMBRE Y LA MUJER A IMAGEN DE DIOS (GENESIS 1:26)
 
Busqueda para sext

1. Génesis 1:31: Y vio Dios todo lo que había hecho, y he aquí que era bueno en gran manera. Y fue la tarde y la mañana el día SEXTo.

2. Génesis 30:19: Después concibió Lea otra vez, y dio a luz el SEXTo hijo a Jacob.

3. Éxodo 16:5: Mas en el SEXTo día prepararán para guardar el doble de lo que suelen recoger cada día.

4. Éxodo 16:22: En el SEXTo día recogieron doble porción de comida, dos gomeres para cada uno; y todos los príncipes de la congregación vinieron y se lo hicieron saber a Moisés.

5. Éxodo 16:29: Mirad que Jehová os dió el día de reposo, y por eso en el SEXTo día os da pan para dos días. Estése, pues, cada uno en su lugar, y nadie salga de él en el séptimo día.

6. Éxodo 26:9: Y unirás cinco cortinas aparte y las otras seis cortinas aparte; y doblarás la SEXTa cortina en el frente del tabernáculo.

7. Levítico 25:21: entonces yo os enviaré mi bendición el SEXTo año, y ella hará que haya fruto por tres años.

8. Número 7:42: El SEXTo día, Eliasaf hijo de Deuel, príncipe de los hijos de Gad.

9. Número 29:29: El SEXTo día, ocho becerros, dos carneros, catorce corderos de un año sin defecto;

10. Josué 19:32: La SEXTa suerte correspondió a los hijos de Neftalí conforme a sus familias.

11. 2 Samuel 3:5: el SEXTo, Itream, de Egla mujer de David. Estos le nacieron a David en Hebrón.

12. 2 Reyes 18:10: y la tomaron al cabo de tres años. En el año SEXTo de Ezequías, el cual era el año noveno de Oseas rey de Israel, fue tomada Samaria.

13. 1 Crónicas 2:15: el SEXTo Ozem, el séptimo David,

14. 1 Crónicas 3:3: el quinto, Sefatías, de Abital; el SEXTo, Itream, de Egla su mujer.

15. 1 Crónicas 12:11: Atai el SEXTo, Eliel el séptimo,

16. 1 Crónicas 24:9: la quinta a Malquías, la SEXTa a Mijamín,

17. 1 Crónicas 24:14: la decimaquinta a Bilga, la decimaSEXTa a Imer,

18. 1 Crónicas 25:13: la SEXTa para Buquías, con sus hijos y sus hermanos, doce;

19. 1 Crónicas 25:23: la decimaSEXTa para Hananías, con sus hijos y sus hermanos, doce;

20. 1 Crónicas 26:3: Elam el quinto, Johanán el SEXTo, Elioenai el séptimo.

21. 1 Crónicas 26:5: el SEXTo Amiel, el séptimo Isacar, el octavo Peultai; porque Dios había bendecido a Obed-edom.

22. 1 Crónicas 27:9: El SEXTo para el SEXTo mes era Ira hijo de Iques, de Tecoa; y en su división veinticuatro mil.

23. Esdras 6:15: Esta casa fue terminada el tercer día del mes de Adar, que era el SEXTo año del reinado del rey Darío.

24. Nehemías 3:30: Tras él, Hananías hijo de Selemías y Hanún hijo SEXTo de Salaf restauraron otro tramo. Después de ellos restauró Mesulam hijo de Berequías, enfrente de su cámara.

25. Ezequiel 4:11: Y beberás el agua por medida, la SEXTa parte de un hin; de tiempo en tiempo la beberás.

26. Ezequiel 8:1: En el SEXTo año, en el mes SEXTo, a los cinco días del mes, aconteció que estaba yo sentado en mi casa, y los ancianos de Judá estaban sentados delante de mí, y allí se posó sobre mí la mano de Jehová el Señor.

27. Ezequiel 45:13: Esta será la ofrenda que ofreceréis: la SEXTa parte de un efa por cada homer del trigo, y la SEXTa parte de un efa por cada homer de la cebada.

28. Ezequiel 46:14: Y con él harás todas las mañanas ofrenda de la SEXTa parte de un efa, y la tercera parte de un hin de aceite para mezclar con la flor de harina; ofrenda para Jehová continuamente, por estatuto perpetuo.

29. Hageo 1:1: En el año segundo del rey Darío, en el mes SEXTo, en el primer día del mes, vino palabra de Jehová por medio del profeta Hageo a Zorobabel hijo de Salatiel, gobernador de Judá, y a Josué hijo de Josadac, sumo sacerdote, diciendo:

30. Hageo 1:15: en el día veinticuatro del mes SEXTo, en el segundo año del rey Darío.

31. Mateo 20:5: Salió otra vez cerca de las horas SEXTa y novena, e hizo lo mismo.

32. Mateo 27:45: Y desde la hora SEXTa hubo tinieblas sobre toda la tierra hasta la hora novena.

33. Marcos 15:33: Cuando vino la hora SEXTa, hubo tinieblas sobre toda la tierra hasta la hora novena. (CLAVE MERCURIO-ORION-ISHTAR GATE)

34. Lucas 1:26: Al SEXTo mes el ángel Gabriel fue enviado por Dios a una ciudad de Galilea, llamada Nazaret,

35. Lucas 1:36: Y he aquí tu parienta Elisabet, ella también ha concebido hijo en su vejez; y este es el SEXTo mes para ella, la que llamaban estéril;

36. Lucas 23:44: Cuando era como la hora SEXTa, hubo tinieblas sobre toda la tierra hasta la hora novena.

37. Juan 4:6: Y estaba allí el pozo de Jacob. Entonces Jesús, cansado del camino, se sentó así junto al pozo. Era como la hora SEXTa.

38. Juan 19:14: Era la preparación de la pascua, y como la hora SEXTa. Entonces dijo a los judíos: ¡He aquí vuestro Rey!

39. Hechos 10:9: Al día siguiente, mientras ellos iban por el camino y se acercaban a la ciudad, Pedro subió a la azotea para orar, cerca de la hora SEXTa.

40. Apocalipsis 6:12: Miré cuando abrió el SEXTo sello, y he aquí hubo un gran terremoto; y el sol se puso negro como tela de cilicio, y la luna se volvió toda como sangre;

41. Apocalipsis 9:13: El SEXTo ángel tocó la trompeta, y oí una voz de entre los cuatro cuernos del altar de oro que estaba delante de Dios,

42. Apocalipsis 9:14: diciendo al SEXTo ángel que tenía la trompeta: Desata a los cuatro ángeles que están atados junto al gran río Eufrates.

