Page principale  |  Contacte  

Adresse mail:

Mot de Passe:

Enrégistrer maintenant!

Mot de passe oublié?

DESENMASCARANDO LAS FALSAS DOCTRINAS
 
Nouveautés
  Rejoindre maintenant
  Rubrique de messages 
  Galérie des images 
 Archives et documents 
 Recherches et tests 
  Liste de participants
 YHWH (DIOS PADRE) EL UNICO DIOS 
 JESUCRISTO NUESTRO MESIAS JUDIO 
 LOS DIEZ MANDAMIENTOS DE LA BIBLIA 
 MEJORE SU CARACTER Y SU VIDA 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS II 
 BIBLIAS/CONCORDANCIA/LIBROS 
 MAYOR ENEMIGO DEL HOMBRE ES UNO MISMO 
 ¿LA TORA ES MACHISTA? -MENSAJE ESOTERICO Y EXOTERICO 
 ¿ES INMORTAL EL ALMA?- FALACIA DE LA ENCARNACION Y REENCARNACION 
 EL ISLAM TIENE ORIGEN UNITARIO ADOPCIONISTA 
 ANTIGUO TESTAMENTO-ESTUDIO POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO II-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO III-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 CRISTO NO TUVO PREEXISTENCIA 
 ¿QUE ES EL ESPIRITU SANTO? 
 
 
  Outils
 
ASTROTEOLOGIA-EVANGELIO EN LAS ESTRELLAS: PERSEO (ANGKOR)-CAMBOYA
Choisir un autre rubrique de messages
Thème précédent  Thème suivant
Réponse  Message 1 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999  (message original) Envoyé: 03/07/2013 04:13
angkor
 
STAR MAP ANGKOR
 
An inscription by King Jayavarman VII in 802 AD claimed that: “The land of Kambu resembles… that of above.” It would be the oldest monuments at Angkor that became pivotal to confirming the author’s suspicion that a star map was also at play in this extensive pyramid field in south-east Asia. The Khmer lost city of the Roluos is understood to have been the first site of settlement for the people of Angkor. The name of these oldest pyramid temples explains it all.

They are “The seven temples of the ancestors”… ostensibly the Pleiades.

It turns out that Roluos is the ‘x’ that marks the spot in the vast Angkor pyramid field. However, unlike the Giza pyramids, which replicate Orion as a location pointer, in this instance another constellation does exactly this. The reason is depicted in the next image. It is the first to rise in the East and shows the way to the Pleiades as it first appears over the horizon! Unlike Orion which follows after the Pleiades are already up high in the sky when rising on the horizon. The entire Angkor complex appears to be an exact match for Perseus, as a celestial location pointer to finding the Pleiades… and hence the pyramid temple that represents the mystery star.

Here is the breakthrough... the Pleiades rising in line with the causeways at Rolous face East always have the constellation of Perseus showing the way to it as it appears on the horizon. This rising on the horizon is the same obsession in Egypt. Here they choose Perseus only because it appears before the Pleiades rises as if to announce it is about to rise... with its ancient star of the ancestors!

The rising of the Sun with the Pleiades also occurs on a set day as it does with the secret of the Washing DC monument... but not on the 4th of July... Click here for this secret with the Key of Solomon... but 6.15 on the 10th April. It celebrates the birth of the Sun so to speak with the star of their ancestors.... near the seven temples of their ancestors representing the Pleiades at Rolous. More will follow here shortly discussing the ecliptic representation and other sacred days and the solstice.
 




Premier  Précédent  31 à 45 de 120  Suivant   Dernier 
Réponse  Message 31 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999 Envoyé: 13/11/2014 16:07

Medusa (mitología)

De Wikipedia, la enciclopedia libre
 
Medusa, de Caravaggio (Florencia, Uffizi).

En la mitología griega, Medusa (en griego antiguo Μέδουσα Médousa, ‘guardiana’, ‘protectora’)[1] era un monstruo ctónico femenino, que convertía en piedra a aquellos que la miraban fijamente a los ojos. Fue decapitada por Perseo, quien después usó su cabeza como arma[2] hasta que se la dio a la diosa Atenea para que la pusiera en su escudo, la égida. Desde la antigüedad clásica, la imagen de la cabeza de Medusa aparece representada en el artilugio que aleja el mal conocido como Gorgoneion.[3]

 

 

En la mitología clásica[editar]

Las tres hermanas gorgonas —Medusa, Esteno y Euríale— eran hijas de Forcis y Ceto, o a veces de Tifón y Equidna, en ambos casos monstruos ctónicos del mundo arcaico. Esta genealogía la comparten sus otras hermanas, las Greas, como en el Prometeo liberado de Esquilo, quien ubica ambas trinidades muy lejos, en la «espantosa llanura de Cistene»:

No lejos, las alígeras hermanas
Con serpientes por cabellos; las gorgonas
Enemigas del hombre

Perseo con la cabeza de Medusa, por Benvenuto Cellini, instalada en 1554.

Aunque los pintores de vasijas y talladores de relieves griegos antiguos imaginaban a Medusa y sus hermanas como seres nacidos con forma monstruosa, los escultores y pintores del siglo V empezaron a imaginarla como hermosa a la par que terrorífica. En una oda escrita en el 490 a. C. por Píndaro ya se habla de la «Medusa de bellas mejillas».[4] En una versión posterior del mito, narrada por el poeta romano Ovidio,[5] Medusa era originalmente una hermosa doncella, «la celosa aspiración de muchos pretendientes» y sacerdotisa del templo de Atenea, pero cuando fue violada por el «Señor del Mar», Poseidón, en el mismo templo, la enfurecida diosa transformó el hermoso cabello de la joven en serpientes.

En la mayoría de las versiones de la historia, Medusa estaba embarazada de Poseidón cuando fue decapitada mientras dormía por el héroe Perseo, que había sido enviado a buscar su cabeza por el rey Polidectes de Sérifos. Con la ayuda de Atenea y Hermes, que le dio las sandalias aladas, el casco de invisibilidad de Hades, una espada y un escudo espejado, el héroe fue a visitar las Grayas para que le dijeran donde se encontraba la cueva de las gorgonas. Finalmente Perseo cumplió su misión. El héroe mató a Medusa acercándose a ella sin mirarla directamente sino observando el reflejo de la gorgona en el escudo para evitar quedar petrificado. Su mano iba siendo guiada por Atenea y así cortó su cabeza. Del cuello brotó su descendencia: el caballo alado Pegaso y el gigante Crisaor.[6]

Jane Ellen Harrison argumenta que «su potencia sólo comienza cuando su cabeza es cortada, y aquella potencia reside en la cabeza; es en una palabra una máscara con un cuerpo más tarde añadido... la base del Gorgoneion es un objeto de culto, una máscara ritual incomprendida».[7] En la Odisea, Homero no menciona específicamente a la gorgona Medusa:

el pálido terror se apoderó de mí, temiendo que la ilustre Perséfone me enviase del Hades la cabeza del horrendo monstruo grisáceo[8]

Lo que Harrison traduce como «la gorgona fue creada del terror, no el terror de la gorgona.»[7]

Según Ovidio, Perseo pasó por el noroeste de África junto al Titán Atlas, que estaba allí sujetando el cielo, y lo transformó en piedra. De forma parecida, se decía que los corales del Mar Rojo se habían formado de la sangre de Medusa que salpicó las algas cuando Perseo dejó la cabeza petrificadora junto a la playa durante su breve estancia en Etiopía, donde salvó y se casó con la hermosa princesa Andrómeda. Incluso se decía que las víboras venenosas del Sáhara habían brotado de las gotas caídas de su sangre.[5] [9]

Perseo voló entonces a la isla de su madre, donde ésta estaba a punto de ser casada por la fuerza con el rey. Gritó «Madre, protege tus ojos», y todos menos ella fueron convertidos en piedra por la vista de la cabeza de la Medusa.

