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MATEMATICAS: HIPERCUBO INTERRELACIONADO CON EL NUMERO 19
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Reply  Message 1 of 43 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999  (Original message) Sent: 19/02/2013 02:13
RELACION DEL CUBO/METATRON CON EL NUMERO 19
 

Metatron's Cube

Metatron's Cube is usually presented as thirteen circles and the lines that connect the middles of those. When you look at this image, the eye is first presented with hexagons and hexagrams; then with triangles and rectangles.

Note that the figure depicts the "six directions in space" (3 dark lines), and is essentially an expansion (by adding six circles) of the Star of David, located at the center. Note especially that the Star of David consists of seven points, although the center point is seldom emphasized. The Cube is a depiction of 12 around 1 like the disciples or the 12 tribes, the labors of Hercules and the zodiac signs.

 

The Cube is easier to see if we fill in six more circles. Note that adding the Pythagorean "Y" to the hexagon yields three rhombus, which is how we depict a 3D cube in two dimensional drawings. Studying this cube is a lesson in perspective drawing.

 

Overlapping the circles (so that the center of one is on the circumference of another) and making them opaque, yields this figure; the cube of three, composed of 27 spheres, 8 of which (2 cubed) are hidden, leaving 19 visible. This means that the cube of two is hidden with in the cube of three, just as the cube of 1 is hidden in the cube of 2. The cube of 4 conceals the cube of three.

 

Making the spheres transpart yields the figure known as "the flower of life", composed of vesicas. Note how you can see the "hidden" spheres, and how the center circle represents three different spheres; one at the front corner, one at the opposite corner and one in the middle of the cube.

 

 

The cube of 13 circles is an abbreviation of, or short-hand for, the cube with 27 spheres.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
NUMERO 19/DAN/OPHIUCO/ JUSTICIA/ $$$ / SCORPION / SOPHIA/ SABIDURIA / NUMERO DE ORO PHI/ PUERTA DE ORO

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Reply  Message 29 of 43 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 16/03/2014 04:43

El hipercubo ¿Qué hay de los HIPERCUBOS Y DEMÁS?

 
 
 
El hipercubo
 
diciembre 13, 2007 por Christopher Boone
Buenos días gente.
Hoy empezamos científicos, gracias a nuestros amigos de microsiervos. En su página podemos ver la imagen de un hipercubo en movimiento, imagen que os ponemos aquí para vuestro deleite (porque si a mí me gusta, a vosotros también, y punto):
Hipercubo
Este cubo tiene la peculiaridad de ser en 4-D, por lo que es normal que no lo veais del todo claro a primera vista.
Pues no tiene tanto misterio…
Sí, puede parecer que sólo es un cubo que va moviéndose, pero tendreis que tener en cuenta que:
 
- Todos los ángulos de la estructura son rectos.
- Entre el cubo exterior e interior, hay más cubos, estos en 3-D, y siempre sin perder sus ángulos rectos y su forma cúbica.
- Un hipercubo contiene 16 vértices, 32 aristas, 24 caras y 8 celdas cúbicas.
Y ya si queremos ‘entenderlo’ del todo, nada mejor que la siguiente definición:
“Un hipercubo se define como un cubo desfasado en el tiempo, es decir, cada instante de tiempo por el cual se movió pero todos ellos juntos. Por supuesto no podemos ver un hipercubo en la tercera dimensión, ya que solo se verían los puntos que tocan nuestro universo, así que solo veríamos un cubo común.
No podemos ver un hipercubo porque estamos “encerrados” en tres dimensiones, por lo que solo podemos ver la sombra de lo que seria un hipercubo. Se parece a dos cubos anidados, con todos los vértices conectados por líneas. Pero en el teseracto real de cuatro dimensiones todas las líneas tendrían la misma longitud y todos los ángulos serían ángulos rectos.”
Me encanta.
Pero vamos a intentar hacerlo más sencillo. ‘Intentar’ es la palabra.
Entendamos el hipercubo
Sobre 1990, el matemático inglés Charles Howard Hinton se propuso hacer entender a la gente la posibilidad del hipercubo.
Su teoría era la siguiente: imagina que conoces a un par de amigos que son en 2-D, y les tienes que explicar qué es un cubo 3-D. Ellos no te entenderían ya que sólo serían capaces de ver una de sus caras.
A no ser que descompusiéramos el cubo en sus 6 caras, claro.
cubo
Pues si un ser de 4-D tuviera que explicarnos qué es un hipercubo, tendría que enseñarnos su descomposición en cubos 3-D, para que fuéramos capaces de entenderlo.
Hipercubo 3D
¿A que ahora parece más sencillo? Pues no sé si deciros que, para formar el hipercubo, abría que unir todas las caras con el mismo número (es decir, las caras 1 con las 1, las 2 con las 2…).
No intenteis imaginar físicamente esa unión, recordad que somos limitadillos en esto del 4-D.
Pero bueno, veamos un poco de arte, para relajarnos y olvidar tanta complejidad de hipercubos. Os pongo un cuadro cualquiera, por ejemplo, uno deDalí que he encontrado en una página sobre arte:

Hipercubicus
Veo hipercubos en todas partes…

Por cierto, ya haremos una reseña de la película sobre esta figura, “Cube 2, Hypercube”.

