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Reply  Message 1 of 24 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999  (Original message) Sent: 17/04/2013 22:59
BARILOCHENSE6999  (Mensaje original) Enviado: 17/04/2013 19:56
BOLIVIA/BOLAS/SEXO MASCULINO/OLIVO/PALOMA DE NOE/COLUMBIA/PAZ. EL SEXO MASCULINO TIENE REFERENCIA A LOS DOS HUEVOS MITOLOGICOS QUE PONE LERA (CONSTELACION DEL CISNE), OSEA LA CRUZ DEL NORTE (FALICA) EN EL CONTEXTO A LA VIA LACTEA. JUSTAMENTE LA CRUCIFICCION/RESURRECCION DE NUESTRO SEÑOR SON UNA REFERENCIA A LA CONSTELACION DEL CISNE EN EL CONEXTO AL RENACIMIENTO DEL SOL EN EL SOLSTICIO DE INVIERNO EN EL HEMISFERIO NORTE. Ayer viendo el partido ARGENTINA-BOLIVIA, DIA MARTES QUE ES EL PLANETA ROJO Y FUERTEMENTE CONECTADO CON EL GRIAL,  en el contexto al DOMINGO DE RAMOS (OLIVO) me preguntaba que me queria decir YHWH detras del mismo y observamos que todo tiene esa REFERENCIA. BOLIVIA ES SINONIMO DEL SANTO GRIAL AUNQUE USTED NO LO CREA. NOSOTROS como cristianos tenemos que mirar mas profundo que la longitud de nuestra nariz (VISTA DE AGUILA).
 
Proverbios 30:17: El ojo que escarnece a su padre
Y menosprecia la enseñanza de la madre,
Los cuervos de la cañada lo saquen,
Y lo devoren los hijos del águila.
 
17. Jeremías 49:22: He aquí que como águila subirá y volará, y extenderá sus alas contra Bosra; y el corazón de los valientes de Edom será en aquel día como el corazón de mujer en angustias.
 
NO ES CASUALIDAD QUE LA CAPITAL DE BOLIVIA ES LA PAZ.
OTRO DETALLE QUE OBSERVAMOS QUE BOLIVIA ESTA CRUZADO POR EL PARALELO 19.47 Y EN ESTE CONTEXTO TIENE NEXO CON LA "SEÑAL DE JONAS". SIMON PEDRO (HIJO DE JONAS) TIENE FUERTE RELACION CON EL GRIAL.

SEÑAL DE JONAS-¿PORQUE EL NEXO PEDRO CON JUAN MARCOS?

 

Consider the fact that the earth is a thin solid crust that is rotating at great speed around what is basically a liquid magma center. The result is an upwelling of great force that occurs at 19.47° North and South, that seemingly comes from nowhere. In any case the result is that a large amount of volcanic activity occurs at those latitudes. It is theorized that these forces are hyper-dimensional in nature and cascade into three-dimensional reality resulting in volcanoes.

Mauna Loa
Hawaii
19°, 28' N of equator
Mauna Kea
Hawaii
19°, 36' N of equator
Mexico City Mexico 19°, 23' N of equator
Dzibalchen Mexico
19°, 28' N of equator
Georgetown Grand Cayman 19°, 18' N of equator
Mount Emi Koussi Chad 19°, 47' N of equator
Mount Kalsubai India 19°, 33' N of equator
Xiangkhoang Laos 19°, 17' N of equator
Potosi Bolivia 19°, 13' S of equator
Yasur, Tanna Island Vanuatu 19°, 31' S of equator
Mount Samuel Australia 19°, 13' S of equator
Gweru Zimbabwe 19°, 31' S of equator

Many of the sacred sites of ancient civilizations are also located at or very near to 19.47° North or South of the earth's equator including the Pyramid of the Sun at Teotihuacan, Mexico (19°, 36' N of equator).

 
19.47
 
 
 ESTO EXPLICARIA EL NEXO SIMON (SEÑAL DE JONAS) CON EL NOMBRE DE BOLIVAR (SIMON). EL VERDADERO MENSAJE ES ESOTERICO.
Bolivia tiene fuerte nexo con el arca de Noe, insisto, en el contexto a la paloma con la rama de olivo y su referencia al septimo dia. Es un obvio nexo, BETANIA, PIE DEL MONTE DE LOS OLIVOS, FESTIVIDAD HEBREA DE OSHANAH RABBAH EL 21 DEL SEPTIMO MES HEBREO (LEVITICO 23:33), SIMBOLIZADA POR EL INGRESO DE CRISTO A JERUSALEM CON RAMAS DE OLIVO.
 

COMPARE CON AGEO 2

Hageo
2:1 En el mes séptimo, a los veintiún días del mes, vino palabra de Jehová por medio del profeta Hageo, diciendo: (21 DEL SEPTIMO MES/OSHANAH RABBAH/RITUAL DEL SEPTIMO DIA DE LA FIESTA DE LOS TABERNACULOS EN EL CONTEXTO A LAS RAMAS DE OLIVO/SEPTIMO DIA. El ungimiento de Betania tiene esta referencia)
 
2:2 Habla ahora a Zorobabel hijo de Salatiel, gobernador de Judá, y a Josué hijo de Josadac, sumo sacerdote, y al resto del pueblo, diciendo:
2:3 ¿Quién ha quedado entre vosotros que haya visto esta casa en su gloria primera, y cómo la veis ahora? ¿No es ella como nada delante de vuestros ojos?
2:4 Pues ahora, Zorobabel, esfuérzate, dice Jehová; esfuérzate también, Josué hijo de Josadac, sumo sacerdote; y cobrad ánimo, pueblo todo de la tierra, dice Jehová, y trabajad; porque yo estoy con vosotros, dice Jehová de los ejércitos.
2:5 Según el pacto que hice con vosotros cuando salisteis de Egipto, así mi Espíritu estará en medio de vosotros, no temáis.
2:6 Porque así dice Jehová de los ejércitos: De aquí a poco yo haré temblar los cielos y la tierra, el mar y la tierra seca;
2:7 y haré temblar a todas las naciones, y vendrá el Deseado de todas las naciones; y
llenaré de gloria esta casa, ha dicho Jehová de los ejércitos. (La gloria tiene fuerte relacion con el septimo dia. ¿Hay un puente espiritual con la resurreccion de Lazaro?)

2:8 Mía es la plata, y mío es el oro, dice Jehová de los ejércitos.
2:9 La gloria postrera de esta casa será mayor que la primera, ha dicho Jehová de los ejércitos; y
daré paz en este lugar, dice Jehová de los ejércitos.
BARILOCHENSE6999 Enviado: 07/07/2011 12:30

RELACION DE MARIA MAGDALENA, LA PALOMA, EL OLIVO CON EL SEPTIMO DIA

 
1. Génesis 8:8: Envió también de sí una PALOMA, para ver si las aguas se habían retirado de sobre la faz de la tierra.
 
2. Génesis 8:9: Y no halló la PALOMA donde sentar la planta de su pie, y volvió a él al arca, porque las aguas estaban aún sobre la faz de toda la tierra. Entonces él extendió su mano, y tomándola, la hizo entrar consigo en el arca.
 
3. Génesis 8:10: Esperó aún otros siete días, y volvió a enviar la PALOMA fuera del arca.
 
4. Génesis 8:11: Y la PALOMA volvió a él a la hora de la tarde; y he aquí que traía una hoja de olivo en el pico; y entendió Noé que las aguas se habían retirado de sobre la tierra.
 