Entonces le dio la cabeza a Atenea, quien la colocó en su escudo, la égida. Según algunas fuentes, la diosa le dio la sangre mágica de Medusa al médico Asclepio, pues la que manaba del lado izquierdo del cuello era un veneno mortal, y la del lado derecho tenía el poder de resucitar a los muertos.[10]

Aunque algunas referencias clásicas aluden a las tres gorgonas, Harrison considera que la multiplicación de Medusa en un trío de hermanas era un rasgo secundario del mito:

La forma triple no es primitiva, sino simplemente un ejemplo de una tendencia general... que hace de cada diosa una trinidad, lo que nos ha dado a las Horas, las Cárites, las Erinias y una multitud de tríos más. Es inmediatamente obvio que las gorgonas no eran realmente tres sino una más dos. Las dos hermanas supervivientes son meros apéndices debidos a la costumbre: la auténtica gorgona es Medusa.[7]

Según cuenta Pausanias, el mito de Medusa es una versión novelada de la historia de una reina quien, tras la muerte de su padre, habría recogido ella misma el cetro, gobernando a sus súbditos cerca del lago Tritonide, en Libia. Habría muerto de noche durante una campaña contra Perseo, un príncipe del Peloponeso.[11]

Interpretaciones modernas[editar]

Medusa de Bernini.

Psicoanálisis[editar]

En 1940 se publicó póstumamente el artículo de Sigmund Freud Das Medusenhaupt (‘la cabeza de Medusa’), en el que sentó las bases para un cuerpo de críticas sobre el monstruo. Medusa se representa como «el talismán supremo que proporciona la imagen de la castración —asociada en la mente del niño con el descubrimiento de la sexualidad materna— y su negación.»[12] [13] Los psicoanalistas continúan con la crítica arquetípica en la actualidad. Beth Seeley analizó el castigo de Medusa por el «crimen» de haber sido violada en el templo de Atenea como un resultado de los conflictos no resueltos de la diosa con su padre, Zeus.[14]

Feminismo[editar]

En el siglo XX, las feministas revisaron las apariciones de Medusa en la literatura y la cultura modernas, incluyendo su uso como logotipo de la marca de ropa Versace.[15] [16] [17] Mary Valentis y Anne Devane señalan que cuando preguntaban a las mujeres cómo les parecía que era la ira femenina, siempre era Medusa, el monstruo mitológico con serpientes en la cabeza, lo que les venía a la mente, aunque ninguna de las mujeres que entrevistaron podía recordar los detalles del mito.

En el arte[editar]

Cabeza de Medusa, por Peter Paul Rubens (1618).

Desde tiempos antiguos, Medusa fue inmortalizada en numerosas obras de arte, incluyendo:

Acompañando a la resurrección de la leyenda por la Mitología de Thomas Bulfinch, «Medusa se había convertido en un tema común en el arte» para el siglo XIX. Los cuadros del Ciclo de Perseo de Edward Burne-Jones y un dibujo de Aubrey Beardsley dieron paso a las obras del siglo XX de Paul Klee, John Singer Sargent, Pablo Picasso y Auguste Rodin, con su escultura en bronce Las puertas del infierno.[18] Medusa también ha sido representada en el arte desde su propia perspectiva psicológica y sociológica, como ilustra la escultura Medusa del artista contemporáneo David Master.[19]

 
http://es.wikipedia.org/wiki/Medusa_(mitolog%C3%ADa)

Réponse  Message 32 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999 Envoyé: 13/11/2014 17:17
Cerca de 41.600 resultados
 

Réponse  Message 33 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999 Envoyé: 13/11/2014 17:24

mindomo.com
Imperio. Creen
1286 × 744 - 210k - jpg

lahistoriaconmapas.com
La Expansión del Imperio Persa
1114 × 789 - 167k - jpg

ceramica.wikia.com
Archivo:Imperio Persa
971 × 741 - 59k - gif

zonu.com
Imperio persa aqueménida 500
1766 × 914 - 525k - png

zonu.com
El Imperio persa aqueménida
1500 × 680 - 2047k - svg

laguia2000.com
El Imperio Persa
361 × 271 - 17k - jpg

taringa.net
sobre el imperio persa
725 × 310 - 75k - jpg

bloganavazquez.com
Imperio Persa Aqueménida,
530 × 359 - 28k - jpg

proyectogreciapenalven...
que ocupa el Imperio Persa
1600 × 1120 - 287k - jpg

amora2009antiguidade.p...
Imperio Persas era na Asia
1047 × 385 - 93k - jpg

granconflicto.wordpres...
Publicado 10 septiembre, 2013
932 × 563 - 116k - jpg

andressaezgeoffroy.blo...
padre del Imperio Persa,
640 × 315 - 356k - png

historiabarriga.blogsp...
Imperio Aqueménida
600 × 346 - 94k - jpg

datuopinion.com
o Imperio persa,
942 × 684 - 169k - png

slideplayer.es
Imperio Persa
960 × 720 - 103k - jpg

unizar.es
El imperio persa en época de
740 × 390 - 142k - gif

escolar.com
Máxima expansión del Imperio
381 × 219 - 32k - gif

xtec.cat
Imperio Persa
1066 × 652 - 219k - jpg

gabitos.com
DARIO I EL GRANDE Y PERSÉPOLIS
450 × 294 - 145k - jpg

es.irna.ir
persa creó el imperio más
638 × 453 - 177k - jpg

Réponse  Message 34 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999 Envoyé: 13/11/2014 17:28
 
Ciudad de Persepolis – Iran. La plaza arqueológica más importante de Irán, se encuentra en la ciudad de Persépolis.

Según la historia Persépolis se comenzó a construir en el año 518 antes de cristo, es una construcción sumamente antigua, esta ciudad fue la capital del Imperio Persa durante la época aqueménida. Cuenta la leyenda que Alejandro Magno incendió este lugar en venganza al Rey Jeries pues habría sido él quien destruyó Atenas. Pero esto no es confirmado por la historia.

