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UFOLOGIA: ESPOSA DE PIÑERA, SANTIAGO DE CHILE, PARALELO 33, "INVASION ALIENIGENA"
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From: BARILOCHENSE6999  (Original message) Sent: 24/10/2019 19:32

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De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 27/09/2019 17:21

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De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 24/10/2019 13:46
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De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 24/10/2019 13:48
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De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 24/10/2019 13:51
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De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 24/10/2019 13:53
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Reply  Message 237 of 251 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 02/04/2023 02:57


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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 02/04/2023 03:00


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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 05/08/2023 21:55


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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 06/08/2023 13:30


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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 04/09/2023 02:48


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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 08/09/2023 02:19


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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 27/09/2023 01:24


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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 21/10/2023 04:10
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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 08/11/2023 23:31


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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 07/12/2023 04:27
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Iglesia de Santa María de la Victoria

 
 
 
 
 
 
Fachada de Santa María de la Victoria.

La Iglesia de Santa María de la Victoria (en italianoSanta María della Vittoria) es una pequeña basílica en Roma (Italia), en la Via XX Settembre.

Los Carmelitas descalzos obtuvieron un Breve apostólico de Paulo V para edificar conventos de su Orden en cualquier parte de la Cristiandad; fue este el primero que fundaron en la última parte del Monte Quirinal el año de 1606.

Historia[editar]

La iglesia se fundó en 1605 como una capilla dedicada a san Pablo para los carmelitas descalzos. La propia orden dotó de fondos a la obra del edificio hasta el descubrimiento en las excavaciones de la escultura conocida como el Hermafrodita BorgheseScipione Borghese se apropió de ella, pero a cambio, y quizá para compensar su pérdida de influencia debido a la muerte de su tío y patrón, financió el resto de la obra de la fachada y prestó a la orden a su arquitecto, Giovanni Battista Soria. Estas concesiones, sin embargo, sólo se llevaron a efecto en 1624, aunque la obra se acabó dos años más tarde.

Después de la victoria católica en la batalla de la Montaña Blanca en 1620, que hizo retroceder la Reforma en Bohemia, la iglesia fue consagrada de nuevo a la Virgen María. Una imagen maltrecha había sido recuperada del ámbito de aquella batalla por Fray Domingo de Jesús María, de dicha Orden, de las ruinas de la casa de campo de un noble cristiano bohemio, a la cual se le atribuyó la victoria, llamándola Santa María de la Victoria. La imagen fue llevada a Roma por Fray Domingo, depositándose en Santa María la Mayor en presencia de Gregorio XV.

El nombre de Santa María de la Victoria, se dio ulteriormente, en conmemoración por haber reconquistado el emperador Fernando I la ciudad de Praga en 1671. Estandartes turcos capturados en el Sitio de Viena de 1683 cuelgan en la iglesia, como parte de este tema victorioso.

Vista general[editar]

Arquitectura[editar]

La capilla Cornaro, con el Éxtasis de santa Teresa de Bernini presidiendo el altar, representada en una pintura de Guido Ubaldo Abbatini, 1652 (Staatliche Museum, Schwerin).

La iglesia es la única estructura diseñada y completada por el arquitecto del Barroco temprano, Carlo Maderno, aunque el interior padeció un fuego en 1833 y requirió una restauración. Su fachada, sin embargo, fue erigida por Soria en vida de Maderno (1624-1626), mostrando la inconfundible influencia de la cercana Santa Susanna de Maderno.

Su interior tiene una sola nave, amplia, bajo una bóveda segmentada baja, con tres capillas laterales interconectadas detrás de arcos separados por colosales pilastras corintias con capiteles dorados que apoyan un rico entablamento. Revestimientos de mármol que contrastan entre sí están enriquecidos con ángeles y putti de estuco blanco y dorado en bulto redondo. El interior fue enriquecido progresivamente después de la muerte de Maderno; su bóveda fue pintada al fresco en 1663 con temas triunfales dentro de compartimentos con marcos ficticios: La Virgen María triunfa sobre la Herejía y Caída de los ángeles rebeldes ejecutados por Giovanni Domenico Cerrini.