43. Apocalipsis 16:12: El SEXTo ángel derramó su copa sobre el gran río Eufrates; y el agua de éste se secó, para que estuviese preparado el camino a los reyes del oriente.

44. Apocalipsis 21:20: el quinto, ónice; el SEXTo, cornalina; el séptimo, crisólito; el octavo, berilo; el noveno, topacio; el décimo, crisopraso; el undécimo, jacinto; el duodécimo, amatista.
 
EVERYTHING IS CONNECTED AND THERE ARE NO COINCIDENCES

Reply  Message 56 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 30/07/2014 16:15
 
LO MAS PROBABLE ES QUE CRISTO NACIO EN EL MISMO 24/25 DE DICIEMBRE DEL CALENDARIO JULIANO-GREGORIANO, EL 18 DEL DECIMO MES JUDIO (DIA NUMERO 225 DEL CALENDARIO HEBREO=CICLO DE VENUS)-¿CUAL ES EL NEXO ESPIRITUAL DE LA CONCEPCION DEL SEÑOR CON LA RESURRECCION?
 
A pesar de que en INTERNET PULULAN LOS COMENTARISTAS QUE NIEGAN QUE CRISTO, EL SEÑOR NACIO UN 24/25 DE DICIEMBRE, en el contexto de que consideran que esta fecha es pagana, lo que los mismos omiten es el FUERTE NEXO DEL CRISTIANISMO CON LA EGIPTOLOGIA E INCLUSO CON LA MASONERIA. ES QUE TODO VIENE DE LAS ESTRELLAS. TODAS ESTAS FECHAS TIENEN ORIGEN AL MOVIMIENTO DE LAS MISMAS Y FUE YHWH, EL CREADOR DEL UNIVERSO. CONCRETAMENTE EL MENSAJE DE CRISTO ESTA CODIFICADO EN TODAS LAS CULTURAS A NIVEL MUNDIAL. EL CRISTIANISMO NO ES UNA SECTA COMO MUCHOS, SINO LA MAYORIA, LO PREDICAN EN INTERNET. En el contexto a que JANUKAH (SEGUNDA FIESTA DE LOS TABERNACULOS), es en el 24 del noveno mes hebreo, es curioso que el septimo dia de la misma finaliza el 30 de KISLEV, OSEA AL FINALIZAR EL NOVENO MES HEBREO (9 MESES LUNARES=CICLO DE UN BEBE EN EL UTERO DE LA MADRE=266 dias). OSEA QUE EL CALENDARIO DE NOE TIENE ESTE PATRON (GENESIS 8:4,6). En este marco si restamos al 24/25 de diciembre 266 dias vamos a tener que la CONCEPCION DE CRISTO EN MARIA LA MADRE, FUE EN EL 4 DE ABRIL. Fijense que G-ABRIEL NOS DA LA CLAVE CON ESTA REFERENCIA. G-ABRIEL=ABRIL=ANUNCIACION DE MARIA (MATEO 1 Y LUCAS 1). Por la fecha es altisima la probabilidad de que DICHA ANUNCIACION FUE EN EL MISMO 17/18 DE NISSAN HEBREO EN LUNA CRECIENTE, OSEA EN EL MISMO DIA DE LA RESURRECCION DEL SEÑOR FRENTE A MARIA MAGDALENA (JUAN 20). ISHTAR ES UNA REFERENCIA EN UN CONTEXTO LUNAR A LA MISMA LUNA CRECIENTE CON REFERENCIA A VENUS. INSISTO, EL 18 DEL DECIMO MES HEBREO, ES EL DIA NUMERO 225 (CICLO SIDEREO DE VENUS) DEL CALENDARIO HEBREO. CONCRETAMENTE LA RESURRECCION DEL SEÑOR TIENE REFERENCIA TIPOLOGICA CON LA ANUNCIACION DE MARIA. ¿QUE LE QUIERO DECIR CON ESTO? QUE TODA LA TEOLOGIA CATOLICA DE MARIA LA MADRE TIENE REFERENCIA ESOTERICA EN UN CONTEXTO TIPOLOGICO-ESPIRITUAL CON MARIA MAGDALENA. Para que nos caiga 17/18 de nissan en el 4 de abril, LA LUNA LLENA (ROSH HASHANAH HEBREO) TIENE QUE CAER EL 17 DE MARZO. ¿La pregunta que nos hacemos, en este contexto, es PORQUE LA RESURRECCION DEL SEÑOR ES TIPOLOGICA CON SU CONCEPCION Y NO NACIMIENTO? Fijense la importancia que le da la TORA A LA CONCEPCION DEL SEÑOR, OSEA QUE PARA YHWH, LA VIDA DEL BEBE COMIENZA EN LA CONCEPCION Y NO EN EL NACIMIENTO. OSEA QUE PARA YHWH, CLARAMENTE EN ESTE CONTEXTO, EL ABORTO ES PECADO PORQUE ES EL ASESINATO DE UN BEBE. ESTO ESTA CLARO. ¿PERO INSISTO, PORQUE LA RESURRECCION DEL SEÑOR TIENE FUERTE NEXO ESPIRITUAL CON LA CONCEPCION DE UN BEBE? ES CLARO EL NEXO GRIALICO, YA QUE EL UTERO DE LA MUJER ES LA MISMA COPA DE LA SANTA CENA. ISHTAR, EN UN CONTEXTO LUNAR ES SINONIMO DE LA LUNA CRECIENTE CON VENUS.

Reply  Message 57 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 30/07/2014 21:15
LIFE BEGINS AT CONCEPTION!

The Embryo in the eighteenth week following conception.

"An embryo is an individual, no matter how small.
While the embryo receives cells from the mother and the father, it is neither the mother nor the father."
The Gospel of Life, 1995

"The embryo is a new human life which is genetically distinct
and which has energy and a direction of its own from the moment of conception."
LMH, 2000



LIFE
 


True love between a man and woman leads to marriage. It is natural for a man and woman to be together. This is recorded in Genesis, the first book of the Old Testament, when God blessed man and woman and called them to "be fruitful and multiply" (Genesis 1:27-28).

The natural law puts man and woman together for mutual comfort and for the procreation of the human race. Life and Love come from God our Creator (see our page on Love for further discussion). All religions have always protected the sanctity of marriage and the family.