 

Reply  Message 30 of 43 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 08/07/2014 18:01

Reply  Message 31 of 43 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 25/10/2014 22:38
 
Fermentation - nigredo - bread and wine of Christ

Image


Image


Image

La vesica piscis (vejiga de pez en latín) es un símbolo hecho con dos círculos del mismo radio que se intersecan de manera que el centro de cada círculo está en la circunferencia del otro. Esta forma se denomina también mandorla (que significa "almendra" en italiano).
 



 
Se  produce el mismo patron. LA SERPIENTE SE MUERDE LA COLA.



EL RELOJ DE ARENA TAMBIEN TIENE UN AGUJERO DE GUSANO Y CUMPLE EL MISMO PATRON.EL ORIGEN DEL PORQUE EXISTEN DOS PERIODOS DE 12 HORAS EN EL DIA, TAMBIEN TIENE ESTE NEXO E INCLUSO TAMBIEN CON EL ZEP TEPI DE LA PRECESION DE LOS EQUINOCCIOS.
 
4 FASES DE LA LUNA (MES LUNAR)
4 EXTREMOS DIARIOS (AMANECER-MEDIO DIA- PUESTA DEL SOL Y MEDIA NOCHE)
4 EXTREMOS ANUALES (DOS SOLSTICIOS Y DOS EQUINOCCIOS)
4 EXTREMOS PRECESIONALES (ACUARIO- LEO - ZEP TEPI - TAURO Y ESCORPION)
ES OBVIO EL FRACTAL
AMANECER-PUESTA DE SOL= ZEP TEPI =DOS EQUINOCCIOS (22/3 Y 22/9) =LUNA LLENA Y LUNA OSCURA (1ERO Y 15VO DIA LUNAR DEL MES)
CRUZ=4 EXTREMOS
True Cross.jpg 
‘True Cross’ Cathedral Lisieux, France

True Cross2.jpg
‘True Cross’, Baselique Notre Dame d’Ouvres La Delivrande, France

In churches, the four signs of the Zodiac often reoccur and are associated with ‘Judgment Day’ and the ‘End of Times’

Judgement Day.JPG
Jesus portrayed at the Last Judgment can often be found in the Tympanium above the entrance of churches and cathedrals. Notice, the lion (Leo) on the left, the bull on the right (Taurus), the angel on the left (Aquarius) and the eagle on the right ( Scorpio).

The four evangelists Luke, John, Mathew and Mark likewise have been associated with these four Zodiac signs as well:

JohnLukeMarkMatthew
Mark = Scropio (Eagle),          Luke = Taurus,                  John = Leo,              Matthew = Aquarius


Reply  Message 32 of 43 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 06/12/2014 17:15