5. Génesis 8:12: Y esperó aún otros siete días, y envió la PALOMA, la cual no volvió ya más a él.
 
9. Cantares 1:15: He aquí que tú eres hermosa, amiga mía;
He aquí eres bella; tus ojos son como PALOMAs.

10. Cantares 2:14: PALOMA mía, que estás en los agujeros de la peña, en lo escondido de escarpados parajes,
Muéstrame tu rostro, hazme oír tu voz;
Porque dulce es la voz tuya, y hermoso tu aspecto.

11. Cantares 4:1: He aquí que tú eres hermosa, amiga mía; he aquí que tú eres hermosa;
Tus ojos entre tus guedejas como de PALOMA;
Tus cabellos como manada de cabras
Que se recuestan en las laderas de Galaad.

12. Cantares 5:2: Yo dormía, pero mi corazón velaba.
Es la voz de mi amado que llama:
Abreme, hermana mía, amiga mía, PALOMA mía, perfecta mía,
Porque mi cabeza está llena de rocío,
Mis cabellos de las gotas de la noche.

13. Cantares 5:12: Sus ojos, como PALOMAs junto a los arroyos de las aguas,
Que se lavan con leche, y a la perfección colocados.

14. Cantares 6:9: Mas una es la PALOMA mía, la perfecta mía;
Es la única de su madre,
La escogida de la que la dio a luz.
La vieron las doncellas, y la llamaron bienaventurada;
Las reinas y las concubinas, y la alabaron.

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Reply  Message 10 of 24 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/10/2013 02:34

EN BUSCA DE LA OCULTA REALIDAD. . .: PUMA PUNKU, LA ...

hartosdeesto.blogspot.com/.../puma-punku-la-ingenieria-de-los-dioses.ht...
 
02/04/2013 - PUMA PUNKU, LA INGENIERIA DE LOS DIOSES. ... adjetivo , es el asentamiento megalitico de Puma punku, en Bolivia , dentro de las ruinas ...
  •  

    Alienigenas Ancestrales Temporada 4 Capitulo 6 El misterio de ...

    www.youtube.com/watch?v=Vno90_Qu9Bo
    27/11/2012 - Subido por cristoverdu
    Con cerca de 14.000 años de antigüedad, la ruinas de Puma Punku son las ... Una serie de investigadores se ...
     
  •  

    Alienigenas Ancestrales - Temporada 4 - El misterio de Puma Punku

    www.youtube.com/watch?v=XiASBVHpPhg
    22/03/2012 - Subido por Manu Rivers
    Con casi 14.000 años de antigüedad, las ruinas de Puma Punku son las ... Isla de Pascua, Tiahuanaco ...
     
  •  

    Construcciones extrañas en Egipto y Bolivia. Puma Punku - YouTube

    www.youtube.com/watch?v=Y_lyaKBQkog
    09/07/2013 - Subido por TodoEnigmas
    Cada vez hay más personas en el mundo que creen que civilizaciones no terrestres nos visitaron en el pasado ...
     
  •  

    Puma Puncu

    www.pacal.de/pumapunku_es.html
     
    A 4000m de altitud, sobre el altiplano en Bolivia, se encuentra ... a unos 100 metros: Las ruinas de Puma Puncu. ... Información detallada sobre Puma Punku ?
  • RUINAS DE PUMA PUNKU :: Ruinas de Tiwanaku :: Bolivia :: Tour

    www.boliviaweb.com/tours/tourdetails.aspx?TourId=47&lang=es...
     
    Spanish. Ruinas de Tiwanaku (16/19), Ver al Autor | Contactar al Autor. Primera | Anterior | Siguiente | Ultima. RUINAS DE PUMA PUNKU. Pirámide de grandes ...
  •  
     

    Reply  Message 11 of 24 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/10/2013 02:36
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    martes, 2 de abril de 2013

    PUMA PUNKU, LA INGENIERIA DE LOS DIOSES...¿ Realmente lo eran?.

     

    Los grados de precision en el corte son descomunales





    Dentro de los lugares de origenes , mucho más que dudosos, los cuales , no creo tener que nombrar siquiera los mas conocidos, creo que si algun lugar merece absolutamente ese adjetivo , es el asentamiento megalitico de Puma punku, en Bolivia , dentro de las ruinas de Tihuanaco, a más de 3500 metros de altitud y más de 14.000 años de antigüedad le dan el poder de , tal vez la número 1 del misterio. 

    A pocos Kilometros del siniestro lago Titicaca y a no demasiados de la capital La Paz, hallamos esta maravilla de la historia, la cual cuando se entra un poco a fondo de lo que es, tanto su posible infraestructura, como el grado de absoluta precision de trabajo en la roca de Diorita ( una de las mas duras que existen) y de como pudo ser aquello llevado a cabo con una tecnologia practicamente del neolitico ( según los arqueologos generalistas, los cuales sabemos de sobra que, salirse de lo estipulado es algo que ni siquiera contemplan) , dado que con las más modernas tecnicas de trabajado de la piedra, seria practicamente imposibles algunas cosas que en Puma Punku podemos ver, ademas de , por ejemplo, como se trasladaron aquellas moles de piedra ( varias decenas, incluso centenares de toneladas, si no hay ni siquiera arboles para hacer rodillos, dado que estamos muchos metros por encima del nivel de linea arborea natural de la zona, aquello es un secarral ) , en fin, el tema es tan sumamente delicado y, a la vez apasionante que creo que se podria hacer un reportaje que, probablemente acabariamos con el espacio del servidor, por lo que he creido más practico adjuntar algunos videos bastante extensos, donde nos podremos hacer un poco a la idea de lo que en realidad estamos hablando.

    Segun la arqueologia , estos monstruos los traian " al hombro"

    Hablamos de rocas enormes, con cortes a angulo recto perfectos, entalladuras en cuña invertida para encajes en cola de milano, taladros de formas de lo mas exotico, niveles de precision en los cortes de milesimas de milimetro, encajes en varias dimensiones, pulidos inconcebibles, casi hasta en nuestros tiempos, y en general, un derroche de ingeniería digno de las mas aventureras peliculas de ciencia -ficción. Y una de las más grandes maravillas de la ingenieria antigua, serian esos majestuosos y trabajadisimos bloques en H , los cuales son , sin duda el simbolo habitual de esta maravillosa y , a la vez poco tratada por los medios de comunicación ( por razones obvias) ciudad, base, puesto espacial....o lo que fuese, llamada PUMA PUNKU. Cabe resaltar que todo este derroche de tecnologia casi imposible en la actualidad, se derarrollo por el año 12.000 antes de cristo, por lo tanto en pleno NEOLITICO, por lo que según la arqueología tradicional, esto se hizo mas o menos, golpeando una piedra contra otra, cuando esto necesitaria planos de muy alta preción y, como solo un ejemplo, decir que en esa época no habia ningún tipo de escritura existente, osea..eran ¿PLANOS RUPESTRES?... , con los cuales daban un detalles impresionante y se manejaban con una precision  y con una arquitectura e ingenieria aun inconcebible para nosotros....por favor...



     Curiosa fecha, porque parece ser que piramides de Gizhe , los vestigios Sumerios, los Moais de la Isla De Pascua y un Sinfín  más de obras "misteriosas" , casi todas vienen datadas en fechas mas o menos similares...¿ casualidades?....EN ABSOLUTO.

    ¿ Esto se hizo "piedra contra piedra"?... Obvio que NO.



