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MARIA MAGDALENA - SANTO GRIAL: ¿PORQUE MARIA MAGDALENA UNGIO A JESUS EN BETANIA?
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Reply  Message 1 of 61 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999  (Original message) Sent: 06/06/2011 16:39

GENESIS 12:3/JUAN 12:3/APOCALIPSIS 12:3 Y TODOS LOS CAPITULOS 12 DE LA BIBLIA TIENEN FUERTE NEXO ESPIRITUAL TIPOLOGICO EXOTERICO O ESOTERICO CON MARIA MAGDALENA. Esto es otra evidencia QUE MARIA MADRE DE JUAN MARCOS DE HECHOS 12:12 ES MARIA MAGDALENA.

¿PORQ XTO REL. A LA MADRE DE MARCOS CON LA VIUDA?

¿PORQUE MARIA MAGDALENA UNGIO A NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO EN BETANIA? Un detalle a tener en cuenta es que MAGDALENA aparece 12 veces en el nuevo testamento

Busqueda para MAGDALENA

 

1. Mateo 27:56: entre las cuales estaban María MAGDALENA, María la madre de Jacobo y de José, y la madre de los hijos de Zebedeo.


 

2. Mateo 27:61: Y estaban allí María MAGDALENA, y la otra María, sentadas delante del sepulcro.


 

3. Mateo 28:1: Pasado el día de reposo, al amanecer del primer día de la semana, vinieron María MAGDALENA y la otra María, a ver el sepulcro.


 

4. Marcos 15:40: También había algunas mujeres mirando de lejos, entre las cuales estaban María MAGDALENA, María la madre de Jacobo el menor y de José, y Salomé,


 

5. Marcos 15:47: Y María MAGDALENA y María madre de José miraban dónde lo ponían.


 

6. Marcos 16:1: Cuando pasó el día de reposo, María MAGDALENA, María la madre de Jacobo, y Salomé, compraron especias aromáticas para ir a ungirle.


 

7. Marcos 16:9: Habiendo, pues, resucitado Jesús por la mañana, el primer día de la semana, apareció primeramente a María MAGDALENA, de quien había echado siete demonios.


 

8. Lucas 8:2: y algunas mujeres que habían sido sanadas de espíritus malos y de enfermedades: María, que se llamaba MAGDALENA, de la que habían salido siete demonios,


 

9. Lucas 24:10: Eran María MAGDALENA, y Juana, y María madre de Jacobo, y las demás con ellas, quienes dijeron estas cosas a los apóstoles.


 

10. Juan 19:25: Estaban junto a la cruz de Jesús su madre, y la hermana de su madre, María mujer de Cleofas, y María MAGDALENA.


 

11. Juan 20:1: El primer día de la semana, María MAGDALENA fue de mañana, siendo aún oscuro, al sepulcro; y vio quitada la piedra del sepulcro.


 

12. Juan 20:18: Fue entonces María MAGDALENA para dar a los discípulos las nuevas de que había visto al Señor, y que él le había dicho estas cosas.

 

MARIA MAGDALENA SIMBOLIZA A ISRAEL QUE ENGENDRO AL MESIAS/GENESIS 12:3/PACTO ABRAHAMICO

"...serán benditas en ti todas las familias de la tierra", LA TIERRA ES UNA REFERENCIA A ISRAEL

 

La Fiesta de las Naciones

Otro nombre que se le da a la Fiesta de Sukkot (Tabernáculos) es la Fiesta de las Naciones. Sukkot (Tabernáculos) va a ser celebrada por todas las naciones de la tierra durante la era Mesiánica, el Milenio (Zacarías 14:16-18). La celebración de Sukkot por parte de las naciones en el futuro está íntimamente relacionado con el papel y la misión que tiene Israel. El plan de Di-s para el pueblo judío data desde el pacto que El hizo con Abraham (Avraham). En este pacto, Dios prometió que, como está escrito en Génesis (Bereishit) 12:3: "...serán benditas en ti todas las familias de la tierra". De Abraham (Avraham), Di-s levantaría un pueblo, Israel, para llevar bendición a las naciones. Esa promesa fue cumplida en Yeshua, el Mesías, como está escrito en Gálatas 3:8,14,16,29. De hecho, la mejor obra evangelística de la historia del mundo será llevada a cabo por los 144,000 judíos ungidos quienes proclamarán el evangelio (basar) del Reino de los Cielos en Yeshua HaMashiach (Apocalipsis 14:1-7).

http://www.hebroots.org/ch9span.html#CHAP9

 

Israel: Una Luz (Testigo) a las Naciones

Israel fue escogida por Di-s para ser la luz del mundo (Deuteronomio [Devarim] 7:6-8). Di-s dio a Israel la misión de servirle. La razón es muy simple. Di-s quería escoger a un pueblo entre las naciones a través del cual pudiera obrar de tal forma que mostrara Su gloria al mundo. Por esta razón El eligió a Israel y esta es la misión que debe tener todo creyente en el Mesías. Al hacerlo, Di-s puede revelar Su plan de redención a todo el mundo, para que todo el mundo pueda ver que Di-s y Su Mesías Yeshua son luz (Juan 1:1-4; 1 Juan 1:5). Israel fue elegido para ser testigo (luz) al mundo. Esto puede verse en las siguientes Escrituras: Isaías (Yeshayahu) 43:1,10,12,14; Lucas 24:44-49; y Hechos 1:1-8. La misión de Israel es proclamar al mundo que el Di-s de Israel es el único verdadero Di-s y que nadie más nos puede salvar (Hechos 4:10,12).

Israel, como nación, falló en su misión de ser testigo al mundo. No sólo el pueblo desobedeció los mandamientos de Di-s, sino que tampoco llevaron la luz al mundo. Al contrario, el mundo, en general, ha llegado al colmo de odiar al pueblo judío.

Pero en lo individual, aquellos que creyeron y siguieron a Di-s, los judíos fueron fieles a su cometido. Sólo debemos ver la fe de Abraham, Isaac, Jacob, Moisés, los profetas y los reyes, tales como David y Salomón. De hecho, si estudiamos la Biblia, veremos que ésta fue escrita por judíos fieles siervos de Di-s, guiados por el Espíritu Santo (Ruach HaKodesh). Sobre todo, la luz más brillante y el mayor testimonio que el mundo jamás recibió era judío. Su nombre es Yeshua, el Mesías. Ya que Israel dio luz al Mesías, ellos, en esencia, han servido de bendición para todas las naciones, a través de El (Génesis [Bereishit] 12:3; Gálatas 3:8,14,16,29).

Aunque Israel falló como nación en su misión, este error no es permanente. Es un lapsus temporal de su destino de llegar a ser bendición para todas las naciones, lo cual llegará a realizarse en el reinado de mil años del Mesías, conocido como el Reino Mesiánico o Era Mesiánica. Israel es aun el pueblo escogido de Di-s (Romanos 11:25-29) y aun juega un papel en el futuro del mundo (Romanos 11:12,15). El profeta Isaías (Yeshayahu) dijo que en el futuro Israel sería usada por Di-s para llevar el mensaje del Mesías a las naciones, ya que la nación de Israel jugará un papel principal en el reinado de mil años del Mesías (Isaías [Yeshayahu] 62:1-5). Entones, Israel será de bendición para todas las naciones (Malaquías 3:12; Ezequiel [Yechezekel] 34:23-30; Zacarías 8:11-15; Isaías [Yeshayahu] 19:23-25). Jerusalén (Yerushalayim) será el centro espiritual del mundo y esta será la "Epoca Dorada" de Israel, durante la era Mesiánica, ya que el Rey de Jerusalén, el Príncipe de Paz, reinará desde Jerusalén (Yerushalayim) (Isaías [Yeshayahu] 2:2-4; 52:9-10; 62:7-8, Miqueas [Michah] 4:1-3; Salmo [Tehillim] 102:18-21; 125:1-2; 137:5-6). El día vendrá en el cual un Israel restaurado y renovado será nuevamente luz a las naciones, ya que el destino de Israel está ligado al destino del mundo.

http://www.hebroots.org/ch9span.html#CHAP9

NOTEN QUE DESPUES DEL UNGIMIENTO DE BETANIA NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO INGRESO A JERUSALEM RECIBIDO CON RAMOS DE OLIVO, UN RITUAL DEL SEPTIMO DIA DE LA FIESTA DE LOS TABERNACULOS (OSHANAH RABBAH)

 

Hoshana Rabbah (La Gran Salvación)

Hoshana Rabbah (literalmente significa el gran hosanna o los muchos hosannas) es el séptimo día de Sukkot (Tabernáculos). Hoshana Rabbah debía considerarse como una fiesta en sí, pero no lo es a causa de Shemini Atzeret, que se celebra al día siguiente. Sin embargo, en ese día se hacen ciertos rituales especiales que hace que este día sea un día más festivo que los demás. De estas ceremonias, las más importantes son:

 

    • Dar siete vueltas alrededor del altar, llevando las cuatro especias y recitando las oraciones de Hosanna.

       

       

    • Sacudir los sauces.

       

Entendimiento Mesiánico. En Juan (Yochanan) 7:37-38, Yeshua dijo: "Si alguno tiene sed, venga a mí y beba. El que cree en mí, como dice la Escritura, de su interior correrán ríos de agua viva".

En la época de Sukkot, frecuentemente se lee el versículo en Isaías (Yeshayahu) 12:3 que dice: "Sacaréis con gozo aguas de las fuentes de la salvación". Yeshua en hebreo significa "salvación".

La representación de la ceremonia del agua tomó una nueva dimensión cuando Yeshua celebró la Fiesta de Sukkot (Tabernáculos). En el séptimo día de la fiesta, Hoshana Rabbah, que literalmente significa el gran hosanna, la gran salvación", las actividades de la fiesta son bastante diferentes a las de los seis días previos, cuando los sacerdotes daban vueltas alrededor del altar en procesión cantando el Salmo (Tehillim) 118:25. En el séptimo día de la fiesta, se daban siete vueltas alrededor del altar. Es por ello que el día se llama Hoshanah Rabbah, ya que el grito de: "Sálvanos ahora" era repetido siete veces. Yeshua dijo las palabras escritas en Juan (Yochanan) 7:37-39 en el día de Hoshana Rabbah.

Aplicación Espiritual (Halacha). Espiritualmente, en la Biblia se establece una relación entre el agua y el derramamiento del Espíritu Santo (Ruach HaKodesh). Yeshua le dijo a la mujer en el pozo que bebiera del agua viva (Juan [Yochanan] 4:7-14; 6:35; Mateo [Mattityahu] 5:6). La relación entre el agua y el derramamiento del Espíritu Santo (Ruach HaKodesh) es manifestado en el simbolismo de la ceremonia del derramamiento de agua. Isaías (Yeshayahu) 44:3 relaciona el derramamiento de agua con el derramamiento del Espíritu de Di-s. Isaías (Yeshayahu) habla acerca de la tierra árida y relaciona el agua con el Espíritu Santo. Este paralelo también puede apreciarse en Joel (Yoel) 2:23,28; Hechos 2:1-4,14-17; y Ezequiel (Yechezekel) 39:22,27-29. Zacarías 14:8 habla acerca de las aguas vivas. Isaías (Yeshayahu) 12:2-3 habla de sacar agua de la fuente de salvación. Hay una relación entre el agua y el Espíritu en el Salmo (Tehillim) 42:1-4; Zacarías 13:1; y Apocalipsis 7:17. También puede apreciarse en Ezequiel (Yechezekel) 36:24-27.