Hechos 14

1. Aconteció en Iconio que entraron juntos en la sinagoga de los judíos, y hablaron de tal manera que creyó una gran multitud de judíos, y asimismo de griegos.
2. Mas los judíos que no creían excitaron y corrompieron los ánimos de los gentiles contra los hermanos.
3. Por tanto, se detuvieron allí mucho tiempo, hablando con denuedo, confiados en el Señor, el cual daba testimonio a la palabra de su gracia, concediendo que se hiciesen por las manos de ellos señales y prodigios.
4. Y la gente de la ciudad estaba dividida: unos estaban con los judíos, y otros con los apóstoles.
5. Pero cuando los judíos y los gentiles, juntamente con sus gobernantes, se lanzaron a afrentarlos y apedrearlos,
6. habiéndolo sabido, huyeron a Listra y Derbe, ciudades de Licaonia, y a toda la región circunvecina,
7. y allí predicaban el evangelio.
8. Y cierto hombre de Listra estaba sentado, imposibilitado de los pies, cojo de nacimiento, que jamás había andado.
9. Este oyó hablar a Pablo, el cual, fijando en él sus ojos, y viendo que tenía fe para ser sanado,
10. dijo a gran voz: Levántate derecho sobre tus pies. Y él saltó, y anduvo.
11. Entonces la gente, visto lo que Pablo había hecho, alzó la voz, diciendo en lengua licaónica: Dioses bajo la semejanza de hombres han descendido a nosotros. (HAY UN NEXO ESOTERICO CON REFERENCIA AL "DIOS ENCARNADO", EN EL MARCO A BERNABE Y PABLO.)
12. Y a Bernabé llamaban Júpiter, y a Pablo, Mercurio, porque éste era el que llevaba la palabra. (NOTEN LA RELACION DE BERNABE Y PABLO, CON REFERENCIA A JUPITER / MELQUISEDEC Y MERCURIO. EL LOGOS DE JUAN 1:1, ES UNA REFERENCIA A MERCURIO. ES CLARO QUE LA TORA AQUI RELACIONA A PABLO CON DICHO LOGOS O PALABRA, INCLUSO EN EL MISMO MARCO A LA MALA INTERPRETACION RELIGIOSA QUE HOY LA TRADICION RELIGIOSA DE QUE DIOS MISMO SE HIZO HOMBRE. PERO EL TODOPODEROSO, NOS QUIERE DAR UN MENSAJE MAYOR DETRAS DE ESA FALSA INTERPRETACION. CRISTO, EN EL CONTEXTO A LA SANTA CENA, ES UNA REFERENCIA A JUPITER / MELQUISEDEC QUE ES COMO EL REPRESENTANTE DEL PADRE TODOPODEROSO AQUI EN LA TIERRA. ¿QUIEN ES MERCURIO EN EL MISMO CONTEXTO A LA SANTA CENA? ES OBVIO QUE EL DISCIPULO AMADO, OSEA EL MISMO JUAN MARCOS. INSISTO, CRISTO ES JUPITER Y JUAN MARCOS ES MERCURIO O EN OTRAS PALABRAS, CRISTO ES EL NUEVO SOL=JACOB, EN FUNCION AL SUEÑO DE JOSE DE GENESIS 37, Y JUAN MARCOS ES MERCURIO, OSEA LA PALABRA. ESTO EXPLICA LA FUERTE REFERENCIA MESIANICA DE PABLO. NOTEN EL FUERTE NEXO ESOTERICO EN ESTE MARCO CON PABLO. TODO ESTO ES OBVIAMENTE ESOTERICO CON UN MENSAJE MAYOR, OSEA EL SANTO GRIAL. EL FUERTE NEXO DE PABLO CON BENJAMIN / PERRO / LOBO / CHACAL TAMBIEN ES UNA REFERENCIA A MERCURIO. LA TORA ES COMO QUE NOS QUIERE DECIR QUE DETRAS DEL MESIANISMO DE PABLO, ESTA JUAN MARCOS. OBVIAMENTE EN UN FUERTE CONTEXTO ESOTERICO Y MASONICO.)
13. Y el sacerdote de Júpiter, cuyo templo estaba frente a la ciudad, trajo toros y guirnaldas delante de las puertas, y juntamente con la muchedumbre quería ofrecer sacrificios. (AQUI LA MISMA TORA NOS CONFIRMA QUE ESTA INTERPRETACION ES VALIDA. EL TORO ES UNA REFERENCIA A VESICA PISCIS, QUE ES UN NEXO CON MERCURIO, EN EL MISMO CONTEXTO A LA ESTRELLA DE 6 PUNTAS. TODO ESTO ESTA SUPERRELACIONADO CON LA SANTA CENA. ES IMPRESIONANTE EL FUERTE NEXO CIENTIFICO QUE TIENE ESTO EN EL MARCO A LA LEY DE LA RELATIVIDAD DE EINSTEIN, EL ACELERADOR DE PARTICULAS, EL BIG BANG, EL EXPERIMENTO FILADELFIA, ETC,ETC.)
14. Cuando lo oyeron los apóstoles Bernabé y Pablo, rasgaron sus ropas, y se lanzaron entre la multitud, dando voces
15. y diciendo: Varones, ¿por qué hacéis esto? Nosotros también somos hombres semejantes a vosotros, que os anunciamos que de estas vanidades os convirtáis al Dios vivo, que hizo el cielo y la tierra, el mar, y todo lo que en ellos hay.
16. En las edades pasadas él ha dejado a todas las gentes andar en sus propios caminos;
17. si bien no se dejó a sí mismo sin testimonio, haciendo bien, dándonos lluvias del cielo y tiempos fructíferos, llenando de sustento y de alegría nuestros corazones.
18. Y diciendo estas cosas, difícilmente lograron impedir que la multitud les ofreciese sacrificio.
19. Entonces vinieron unos judíos de Antioquía y de Iconio, que persuadieron a la multitud, y habiendo apedreado a Pablo, le arrastraron fuera de la ciudad, pensando que estaba muerto.
20. Pero rodeándole los discípulos, se levantó y entró en la ciudad; y al día siguiente salió con Bernabé para Derbe.
21. Y después de anunciar el evangelio a aquella ciudad y de hacer muchos discípulos, volvieron a Listra, a Iconio y a Antioquía,
22. confirmando los ánimos de los discípulos, exhortándoles a que permaneciesen en la fe, y diciéndoles: Es necesario que a través de muchas tribulaciones entremos en el reino de Dios.
23. Y constituyeron ancianos en cada iglesia, y habiendo orado con ayunos, los encomendaron al Señor en quien habían creído.
24. Pasando luego por Pisidia, vinieron a Panfilia.
25. Y habiendo predicado la palabra en Perge, descendieron a Atalia.
26. De allí navegaron a Antioquía, desde donde habían sido encomendados a la gracia de Dios para la obra que habían cumplido.
27. Y habiendo llegado, y reunido a la iglesia, refirieron cuán grandes cosas había hecho Dios con ellos, y cómo había abierto la puerta de la fe a los gentiles.
28. Y se quedaron allí mucho tiempo con los discípulos.

Reply  Message 33 of 43 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 11/11/2015 14:22
 

XLA X-stem Logic Alphabet and the New Jerusalem (tesseract) 
note: the 16 CUBES 
note: keep in mind that St. Peter Square, is demarcated by 16 'winds' 
note: keep in mind that the Tarot KEY I have recovered (see below) clearly indicates we should notice the first 15 letters have passed, and currently the stem indicates MNO
Which I have suggested can be rotated/reflected into words like OWN, NWO, ONE, WON, NOW, hey MON! 

Thus the 16th letter on the TAROT KEY is P or p. 
Now the p used in this next link/article will make so much more sense. 
>>> http://www.logic-alphabet.net/mirrors_title.htm 

Let The Mirrors Do The Thinking 

and 

Let The People Do The Reflecting
 

 

LANGUAGE, LETTER, NUMBER AND FORM COLLIDE 
Be sure to link on the interview at the end of this post. 

Quote:
Introduction 

Our story begins with a simple example. Suppose that someone asked you to keep a record of your thoughts, exactly, and in terms of the symbols given, when you are making an effort to multiply XVI times LXIV. Also suppose that, refusing to give up, you finally arrive at the right answer, which happens to be MXXIV. We are sure that you would have had a much easier time of it, to solve this problem, if you would have found that 16 times 64 equals 1024. 