    Las ruinas de Tiahuanuco han sido consideradas por todos los estudiantes de antigüedades americanas como el lugar más interesante e importante, y al mismo tiempo más enigmático, de cuantas existen en el continente americano.






    La mayoría de los arqueólogos fueron vencidos en sus intentos por penetrar en el misterio de su origen, y se contentaron con asignar una antigüedad más allá de los otros monumentos de América, ubicando a ésta civilización desconocida en un solitario lugar en el tiempo. Segun los estudios más relevantes, se cree que ésta civilización desapareció antes de la aparición de los Incas y en una época más contemporánea con la de Egipto y Oriente, aunque los datos revelan una antigüedad infinitamente mayor.

    Esto no se hace sin una tecnologia espectacular


    Las leyendas locales asociadas a Tiahuanaco y la escasa información recopilada hasta ahora permitieron a algunos autores elaborar las hipótesis más extravagantes acerca de los orígenes de la misteriosa ciudad.



    A comienzos de la década de 1950, apoyándose en las teorías M alemán Hoerbiger, Denis Saurat elabora una increíble teoría: hace 3.000.000 años, la Ljuna habría estado tan cerca de la Tierra que su fuerza de gravitación habría provocado el nacimiento de una raza de gigantes de tres metros de estatura y, al mismo tiempo, la formación alrededor del planeta de un anillo estático de aguas oceánicas que se elevaba a más de 3.000 metros en la región andina. Por lo tanto, en esta época, Tiahuanaco habría sido un puerto marítimo habitado por ¡gigantes humanos altamente civilizados!



    Hacia 1960, un nuevo visionario, un tal Beltrán García, supone que una astronave originaria de Venus se habría posado sobre la ribera del Titicaca y que sus tripulantes habrían fundado Tiahuanaco en ese lugar. Estos acontecimientos se habrían producido hace cinco millones de años… Los ídolos gigantes serían las representaciones de viajeros venusianos. Trasladando el hecho a unos 10.000 años antes de nuestra era, Robert Charroux sostiene también que los venusianos vinieron a fundar una especie de colonia en Tiahuanaco, porque ahí se encontraba uno de los escasos lugares sobre la Tierra que se asemejaban a su medio natural.

    Detalle de Puerta del sol y Bloques H



    Algunos de estos exploradores extraterrestres habrían venido a visitar la Tierra arriesgando su vida, y gracias a ellos habrían nacido las grandes civilizaciones antiguas. Tiahuanaco y la Atlántida serían sólo una… Sin embargo, al no poder aclimatarse a la Tierra, los venusianos habrían desaparecido, dejando su último mensaje sobre el fresco de una de las construcciones: la «puerta M Sol». Estas lucubraciones dan testimonio de la extraña fascinación que parece ejercer el planeta Venus sobre los astrónomos de las civilizaciones precolombinas.


    Pero, como vemos hay infinidad de tesis, aunque yo personalmente, me decanto por una y es que  PUMA PUNKU ES , EN REALIDAD LA UNICA ZONA DEL PLANETA REALMENTE CONSTRUIDA EN SU INTEGRIDAD POR EXTRATERRESTRES.




    A continuacion dejo algunos videos ( Recomiendo el de History Channel, que es extenso y completo) en los cuales se da buen detalle de todo esto, dado que si , repito de nuevo, tuviesemos que escribir todo lo relativo a esta majestuosa maravilla, necesitariamos mucho espacio de servidor , o bien , escribir unos cuantos libros. 


    No obstante lo escrito, solo ha sido un pequeño anticipo de lo relatado en los videos, donde realmente  se acaba de comprender lo apasionantisimo del tema.







    Majestuoso documental de canal Historia.

    Reply  Message 12 of 24 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/10/2013 02:44

    A 4000m de altitud, sobre el altiplano en Bolivia, se encuentra
    la famosa "puerta del sol" en Tiahuanacu.

     

     

    Hoy en día aún no está muy claro cuáles fueron los orígenes de esta cultura o de
    dónde provenía, al igual de porqué y cuando desapareció. Se cree que la cultura
    Tiwanaku tenía sus orígenes en la cultura Huari, una alta cultura peruana.

    Los lugares de culto en el lago Titicaca, entre Perú y Bolivia fué en sus tiempos un
    complejo de templos. Esto lo indican diversas ilustraciones de aparentes dioses.
    Tanto el complejo como las piedras, están tratbajados con tal precisión que de ninguna
    manera podría tratarse de un centro profano.

    Pero lo más grandioso y al mismo tiempo ignorado por los turistas se encuentra
    a unos 100 metros: Las ruinas de Puma Puncu. ?A quién van a interesar bloques de
    piedra de hasta 1000 toneladas de peso?

     

    Tanto el significado como la antigüedad del complejo son desconocidos.
    Algunos arqueólogos atribuyen el complejo a los indios Aymara, pero ?como pudo ser que
    un pueblo tan primitivo y sin ninguna ayuda técnica, moviera y trabajara estas
    pesadas plataformas de hasta 1000 toneladas?

    Los monolitos fueron unidos con grapas de metas (5). El mismo sistema de
    estabilización de plataformas lo encontramos también en Delphi (6), pero los dos
    complejos de templos se encuentran a miles de kilómetros de distancia.

    !La cantera de andesit y trachyt se encuentra a 17 kilómetros de distancia!

     

     

    Grandes cantidades de bloques de piedra, como en una fábrica de hormigón
    se encuentran dispersos por las ruinas.



    !Las distintas formas se acoplan unas a otras como un juego de construcción!



    Si se observa las piezas de contrucción de hormigón, podría decirse que el
    propósito de estas piedras era un sistema de canales o una protección
    de cables subterráneos.

     

     



    ?Y qué explicación darán los arqueólogos cuando califiquen los trabajos
    de tantísima precisión de los indios Aymara?

    La pregunta, de qué manera y para qué fueron formados estos bloques,
    sería quizás contestada por nuestros "especialistas" nada más que con
    un ligero movimiento de hombros.

    Y... una vez más nos dá una antiquísima leyenda una respuesta:
    "Aquí vivían en sus entonces los dioses, y cuando abandonaron el
    país destruyeron su "ciudad" en sólo una noche!



    Reply  Message 13 of 24 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/10/2013 02:45

    3.4. Tiahuanaco (Puma Punku) también con máquinas para cortar ...

    www.geschichteinchronologie.ch/.../03-04-Bolivia-Puma-Punku-cortes-p...
     
    Literatura sobre Tiahuanaco - los "conductos de agua" -- Tubos, semitubos, tubos dobles, y formando codos rectos -- Faltan partes de los tubos - puede ser que ...
  •  

    Mundo misterioso: Antiguos Misterios - Puma Punku en Tiahuanaco

    www.mundomisterioso.net/2011/.../antiguos-misterios-puma-punku-en.h...
     