Marriage protects love and the growing family, the sanctuary of life. Within marriage, the mother can love and nurture her children. Is there any greater love than a mother has for her child? How beautiful is the newly pregnant mother as she treasures the infant growing within her. Children are the fruit and the bond of a marriage!

First we will review the Biblical sources and then the Medical aspects of Life in the Womb.



BIBLICAL SOURCES

God is the Author of Life:
"It is I who bring both death and life."
Deuteronomy 32:39

"Did not He who made me in the womb make him?
And did not one fashion us in the womb?"
Job 31:15

The Bible shows God is aware of life in the womb, even before conception!
You formed my inmost being;
You knit me in my mother's womb.
I praise you, so wonderfully you made me;
Wonderful are your works!
My very self you knew;
My bones were not hidden from you,
When I was being made in secret,
Fashioned as in the depths of the earth.
Your eyes foresaw my actions;
In your book all are written down;
My days were shaped, before one came to be.
Psalms 139:13-16 [New American]
"Yahweh called me when I was in the womb,
before my birth he had pronounced my name."
Isaiah 49:1

"Before I formed you in the womb I knew you."
Jeremiah 1:5

"In those days Mary arose and went with haste into the hill country, to a city of Judah,
and she entered the house of Zechariah and greeted Elizabeth.
And when Elizabeth heard the greeting of Mary, the babe leaped in her womb;
and Elizabeth was filled with the Holy Spirit and she exclaimed with a loud cry,
"Blessed are you among women, and blessed is the fruit of your womb!
And why is this granted me, that the mother of my Lord should come to me?
For behold, when the voice of your greeting came to my ears, the babe in my womb leaped for joy."
Gospel of Luke 1:39-44

"But when he who had set me apart before I was born,
and had called me through his grace"
Paul to the Galatians 1:15

"Blessed be the God and Father of our Lord Jesus Christ,
who has blessed us in Christ with every spiritual blessing in the heavenly places,
even as he chose us in him before the foundation of the world,
that we should be holy and blameless before him."
Paul to the Ephesians 1:3-4


God gave a warning to those who destroy life:
"Whosoever shall shed man's blood, his own blood shall be shed,
For man was made in the image of God."
Genesis 9:6



The baby as embryo 16 weeks in utero.



MEDICAL ASPECTS


LIFE IN THE WOMB

Individual life begins with conception by the union of the couple's sex cells or gametes. The 23 chromosomes of the paternal sperm (male pronucleus) fuses with the 23 chromosomes of the maternal oocyte (egg or female pronucleus) at fertilization to create a single cell embryo or zygote containing 46 chromosomes. The fertilization process takes about 24 hours.
The new human zygote has the inherent capacity or potential to become a fully rational and cognizant person
Each one represents a unique, irreplaceable, never-to-be-reduplicated human being!


The Pre-embryonic Period extends from the moment of fertilization of the ovum to the 4th week after conception. During this phase, the zygote undergoes continual cell division, implants in the uterus, and forms the primary germ layers, which give rise to the organs of the human body.


The Pre-embryonic Period



The zygote begins dividing about every 12-20 hours , first into 2 cells called blastomeres. The blastomeres divide repeatedly without growth and thus decrease in size. By three days division into 16 cells has taken place, and the zygote assumes the shape of a mulberry, becoming known as a 16 cell morula. The morula then leaves the fallopian tube and enters the uterine cavity three to four days after fertilization. Cell division continues, and a cavity known as a blastocele forms in the center of the morula. With the appearance of the cavity in the center, the entire structure is now called a blastocyst.

The presence of the blastocyst indicates that two cell types are forming: the embryoblast (inner cell mass on the inside of the blastocele), and the trophoblast (the cells on the outside of the blastocele). The inner cell mass becomes the embryo, and the trophoblast becomes the placenta. The blastocyst implants into the endometrial lining of the uterus via its trophoblast from the 7th to 10th day after fertilization. The pre-embryonic period includes the formation of the three primary germ layers, the ectoderm, mesoderm, and endoderm, from which come the organs of the human body.

The Embryonic Period is characterized by dramatic cell differentiation from the fourth through the eighth week, so that the beginnings of all essential structures of the human body are present.

A fully recognizable human embryo is complete after the eighth week!
The human embryo now measures just over one inch long and weighs about 4.5 grams.

The Fetal Period lasts from the ninth week to the 38th week after conception, and is characterized by rapid growth. Viability is the time when the fetus can live outside of the womb, independently of the mother.

Prematurity is defined when an infant is born before 37 weeks of gestational age. With modern neonatal units, extremely premature babies may survive at 23-25 weeks gestation (21-23 weeks embryonic growth), although there is a high risk of permanent handicap. Premature infants with very low birth weight are those who weigh 1500 grams (3.307 pounds) or less; those with extremely low birth weight weigh 1000 grams (2.205 pounds) or less. The decision to resuscitate or offer comfort care for the extremely premature infant is a complex one: the goal to care should be one that will increase survival and decrease the prevalence of disability among survivors. The likelihood of a favorable outcome with intensive care can be better estimated by consideration of four factors in addition to gestational age: female sex, exposure to antenatal steroids, single birth, and higher birth weight in 100 gram increments (Note: one gram = 0.002205 pounds; one pound = 453.59 grams). 11

As physicians do not know when fertilization occurs, we measure the term of the baby from the first day of the last menstrual period, which is approximately two weeks prior to fertilization, and this is known as the Gestational Age. Thus while the human takes 38 weeks (266 days) to develop in the womb prior to birth, the Gestational Age is given as 40 weeks (280 days) or 10 lunar months (each lunar month being 28 days), or roughly 9 calendar months and 7 days. This time is divided into the three trimesters of pregnancy, lasting 3 months each. The expected Due Date for delivery, or EDC (Estimated Date of Confinement), is calculated by adding 7 days to the first day of the last menstrual period and then subtracting 3 months. For example, if the pregnant patient's first day of her last menstrual period was February 1, then her due date is November 8.

Physicians have three primary means of detecting pregnancy - the physical examination of the mother, the pregnancy test, and the ultrasound.

The trophoblast after implantation begins secreting the protein HCG, human chorionic gonadotropin. All pregnancy tests - home urine and hospital serum pregnancy tests - detect this protein at varying degrees of sensitivity. Since implantation occurs 7-10 days after conception, a serum pregnancy test may detect pregnancy as early as 7-10 days after conception, and almost certainly within two weeks of conception, or 4 weeks of gestational age. Once implantation occurs, human chorionic gonadotropin doubles every 1.4 to 2.0 days.