Yeshua le habló acerca de esto a Nicodemo (Nakdimon) en Juan (Yochanan) 3:1-6. También enseñó al respecto durante la Fiesta de Sukkot (Tabernáculos) en Juan (Yochanan) 4:14 y termina con las palabras en Juan 7:37-39. En la ceremonia del agua, la atención de todas las personas está puesta en el estanque de Silóe. Fue entonces que Yeshua sanó aun ciego de nacimiento (Juan [Yochanan] 9:1-7). Nótese las palabras usadas en Juan 9:5. Este es el último día de la fiesta (Hoshana Rabbah) (Juan 9:14; Levítico [Vayikra] 23:34-36).

http://www.hebroots.org/ch9span.html#CHAP9

ENLACES

Jerusalem nuestra madre

¿PORQ XTO REL. A LA MADRE DE MARCOS CON LA VIUDA?

¿PORQ MAGDALENA UNGE LOS PIES DE JESUS EN BETANIA?

¿PORQUE MARIA MAGDALENA UNGIO A JESUS EN BETANIA?

MARIA MAGDALENA SIMBOLIZA A LA NUEVA JERUSALEM

 


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Reply  Message 32 of 61 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 31/08/2012 00:33
 

IHS/JHS

Publicado por El pescador en 1 enero 2007

Este símbolo IHS o JHS es muy famoso y se usa en multitud de lugares. Su significado es muy sencillo: es la abreviatura del nombre de Jesús. Hoy es precisamente el Dulce Nombre de Jesús, pues a los 8 días de nacer San José y la Virgen, como judíos piadosos y observantes de la Ley que eran lo llevaron al templo para circuncidarlo y le pusieron el nombre que el arcángel San Gabriel había dicho a María: A los ocho días circuncidaron al niño y le pusieron por nombre Jesús, le mismo nombre que el ángel había dicho a María antes de que estuviera encinta (Lucas 2,21); ahora vas a quedar encinta, tendrás un hijo y le pondrás por nombre Jesús (Lucas 1,31).

En hebreo Jesús significa “Dios salva”.

El símbolo IHS o JHS es la abreviatura del nombre de Jesús en letras griegas mayúsculas: IHSOUS, corresponde a las letras griega iota (I: nuestra i latina, se escribe igual), eta (que se escribe en mayúscula como nuestra H: se transcribe y se pronuncia e) y sigma (nuestra s).

La forma JHS se produce simplemente por el cambio de la I a la J.

 

Reply  Message 33 of 61 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 01/09/2012 02:42

BET EMET MINISTRIES

Hebrew For "The House Of Truth"

Craig M. Lyons Ms.D., D.D., M.Div.

bennoah1@verizon.net

TRACING THE SUN THROUGH THE ZODIAC & VIRGO...COULD THIS BE THE ORIGIN FOR THE "JESUS STORY" #10

VIRGO AND JESUS: AUGUST 22 - SEPTEMBER 21

We have been following the path of the Sun through the Constellations and we left off in the previous article with the passage of the Sun through the constellation Leo. We saw that this was the time of the Sun's greatest strength when the Sun goes to the end of the growing season to the time of the harvest. We noticed as the {short description of image}texts of the New Testament progressed revealing the life of "Jesus Christ" that there were abundant teachings concerning this "harvest" and much "harvest terminology" was evident at this stage of the life of Jesus in the "Jesus Story". Notice with me if you will that since the Sun passed through Cancer the Sun has crossed a major divide and darkness is beginning to increase and light is beginning to diminish ever so slowly. But be not mistaken the Ancients noticed this being expert Astronomers. We have seen the Sun "stand still" for 3 days at the Winter solstice as well as 3 days at the Summer solstice and now the Sun is moving to its soon coming death once again on the wheel of the Zodiac as it passes through all 12 houses. But before we get to this part of the solar year and the corresponding part in the "Jesus Story" we saw the Sun in all its glory typified by the "transfiguration" of Jesus as the "personified Sun" on the top of the mountain (meaning the top of the sky at the Summer solstice).

Summer is passing as we watch the Sun recede slowly in its path across the sky as it passes its zenith and as the days get shorter once again. We eventually come to the end of Summer, the month of August, and it's harvest time! We must understand that harvest time is the best time of the year not only for the farmer but for everyone. Harvest time is the time that everyone has been anxiously waiting for. In August the Sun has moved out of Leo, the strong lion of summer, and into a new constellation that represents the harvest since that food which grows out of the virgin soil of the earth. Hence the constellation for harvest time is a female virgin holding a sheath of wheat. The constellation the Sun enters in August is Virgo, the eternal celestial virgin, holding a sheath of wheat representing harvest time. Farmers who till the fields are said to be wedded to this celestial virgin for which they wait for each year. Thus they are known as "husbandmen," and their tools such as hoes and tractors are known as implements of husbandry. Harvest time comes about three quarters of the way through the year, and it is the happiest time of the year. And about three quarters of the way through the Jesus story is his triumphant entry into Jerusalem, which is the happiest part of the story (Mark 11:1-11; Matthew 21:1-11; Luke 19:28-44; John 12:12-16). Everyone knows him and is happy to see him. Jesus’ triumphant entry into Jerusalem is an allegory for the Sun’s triumphant entry into the constellation of Virgo, because that means it’s harvest time, the best time of year. Harvest time is "The Kingdom of Heaven" time which Jesus refers to in earnest as coming soon throughout the story up to here.

Virgo is the only female among the zodiacal constellations, and other than the twins, Castor and Pollux (Gemini), she is the only human figure. Virgo is depicted as a maiden, holding a palm branch or grain stalks in her right and a single ear of wheat in her left. The alpha star is named Spica, “ear of wheat” which is also known as the "star that comes out of Jacob".Virgo is one of the oldest constellations and over time has been equated with every important feminine deity, including Ishtar, Isis, Demeter, Persephone, Medusa, Artemis, and Urania. Allen says, “Those who claim very high antiquity for the zodiacal signs (15,000 years ago), assert that the idea of these titles originated when the Sun was in Virgo at the spring equinox, the time of the Egyptian harvest. Virgo is also the Greek Sophia, goddess of wisdom, and in the Gnostic tradition, she is the Black Madonna, mysterious guardian of feminine wisdom.

This is the time of the year when the harvest is turned into food. As the Sun descends below its peak at its zenith, this is also a time when troubles start to emerge for the "personified Sun" in the form of Jesus in the "Jesus Story". Let us not forget that the Sun is on the move; constantly moving as we find Jesus depicted as a peripatetic Rabbi. As the "darkness" begins to threaten the Sun likewise here we find that the very same adversity manifested by the people who welcomed Jesus in his home town of Nazareth who were suspicious of his wisdom and power.

Matt 13:54-58 54 And when he was come into his own country, he taught them in their synagogue, insomuch that they were astonished, and said, Whence hath this man this wisdom, and these mighty works? 55 Is not this the carpenter's son? is not his mother called Mary? and his brethren, James, and Joses, and Simon, and Judas? 56 And his sisters, are they not all with us? Whence then hath this man all these things? 57 And they were offended in him. But Jesus said unto them, A prophet is not without honour, save in his own country, and in his own house. 58 And he did not many mighty works there because of their unbelief. (KJV)

 

Reply  Message 34 of 61 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 16/11/2012 04:23
 
Her hair was quite important for annointing it seems.

The Messiah
The annointed one

Quote:
Distinct from the Jewish view, Christians believe the "anointed" one referred to in various biblical verses such as Psalm 2:2 and Daniel 9:25-26 is the promised Messiah. According to the Jewish Bible, whenever someone was anointed with the specific Holy anointing oil formula and ceremony described in Exodus 30:22-25, the Spirit of God came upon this person, to qualify him or her for a God-given task. Believing that Jesus was never anointed in this way,[citation needed] some Christians take a spiritual reading of anointed, and believe that Jesus was "anointed" with the Holy Spirit directly.[citation needed] According to the New Testament, Jesus of Nazareth is this Anointed One, the Messiah (John 1:41; Acts 9:22; 17:2-3; 18:5, 18:28). The kings of the Old Testament were anointed with oil and only afterwards did they receive Power through the Holy Spirit that came upon them. Jesus on the other hand, was anointed because the Holy Spirit had come upon Him (Acts 10:38). Jesus was anointed with Power itself. God was pleased that Jesus should be His Son (Matthew 3:16) and Jesus was the anointed of God. So we can differentiate between the kind of power that the kings of Israel and the kind of Power that Jesus (The King of Israel) had – the difference is that the kings were anointed of a human high priest but The King was anointed of God Himself. The Gospels also state that he was physically "anointed" by an anonymous woman who is interpreted by some as Mary Magdalene; however, this anointing was not in the fashion described in Exodus,[citation needed] but rather an anointing done out of affection, which Jesus stated was to prepare him for his burial. The word Christ which is now used as though it were a surname is actually a title derived from the Greek Christos roughly meaning 'anointed' (creamy or greased would be more cognate as translations).


The Egyptian word for crocodile fat was Messeh from which the term Messiah is derived

This ceremony was performed inside the Kings Chamber in the Great Pyramid.

In Hebrew it meant "out from the water", in reference to the crocodiles. The Egyptian word for crocodile fat was Messeh from which the term Messiah is derived. To be anointed with crocodile fat rendered into an oil, was to absorb powerful, unchanging Reptilian energy and assimilate this into the body. Moshe, or Moses, was a ritual title, not a persons name and was a reference to the crocodile fat used in temple and pyramid ceremonies.

See Mistress of the House, Mistress of Heaven: women in ancient Egypt
By Anne K. Capel, Glenn Markoe, Cincinnati Art Museum, Brooklyn Museum

Especially the hairdresser Priestess Inu who is depicted attending Queen Nefru at the Temple of Thebes with oil.
 

Reply  Message 35 of 61 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 16/11/2012 13:57
Most of the early church 'Fathers' seem to be unaware of the issue of the identity postion. ie that of MM being Mary of Bethany being Lukes sinner.

Most of these arguments from the church fathers regarding MM being NOT the same as Lukes sinner, or the anointing woman at Bethany are from arguments of silence. I can list them all if you want me to. Arguments from silence are always very weak arguments.

Several church fathers such as Origen do parallel and identify the anointing at Bethany in Mt. 16:6-13 and Mk. 14;3-9 (woman not named) with John.12 1-8 (specifically named as Mary).

We therefore have to decide how many anointings took place. Is there one, two or even three anointings? Some scholars have even discerned FOUR anointings!