    25/04/2011 - Antiguos Misterios - Puma Punku en Tiahuanaco: Mundo misterioso.
  •  

    Puma Punku, el lugar de los bloques imposibles | Arque Historia ...

    arquehistoria.com/puma-punku-el-lugar-de-los-bloques-imposibles-15941
     
    22/03/2013 - Puma Punku, el sitio o la puerta del puma. Puma Punku forma parte del monumental ancestral complejo de Tiahuanaco, en Bolivia.
  •  

    Puma punku | Historia de Bolivia

    historia.ibolivia.net › I. Periodo prehispánico
     
    El conjunto de Puma-punku se encuentra a 2 Km. del centro ceremonial descrito; en torno a estos dos puntos determinantes de la ciudad de Tiahuanaco se ...
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    Tiwy.com - Fotos de Tiwanaku, pirámide de Akapana, Kalasasaya ...

    www.tiwy.com › PaisesBolivia
     
    Tiwanaku, ubicado en el altiplano boliviano, a 70 kilómetros de La Paz y a casi 4 mil .... La última parte del complejo se denomina Puma Punku y se encuentra a ...
  •  

    VIDEOS: Puma Punku. Bloques H y el Sol / H Blocks and the Sun ...

    huevodurosolar.es/videos-puma-punku-bloques-h-y-el-sol-h-blocks-and...
     
    Ensamblaje de Bloques “H” de Puma Punku (Tiahuanaco) mediante la sombra y la ... La Horca del Inca en Bolivia como estructura precursora de Portales ...
  • Puma Punku | Ancient Aliens Debunked

    ancientaliensdebunked.com/references.../puma-punk... Traducir esta página
     
    Puma Punku ... opinion, the most significant piece of evidence that we have in this entire ancient alien astronaut puzzle is Pumapunku in the highland of Bolivia.
  • World Mysteries - Mystic Places - Puma Punku - Puma Punka

     
    Puma Punku ruins, Tiahuanaco, Bolivia (courtesy of www.sacredsites.com and Martin Gray). The quarry for these giant blocks was on the western shore of ...
  • puma punku bolivia--17000 years old--oldest town in the world

    www.worldufophotos.org/2/9074e/2633136/?a... Traducir esta página
     
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    Reply  Message 14 of 24 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/10/2013 02:47

    Tiwanaku




    In the holograms of reality, and the myths within, Tiwanaku is another ancient civilization whose timeline came and went, leaving behind megalithic monuments that go without explanation as to their mathematical design and construction. Considered by some the oldest city in the world, much of Tiwanaku's creation defies the laws of physics and mathematics even by today's standards. Many monuments bear close resemblance to those created by other ancient cultures all over the planet, truly an overlap if one were to place hologram over hologram, to define the journey of humanity in time.

    As with many other sacred sites throughout the planet Tiwanaku remains an enigma allowing researchers to speculate on its origins and purpose then parallel that with other ancient civilizations left behind by unknown beings surviving in time with great stone markers which bear clues to humanity's creation story. Gods, temples, idols, metaphors, all clues in a puzzle humanity is unraveling at this time of conscious awakening.

    Tiwanaku was perhaps an ancient site where people came to worship their gods, or creators, giants who came here from the skies and in one day built Puma Punku (see below). Stone faces reveal the races of many and gray alien.

     


     

    Background - Back Story

    Tiwanaku is an important Pre-Columbian archaeological site in western Bolivia. It is recognized by Andean scholars as one of the most important precursors to the Inca Empire, flourishing as the ritual and administrative capital of a major state power for approximately five hundred years. The ruins of the ancient city state are near the south-eastern shore of Lake Titicaca in the La Paz Department, Ingavi Province, Tiwanaku Municipality, about 72 km (44 miles) west of La Paz.

    The site was first recorded in written history by Spanish conquistador and self-acclaimed 'first chronicler of the Indies' Pedro Cieza de Leon. Leon stumbled upon the remains of Tiwanaku in 1549 while searching for the Inca capital Collasuyu. Some have hypothesized that Tiwanaku's modern name is related to the Aymara term taypiqala, meaning "stone in the center", alluding to the belief that it lay at the center of the world. However, the name by which Tiwanaku was known to its inhabitants has been lost, as the people of Tiwanaku had no written language.

    Some believe Tiwanaku is the oldest city in the world. Others believe it was built by an extraterrestrial race who also created the Nazca Lines.

     


     

    Cultural Development and Agriculture

    The area around Tiwanaku may have been inhabited as early as 1500 BC as a small agriculturally-based village. Most research, though, is based around the Tiwanaku IV and V periods between AD 300 and AD 1000, during which Tiwanaku grew significantly in power. During the time period between 300 BC and AD 300 Tiwanaku is thought to have been a moral and cosmological center to which many people made pilgrimages. The ideas of cosmological prestige are the precursors to Tiwanaku's powerful empire.

    Tiwanaku's location between the lake and dry highlands provided key resources of fish, wild birds, plants, and herding grounds for camelidae, particularly llamas. The Titicaca Basin is the most productive environment in the area with predictable and abundant rainfall, which the Tiwanaku culture learned to harness and use in their farming. As one goes further east, the Altiplano is an area of very dry arid land.

    The high altitude Titicaca Basin required the development of a distinctive farming technique known as "flooded-raised field" agriculture (suka kollus). They comprised a significant percentage of the agriculture in the region, along with irrigated fields, pasture, terraced fields and qochas (artificial ponds) farming.

    Artificially raised planting mounds are separated by shallow canals filled with water. The canals supply moisture for growing crops, but they also absorb heat from solar radiation during the day. This heat is gradually emitted during the bitterly cold nights that often produce frost, endemic to the region, providing thermal insulation.

    Traces of landscape management were also found in the Llanos de Moxos region (Amazonian food plains of the Moxos).

    Over time, the canals also were used to farm edible fish, and the resulting canal sludge was dredged for fertilizer. The fields grew to cover nearly the entire surface of the lake and although they were not uniform in size or shape, all had the same primary function.

    Though labor-intensive, suka kollus produce impressive yields. While traditional agriculture in the region typically yields 2.4 metric tons of potatoes per hectare, and modern agriculture (with artificial fertilizers and pesticides) yields about 14.5 metric tons per hectare, suka kollu agriculture yields an average of 21 tons per hectare.

    Significantly, the experimental fields recreated in the 1980s by University of Chicago's Alan Kolata and Oswaldo Rivera suffered only a 10% decrease in production following a 1988 freeze that killed 70-90% of the rest of the region's production. This kind of protection against killing frosts in an agrarian civilization is an invaluable asset. For these reasons, the importance of suka kollus cannot be overstated.

    As the population grew occupational niches were created where each member of the society knew how to do their job and relied on the elites of the empire to provide all of the commoners with all the resources that would fulfill their needs.

    Little is known of the 30,000 to 60,000 urban dwellers or of the city's crafts or administrative functions. We also know little about the storage system that was required for the bounty of surplus foods from the agricultural fields, the vast llama herds on the Poona, and the abundant fish caught in the lake. The core of this imperial capital was surrounded by a moat that restricted access to the temples and areas frequented by royalty.

    Some occupations include agriculturists, herders, pastoralists, etc. Along with this separation of occupations, there was also a hierarchal stratification within the empire.

    The elite of Tiwanaku lived inside four walls that were surrounded by a moat. This moat, some believe, was to create the image of a sacred island. Inside the walls there were many images of human origin that only the elites were privileged to, despite the fact that images represent the beginning of all humans not only the elite. Commoners may have only ever entered this structure for ceremonial purposes since it was home to the holiest of shrines.

     


     

    Rise and Fall of Tiwanaku

    The city and its inhabitants left no written history, and modern local people know little about the city and its activities. An archaeologically based theory asserts that around AD 400, Tiwanaku went from being a locally dominant force to a predatory state. Tiwanaku expanded its reaches into the Yungas and brought its culture and way of life to many other cultures in Peru, Bolivia, and Chile. However, Tiwanaku was not exclusively a violent culture. In order to expand its reach, Tiwanaku used politics to create colonies, negotiate trade agreements (which made the other cultures rather dependent), and establish state cults.

