SAN FRANCISCO (CALIFORNIA)-GOLDEN GATE-MARCO CON EL VATICANO Y EL PAPA FRANCISCO EN EL MARCO A LA CONSTELACION DE ORION-SAN MARCO (CALIFORNIA) UBICADO EN EL MISMO PARALELO 33-YHWH NOS LLENA DE MENSAJES SUBLIMINALES PARA QUE ENTENDAMOS EL GRIAL. EL GOLDEN GATE EN JERUSALEN, ESTA ALINEADO CON EL TEMPLO DEL SANTO SEPULCRO (NEXO RESURRECCION DE CRISTO FRENTE A MARIA MAGDALENA-JUAN 20)
NOTEN EL MARCO ORION CON LA CIUDAD DE JERUSALEN (EL ANGULO DE 135 GRADOS, OCTOGONO, ES CLAVE)
NOTEN QUE EL GOLDEN GATE TIENE REFERENCIA AL TEMPLO DEL SANTO SEPULCRO (NEXO CON LA RESURRECCION DE CRISTO Y MARIA MAGDALENA)
Left: Isis with the solar disk in between the horns representing the Silver Gate Right: Serket with the scorpion at her head representing the Golden Gate.
Right: Scarab representing the crossing of the ecliptic and Milky Way near Sagittarius-Scorpio nexus. The dung ball of Scarab beetle is the Sun.
CALIFORNIA / ORION
¿CUAL ES EL MISTERIO DEL MARCO JANUKAH CON EL PORTAL DE SALOMON (INDEPENDENCIA DE EEUU?
IMPRESIONANTE GRAFICA CODIFICADA. Observen la cruz de CRISTO en el CENTRO de la BALANZA/JUSTICIA. La VIUDA (PELIROJA) a la DERECHA y ANUBIS / PERRO /CHACAL / BENJAMIN a la ISQUIERDA QUE SIMBOLIZA AL GRIAL/JUAN MARCOS. En la parte inferior los cuadrados, una referencia al numero 4, y en la parte superior el numero ocho/infinito que simboliza al cielo. Noten el sol y la luna que son una referencia obviamente, en el contexto al sueño de Jose de Genesis 37 a JACOB y RAQUEL y tambien al CUARTO DIA DE LA CREACION / MIERCOLES /MERCURIO. El actual 4to dia de la semana es el MIERCOLES que es una referencia al MERCURIO QUE ES EL UNICO ELEMENTO QUE FUE CONVERTIDO EN ORO POR LA CIENCIA (ALQUIMIA). En la parte inferior se ve a la derecha una referencia a la PLATA/LUNA y a la isquierda al ORO/SOL. Lo concreto que en esta grafica esta codificado el YOM KIPUR HEBREO EN UN CONTEXTO EGIPCIO. Esto es una REFERENCIA ESOTERICA A GALATAS 4:26 ADONDE LA NUEVA JERUSALEM/SARA OBVIAMENTE ES MARIA MAGDALENA Y EL NUEVO ISAAC ES JUAN MARCOS. Noten incluso la estrella de 7 puntas en la parte superior de la cabeza de la mujer. ES UNA REFERENCIA A LAS PLEYADES QUE ESTA EN LA CONSTELACION DEL TORO. EL 911 ESTA CODIFICADO AQUI. ES INCREIBLE LA PROFUNDIDAD ESOTERICA QUE TIENE ESTA GRAFICA.
TEMPLOS CATOLICOS ESTAN DISEÑADOS CON EL MISMO PATRON DE ORION (LETRA H=LETRA NUMERO 8 DEL ALFABETO INGLES=NUMERO 8 (NUMERO DE ISHTAR)
La CONSTELACION DE ORION simula a la letra H, ya que en su parte superior tenemos 2 estrellas, en la parte central tres y en la parte inferior tambien dos estrellas. No es casualidad que la letra H, en el alfabeto ingles es la letra numero 8 (NUMERO DE LA RESURRECCION) y que incluso este numero justamente tiene fuerte referencia a ISHTAR, OSEA LA ESTRELLA DE 8 PUNTAS. Noten incluso que en el nombre de YHWH aparece dos veces la letra H e incluso la letra W, que tambien tiene referencia a los mismos.
INICIACIÓN A LOS NÚMEROS DE LA ARQUITECTURA O DE COMO DARLE FORMA A UN EDIFICIO
Los números pueden estar explicados matemáticamente en la “red” pero el problema que plantea el conocimiento de la arquitectura es: ¿cómo se le da forma con esos números a un edificio?. En arquitectura los números operan a partir de los polígonos estrellados formando concatenaciones, tal y como a continuación vamos a describir.
NÚMERO DE ORO - PENTÁGONO
El número de oro viene dado por la solución a la ecuación de segundo grado x + x² = 1 x = 1+√5 /2 = 1,618033989 Propiedades 1/ 1,618 = 0,618 1,618... x 1,618... = 2,618... Dado una circunferencia de radio 1 el lado del decágono inscrito en él es 0,618... Dado un pentágono de lado 1, las diagonales de ese pentágono = 1,618... La técnica con la que opera la arquitectura es la de las concatenaciones. Una de ellas, la más usual, es la que presentamos en el dibujo. Si la circunferencia en color azul tiene R=1 el radio de la roja es R= 2,618, correspondiente a la que presentamos en “El vitruvio” deLeonardo da Vinci en la portada de este trabajo.
Se aplicará en la restitución de una tabla de F. Brunelleschi Nº 6.
NÚMERO DE PLATA - EL OCTÓGONO
Así como el número de oro está asociado a la √5 el número de plata está asociado a √2 y presenta una serie de propiedades similares a las del número de oro. √2 = 1,414213562 tg. 22,5º = 0,414213562 tg.67,5º = 2,414213562 1/2,4142... = 0,4142... 2,4142... x 1,4142... = 3,4142... Observa nuevamente la concatenación, esta vez con el octógono, de la circunferencia en color azul sobre la de color rojo. Si el radio de la circunferencia azul es 1 la de color rojo es 2,4142.... Si el radio de la circunferencia azul es 0,4142... la de rojo es 1. Aquí tenéis un ejemplo.
Se aplicará en la Rix House de J. Soane Nº 3.
NÚMERO DE PLATINO - EL HEXÁGONO
De igual forma que el número de oro está relacionado con la √5 y el de plata con la √2, el de platino lo va a estar con la √3 √3 = tg.60º = 1,732050808 1,732... x 2,732... = 4,732... Combinación, esta, muy utilizada por Andrea Palladio. Observa la concatenación de la circunferencia azul sobre la de rojo, a través del hexágono, directamente a la circunferencia azul. Si el radio de la circunferencia color azul es 1 el de la circunferencia en color rojo es 2 y el lado del triángulo inscrito es 2 x 1,732... Este polígono es el más prolífico en la historia de arquitectura como vamos a verlo en los ejercicios. Aquí tenéis un ejemplo.
Se aplicará al resto de los trabajos Nº 1 - 2 - 4 y 5.
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NUMERO 8 (SEXTO NUMERO DE LA SERIE DE FIBONACCI) / RESURRECCION DE CRISTO /ISHTAR/ EAST STAR /ESTRELLA DEL ORIENTE / ORION / LLAVE DE DAVID Y DE SOLOMON
DAVID
VID/VINO/GRIAL
VIDA
MARIA MAGDALENA UBICADA, DESDE LA ISQUIERDA DEL SEÑOR, EN EL OCTAVO LUGAR
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Occurrences
Jeremiah 20:2 Then Pashhur struck Jeremiah the prophet, and put him in the stocks that were in the upper gate of Benjamin, which was in the house of Yahweh.
Jeremiah 37:13 When he was in the gate of Benjamin, a captain of the guard was there, whose name was Irijah, the son of Shelemiah, the son of Hananiah; and he laid hold on Jeremiah the prophet, saying, You are falling away to the Chaldeans.
Jeremiah 38:7 Now when Ebedmelech the Ethiopian, a eunuch, who was in the king's house, heard that they had put Jeremiah in the dungeon (the king then sitting in the gate of Benjamin),
Encyclopedia
JERUSALEM
je-roo'-sa-lem:
I. THE NAME
1. In Cuneiform
2. In Hebrew
3. In Greek and Latin
4. The Meaning of Jerusalem
5. Other Names
II. GEOLOGY, CLIMATE AND SPRINGS
1. Geology
2. Climate and Rainfall
3. The Natural Springs
III. THE NATURAL SITE
1. The Mountains Around
2. The Valleys
3. The Hills
IV. GENERAL TOPOGRAPHY OF JERUSALEM
1. Description of Josephus
2. Summary of the Names of the Five Hills
3. The Akra
4. The Lower City
5. City of David and Zion
V. EXCAVATIONS AND ANTIQUITIES
1. Robinson
2. Wilson, and the Palestine Exploration Fund (1865)
3. Warren and Conder
4. Maudslay
5. Schick
6. Clermont-Ganneau
7. Bliss and Dickie
8. Jerusalem Archaeological Societies
VI. THE CITY'S WALLS AND GATES
1. The Existing Walls
2. Wilson's Theory
3. The Existing Gates
4. Buried Remains of Earlier Walls
5. The Great Dam of the Tyropoeon
6. Ruins of Ancient Gates
7. Josephus' Description of the Walls
8. First Wall
9. Second Wall
10. Third Wall
11. Date of Second Wall
12. Nehemiah's Account of the Walls
13. Valley Gate
14. Dung Gate
15. Fountain Gate
16. Water Gate
17. Horse Gate
18. Sheep Gate
19. Fish Gate
20. The "Old Gate"
21. Gate of Ephraim
22. Tower of the Furnaces
23. The Gate of Benjamin
24. Upper Gate of the Temple
25. The Earlier Walls
VII. ANTIQUARIAN REMAINS CONNECTED WITH THE WATER SUPPLY
I don't see Mascarons I observe a deity involved with water ....in front of a Notre Dame Basilica wood-nymph Arethusa began her swim in Greece and reappeared in Sicily. Alpheus took on his river form in order to join her and so for thousands of years the people of Ortygia have held the Alpheus River in Greece to be the source of their freshwater fountain.