As an example of the confusion Turtullian was evidently convinced there was only one anointing. He tends to 'allegorise' - that is, he kind of 'blends' several elements of various anointings together giving an impression that there was only ONE anointing and thus only one woman.

Be that as it may, the possibility of one woman and two anointings does exist with Origen.

Another argument for more than one anointing is suggested because in one account the head is anointed, in another the feet. Which was the most important?

If we remember Jesus was Jewish, the symbolism of the anointings can be interpreted as follows: that the anointings were rituals of sacrifice, especially when using semeia ('Semeia' (singular 'semeion'), which is Greek for 'signs', the word used to describe Jesus' miracles in the Gospel of John, ie the author of John wants you to see the story he/she is telling in relation to the covenant established with Yahweh and the people of Israel) and that four different parts of the body are used: head, body, hand and feet.

The significance can be said to be as follows:

The head: this equals the consecrated head of the priest, the sacrificial animal or the horns of the altar that represents holiness.
The body: the washed body of the sacrificial animal correlates with the bathed and vested body of the priest, the washed hands and feet of the priest, and the anointed sides of the altar. It is the medium through which God and humanity become possible.
The Hand: this is the semeion for the priestly function, literally the right hand of God.
The Feet: the feet of the sacrificial animal correlate with the base of the altar and the feet of the priest, and represent the profane, that which must be cleansed beofre contact with God may be made. The feet of the sacrificial animal were separated from the body and offered as a 'separate' part of the sacrifice.

In John then, Jesus is replacing the Temple sacrifices. Using these 'signs' one can see a whole different story in John. : ) Especially in relation to his death and burial and what Jesus himself has said he has come 'to do'.

Whether all these anointings in the Gospels are just garbled wrtitngs of the oral accounts, i doubt we will ever know.

This 'identity question' (eg those of Faillon and Corluy) say that according to patristic infomation, the sister of Lazarus is to be found among the women named in the context of the passion accounts, for all women mentioned here in the Gospels with the name Mary are mentioned. From this they deduce that the Mary of the anointings is Mary Magdalene because only she is named in the passion accounts!!!

IMHO, the author of the Gospel of John allows an identification of Mary of Bethany with the anointing woman. Even though there may be several anointings, i believe (at this current time) that there is only one anointing, and the biblical writers are talking about the same event. And in the context of the anointing, how about one anointing where the head and feet are done, but the oral traditions have been remembered differently by different groups? In other words, using semeia, Jesus whole body was being anointed for burial???

The details of the anointings are:

'....it happened in Bethany, at the table of Simon the leper (Mark 14:3-9; Matt. 26: 7-13). Simon the Leper lived in this house with Mary of Bethany and Martha, and presumably Lazarus. Some of those present at the anointing criticized her for the waste, but Jesus praised the act, and it was then that Judas decided to betray him.

Luke, placing the story in an earlier context, says that this “bad woman” washed Jesus’ feet with her tears, dried them with her hair, kissed them and anointed them with perfume; but it is probably the same story, for though it is said to have happened long before Judas’ betrayal and in a slightly different manner, it did happen in the home of a publican named Simon.

How did this event get to be associated with Magdalene? John may provide the answer. He says twice that Mary the sister of Martha and Lazarus of Bethany poured perfume on Jesus’ feet and wiped them with her hair. This happened in her own home, not in the house of a man named Simon, but it was in Bethany, it was during a meal, and Judas did complain about the waste of perfume that could have been sold and the money given to the poor
'.

The Gospel of John says:

John 11: 11 Now a certain man was ill, Lazarus of Bethany, the village of Mary and her sister Martha. 2 It was Mary who anointed the Lord with ointment and wiped his feet with her hair, whose brother Lazarus was ill. 3 So the sisters sent to him, saying, “Lord, he whom you love is ill.” 4 But when Jesus heard it he said, “This illness does not lead to death. It is for the glory of God, so that the Son of God may be glorified through it.”

John 12: Mary Anoints Jesus at Bethany
12 Six days before ithe Passover, Jesus therefore came to Bethany, where Lazarus was, whom Jesus had raised from the dead. 2 So they gave a dinner for him there. Martha served, and Lazarus was one of those reclining with him at table. 3 Mary therefore took a pound of expensive ointment made from pure nard, and anointed the feet of Jesus and wiped his feet with her hair. The house was filled with the fragrance of the perfume. 4 But Judas Iscariot, one of his disciples (he who was about to betray him), said, 5 “Why was this ointment not sold for three hundred denarii and not given to the poor?” 6 He said this, not because he cared about the poor, but because he was a thief, and having charge of the moneybag he used to help himself to what was put into it. 7 Jesus said, “Leave her alone, so that she may keep it for the day of my burial. 8 For the poor you always have with you, but you do not always have me
.”

From the Gospel of John one can see that Mary of Bethany, whom Jesus loved, is the same who anointed Jesus six days before passover with an expensive ointment, and that it seems to be in relation to the raising of Lazarus.

Is Mary of Bethany the same as Mary Magdalene? If one is honest, there is no *direct* evidence that this is so.

Overview:
"How many times was Jesus anointed by a woman?

There are four reports of Jesus being anointed by a woman while he was alive on earth. These appear to describe possibly three separate cases, or perhaps different reports of the same event:

In Luke 7:36-38 and 44-50, a woman wet Jesus’ feet with her tears, wiped them with her hair and anointed them with ointment from an alabaster flask. She is described as a “woman of the city who was a sinner”. The city is not named, but was probably in Galilee as the events surrounding this passage took place in Galilee. This probably took place shortly after Jesus chose his 12 disciples.

In John 12:1-11, Mary of Bethany, the sister of Martha and Lazarus, anointed Jesus’ feet with ointment of pure nard . Judas Iscariot complained about the waste. This anointing took place six days (John 12:1) before the Passover at which Jesus was crucified.

In Matthew 26:6-13 and Mark 14:3-9, an unnamed woman anointed Jesus in the house of Simon the leper in the town of Bethany. She anointed Jesus’ head with very expensive ointment of pure nard from an alabaster flask. In this case it seems that all of Jesus’ disciples complained about the waste, prompting Jesus to defend her action, describing it as a beautiful thing done to anoint him for burial. This anointing took place 2 days (Matthew 26:2 and Mark 14:1) before the Passover at which Jesus was crucified.

There is one more attempted anointing. On the Sunday after Jesus had been crucified, various women came to anoint his dead body with spices and ointments (Matthew 28:1-6, Mark 16:1-6 and Luke 23:55-24:7)"


Thinking about it, especially in the context of the earlier discussion/arguments we had regarding the possible importance of Mary Magdalene in the Gnostic tradition, i wonder now why those accounts do not reflect this very important 'act' of a Mary in these anointing scenes. I would have thought that this most important of events would have been referred to in the Gnostic texts if the community did laud up Mary Magdalene, and if it was Mary Magdalene who did the anointing.
But in the Gnostic texts we have, i do not believe this is hinted at anywhere. It shows the inherent difficulty of seeing which Mary was which in all of these Gospel accounts, whether part of the canon or the apocrypha.

For me, it is only the Gospel of John which makes it clear - it was Mary of Bethany who did the anointing, and it was in readiness for his burial, which would (using semeia) be related to the fact that Jesus, a Jewish Messiah (and revolutionary, if you ask me, in the context of his Jewish 'religion') had come to call his people back to God, to replace the corrupt priesthood of his times, and to establish direct contact with God.

Now Mary of Bethany by all accounts was a fine upstanding citizen, and seemingly quite financially well off if she had her own house. Now, would a Mary like this, be a sinner, a bad woman, or even a 'harlot'.


Last edited by bergeredearcadie on 14 Jun 2010 10:33 pm, edited 3 times in total.

 
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Post subject: Re: Mary Magdalene - 'Beloved Disciple'?
PostPosted: 14 Jun 2010 10:24 pm
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TCP wrote:
wayward wrote:
Pope Gregory the Great, preached a sermon in 591 in which he stated "we believe that this woman (Mary Magdalene) whom Luke calls a female sinner, whom John calls Mary (of Bethany) is the same Mary from whom Mark says seven demons were cast out"

I know that this became the official view of the RCC until 1969, so why did they (the RCC) change on this? Was Pope Gregory stupid? I do not think so, I believe
that the church at that time did except this fact, which is of course what Gregory meant by "we".

Would Gregory and the church have had less information in 591? I don't think so, by 591 the scripture was fully cannonized (well, except for a couple of manuscripts that have no bearing on this). So what information did he have that the church now denys?


You might want to acquaint yourself with "Vatican II", Bill, as clearly you know nothing whatsoever about its purpose or its outcome.

The problem for the conference in 1969 was that Pope Gregory cited no sources whatsoever when he pronounced this conflation in a homily, it was his own judgment call - and it was heavily criticized within the Church of Rome as well as without ever since. The Greek bishops flat-out rejected it (this happened centuries before the Catholic-Orthodox schism rendered the "One Holy Catholic and Apostolic Church" into two camps). So it wasn't a matter of Gregory having "more" or "less" information than what can be read in the canonical gospels today. He made a controversial judgment call that only became part of Catholic doctrine because of who he was - the Bishop of Rome. Centuries later during the reformation of the Roman Calendar of Saints (a process which saw many, many traditional saints "de-canonized" for lack of evidence of their very existence) that conflation was examined and found to be flawed on a logical basis. This is why they changed the Missal - because the anointing story in John identified Mary of Bethany as the anointer, not Mary Magdalene.

Now, you can refuse to accept that 1969 revision if you so choose; but if the conflation holds, then Magdalene is still a harlot. I'm sure you'll do your best to try to maneuver your way out of that conundrum by cherry-picking only those bits from the four anointing narratives that create the picture you wish to paint.

TCP



You know, I don't have a problem with Mary being a Harlot but you still need to show me where it says she was.---Bill

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Reply  Message 36 of 61 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 16/11/2012 14:05
Ahhh yes Tim that scene the Catholic Church identified Mary of Bethany with Magdalene until 1970
and now they have recanted...they recanted the Mary Magdalene was a prostitute....because Gregory just made woman who was a (sinner) was a prostitute...Mel Gibson in his movie The Passion equated Magdalene as the adulteress being stoned

and let me say as a person who has experienced it the Church even though in 1969 they changed their position of which they had for over 1500 years ...still taught Catholic children in Sunday school...Magdalene was a prostitute
it was not till Dan Brown's movie that they stopped this practice all together

Actions speak louder than words


Now here is a question for all of you
of all the scenes to put up in his church...he picks the scenes relating to Mary of Bethany
1. The scene of Lazarus Rising....
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Raising of Lazarus is found in chapter 11 of the Gospel of John

Lazarus is introduced as a follower of Jesus, who lives in the town of Bethany near Jerusalem.[4] He is identified as the brother of the sisters Mary and Martha.