    Many others were drawn into the Tiwanaku empire due to religious beliefs as Tiwanaku never ceased being a religious center. Force was rarely necessary for the empire to expand, but on the northern end of the Basin resistance was present. There is evidence that bases of some statues were taken from other cultures and carried all the way back to the capital city of Tiwanaku where the stones were placed in a subordinate position to the Gods of the Tiwanaku in order to display the power Tiwanaku held over many.

    Among the times that Tiwanaku expressed violence were dedications made on top of building known as the Akipana. Here people were disemboweled and torn apart shortly after death and laid out for all to see. It is speculated that this ritual was a form of dedication to the gods. Research showed that one man who was dedicated was not a native to the Titicaca Basin, leaving room to think that dedications were most likely not of people originally within the society.

    The community grew to urban proportions between AD 600 and AD 800, becoming an important regional power in the southern Andes. According to early estimates, at its maximum extent, the city covered approximately 6.5 square kilometers, and had between 15,000 - 30,000 inhabitants.

    However, satellite imaging was used recently to map the extent of fossilized suka kollus across the three primary valleys of Tiwanaku, arriving at population-carrying capacity estimates of anywhere between 285,000 and 1,482,000 people.

    The empire continued to grow, absorbing cultures rather than eradicating them. William H. Isbell states that "Tiahuanaco underwent a dramatic transformation between AD 600 and 700 that established new monumental standards for civic architecture and greatly increased the resident population."

    Archaeologists note a dramatic adoption of Tiwanaku ceramics in the cultures who became part of the Tiwanaku empire. Tiwanaku gained its power through the trade it implemented between all of the cities within its empire.

    The elites gained their status by control of the surplus of food obtained from all regions and redistributed among all the people. Control of llama herds became very significant to Tiwanaku, as they were essential for carrying goods back and forth between the center and the periphery. The animals may also have symbolized the distance between the commoners and the elites.

    The elites' power continued to grow along with the surplus of resources until about AD 950. At this time a dramatic shift in climate occurred. A significant drop in precipitation occurred in the Titicaca Basin, with some archaeologists venturing to suggest a great drought. As the rain became less and less many of the cities furthest away from Lake Titicaca began to produce fewer crops to give to the elites.

    As the surplus of food dropped, the elites power began to fall. Due to the resiliency of the raised fields, the capital city became the last place of production, but in the end even the intelligent design of the fields was no match for the weather. Tiwanaku disappeared around AD 1000 because food production, the empire's source of power and authority, dried up. The land was not inhabited again for many years. In isolated places, some remnants of the Tiwanaku people, like the Uros, may have survived until today.

    Beyond the northern frontier of the Tiwanaku state a new power started to emerge in the beginning of the 13th century, the Inca Empire.

    In 1445 Pachacuti Inca Yupanqui (the ninth Inca) began conquest of the Titicaca regions. He incorporated and developed what was left from the Tiwanaku patterns of culture, and the Inca officials were superimposed upon the existing local officials. Quechua was made the official language and sun worship the official religion. So, the last traces of the Tiwanaku civilization were integrated or deleted.

    Reply  Message 15 of 24 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/10/2013 02:48

    Architecture

    [Go to 53:27]

     


    Tiwanaku monumental architecture is characterized by large stones of exceptional workmanship. In contrast to the masonry style of the later Inca, Tiwanaku stone architecture usually employs rectangular ashlar blocks laid in regular courses, and monumental structures were frequently fitted with elaborate drainage systems. The drainage systems of the Akapana and Puma Punku include conduits composed of red sandstone blocks held together by ternary (copper/arsenic/nickel) bronze architectural cramps. The I-shaped architectural cramps of the Akapana were created by cold hammering of ingots. In contrast, the cramps of the Akapana were created by pouring molten metal into I-shaped sockets.

    The blocks have flat faces that do not need to be fitted upon placement because the grooves make it possible for the blocks to be shifted by ropes into place.

    The main architectural appeal of the site comes from the carved images on the blocks along with carved doorways and giant stone monoliths. The stone used to build Tiwanaku was quarried and then transported 40 km or more to the city.

    The most important edifice for dating purposes is the Kalasasaya ("Place of the Vertical Stones"). It is built like a stockade with 12 foot high columns jutting upward at intervals, each of these being carved into human figures.

     

    The steps of the Kalasasaya (Temple), are each a

    rectangular block of stone about 30 feet wide.

    The megalithic entrance to the Kalasaya mound is here seen from the Sunken Courtyard viewing west. The Kalasaya stairway is a well-worn megalith, a single block of carved sandstone. Like the Kalasaya mound, the Sunken Courtyard is walled by standing stones and masonry infill. In this case the stones are smaller and sculptured heads are inset in the walls. Several stelae are placed in the center of the 30 m square courtyard.

     

    The largest terraced step pyramid of the city, the Akapana, was once believed to be a modified hill, and has proven to be a massive human construction with a base 656 feet square and a height of 55.8 feet. It is aligned perfectly with the cardinal directions. Its base is formed of beautifully cut and joined facing stone blocks. Within the cut- stone retaining walls are six T- shaped terraces with vertical stone pillars, an architectural technique that is also used in most of the other Tiwanaku monuments. It originally had a covering of smooth Andesite stone, but 90% of that has disappeared due to weathering. The ruinous state of the pyramid is due to its being used as a stone quarry for later buildings at La Paz. Its interior is honeycombed with shafts in a complicated grid pattern, which incorporates a system of weirs used to direct water from a tank on top, going through a series of levels,and finally ending up in a stone canal surrounding the pyramid. On the summit of the Akapana there was a sunken court with an area 164 feet square serviced by a subterranean drainage system that remains unexplained.

     

    Associated with the Akapana are four temples: the Semi-subterranean, the Kalasasaya, the Putuni, and the Kheri Kala. The first of these, the Semi-subterranean Temple, was studded with sculptured stone heads set into cut-stone facing walls and in the middle of the court was located a now-famous monolithic stela. Named for archaeologist Wendell C. Bennett who conducted the first archaeological research at Tiwanaku in the 1930's, the Bennett Stela represents a human figure wearing elaborate clothes and a crown. The ancient Tiwanaku heartland is estimated to have been about 365,000, of whom 115,000 lived in the capital and satellite cities, with the remaining 250,000 engaged in farming, herding, and fishing.

    This megatlithic doorway is all that remains of the walls of a building on a small mound near the Kalasaya. Much of the readily accessible masonry at the ruin was used to construct the Catholic church in the village. A nearby railroad bridge also has Tiwanaku stone.

    Adjacent to the sunken court, residences of the elite were revealed, while under the patio the remains of a number of seated individuals, believed to have been priests, faced a man with a ceramic vessel that displayed a puma-an animal sacred to the Tiwanaku. Ritual offerings of llamas and ceramics, as well as high-status goods made of copper, silver and obsidian were also encountered in this elite residential area. The cut-stone building foundations supported walls of adobe brick, which have been eroded away by the yearly torrential rains over the centuries.

    In 1934 the Peruvianist Wendell C. Bennett carried out several excavations at Tiwanaku. Excavating in the Subterranean Temple he found two large stone images. One was a bearded statue. Depicted are large round eyes, a straight narrow nose and oval mouth. Rays of lightning are carved on the forehead. Strange animals are carved up around the head. It stands over 7 feet tall with arms crossed over an ankle- length tunic, which is decorated with pumas around the hem. Serpents ascend the figure on each side, reminding one of the Feathered Serpent culture-hero known as Quetzalcoatl in Central America.