The ultrasound has become a most valuable tool in assessing life in the womb. The earliest definitive finding on ultrasound is the gestational sac, which may be detected from 4-6 weeks of gestation. The heartbeat may be detected on ultrasound as early as 6 weeks of gestation! The baby's heartbeat may be heard with a stethoscope by 16 to 19 weeks of gestation. The normal fetal heart rate ranges from 120 to 160 beats per minute.

A fully-formed baby can readily be seen on ultrasound by the first trimester of pregnancy.



NORMAL LABOR AND DELIVERY

Parturition is the birth process of the baby. Labor begins with involuntary uterine contractions that first result in effacement and dilation of the cervix, and then, in conjunction with voluntary bearing-down of the mother, the progress of the baby down the birth canal. Crowning is the presentation of the baby's head at the introitus or vaginal opening. Delivery occurs with the complete birth of the baby!

Five essential factors influence the process of labor: the baby or the passenger, the size of the birth canal, or "passageway," the "power" or strength, frequency, and duration of uterine contractions, the position of the placenta, and the psychologic state of the mother.



Complete Breech Presentation Baby in ideal Vertex Presentation



Vertex and Breech Presentations

The ideal situation is for the baby to be in a longitudinal or vertical lie and to present head first in the birth canal, or vertex presentation. Delivery may be difficult if the baby is in a vertical lie but a breech presentation. Breech presentations are called frank when the pelvic sacrum enters first, complete when the pelvis and both feet enter, and footling when one foot enters the birth canal. Delivery is impossible if the baby is in transverse lie, and this generally leads the obstetrician to surgically remove the baby by Caesarean Section.

There are three traditional stages to labor.
The first stage occurs from the beginning of uterine contractions to the complete dilatation of the cervix. The beginning of labor often coincides with "show," the discharge of the mucus plug of the cervix, and the "water breaking," the release of amniotic fluid with the rupture of the amniotic sac. Effacement of the cervix means the thinning of the cervix, and dilatation refers to the widening of the cervical diameter from 1 cm to 10 cm, to allow for the progress of the baby down the birth canal.

The second stage lasts from full dilatation of the cervix with transition down the birth canal, to the actual delivery of the baby. Progress in the descent of the presenting part (usually the head) is determined by vaginal examination until crowning occurs. The location of the head in relation to the ischial spines is designated the station, and is a mean of determining the progress of the baby down the birth canal. The level of the ischial spines is considered to be station 0, and the position of the head is described in centimeters minus (-1 to -5) above the spines or plus (+1 to +5) below the spines.



B - Delivery of the Head A - Crowning of the Baby



D - Delivery of the Posterior Shoulder C - Delivery of the Anterior Shoulder



Delivery of the Infant

Once crowning (A) occurs, gentle delivery of the head (B) follows. Gentle downward traction brings descent and then delivery of the anterior shoulder (C). Subsequent gentle upward traction allows delivery of the posterior shoulder (D). The rest of the body easily follows once the shoulders are delivered, and the newborn is here!

The baby enters the world of relationship!

The third stage occurs from the delivery of the baby to the delivery of the placenta.



IMMEDIATE CARE OF THE NEWBORN

The newborn must receive immediate care upon delivery. The delivery team must first ensure a clear airway. A bulb syringe is used to suction the mouth to prevent aspiration. Then the nares (nose) is aspirated. Suctioning of the nares stimulates the neonate to take a breath.

The umbilical cord is clamped about 30 seconds after delivery when cord pulsations cease. The cord is examined for the normal presence of two arteries and one vein.

The newborn must be kept warm, generally by placing a blanket around the baby's head and body, and then placing the baby on the mother's abdomen.

The condition of the baby is assessed at one minute and 5 minutes, generally by using the APGAR Score. The APGAR Score assesses the baby's heartbeat by auscultation with the stethoscope; respirations by observance of chest wall movements; muscle tone, based on movement of the extremities; reflex irritability, the response of the baby to suctioning; and color, whether blue or pale, body pink with cyanotic feet, or all pink. The one-minute score is variable, but a score of 7 or greater is generally indicative of a healthy baby, and the ideal five-minute score is 10.



NEWBORN APGAR SCORE
0 1 2
Heart Rate Absent Less than 100 Over 100
Respirations Absent Slow Good cry
Muscle Tone Limp Some Flexion Active Motion
Reflex No response Grimace Cry
Color Pale or Blue Feet Blue All pink



The giving of the baby to the mother and father brings overwhelming joy.
The birth of a baby is truly a miracle of love!



Giambettino Cignaroli of Verona, Italy - Virgin and Child, ~1750.



Home
The Bible
Principles of Medical Ethics
Love, Marriage, and Family
In God We Trust
http://maryourmother.net/life.html
 
Respuesta Ocultar Mensaje Eliminar Mensaje  Mensaje 99 de 99 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 30/07/2014 18:01

MERCURIO-ORION-ISHTAR GATE

 
EL MISMO CICLO SINODICO DE MERCURIO QUE ES DE 115 DIAS, QUE ESTA RELACIONADO CON LA MISMA CANTIDAD DE DIAS DESDE EL 1 DE ENERO, HASTA EL 25 DE ABRIL QUE ES EL DIA DE SAN MARCOS, E INCLUSO CON LA BASE EN METROS DE LA GRAN PIRAMIDE, ESTA EN FUNCION AL NUMERO 23, RELACIONADO INSISTO, CON LA CANTIDAD DE CROMOSOMAS QUE TIENE EL HOMBRE Y LA MUJER.
 
EVERYTHING IS CONNECTED AND THERE ARE NO COINCIDENCES

Reply  Message 58 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 05/10/2014 17:15
129
BARILOCHENSE6999 05/10/2014 14:03
109
BARILOCHENSE6999 05/10/2014 14:02
20
BARILOCHENSE6999 30/09/2014 19:05
22
BARILOCHENSE6999 29/08/2014 13:57
57
BARILOCHENSE6999 30/07/2014 18:15
31
BARILOCHENSE6999 30/07/2014 13:12
3
BARILOCHENSE6999 03/07/2014 15:08
83
BARILOCHENSE6999 03/07/2014 15:06
43
BARILOCHENSE6999 03/07/2014 14:46
29
BARILOCHENSE6999 13/06/2014 15:36
1
BARILOCHENSE6999 05/06/2014 15:32
8
BARILOCHENSE6999 25/05/2014 11:12
12
BARILOCHENSE6999 21/05/2014 00:19
23
BARILOCHENSE6999 06/05/2014 13:44
101
BARILOCHENSE6999 09/04/2014 16:39
32
BARILOCHENSE6999 14/12/2013 23:39
35
BARILOCHENSE6999 03/12/2013 01:56
1
BARILOCHENSE6999 25/11/2013 13:35
1
BARILOCHENSE6999 05/09/2013 13:40
1
BARILOCHENSE6999 29/08/2013 22:48
18
BARILOCHENSE6999 20/08/2013 11:05
1
BARILOCHENSE6999 01/06/2013 22:35
11
BARILOCHENSE6999 12/05/2013 13:31
7
BARILOCHENSE6999 12/10/2012 12:54
2
BARILOCHENSE6999 15/08/2012 01:56
1
BARILOCHENSE6999 02/08/2012 21:51