Esta ciudad esta emplazada a 57Km de la ciudad de Shiraz, provincia de Fars. Esta antigua ciudad se encuentra expuesta para el público desde el año 1930, luego de ser desenterrada. Este lugar cuenta con vestigios, dentro de los cuales se destacan muy bien dos escaleras monumentales que se hallan decoradas de labrados, las cuales son consideradas como una obra maestra de la época aqueménida. El Palacio de Dario y de Xerxes era un palacio de la época, que es otro símbolo de la ciudad, así como a Puerta de Jerjes, conocida comúnmente como la Puerta de los Países. Este se encuentra cubierto por inscripciones talladas en el idioma elamita y otras lenguas antiguas. Luego en la misma se encuentra el Complejo Palaciego de Apadana, según los estudios realizados y la historia era el lugar donde los reyes recibían a sus visitantes y realizaban distintas ceremonias.

Muchos dicen que las riquezas que poseía esta ciudad fuero extraídas por Alejandro Magno. Otro de los espacios con lo que cuenta esta ciudad enterrada es la Sala de las Cien Columnas, emplazada en el vestíbulo de Persépolis. Dicen también que este lugar fue utilizado para la planificación y organización de varias invitaciones y recepciones a cargo del Rey Dario I. las mayores dimensiones construidas durante el periodo aqueménida la posee este palacio. Por todo lo que ha traído consigo el desenterramiento de esta ciudad, hay que mencionar que esto le colaboró, más la conservación del mismo a que fuera declarado por la UNESCO en el año 1979, como Patrimonio de la Humanidad. Es una magnifica experiencia visitar esta ciudad los recuerdo y recuentos de los guías y las personas que habitan allí te sorprenderán bastante. [ Equipo arquitectura y construcción de ARQHYS.com ].

 

Réponse  Message 35 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999 Envoyé: 13/11/2014 18:48
 
Busqueda para SUSA

1. Josué 19:5: Siclag, Bet-marcabot, Hazar-SUSA,
 
2. Esdras 4:9: En tal fecha escribieron Rehum canciller y Simsai secretario, y los demás compañeros suyos los jueces, gobernadores y oficiales, y los de Persia, de Erec, de Babilonia, de SUSA, esto es, los elamitas,
 
3. Nehemías 1:1: Palabras de Nehemías hijo de Hacalías. Aconteció en el mes de Quisleu, en el año veinte, estando yo en SUSA, capital del reino,
 
4. Ester 1:2: que en aquellos días, cuando fue afirmado el rey Asuero sobre el trono de su reino, el cual estaba en SUSA capital del reino,
 
5. Ester 1:5: Y cumplidos estos días, hizo el rey otro banquete por siete días en el patio del huerto del palacio real a todo el pueblo que había en SUSA capital del reino, desde el mayor hasta el menor.
 
6. Ester 2:3: y ponga el rey personas en todas las provincias de su reino, que lleven a todas las jóvenes vírgenes de buen parecer a SUSA, residencia real, a la casa de las mujeres, al cuidado de Hegai eunuco del rey, guarda de las mujeres, y que les den sus atavíos;
 
7. Ester 2:5: Había en SUSA residencia real un varón judío cuyo nombre era Mardoqueo hijo de Jair, hijo de Simei, hijo de Cis, del linaje de Benjamín; (IMPRESIONANTE LA RELACION ESOTERICA CON LOS EEUU=S-USA= BENJAMIN= GOD=DOG = PERRO= LOBO= CHACAL)
 
8. Ester 2:8: Sucedió, pues, que cuando se divulgó el mandamiento y decreto del rey, y habían reunido a muchas doncellas en SUSA residencia real, a cargo de Hegai, Ester también fue llevada a la casa del rey, al cuidado de Hegai guarda de las mujeres.
 
9. Ester 3:15: Y salieron los correos prontamente por mandato del rey, y el edicto fue dado en SUSA capital del reino. Y el rey y Amán se sentaron a beber; pero la ciudad de SUSA estaba conmovida.
 
10. Ester 4:8: Le dio también la copia del decreto que había sido dado en SUSA para que fuesen destruidos, a fin de que la mostrase a Ester y se lo declarase, y le encargara que fuese ante el rey a suplicarle y a interceder delante de él por su pueblo.
 
11. Ester 4:16: Ve y reúne a todos los judíos que se hallan en SUSA, y ayunad por mí, y no comáis ni bebáis en tres días, noche y día; yo también con mis doncellas ayunaré igualmente, y entonces entraré a ver al rey, aunque no sea conforme a la ley; y si perezco, que perezca.
 
12. Ester 8:14: Los correos, pues, montados en caballos veloces, salieron a toda prisa por la orden del rey; y el edicto fue dado en SUSA capital del reino.
 
13. Ester 8:15: Y salió Mardoqueo de delante del rey con vestido real de azul y blanco, y una gran corona de oro, y un manto de lino y púrpura. La ciudad de SUSA entonces se alegró y regocijó;
 
14. Ester 9:6: En SUSA capital del reino mataron y destruyeron los judíos a quinientos hombres.
 
15. Ester 9:11: El mismo día se le dio cuenta al rey acerca del número de los muertos en SUSA, residencia real.
 
16. Ester 9:12: Y dijo el rey a la reina Ester: En SUSA capital del reino los judíos han matado a quinientos hombres, y a diez hijos de Amán. ¿Qué habrán hecho en las otras provincias del rey? ¿Cuál, pues, es tu petición? y te será concedida; ¿o qué más es tu demanda? y será hecha.
 
17. Ester 9:13: Y respondió Ester: Si place al rey, concédase también mañana a los judíos en SUSA, que hagan conforme a la ley de hoy; y que cuelguen en la horca a los diez hijos de Amán.
 
18. Ester 9:14: Y mandó el rey que se hiciese así. Se dio la orden en SUSA, y colgaron a los diez hijos de Amán.
 
19. Ester 9:15: Y los judíos que estaban en SUSA se juntaron también el catorce del mes de Adar, y mataron en SUSA a trescientos hombres; pero no tocaron sus bienes.
 
20. Ester 9:18: Pero los judíos que estaban en SUSA se juntaron el día trece y el catorce del mismo mes, y el quince del mismo reposaron y lo hicieron día de banquete y de regocijo.
 
21. Daniel 8:2: Vi en visión; y cuando la vi, yo estaba en SUSA, que es la capital del reino en la provincia de Elam; vi, pues, en visión, estando junto al río Ulai.
 

Lucas 8

1. Aconteció después, que Jesús iba por todas las ciudades y aldeas, predicando y anunciando el evangelio del reino de Dios, y los doce con él,
2. y algunas mujeres que habían sido sanadas de espíritus malos y de enfermedades: María, que se llamaba Magdalena, de la que habían salido siete demonios, (ESTO CONFIRMA EL NEXO CON PERSEO / PLEYADES )
 
22. Lucas 8:3: Juana, mujer de Chuza intendente de Herodes, y SUSAna, y otras muchas que le servían de sus bienes. (SUSA-NA ES UNA CLAVE CON REFERENCIA A PERSIA / PERSEO. ES OBVIA LA INTERRELACION DE LOS 7 DEMONIOS CON LAS PLEYADES. ES PERSEO EL QUE VENCE AL TORO. TODO ES HIPERESOTERISMO MASONICO. LOS IDIOTAS, OSEA AQUELLOS QUE USAN A LA RELIGION PARA ADORARSE A SI MISMO,  HAN SUBESTIMADO A DIOS. ES EN ESTE CONTEXTO QUE LO HAN TRANSFORMADO EN UN HOMBRE. TODO ES COCAINA PARA EL EGO.)
 