    Beside the bearded statue was a much larger statue Bennett's report as "the large monolithic statue" and is over 24 feet tall. It was sculpted out of red sandstone, and is covered with carved images of various kinds. He holds objects in each hand which are totally unidentifiable, although numerous interpretations have been suggested. The lower half of its body, which is covered with fish-scales (which upon close inspection are actually fish-heads). Immediately one recalls the Mesopotamian deity called Oannes, the man-fish amphibious being who conveyed special knowledge to ancient mankind. The statue has been removed from the site and now stands in a plaza in La Paz.

    This monolithic piece of work has a number of designs scattered over its surface, many of which resemble the running winged-figures found on the Gate of the Sun, only with curled-up tails. The "Weeping God" is depicted on the sides of the head of the statue.

    There are numerous other statues which have been found at Tiahuanacu, several of which have found their way into various museums. Most have the incomprehensible stiff designs scattered about on their surfaces in the typical Tiahuanacu style. Some are rather large, and others are small. Depictions of toxodons and several other extinct creatures are plentiful at Tiahuanacu. The images of these extinct animals are understandable on pottery and textiles, they could be copied by anyone from the stone monuments dotting the area.

     

    In the northwest corner stands the Gateway of the Sun,

    and in the southwest corner is The Idol.

    This is one of two large anthropomorphic figures standings in the southwest corner of the Kalasasaya Temple. This one faces the entrance and is placed on the central axis. With the exception of the Sun Gate, it is the most picturesque of the sculptures at Tiahuanacu, since its 7-foot height is almost covered with hieroglyphic-like carvings. No one knows if these carvings represent a form of writing or are merely decorative. The figures resemble those on Easter Island.

    The Akapana is the biggest platform on the site measuring 200 meters on each side and 17 meters tall and the largest ashlars of andesite or sandstone weigh over 100 tons.

    Originally, the Akapana was thought to have been made from a modified hill, but recent studies have shown that most of the hill is man-made by taking dirt from the moat and packing it behind stone walls.

    It is constructed from a mix of tall, upright, and small stones. There are staircases present on the east and west sides with a sunken court 50 meters long between them. Today the area where this would be is an indiscernible hole. The structure was possibly for the shaman-puma relationship or transformation. Tenon puma and human heads stud the upper terraces.

    The Akapana East was built on the eastern side of early Tiwanaku and later became a boundary for the ceremonial center and the urban area. It was made of a thick prepared floor of sand and clay and supported a group of buildings. Yellow and red clay were used in different areas for what seems like aesthetic purposes. One major observation was that it was swept clean of all domestic refuse, signaling great importance to the culture.

    The Kalasasaya is a large courtyard over three hundred feet long, outlined by a high gateway. It is located to the north of the Akapana and west of the Semi-Subterranean Temple. Within the courtyard is where explorers found the Gateway of the Sun, but it is contested today that this was not its original location.

    Near the courtyard is the Semi-Subterranean Temple; a square sunken courtyard that's unique for its north-south rather than east-west axis. The walls are covered with tenon heads of many different styles postulating that it was probably reused for different purposes over time. It was built with walls of sandstone pillars and smaller blocks of Ashlar masonry. There are many more colossal stone statues, gateways and blocks including one that is 7.5 meters tall weighing well over 10 tons.

    Within many of the sites structures are impressive gateways; the ones of monumental scale being placed on artificial mounds, platforms, or sunken courts. Many gateways show iconography of "Staffed Gods" that also spreads to some oversized vessels, indicating an importance to the culture. This iconography is most present on the The Gateway of the Sun.

    The Gate of the Sun

    Winter Solstice


    The Gate of the Sun is a stone gateway constructed by the Tiwanaku culture. It is located near Lake Titicaca at about 3,825 m above sea level in La Paz, Bolivia. The gate is approximately 9.8 ft (3.0 m) tall and 13 ft (4.0 m) wide. It was originally constructed by a single piece of stone. The weight is estimated to be 10 tons.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Reply  Message 16 of 24 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/10/2013 02:49

    When the gate was originally found, it was lying face down and had a large crack. It stands in the place where it was found, although it is believed that this was not its original location. Gate of the Sun is a valuable monument to the history of art. Some elements of their iconography spread throughout Peru and parts of Bolivia; the engravings that decorate the gate has some astronomic connotations. There have been innumerable interpretations of the inscriptions on Gate of the Sun; many of them believe that it was used as a calendar.

     

    The lintel is carved with 48 winged effigies each in a square, 32 with human faces, and 16 with condor's heads. surrounding a central figure. These faces seem to represent many different races including a white face that looks like an alien gray.

    All face the central figure (god). It is a figure of a man with the head surrounded by 24 stripes that represent rays shooting from his face. The styled staffs held by the figure symbolize thunder and lightning. Some historians believe that the central figure represents the Sun God by the rays of his head, while others identified it with the Inca god Viracocha.

    This huge monument is hewn from a single block of stone, and some believe that the strange symbols might represent a calendar, the oldest in the world. A huge monolithic figure, facing east in the direction of sunrise, stands as silent witness to an unknown civilization established around 2200 years ago.

    The Gateway of the Sun and others located at Puma Punku are all not complete, missing part of a typical recessed frame known as a chambranle and having sockets for clamps present for additions. These architectural examples, as well as the recently discovered Akapana Gate have a unique detail and skill in stone-cutting that reveal a knowledge of descriptive geometry. The regularity of elements suggest be part of a system of proportions.

    Many theories for Tiwanaku's architecture construction have been proposed. One is that they used a luk'a which is a standard measurement of about sixty centimeters. Another argument is for the Pythagorean Ratio. This idea calls for right triangles at a ration of five to four to three used in the gateways to measure all parts. Lastly Protzen and Nair argue that Tiwanaku had a system set for individual elements dependent on context and composition. This is shown in the construction of similar gateways ranging from diminutive to monumental size proving that scaling factors did not affect proportion. With each added element, the individual pieces shifted to fit together.

    Throughout their imperial reign, the Tiwanaku shared domination of the Middle Horizon with the Wari. Their culture rose and fell around the same time and was centered 500 miles north in the southern highlands of Peru. The relationship between the two empires is unknown either being cooperative or antagonistic. Definite interaction between the two is proved by their shared iconography in art. Significant elements of both of these styles, the split eye, trophy heads, and staff-bearing profile figures, for example, seem to have been derived from that of the earlier Pukara culture in the northern Titicaca Basin.

    The Tiwanaku created a powerful ideology, using previous Andean icons that spread throughout their sphere of influence using extensive trade routes and shamanistic art. Tiwanaku art consisted of legible, outlined figures depicted in curvilinear style with a naturalistic manner, while Wari art used the same symbols in a more abstract, rectilinear style with a militaristic manner.


    Art

    Tiwanaku sculpture is comprised typically of blocky column-like figures with huge, flat square eyes, and detailed with shallow relief carving. They are often holding ritual objects like the Ponce Stela or the Bennett Monolith. Some have been found holding severed heads such as the figure on the Akapana, possibly a puma-shaman. These images suggest ritual human beheading, which correlate with the discovery of headless skeletons found under the Akapana.

    Ceramics and textiles were also present in their art, composed of bright colors and stepped patterns. An important ceramic artifact is the kero, a drinking cup, that was ritually smashed after ceremonies and placed in burials. However, as the empire expanded, ceramics changed in the society.