Acadians ....they came from Acadia once called Arcadia .....
Why would Poussin place a "pagan river god" with a Hebrew Christian theme such as Moses?
Water ....rain falls all over the world ....currents .... the global conveyor belt ....it brings the warm currents to the North Did they know about the conveyor belt.... ....some call it the Gulf Stream
Benjamin Franklin knew about the Gulf stream
this stream ...this river ...united France or Europe with America like Alpheus and Arethusa like the Acadians and their homelands
Waters or streams or rivers .....intermingling ...like Alpheus and his Arethusa
Arethusa Arethusa, a beautiful nymph, once while bathing in the river Alfeios in Arcadia, was surprised and pursued by the river god; but the goddess Artemis took pity upon her and changed her into a well, which flowed under the earth to the island of Ortygia
Alpheus, Alpheios) is the longest river in the Peloponnese, in Greece. The river is 110 km long, flowing through the regional units of Arcadia
The Acadians were fisherman and sailors as well as shepherds
_________________ Everything is Connected and there are no coincidences
I got the chance to go to Montreal to continue my research in the Acadians
and the Golden Triangle of the Tetrgrammaton is a motif that runs through the cathedral
over the door
and then there is next door Saint Sulpice at one time one of the largest landowners in Acadia
the triangles are obvious
Bishop Dubourg was trained at Saint Sulpice Seminary Olier's creator He brought with him books and taught at Georgetown Univiersity Bishop of New Orleans and Saint Louis
He escaped France at the same time Abbe Bigou of Rennes Chateau
Another motif the Last Supper
New Orleans
_________________ Everything is Connected and there are no coincidences
JESUCRISTO SE EXPRESA EN CLAVE CON CODIGOS EGIPTOLOGICOS Y MASONICOS
Juan 7
1. Después de estas cosas, andaba Jesús en Galilea; pues no quería andar en Judea, porque los judíos procuraban matarle.
2. Estaba cerca la fiesta de los judíos, la de los tabernáculos;
3. y le dijeron sus hermanos: Sal de aquí, y vete a Judea, para que también tus discípulos vean las obras que haces.
4. Porque ninguno que procura darse a conocer hace algo en secreto. Si estas cosas haces, manifiéstate al mundo.
5. Porque ni aun sus hermanos creían en él.
6. Entonces Jesús les dijo: Mi tiempo aún no ha llegado, mas vuestro tiempo siempre está presto.
7. No puede el mundo aborreceros a vosotros; mas a mí me aborrece, porque yo testifico de él, que sus obras son malas.
8. Subid vosotros a la fiesta; yo no subo todavía a esa fiesta, porque mi tiempo aún no se ha cumplido.
9. Y habiéndoles dicho esto, se quedó en Galilea.
10. Pero después que sus hermanos habían subido, entonces él también subió a la fiesta, no abiertamente, sino como en secreto.
11. Y le buscaban los judíos en la fiesta, y decían: ¿Dónde está aquél?
12. Y había gran murmullo acerca de él entre la multitud, pues unos decían: Es bueno; pero otros decían: No, sino que engaña al pueblo.
13. Pero ninguno hablaba abiertamente de él, por miedo a los judíos.
14. Mas a la mitad de la fiesta subió Jesús al templo, y enseñaba.
15. Y se maravillaban los judíos, diciendo: ¿Cómo sabe éste letras, sin haber estudiado?
16. Jesús les respondió y dijo: Mi doctrina no es mía, sino de aquel que me envió.
17. El que quiera hacer la voluntad de Dios, conocerá si la doctrina es de Dios, o si yo hablo por mi propia cuenta.
18. El que habla por su propia cuenta, su propia gloria busca; pero el que busca la gloria del que le envió, éste es verdadero, y no hay en él injusticia.
19. ¿No os dio Moisés la ley, y ninguno de vosotros cumple la ley? ¿Por qué procuráis matarme?
20. Respondió la multitud y dijo: Demonio tienes; ¿quién procura matarte?
21. Jesús respondió y les dijo: Una obra hice, y todos os maravilláis.
22. Por cierto, Moisés os dio la circuncisión (no porque sea de Moisés, sino de los padres); y en el día de reposo circuncidáis al hombre.
23. Si recibe el hombre la circuncisión en el día de reposo, para que la ley de Moisés no sea quebrantada, ¿os enojáis conmigo porque en el día de reposo sané completamente a un hombre?
24. No juzguéis según las apariencias, sino juzgad con justo juicio.
25. Decían entonces unos de Jerusalén: ¿No es éste a quien buscan para matarle?
26. Pues mirad, habla públicamente, y no le dicen nada. ¿Habrán reconocido en verdad los gobernantes que éste es el Cristo?
27. Pero éste, sabemos de dónde es; mas cuando venga el Cristo, nadie sabrá de dónde sea.
28. Jesús entonces, enseñando en el templo, alzó la voz y dijo: A mí me conocéis, y sabéis de dónde soy; y no he venido de mí mismo, pero el que me envió es verdadero, a quien vosotros no conocéis.
29. Pero yo le conozco, porque de él procedo, y él me envió.
30. Entonces procuraban prenderle; pero ninguno le echó mano, porque aún no había llegado su hora.
31. Y muchos de la multitud creyeron en él, y decían: El Cristo, cuando venga, ¿hará más señales que las que éste hace?
32. Los fariseos oyeron a la gente que murmuraba de él estas cosas; y los principales sacerdotes y los fariseos enviaron alguaciles para que le prendiesen.
33. Entonces Jesús dijo: Todavía un poco de tiempo estaré con vosotros, e iré al que me envió.
34. Me buscaréis, y no me hallaréis; y a donde yo estaré, vosotros no podréis venir.
35. Entonces los judíos dijeron entre sí: ¿Adónde se irá éste, que no le hallemos? ¿Se irá a los dispersos entre los griegos, y enseñará a los griegos?
36. ¿Qué significa esto que dijo: Me buscaréis, y no me hallaréis; y a donde yo estaré, vosotros no podréis venir?
37. En el último y gran día de la fiesta, Jesús se puso en pie y alzó la voz, diciendo: Si alguno tiene sed, venga a mí y beba.
38. El que cree en mí, como dice la Escritura, de su interior correrán ríos de agua viva. (EL ultimo dia, es una referencia a OSHANAH RABBAH, el septimo dia de la FIESTA DE LOS TABERNACULOS, OSEA EL 21 DE TISHRI)
39. Esto dijo del Espíritu que habían de recibir los que creyesen en él; pues aún no había venido el Espíritu Santo, porque Jesús no había sido aún glorificado.
40. Entonces algunos de la multitud, oyendo estas palabras, decían: Verdaderamente éste es el profeta.
41. Otros decían: Este es el Cristo. Pero algunos decían: ¿De Galilea ha de venir el Cristo?
42. ¿No dice la Escritura que del linaje de David, y de la aldea de Belén, de donde era David, ha de venir el Cristo?
43. Hubo entonces disensión entre la gente a causa de él.
44. Y algunos de ellos querían prenderle; pero ninguno le echó mano.
45. Los alguaciles vinieron a los principales sacerdotes y a los fariseos; y éstos les dijeron: ¿Por qué no le habéis traído?
46. Los alguaciles respondieron: ¡Jamás hombre alguno ha hablado como este hombre!
47. Entonces los fariseos les respondieron: ¿También vosotros habéis sido engañados?
48. ¿Acaso ha creído en él alguno de los gobernantes, o de los fariseos?
49. Mas esta gente que no sabe la ley, maldita es.
50. Les dijo Nicodemo, el que vino a él de noche, el cual era uno de ellos:
51. ¿Juzga acaso nuestra ley a un hombre si primero no le oye, y sabe lo que ha hecho?
52. Respondieron y le dijeron: ¿Eres tú también galileo? Escudriña y ve que de Galilea nunca se ha levantado profeta.
53. Cada uno se fue a su casa;
Juan 8
1. y Jesús se fue al monte de los Olivos.
2. Y por la mañana volvió al templo, y todo el pueblo vino a él; y sentado él, les enseñaba. (AL DIA SIGUIENTE DEL SEPTIMO DIA DE TABERNACULOS, ES EL OCTAVO, OSEA EL 22/7 O 22 DE TISHRI O SEPTIMO MES HEBREO, EN EL DIA QUE LOS JUDIOS LEEN EL SALMO 119, OSEA LA FESTIVIDAD DE SIMCHAT TORAH O RECOCIJO EN LA TORAH. ES EN ESTE MARCO ADONDE LOS FARISEOS LE TIRAN PIEDRAS A LA RAMERA)
3. Entonces los escribas y los fariseos le trajeron una mujer sorprendida en adulterio; y poniéndola en medio,
4. le dijeron: Maestro, esta mujer ha sido sorprendida en el acto mismo de adulterio.