So we are in Mary Magdalene's chapel and this is one of the scenes that Sauniere picked to venerate Mary Magdalene
He believes Mary of Bethany is Mary Magadlene going along with church protocol too

Next encountering Mary, Jesus is moved by her sorrow. The narrator here gives the famous simple phrase, "Jesus wept
and Mary is the one who believes in Jesus over even Martha

Sauniere goes to the next stained glass window
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Gospels of John and Luke in the Christian New Testament. Together with her siblings Lazarus and Martha, she is described as living in the village of Bethany near Jerusalem
In the Gospel of Luke, Jesus visits the home of two sisters named Mary and Martha. Mary is contrasted with her sister Martha, who was "cumbered about many things"[Lk 10:40] while Jesus was their guest, while Mary had chosen "the better part," that of listening to the master's discourse.[1] The name of their village is not recorded, nor any mention of whether Jesus was near Jerusalem:

As Jesus and his disciples were on their way, he came to a village where a woman named Martha opened her home to him. She had a sister called Mary, who sat at the Lord’s feet listening to what he said. But Martha was distracted by all the preparations that had to be made. She came to him and asked, “Lord, don’t you care that my sister has left me to do the work by myself? Tell her to help me!” “Martha, Martha,” the Lord answered, “you are worried and upset about many things, but only one thing is needed. Mary has chosen what is better, and it will not be taken away from her.”

– Luke 10:38-42, New International Version

I said this before Mary is in the seat of a disciple at his feet listening to him and he is treating her like one of his students
I think Jesus saw in her one of his prized pupils and he gave her secret teachings over the others And here we see that the Nag Hammadi's are right ...she was taught on a one to one basis with Jesus

and then Sauniere picked the Anointing of Jesus
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Six days before the Passover, Jesus arrived at Bethany, where Lazarus lived, whom Jesus had raised from the dead. Here a dinner was given in Jesus' honor. Martha served, while Lazarus was among those reclining at the table with him. Then Mary took about a pint of pure nard, an expensive perfume; she poured it on Jesus' feet and wiped his feet with her hair. And the house was filled with the fragrance of the perfume.

But one of his disciples, Judas Iscariot, who was later to betray him, objected, "Why wasn't this perfume sold and the money given to the poor? It was worth a year's wages." He did not say this because he cared about the poor but because he was a thief; as keeper of the money bag, he used to help himself to what was put into it.

"Leave her alone," Jesus replied. "It was intended that she should save this perfume for the day of my burial. You will always have the poor among you, but you will not always have me.”

– John 12:1-8, New International Version
or is the Luke version or is the Mark Version or is it the Matthew version
"I tell you the truth, wherever this gospel is preached throughout the world, what she has done will also be told, in memory of her".[Mt 26:13] [14:9]

or is this window a mixture of all four of the Gospels ?

But Tim your right...he picked this scene for Magdalene and not the MOST IMPORTANT ONE for MAGDALENE where she is identified with her name
at the Resurrection being the First Witness

Isn't it interesting Sauniere never picked that one...maybe he had doubts :wink:
and
I'll go back to the French Oral tradition since we are in France ...from the legend I received by the priest her explaining the panel of Magdalene's life...she is on the boat with Martha and Lazarus going to Marseilles...
Now my French Oral tradition was given to me by a Catholic Priest but if anybody else knows the tradition
Am I wrong wasn't Magdalene in the boat with Martha and Lazarus ...

I'm just going by what did people BELIEVE
What did Sauniere believe? He had a choice putting the Resurrection scene but he didn't. Interesting
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Reply  Message 37 of 61 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 16/11/2012 14:28
The hebrew word "Messiah" or the greek word "Khristos" (or Christ) means the annointed one. Jesus would became the Messiah, another word for king, by being annointed with oil, 1st Sam. 16:13. All four (and there is a fifth) of the examples I had mentioned are of this annointing, one time and by one person, Mary of Bethany. Read the four examples, Matthew 26: 6-13, Mark 14: 3-9, John 12:1-5, and Luke 7: 36-50 and see the similarities between them. With the similarities the differences can be explained by selective editing. Edited because the leaders of the early church believed a woman could not have the role of annointing a Messiah, or King. The reference to the ancient practice of footwashing was a very clever attempt to hide the actual annointing, which was covered very well in the accounts of Matthew and Mark, except for the name of the annointer, which of course is alluded to in the version in the gospel of John as Mary of Bethany.
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Reply  Message 38 of 61 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 16/11/2012 14:33
Sauniere didn't think she was the beloved disciple.

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Both of them are here.

Reply  Message 39 of 61 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 11/12/2012 16:58
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is this transit of Venus of the Sun
Magdalene(love) and the Son (Sun)



Transits of Venus are among the rarest of predictable astronomical phenomena.
Before 2004, the last pair of transits were in December 1874 and December 1882. The first of a pair of transits of Venus in the beginning of the 21st century took place on 8 June 2004 and the next will be on 6 June 2012.

In 1874 Sauniere entered the Seminary
In 1882 Sauniere was Vicar of Alet and a Vicar of Clat

he had experienced two of the transits of Venus

The director of the Observatoire de Marseille, Édouard Stephan, observed the 1882 transit of Venus with the 80-cm telescope, mounted in a dome in the grounds of the observatory on Plateau Longchamp. At first the sky was clear, but in the afternoon clouds started to obscure the sun. Only during ingress there was a momentary break in the clouds. Today, the actual dome is gone, but the telescope is still on display.

Le Clat and Pays de Sauelt is Cathar and Templar country
two churches dedicated to St John the Baptist and three to Saint Mary Magdalene
The Cathars believed Magdalene and Jesus were married

The Lords of Niort ...the de Negre family

27th May 1732 at Niort-de-Sault, the home of the De Negre family, the Abbe Bernard Monge was assassinated. His body, in nightclothes, was found in the early morning by the gate of the presbytere garden. His skull was fractured; he'd been attacked by a cudgel and by fire-irons that had come from the chateau. Abbe Monge had wanted to build a wall, and had been threatened and told not to go ahead by François de Montroux from the chateau. François was the legal guardian of a young woman called Marie de Negre d'Ables.
http://writingaboutrenneslechateau.blog4ever.com/blog/lire-article-322270-2622801-berenger_sauniere_in_the_pays_de_sault.html


Buisson : This little village was a commandery of the Knights Templar
A seal from Provence: the Templars from Roaix, Sérignan ... This knight, Giraud de Chamaret, hoists the templar cross and the "fleur-de-lis". 1234.
Image
a star and fleur de lis

many different Templar seals used
http://en.wikipedia.org/wiki/Knights_Templar_Seal
The Grand Masters of the Knights Templar during the later 12th and the 13th century used a double-sided great seal which showed a representation of The Dome of the Rock (or a circular dome of the Church of the Holy Sepulchre) on one side, and the Order's symbol of two knights on one horse on the other side. This design is first attested as in use by Bertrand de Blanquefort, the order's sixth Grand Master, in 1158, forty years after its foundation, and it remained in use until the dissolution of the order in 1312.

There was also a smaller, single-sided seal, which showed the Dome of the Rock (or the Holy Sepulchre), only.[citation needed]

Different seals were used by provincial masters of the order. According to a papal bull issued by Innocent IV in 1251, it was customary for successive provincial masters to use the same seal. The master of Provence continued to use an Agnus Dei seal, while the seal of the Aragonese master William of Cardona and his successors depicted a knight on horseback, carrying a lance and shield, on which was a cross bearing the legend: S. MINISTRI TEMPLI 1 ARAGON 7 CATALON ("Seal of the minister of the Temple in Aragon and Catalonia").
Image

the Dome of the Rock
Agnus Dei

In heraldry, a Lamb of God (or paschal lamb, or agnus Dei) is a lamb passant proper, with a halo or charged with a cross gules, and the dexter forelimb reflexed over a cross staff from which a pennon of St. George (Argent a cross gules) is flotant. The seals of the Masters of the Temple in England: of Aimery de St Maur, 1200, Robert of Sandford, 1241, Richard of Hastings, 1160–85, and William de la More, 1304, showed the agnus Dei.

SIGILLVM TEMPLI The obverse of a seal used by William de la More, master, 1304, resembles the above text . The reverse, a small oval counter-seal, with beaded borders, shows on the right a couped bust of a bearded man wearing a cap. and have the legend:— TESTIS SUM AGNI ("I am a witness to the Lamb") William de la More, styled frater Willelmus de la More miliciae. The seal is called commune sigillum capituli. The seal symbolic of their vow of poverty, showing two knights riding on one horse appears only to have been used by the order in France; there is no example of its use in England.

Some of the seals of the English Templars were a semi-typical Pascal lamb bearing sometimes, not the flag of St George (or the cross), but the Beauseant, the battle banner of the order. The motto accompanying the seal reads TESTIS SUM AGNI, (not Agnus as is correct), being the lamb of God. The translation of the Latin word AGNI raises several areas of contention, however a similar word AGNITIO translates to "of the nature of the mind or wisdom".

Image

L'Agnus Dei, seal used by Roncelin de Foz. Second part of the XIII th century. Departmental Archives of Marseilles -Bouches du Rhône.

The Double-Headed Eagle is more commonly associated with the highest rank earned by a Scottish Right Mason... Bertram von Esbeck, Master of the Temple in Germany, 1296 depicts an eagle with two six-pointed stars.
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http://andrewgough.co.uk/forum/viewtopic.php?f=1&t=3596&sid=2cbf086b06af82266a181c5d5f90c6d4&start=125

Reply  Message 40 of 61 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 20/12/2012 15:26
 

ATLANTIDA/ATLAS/DOS COLUMNAS DE JACHIN Y BOAZ/ SERPIENTE DE BRONCE/PIRAMIDE/CAT/ GATO/GATE/PUERTA/NUMERO 33/VESCICA PISCIS/SEXO FEMENINO/SANTO GRIAL-ESTA TODO CODIFICADO

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
gate in Simple Gematria Equals: 33 ( g
7
a
1
t
20
e
5
)
 
GEMATRIA DE GATE ES 33
 
¿QUE RELACION ESPIRITUAL EXISTE ENTRE LA SERPIENTE DE BRONCE Y EL MAR DE BRONCE?
 
 
 Juan 3:14: Y como Moisés levantó la SERPIENTE en el desierto, así es necesario que el Hijo del Hombre sea levantado, (Cristo esta haciendo referencia al HIJO DEL HOMBRE EN TERCERA PERSONA. ¿PORQUE?)
Génesis 3:14: Y Jehová Dios dijo a la SERPIENTE: Por cuanto esto hiciste, maldita serás entre todas las bestias y entre todos los animales del campo; sobre tu pecho andarás, y polvo comerás todos los días de tu vida.
 