 
 
 

Réponse  Message 36 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999 Envoyé: 21/12/2014 03:12
 

Templates

The etymology of the word template has its roots in the word temple. You can imagine how geometry etched in plaster, stone or metal might have guided ancient temple construction. The temple plates became known as templates.

If you walk through a temple such as a church or mosque its template is typically pretty obvious if you stop to think about it, being that its plan is based on longstanding religious tradition. The meaning of older templates might not be so clear if the tradition has been broken or we have somehow lost the plot with the passage of time.

Modern building templates tend to respond to the practical needs of their owners, occupants or in some cases, the egos of their architects, rather than embodying celestial order as above, so below. However, there are many notable exceptions.

Lately I have been studying Asian architecture and urban design, and have noticed similarities between Angkor Wat and the Forbidden City.

Angkor Wat Forbidden City

The have roughly the same proportions and, similar but slightly different dimensions. Angkor Wat is ~888×1111 meters, not including its moat. The Forbidden City is ~888×1111 meters including its moat.

This comparison visually reminded me of a stereogram art piece I made back in 2010 called “Chasing Isis”.

Chasing Isis (object array stereogram)

Chasing Isis (object array stereogram)

Try staring unfocused at the pair of images until a third image appears in between the two images in your mind’s eye. Find this image in your perception and then slowly bring it into focus. When you see it clearly, it will be an unmistakeable Eureka! You will perceive an extra dimension of depth. I find stereograms like this a wonderful analogy for higher dimensions and the unseen realms that remain secretly hidden in plain sight until you perceive them.

Once you’ve got it, try moving your head very slightly from side to side to accentuate the parallax effect. I’ve written many articles about stereograms in my “Beyond Photoshop” column in Photoshop User magazine (I’ve written 62 articles there since 2007).

Taking a closer look at Angkor Wat, I see that the center of the sanctuary is located by the apex of a triangle whose slope angles measure 51°51′. The proportions of the island are 6:5 and at that scale, the faces of the “pyramid” have the proportion of 5.555 and the distance from the apex to the base of the island is 3.141, recalling π.

Angkor Wat geometric analysis

Angkor Wat geometric analysis

The ancient Egyptian template for the Great Pyramid also encodes π and 51°51′.

Thirteen Moons from Quantification

“Thirteen Moons” from Quantification

The Forbidden City uses a different template that appears to me to be based on the 3-4-5 triangle and its squares. The 3-4-5 triangle has the slope angle of 53°8′ and the apex of two back-to-back triangles locates the Hall of Preserving Harmony at the center of the Forbidden City.

345-angles

The template shows that the dimensions of the squares are 3, 4, and 5 units. At this scale the gap between the apex of the “pyramid” and the 3×3 square measures .333 units and the gap between the intersections of the arcs and the 4×4 square measures .33 units. That’s a lot of Threes!

The Forbidden City template

The Forbidden City template

There are numerous geometric correlations between this template and the Forbidden City. Take a closer look.

Forbidden City geometric analysis

Forbidden City geometric analysis

Where have I seen squares measuring 3, 4, and 5 units on edge before? Oh yes, that’s Euclid’s 47th proposition. You remember, a squared plus b squared equals c squared?

Pythagoras' triangle

Pythagoras’ triangle

I know, really boring right? Well Euclid’s propositions can actually be quite entertaining or frustrating as the case may be. I couldn’t figure out Level 20 but sure had some geeky fun getting there.

Gary Osborn, Nicolas Poussin and John Michell taught me that the humble 3-4-5 triangle encodes the true proportions of the Earth and Moon…

Extended implications of Euclid's Proposition 47

The larger implications of Euclid’s Proposition 47

…and the tilt of the Earth.

The 3-4-5 triangle encodes the Earth's obliquity

The 3-4-5 triangle encodes the Earth’s obliquity

There is also this equation:

666-345-555

I’ve also shown how the 3-4-5 triangle and the golden rectangle encode the location of Dendera, the birthplace of Isis…

"Birthplace of Isis" from Quantification

“Birthplace of Isis” from Quantification

…and correlates with magic squares and their planetary associations:

"3-4-5 Magic"

“3-4-5 Magic”

Freemason writers such as Frank Higgins accorded the 3-4-5 triangle Egyptian significance by correlating it with Osiris, Isis and Horus. The squares planetary associations match the gods. Osiris = Saturn, Isis = Jupiter and Horus = Mars.

3-4-5-gods

The 3-4-5 triangle is another ancient Egyptian template.

This just in…Urban Asplund says the dimension 888x1111m shared at Angkor Wat and the Forbidden City is suspiciously close to π squared times 100,000. In fact it is 99.98% the same. That is interesting not only because of π in Angkor Wat’s template but also because it measures 3141 km from Angkor Wat, Cambodia to Ellora, India. Here is how it looks when we connect the dots and continue hacking the world matrix:

Angkor Wat Greater Pyramid

Angkor Wat Greater Pyramid

The distance from the Forbidden City to Angkor Wat is 99% equal to the distance from Ellora to Angkor Wat, so we essentially have an isosceles triangle draped on the spherical geometry of the Earth. Mount Everest is on the base of this “greater pyramid”.

 
http://www.secretsinplainsight.com/2014/07/02/templates/

Réponse  Message 37 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999 Envoyé: 17/03/2015 18:24
 
NUEVA YORK TIENE FUERTE RELACION CON LA MANZANA DORADA EN EL MARCO A LA LEYENDA DE ATLAS, EN EL CONTEXTO A LAS COLUMNAS DE HERCULES
 

La Gran Manzana

De Wikipedia, la enciclopedia libre
 
Interpretación artística sobre la "Gran manzana" y una manzana corriente.

La Gran Manzana (del inglés The Big Apple) es un sobrenombre o apodo de la ciudad de Nueva York, Estados Unidos de América, aunque la mayoría de los neoyorquinos no lo usan de forma frecuente. Se hizo popular en los años 1920 gracias a John J. Fitz Gerald, periodista deportivo del diario New York Morning Telegraph. Su popularidad actual se debe a una campaña publicitaria de la oficina de convenciones y turismo de Nueva York (del inglés New York Convention and Visitors Bureau).

 

 

§Historia del término[editar]

Aunque la historia del término “la Gran Manzana” se consideró un misterio[1] durante un tiempo, la investigación en las pasadas dos décadas, especialmente por parte del etimólogo aficionado Barry Popik[2] y el profesor Gerald Cohen de la Missouri University of Science and Technology,[3] ha contribuido a aclarar la historia del término. Antes de su trabajo hubo una serie de etimologías erróneas[4] de las cuales la más absurda fue aquella que afirmaba que el sobrenombre proviene de un burdel neoyorquino a cuya madame se le conocía por el sobrenombre de Eva.[5] Este extremo[6] ha sido corregido en la página de Internet con información más precisa.[7]

La Gran Manzana se popularizó como sobrenombre de la ciudad de Nueva York gracias a John J. Fitz Gerald en un artículo de una edición del New York Morning Telegraph en los años 20 en referencia a las carreras de caballos en Nueva York. La primera vez que se utiliza el término para denominar a la ciudad de Nueva York fue el 3 de mayo de 1921.