This example not only looks at what we think and what we write. It also looks at the mental tools, the signs and symbols, that we are using when that thinking and that writing is taking place. How we got these mental tools is a long story, one that now includes the presence of some new developments. 

Our main idea comes from calling attention to a deep commonality that cuts across the parallel streams of development that in recent millennia have unfolded in the ways and byways of evolutionary notation. It took many centuries of collective search to devise a place-value notation for counting. Likewise to devise a sound-value notation for reading. Likewise to devise a note-value notation for singing. And so forth, for each neurologically specialized ability; in effect, a different specialized notation for each specialized ability. These observations, easily recognized in the history of evolutionary notation, strongly suggest that every kind of intelligence needs its own kind of notation. 

In what follows, with emphasis on a fast-forward recapitulation, we will run a replay of what happened when Europe took several centuries to go from MXXIV to 1024. This replay in not for numbers. It is for another specialized ability. It is for logic, when it is recast in terms of a shape-value notation. Modern logic starts in the middle of the 1800s and, as is well recognized, with the work of George Boole. This means that we have had only about 150 years to think up and to grow into the symbols we now use for symbolic logic. 
These symbols, and they are only symbols, leave a lot to be desired. We hope that we can draw you into taking a look at a lesson in lazy logic. If you follow us all the way, we hope to leave you with a new set of signs, signs that are much better than any you have seen yet. Not only will it be much easier for you to use them. Even mirrors will be able to use them. 

X-stem Logic Alphabet: 
http://www.logic-alphabet.net/ 

Background: 
http://www.logic-alphabet.net/background.htm


 

Why only 15 cubes in this version of XLA? 
It appears two have been combined into one. 
Take a look at the first image of the tesseract. 
It is clear in this second image the S and Z have been combined into one center cube. 
And I find that interesting, because the S is one of the 8 vertices of the outside cube, and the Z belongs to one of the 8 vertices of the inner cube. 

AHA?? 

Who does not see two intersecting SHAPES resembling 'SZ' in the center of the image above or in the image below we see a ZZ in the center of the 7000 year old plate found in Samarra Iraq....from the SZ, the SueZ region? Laughing 

 

What does the geometric shape look like if we reflect one of the 'Z' in ZZ into a S? 

The SHAPE resembling an '8' perhaps? 
More research is necessary in this fIELd by (me?) because the pieces are fitting rather well. 

WOW MOM Interview with a kindred spirit: 
http://www.cabinetmagazine.org/issues/18/crystal.php 

I have found myself a new hero. 
Shea Zellweger makes far more sense than that wanker Zechary Stitchen, in fact proving ZS along with his planet Nibiru are flights of UFO fancy taking off in his head and coming out of his mouth like a swarm of locusts. 

May ZSitchen Rest In PieceS and some of his music decompose along with him. 

YAhoo YAHU 

 

Which reminds me of another TRUE to LIFE real hero who used his imagination NOT to script science fiction and confuse the sheeple even more like that wanker ZS, but instead the imagination of ELI-YAHU RIPS will still pay dividends to humanity in the years to come. 

 

DOT >>> 1D LINE >>> 2D SQUARE >>> 3D CUBE >>> 4D TESSERACT 
important to know about the tesseract: 
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesseract 

Quote:
 

The tetrahedron forms the convex hull of the tesseract's vertex-centered central projection. Four of 8 cubic cells are shown. The 16th vertex is projected to infinity and the four edges to it are not shown. 

http://en.wikipedia.org/wiki/Tesseract 


namaste

_________________
KEY 528=Swastika=ancient Spherical Standing Wave Theory 
“A theory is more impressive the greater is the simplicity of its premise, the more different are the kinds of things it relates and the more extended its range of applicability…” 
-Albert Einstein

Reply  Message 34 of 43 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 15/11/2015 16:38
 
Hey Ralph

Your video game IDEA is also part of how I SEE the evolution of GOD Helmet. I had this IDEA in 2009 when I was reading DanIEL Winter's work. Although he SEES the coherence of mind & heart as an end to itself I sEE it as a means to an end. Let mi explain.

I see ascension as a part of CUbic enfoldment-unfoldment of 9 Levels over 3 Layers or Realms.

The 9 Levels each poses 3 Cubes = 9 x 81 dimension Specific Solfeggio Frequency CODES.


But how do we know which dimension WE are accessing and communicating with? How do we know that the RAndom Music being transmitted from your oversoul layers or you guardian angELs are infact the TRUE Music tuned for your healing and activation?


DanIEL Winter talks about Phire, Implosion, embedding and LOVE via coherence biofeedback.

I believe that by getting feedback regarding eeg and ecg coherence WE can KNOW that the music which is being created through RANDOM EVENT GENERATION as PINK NOISE is TRUE to one's heART or not. The goal is to monitor what sort of Solfeggio CODES are being generated @ the EDGE of CHAOS while at the same time maximizing coherence in MIND and heART. The Music is then modulated upon LIGHT LED and ELectromagnetic pulses as well as Infrasound. The magnetic coils are placed upon the tempolar lobes above the ears bilaterally. The Infrasonic transducer is placed upon the Crown Itself rattling the dome with BASS via 270 non-solfeggio freq.

There is much reasearch regarding the spiritual effects of Infrasound waves, talk about goose bump effects and BASS

The infinity sign @ the top of the Magician's head comes to MIND. 2 Sets of Fib seq.

This sort of Music can indeed do some exorcising and enabling 3D boxed fellows to talk to one's higher SELF. What would happen to churches, unholy scripts, and child molesting middle man?