 
CATOLICO/CAT-OLICO/CAT-EDRAL/CAT/GATO-EL OJO DEL GATO TIENE LA MISMA FORMA QUE LA DEL SEXO FEMENINO "VESCICA PISCIS"
 

Nebulosa Ojo de Gato

 
New York City Rockefeller Center 05 Atlas Statue And St Patricks Cathedral 


Es una simbología relacionada en parte con España. Según la mitología griega, Hércules en su viaje a la Península Ibérica se atrevió a robar la fruta sagrada que cuidaban las Hespérides, hijas de Atlas, fundador de la Atlántida, cumpliendo así la profecía sobre el fin de ese reino de titanes, como estaba anunciado. Este relieve del Museo de Olimpia muestra maravillosamente este episodio. Hércules sujeta el cosmos ayudado por la diosa Atenea, que le pone un almohadón en la espalda, mientras el mismo Átlas le trae las frutas de las Hespérides. Es una versión muy peculiar del mito, pues Átlas coopera en su propia destrucción, y sitúa en España, Hesperia, ese jardín prohibido.

Durante cincuenta años de su vida, el profesor Schulten efectuó investigaciones históricas y arqueológicas en la Península Ibérica en búsqueda de la Atlántida, y los últimos hallazgos parecen apoyar su hipótesis de que el reino andaluz de Tartessos, desaparecido en el siglo VI antes de Cristo, coincidía con la descripción que nos dejó Platón en el Timeo:

“(…) Sabios reyes habían formado en esta Atlántida una vasta y maravillosa potencia que dominaba toda aquella tierra además de otras muchas islas, y algunas comarcas del continente, apoderándose de todas, desde Libia al Egipto, y de Europa hasta Tirrenia (…) Empero sobrevinieron diluvios y terremotos, y en un solo día y en una sola noche fatal, todos aquellos guerreros fueron tragados por la tierra abierta. Desapareció la Atlántida y he aquí por qué aun hoy no se puede recorrer y explorar aquel mar, encontrando la navegación un escollo en el fangoso lodo que dejó la tierra al abismarse”.

  • La correlación del Toro y la diosa, incluyendo la sangre del Toro siendo entregada a la Luna para la fructificación, también puede ser explicada a través de la coexistencia de su objetivo del procreativo. Cuando la cabeza del Toro es vista desde una perceptiva frontal, su cráneo y cuernos exhiben un asombroso parecido a los órganos uterinos de la hembra humana.
  • PUSSY CAT/VESCICA PISCIS/SEXO FEMENINO
    Vesica piscis
    TAURO/TORO/PLEYADES/7 COLINAS DEL VATICANO
    Image

    Fermentation - nigredo - bread and wine of Christ

    Image


    Image


    Image

    La vesica piscis (vejiga de pez en latín) es un símbolo hecho con dos círculos del mismo radio que se intersecan de manera que el centro de cada círculo está en la circunferencia del otro. Esta forma se denomina también mandorla (que significa "almendra" en italiano).
     
    APOCALIPSIS 3:14 (NUMERO PI) (7 IGLESIAS/PLEYADES/TAURO/TORO)
    3:14 Y escribe al ángel de la iglesia en Laodicea: He aquí el Amén, el testigo fiel y verdadero, el principio de la creación de Dios, dice esto: (Numero PI=3.14. La iglesia de LA-ODICEA era una de las 7 IGLESIAS/PLEYADES ubicadas en ASIA MENOR/ANATOLIA/MONTE DE ARARAT. LAS 7 IGLESIAS TIENEN UN FUERTE NEXO CON EL ARCA DE NOE. LA GRAN PIRAMIDE ESTA DISEÑADA EN FUNCION AL MONTE DE ARARAT. Incluso observen tambien que LA-ODICEA comienza con la L/ESCUADRA Y A/COMPAS. Osea que en su mismo nombre esta CODIFICADA LA ALQUIMIA, osea la cuadratura de un circulo o cubicacion de una esfera que es la escalera de JACOB. CASA DE DIOS Y PUERTA DEL CIELO. LA GRAN PIRAMIDE, INCREIBLEMENTE, TIENE UN ORIGEN CIEN POR CIENTO CRISTIANO.)
    1 DE REYES 8
    7:21 Estas columnas erigió en el pórtico del templo; y cuando hubo alzado la columna del lado derecho, le puso por nombre Jaquín, y alzando la columna del lado izquierdo, llamó su nombre Boaz.
    7:22 (NUMERO PI) Y puso en las cabezas de las columnas tallado en forma de lirios, y así se acabó la obra de las columnas.
     
    Image
     

    7:23 Hizo fundir asimismo un mar de diez codos de un lado al otro, perfectamente redondo; su altura era de cinco codos, y lo ceñía alrededor un cordón de treinta codos.

    7:24 Y rodeaban aquel mar por debajo de su borde alrededor unas bolas como calabazas, diez en cada codo, que ceñían el mar alrededor en dos filas, las cuales habían sido fundidas cuando el mar fue fundido.
    7:25 Y descansaba sobre doce bueyes; tres miraban al norte, tres miraban al occidente, tres miraban al sur, y tres miraban al oriente; sobre estos se apoyaba el mar, y las ancas de ellos estaban hacia la parte de adentro.
    7:26 El grueso del mar era de un palmo menor, y el borde era labrado como el borde de un cáliz o de flor de lis; y cabían en él dos mil batos.
     Everything is Connected and there are no
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    GOD IS LOVE/DIOS ES AMOR
    LA VERDAD OS HARA LIBRE
    PAREMOS DE DEMONIZAR AL QUE PIENSA DISTINTO
     
     
     
     
     
     
     
     
    LA INFLUENCIA DE ESPAÑA (COLUMNAS DE HERCULES) EN LA INDEPENDENCIA DE EEUU EVIDENCIAN QUE LA MISMA ES LA NUEVA ATLANTIDA. ES POR ESTO QUE DE DICHA NACION SALIO LA MAYOR PREDICACION DEL EVANGELIO A NIVEL MUNDIAL, INCLUIDO EL CODIGO DA VINCI.

    Reply  Message 41 of 61 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 21/12/2012 18:09
     
     
    DINERO/DENARIO/DIANA/DINA, LA HIJA  DE JACOB
     
    EL SANTO GRIAL TIENE UN FUERTE NEXO CON EL CAPITALISMO. FIJENSE QUE FUE JUDAS QUE DEFENDIO A LOS POBRES EN JUAN 12 EN CONTEXTO AL UNGIMIENTO DE BETANIA.
    Juan
    12:1 Seis días antes de la pascua, vino Jesús a Betania, donde estaba Lázaro, el que había estado muerto, y a quien había resucitado de los muertos.
    12:2 Y le hicieron allí una cena; Marta servía, y Lázaro era uno de los que estaban sentados a la mesa con él.
    12:3 Entonces María tomó una libra de perfume de nardo puro, de mucho precio, y ungió los pies de Jesús, y los enjugó con sus cabellos; y la casa se llenó del olor del perfume. (JESUCRISTO DEJO QUE MARIA MAGDALENA GASTE POR UN PERFUME MUY CARO MUCHO DINERO (FIESTA DE LOS TABERNACULOS/PROSPERIDAD). EL PATRIARCADO DETRAS DE LA DEMONIZACION DE LA MUJER TAMBIEN ESTA LA DEMONIZACION DEL DINERO)
    12:4 Y dijo uno de sus discípulos, Judas Iscariote hijo de Simón, el que le había de entregar:
    12:5 ¿Por qué no fue este perfume vendido por trescientos denarios, y dado a los pobres? (JUDAS, EL QUE TRAICIONO A CRISTO ERA DEFENSOR DE LOS POBRES. QUE CURIOSO. SERA POR ESO QUE LOS "DEFENSORES DE POBRES" QUE TENEMOS SON PROGRES TRUCHOS QUE VIVEN CON EL MAYOR CONSUMO. ¿SON DEFENSORES DE POBRES O SON LADRONES?)
    12:6 Pero dijo esto, no porque se cuidara de los pobres, sino porque era ladrón, y teniendo la bolsa, sustraía de lo que se echaba en ella. (EL PROTOTIPO DEL POLITICO/POLITICA ARGENTINO/ARGENTINA. MACHISTA Y LADRON. EN REALIDAD NO AMA AL POBRE Y EN  ESTE CONTEXTO TAMPOCO AMA A LA ESPOSA DE CRISTO QUE ES MARIA MAGDALENA Y SU ORO QUE ES EL GRIAL) 
    12:7 Entonces Jesús dijo: Déjala; para el día de mi sepultura ha guardado esto.
    12:8 Porque a los pobres siempre los tendréis con vosotros, mas a mí no siempre me tendréis.
    12:9 Gran multitud de los judíos supieron entonces que él estaba allí, y vinieron, no solamente por causa de Jesús, sino también para ver a Lázaro, a quien había resucitado de los muertos.
     
    SEGUN LEVITICO 23 LA FIESTA DE LOS TABERNACULOS ES LA FIESTA DE LA PROSPERIDAD. EL ORO ES EL GRIAL. Diana, cuyo templo estaba en EFESO, que era la CITY DE ROMA. LA CONSPIRA-SION CONTRA MARIA MAGDALENA TIENE UN FUERTE NEXO CON EL CAPITALISMO. RECORDEMOS QUE WASHINGTON D.C. esta en el ESTADO DE COLUMBIA (PALOMA DE NOE). La tierra de COLUMBIA fue donada por los estados de MARYLAND Y VIRGINIA. El ARCA DE NOE tiene un fuerte nexo con ASIA MENOR, OSEA ANATOLIA, adonde estaba ubicada EFESO y las otras seis ciudades de APOALIPSIS 2,3 CON fuerte relacion con las pleyades, osea las 7 palomas u iglesias. Concretamente WASHINGTON. D.C, EL VATICANO, TOKIO, ESTAMBUL, JERUSALEM Y FILADELFIA, ciudades ubicadas sobre 7 colinas tienen ESTE MENSAJE ESOTERICO CON REFERENCIA AL ARCA DE NOE. Otro detalle a tener en cuenta es que el VATICANO esta sobre el MONTE CAPITOLINO. ¿DE DONDE DERIVA EL TERMINO CAPITAL? Aparentemente de GENESIS 8:5 (CUMBRE DE LOS MONTES/ROSH) CON nexo CON SIRIO.
     

    DECIMO MANDAMIENTO

    Éxodo 20:17: No codiciarás la casa de tu prójimo, no codiciarás la MUJER de tu prójimo, ni su siervo, ni su criada, ni su buey, ni su asno, ni cosa alguna de tu prójimo.

    ENLACES

    Sexualidad en la Torá

    Escalera de Jacob-Alquimia entre el cielo y tierra

    El matrimonio y la familia

    Fornicación -Septimo mandamiento

    DECIMO MANDAMIENTO-LA ENVIDIA

    LA BIBLIA ES UN LIBRO ESOTERICO

    ¿El anticristo viene de la tribu de Dan?

    EL SHABBAT ES LA NOVIA (EDAD MESIANICA-ATID LAVO)


     MASONES/TEMPLARIOS MANEJAN EL MUNDO-CONSPIRACION

    ANNETTE MORENO un angel llora (EN FUNCION A LA ESCALERA DE JACOB)

    ¿PORQ XTO REL. A LA MADRE DE MARCOS CON LA VIUDA?