J. P. Smith, junto a Tippity Witchet y demás pertenecientes de la cuadra L. T. Bauer, se espera que salgan para “la Gran Manzana” mañana tras una próspera campaña primaveral en Bowie y Havre de Grace.[8]

Fitz Gerald se refirió a “la Gran Manzana” posteriormente de forma frecuente.[9] Explicó su uso el 18 de febrero de 1924 en una columna bajo el título “Alrededor de la Gran Manzana” (del inglés "Around the Big Apple"):

La Gran Manzana. El sueño de todo mozo de cuadras que haya montado un purasangre y la gran meta de todos los jinetes. Solo hay una gran manzana. Y esa es Nueva York.


Dos manos oscuras de cuadra guiaban un par de purasangres alrededor de áreas de calentamiento de cuadras adyacentes en Fair Grounds, Nueva Orleáns inmersos en una conversación discontinuada.

"¿Hacia donde partes?" pregunta uno.

"De aquí nos dirigimos a la Gran Manzana," responde el otro de forma orgullosa.

"Sí, pues casi mejor que comiences a dar de comer a esos esqueléticos porque si no lo único que te vas a llevar de la manzana serán las pepitas" fue la aguda réplica instantánea.[10]

La referencia de Fitz Gerald sobre manos oscuras de cuadra sugiere que el término puede ser originario de la cultura afroamericana. Esta teoría se refuerza gracias al Chicago Defender, un periódico afro americano de tirada nacional. “Ragtime” Billy Tucker, un artista de vaudeville/ragtime y escritor de Defensor (del inglés Defender), usó el término "gran manzana" para referirse a Nueva York al escribir sobre carreras de caballos el 16 de septiembre de 1922:

Confio en que tu viaje a 'la gran manzana' (Nueva York) haya sido un gran éxito y solo deseo el poder haber estado allí junto a ti.[11]

El mismo escritor había usado previamente el término "Gran Manzana" como referencia a una ciudad diferente, Los Ángeles. Este ejemplo, del 15 de mayo de 1920 es el primer uso conocido de la "Gran Manzana" para referirse a una ciudad. Es posible que el periodista entendiera que el término "Gran Manzana" era apropiado para cualquier ciudad grande:

Queridos Pal y Tony: No, A Ragtime Billy Tucker no se lo ha tragado la tierra, sigue en la 'Gran Manzana', Los Ángeles.[11]

A finales de los años 20, los periodistas de Nueva York (además de Fitz Gerald) comenzaron a usar el término "Gran Manzana" en contextos diferentes al de carreras de caballos.[12] "La Gran Manzana" (en inglés The Big Apple) fue una famosa canción[13] y baile[14] de los años 30. Walter Winchell y otros escritores continuaron el uso del término en los años 40 y los años 50.[15]

Esquina suroeste de la calle "West 54th Street" y Broadway.

En los años 60 el término "la Gran Manzana" se quedó anticuado como sobrenombre de New York.[16] Sin embargo, a comienzo de los años 70 la Oficina de Convenciones y Turismo de Nueva York (del inglés "the New York Convention and Visitors Bureau"), hoy en día "NYC & Company", la organización oficial de Nueva York en temas de imagen y turismo,[17] con su presidente, Charles Gillett, a la cabeza, comenzó a promocionar "la Gran Manzana" como el sobrenombre de la ciudad.[18] Y desde entonces ha ganado en popularidad. El alcalde Rudolph W. Giuliani firmó en 1997 un decreto para calificar la esquina suroeste de la calle "West 54th Street" y Broadway, esquina en la que John J. Fitz Gerald residiera entre 1934 y 1963, como "La esquina de la Gran Manzana" (del inglés "Big Apple Corner").[19]

Desde 1990, el equipo de béisbol de las Grandes Ligas, los New York Mets, posee un artefacto llamado "Home Run Apple" el cual hace efectos audiovisuales toda vez que algún jugador de los Mets conecta un jonrón en el ya demolido Shea Stadium. En el nuevo estadio, el Citi Field, todavía sigue vigente dicho artefacto.[20]

 

§Otras ciudades[editar]

Big Apple es de hecho el nombre literal de una localidad en el condado de Colborne, Ontario, Canadá.

Manhattan, Kansas, se denomina a sí misma "La Pequeña Manzana” (del inglés "The Little Apple") en sus campañas publicitarias, mientras que Minneapolis, Minnesota ha adoptado el sobrenombre "La Minimanzana" (del inglés "The Mini-Apple").

En la película Evita, Buenos Aires se sobrenombra como "B.A., Buenos Aires, Gran Manzana" (del inglés "B.A., Buenos Aires, Big Apple") en la canción Eva, Beware of the City (al castellano "Eva, ten cuidado en la ciudad"). Esta referencia fue inventada por el lírico Tim Rice.

Ciudades con sobrenombres parecidos[21] incluyen:

 

 
Reply Hide message Delete message  Message 25 of 25 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 17/03/2015 15:00
WALL STREET / S-TREE-T
 
STREET=CAMINO
 
TREE=ARBOL
 
7. Génesis 3:1: Pero la serpiente era astuta, más que todos los animales del campo que Jehová Dios había hecho; la cual dijo a la mujer: ¿Conque Dios os ha dicho: No comáis de todo árbol del huerto?

8. Génesis 3:2: Y la mujer respondió a la serpiente: Del fruto de los árboles del huerto podemos comer;

9. Génesis 3:3: pero del fruto del árbol que está en medio del huerto dijo Dios: No comeréis de él, ni le tocaréis, para que no muráis.

10. Génesis 3:6: Y vio la mujer que el árbol era bueno para comer, y que era agradable a los ojos, y árbol codiciable para alcanzar la sabiduría; y tomó de su fruto, y comió; y dio también a su marido, el cual comió así como ella.

11. Génesis 3:8: Y oyeron la voz de Jehová Dios que se paseaba en el huerto, al aire del día; y el hombre y su mujer se escondieron de la presencia de Jehová Dios entre los árboles del huerto.

12. Génesis 3:11: Y Dios le dijo: ¿Quién te enseñó que estabas desnudo? ¿Has comido del árbol de que yo te mandé no comieses?

13. Génesis 3:12: Y el hombre respondió: La mujer que me diste por compañera me dio del árbol, y yo comí.

14. Génesis 3:17: Y al hombre dijo: Por cuanto obedeciste a la voz de tu mujer, y comiste del árbol de que te mandé diciendo: No comerás de él; maldita será la tierra por tu causa; con dolor comerás de ella todos los días de tu vida.

15. Génesis 3:22: Y dijo Jehová Dios: He aquí el hombre es como uno de nosotros, sabiendo el bien y el mal; ahora, pues, que no alargue su mano, y tome también del árbol de la vida, y coma, y viva para siempre.

16. Génesis 3:24: Echó, pues, fuera al hombre, y puso al oriente del huerto de Edén querubines, y una espada encendida que se revolvía por todos lados, para guardar el camino del árbol de la vida.
 