Reply  Message 59 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 09/10/2014 00:53
22
BARILOCHENSE6999 06/10/2014 13:06
84
BARILOCHENSE6999 05/10/2014 14:22
58
BARILOCHENSE6999 05/10/2014 14:15
44
BARILOCHENSE6999 05/10/2014 14:14
129
BARILOCHENSE6999 05/10/2014 14:03
109
BARILOCHENSE6999 05/10/2014 14:02
82
BARILOCHENSE6999 29/09/2014 19:55
270
BARILOCHENSE6999 08/09/2014 17:22
4
BARILOCHENSE6999 08/09/2014 17:21
167
BARILOCHENSE6999 04/09/2014 20:44
22
BARILOCHENSE6999 29/08/2014 13:57
3
BARILOCHENSE6999 17/08/2014 18:46
17
BARILOCHENSE6999 11/08/2014 12:53
2
BARILOCHENSE6999 05/08/2014 15:38
129
BARILOCHENSE6999 04/08/2014 16:51
31
BARILOCHENSE6999 30/07/2014 13:12
9
BARILOCHENSE6999 24/07/2014 14:21
2
BARILOCHENSE6999 08/07/2014 14:41
3
BARILOCHENSE6999 03/07/2014 15:08
29
BARILOCHENSE6999 13/06/2014 15:36
1
BARILOCHENSE6999 05/06/2014 15:32
8
BARILOCHENSE6999 25/05/2014 11:12
12
BARILOCHENSE6999 21/05/2014 00:19
23
BARILOCHENSE6999 06/05/2014 13:44
153
BARILOCHENSE6999 04/05/2014 19:37
23
BARILOCHENSE6999 28/04/2014 21:12
101
BARILOCHENSE6999 09/04/2014 16:39
2
BARILOCHENSE6999 15/02/2014 23:50
1
BARILOCHENSE6999 23/12/2013 17:33
32
BARILOCHENSE6999 14/12/2013 23:39
35
BARILOCHENSE6999 03/12/2013 01:56
1
BARILOCHENSE6999 25/11/2013 13:35
3
BARILOCHENSE6999 16/09/2013 13:03
10
BARILOCHENSE6999 16/09/2013 13:03
1
BARILOCHENSE6999 05/09/2013 13:40
1
BARILOCHENSE6999 29/08/2013 22:48
18
BARILOCHENSE6999 20/08/2013 11:05
13
BARILOCHENSE6999 18/06/2013 00:09
1
BARILOCHENSE6999 01/06/2013 22:35
1
BARILOCHENSE6999 13/05/2013 06:07
11
BARILOCHENSE6999 12/05/2013 13:31
2
BARILOCHENSE6999 25/02/2013 12:09
7
BARILOCHENSE6999 12/10/2012 12:54
2
BARILOCHENSE6999 15/08/2012 01:56
1
BARILOCHENSE6999 02/08/2012 21:51
1
BARILOCHENSE6999 04/06/2012 12:56

Reply  Message 60 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 27/12/2014 07:59
Picture
 
 
 
(ANTIGUO PACTO O ANTIGUO TESTAMENTO) = 39 ESCRITOS
 
PACTO RENOVADO O NUEVO TESTAMENTO = 27 ESCRITOS
LA MISMA BIBLIA ESTA DISEÑADA EN FUNCION A LAS PLEYADES POR EL MISMO PAPADO, TAMBIEN EN FUNCION A LAS PLEYADES. GLORIA A DIOS TODOPODEROSO QUE EL PAPADO CANONIZO LA ESCRITURA. LA MISMA BIBLIA ESTA DISEÑADA CON EL PATRON DE FILADELFIA, OSEA LAS PLEYADES. LA MISMA ESCRITURA TIENE EL PATRON DE LA CONSTELACION DE TAURO. NOTEN EL NUMERO 66=33*2 E INCLUSO EL NUMERO 12, CON REFERENCIA A LOS PROFETAS MENORES, ES UN NEXO CON LA SANTA CENA. TODO ES ALQUIMIA, EN UN FUERTE NEXO CIENTIFICO CON LA CONSTELACION DEL TORO. NOTEN EL NEXO DEL NUMERO 9= 9 MESES LUNARES DE GESTACION DE UN BEBE EN EL CONTEXTO AL NUMERO 6 =SEIS= SIX= SEIS. INCLUSO NOTEN EL NUMERO 33, EN EL MARCO AL 3 A LA ISQUIERDA Y A LA DERECHA. TODO ES ALQUIMIA.
 
134
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:46
25
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:46
15
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:45
72
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:45
62
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:44
19
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:43
24
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:43
336
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:42
151
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:41
4
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:40
36
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:40
131
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:40
15
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:39
23
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:39
24
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:38
21
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:38
297
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:37
85
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:36
28
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:36
17
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:35
89
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:35
9
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:35
32
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:34
122
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:33
27
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:32
104
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:32
23
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:31
58
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:31
17
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:26
10
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:25
663
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:20
216
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:19
54
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:18
58
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:17
136
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:16
99
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 04:16
11
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 03:55
8
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 03:54
12
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 03:53
148
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 02:31
3
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 02:29
9
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 02:27
43
BARILOCHENSE6999 27/12/2014 00:42

Reply  Message 61 of 76 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 07/01/2015 01:48

SE DA EL MISMO PATRON DEL LIBRO DE MARCOS 9, LUCAS 9 Y MATEO 16 Y 18 EN EL MARCO A CESAREA DE FILIPO, AL PIE DEL MONTE HERMON (MERIDIANO 33 DE PARIS Y PARALELO 33), EN EL CONTEXTO A LA TRANSFIGURACION DEL NEXO CON JUAN MARCOS (UN NIÑO), EN EL MISMO CONTEXTO EN HECHOS 12- SON TRES (CRISTO, ELIAS Y MOISES) Y TAMBIEN TRES (PEDRO, JUAN Y SANTIAGO) - TREINTA Y TRES - NEXO HECHOS 12:12 (33)