Obras[editar]

Sin duda, parte de la fama de este templo se debe a albergar una de las obras maestras del Barroco, la capilla Cornaro, espectacular y teatral espacio presidido por el grupo escultórico que representa el Éxtasis de Santa Teresa, de Gian Lorenzo Bernini, quizá la obra más conocida de este autor en el campo de la escultura. En la capilla situada frente a esta, dedicada a San José, se encuentra un grupo escultórico que representa el tema del Sueño de San José, obra del escultor Domenico Guidi, que se inspira en la obra de Bernini delante de la cual se halla.1

Tituli[editar]

Santa María de la Victoria es una iglesia titular. El cardenal presbítero del Titulus S. Mariae de Victoria era el cardenal Giuseppe Caprio hasta su muerte en octubre de 2005. El 24 de marzo de 2006, el papa Benedicto XVI elevó a Seán Patrick O'Malley al titulus.


Reply  Message 247 of 251 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 27/12/2023 02:55
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Arch of Constantine

 
 
 
 
 
From Wikipedia, the free encyclopedia
 
Arch of Constantine
Arch of Constantine
Arch of Constantine is located in Rome
Arch of Constantine
Arch of Constantine
Shown within Augustan Rome
Map
Click on the map for a fullscreen view
Location Regio X Palatium
Coordinates 41°53′23″N 12°29′27″E
Type Triumphal arch
History
Builder Constantine I
Founded AD 315

The Arch of Constantine (ItalianArco di Costantino) is a triumphal arch in Rome dedicated to the emperor Constantine the Great. The arch was commissioned by the Roman Senate to commemorate Constantine's victory over Maxentius at the Battle of Milvian Bridge in AD 312. Situated between the Colosseum and the Palatine Hill, the arch spans the Via Triumphalis, the route taken by victorious military leaders when they entered the city in a triumphal procession. [a] Dedicated in 315, it is the largest Roman triumphal arch, with overall dimensions of 21 m (69 ft) high, 25.9 m (85 ft) wide and 7.4 m (24 ft) deep.[1] It has three bays, the central one being 11.5 m (38 ft) high and 6.5 m (21 ft) wide and the laterals 7.4 m (24 ft) by 3.4 m (11 ft) each. The arch is constructed of brick-faced concrete covered in marble.

The three bay design with detached columns was first used for the Arch of Septimius Severus in the Roman Forum (which stands at the end of the triumph route) and repeated in several other arches now lost.

Though dedicated to Constantine, much of the sculptural decoration consists of reliefs and statues removed from earlier triumphal monuments dedicated to Trajan (98–117), Hadrian (117–138) and Marcus Aurelius (161–180), with the portrait heads replaced with his own.[2]

History[edit]

The arch, which was constructed between 312 and 315, was dedicated by the Senate to commemorate ten years (a decennia[b]) of Constantine's reign (306–337) and his victory over the then reigning emperor Maxentius (306–312) at the Battle of Milvian Bridge on 28 October 312,[4] as described on its attic inscription,[5] and officially opened on 25 July 315. Not only did the Roman senate give the arch for Constantine's victory, they also were celebrating decennalia: a series of games that happened every decade during the Roman Empire. On these occasions they also said many prayers and renewed both spiritual and mundane vows.[6] However, Constantine had actually entered Rome on 29 October 312, amidst great rejoicing, and the Senate then commissioned the monument.[7] Constantine then left Rome within two months and did not return until 326.[8]

The Arch of Constantine, Rome - painted by Herman van Swanevelt, 17th century

The location, between the Palatine Hill and the Caelian Hill, spanned the ancient route of Roman triumphs (Via triumphalis) at its origin, where it diverged from the Via sacra.[4][9][10] This route was that taken by the emperors when they entered the city in triumph. This route started at the Campus Martius, led through the Circus Maximus, and around the Palatine Hill; immediately after the Arch of Constantine, the procession would turn left at the Meta Sudans and march along the Via sacra to the Forum Romanum and on to the Capitoline Hill, passing through both the Arches of Titus and Septimius Severus.

During the Middle Ages, the Arch of Constantine was incorporated into one of the family strongholds of ancient Rome, as shown in the painting by Herman van Swanevelt, here. Works of restoration were first carried out in the 18th century,[11][c] the last excavations have taken place in the late 1990s, just before the Great Jubilee of 2000. The arch served as the finish line for the marathon athletic event for the 1960 Summer Olympics.


Reply  Message 248 of 251 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 09/01/2024 03:06
Hernán Corral on X: "Es insólito que un Pdte. como Boric, a quien se supone  culto y lector, diga que San Lorenzo fue martirizado por orden de la  Iglesia. Nada más absurdo

Reply  Message 249 of 251 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 09/01/2024 03:25
Chile: Washington Post le arruinó la tapa de Time a Boric

Reply  Message 250 of 251 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 13/01/2024 20:36


Reply  Message 251 of 251 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 04/04/2024 13:59


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