Réponse  Message 38 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999 Envoyé: 17/03/2015 20:38
11. Proverbios 25:11: MANZANA de oro con figuras de plata
Es la palabra dicha como conviene.
 
12. Cantares 2:5: Sustentadme con pasas, confortadme con MANZANAs;
Porque estoy enferma de amor.
 
13. Cantares 7:8: Yo dije: Subiré a la palmera,
Asiré sus ramas.
Deja que tus pechos sean como racimos de vid,
Y el olor de tu boca como de MANZANAs,
PENTAGONO = VENUS = VENECIA = JUAN MARCOS (SERIE DE FIBONACCI)
25
BARILOCHENSE6999 17/03/2015 15:27
3
BARILOCHENSE6999 17/03/2015 14:39
43
BARILOCHENSE6999 17/03/2015 14:21
4
BARILOCHENSE6999 17/03/2015 13:56
5
BARILOCHENSE6999 17/03/2015 13:56
5
BARILOCHENSE6999 17/03/2015 13:44
26
BARILOCHENSE6999 17/03/2015 13:24
92
BARILOCHENSE6999 17/03/2015 12:44
197
BARILOCHENSE6999 17/03/2015 00:53
11
BARILOCHENSE6999 16/03/2015 15:59
21
BARILOCHENSE6999 16/03/2015 14:25
27
BARILOCHENSE6999 15/03/2015 12:52
58
BARILOCHENSE6999 15/03/2015 12:45
48
BARILOCHENSE6999 14/03/2015 15:33
1
BARILOCHENSE6999 12/03/2015 23:43
118
BARILOCHENSE6999 12/03/2015 23:25
1
BARILOCHENSE6999 12/03/2015 13:11
31
BARILOCHENSE6999 11/03/2015 16:08
4
BARILOCHENSE6999 05/03/2015 16:38
1
BARILOCHENSE6999 04/03/2015 03:31
1
BARILOCHENSE6999 04/03/2015 01:34
139
BARILOCHENSE6999 27/02/2015 14:09
3
BARILOCHENSE6999 27/02/2015 13:22
39
BARILOCHENSE6999 26/02/2015 12:36
37
BARILOCHENSE6999 25/02/2015 12:05
13
BARILOCHENSE6999 25/02/2015 12:04
34
BARILOCHENSE6999 22/02/2015 13:45
59
BARILOCHENSE6999 18/02/2015 15:20
2
BARILOCHENSE6999 18/02/2015 14:36
10
BARILOCHENSE6999 17/02/2015 18:38
1
BARILOCHENSE6999 16/02/2015 23:22
6
BARILOCHENSE6999 16/02/2015 23:17
2
BARILOCHENSE6999 15/02/2015 19:02
102
BARILOCHENSE6999 01/02/2015 17:45
61
BARILOCHENSE6999 06/01/2015 22:48
13
BARILOCHENSE6999 05/01/2015 19:23
1
BARILOCHENSE6999 01/01/2015 18:30
2
BARILOCHENSE6999 08/07/2014 14:41
1
BARILOCHENSE6999 05/06/2014 15:32
8
BARILOCHENSE6999 25/05/2014 11:12
32
BARILOCHENSE6999 14/12/2013 23:39

Réponse  Message 39 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999 Envoyé: 19/03/2015 15:41
 
'G', the letter of 'God', the 'Great Architect', the 'Geometer', for G is the 7th letter -

    

The Square and Compass is aligned horizontally to revere the direction in which the Sun as well as the 'Sun behind the Sun'  - the Star of Set, or Sirius which is also included in the layout as the White House is not only at the left side of the Compass, but it  is at the bottom of the averse pentagram aligned with the North.

 
The Star Sirius is a binary star, and the lesser star - Sirius B - is depicted as the smaller star to the bottom left; 'The Pentagon'. Even the hieroglyph of Sirius contains the predominant elements of the architecture; 
 the Obelisk (Washington Monument), the 5  pointed star, and the Dome (The Capital Building).
 
 
 
 
11. Proverbios 25:11: MANZANA de oro con figuras de plata
Es la palabra dicha como conviene.
 
 
 
 
  
 
 
 
 

Réponse  Message 40 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999 Envoyé: 21/03/2015 15:07
'G', the letter of 'God', the 'Great Architect', the 'Geometer', for G is the 7th letter -

    

The Square and Compass is aligned horizontally to revere the direction in which the Sun as well as the 'Sun behind the Sun'  - the Star of Set, or Sirius which is also included in the layout as the White House is not only at the left side of the Compass, but it  is at the bottom of the averse pentagram aligned with the North.

 
The Star Sirius is a binary star, and the lesser star - Sirius B - is depicted as the smaller star to the bottom left; 'The Pentagon'. Even the hieroglyph of Sirius contains the predominant elements of the architecture; 
 the Obelisk (Washington Monument), the 5  pointed star, and the Dome (The Capital Building).
 
 
 
 
11. Proverbios 25:11: MANZANA de oro con figuras de plata
Es la palabra dicha como conviene.
 
 
PENSILVANIA / FILADELFIA (MANZANA DE ORO)
PEN=NUMERO CINCO
SILVANIA / SILVER / PLATA / ARGENTUM ("EXPERIMENTO FILADELFIA"= "AGUJERO DE GUSANO" ="MAQUINA DEL TIEMPO")
AC: ¿Realmente existe el fruto del edén? parte 1 de ¿?

Preguntas 
 
 
 
 
  
 
 
 

Réponse  Message 41 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999 Envoyé: 04/10/2015 18:53

abeldanger.net
Looking down upon Washington
245 × 479 - 61k - jpg

sodahead.com
Persephone on the US Capitol
262 × 350 - 9k - jpeg

enominepatris.com
in Washington, DC.
243 × 181 - 10k - jpg

myragreenjournalism.we...
Washington, D.C. Capital
500 × 334 - 177k - jpg

illuminatimatrix.wordp...
look at Persephone as she
576 × 574 - 52k - jpg

en.wikipedia.org
national Capitol appeared
1860 × 2687 - 1880k - jpg

saintsagainsttyranny.com
two images of Persephone,
348 × 490 - 142k - jpg

aoc.gov
the United States Capitol.
680 × 1024 - 231k - jpg

angelfire.com
Persefone no era adorada junto
331 × 400 - 26k - jpg

alfeiospotamos.blogspo...
is actually Persephone,
403 × 520 - 47k - jpg

trinityatierra.wordpre...
Capitolio en Washington
370 × 400 - 33k - jpg

josemariaarmesto.blogs...
Capitolio en Washington DC
450 × 575 - 62k - jpg

forgottenvoice.org
They
800 × 804 - 465k - jpg

argemto.foroactivo.com
Ampliar esta imagen.
346 × 500 - 116k - jpg

antronio.cl
de PERSEPHONE
560 × 500 - 38k - jpg

vaticannewworldorder.b...
The Jesuit Vatican New World
333 × 500 - 108k - jpg

feuchtblog.net
Correct.
3910 × 2606 - 297k - jpg

mysteryoftheiniquity.com
name is Persephone.
590 × 1189 - 144k - jpg

sodahead.com
growth grain return underworld
576 × 648 - 240k - gif

s1.zetaboards.com
Posted Image
600 × 450 - 31k - jpg

Réponse  Message 42 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999 Envoyé: 06/10/2015 16:36
 

Réponse  Message 43 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999 Envoyé: 10/11/2015 14:15
 
Perseus slays the "Medusa-ego"... 
with sword of Sound/TRUTH..