5. Y en la ley nos mandó Moisés apedrear a tales mujeres. Tú, pues, ¿qué dices?
6. Mas esto decían tentándole, para poder acusarle. Pero Jesús, inclinado hacia el suelo, escribía en tierra con el dedo.
Juan 9
1. Al pasar Jesús, vio a un hombre ciego de nacimiento.
2. Y le preguntaron sus discípulos, diciendo: Rabí, ¿quién pecó, éste o sus padres, para que haya nacido ciego?
3. Respondió Jesús: No es que pecó éste, ni sus padres, sino para que las obras de Dios se manifiesten en él.
4. Me es necesario hacer las obras del que me envió, entre tanto que el día dura; la noche viene, cuando nadie puede trabajar.
5. Entre tanto que estoy en el mundo, luz soy del mundo.
6. Dicho esto, escupió en tierra, e hizo lodo con la saliva, y untó con el lodo los ojos del ciego,
7. y le dijo: Ve a lavarte en el estanque de Siloé (que traducido es, Enviado). Fue entonces, y se lavó, y regresó viendo.
8. Entonces los vecinos, y los que antes le habían visto que era ciego, decían: ¿No es éste el que se sentaba y mendigaba?
9. Unos decían: El es; y otros: A él se parece. El decía: Yo soy.
10. Y le dijeron: ¿Cómo te fueron abiertos los ojos?
11. Respondió él y dijo: Aquel hombre que se llama Jesús hizo lodo, me untó los ojos, y me dijo: Ve al Siloé, y lávate; y fui, y me lavé, y recibí la vista. (NOTEN EL NEXO 9:11, CON LA RAMERA DE JUAN 8, EN EL CONTEXTO A LA TIERRA. ESTE SIGUE SIENDO EL 22/7 O 22 DEL SEPTIMO MES HEBREO)
12. Entonces le dijeron: ¿Dónde está él? El dijo: No sé.
13. Llevaron ante los fariseos al que había sido ciego.
14. Y era día de reposo cuando Jesús había hecho el lodo, y le había abierto los ojos. (ESTO CONFIRMA QUE ERA 22/7, PORQUE ERA DIA DE REPOSO LUNAR QUE SON LOS 8, 15, 22 Y 29)
15. Volvieron, pues, a preguntarle también los fariseos cómo había recibido la vista. El les dijo: Me puso lodo sobre los ojos, y me lavé, y veo.
16. Entonces algunos de los fariseos decían: Ese hombre no procede de Dios, porque no guarda el día de reposo. Otros decían: ¿Cómo puede un hombre pecador hacer estas señales? Y había disensión entre ellos.
17. Entonces volvieron a decirle al ciego: ¿Qué dices tú del que te abrió los ojos? Y él dijo: Que es profeta.
18. Pero los judíos no creían que él había sido ciego, y que había recibido la vista, hasta que llamaron a los padres del que había recibido la vista,
19. y les preguntaron, diciendo: ¿Es éste vuestro hijo, el que vosotros decís que nació ciego? ¿Cómo, pues, ve ahora?
20. Sus padres respondieron y les dijeron: Sabemos que éste es nuestro hijo, y que nació ciego;
21. pero cómo vea ahora, no lo sabemos; o quién le haya abierto los ojos, nosotros tampoco lo sabemos; edad tiene, preguntadle a él; él hablará por sí mismo.
22. Esto dijeron sus padres, porque tenían miedo de los judíos, por cuanto los judíos ya habían acordado que si alguno confesase que Jesús era el Mesías, fuera expulsado de la sinagoga.
23. Por eso dijeron sus padres: Edad tiene, preguntadle a él.
24. Entonces volvieron a llamar al hombre que había sido ciego, y le dijeron: Da gloria a Dios; nosotros sabemos que ese hombre es pecador.
25. Entonces él respondió y dijo: Si es pecador, no lo sé; una cosa sé, que habiendo yo sido ciego, ahora veo.
26. Le volvieron a decir: ¿Qué te hizo? ¿Cómo te abrió los ojos?
27. El les respondió: Ya os lo he dicho, y no habéis querido oir; ¿por qué lo queréis oír otra vez? ¿Queréis también vosotros haceros sus discípulos?
28. Y le injuriaron, y dijeron: Tú eres su discípulo; pero nosotros, discípulos de Moisés somos.
29. Nosotros sabemos que Dios ha hablado a Moisés; pero respecto a ése, no sabemos de dónde sea.
30. Respondió el hombre, y les dijo: Pues esto es lo maravilloso, que vosotros no sepáis de dónde sea, y a mí me abrió los ojos.
31. Y sabemos que Dios no oye a los pecadores; pero si alguno es temeroso de Dios, y hace su voluntad, a ése oye.
32. Desde el principio no se ha oído decir que alguno abriese los ojos a uno que nació ciego.
33. Si éste no viniera de Dios, nada podría hacer.
34. Respondieron y le dijeron: Tú naciste del todo en pecado, ¿y nos enseñas a nosotros? Y le expulsaron.
35. Oyó Jesús que le habían expulsado; y hallándole, le dijo: ¿Crees tú en el Hijo de Dios?
36. Respondió él y dijo: ¿Quién es, Señor, para que crea en él?
37. Le dijo Jesús: Pues le has visto, y el que habla contigo, él es.
38. Y él dijo: Creo, Señor; y le adoró.
39. Dijo Jesús: Para juicio he venido yo a este mundo; para que los que no ven, vean, y los que ven, sean cegados.
40. Entonces algunos de los fariseos que estaban con él, al oír esto, le dijeron: ¿Acaso nosotros somos también ciegos?
41. Jesús les respondió: Si fuerais ciegos, no tendríais pecado; mas ahora, porque decís: Vemos, vuestro pecado permanece.
Juan 10
1. De cierto, de cierto os digo: El que no entra por la puerta en el redil de las ovejas, sino que sube por otra parte, ése es ladrón y salteador. (CRISTO SE EXPRESA FUERTE MENTE EN CLAVE. LA OVEJA ES RAQUEL, LA MADRE DE BENJAMIN SEGUN GENESIS 35. RAQUEL SIGNIFICA OVEJA)
2. Mas el que entra por la puerta, el pastor de las ovejas es. (PASTOR / ISHTAR / HATHOR EN UN MARCO EGIPTOLOGICO. HATHOR ERA LA DIVINIDAD EN UN CONTEXTO FEMENINO Y TENIA FUERTE RELACION CON LA PRECESION DE LOS EQUINOCCIOS, EN EL CONTEXTO AL NACIMIENTO DE UN BEBE. EL TEMPLO DE DENDERA ESTABA ORIENTADO HACIA EL NORTE CON REFERENCIA A LA CONSTELACION DEL DRAGON, OSEA APOCALIPSIS 12)
3. A éste abre el portero, y las ovejas oyen su voz; y a sus ovejas llama por nombre, y las saca.
4. Y cuando ha sacado fuera todas las propias, va delante de ellas; y las ovejas le siguen, porque conocen su voz.
5. Mas al extraño no seguirán, sino huirán de él, porque no conocen la voz de los extraños.
6. Esta alegoría les dijo Jesús; pero ellos no entendieron qué era lo que les decía.
7. Volvió, pues, Jesús a decirles: De cierto, de cierto os digo: Yo soy la puerta de las ovejas.
8. Todos los que antes de mí vinieron, ladrones son y salteadores; pero no los oyeron las ovejas.
9. Yo soy la puerta; el que por mí entrare, será salvo; y entrará, y saldrá, y hallará pastos.
10. El ladrón no viene sino para hurtar y matar y destruir; yo he venido para que tengan vida, y para que la tengan en abundancia.
11. Yo soy el buen pastor; el buen pastor su vida da por las ovejas.
12. Mas el asalariado, y que no es el pastor, de quien no son propias las ovejas, ve venir al lobo y deja las ovejas y huye, y el lobo arrebata las ovejas y las dispersa. (Aqui CRISTO esta haciendo una analogia al NACIMIENTO DE BENJAMIN, EL LOBO, CUANDO MUERE RAQUEL SEGUN GENESIS 35. LA REFERENCIA AL ASALARIADO ES UN NEXO CON LA SAL, OSEA LA ALQUIMIA, EL GRIAL. EN EL TEMPLO DE DENDERA, ESTABA DISEÑADO CON LA PUERTA HACIA EL ESTE CON REFERENCIA A LA CONSTELACION DE SIRIO / PERRO/ LOBO / CHACAL / ISIS.)
13. Así que el asalariado huye, porque es asalariado, y no le importan las ovejas. (ES OBVIA LA REFERENCIA AL NACIMIENTO DE BENJAMIN CUANDO MUERE RAQUEL. CRISTO SE EXPRESA MUY EN FORMA ESOTERICA. LA EUCARISTIA CATOLICA ESTA DISEÑADA BAJO ESTE PATRON ALQUIMICO. ¿SABEN LOS TEOLOGOS CATOLICOS QUE LA VIRGEN ES MARIA LA MAGDALENA?)
14. Yo soy el buen pastor; y conozco mis ovejas, y las mías me conocen,
15. así como el Padre me conoce, y yo conozco al Padre; y pongo mi vida por las ovejas.
16. También tengo otras ovejas que no son de este redil; aquéllas también debo traer, y oirán mi voz; y habrá un rebaño, y un pastor.