    ¿LA VIUDA (JUAN MARCOS) ES REINA DEL CIELO?

    MARIA MAGDALENA SIMBOLIZA A LA NUEVA JERUSALEM

    ¿cuales son los nombres de los apostoles?

    Mt 3:11, texto koiné restaurado

    La Caída de Jericó

    ¿Efraim esta relacionado con los gentiles?

    RESTAURANDO LAS DOS CASAS DE ISRAEL


    Respuesta  Mensaje 32 de 56 en el tema 
    De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 14/12/2012 11:21
    EL REY DAVID, al codiciar y robarle la mujer a URIAS EL HITITA, es una referencia al 10mo mandamiento "NO CODICIARAS LA MUJER Y LA CASA DE TU PROJIMO" que es una obvia referencia ESOTERICA A LA CONSPIRACION CONTRA EL SANTO GRIAL YA QUE EN CIERTA FORMA LA TRADICION (DERECHA RELIGIOSA) "CODICIO/$$$$$" LA MUJER Y EL HIJO.
     
    LA CASA ES UNA OBVIA REFERENCIA AL HIJO
     

    Reply  Message 42 of 61 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 19/01/2013 05:43
     
    Father Silence wrote:
    roscoe wrote:
    Be this as it may, who gives a sh_t. It gets tolerated on this thread because FMH999 isn't saying anything and the Delacroix painting is in a cathedral that is firmly planted on the Roseline meridian.
    The Paris Meridian passes about 100 metres from St. Sulpice. The meridian in your diagram refers only to the gnomon in the floor of the church.

    Father Silence


    Yes and it's called the Rose Line. Please keep up.


    Image
    St Germain des Pres
    Image
    Saint Sulpice.

    Quote:
    "turn around passing the site of the rose of the P to that of the S, then from the S to the P ... and the spiral in my mind becoming like a monstrous octopus expelling its ink,"
    Le Serpent Rouge.

    The Rose Line passes through both St Germain des Pres and Saint Sulpice. The Paris meridian passes through the Observatory.

    Image

    Image
    P to the S and the summer solstice. The summer solstice occurs during Cancer. The sign for Cancer in ancient Greek astrology is an Octopus.

    Incidently the street between St Germain des Pres and Saint Sulpice is called Rue Lobineau. The Abbey of Saint Germain des Pres outside ancient Paris was the former burial place of the Merovingian kings.

    From 1275 to 1636, the pillory of the Abbey was located in the current Place d'Acadie,
     

    Reply  Message 43 of 61 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 03/02/2013 02:19
    DESDE LA "VIRGEN DE LOURDES" HASTA EL AÑO 2011 TENEMOS 153 AÑOS. RECORDEMOS QUE DESDE EL 11 DE SEPTIEMBRE HASTA EL 11 DE FEBRERO TENEMOS 153 DIAS-DESDE YOM KIPUR HASTA PURIM TAMBIEN TENEMOS 153 DIAS. EL 9/11/01 FUE EN YOM KIPUR-BERNARDITA/NARDO/ UNGIMIENTO DE BETANIA
     
     

    La historia de la aparición de la Virgen de Lourdes es, también, la maravillosa historia de una niña llamada Bernardita, pobre, ignorante y quebrantada de salud, pero elegida por Dios para una gran misión.

    Un 11 de febrero de 1858, el último día de Carnaval, en una mañana fría y lluviosa, Bernardita, su hermana y una amiga se dirigieron al bosque a buscar leña para calentar la casa.

    Mientras que su hermana Antonieta y su amiga Juana cruzaban el río Gave para buscar leña, Bernardita se quedó sentada en una roca, al pie de la Gruta de Massabielle. Allí comienza la maravillosa historia.

    Cuando descansaba, Bernardita oyó un sordo ruido como proveniente de un trueno lejano. Intrigada, miró a su alrededor y no vió nada, pero entonces, el ruido se presentó nuevamente y cuando Bernardita volteó hacia la Gruta observó como un rosal silvestre que estiraba sus ramas por una abertura de la roca, se agitaba como sacudido por un fuerte viento. Al mismo instante, del fondo de la gruta salió una inmensa nube dorada y tras ella, una joven señora que se posó en la rama más alta del rosal.

    La señora era bellísima. Llevaba un vestido blanco, sujeto al cuello por un cordón de seda, también blanco, y una ancha cinta azul a la cintura, con un precioso velo blanco que le bajaba de la cabeza a los pies. Tenía las manos juntas con un rosario de perlas blancas y sobre los pies desnudos, que asomaban por debajo del vestido, fulguraban dos grandes rosas de oro.

    La señora sonrió a Bernardita y le hizo una señal para que se acercara. Bernardita cerró los ojos y los volvió a abrir. No estaba soñando, la señora era real. Instintivamente, sacó el rosario del bolsillo y se puso a rezar. Seguidamente, la señora hizo un gesto de aprobación y empezó también a rezar el rosario. Terminado el rezo, la señora retrocedió hacia el interior de la gruta y desapareció en una nube dorada.

    Bernardita comentó lo sucedido a Antonieta y a Juana, y les hizo prometer que no contarían nada. Sin embargo, las niñas no pudieron contenerse y rápidamente la noticia se corrió como pólvora.

    Bernardita había prometido a la señora ir a la gruta durante 15 días seguidos y así lo hizo. Mientras tanto, la curiosidad de los habitantes del pueblo de Lourdes y otros poblados vecinos aumentaba y cada día era mayor el número de personas que acompañaban a la niña a la gruta.

    Aunque únicamente la pequeña niña podía ver a la señora, las demás personas eran testigos de la transformación que Bernardita sufría cuando estaba ante la gruta. En otras palabras, entraba en éxtasis, su cara se quedaba pálida pero resplandeciente, y hermosa como la de un ángel. Su mirada fija en la entrada de la cueva acompañada de una expresión de serenidad y alegría.

    Bernardita fue a ver al obispo, quien le pidió una prueba: "la señora debía hacer florecer un rosal en presencia de todos los testigos que acudían a la gruta". Sin embargo, esta prueba no fue concedida. En su lugar, la señora dio una prueba mucho más valiosa y perdurable: el último día de los quince, la señora pidió a Bernardita que cavara con sus manos la tierra al pie de la gruta, la niña obedeció e inmediatamente comenzó a brotar un manantial al pie de la gruta. Las personas comenzaron a tomar de esa agua para llevar a los enfermos y ese mismo día los primeros milagros sucedieron: un hombre ciego lavó sus ojos con el agua y pudo ver nuevamente, una mujer bañó a su hijo paralítico y éste pudo caminar.

    En lo sucesivo fueron muchos los milagros que sucedieron y que aún hoy, más de un siglo después, siguen sucediendo en la Gruta de Massabielle, en Lourdes, Francia.
    http://www.facebook.com/notes/virgen-de-lourdes/resumen-de-lourdes/229118250214

    Reply  Message 44 of 61 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 16/04/2013 04:08
     
     
    'Galactica' => Galactic

    [Dark Horse Nebula at Ophiuchus' 'big foot']

    .
    'Eye of Jupiter' (BSG):
    Religious artifact left by '13th tribe' (split from other 12 tribes)
    Ophiuchus:
    So-called '13th sign of Zodiac' (split from traditional 12 signs)
    Eye of Jupiter  Ophiuchus
    .
     
    Sun at Ophiuchus 'big foot' & major shoe/foot incident in Iraq

    Italy = Big foot/leg/boot country


    In Roman mythology Aquila is Jupiter's companion eagle
    ...flying in Milky Way Galaxy

    .
    Aquila rises just before the Sun at the winter solstice of the Great Celestial Conjunction era-2012

    VIRGEN DE GUADALUPE PISA LA SERPIENTE. HAY UN OBVIO NEXO ESOTERICO CON APOCALIPSIS 12 Y GENESIS 3:15

     

    ESTA TODO CODIFICADO PARA GLORIA DE YHWH. NADA ES CASUALIDAD.
     
     
     

    IMPRESIONANTE NEXO DE ITALIA CON OPHIUCO Y CON MEXICO. ESO EXPLICA DE LA SIMILITUD DE LA BANDERA MEXICANA CON LA ITALIANA.

     
     
     
    big foot in Simple Gematria Equals: 74 ( b
    2
    i
    9
    g
    7

    0
    f
    6
    o
    15
    o
    15
    t
    20
    )
    GEMATRIA BIG (297)=GEMATRIA MARIA MAGDALENA
    INCLUSO LA SUMA DE "BIG FOOT" ESTA INTERRELACIONADA CON LA INDEPENDENCIA DE ESTADOS UNIDOS. ES UNA REFERENCIA A OPHIUCO, EN SU POSICION NOCTURNA EL 4/7 O 7/4. OPHIUCO ES LA SERPIENTE. DE ALLI TAMBIEN VIENE EL SIGNO $, OSEA LA SERPIENTE.
    FOOT=PIES
    UNGIMIENTO DE MAGDALENA EN LOS PIES DE CRISTO EN BETANIA TIENE QUE VER CON LA INDEPENDENCIA DE EEUU
    FOOT=PIES (DOS OJOS)
    foot in Simple Gematria Equals: 56 ( f
    6
    o
    15
    o
    15
    t
    20
    )
    20/6 (20 DE JUNIO) SOLSTICIO
     
    NUMERO 47

    Reply  Message 45 of 61 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 19/04/2013 17:40
     
     
    LOS PIES DE CRISTO UNGIDOS POR MAGDALENA EN BETANIA ESTAN CODIFICADOS EN LA SUPERFICIE DE ITALIA Y DE LA PROVINCIA DE SANTA FE (MISTERIO DE LA FE) EN LA REPUBLICA ARGENTINA
    ¿PORQUE MARIA MAGDALENA UNGE LOS PIES DE JESUS EN  
    EL OJO OMNISCIENTE EN LA PARTE SUPERIOR SIMBOLIZA AL SANTO GRIAL Y LA PIRAMIDE A MARIA/MARIA MAGDALENA. EL GRIAL PRIMERO FUE JESUCRISTO Y LUEGO JUAN MARCOS. La Piramide tiene un fuerte contexto con MARIA MAGDALENA PRINCIPALMENTE en el contexto a su ASUNCION EL 15 DE AGOSTO, dia numero 227=22/7=3.14=PI con UNA OBVIA REFERENCIA A LA FESTIVIDAD DE LOS TABERNACULOS EN SU OCTAVO DIA, SIMCHAT TORA O REGOCIJO EN LA TORA, el 22 del septimo mes tambien interrelacionado con el NUMERO PI EN UN CONTEXTO AL SALMO 119 , REGOCIJO EN LA TORA.