So I like to get your feedback regarding the evolution of the God Helmet deSIGN.

Thanks regarding 1212 1215. Here is some interesting inPho from Tsarion regarding EL

“The ancient name of Saturn was, as mentioned, EL. It is the reason why those that were chosen by EL, were called Elites. In fact the words, Elect, Elder, Elevated, Elohim, Temple, Circle, Gospel, Apostle, Disciple, Evangelists, etc., all derive from the Cult of EL.


Angels are messengers of god. But god was EL, which is why we have the names of the Archangels bearing the ‘el,’ suffix Raphael, Michael, Uriel, Gabriel, etc,.”

Michael Tsarion, “Astrotheology and Sidereal Mythology”

“The plural term Elohim appears over 2500 times in the Old Testament but is falsely translated in most versions. This fact of plurality explains why in Genesis ‘Gods’ said, ‘Let us make man in our image.’



"As stated, Elohim refers to both ‘gods’ and ‘goddesses,’ and its singular form, El, served as a prefix or suffix to names of gods, people and places, whence EmmanuEl, GabriEl, BethEl, etc. Even ‘Satan’ was one of the Elohim.”

Acharya S., “The Christ Conspiracy”


The gods of ELohim are angELs, the messengers of god.


When witches cast a speEL, they put the “Hex” (6) on someone, and when chefs deep fry something, they “Deep 6” it. It is the ELites who run the world today. Elite comes from the “IsraElites” which came from the Egyptian worship of the Moon (Isis), the Sun, (Ra), and Saturn (Elohim), hence IsRaEl.

So we have three types of CODE. Would this be a correct assumption?

Lunar 1212 or 1215
Solar 25811
Saturnic 1379 1376


Now back to the Cube.

"Jews and Muslims alike worship a huge black cube/box called Kabba at Mecca. Their god YHWH is known as the “Tetragramaton” meaning their 4 letter (4 sided?) God. The “Kabballah” of Jewish mysticism/Masonry comes from KabbaAllah or “CubeGod” around which people gather and ceremonially walk in circles."

Thus it can be said they are “circling the square.” Masons are also constantly referring to “circling the square” and “squaring the circle.”


So whats the relationship between hexagonal numbers and their corresponding Cubes?


The sequence of the centered hexagonal numbers is 1, 7, 19, 37, 61, 91, 127, 169, 217, 271, 331, ...





The formula is an=3n²-3n+1.
There is 1, 1+7=8, 1+7+19=27, 1+7+19+37=64, ...
The series to the sequence of the centered hexagonal numbers is the sequence of the cube numbers.

Now I like to better understand the old formula and the new formula

27 + 37 vs 26 + 38 and their aSSociation with the hexagonal numbers. Can you shed some Light Ralph.

Namaste

Mo
 

Reply  Message 35 of 43 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 09/02/2016 23:42
Fermentation - nigredo - bread and wine of Christ

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La vesica piscis (vejiga de pez en latín) es un símbolo hecho con dos círculos del mismo radio que se intersecan de manera que el centro de cada círculo está en la circunferencia del otro. Esta forma se denomina también mandorla (que significa "almendra" en italiano).
 



 
Se  produce el mismo patron. LA SERPIENTE SE MUERDE LA COLA.



 
EL MISMO CUBO ESTA DISEÑADO EN FUNCION AL NUMERO 12, EN EL CONTEXTO A LAS 12 HORAS DEL RELOJ. EFECTIVAMENTE TENEMOS 4 LINEAS EN LA PARTE SUPERIOR, 4 EN LA PARTE CENTRAL Y 4 LINEAS EN LA INFERIOR (4+4+4=12). EN EL MARCO AL HIPERCUBO, ADONDE TENEMOS 2 CUBOS COMO PODEMOS OBSERVAR EN LA PARTE SUPERIOR, TENEMOS UNA REFERENCIA OBVIA A LAS 24 HORAS DEL DIA, OSEA 12+12=24. ES OBVIO EN ESTE MARCO QUE EL PATRON DEL HIPERCUBO RESPONDE AL DIA DE 24 HORAS. TODO ESTO ES UNA OBVIA REFERENCIA A HECHOS 12:12, OSEA JUAN MARCOS. EL MISMO PATRON EN EL CONTEXTO AL NUMERO 8 DE LA PLAZA DE SAN PEDRO, TAMBIEN RESPONDE AL PATRON DE LAS 24 HORAS= 8*3 HORAS= 1440 MINUTOS= 8*180 MINUTOS= 86400 SEGUNDOS= 8*10800 SEGUNDOS
 
 
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Reply  Message 36 of 43 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 30/09/2016 14:44
 
Resultado de imagen para cern babel
 
LA TORRE DE BABEL, OSEA LA UNION ENTRE EL CIELO Y LA TIERRA, ES UN "AGUJERO DE GUSANO". EN ESTE MARCO ES EL GRIAL MISMO. SIMBOLIZA LA UNION ENTRE EL CIELO Y LA TIERRA, O LA CUADRATURA DEL CIRCULO (CIRCULO=CIELO; CUADRADO=TIERRA) O LA ESCUADRA Y EL COMPAS MASONICO. ES OBVIA LA CONNOTACION CON LA "ESCALERA DE JACOB". MAGDALENA TIENE CONNOTACION CON EL MISMO TERMINO TORRE EN HEBREO.
 