Mateo 16

11. ¿Cómo es que no entendéis que no fue por el pan que os dije que os guardaseis de la levadura de los fariseos y de los saduceos?
12. Entonces entendieron que no les había dicho que se guardasen de la levadura del pan, sino de la doctrina de los fariseos y de los saduceos.
13. Viniendo Jesús a la región de Cesarea de Filipo, preguntó a sus discípulos, diciendo: ¿Quién dicen los hombres que es el Hijo del Hombre?
14. Ellos dijeron: Unos, Juan el Bautista; otros, Elías; y otros, Jeremías, o alguno de los profetas.
15. El les dijo: Y vosotros, ¿quién decís que soy yo?
16. Respondiendo Simón Pedro, dijo: Tú eres el Cristo, el Hijo del Dios viviente.
17. Entonces le respondió Jesús: Bienaventurado eres, Simón, hijo de Jonás, porque no te lo reveló carne ni sangre, sino mi Padre que está en los cielos.
18. Y yo también te digo, que tú eres Pedro, y sobre esta roca edificaré mi iglesia; y las puertas del Hades no prevalecerán contra ella.
 
16:19 Y a ti te daré las llaves del reino de los cielos; y todo lo que atares en la tierra será atado en los cielos; y todo lo que desatares en la tierra será desatado en los cielos.

Job 38:31: ¿Podrás tú atar los lazos de las Pléyades,
O desatarás las ligaduras de Orión?

Rome star map
 

Mateo 17

1. Seis días después, Jesús tomó a
, y los llevó aparte a un monte alto; (ESTA RELACIONADO CON JUAN MARCOS, EN EL CONTEXTO A HECHOS 12. LA TRANSFIGURACION TIENE FUERTE RELACION CON ORION.)
2. y se transfiguró delante de ellos, y resplandeció su rostro como el sol, y sus vestidos se hicieron blancos como la luz.
3. Y he aquí les aparecieron Moisés y Elías, hablando con él. (TREINTA Y TRES-PEDRO, SANTIAGO Y JUAN Y CRISTO, MOISES Y ELIAS, OSEA UNA REFERENCIA EXPLICITA AL NUMERO 33)
4. Entonces Pedro dijo a Jesús: Señor, bueno es para nosotros que estemos aquí; si quieres, hagamos aquí tres enramadas: una para ti, otra para Moisés, y otra para Elías.
5. Mientras él aún hablaba, una nube de luz los cubrió; y he aquí una voz desde la nube, que decía: Este es mi Hijo amado, en quien tengo complacencia; a él oíd.
6. Al oír esto los discípulos, se postraron sobre sus rostros, y tuvieron gran temor.

3. Deuteronomio 4:48: Desde Aroer, que está junto a la ribera del arroyo de Arnón, hasta el monte de Sion, que es Hermón;
 



 
 

Mateo 18

1. En aquel tiempo los discípulos vinieron a Jesús, diciendo: ¿Quién es el mayor en el reino de los cielos?
2. Y llamando Jesús a un niño, lo puso en medio de ellos,
3. y dijo: De cierto os digo, que si no os volvéis y os hacéis como niños, no entraréis en el reino de los cielos.
4. Así que, cualquiera que se humille como este niño, ése es el mayor en el reino de los cielos.
5. Y cualquiera que reciba en mi nombre a un niño como este, a mí me recibe. (NOTEN QUE CRISTO ESTA AFIRMANDO QUE QUIEN RECIBE A ESE NIÑO LO RECIBE A EL MISMO. ES OBVIO EL NEXO CON EL SANTO GRIAL DE ESTA AFIRMACION. EL NIÑO ES CRISTO MISMO)
6. Y cualquiera que haga tropezar a alguno de estos pequeños que creen en mí, mejor le fuera que se le colgase al cuello una piedra de molino de asno, y que se le hundiese en lo profundo del mar.
7. ¡Ay del mundo por los tropiezos! porque es necesario que vengan tropiezos, pero ¡ay de aquel hombre por quien viene el tropiezo!
8. Por tanto, si tu mano o tu pie te es ocasión de caer, córtalo y échalo de ti; mejor te es entrar en la vida cojo o manco, que teniendo dos manos o dos pies ser echado en el fuego eterno.
9. Y si tu ojo te es ocasión de caer, sácalo y échalo de ti; mejor te es entrar con un solo ojo en la vida, que teniendo dos ojos ser echado en el infierno de fuego.
10. Mirad que no menospreciéis a uno de estos pequeños; porque os digo que sus ángeles en los cielos ven siempre el rostro de mi Padre que está en los cielos.

Hechos 12

1. En aquel mismo tiempo el rey Herodes echó mano a algunos de la iglesia para maltratarles.
2. Y mató a espada a Jacobo, hermano de Juan. (AQUI TENEMOS EL NEXO 911, EN EL MARCO A JUAN MARCOS, EN ESTE CAPITULO, EL EN MISMO VERSICULO 12. SON LOS HIJOS DE MARIA DE SALOME, OSEA EL CAMINO DE SANTIAGO. ESTO NOS CONFIRMA EL NEXO 911 CON JUAN MARCOS. AQUI ESTA LA CLAVE 911 EN EL CONTEXTO AL CALENDARIO COPTO. ES OBVIO, EL NEXO CON LA TRANSFIGURACION DE CRISTO, EN EL CONTEXTO A SANTIAGO O JACOBO, JUAN Y PEDRO (FUERON LOS MISMOS QUE ESTUVIERON EN LA TRANSFIGURACION DEL SEÑOR).)
3. Y viendo que esto había agradado a los judíos, procedió a prender también a Pedro. Eran entonces los días de los panes sin levadura. (UN NEXO CON MATEO 16:11 Y 12, EN EL MISMO CONTEXTO A CESAREA DE FILIPO) 
 