17. Por eso me ama el Padre, porque yo pongo mi vida, para volverla a tomar.
18. Nadie me la quita, sino que yo de mí mismo la pongo. Tengo poder para ponerla, y tengo poder para volverla a tomar. Este mandamiento recibí de mi Padre.
19. Volvió a haber disensión entre los judíos por estas palabras.
20. Muchos de ellos decían: Demonio tiene, y está fuera de sí; ¿por qué le oís? (SAL-O-MON / MON / MONKEY / MONEY / MONDAY / GRAN PIRAMIDE DE GIZE DISEÑADA EN FUNCION A LA ALQUIMIA EN EL CONTEXTO AL PLANETA TIERRA Y LA LUNA)
21. Decían otros: Estas palabras no son de endemoniado. ¿Puede acaso el demonio abrir los ojos de los ciegos?
22. Celebrábase en Jerusalénla fiesta de la dedicación. Era invierno, (LA FIESTA DE JANUKAH, OSEA EL 24 DEL NOVENO MES HEBREO, QUE DURA 7 DIAS, EN FUNCION A 9 MESES LUNARES EXACTOS. ¿DE QUE CREE USTED QUE ESTA HABLANDO EL SEÑOR? ES OBVIO QUE DEL SANTO GRIAL)
The Franciscan church is attached to the Church of the Holy Sepulchre by the Magdalene chapel One of the most holiest churches, located in Jerusalem at the traditional site of Golgotha - the place of Jesus Crucifixion and burial.
Matthew 27: 33, 60: "And when they were come unto a place called Golgotha....And laid it in his own new tomb, which he had hewn out in the rock: and he rolled a great stone to the door of the sepulchre, and departed"
On the floor, in front of the Holy Sepulchre, is a mosaic figure of a double headed eagle - symbol of the Byzantine empire and the Greek Orthodox church.
that is also the symbol used by
Morals and Dogma by Pike and the Scottish Rites The first mention of a double-headed eagle in the West dates from 1250, in a roll of arms of Matthew of Paris for Emperor Frederick II of the Holy Roman Empire. Usually depicted black on a gold background, it replaced the earlier single-headed eagle, and was subsequently adopted in the coats of arms of many German cities and aristocratic families. After the dissolution of the Holy Roman Empire in 1806, the double-headed eagle was retained by the Austrian Empire, and served also as the coat of arms of the German Confederation.
The double-headed eagle was part of the emblem of the Order of the Solar Temple. This cult was started by Joseph Di Mambro and Luc Jouret in 1984 in Geneva. It gained notoriety in 1994 when members of the cult committed mass suicide and murders in two villages in Switzerland, followed in 1997 by suicide/murders in Canada. http://en.wikipedia.org/wiki/Double-headed_eagle
The Greek Orthodox chapel has a circle floor with a sun and wavy rays coming from it there is a rock there which the crack goes down to the chapel of Adam below it is said that Jesus blood dripped down to reach the skull of Adam
The Franciscans he impact of the Franciscan Third Order Secular upon the feudal society of medieval Europe has been held to be considerable. Among its ways of impacting that era was the prohibition on the brothers of the Order from bearing arms. This stance of pacifism in a society with frequent feuds and wars was upheld by the authority of the Church, and limited the ability of the nobility and towns to demand that all men be subject to serving in battle.
Also, the admission to the Order of members from all stations in life on an equal basis was a mechanism for promoting social change in a period of rigid social stratification.
The Third Order has known many notables among its members. Outstanding among them is Saint Elisabeth of Hungary, though it is not established to all that she ever formally joined;[3] she is, however, Patroness of the Order. Additionally, she is traditionally paired with St. Louis, King of France, declared Patron of the Order.
Among other notable figures were: St. Ferdinand, King of Castile; St. Elizabeth of Portugal, grand-niece of the first St. Elizabeth; St. Rosa of Viterbo; St. Margaret of Cortona; St. Thomas More; Blessed Umiliana Cerchi; Blessed Angela of Foligno; St. Ivo of Kermartin; Saint John Vianney, the famed Curé of Ars, France. Of names celebrated in history for literature, arts, politics, inventions, etc., Blessed Raymond Lull; Dante, Giotto, Petrarch, Cola di Rienzo, Christopher Columbus, Vasco da Gama, Cervantes, Lope de Vega, Galvani, Alessandro Volta, Garcia Moreno, Franz Liszt, and Lady Georgiana Fullerton. Popes Pius IX and Leo XIII were members of the Third Order, as also were Pope St. Pius X and the Blessed Pope John XXIII
The Third Order of Saint Francis Canada The Third Order of St. Francis was established by the Friars Minor Recollects at Quebec in 1671, and some years later at Three Rivers and Montreal. Considering the sparse population of the country, it was in a flourishing condition. In 1681 a Recollect notes that "many pious people of Quebec belong to the Third Order".
After the cession of Canada to England, the Third Order, deprived of its directors, the Recollect Franciscan friars, seemed to have disappeared gradually, only to flourish anew thirty years after the death at Montreal in 1813 of the last Recollect friar.
The Third Order was re-established about 1840 by Mgr. Ignatius Bourget, Bishop of Montreal. Fervent fellow-labourers helped the holy prelate to spread the Third Order in Montreal, notably Canon J.A. Paré and the Sulpicians C. E. Gilbert and A. Giband. Mgr. Bourget established a fraternity of women, 6 May 1863, and one of men, 13 June 1866; both were directed by the Sulpicians till 1874, by Canon P. E. Dufresne from 1874 till 1881, by the Jesuits from 1881 till 1888, and by the Sulpicians from 1888 till 1890; since then by the Friars Minor. Mgr. Fabre, successor to Bishop Bourget, in a letter (3 September 1882) to the priests and faithful of his diocese, says: "We have in our midst the tertiaries of St. Francis, who are known to you all by the edification they give, and by the good odour of all the virtues which they practise in the world." The Third Order was reintroduced at Quebec almost at the same time as at Montreal. On 19 November 1859, Father Flavian Durocher, O.M.I., received the profession of two women, after a year's novitiate. These were joined by others, until in 1876 Quebec City alone possessed over 200 tertiaries, while in the Province of Quebec several parishes had groups of tertiaries.
Saint Francis of Assisi rejected the urban materialism of his parents and local church. He established a mendicant, or beggar, lifestyle for the followers of his church-approved order—Franciscan friars for men and the Poor Clares for women. Many religious thinkers in the 1200s were influenced by the earlier philosophy of Christian Neoplatonism, a synthesis of Plato’s ideals and Christian mysticism. Under that influence, they rejected the Aristotelian focus on rationalizing religion and believed God's divine revelation could best be understood through experience. The Cistercian Bernard of Clairvaux, who died in 1153, feared that Abelard's scholastic logic would deaden true spiritual understanding. Later, Bonaventure, a Franciscan who lived from 1221 to 1274, developed a mystical philosophy guiding Christians toward contemplation of the ideal realm of God. http://history-world.org/dynamic_culture_of_medieval_euro.htm
Alexander of Hales, Bonaventure, and John Duns Scotus, the "Doctor of Wonders" Roger Bacon, and the well-known mystic authors and popular preachers David of Augsburg and Berthold of Regensburg. as well as Anthony of Padua
_________________ Everything is Connected and there are no coincidences
On the floor, in front of the Holy Sepulchre, is a mosaic figure of a double headed eagle - symbol of the Byzantine empire and the Greek Orthodox church.
Since ancient times, the eagle has always represented the planet Jupiter and it still does to this very day. These Ancient Symbols, such as the eagle has last the test of time because they are products of creation from the very same Brotherhood that has helped guide humanity through the darkness, by operating their light in the shadows over the last 3,000-5,000 years. Symbols, that have been placed everywhere around the world for those with any eye to see and the intuition to know.
These are the immortal beings of time, whose souls originate from the King of Planets. Many very famous men in history and also the bible have claimed Jupiter as their father. People like the Sons of Noah, such as Japheth who in the seventh century, Isidore of Seville traced the origins of most of the nations of Europe back to Japheth. The Greek conqueror Alexander the Great and also the Roman Dictators, Julius and Augustus Caesar had claimed Jupiter as their father.
Author, Manly P. Hall who was also a 33° Freemason had written about these immortal beings in, The Lost Keys of Freemasonry; “These were the immortals to whom the term phoenix was applied, and their symbol was the mysterious two-headed bird, now called an eagle, a familiar and little understood Masonic emblem”.
The name Japheth/ˈdʒeɪfɛθ/ (Hebrew: יָפֶֿתֿ, יֶפֶֿתֿ Yapheth , Modern Hebrew: Yefet ; Greek: Ἰάφεθ Iapheth ; Latin: Iafeth or Iapetus ; Arabic: يافث) is derived from Ja—God, or life, and Phatha, which means in Hebrew enlarged, and in other languages, father; thus, Japheth meant enlarged of God—God and father, or Deus pater. Various spellings of Japheth are Japheta, Japeta, Japhe, or Jophe, or, as the Latins “Iu-Pater” (yēu-pəter or Iuppiter, Iūpiter – Pater/Father or the nominative: *Dyēus-pətēr, meaning “O Father Sky-God”, or “O Father Day-God”); He was the ruler of the lower world whom the Latins had called “Father Jove”, and this is where we get the modern English spelling of Jupiter, who in Christianity is Saint Peter.