     
    OBSERVEN QUE LA  VIRGEN TIENE FORMA DE CERRADURA. LA CORONA QUE LLEVA EN LA MISMA ES EL GRIAL. En funcion al cuarto dia de la creacion EL SOL/JACOB Y LA LUNA/RAQUEL (GENESIS 37) y las 12 estrellas son los 12 hijos. Segun EXODO 4:22 ISRAEL ES EL GRIAL MISMO O EL MESIAS MISMO. ISTAR/ISHTAR ES LA MADRE DE UNA ESTRELLA/GRIAL. La misma plaza de SAN PEDRO, en la parte superior de la PIRAMIDE/CERRADURA observen que tiene 8 puntas/salmo 119. EL CODIGO ES UN OBVIO NEXO CON EL ARCA DE NOE EN EL CONTEXTO DEL MONTE DE ARARAT. DICHA ARCA ES LA MISMA PLAZA DE SAN PEDRO, O MARTE EN LA PARTE SUPERIOR DE ISIS, O EL OJO OMNISCIENTE QUE APARECE EN LA PARTE SUPERIOR DE LA PIRAMIDE DEL BILLETE DE UN DOLAR O LA PIEDRA ANGULAR DE LA GRAN PIRAMIDE DE GIZE O EL OBELISCO QUE TIENE WASHINGTON D.C EN CONTEXTO A VIRGO Y ARTURO. RECORDEMOS QUE EL MISMO SIMBOLIZA A SPICA/ESPIGA DE TRIGO QUE ES EL MISMO GRIAL.
    22 Entonces dirás a Faraón: "Así dice el SEÑOR: "Israel es mi hijo, mi primogénito. 23 'Y te he dicho: "Deja ir a mi hijo para que me sirva", pero te has negado a dejarlo ir. He aquí, mataré a tu hijo, a tu primogénito.
     
     
     
    EL MISMO VATICANO ESTA DISEÑADO EN FUNCION A LA VIRGEN. EL CIRCULO SUPERIOR ES LA PLAZA DE SAN  PEDRO. EN CONTEXTO A APOCALIPSIS 12 (12 ESTRELLAS/ISRAEL) SOBRE SU CABEZA Y EN CONTEXTO A EXODO 4:22 LA PIRAMIDE ES ISRAEL MISMO. EL MESIAS TAMBIEN ES ISRAEL/VENCEDOR. EL DOLAR TAMBIEN TIENE ESTE MISMO PATRON. YHWH MANEJA TODO. LA LLAVE DE DAVID ES LA MISMA ESPOSA DE DAVID BETZABE (MADRE DE SALOMON). POR ESTA CAUSA JUSTAMENTE EEUU SE INDEPENDIZO EN PHILADELPHIA (APOCALIPSIS 3) . EN EL SANTORAL CATOLICO EL 4 DE JULIO ES EL DIA DE BETZABE
     
     
     
     
     
    Image
     
    EN ISIS SE VE EL MISMO PATRON. MARTE/MARS/HORUS/BENJAMIN
     
     
    ¿PORQUE USTED CREE QUE SE LLAMA MARCOS/MARTES EL HIJO DE CRISTO Y MARIA MAGDALENA?
     
     
     
     
     
     
     
    'Galactica' => Galactic

    [Dark Horse Nebula at Ophiuchus' 'big foot']

    .
    'Eye of Jupiter' (BSG):
    Religious artifact left by '13th tribe' (split from other 12 tribes)
    Ophiuchus:
    So-called '13th sign of Zodiac' (split from traditional 12 signs)
    Eye of Jupiter  Ophiuchus
    .
     
    Sun at Ophiuchus 'big foot' & major shoe/foot incident in Iraq

    Italy = Big foot/leg/boot country


    In Roman mythology Aquila is Jupiter's companion eagle
    ...flying in Milky Way Galaxy

    .
    Aquila rises just before the Sun at the winter solstice of the Great Celestial Conjunction era-2012

    VIRGEN DE GUADALUPE PISA LA SERPIENTE. HAY UN OBVIO NEXO ESOTERICO CON APOCALIPSIS 12 Y GENESIS 3:15

     

    ESTA TODO CODIFICADO PARA GLORIA DE YHWH. NADA ES CASUALIDAD.
     
     
     

    IMPRESIONANTE NEXO DE ITALIA CON OPHIUCO Y CON MEXICO. ESO EXPLICA DE LA SIMILITUD DE LA BANDERA MEXICANA CON LA ITALIANA.

     
     

    Babilonia/babel estaba ubicada en la mesopotamia asiatica en el paralelo 33, que es el PARALELO DE LA PRODUCCION DEL VINO A NIVEL MUNDIAL. EN LA ARGENTINA, ROSARIO, QUE ESTA EN LA PROVINCIA DE SANTA FE, AL BORDE DEL RIO PARANA (MONTE PARAN TIENE MUCHO NEXO EN LA TORA CON EL GRIAL) ESTA EN EL MISMO PARALELO QUE MENDOZA Y VIÑA DEL MAR (PRODUCTORES DE VINO EN AMERICA DEL SUR). En la misma MISA CATOLICA, en el contexto al SACRIFICIO DE LA MISA, cuando el sacerdote hace referencia a expresiones de la SANTA CENA, SE GOLPEAN LAS CAMPANILLAS DOS VECES EN TRES OPORTUNIDADES (obvia referencia al numero 33 que es tambien sinonimo de la SEÑAL DE JONAS). LO INCREIBLE ES QUE POSTERIORMENTE DESPUES SE hace referencia al MISTERIO DE NUESTRA FE (OBVIO NEXO CON EFESIOS 5) A LO QUE LOS FIELES RESPONDEN "ANUNCIAMOS TU MUERTE, PROCLAMAMOS TU RESURRECCION, VEN SEÑOR JESUS" QUE ES UNA EXPRESION DE APOCALIPSIS 22:16,19 en el contexto a VENUS, LA ESTRELLA DE LA MAÑANA. ESTA TODO CODIFICADO PORQUE HAY UN DIOS TODOPODEROSO QUE QUIERE QUE EL MUNDO ENTIENDA EL GRIAL.

     
     
    INCLUSO observen que tambien tiene forma de PIE, OSEA UNA EFERENCIA AL SOLSTICIO DE INVIERNO EN EL HEMISFERIO NORTE. ROSARIO, EN LA PROVINCIA DE SANTA FE ("MISTERIO DE NUESTRA FE", AL BORDE DE LA MESOPOTAMIA ARGENTINA, EN EL PARALELO 33. ¿USTED AMIGO CREE QUE TODO ESTO ES CASUALIDAD O CAUSALIDAD?

    Reply  Message 46 of 61 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 09/06/2013 16:16
    1 Reyes
    17:1 Entonces Elías tisbita, que era de los moradores de Galaad, dijo a Acab: Vive Jehová Dios de Israel, en cuya presencia estoy, que no habrá lluvia ni rocío en estos años, sino por mi palabra.
    17:2 Y vino a él palabra de Jehová, diciendo:
    17:3 Apártate de aquí, y vuélvete al oriente, y escóndete en el arroyo de Querit, que está frente al Jordán.
    17:4 Beberás del arroyo; y yo he mandado a los cuervos que te den allí de comer.
    17:5 Y él fue e hizo conforme a la palabra de Jehová; pues se fue y vivió junto al arroyo de Querit, que está frente al Jordán.
    17:6 Y los cuervos le traían pan y carne por la mañana, y pan y carne por la tarde; y bebía del arroyo.
    17:7 Pasados algunos días, se secó el arroyo, porque no había llovido sobre la tierra.
    17:8 Vino luego a él palabra de Jehová, diciendo:
    17:9 Levántate, vete a Sarepta de Sidón, y mora allí; he aquí yo he dado orden allí a una mujer viuda que te sustente. (La viuda de SAREPTA es TIPO DE MARIA MAGDALENA. SIDON ESTA EN EL ACTUA LIBANO, LA ANTIGUA FENICIA EN EL PARALELO 33)

    17:10 Entonces él se levantó y se fue a Sarepta. Y cuando llegó a la puerta de la ciudad, he aquí una mujer viuda que estaba allí recogiendo leña; y él la llamó, y le dijo: Te ruego que me traigas un poco de agua en un vaso, para que beba. (La leña tiene un nexo sabatico, en contexto a la PUERTA (escalera de Jacob). El vaso incluso le da un contexto con el GRIAL, YA QUE LA MUJER ES EL RECIPIENTE O TABERNACULO. FIJENSE que la palabra TABERNACULO tiene connotacion con el vino, osea la santa cena, osea el SANTO GRIAL. EL SHABBAT ES LA NOVIA)
    49. Número 15:32: Estando los hijos de Israel en el desierto, hallaron a un hombre que recogía leña en día de reposo.

    50. Número 15:33: Y los que le hallaron recogiendo leña, lo trajeron a Moisés y a Aarón, y a toda la congregación;

    17:11 Y yendo ella para traérsela, él la volvió a llamar, y le dijo: Te ruego que me traigas también un bocado de pan en tu mano.
    17:12 Y ella respondió: Vive Jehová tu Dios, que no tengo pan cocido; solamente un puñado de harina tengo en la tinaja, y un poco de aceite en una vasija; y ahora recogía dos leños, para entrar y prepararlo para mí y para mi hijo, para que lo comamos, y nos dejemos morir.
    17:13 Elías le dijo: No tengas temor; ve, haz como has dicho; pero hazme a mí primero de ello una pequeña torta cocida debajo de la ceniza, y tráemela; y después harás para ti y para tu hijo.
    17:14 Porque Jehová Dios de Israel ha dicho así: La harina de la tinaja no escaseará, ni el aceite de la vasija disminuirá, hasta el día en que Jehová haga llover sobre la faz de la tierra.
    17:15 Entonces ella fue e hizo como le dijo Elías; y comió él, y ella, y su casa, muchos días.
    17:16 Y la harina de la tinaja no escaseó, ni el aceite de la vasija menguó, conforme a la palabra que Jehová había dicho por Elías.
    17:17 Después de estas cosas aconteció que cayó enfermo el hijo del ama de la casa; y la enfermedad fue tan grave que no quedó en él aliento.
    17:18 Y ella dijo a Elías: ¿Qué tengo yo contigo, varón de Dios? ¿Has venido a mí para traer a memoria mis iniquidades, y para hacer morir a mi hijo?
    17:19 El le dijo: Dame acá tu hijo. Entonces él lo tomó de su regazo, y lo llevó al aposento donde él estaba, y lo puso sobre su cama.
    17:20 Y clamando a Jehová, dijo: Jehová Dios mío, ¿aun a la viuda en cuya casa estoy hospedado has afligido, haciéndole morir su hijo?
    17:21 Y se tendió sobre el niño tres veces, y clamó a Jehová y dijo: Jehová Dios mío, te ruego que hagas volver el alma de este niño a él.
    17:22 Y Jehová oyó la voz de Elías, y el alma del niño volvió a él, y revivió. (LA RESURRECCION DEL AVE PHOENIX, OSEA EL GRIAL. LOS NUEVO ELIAS TIENEN QUE RESUCITAR EL GRIAL)
    17:23 Tomando luego Elías al niño, lo trajo del aposento a la casa, y lo dio a su madre, y le dijo Elías: Mira, tu hijo vive.
    17:24 Entonces la mujer dijo a Elías: Ahora conozco que tú eres varón de Dios, y que la palabra de Jehová es verdad en tu boca.