12. Y habiendo considerado esto, llegó a casa de María la madre de Juan, el que tenía por sobrenombre Marcos, donde muchos estaban reunidos orando. (ORACION ES UNA CLAVE ORION. LA VIUDA TIENE UN FUERTE NEXO CON DICHA CONSTELACION. HECHOS 12:12 (TREINTA Y TRES))
13. Cuando llamó Pedro a la puerta del patio, salió a escuchar una muchacha llamada Rode,
14. la cual, cuando reconoció la voz de Pedro, de gozo no abrió la puerta, sino que corriendo adentro, dio la nueva de que Pedro estaba a la puerta.
15. Y ellos le dijeron: Estás loca. Pero ella aseguraba que así era. Entonces ellos decían: ¡Es su ángel!
16. Mas Pedro persistía en llamar; y cuando abrieron y le vieron, se quedaron atónitos.
17. Pero él, haciéndoles con la mano señal de que callasen, les contó cómo el Señor le había sacado de la cárcel. Y dijo: Haced saber esto a Jacobo y a los hermanos. Y salió, y se fue a otro lugar.
18. Luego que fue de día, hubo no poco alboroto entre los soldados sobre qué había sido de Pedro.
19. Mas Herodes, habiéndole buscado sin hallarle, después de interrogar a los guardas, ordenó llevarlos a la muerte. Después descendió de Judea a Cesarea y se quedó allí. (AQUI ESTA LA CLAVE DEL CAPITULO 12 DE HECHOS, EN EL CONTEXTO A LA SEÑAL DE JONAS. ES UN NEXO CON LA TRANFIGURACION DE CRISTO EN EL MONTE HERMON, ADONDE CESAREA DE FILIPO ESTA AL PIE DEL MISMO. NADA ES CASUALIDAD AMIGO Y AMIGA. TODO ESTA CODIFICADO. JUAN MARCOS ES EL SANTO GRIAL. GLORIA A DIOS TODOPODEROSO QUE NO DISCRIMINO A LA MUJER Y TAMPOCO A LOS NIÑOS.)
20. Y Herodes estaba enojado contra los de Tiro y de Sidón; pero ellos vinieron de acuerdo ante él, y sobornado Blasto, que era camarero mayor del rey, pedían paz, porque su territorio era abastecido por el del rey.
21. Y un día señalado, Herodes, vestido de ropas reales, se sentó en el tribunal y les arengó.
22. Y el pueblo aclamaba gritando: ¡Voz de Dios, y no de hombre!
23. Al momento un ángel del Señor le hirió, por cuanto no dio la gloria a Dios; y expiró comido de gusanos.
24. Pero la palabra del Señor crecía y se multiplicaba.
25. Y Bernabé y Saulo, cumplido su servicio, volvieron de Jerusalén, llevando también consigo a Juan, el que tenía por sobrenombre Marcos.

Lucas 9

18. Aconteció que mientras Jesús oraba aparte, estaban con él los discípulos; y les preguntó, diciendo: ¿Quién dice la gente que soy yo?
19. Ellos respondieron: Unos, Juan el Bautista; otros, Elías; y otros, que algún profeta de los antiguos ha resucitado.
20. El les dijo: ¿Y vosotros, quién decís que soy? Entonces respondiendo Pedro, dijo: El Cristo de Dios. (EL NEXO CON EL VATICANO, OSEA ORION, PLEYADES Y SIRIO)
21. Pero él les mandó que a nadie dijesen esto, encargándoselo rigurosamente,
22. y diciendo: Es necesario que el Hijo del Hombre padezca muchas cosas, y sea desechado por los ancianos, por los principales sacerdotes y por los escribas, y que sea muerto, y resucite al tercer día.
28. Aconteció como ocho días después de estas palabras, que tomó a Pedro, a Juan y a Jacobo, y subió al monte a orar. (ORAR / ORACION / ORION)
29. Y entre tanto que oraba, la apariencia de su rostro se hizo otra, y su vestido blanco y resplandeciente.
30. Y he aquí dos varones que hablaban con él, los cuales eran Moisés y Elías; (VOLVEMOS CON EL TREINTA Y TRES, COMPLEMENTADO A QUE CESAREA DE FILIPO ESTA EN EL PARALELO 33 Y MERIDIANO 33 DE PARIS. CRISTO, ELIAS Y MOISES (TRES) Y PEDRO, JUAN Y SANTIAGO (TRES). ES OBVIO EL NEXO CON EL TREINTA Y TRES)
31. quienes aparecieron rodeados de gloria, y hablaban de su partida, que iba Jesús a cumplir en Jerusalén.
32. Y Pedro y los que estaban con él estaban rendidos de sueño; mas permaneciendo despiertos, vieron la gloria de Jesús, y a los dos varones que estaban con él.
33. Y sucedió que apartándose ellos de él, Pedro dijo a Jesús: Maestro, bueno es para nosotros que estemos aquí; y hagamos tres enramadas, una para ti, una para Moisés, y una para Elías; no sabiendo lo que decía.
 
46. Entonces entraron en discusión sobre quién de ellos sería el mayor.
47. Y Jesús, percibiendo los pensamientos de sus corazones, tomó a un niño y lo puso junto a sí, (SE REPITE EL MISMO PATRON DEL LIBRO DE MARCOS Y EL DE MATEO, OSEA QUE EN EL CONTEXTO A CESAREA DE FILIPO, EN EL PARALELO 33, Y EN EL CONTEXTO A LA TRANSFIGURACION DEL SEÑOR, EL NEXO CON EL LIBRO DE HECHOS 12:2, EN EL CONTEXTO A SANTIAGO O JACOBO, JUAN Y PEDRO. ES OBVIO EL NEXO DE ESE NIÑO CON EL SANTO GRIAL. ESE ES EL MENSAJE DE CRISTO. EL GRIAL ES CRISTO MISMO)
48. y les dijo: Cualquiera que reciba a este niño en mi nombre, a mí me recibe; y cualquiera que me recibe a mí, recibe al que me envió; porque el que es más pequeño entre todos vosotros, ése es el más grande. (EL GRIAL ES CRISTO MISMO)
 

Marcos 9

1. También les dijo: De cierto os digo que hay algunos de los que están aquí, que no gustarán la muerte hasta que hayan visto el reino de Dios venido con poder.
2. Seis días después, Jesús tomó a Pedro, a Jacobo y a Juan, y los llevó aparte solos a un monte alto; y se transfiguró delante de ellos. (ES NOTABLE QUE EN EN EL CONTEXTO A HECHOS 12:12, JUAN MARCOS, APARECEN LOS TRES, OSEA PEDRO, JACOBO Y JUAN. ES OBVIO EL NEXO CON LA TRANSFIGURACION DE CRISTO. LA TRANSFIGURACION DE CRISTO EN LA IGLESIA CATOLICA, ES EL 6 DE AGOSTO, EL DIA NUMERO 330 DEL CALENDARIO COPTO.)
 