1. Josué 15:37 Zenán, HADASA, Migdal-gad,

2. Ester 2:7 Y había criado a HADASA, es decir, Ester, hija de su tío, porque era húerfana; y la joven era de hermosa figura y de buen parecer. Cuando su padre y su madre murieron, Mardoqueo la adoptó como hija suya.
 
ESTHER=ISHTAR=STAR GATE=PUERTA ESTELAR
BABEL=PUERTA DE DIOS

1 Pedro 5:13: La iglesia que está en Babilonia, elegida juntamente con vosotros, y Marcos mi HIJO, os saludan.

 
HECHOS 12:12 / 33 / JUAN MARCOS
 
ESTRELLA DE 6 PUNTAS = 33 = 2 TRIANGULOS CRUZADOS =ALQUIMIA
 

 

 
 
 
BABILONIA ESTABA EN EL PARALELO 33 Y ERA UNA CIUDAD DE 7 COLINAS.
BABEL/ BABY / BEBE /
 
milky way in Simple Gematria Equals: 119 ( m 13 i9 l 12 k 11 y 25 0 w 23 a1 y 25 )
queen mary in Simple Gematria Equals: 119 ( q 17 u 21 e5 e5 n 14 0 m 13 a1 r 18 y 25  
hebrew calendar in Simple Gematria Equals: 119 ( h8 e5 b2 r 18 e5 w 23 0 c3 a1 l 12 e5 n 14 d4 a1 r 18
mary magdalene in Simple Gematria Equals: 119 ( m 13 a1 r 18 y 25 0 m 13 a1 g7 d4 a1 l 12 e5 n 14 e5  

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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 19/03/2017 15:15
 

ABIMELEC (UN CASO BIBLICO DE TRASLACION EN EL TIEMPO)-JEREMIAS

CASO ABIMELEC (PARALIPOMENOS DE JEREMÍAS) -7-

 
Habló entonces Jeremías: "Por favor, Señor, muéstrame qué puedo hacer por Abimelec el etíope, que practicó muchas obras buenas con tu siervo Jeremías; pues él me sacó de la cisterna de lodo y no deseo que vea la destrucción y desolación de esta ciudad, sino que tengas compasión de él y no se vea afligido". Y dijo el Señor a Jeremías: "Envíalo a la viña de Agripa, y a la sombra del monte yo le protegeré hasta que yo haga que el pueblo retorne a la ciudad."...

Llegado el amanecer, Jeremías envió a Abimelec diciendo: "Coge la cesta, parte hacia la finca de Agripa por el camino de la montaña, trae unos pocos higos y entrégalos a los enfermos del pueblo, pues el favor del Señor está sobre ti y su gloria sobre tu cabeza". Tras decir esto, Jeremías le despidió; y Abimelec marchó según le había dicho."...
Abimelec, por su parte, llevó los higos bajo un Sol ardiente, por lo que al encontrarse un árbol se sentó bajo su sombra para descansar un poco. Y al reclinar su cabeza sobre la cesta de los higos se durmió, quedando dormido durante sesenta y seis años sin despertarse de su sueño. Y después, al levantarse de su sueño, dijo: "He dormido a gusto un rato, pero mi cabeza está pesada porque no he quedado saciado con mi sueño". Entonces, al destapar la cesta de los higos, los encontró destilando leche. Y dijo: "Quería dormir todavía un poco, porque mi cabeza esta pesada; pero tengo miedo, no sea que me duerma, tarde en despertarme y mi padre Jeremías me menosprecie, pues si no tuviera prisa no me habría enviado hoy de madrugada. Así, pues, me pondré en pie y caminaré bajo el ardiente Sol, pues ¿no hay ardiente Sol, no hay fatiga todos los días?". Levantóse, por tanto, tomó la cesta de los higos, se la echó a los hombros y marchó a Jerusalén, pero no la reconoció  ni su casa, ni su propio lugar , ni encontró a su propia familia ni a ninguno de sus conocidos. Y dijo: "¡Bendito sea el Señor, porque un gran éxtasis me ha sobrevenido hoy! Esta no es la ciudad de Jerusalén: he errado el camino porque fui por la senda del monte cuando me levanté de mi sueño; y como mi cabeza estaba pesada por no haber quedado saciado con mi sueño, he errado el camino. ¡Le parecerá sorprendente a Jeremías cuando le diga que he errado el camino!".
Entonces salió de la ciudad; y al fijarse bien vio los mojones de la ciudad y dijo: "Esta es ciertamente la ciudad; sin embargo, he errado el camino". Retornó de nuevo a la ciudad y se puso a buscar, pero no encontró a ninguno de los suyos. Dijo entonces: "Bendito sea e1 Señor, porque un gran éxtasis me ha sobrevenido.'". Salió nuevamente fuera de la ciudad y se quedó afligido, sin saber dónde ir. Y se quitó de encima la cesta, diciendo: "Voy a quedarme aquí sentado hasta que el Señor aparte de mi este éxtasis".
Mientras estaba él sentado, vio a cierto anciano que venia del campo; Abimelec le dice: "A ti te hablo, anciano, ¿qué ciudad es esta?". Le respondió: "Es Jerusalén". Abimelec le pregunta: "¿Dónde está Jeremías el sacerdote, Baruc el secretario y todo el pueblo de esta ciudad que no los he encontrado?". Repuso el anciano: "¿No eres de esta ciudad tú, que has recordado hoy a Jeremías, ya que preguntas por él tras tanto tiempo? Pues Jeremías está en Babilonia con el pueblo; fueron, en efecto, llevados cautivos por el rey Nabucodonosor, y con ellos está Jeremías para anunciarles buenas nuevas e instruirles en la palabra". Tan pronto como oyó esto Abimelec de aquel hombre anciano, dijo: "Si no fueras anciano, y como no le es lícito a un hombre encolerizarse con quien es mayor que él, me reiría de ti y te diría que estás loco, pues has dicho: "E1 pueblo ha sido llevado cautivo a Babilonia. ¡Aunque hubieran bajado sobre ellos los torrentes del cielo, no ha habido todavía tiempo suficiente para que hayan partido hacia Babilonia! Pues, ¿cuánto tiempo ha pasado desde que mi padre Jeremías me envió al campo de Agripa a traer unos pocos higos para que los diésemos a los enfermos del pueblo? Fui, los traje y al llegar hasta cierto árbol, bajo un Sol ardiente, me senté a descansar un poco, recliné mi cabeza sobre la cesta y me quedé dormido. A1 despertarme destapé la cesta de los higos, pensando que se me había hecho tarde, pero encontré los higos destilando leche, lo mismo que cuando los cogí. Tú, en cambio, dices que el pueblo ha sido llevado cautivo a Babilonia. Pero, para que te des cuenta, ¡toma, mira los higos!". Destapó la cesta de los higos al viejo y los vio destilando leche.
A1 verlos, el anciano dijo: "Hijo mío, hombre justo eres tú y no quiso Dios que vieras la desolación de la ciudad; por eso trajo este éxtasis sobre ti. Pues he aquí que hoy hace sesenta y seis años que fue llevado cautivo el pueblo de Babilonia. Y para que sepas, hijo, que es cierto cuanto te digo, alza los ojos hacia el campo y observa que no ha aparecido el crecimiento de las cosechas. Mira también los higos, que no es su tiempo, y date cuenta".
 