    The earliest ceramics were "coarsely polished, deeply incised brownware and a burnished polychrome incised ware". Later the Qeya style became popular during the Tiwanaku III phase "Typified by vessels of a soft, light brown ceramic paste". These ceramics included libation bowls and bulbous bottom vases.

    Examples of textiles are tapestries and tunics. The objects typically depicted herders, effigies, trophy heads, sacrificial victims, and felines. The key to spreading religion and influence from the main site to the satellite centers was through small portable objects that held ritual religious meaning. They were created in wood, engraved bone, and cloth and depicted puma and jaguar effigies, incense burners, carved wooden hallucinogenic snuff tablets, and human portrait vessels. Like the Moche, Tiwanaku portraits had individual characteristics in them.

     


    Puma Punku



    Puma Punku is a large temple complex located in Tiwanaku, Bolivia. In Aymara, the name Puma Punku means, "The Door of the Cougar". It is situated near the south eastern shore of Lake Titicaca, and sits on a plateau in the Andes at roughly 12,600 feet elevation.

    Puma Punku's construction is generally argued to have taken place beginning around 200 BC. The temple itself stood at least 56 feet tall and took up an area of 164 square feet while the overall site and the surrounding constructions, namely the pyramid which the ruins sit on, extend over half a kilometer in length.

    At its peak, Puma Punku is thought to have been unimaginably wondrous, adorned with polished metal plaques, brightly colored ceramic and fabric ornamentation, and trafficked by costumed citizens, elaborately dressed priests and elites decked in exotic jewelry.

    Understanding of this complex is limited due to its age, the lack of a written record, and the current deteriorated state of the structures due to looting, stone mining for building stone and railroad ballast and natural weathering. The technological innovation and the beautiful stonework that went into the creation of Puma Punku have drawn comparisons to the Egyptian pyramids, Stonehenge and Easter Island.

    Determining the age of these ruins has been a focus of researchers since the site's discovery. Currently archaeologists date the beginning of the Tiwanaku culture to some time around 1500 BC, and the construction of the Puma Punku complex to around 200 BC.

    Previously, in the early 1900s, Bolivian engineer Arthur Posnansky, based on astronomical alignments, concluded that Tiwanaku was constructed as early as 15,000 BC (17,000 BP), possibly even older and was not an original construction of the Tiwanaku.

    In the 1930s, German astronomers from the University of Bonn; Rolf Muller, Hanns Lundendorff, Friederich Becker, and Arnold Kohlshutter came to conclusions similar to Posnansky's estimate. However, as noted by Kolata subsequent archaeological research has found a complete lack of any physical evidence, including prehistoric tools and dated midden deposits, for any occupation of the Tiwanaku site as old as argued by Posnansky and the German astronomers either at the Tiwanaku Site, near it, or in direct association with the Puma Punku complex despite decades of intensive excavation and research.

    The processes and technologies involved in the creation of these temples are still not fully understood by modern scholars. Our current ideas of the Tiwanaku culture hold that they had no writing system and also that the invention of the wheel was most likely unknown to them.

    The architectural achievements seen at Puma Punku are striking in light of the presumed level of technological capability available during its construction. Due to the monumental proportions of the stones, the method by which they were transported to Puma Punku has been a topic of interest since the temple's discovery.

    The stones are argued to have been transported up a steep incline from a quarry near Lake Titicaca roughly 20 miles away. Some of the blocks are said to weigh in the range of 100-130 tons.

    One notable block has been measured at 36 feet long, 16 feet wide and 6 feet thick. Archaeologists argue that this was accomplished by the large labor force of ancient Tiwanaku. Several theories have been proposed as to how this labor force transported the stones although these theories remain speculative. Two of the more common proposals involve the use of llama skin ropes and the use of ramps and inclined planes.

    In assembling the walls of Puma Punku, each stone was finely cut to interlock with the surrounding stones and the blocks fit together like a puzzle, forming load-bearing joints without the use of mortar. One common engineering technique involves cutting the top of the lower stone at a certain angle, and placing another stone on top of it which was cut at the same angle.

    The precision with which these angles have been utilized to create flush joints is indicative of a highly sophisticated knowledge of stone-cutting and a thorough understanding of descriptive geometry.

    Many of the joints are so precise that not even a razor blade will fit between the stones.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


    Reply  Message 17 of 24 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/10/2013 02:49

    Much of the masonry is characterized by accurately cut rectilinear blocks of such uniformity that they could be interchanged for one another while maintaining a level surface and even joints.

     

    The blocks were so precisely cut as to suggest the possibility of prefabrication and mass production, technologies far in advance of the Tiwanaku's Incan successors hundreds of years later.

    Tiwanaku engineers were also adept at developing a civic infrastructure at this complex, constructing functional irrigation systems, hydraulic mechanisms, and waterproof sewage lines.

    To sustain the weight of these massive structures, Tiwanaku architects were meticulous in creating foundations, often fitting stones directly to bedrock or digging precise trenches and carefully filling them with layered sedimentary stones to support large stone blocks.

    Modern day engineers argue that the base of the Puma Punku temple was constructed using a technique called layering and depositing. By alternating layers of sand from the interior and layers of composite from the exterior, the fills would overlap each other at the joints, essentially grading the contact points to create a sturdy base.

    Notable features at Puma Punku are I-shaped architectural cramps, which are composed of a unique copper-arsenic-nickel bronze alloy. These I-shaped cramps were also used on a section of canal found at the base of the Akapana pyramid at Tiwanaku.

    These cramps were used to hold the blocks comprising the walls and bottom of stone-line canals that drain sunken courts. I-cramps of unknown composition were used to hold together the massive slabs that formed Puma Punku's four large platforms.

    In the south canal of the Puma Punku, the I-shaped cramps were cast in place. In sharp contrast, the cramps used at the Akapana canal were fashioned by the cold hammering of copper-arsenic-nickel bronze ingots.The unique copper-arsenic-nickel bronze alloy is also found in metal artifacts within the region between Tiwanaku and San Pedro de Atacama during the late Middle Horizon around A.D. 600-900.

    The Puma Punku is another man-made platform built on an east-west axis like the Akapana. Its main difference from other structures at the cite is its T-shaped construction. It measures 150 meters on each side and 5 meters tall. The heaviest stone block weighs 131 tons and was dragged from a quarry 10 km away. One of the sunken temples includes projecting heads of volcanic tuff which may imply remote Chavin influence.

    It is theorized the Puma Punku complex as well as its surrounding temples, the Akapana pyramid, Kalasasaya, Putuni and Kerikala functioned as spiritual and ritual centers for the Tiwanaku. This area might have been viewed as the center of the Andean world, attracting pilgrims from miles away to marvel in its beauty.

    These structures transformed the local landscape; Puma Punku was purposely integrated with Illimani mountain, a sacred peak that the Tiwanaku possibly believed to be home to the spirits of their dead. This area was believed to have existed between heaven and Earth.

    The spiritual significance and the sense of wonder would have been amplified into a "mind-altering and life-changing experience" through the use of hallucinogenic plants. Recent excavations have unearthed hallucinogenic cacti, other psychedelic entheogens, drug paraphernalia, snuffing kits, and mummified shamans with assortments of drugs and medicines. Examinations of hair samples exhibit remnants of psychoactive substances in many mummies found in the Tiwanaku aria, even those of babies as young as 1 year of age, demonstrating the importance of these substances to the local people's spirituality.