    Lucas 7

    1. Después que hubo terminado todas sus palabras al pueblo que le oía, entró en Capernaum.
    2. Y el siervo de un centurión, a quien éste quería mucho, estaba enfermo y a punto de morir.
    3. Cuando el centurión oyó hablar de Jesús, le envió unos ancianos de los judíos, rogándole que viniese y sanase a su siervo.
    4. Y ellos vinieron a Jesús y le rogaron con solicitud, diciéndole: Es digno de que le concedas esto;
    5. porque ama a nuestra nación, y nos edificó una sinagoga.
    6. Y Jesús fue con ellos. Pero cuando ya no estaban lejos de la casa, el centurión envió a él unos amigos, diciéndole: Señor, no te molestes, pues no soy digno de que entres bajo mi techo;
    7. por lo que ni aun me tuve por digno de venir a ti; pero di la palabra, y mi siervo será sano.
    8. Porque también yo soy hombre puesto bajo autoridad, y tengo soldados bajo mis órdenes; y digo a éste: Ve, y va; y al otro: Ven, y viene; y a mi siervo: Haz esto, y lo hace.
    9. Al oír esto, Jesús se maravilló de él, y volviéndose, dijo a la gente que le seguía: Os digo que ni aun en Israel he hallado tanta fe.
    10. Y al regresar a casa los que habían sido enviados, hallaron sano al siervo que había estado enfermo.
    11. Aconteció después, que él iba a la ciudad que se llama Naín, e iban con él muchos de sus discípulos, y una gran multitud.
    12. Cuando llegó cerca de la puerta de la ciudad, he aquí que llevaban a enterrar a un difunto, hijo único de su madre, la cual era viuda; y había con ella mucha gente de la ciudad. Hay una relacion esoterica con la NUEVA VIUDA Y EL GRIAL. LA PUERTA ES UNA ALUSION A ORION EN SOLSTICIO.
    13. Y cuando el Señor la vio, se compadeció de ella, y le dijo: No llores.
    14. Y acercándose, tocó el féretro; y los que lo llevaban se detuvieron. Y dijo: Joven, a ti te digo, levántate.
    15. Entonces se incorporó el que había muerto, y comenzó a hablar. Y lo dio a su madre. NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO TAMBIEN ES UN NUEVO ELIAS. ES OBVIA LA INTERRELACION CON EL GRIAL.
    16. Y todos tuvieron miedo, y glorificaban a Dios, diciendo: Un gran profeta se ha levantado entre nosotros; y: Dios ha visitado a su pueblo.
    17. Y se extendió la fama de él por toda Judea, y por toda la región de alrededor.
    18. Los discípulos de Juan le dieron las nuevas de todas estas cosas. Y llamó Juan a dos de sus discípulos,
    19. y los envió a Jesús, para preguntarle: ¿Eres tú el que había de venir, o esperaremos a otro?
    20. Cuando, pues, los hombres vinieron a él, dijeron: Juan el Bautista nos ha enviado a ti, para preguntarte: ¿Eres tú el que había de venir, o esperaremos a otro?
    21. En esa misma hora sanó a muchos de enfermedades y plagas, y de espíritus malos, y a muchos ciegos les dio la vista.
    22. Y respondiendo Jesús, les dijo: Id, haced saber a Juan lo que habéis visto y oído: los ciegos ven, los cojos andan, los leprosos son limpiados, los sordos oyen, los muertos son resucitados, y a los pobres es anunciado el evangelio;
    23. y bienaventurado es aquel que no halle tropiezo en mí.
    24. Cuando se fueron los mensajeros de Juan, comenzó a decir de Juan a la gente: ¿Qué salisteis a ver al desierto? ¿Una caña sacudida por el viento?
    25. Mas ¿qué salisteis a ver? ¿A un hombre cubierto de vestiduras delicadas? He aquí, los que tienen vestidura preciosa y viven en deleites, en los palacios de los reyes están.
    26. Mas ¿qué salisteis a ver? ¿A un profeta? Sí, os digo, y más que profeta.
    27. Este es de quien está escrito:
    He aquí, envío mi mensajero delante de tu faz,
    El cual preparará tu camino delante de ti.
    28. Os digo que entre los nacidos de mujeres, no hay mayor profeta que Juan el Bautista; pero el más pequeño en el reino de Dios es mayor que él. LA REFERENCIA DE PEQUEÑO, ES ESOTERICA Y TIENE REFERENCIA A JUAN MARCOS. SAULO-PABLO-PEQUEÑO TAMBIEN ES UN TIPO DEL GRIAL.
    29. Y todo el pueblo y los publicanos, cuando lo oyeron, justificaron a Dios, bautizándose con el bautismo de Juan.
    30. Mas los fariseos y los intérpretes de la ley desecharon los designios de Dios respecto de sí mismos, no siendo bautizados por Juan.
    31. Y dijo el Señor: ¿A qué, pues, compararé los hombres de esta generación, y a qué son semejantes?
    32. Semejantes son a los muchachos sentados en la plaza, que dan voces unos a otros y dicen: Os tocamos flauta, y no bailasteis; os endechamos, y no llorasteis.
    33. Porque vino Juan el Bautista, que ni comía pan ni bebía vino, y decís: Demonio tiene.
    34. Vino el Hijo del Hombre, que come y bebe, y decís: Este es un hombre comilón y bebedor de vino, amigo de publicanos y de pecadores. Es obvio que NUESTRO SEÑOR SE ESTA COMPARANDO CON ELIAS Y TAMBIEN CON JUAN EL BAUTISTA.
    35. Mas la sabiduría es justificada por todos sus hijos. Sabiduria-sophia-phi-numero de oro-alquimia
    36. Uno de los fariseos rogó a Jesús que comiese con él. Y habiendo entrado en casa del fariseo, se sentó a la mesa.
    37. Entonces una mujer de la ciudad, que era pecadora, al saber que Jesús estaba a la mesa en casa del fariseo, trajo un frasco de alabastro con perfume; Similar al ungimiento de BETANIA DE JUAN 12
    38. y estando detrás de él a sus pies, llorando, comenzó a regar con lágrimas sus pies, y los enjugaba con sus cabellos; y besaba sus pies, y los ungía con el perfume. Los pies son una referencia al REINO con la FESTIVIDAD DE LOS TABERNACULOS segun ZACARIAS-Nuestro SEÑOR PISA CON LOS PIES SOBRE EL MONTE DE LOS OLIVOS. Es obvio que esotericamente EL UNGIMIENTO DE BETANIA TIENE CONNOTACION MONARQUICA.
    39. Cuando vio esto el fariseo que le había convidado, dijo para sí: Este, si fuera profeta, conocería quién y qué clase de mujer es la que le toca, que es pecadora. EL EGOLATRA SIEMPRE VE LA PAJA EN EL OJO AJENO Y NO LA VIGA EN EL PROPIO PORQUE CARECE DE AMOR. AL EGOLATRA LO UNICO QUE LE INTERESA ES EL PODER. TIENE UN PERFIL, DE BONDADOSO, PERO EN EL FONDO, ES PURA HIPOCRESIA.
    40. Entonces respondiendo Jesús, le dijo:Simón, una cosa tengo que decirte. Y él le dijo: Di, Maestro.
    41. Un acreedor tenía dos deudores: el uno le debía quinientos denarios, y el otro cincuenta;
    42. y no teniendo ellos con qué pagar, perdonó a ambos. Di, pues, ¿cuál de ellos le amará más?
    43. Respondiendo Simón, dijo: Pienso que aquel a quien perdonó más. Y él le dijo: Rectamente has juzgado. JUICIO QUE ES IGUA A DAN-DENARIO-DINERO-DIANA-DINA. EL LINAJE TIENE FUERTE CONNOTACION CON ADAN
    44. Y vuelto a la mujer, dijo a Simón: ¿Ves esta mujer? Entré en tu casa, y no me diste agua para mis pies; mas ésta ha regado mis pies con lágrimas, y los ha enjugado con sus cabellos. LA PARABOLA ES CLARA. EL FARISEISMO HIPOCRITA, DISFRAZADO INCLUSO DE RELIGION, RECHAZA A LA VIUDA. TODO ES PODER Y DINERO. ASI FUNCIONA EL MUNDO DESGRACIADAMENTE. TODOS SOMOS SOCIALISTAS PERO CON LA PLATA DE OTRO. TODOS CREEMOS EN DIOS PERO PREDICAMOS A POLITICOS QUE NOS LAVAN EL CEREBRO, MILLONARIOS Y QUE NOS ROBAN. EN ESTE MUNDO TODO ES MENTIRA. POR ESO ESTE MUNDO NO LOGRA RACIONALIZAR A MARIA MAGDALENA Y EL GRIAL. EL GRIAL, ES ANTIPODER. EL GRIAL, ES EL PODER DE DIOS EN LA TIERRA. EN UN MUNDO ADONDE TODOS NOS CREEMOS SER DIOSES, ENTENDER EL GRIAL ES UNA QUIMERA. DIOS NUNCA DEMONIZO LA PROSPERIDAD ECONOMICA. LO QUE YHWH DEMONIZA ES QUE EL MUNDO BUSQUE DINERO PERO NO AL CREADOR.
    45. No me diste beso; mas ésta, desde que entré, no ha cesado de besar mis pies.
    46. No ungiste mi cabeza con aceite; mas ésta ha ungido con perfume mis pies.
    47. Por lo cual te digo que sus muchos pecados le son perdonados, porque amó mucho; mas aquel a quien se le perdona poco, poco ama.
    48. Y a ella le dijo: Tus pecados te son perdonados.
    49. Y los que estaban juntamente sentados a la mesa, comenzaron a decir entre sí: ¿Quién es éste, que también perdona pecados?
    50. Pero él dijo a la mujer: Tu fe te ha salvado, vé en paz.
    87. Mateo 11:14: Y si queréis recibirlo, él es aquel Elías que había de venir.

     
    Ellos dijeron: Unos, Juan el Bautista; otros, Elías; y otros, Jeremías, o alguno de los profetas.

    89. Mateo 17:3: Y he aquí les aparecieron Moisés y Elías, hablando con él.

    90. Mateo 17:4: Entonces Pedro dijo a Jesús: Señor, bueno es para nosotros que estemos aquí; si quieres, hagamos aquí tres enramadas: una para ti, otra para Moisés, y otra para Elías.

    91. Mateo 17:10: Entonces sus discípulos le preguntaron, diciendo: ¿Por qué, pues, dicen los escribas que es necesario que Elías venga primero?

    92. Mateo 17:11: Respondiendo Jesús, les dijo: A la verdad, Elías viene primero, y restaurará todas las cosas.

    Mas os digo que Elías ya vino, y no le conocieron, sino que hicieron con él todo lo que quisieron; así también el Hijo del Hombre padecerá de ellos.


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