The most ancient symbol of the double headed eagle has been in use and documented in stone for approximately 3,000-5,000 years. Today, it is used as an emblem of authority by the very same Brotherhood that descend from the first people for whom it had originated thousands of years earlier. It is most commonly associated with the Byzantine Empire, the Holy Roman Empire, the Russian Empire and their successor states. A Brotherhood that now spans the globe with its out stretched wings, touching one another from the East to the West.
The first evidence of the use of the double-headed eagle, I have found to originate with the Ancient Hittites who may also be connected with the Sumerians. The Hittites built a Lion Gate at Hattusas and a Sphinx Gate nearby at Alaca Höyiik in the late Mycenaean period (fourteenth century B.C.E.), with a Double Eagle carved on one side.
Evidence of these eagles were found on cylinders taken from the ruins of the ancient city of Lagash. The Hittites had worshiped the double headed eagle as the King of Heaven, who was also called the Hittite Bird of the Sun that was their symbol to signify Hittite military power. Today we know of the land of the Ancient Hittites as modern day Turkey, where you will find that the modern Turkish police have adopted the double-headed eagle in its insignia as a secondary charge.
The image and text below is from, “As it was in the beginning”, by T.R.Davies Coat of Arms No.109, Spring 1979 courtesy of The Heraldry Society;
Fig. 9. Double eagle, Hittite 14th. C. B.C. — gateway, Alaya Hüyüt. Fig. 10. Double eagle, Hittite 13th. C. B.C. — rock gallery Yazilikaya. Fig. 11. Byzantine textile, 11th. C. A.D. — St. Germ. Auxerre. Fig. 12. Eagle displayed, Byz. 10th. C. A.D. — stone, B. Mus. Fig. 13. Double eagle, Byz. 9th. C. A.D. based on the Alaya relief above, even to the crouching beasts beneath the talons Fig. 14. Lion of curious gait, 6th. C. A.D. — mosaic, Istanbul. Fig. 15. Lion of curious gait, 11th. C. A.D. — Byz. text, copied from Persian relief, Düsseldorf Mus. Fig. 16. Lion rampant, Byz. text. 8th. C. A . D . — Lyons Mus. Fig. 17. Griffin segreant, Byz. text. 7th. C. A.D. St. Urs. Köln, note that the Byz. griffin is among the first mythical beasts as a heraldic charge, long pre-dating the West European dragon. Fig. 18. Head of a unicorn, Babyl. 6th. C. B.C., copied in Byz. art. Fig. 19. The sun of Apollo and the moon of Artemis were the symbols of the protecting deities of pagan Byzantium and were retained by Christian Constantinople.
In the modern world we live in now, the emblem of the double headed eagle signifies the dominance of the Byzantine Emperors over both East and West. The double-headed eagle emblem of the Byzantine Empire shows in one claw a cross and the other an orb—a symbol of spiritual and secular authority. Their origins lie in the ancient Christian Church, and they maintain many traditions practiced in the Ancient Church. Several Eastern European nations adopted it from the Byzantines and continue to use it as their national symbol to this day.
The Church of the Holy Sepulchre is one of the most Holy sites in all of the Christian world. Roman emperor Constantine had established the Church in the year 333 A.D., after his mother, Queen Helena, marked the place of Golgotha during her visit in 326AD.
The number 33 is often connected with the double headed eagle and a mosaic figure of a double headed eagle can be witnessed on the floor, in front of the chapel of the Holy Sepulchre.
THE NUMBER 33 AND THE DOUBLE HEADED EAGLE
Jesus was crucified at Golgotha (place of the skull) at age 33 in the year 33 A.D. 33 represents Christ consciousness. Mount Hermon is at 33 degrees latitude and longitude. (In the Book of Enoch, Mount Hermon is the place where the Grigori; “Watchers, Sons of God or the Nephilim,” a class of fallen angels descended to Earth.) The divine name Elohim appears 33 times in the story of creation in the opening chapters of Genesis. The first Temple of Solomon stood for 33 years before being pillaged by King Shishak of Egypt. King David ruled over Israel for 33 years in Jerusalem. Alexander the Great (Alexander of Macedonia), a son of Jupiter had died at 33 years of age. Harry S. Truman, a 33 degree Mason, became 33rd President of the United States. In 1933, Adolf Hitler became Chancellor of Germany. The Grand Orient de France of Freemasonry founded in 1733.
The same number 33 is also the highest “honorary degree” of the ancient Brotherhood and Fraternity, that is known today as the Scottish Rite. When Scottish Rite Freemasonry had originated in the year 1758 in Paris, it was called “The Council of Emperors of the East and West.” The 33rd degree Council of Scottish Rite Freemasonry’s main symbol is also the same double headed eagle. The Latin words “Ordo Ab Chao” is seen displayed underneath this double headed phoenix. The English translation is “Order Out of Chaos or Order From Chaos.” It has been introduced in France in the early 1760s as the emblem of the Kadosh degree or Knight of the White and Black Eagle.
The lesson of this degree is to be true to ourselves, to stand for what is right and just in our lives today. To believe in God, country and ourselves. There is no apron, but the jewel is a gold Teutonic cross, enameled in red, with the letters J.’.B.’.M.’. on the obverse, and a skull transpierced by a poinard on the reverse.
The French records speak of seven: Kadosh of the Hebrews; Kadosh of the first Christians; Kadosh of the Crusades; Kadosh of the Templars; Kadosh of Cromwell or the Puritans; Kadosh of the Jesuits; and the True Kadosh. But the correctness of this enumeration is doubtful, for it cannot be sustained by documentary evidence. In all of these Kadoshes the doctrine and the modes of recognition are substantially the same, though in most of them the ceremonies of initiation differ.
Ragon mentions a Kadosh which is said to have been established at Jerusalem in 1118; but here he undoubtedly refers to the Order of Knights Templar.
Manly P. Hall, 33rd Degree Mason, had written in “The Lost Keys of Freemasonry”;
“The double-headed eagle was probably first accepted as a symbol of Freemasonry in 1758. In that year the body calling itself the Council of Emperors of the East and West, was established in Paris. The double-headed eagle was in all probability adopted by this body, which claimed a double jurisdiction. The eagle, one head inclined to the East and the other to the West, to guard any and all who might approach from either direction. The accepted symbol of our Rite is the Double-Headed Eagle of Lagash. It is the oldest crest in the world, according to fraternal scholars and was a symbol of power more than two thousand years before the building of King Solomon’s Temple.
“Among the ancients a fabulous bird called the Phoenix is described by early writers … in size and shape it resembles the eagle, but with certain differences. The body of the Phoenix is one covered with glossy purple feathers, and the plumes in its tail are alternately blue and red. The head of the bird is light in color, and about its neck is a circlet of golden plumage. At the back of its back the Phoenix has a crest of feathers of brilliant color …
The Phoenix, it is said, lives for 500 years, and at its death its body opens and the new born Phoenix emerges. Because of this symbolism, the Phoenix is generally regarded as representing immortality and resurrection … The Phoenix is one sign of the secret orders of the ancient world and of the initiate of those orders, for it was common to refer to one who had been accepted into the temples as a man twice-born, or reborn. Wisdom confers a new life, and those who become wise are born again.” [p. p. 176-77]
The Dukes of Bavaria are also descendants of the Byzantine emperors. Hence, it is quite possible that the Bavarian Illuminati may also be connected with the double headed eagle.
In the Holy Roman Empire’s heraldry, it represents the union of church and the state. The double headed Eagle signifies a double imperial power, and was for the use of emperors who claim to be the successor of the Caesars of Rome ; Thus the Eagle of the Eastern Empire united with that of the West, typifying the Holy Roman Empire, and is where we see the use of this double head.
Charlemagne first made use of the double-headed eagle when he became head of the German Empire, the two heads denoting the union of Rome and Germany, in AD 802.
After the East West Schism, there was a division of the Roman Empire into the East and the West. The emperors of the West used a black Eagle, and those of the East a golden one; since which period Austria, Prussia, Russia, France, and also Poland, when a nation, have also used the Eagle as their royal emblem.
The two-headed mythological bird of Hindu mythology is thought to possess magical strength. It is used as the official emblem by the Karnataka government and it is seen as an intricately sculptured motif in Hindu temples
Below is a list of countries and entities that currently use the double headed eagle as their emblem;
On March 27, 2006, Armenia signed a Millennium Challenge Compact with the United States; the agreement entered into force on September 29, 2006. Provided the Armenian Government makes progress on mutually agreed-upon policy performance criteria (corruption, ruling justly, and investing in people), the agreement will provide $235 million to Armenia over five years to reduce rural poverty through the improvement of rural roads and irrigation networks. In 2012 or 2013, US and Armenia are planning to hold their first ever joint military drills, during which Armenian soldiers will be trained for their current multi-national peacekeeping operations.(Wikipedia)
TABERNACULO =TEMPLO DE SALOMON = KAABA = GIZE= VATICANO= WASHINGTON D.C = NUEVA JERUSALEN = JUAN MARCOS
CENACULO DE JERUSALEN=SAN MARCOS
APOCALIPSIS 21
NU-EVA J-ER-U-S-A-LE-N /JUAN
EVA (NUMERO NU-EVE)=MARIA MAGDALENA O MARIA LA GRANDE
JUAN MARCOS=SANTO GRIAL
9. Vino entonces a mí uno de los siete ángeles que tenían las siete copas llenas de las siete plagas postreras, y habló conmigo, diciendo: Ven acá, yo te mostraré la desposada, la esposa del Cordero. (Noten la relacion de la COPA CON LA ESPOSA DEL CORDERO)
10. Y me llevó en el Espíritu a un monte grande y alto, y me mostró la gran ciudad santa de Jerusalén, que descendía del cielo, de Dios,
11. teniendo la gloria de Dios. Y su fulgor era semejante al de una piedra preciosísima, como piedra de jaspe, diáfana como el cristal. (LA "GLORIA DE DIOS" es una clave sabatica en contexto a EXODO 24 Y 25. Se vuelve a repetir el patron del libro de EFESO EN SU CAPITULO 5.)