  • Transfiguración de Jesús - Wikipedia, la enciclopedia libre

    es.wikipedia.org/wiki/Transfiguración_de_Jesús
    La transfiguración de Jesús, es un evento narrado en los evangelios ... La Iglesia
    Católica recuerda este hecho el 6 de agosto y el II° Domingo de Cuaresma. «.
  • La Transfiguración del Señor - ACI Prensa

    https://www.aciprensa.com/fiestas/transfiguracion.htm
     
    La fiesta de la Transfiguración del Señor se venía celebrando desde muy
    antiguo en ... y enemigo del cristianismo, y cuya noticia llegó a Roma el 6 de
    agosto.
  • 6 de Agosto: La Transfiguración del Señor - Día. Contemplar el ...

    evangeli.net/evangelio/dia/V_28
    Y se transfiguró delante de ellos: su rostro se puso brillante como el sol y sus
    vestidos se volvieron blancos como la luz. En esto, se les aparecieron Moisés y ...
  • 3. Y sus vestidos se volvieron resplandecientes, muy blancos, como la nieve, tanto que ningún lavador en la tierra los puede hacer tan blancos.
    4. Y les apareció Elías con Moisés, que hablaban con Jesús. (SE REPITE EL PATRON ANTERIOR, PEDRO, SANTIAGO Y JUAN Y CRISTO, MOISES Y ELIAS, OSEA VOLVEMOS CON EL TREINTA Y TRES)
    5. Entonces Pedro dijo a Jesús: Maestro, bueno es para nosotros que estemos aquí; y hagamos tres enramadas, una para ti, otra para Moisés, y otra para Elías.
    6. Porque no sabía lo que hablaba, pues estaban espantados.
    7. Entonces vino una nube que les hizo sombra, y desde la nube una voz que decía: Este es mi Hijo amado; a él oíd. (VEMOS LA INTERRELACION CON EL DISCIPULO AMADO, EN EL MISMO CONTEXTO A JUAN EL EVANGELISTA, OSEA EL HERMANO DE SANTIAGO O JACOBO E INCLUSO A JUAN MARCOS, EN EL MISMO CONTEXTO A HECHOS 12:1,2)
    8. Y luego, cuando miraron, no vieron más a nadie consigo, sino a Jesús solo.
    9. Y descendiendo ellos del monte, les mandó que a nadie dijesen lo que habían visto, sino cuando el Hijo del Hombre hubiese resucitado de los muertos.
    34. Mas ellos callaron; porque en el camino habían disputado entre sí, quién había de ser el mayor.
    35. Entonces él se sentó y llamó a los doce, y les dijo: Si alguno quiere ser el primero, será el ultimo de todos, y el servidor de todos. 36. Y tomó a un niño, y lo puso en medio de ellos; y tomándole en sus brazos, les dijo:
    37. El que reciba en mi nombre a un niño como este, me recibe a mí; y el que a mí me recibe, no me recibe a mí sino al que me envió. (JESUCRISTO ES EL "AGUJERO DE GUSANO", ENTRE EL NIÑO Y EL PADRE TODOPODEROSO. OBVIAMENTE QUE CRISTO SE ESTA EXPRESANDO EN FUERTE CONTEXTO ALQUIMICO. LA MADRE, ES EL "AGUJERO DE GUSANO" DEL "AGUJERO DE GUSANO". NOTEN QUE CLARAMENTE EL SEÑOR ESTA EXPRESANDO QUE EL NIÑO ES IGUAL QUE EL MISMO. NOTEN QUE JESUCRISTO ES LA INTERSECCION ENTRE EL NIÑO Y EL PADRE O EN OTRAS PALABRAS ES EL "ARBOL" QUE PRODUCE EL PADRE. CRISTO ESTA TOMANDO EN FORMA ESOTERICA EL PAPEL DE LA MADRE, QUE ES LA QUE CONCIBE AL NIÑO. INSISTO, LA  MADRE ES EL "AGUJERO DE GUSANO" DEL "AGUJERO DE GUSANO".)
    38. Juan le respondió diciendo: Maestro, hemos visto a uno que en tu nombre echaba fuera demonios, pero él no nos sigue; y se lo prohibimos, porque no nos seguía.
    39. Pero Jesús dijo: No se lo prohibáis; porque ninguno hay que haga milagro en mi nombre, que luego pueda decir mal de mí.
    40. Porque el que no es contra nosotros, por nosotros es. (ESTE VERSICULO DESTRUYE EL SECTARISMO RELIGIOSO. OSEA DE AQUELLOS FARISEOS QUE LES GUSTA INVENTAR DEMONIOS PARA EL EGO O QUE USAN LA RELIGION PARA ADORARSE A ELLOS MISMOS. EL ARQUETIPO DEL CRISTIANO CARNAL, DESGRACIADAMENTE.)
    41. Y cualquiera que os diere un vaso de agua en mi nombre, porque sois de Cristo, de cierto os digo que no perderá su recompensa.
    42. Cualquiera que haga tropezar a uno de estos pequeñitos que creen en mí, mejor le fuera si se le atase una piedra de molino al cuello, y se le arrojase en el mar. (IMPRESIONANTE MENSAJE ESOTERICO. NOTEN EL NEXO PEQUEÑO / PABLO  CON PIEDRA / EINSTEIN. CRISTO ESTA HACIENDO REFERENCIA EN UN CONTEXTO CIENTIFICO AL "EXPERIMENTO FILADELFIA" O EL "AGUJERO DE GUSANO".)
    43. Si tu mano te fuere ocasión de caer, córtala; mejor te es entrar en la vida manco, que teniendo dos manos ir al infierno, al fuego que no puede ser apagado,
    44. donde el gusano de ellos no muere, y el fuego nunca se apaga. (NUESTRO MISMO SEÑOR NOS EXPRESA EL NEXO ALQUIMICO Y CIENTIFICO. ¿QUIEN ES EL IDIOTA, EGOLATRA, IDOLATRA O IGNORANTE QUE DICE QUE LA BIBLIA NO ES UN LIBRO CIENTIFICO?)
    45. Y si tu pie te fuere ocasión de caer, córtalo; mejor te es entrar a la vida cojo, que teniendo dos pies ser echado en el infierno, al fuego que no puede ser apagado,
    46. donde el gusano de ellos no muere, y el fuego nunca se apaga.


    First  Previous  47 a 61 de 76  Next   Last 
    Previous subject  Next subject
     
    ©2022 - Gabitos - All rights reserved