Réponse  Message 44 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999 Envoyé: 23/11/2015 03:09
BARILOCHENSE6999 Sent: 19/11/2015 22:57

SWASTIKA AND ANCIENT SPHERICAL STANDING WAVE THEORY

Eins Zwei Drei Vier ….. (repeat)

translation:
1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4

About face, time to turn around…
…is a clue

How to do the Goosestep

In that video re: Hitler … go back to the end of Part IV.
[http://www.youtube.com/watch?v=odpfOS4rFLw&feature=related]

The crypt tour guide Stuart thinking rather little, takes 3 STEPs into the recessed circle, claims it pertains to the ‘3rd Reich’ and then he russells up the courage to take one more final step, a 4th STEP down into the center of the circle?
Stuart does not ‘see’ the obvious, the obvious that is obvious, but once the veil is removed and you start to ‘see’ the obvious, it becomes quite obvious, obviously.

Need I say it is glaringly obvious one more time?
Okay, it is obvious.

One photo above is a Masonic representation of a ‘cycle’.
The other image of the Greek Zodiacal Cross, with the serpent intertwined was the inspiration of Aleister Crowley.

How do we connect the Macro equinox (precession) with the micro equinox (vernal/annual), to a cycle that is found onall levels, existing between the big macrocosm and the small, the microcosm?

Including Milo Wolff’s theory?
In Wave vs Out Wave = Standing Wave Theory

And beside Milo’s archetypal model is another.
Interesting relationship we see between concentric circles and Phi?

Could Phi represent the transcendental ‘pulse’ that creates concentric wave action…leading to spherical standing waves?

Why 12?

Could the 12 in the temple symbolize the 12 constellations that sit on the ecliptic, further signifying their inherent energetic role, taking part in a journey, tracking our sun through The Great Year, a 25,812 year sojourn?
(re: 25,812…the length of precession is under dispute)
Alchemy was referred to as the Great Work and it takes a Great deal of time.

The next step in the unveiling of the Great Work is quite easy.
Substitute numbers for a constellation/astrological position on the ecliptic.
Each sign is identified on the astrological wheel by a number.
That is the rule, not something I made up.
And the wheel begins with ARIES in the number 1 position at 0 degrees.
Please note that in ARIES the snake is consuming its tail.
Similar to the ouroboros, another symbol that represents a cycle of time.

Room 1258 / the Crypt contains significant symbolism regarding 4 of those constellations that sit on the ecliptic….specifically referring to the 4 beasts of the apocalypse represented by the constellations represented by the numbers 11, 2, 5, and 8.

We find those 4 numbers are ALL on the second orbit / valance, marked in yellow in the above image.
And I used those colors WHITE, YELLOW, and RED for an important reason.
Which becomes apparent later.

And then we join the dots…you can go in either direction.
We can rotate clockwise around the clock/elemental and zodiacal cross 1 >> 2 >> 3 >> 4 etc. OR you can do what the term precession implies, and go backwards or counterclockwise.

Again the concepts of Clockwise and CounterClockwise play a role.
And now we can mention that the Judaeo/Christian Ezekiel’s vision was wheels within wheels….

Here is an earlier sketch I did showing those 4 numbers (11, 2, 5, 8) and their position on the Zodiacal cross.
And I want to mention that beside the Greek Zodiacal Cross is a Chaldean Zodiacal Cross, that I just recently came across.
We can apply the same techniques to the Chaldean Cross because it also represents the Precession cycle…but it has an additional wheel within a wheel.

So it becomes apparent that the movement that is implied by the Precession of the Equinox cycle … by virtue of its movement or path along the ecliptic the Sun actually weaves a ‘knot’.

‘knot’ that was associated with and please choose as many that apply…

a/ King Solomon
b/ Sacred temple
c/ Knights Templar
d/ The Ark of the Covenant
e/ The Holy Grail
f/ Swastika
g/ Americas
h/ ancient navigation tool called the mattang
i/ TIME that can be expressed as Clockwise and Counterclockwise
j/ SPIN that can be expressed as Clockwise and Counterclockwise
k/ Polarity that can be expressed as Clockwise and Counterclockwise
l/ Electron vs. Positron that can be expressed as Clockwise and Counterclockwise
m/ Zoroaster’s 4 Oracles
n/ Riddle of the Sphinx
o/ Milky Way
p/ 2012 prophecy
q/ Standing Wave Theory
r/ All of the above?

I am sure I can find reasons/associations from A-Z.
Maybe I post the rest later.

Quote:
A section of the vast expanse of mosaic floor, found under the floor of the Aquileian basilica. The floor is longer than that of the great basilica. It extends past the presbytery to an undisclosed end. The scenes of Jonah’s tribulation, of which the center panel is shown above, lies further along past the top of the illustration.Solomon’s knot, a Judaic motif, is repeated here as well as throughout the mosaic floors of the adjoining buildings.
http://www.hebrewhistory.info/factpa…28_aquilea.htm

I love it.
A mosaic floor filled with archetypal clues.
HIDDEN or veiled under another floor.
By who?

And the circle containing the fixed cross>>> the swastika >>> the quatrefoil actually tells an interesting story … suggesting a progression is taking place.

Fixed Cross within the circle is balance…but then we see movement, the ancient graphic artist used the same technique to indicate ‘movement’.
The bent arms of the swastika indicate a counterclockwise movement will thus ensue.
Counterclockwise is the movement of the earth, looking down from above…
And the final shape are four spirals within a quatrefoil = ONE precession cycle.

And the images inside those quatrefoils are suggesting this cycle of time is about the infinite cycle of LIFE that takes place, as a result of this cycle taking place, on earth is where the narratives we see depicted taking place.
I have been suggesting on ALL my threads that Precession, Precession, Precession is what the really important archetypes are all pointing toward.
Or Location Location Location becomes important too when discussing valuable real estate in the solar system.

How difficult would it be, to bury a cycle called The Great Year or a symbol like the swastika within western consciousness?

How difficult would that be?
I will show you that any esoteric understanding of the SUN has long ago disappeared from our consciousness.

What is mainstream consciousness?

Mainstream in my opinion represents about 95% of the people.
About the same percentage of JUNK DNA identified by the ‘gee’ gnome experts.
About the same percentage of Dark Matter + Dark Energy that exists in the Universe.
About the same percentage of the life on earth that gets eliminated when the cataclysms hit.

I then proceed to ask ‘mainstream consciousness’ three questions, that expose their plight as a cult of Sun worshipers who have no idea what they are worshiping.

1/ What does the moon orbit and how long does it take?
2/ What does the earth orbit and how long does it take?

Now here is the question that stumps civilizations that turn rain forests into a sea of stumps.

3/ What does the sun orbit and how long does it take?