12. Tenía un muro grande y alto con doce puertas; y en las puertas, doce ángeles, y nombres inscritos, que son los de las doce tribus de los hijos de Israel;
13. al oriente tres puertas; al norte tres puertas; al sur tres puertas; al occidente tres puertas.
14. Y el muro de la ciudad tenía doce cimientos, y sobre ellos los doce nombres de los doce apóstoles del Cordero.
ESTRELLA DE DAVID ES LA ALQUIMIA, OSEA LA UNION ENTRE EL HOMBRE Y LA MUJER
(ABCD) Double Square in Solomons Temple
EL LUGAR SANTISIMO DEL TABERNACULO Y DEL TEMPLO DE SALOMON TENIA FORMA DE CUBO
NOTEN LA ESTRELLA DE 5 PUNTAS EN EL CENTRO DEL EXAGONO CENTRO DE LA ESTRELLA DE 6 PUNTAS
EL EXAGONO TAMBIEN ES UNA REFERENCIA AL CUBO.
NOTEN QUE EN ESTA ESTRELLA DE 6 PUNTAS HAY 13 TRIANGULOS DE 5 PUNTAS, OSEA QUE NOS DA UN NEXO CON LAS 12 CONSTELACIONES DEL ZODIACO, CON LAS 12 HORAS DEL DIA, CON LAS 12 LUNAS QUE HAY EN EL CALENDARIO, CON LA SANTA CENA EN EL CONTEXTO A LOS 12 APOSTOLES, CON LAS 12 TRIBUS DE ISRAEL, CON EL MERIDIANO DE GREENWICH E INCLUSO CON ROSE LINE, ETC,ETC. TODO TIENE COMO PATRON LA ESTRELLA DE 6 PUNTAS, OSEA LA UNION ENTRE EL HOMBRE Y LA MUJER QUE LA TRADICION RELIGIOSA "OLVIDO". ESTE ES EL PATRON ESOTERICO DETRAS DE APOCALIPSIS 22 EN SU RELACION CON VENUS.
Noten el MONSTRUOSO NUMERO 36, incluso con la FORMA DE ORION, en una estrella de 6 puntas. Son siete pelotitas, con 6 perimetrales. 6x6=36
AQUI ESTA EL ULTRA SECRETO DEL NEXO 666 CON LA PIRAMIDE DE LOUVRE, EN EL CODIGO DA VINCI. 1+2+3+ 4+5+6+7+8+9 +20+11+12+13 +14+15+16+17+18 +19+20+21+22+23 +24+25+ 26+27+28+29 +30+31 +32+33+ 34+35 +36=666
Kaaba, Mecca:
15. El que hablaba conmigo tenía una caña de medir, de oro, para medir la ciudad, sus puertas y su muro.
16. La ciudad se halla establecida en cuadro, y su longitud es igual a su anchura; y él midió la ciudad con la caña, doce mil estadios; la longitud, la altura y la anchura de ella son iguales. (LA CUBICACION DE UNA ESFERA. HAY UN OBVIO NEXO ALQUIMICO. LA GRAN CIUDAD ESTA DISEÑADA CON EL MISMO PATRON DE LA GRAN PIRAMIDE DE GIZE)
Figura 16. La relación geométrica entre el codo real y el metro.
ESTE ES EL SECRETO DEL NEXO "ROSE LINE", EN EL CONTEXTO AL METRO Y EN EL CONTEXTO A LA PIRAMIDE DE LOUVRE.
17. Y midió su muro, ciento cuarenta y cuatro codos, de medida de hombre, la cual es de ángel.
21. Las doce puertas eran doce perlas; cada una de las puertas era una perla. Y la calle de la ciudad era de oro puro, transparente como vidrio.
22. Y no vi en ella templo; porque el Señor Dios Todopoderoso es el templo de ella, y el Cordero.
23. La ciudad no tiene necesidad de sol ni de luna que brillen en ella; porque la gloria de Dios la ilumina, y el Cordero es su lumbrera.
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INICIACIÓN A LOS NÚMEROS DE LA ARQUITECTURA O DE COMO DARLE FORMA A UN EDIFICIO
Los números pueden estar explicados matemáticamente en la “red” pero el problema que plantea el conocimiento de la arquitectura es: ¿cómo se le da forma con esos números a un edificio?. En arquitectura los números operan a partir de los polígonos estrellados formando concatenaciones, tal y como a continuación vamos a describir.
NÚMERO DE ORO - PENTÁGONO
El número de oro viene dado por la solución a la ecuación de segundo grado x + x² = 1 x = 1+√5 /2 = 1,618033989 Propiedades 1/ 1,618 = 0,618 1,618... x 1,618... = 2,618... Dado una circunferencia de radio 1 el lado del decágono inscrito en él es 0,618... Dado un pentágono de lado 1, las diagonales de ese pentágono = 1,618... La técnica con la que opera la arquitectura es la de las concatenaciones. Una de ellas, la más usual, es la que presentamos en el dibujo. Si la circunferencia en color azul tiene R=1 el radio de la roja es R= 2,618, correspondiente a la que presentamos en “El vitruvio” deLeonardo da Vinci en la portada de este trabajo.
Se aplicará en la restitución de una tabla de F. Brunelleschi Nº 6.
NÚMERO DE PLATA - EL OCTÓGONO
Así como el número de oro está asociado a la √5 el número de plata está asociado a √2 y presenta una serie de propiedades similares a las del número de oro. √2 = 1,414213562 tg. 22,5º = 0,414213562 tg.67,5º = 2,414213562 1/2,4142... = 0,4142... 2,4142... x 1,4142... = 3,4142... Observa nuevamente la concatenación, esta vez con el octógono, de la circunferencia en color azul sobre la de color rojo. Si el radio de la circunferencia azul es 1 la de color rojo es 2,4142.... Si el radio de la circunferencia azul es 0,4142... la de rojo es 1. Aquí tenéis un ejemplo.
Se aplicará en la Rix House de J. Soane Nº 3.
NÚMERO DE PLATINO - EL HEXÁGONO
De igual forma que el número de oro está relacionado con la √5 y el de plata con la √2, el de platino lo va a estar con la √3 √3 = tg.60º = 1,732050808 1,732... x 2,732... = 4,732... Combinación, esta, muy utilizada por Andrea Palladio. Observa la concatenación de la circunferencia azul sobre la de rojo, a través del hexágono, directamente a la circunferencia azul. Si el radio de la circunferencia color azul es 1 el de la circunferencia en color rojo es 2 y el lado del triángulo inscrito es 2 x 1,732... Este polígono es el más prolífico en la historia de arquitectura como vamos a verlo en los ejercicios. Aquí tenéis un ejemplo.
Se aplicará al resto de los trabajos Nº 1 - 2 - 4 y 5.
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GOLDEN GATE/PUERTA DE ORO-RELACION DE FATIMA CON EL NUMERO 47
grail in Simple Gematria Equals: 47
(
g
7
r
18
a
1
i
9
l
12
)
grail in Simple Gematria Equals: 47
(
g
7
r
18
a
1
i
9
l
12
)
raquel in Simple Gematria Equals: 74
(
r
18
a
1
q
17
u
21
e
5
l
12
)
john in Simple Gematria Equals: 47
(
j
10
o
15
h
8
n
14
)
jesus in Simple Gematria Equals: 74
(
j
10
e
5
s
19
u
21
s
19
)
giza in Simple Gematria Equals: 43
(
g
7
i
9
z
26
a
1
)
mark in Simple Gematria Equals: 43
(
m
13
a
1
r
18
k
11
)
gize in Simple Gematria Equals: 47
(
g
7
i
9
z
26
e
5
)
john in Simple Gematria Equals: 47
(
j
10
o
15
h
8
n
14
)
These are the four creatures of Ezekiel 1:10 and Revelation 4:7 which also relate to the four Apostles, the seasons, the elements and the guardians of the four directions.
‘True Cross’ Cathedral Lisieux, France
‘True Cross’, Baselique Notre Dame d’Ouvres La Delivrande, France
In churches, the four signs of the Zodiac often reoccur and are associated with ‘Judgment Day’ and the ‘End of Times’
Jesus portrayed at the Last Judgment can often be found in the Tympanium above the entrance of churches and cathedrals. Notice, the lion (Leo) on the left, the bull on the right (Taurus), the angel on the left (Aquarius) and the eagle on the right ( Scorpio).
The four evangelists Luke, John, Mathew and Mark likewise have been associated with these four Zodiac signs as well:
Mark = Scropio (Eagle), Luke = Taurus, John = Leo, Matthew = Aquarius
Winter Solstice Galactic Alignment of the Sun with the Galactic Equator
On Earth, the River Nile was the reflection of this great river in the sky, in accordance with the Hermetic principle "as above, so below." Herschel's earliest ingenious research has demonstrated that all of the pyramids along the river Nile represent constellations along the Milky Way, not just Orion! There are more than 50 pyramids in total, and their true meaning can only be deciphered when one considers the whole of Egypt.