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4/7 ES EL DIA NUMERO 185 DEL CALENDARIO GREGORIANO
1776=37X48
666=37X18
 
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6. Apocalipsis 3:7: Escribe al ángel de la iglesia en Filadelfia: Esto dice el Santo, el Verdadero, el que tiene la LLAVE de David, el que abre y ninguno cierra, y cierra y ninguno abre:

 
 
1. Génesis 3:7 Entonces fueron abiertos los ojos de ambos, y conocieron que estaban desnudos; entonces cosieron hojas de HIGUERA, y se hicieron delantales.
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31. Mateo 24:32 De la HIGUERA aprended la parábola: Cuando ya su rama está tierna, y brotan las hojas, sabéis que el verano está cerca.
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Reply  Message 38 of 43 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 12/07/2018 17:02
¿COMO EXPLICAS EL NEXO 911 CON EL DIA DE MARIA MAGDALENA EN EL MARCO A LA INDEPENDENCIA DE EEUU EN FILADELFIA?
11/9/2001-11/9/2005=1461 DIAS
11/9/2005-22/7/2006=315 DIAS
1461+315=1776
EL 4/7/1776=INDEPENDENCIA DE EEUU EN FILADELFIA
 
Image
En aquel tiempo, respondiendo Jesús, dijo:
Te alabo, Padre, Señor del cielo y de la tierra,
que hayas escondido estas cosas (la Gnosis, la Sabiduría Oculta)
de los sabios (de los eruditos) y de los entendidos, (de los intelectuales)
y las hayas revelado á los niños. (A los Iniciados). Así, Padre, pues que así agradó en tus ojos."
(Mateo 11: 25-26).
 
EL PATRON KAVALISTICO DE LA INDEPENDENCIA DE LOS ESTADOS UNIDOS ESTA TOTALMENTE INTERRELACIONADO CON LAS BODAS DE CANA, EN EL CONTEXTO A QUE LA MISMA NO FUE SOLAMENTE EN UN TERCER DIA ( JUAN 2:1), SINO QUE TAMBIEN EN UN SEPTIMO DIA (JUAN 1:29,35,42 Y JUAN 2:1). DE ALLI SALE EL MONSTRUSO NUMERO 37.
 
1776=48*37
666=37*18
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37*18=666
37*48=1776 (AÑO DE LA INDEPENDENCIA DE EEUU)
LA MISMA TORRE ES UN SIMBOLO FALICO CON FUERTE CONNOTACION SEXUAL

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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 30/11/2018 17:48
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De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 18/08/2018 15:32
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Respuesta Eliminar Mensaje  Mensaje 26 de 26 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 30/11/2018 14:30
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22/7=3.14=PI
 
 
12 PUNTOS EN SU CIRCUNFERENCIA=RELOJ=SANTA CENA
 
 
LONGITUD CIRCUNFERENCIA=PIxDIAMETRO
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De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 29/11/2018 17:22
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Respuesta  Mensaje 74 de 74 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 29/11/2018 17:30
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Reply  Message 40 of 43 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 21/04/2019 15:12
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LLAVE DE ORO Y DE PLATA AL IGUAL QUE LA MANZANA
 

 


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Incendio Notre Dame: Última hora de la catedral de París (15 DE ABRIL)

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Incendio Notre Dame: Última hora de la catedral de ParísIncendio Notre Dame (París), en directo (Bertrand Guay / AFP)
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PHI A NOTRE-DAME

 
A la catredal de Notre Dame hi observem més rectanlges auris:

Creat per Mario Pastor
 

The DaVinci Code, Notre Dame Cathedral from DaVinci Code

original movie prop

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HEXAGONO=OCTAHEDRO =ESTRELLA DE 6 PUNTAS= SATURNO =CUBO/HEXAGONO= ESPACIO/TIEMPO =1 DE REYES 6:20 Y APOCALIPSIS 21:16
 
EL SEXTO DIA ES EL VIERNES Y EL OCTAVO EL DOMINGO. INCREIBLE
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Math in Architecture and the Golden Section

 
math in architecture

The Golden Section (aka Golden Mean, and Golden Ratio) phys.org

We use math in architecture on a daily basis to solve problems. We use it to achieve both functional and aesthetic advantages. By applying math to our architectural designs through the use of the Golden Section and other mathematical principles, we can achieve harmony and balance. As you will see from some of the examples below, the application of mathematical principles can result in beautiful and long-lasting architecture which has passed the test of time.