“Duh” is the response to match the expression I usually get…is there a difference.
95% of the sheeple will bleat nothing and reach for either the TV remote, a beer, or a bible.
All three reactions are highly predictable.

The extent of their consciousness has been exposed.
I rest mi case.
Most people are sheeple and seegullibles…no offence directed at anybody specifically.
And HIS-story will repeat it itself because the ewe simply don’t learn from it.
They are doomed to rebleat rebleat rebleat.

I now want to illustrate why I identified certain colors with certain valances or orbits.
Why I identified WHITE, YELLOW and RED with certain stages.
It is all about alchemy and change and evolution and reversals of fortune.
Alchemy is the language of archetype that will help us become golden.
Note the stages of alchemy and the colors associated.
Black was not mentioned earlier because it is the center.

1/ blackening
2/ whitening
3/ yellowing
4/ reddening


Rosetta Fractal
 Mandala 
I found / photographed this symbol in a Peruvian monastery back in 2006.
It is the archetypal image that I used to unlock these mysteries that I now share on this website…hence the name I now use to identify it.
The Rosetta Fractal Mandala has ‘Standing Wave Theory’ written all over it.
IMHO

1/ blackening
2/ whitening
3/ yellowing
4/ reddening

On each and every level of the matrix, invisible or visible, the science of alchemy / thermodynamics are at play.

I forgot to mention another interesting observation that occurred in the crypt / Room 1258.
When Stuart was standing in the center of the circle / NAZI world and he looked up what did he see?
Go back and watch the video and tell me if it matches what I found in Pompeii.
In a place called the Villa of the Mysteries.
Remember they found the Knights Templar Magic Square in Pompeii, so it existed at least 1000 years before it became associated with the fighting monks known as the Knights Templar.

That scroll runs the entire length of the perimeter of the room where the archetypal narrative is taking place.

Okay so we have identified one of the images that we see on the wall in the villa.
The same image we see on the ceiling in the NAZI version of Valhalla is on the wall in the Villa.
And the image that alternates with the swastika, the image consisting of concentric squares, I have seen often.
It is known as a ‘lozenge’.

All we need to do is rotate the square into a diamond or lozenge shape.


And the lozenge is associated with the feminine aspect.
http://www.celticnz.co.nz/BBLOZ/BBLOZWEB1.htm
http://www.celticnz.co.nz/Clandonweb…Clandon6a.htmf

And the 3 x 3 square is our friend, the Lo Shu magic square at the very centre…

So let us enter Valhalla one more time.
Remember the Crypt is located below the North Tower.
We look up and see the MALE symbol on the ceiling, above us.
And the circular temple we are standing in represents the earth, the alchemic forge of nature.

It is also the lozenge that helps soothe the bitter pill we must swallow.
It all fits.

In conclusion:
Here is an ancient theory still valid today.

figure 215 above I want to suggest tells an interesting story.
It is actually suggesting the same thing as Milo Wolff.
I see an ancient attempt to communicate Spherical Standing Wave Theory.

>>> Cross within a Circle moves CW or CCW 
>>> Swastika 
moves CW or CCW
>>> 
resulting in Solomon’s Knot = Standing Wave Theory

And I think the ancient Polynesian mattang which contains ALL the magic of the Knights Templar magic square, found in Pompeii, is a navigational tool, a GPS, left by the ancients, termed a survival tool by the Polynesians, can in fact be used to help modern man navigate our way through the ‘2012 Stargate’.

Somebody tell those fellas at CERN to stand down.
There is another way to move this mountain, to make us skip like a stone over the surface of the water.
IMHO

2bee continue

namaste

Raphael

https://kachina2012.wordpress.com/category/swastika-and-ancient-spherical-standing-wave-theory/

Réponse  Message 45 de 120 de ce thème 
De: BARILOCHENSE6999 Envoyé: 26/11/2015 15:56
Image

danilo wrote:
it has been a while i recognized the resemblance of the vessel with this logo company...


Schindler's LIST ... beside the name Schindler danilo we see the familiar ALPHA (triangle) placed over the OMEGA (circle) ... just like in Nassim Harimeins videos...

Image

ALCHEMY Father and Son team from the 17th century.
yes of course...
Alchemy...

namaste
 
SALMO 119 (APOCALIPSIS 1:8 Y 22:12)=PATRON CIENTIFICO DE CUALQUIER TIPO DE ONDA
43
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:17
TORRES GEMELAS=DOS TABLAS DE LOS 10 MANDAMIENTOS=SALMO 119 (911-119)
8
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:16
EL BOSON DE HIGGS, EL GRIAL DE LOS FISICOS
33
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:15
Primer choque de partículas en el acelerador gigante del CERN
19
amero nwo 26/11/2015 12:14
SUIZA-GINEBRA/GENEVA (GEN DE EVA=SANTO GRIAL)-ACELERADOR DE PARTICULAS + GRANDE
33
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:14
ACELARADOR DE PARTICULAS ("PARTICULA DE DIOS")-¿QUE NOS QUIERE DECIR YHWH?
21
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:13
"ANGELES Y DEMONIOS"-ACELERADOR DE PARTICULAS-DAN BROWN ES ARGENTINO
56
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:13
JANO=911=SALMO 119=GOLDEN AND SILVER GATE="EXPERIMENTO FILADELFIA"
86
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:12
PROVERBIOS 25:11=MANZANA DE ORO Y DE PLATA=GOLDEN AND SILVER GATE=VATICANO
44
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:11
JANO= VATICANO= JANUKAH (AGEO 2:10=JUAN 10:22="EXPERIMENTO FILADELFIA"
24
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:10
JANO (JUAN / JANUKAH / AGEO 2) - ARKO / MARCO (GRIAL EN CLAVE EN EL VATICANO)
46
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:09
ITALIA SIGNIFICA TORO (TOROIDE="AGUJERO DE GUSANO"=TAURO=PLEYADES=VATICANO)
40
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:09
VATICANO=ATLANTIDA (ROMULO Y REMO=COLUMNAS DE HERCULES)-PIRAMIDE=MANZANA DORADA
77
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:08
VATICANO=ISRAEL=ACTO SEXUAL=VENCEDOR=VENUS=VENECIA="EXPERIMENTO FILADELFIA"
29
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:07
PIRAMIDE DEL VATICANO="EXPERIMENTO FILADELFIA"="MAQUINA DEL TIEMPO"=SANTA CENA
450
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:06
PARADOJA DE UN MUNDO SEXOPATA E HIPOCRITA (VATICANO=ACTO SEXUAL)
23
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:03
VATICANO ES SINONIMO DE MASONERIA (OBVIO SI EL TODOPODEROSO ES EL MAYOR MASON)
48
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 12:02
SWASTIKA NAZI (SIMBOLO ANCESTRAL=EQUINOCCIOS Y SOLSTICIOS/CALENDARIO LUNAR)
34
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 11:55
¿ARCO REAL MASONICO ES UN CODIGO CON REFERENCIA A JUAN M-ARCO-S?
42
BARILOCHENSE6999 26/11/2015 11:52


Premier  Précédent  31 a 45 de 120  Suivant   Dernier 
Thème précédent  Thème suivant
 
©2024 - Gabitos - Tous droits réservés