During a Great Celestial Conjunction, the Sun crosses that great river in the sky, the Milky Way. Egyptologists explain that the solar God Ra (and Horus) required a boat because they sailed the Heavens from sunrise in the East to sunset in the West. At night, Ra travelled the Netherworld to be reborn in the morning at sunrise. Egyptologists reject the idea that the Egyptians understood the Precession of the Equinoxes and that the Sun also sojourns along the zodiac in a 26,000 year journey corresponding with the Precession Cycle.
In the Book of the Gates, the travel of the Sun at night along with the deceased pharaoh into the Netherworld is described. The Sun enters the Netherworld in the first hour just after sunset to be reborn in the morning at sunrise after a twelve hour nocturnal journey. There are many parallels, however, with the precessional journey of the Sun along the twelve signs of the zodiac to be discovered in the Book of the Gates. The 12 hours in the Book of Gates are structured into four groups of three hours, denoting a cross in the face of the clock. In the 12th hour Nun raises the solar barque with the scarab beetle of the Sun God from the primeval waters (Milky Way?), this is the hour of the rebirth of the Sun.
Left: Nun raises the solar barque from the primeval waters at ‘sunrise’, the time of the rebirth of the Sun.
During Ra's travel through all of the twelve signs of the zodiac in the precession cycle, he will be requiring a boat to twice cross that great river in the sky, the Milky Way! It is probably the only reason why the Egyptian deities required a Sun barque in the first place. Boats are used to cross waters, not skies, so it was used not for their nightly ecliptic travel from East to West through the Netherworld, but for their travels along the zodiac in the precession cycle. It is during this journey that the Sun would be required to cross the waters of the Milky Way at least twice. The Book of the Gates may therefore have been misinterpreted by Egyptologists as the nocturnal journey of the Sun simply because they reject the idea that the Egyptians understood Precession! Keep in mind that only twice per year on the equinox the day and night will be exactly 12 hours in length. It is therefore far more logical that the 12 hours in the Book of the Gates are in fact the 12 zodiacal Ages of the Precession Cycle.
Pharaohs in ancient Egypt were buried with their arms crossed holding Ankhs in their hands. This posture of the deceased pharaoh can be found on sarcophagus and in statues throughout Egypt. The Ankh represents a cross symbol.
Left: Grave statue of Tjel mayor of Memphis under Amenhotep III Dutch national museum of antiquities, Leiden. Right: Sarcophagus with crossed arms and X cross on chest, Dutch National Museum of antiquities, Leiden.
Since the Greek inherited much of their wisdom from the Egyptians, it's more than reasonable to suspect that the gate or portal mentioned in the Book of the Gates through which the pharaoh enters the Netherworld is, in fact, the Gate of God that the Greek writer Macrobius writes about. The Gate of God was also called the Golden Gate, while the Gate of Men was called the Silver Gate. The very same Egyptian cross symbolism used by the pharaohs associated with the Golden and Silver gates of the soul (and the Sun) can still be recognized in the coat of arms of the Vatican, consisting of two crossed keys; one Golden, one Silver.
Silver and Golden cross in the Coat of Arms of the Vatican
The Golden Gate is the ecliptic Milky Way crossing at the Scorpio-Sagittarius nexus on the zodiac while the Silver Gate is the Milky Way ecliptic crossing at the Gemini-Taurus nexus. The Silver Gate was represented by the horns of Isis and the associated bull Taurus.
The Silver Gate is also clearly depicted in the Narmer Palette (3100 BC) named after the Egyptian pharaoh. The Narmer Palette shows the celestial goddess bull Bat (Taurus) with her horns bent over pointing exactly to the place of the rebirth of the Sun, the Silver Gate. The two cow's heads on top of the palette also represent Bat. In-between the two cow goddesses a hieroglyph is depicted representing the rising of the Sun in between two mountains on the horizon. It's a hieroglyph that is very similar to the Akhet hieroglyph with the same significance.
Bat on the left and right with the 'Akhet' glyph in between.
Dutch national museum of antiquities, Leiden
Bat was the goddess of the Milky Way considered to be a pool of Bat's cow milk. Bat was also the goddess of the human soul, the "Ba" that incarnated into human life form. Since the soul incarnated into human life passing through the Silver Gate (crossing of Milky Way and ecliptic), it's not surprising that Bat was both the goddess of the Milky Way and the human soul. Ba is a derivative of Bat, whereas "Ka" represents the human light-body. "Mer" represents the light of the Egyptian light-body-soul complex, the "Mer-Ka-Ba." Bat was also called the "Ba of Two Faces." Egyptologists are in the dark about her name and don't seem to understand that she was called this way, because there are actually two portals both to and from the Netherworld for the Ba to descend into the physical plane (Silver Gate) and ascend from the physical plane (Golden Gate). Both Hathor, Isis and Bat are all cow goddesses and Egyptologists have often pointed out the similarities between these goddesses depicted with cow-horns suspecting that they may have the same origins...they all represent the Silver Gate.
At the bottom of the Narmar palette in-between the horns of the bull, the very same hieroglyph is depicted as the one shown between two Bat bulls on top of the palette. This Akhet-like hieroglyph symbolises the rising Sun on the horizon.
The Narmar Palette, bull in close up on the right. The bull is leaning towards the Silver Gate near the Gemini-Taurus nexus depicted in between the horns. The hieroglyph in between the horns resembles an Akhet glyph and represents the Silver Gate.
Dutch national museum of antiquities, Leiden
On the other side of the Narmer palette two identical men, hence suggesting twins are depicted. They are both looking over their shoulders to a particular square over the left man’s shoulder. We surmise that the twins represent Gemini which would make sense since the actual ecliptic Milky Way crossing of the Silver Gate occurs in 5° Gemini (sidereal zodiac) and the square could therefore be suggesting the Silver Gate.
At the Autumnal Equinox, the Sun was indeed at the Milky Way, however at the Golden Gate. At the Vernal Equinox of 4468 BC, the Sun resided at the Silver Gate. The author (Audrey) does not seem to realise that this moment represented a Great Celestial Conjunction when the equinox axis (Vernal and Fall) aligned with the Galactic Equator and the Sun resided at the Gates of the Gods.
Instead, while interpreting the hieroglyphs of the 10 decapitated figures near the Solar Barque, he writes quote, "The full meaning of the hieroglyph can therefore be interpreted as 'the Sun at a sacred gateway, opening or portal'..."
While Hathor, Isis and Bat are all cow goddesses, Egyptologists have often pointed out the similarities between these goddesses depicted with cow-horns suspecting that they may have the same origins. . . . We suggest that they all represent the Silver Gate.
There is an even older Egyptian goddess that later was associated with Isis and Hathor. Her name is Serket and she was the deification of the scorpion goddess who healed stings and bites. Eventually, Serket was associated with Isis and she was said to be just an aspect of Isis. Serket and Isis can therefore be regarded as the ‘Ba of Two Faces’. While Isis represents the Silver Gate at the Gemini-Taurus nexus, Serket is her counterpart and she represents the Golden Gate at the Scorpio-Sagittarius nexus. This is why she’s wearing the scorpion on her head while she joined Ra in his barque on his journey around the zodiac in a Great Year.
Left: Isis with the solar disk in between the horns representing the Silver Gate Right: Serket with the scorpion at her head representing the Golden Gate.
The sacred Egyptian scarab beetle is a metaphor for the Sun in the precession cycle whereas the dung ball represents the Sun. The scarab beetle rolls its dung ball with his hind legs backwards, symbolizing the backward motion of the Sun through the zodiac in the precession cycle. Since the scarab beetle has many similarities with a scorpion, we surmise that Serket and the scarab beetle both represent the Golden Gate in Egyptian mythology.
Right: Scarab representing the crossing of the ecliptic and Milky Way near Sagittarius-Scorpio nexus. The dung ball of Scarab beetle is the Sun.
On the left, the scarab beetle in a barque. On the right, the bull with the horns in a barque. They represent the places where Ra requires a barque to cross the Milky Way river in the precession cycle and thus represents the galactic equator.
The Master's Square - compares the Tabernacle, the Temple, and the New Jerusalem to the Masonic Temple, and investigates the universal, astronomically based, geometric method for Temple design and construction. This relates the patterns in the Masonic Floor to all the sacred objects in the Bible, as well as temples around the world.
Y esto es lo que se ve en el otro solsticio, el 21 de junio, desde el otro lado de la órbita.
Observa a la Tierra situada en el tramo que corresponde a septiembre del año gregoriano. Viendo donde está Orión y Sirio (en la parte izquierda) y con el planeta Tierra situado en la sección de su órbita que en nuestra mente cronológica corresponde a septiembre, situados nosotros en la zona nocturna un poco antes del amanecer, ya se empieza a ver a Sirio. Por tanto, cuando la Tierra esté en el tramo correspondiente a diciembre, se ve a Orión y Sirio en el medio del cielo de la noche. Es pura lógica espacial.
SOLSTICIO 21 JUN: Sol visible, Orión invisible SOLSTICIO 21 DIC: Sol invisible, Orión visible
Cada 21 de junio, en solsticio, la nave espacial Tierra está ante el Sol y la constelación de Orión, de modo que al MEDIODÍA de dicho solsticio Orión está debajo del Sol, aunque no lo distingamos debido a la luz solar. Después, durante 6 meses, la Tierra da media órbita y se coloca entre el Sol y Orión, y por tanto tenemos visión de Orión en la noche, y concretamente en la MEDIANOCH...E vemos a Orión en el mismo punto del cielo que en el mediodía del otro solsticio, hace 6 meses.