Using Math in Architecture for Function and Form

We use math in architecture every day at our office. For example, we use math to calculate the area of a building site or office space. Math helps us to determine the volume of gravel or soil that is needed to fill a hole. We rely on math when designing safe building structures and bridges by calculating loads and spans. Math also helps us to determine the best material to use for a structure, such as wood, concrete, or steel.

“Without mathematics there is no art.” – Luca Pacioli, De divina proportione, 1509

Architects also use math when making aesthetic decisions. For instance, we use numbers to achieve attractive proportion and harmony. This may seem counter-intuitive, but architects routinely apply a combination of math, science, and art to create attractive and functional structures. One example of this is when we use math to achieve harmony and proportion by applying a well-known principle called the Golden Section

Math and Proportion – The Golden Section

Math in Architecture

Perfect proportions of the human body – The Vitruvian Man – by Leonardo da Vinci.

We tend to think of beauty as purely subjective, but that is not necessarily the case. There is a relationship between math and beauty. By applying math to our architectural designs through the use of the Golden Section and other mathematical principles, we can achieve harmony and balance.

The Golden Section is one example of a mathematical principle that is believed to result in pleasing proportions. It was mentioned in the works of the Greek mathematician Euclid, the father of geometry. Since the 4th century, artists and architects have applied the Golden Section to their work.

The Golden Section is a rectangular form that, when cut in half or doubled, results in the same proportion as the original form. The proportions are 1: the square root of 2 (1.414) It is one of many mathematical principles that architects use to bring beautiful proportion to their designs.

Examples of the Golden Section are found extensively in nature, including the human body. The influential author Vitruvius asserted that the best designs are based on the perfect proportions of the human body.

Over the years many well-known artists and architects, such as Leonardo da Vinci and Michelangelo, used the Golden Section to define the dimensions and proportions in their works. For example, you can see the Golden Section demonstrated in DaVinci’s painting Mona Lisa and his drawing Vitruvian Man.

Famous Buildings Influenced by Mathematical Principles

Here are some examples of famous buildings universally recognized for their beauty. We believe their architects used math and the principals of the Golden Section in their design:

Parthenon

The classical Doric columned Parthenon was built on the Acropolis between 447 and 432 BC. It was designed by the architects Iktinos and Kallikrates. The temple had two rooms to shelter a gold and ivory statue of the goddess Athena and her treasure. Visitors to the Parthenon viewed the statue and temple from the outside. The refined exterior is recognized for its proportional harmony which has influenced generations of designers. The pediment and frieze were decorated with sculpted scenes of Athena, the Gods, and heroes.

Math in Architecture

Parthenon Golden Section

Notre Dame Cathedral in Paris

Built on the Ile de la Cite, Notre Dame was built on the site of two earlier churches. The foundation stone was laid by Pope Alexander III in 1163. The stone building demonstrates various styles of architecture, due to the fact that construction occurred for over 300 years. It is predominantly French Gothic, but also has elements of Renaissance and Naturalism. The cathedral interior is 427 feet x 157 feet in plan. The two Gothic towers on the west façade are 223 feet high. They were intended to be crowned by spires, but the spires were never built. The cathedral is especially loved for its three stained glass rose windows and daring flying buttresses. During the Revolution, the building was extensively damaged and was saved from demolition by the emperor Napoleon.

Math in Architecture.

Notre Dame Cathedral in Paris

Taj Mahal

Built in Agra between 1631 and 1648, the Taj Mahal is a white marble mausoleum designed by Ustad-Ahmad Lahori. This jewel of Indian architecture was built by Emperor Shah Jahan in memory of his favorite wife. Additional buildings and elements were completed in 1653. The square tomb is raised and is dramatically located at the end of a formal garden. On the interior, the tomb chamber is octagonal and is surrounded by hallways and four corner rooms. Building materials are brick and lime veneered with marble and sandstone.

Math in Architecture and the Golden Section

Taj Mahal designed by Ustad-Ahmad Lahori

As you can see from the above examples, the application of mathematical principles can result in some pretty amazing architecture. The architects’ work reflects eye-catching harmony and balance. Although these buildings are all quite old, their designs have pleasing proportions which have truly passed the test of time.

 

https://bleckarchitects.com/math-in-architecture/


Reply  Message 41 of 43 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 04/07/2019 17:20
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Reply  Message 42 of 43 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 12/09/2019 19:28

Reply  Message 43 of 43 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 16/10/2019 18:04
The Zohar states that God made the World through the Hebrew alphabet, which is a way of saying that letters served as shorthand symbols for the stages of creation. The three mother letters represented the three highest Sephiroth of the non-manifest triangle of the Cabalistic Tree of Life, Kether, Chokmah and Binah.

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