La primera imagen es una foto de la posición del Sol hecha en Madrid a las 12 del mediodía del 21 de junio, y se le ha añadido la invisible constelación de Orión. La segunda es una foto hecha desde el mismo punto 6 meses después, a las 12 de la medianoche del 21 de diciembre, y la cámara capta las estrellas de Orión y la estrella Sirio.
De acuerdo a la mitología griega, representa al escorpión que mató al cazador Orión, al picarlo, y como consecuencia “fueron colocados en puntos opuestos en el firmamento”. Cuando Scorpius sale por el horizonte este, Orión se acuesta por el oeste y viceversa. Scorpius es una de las constelaciones zodiacales más fáciles de reconocer. Su largo aguijón está metido en la región “lechosa” del cielo, hacia el centro de nuestra galaxia, la Vía Láctea y termina en una cola bifurcada. Su estrella más brillante, Antares, es una roja súper gigante de brillo variable. Por su coloración, su nombre significa: “Rival de Marte”. Se encuentra más alto en el cielo nocturno en junio y julio. El Sol pasa brevemente por esta constelación del 23 al 29 de noviembre.
Esta constelación está situada entre Libra al oeste y Sagitario al este. Por el norte tiene la constelación de Ofiuco. El mejor tiempo para contemplarla es el verano. Hasta el siglo III a.C. pertenecían a esta constelación dos estrellas de la próxima constelación Libra, que representaban las pinzas del escorpión. Antiguamente esta constelación se representaba unida a la que hoy se conoce como libra (que no existía, se cree que fueron los romanos quienes la imaginaron primero). Las estrellas que hoy se conocen como alfa y beta librae representaban las pinzas sur y norte del escorpión, lo que les dio su nombre actual:
Alfa librae: Zuben Elgenubi (garra del sur)
Beta librae: Zuben Elschemali (garra del norte)
Historias en el Cielo
Hace unos 5000 años, el paso del Sol por la constelación de Escorpio significa el inicio del Otoño, por esta razón, Antares era considerada una de las 'Cuatro estrellas Reales'. Antares es una destacable estrella roja cuyo nombre significa 'el rival de Ares (Marte)'. Para los antiguos astrólogos, la constelación estaba regida por el Signo de Marte y tenía un carácter maléfico. Se la denominaba 'la que anuncia la muerte' y se suponía que sus nativos eran propensos a la violencia y el crimen. En la mitología griega se dan cita tres constelaciones que se observan juntas en el cielo nocturno. Las historias de Orión el cazador y Ofiuco (Asclepio), están así unidas: En cierta ocasión, Orión alardeó de poder matar a todas las bestias salvajes. La diosa Gea le castigó por su arrogancia enviándole un escorpión que le picara en el talón. Así, al observar las constelaciones, se ve que conforme Escorpio asciende por el horizonte, Orión muere y se pone por el Oeste. Asclepio curó a Orión y aplastó a Escorpio con el pie. Efectivamente, en las constelaciones, Ofiuco (Asclepio), pisa al Escorpión mientras Orión renace por el horizonte Oriental.
Estrellas más importantes
Número
Nombre
magnitud
1. Alfa
Antares
0.96
2. Beta
Graffias / Acrab
2.62
3. Delta
Dschubba
2.32
4. Pi
Pi Scorpii
2.89
5. Sigma
Sigma Scorpii
2.89
6. Tau
Tau Scorpii
2.82
7. Epsilon
Epsilon Scorpii
2.29
8. Mu
Mu Scorpii
3.08
9. Dseta
Dseta Scorpii
3.62
10. Eta
Eta Scorpii
3.33
11. Theta
Theta Scorpii
1.87
12. Iota
Iota Scorpii
3.03
13. Kapa
Girtab
2.41
14. Lamda
Lamda–Shaula
1.63
15. Ypsilon
Ypsilon Scorpii
2.69
16. Omega
Omega Scorpii
3.6
17. Ro
Ro Scorpii
3.8
Xi(ξ)
Grafías
Nu (ν)
Jabbah
Úpsilon (υ)
Lesath
Beta, Dseta y Omega Scorpii son múltiples
Antares
Su nombre deriva del griego anti Ares y significa el rival de Ares o el opuesto a Ares, debido a su color rojizo, por el cual rivalizaba en el cielo nocturno con el planeta Marte, símbolo del dios Ares. Su distintivo color rojizo ha hecho de ella un objeto de interés en muchas sociedades del pasado. Está situada en el centro de la constelación de Scorpio, lo cual explica su otro nombre, de origen árabe, Kalb al-Akrab (el corazón del escorpión). Los romanos llamaban a Antares "cor Sorpii", es decir, "el corazón del escorpión". Muchos de los templos egipcios están orientados de tal manera que la luz de Antares jugaba un papel importante en las ceremonias que se llevaban a cabo. Para los persas era Satevis una de las cuatro Estrellas reales guardianes del cielo.
Comparación de tamaños entre la supergigante roja Antares y el Sol. El círculo negro representa el tamaño de la órbita de Marte. Arcturus también está incluida en el dibujo.
Antares es el nombre propio de la estrella α Scorpii, la estrella más brillante de la constelación de Escorpio y la dieciseisava más brillante de todo el cielo nocturno. Junto con Aldebaran, Spica y Regulus está entre las cuatro estrellas más brillantes cerca de la eclíptica. Antares es una estrella doble, situada en el cuerpo del escorpión, escoltada por dos estrellas, la sigma ( F ) al noroeste y la tau ( J ) al sureste.
Se trata de una supergigante roja, de clase M1 Iab, cuyo radio es de 624 millones de km, unos 700 radios solares. Si se situase en el lugar de nuestro Sol su superficie se encontraría entre la órbita de Marte y la de Júpiter. Antares se encuentra a aproximadamente 600 años luz de la Tierra aproximándose a nosotros a la velocidad de 3.4 km/s: este valor es debido tanto a su movimiento propio como al desplazamiento orbital del Sol alrededor del centro de la Vía Láctea. Su luminosidad es 9.000 veces mayor que la del Sol y con su masa se podrían hacer 15 ó 20 estrellas como la nuestra. Su descomunal tamaño en comparación con su masa da como resultado una densidad media muy baja, mucho menor que la del Sol.
A pocos minutos de arco al SO de Antares puede verse, con unos prismáticos, el cúmulo globular M4 como una bola de nieve algodonosa; a través de cualquier telescopio de aficionado se puede resolver en estrellas gigantes anaranjadas, cuyo color se aprecia en fotografías de larga exposición.
Graffias / Akrab (β Scorpii; ): esta estrella tiene dos nombres, el primero de origen griego con el significado de "pinza del cangrejo" y el segundo de origen árabe con el significado de "escorpión". Es una estrella 2.600 veces más luminosa que el Sol y constituye un sistema quíntuple, del cual dos estrellas sólo se detectan mediante el espectroscopio. No es, contrariamente a lo que indica su denominación β, la segúnda estrella más brillante de la constelación de Escorpio sino la sexta. Se encuentra a una distancia de 600 años-luz
Schubba / Iklil-al-Akrab / Akrab Genubi (δ Scorpii) Estrella variable. Su nombre significa La frente / La corona del escorpión /
Graffias (ξ Scorpii;. Sco) forma parte de la cola del escorpión; tiene el mismo nombre que la beta.
Sargas (h Scorpii; h Sco) es una de las estrellas de la cola del escorpión y conserva un nombre de origen babilónico que significa "el que hiere". Es la tercera estrella más brillante de la constelación. La luz que emite equivale a la de 6.000 estrellas como el Sol.
Shaula (λ Scorpii) Es un sistema de estrellas, está situada en el extremo de la cola de la figura del escorpión y su nombre de origen árabe significa "el aguijón". Es la estrella más brillante de la constelación después de Antares. El sistema presenta tres componentes visibles: lambda Scorpii A , una subgigante blanco azulada del tipo B, lambda Scorpii B a una distancia de 42 segundos de arco y lambda Scorpii C a una distancia de 95 segundos de arco de A.
Jabbah (ν Sco / ν Scorpii) es un sistema de estrella de la constelación de Scorpius, su nombre proviene del árabe y significa "frente".El sistema está formado por cinco estrellas separadas en dos grupos por 41 segundos de arco. El primer grupo está formado por Nu Scorpii A, una binaria espectroscópica, y por Nu Scorpii B a una distancia de 1.3 segundos de arco. El segundo frupo está formado por Nu Scorpii C y Nu Scorpii D separadas por 2.4 segundos de arco. Jabbah es la estrella que causa la nebulosa de la reflexión catalogada como IC 4592. Este tipo de nebulosas se componen del polvo muy fino y normalmente son oscuras, pero si tienen próximas estrellas muy energéticas pueden parecer azules al reflejar la luz de las mismas.
Girtab (κ Sco / κ Scorpii)) es una estrella espectroscópica binaria situada en la constelación de Scorpius cuyo componente primario es una variable ceféida. Su nombre proviene de la astronomía sumeria que lo utilizaba para designar toda la constelación.
Al-Nyiat (J Scorpii; J Sco) está situada muy cerca de Antares, un poco al sureste. Se trata de una gigante azul 3.000 veces más luminosa que el Sol.
Lesath (υ Sco / υ Scorpii) es una estrella situada en la constelación de Scorpius, su nombre proviene del árabe y significa "mordedura venenosa".