    As was characteristic of civilizations around this time, the Tiwanaku actively incorporated human sacrifice into their culture. The remains of dismembered bodies have been found throughout the area. Ceramic artifacts depict imagery of warriors, masked with puma skulls, decapitating their enemies and holding trophy skulls, adorned with belts of human heads with their tongues torn out.

    The Tiwanaku civilization and the use of these temples appears to some to have peaked from around 700 AD to 1000 AD, by which point the temples and surrounding area may have been home to some 400,000 people. By this point, an extensive infrastructure had been developed with a complex irrigation system running over 30 square miles to support potatoes, quinoa, corn and other various crops. At its peak the Tiwanaku culture dominated the entire Lake Titicaca basin as well as portions of Bolivia and Chile.

    The culture in question seems to have dissolved rather abruptly some time around 1000 AD and researchers are still seeking answers as to why. A likely scenario involves rapid environmental change, possibly involving an extended drought. Unable to support the massive crop yields necessary for their large population, the Tiwanaku are argued to have scattered into the local mountain ranges only to disappear shortly thereafter.


    Religion - Viracocha


    As these people had no written language, what is known of their religious beliefs are based on archaeological interpretation and some myths, which may have been passed down to the Incas and the Spanish. They seem to have worshipped many gods, perhaps centered around agriculture.

    One of the most important gods was Viracocha, the god of action, shaper of many worlds, and destroyer of many worlds. He created people, with two servants, on a great piece of rock. Then he drew sections on the rock and sent his servants to name the tribes in those areas.

    Viracocha, like Quetzalcoatl, is described in many forms - human and a god. Both were sometimes described as a Caucasian, a bearded man in some writings, with white skin, hair on the face and beautiful emerald eyes in others wearing long white robes and sandals, carrying a staff, with a cougar lying at his feet.

    Viracocha, as the feathered serpent god, is one of the great mysteries of ancient American cultures. He was called Kukulkan by the Mayas, Quetzalcoatl by the Aztec, Viracocha by the Incas Gucumatz in central America, Votan in Palenque and Zamna in Izamal.

    By now I am sure you have figured out that one god played all of the roles (male and female) in all of the ancient civilization creation myths. The iconography is always the same or overlaps.

     

    Viracocha was generally depicted as having staves in both of his hands and an aureole, suggests the qualities of a sun god, perhaps holding thunderbolts or lightning bolts associated with Zeus head of the Greek Pantheon of Gods.

    The staves might suggest Viracocha's distant ancestry from the nearly thousand years older Chaviacuten sky god in North Peru. His attendants were ranking deities in the shapes of cougar, condor, falcon and snake. Viracocha was worshipped as the main god in Huari as well. There his characteristics were apparently more militant. A head of Tiahuanaco state functioned both as a king and the arch-priest and he was revered as Viracocha's embodiment on Earth.

    In Tiwanaku they believed Viracocha allegedly created humans out of rock and brought life to them through the earth. He created giants to move the massive stones that comprise much of their archaeology, but then grew unhappy with the giants and created a flood to destroy them, much like the Flood Stories of Creation, and a metaphor for the flow of the collective unconsciousness or the grids that create the reality (illusion) of our experience.

    Viracocha, as a good deity, came to the Andes to restore civilization, culture and knowledge after the Flood. As with nearly all ancient peoples, Inca legend claims that the original people were flood survivors who by hiding in a hollow up on a very high mountain peak, were saved and repopulated the Earth.

     

     


    Gods with Water Buckets

    The Serpent Represents Human DNA, Chromosomes ---> Fetus = Creation

    Viracocha is depicted by a water symbol that of the serpent or snake. This is not unlike other myths which mention amphibious gods who came from the heavens (higher frequencies of light), went into the sea (collective unconscious or grids), then moved onto the land (physical reality) and created human civilizations.

     

    Viracocha is carved into the most famous gateway, the Gateway of the Sun, to overlook his people and lands. The Gateway of the Sun is a monolithic structure of regular, non-monumental size. Its dimensions suggest that other regularly-sized buildings existed at the site.

    It was found at Kalasasaya, but due to the similarity of other gateways found at Puma Punku it was probably originally part of a series of doorways there. It is recognized for its singular, great frieze which is thought to be some main deity figure surrounded by either calendar signs or natural forces for agricultural worship. Along with Viracocha, another statue is in the Gateway of the Sun.

    This statue, many believe, is associated with the weather - a celestial high god that personified various elements of natural forces intimately associated the productive potential of altiplano ecology - the sun, wind, rain, hail - in brief, a personification of atmospherics that most directly affect agricultural production in either a positive or negative manner".

    This statue is more complicated than Viracocha in that it has twelve faces covered by a solar mask and at the base thirty running or kneeling figures. Some scientists believe that this statue is a representation of the calendar with twelve months and thirty days in each month.

    Viracocha was said to use holy relics such as four skulls of wisdom. When brought together in ceremonial rites, these four skulls delivered enlightenment to the worthy. The power of the skulls was also used to vanquish their enemies by bringing fire from the skies. This sounds a lot like the prophecy of 12 crystal skulls around 1 bought together at the end of time.

     

    Legends of the Aymara Indians say that the Creator God Viracocha rose from Lake Titicaca during the time of darkness to bring forth light. Viracocha was a storm god and a sun god who was represented as wearing the sun for a crown, with thunderbolts in his hands, and tears descending from his eyes as rain. He wandered the Earth disguised as a beggar and wept when he saw the plight of the creatures he had created, but knew that he must sustain them. Viracocha made the earth, the stars, the sky and mankind, but his first creation displeased him, so he destroyed it with a flood and made a new, better one, taking to his wanderings as a beggar, teaching his new creations the rudiments of civilization, as well as working numerous miracles. Viracocha eventually disappeared across the Pacific Ocean (by walking on the water), setting off near Manta Ecuador, and never returned. It was thought that Viracocha would re-appear in times of trouble. References are also found of a group of men named the suncasapa or bearded ones. They were the mythic soldiers of Viracocha, or his angelic warriors.

     

    Across from the ruins of Ollantaytambo in the Urubamba Valley stands a sacred mountain

    believed to have the profile of Viracocha, the Inca sun god, carved into the stone.

    When the sun strikes this profile of Viracocha during the winter solstice, the mineral content of the mountain reflects and refracts the rays. The Inca believed that this was a sign verifying the deity of Viracocha. The solstices were sacred days for the Inca since so much of their culture was based on planting seasons. The buildings to the right and to the left were constructed by the Inca to store corn as food for winters and as offerings to Viracocha. the winter solstice further links with and of a cycle on December 1, 2012 in the Mayan Calendar.

    All myths and legends are filled with metaphors and have some basis in fact. One has only to read behind the symbolism of the creational story, then compare it to other creational myths to see how they are all similar in design. In almost all cases creational gods leave, promising to return one day. That day is usually associated with the dawning of a Golden Age when humanity finds peace and moves to another level of consciousness.

    The Legend of Creation - 1- Myths about the Ayar brothers

      Four pairs of brothers-sisters, created by Viracocha to rule the world, left the cave of Mountain Pacariqtambo. The whole world was living in an uncivilized and ignorant manner. The newcomers began by organizing the mankind and divided people into ten large communities. Leading the tribes the brothers set off in search of enough fertile land to sustain themselves. They carried Sunturpaucar, a long staff adorned with colorful feathers, a cage with a sun-bird who could give good advice and other sacred objects in front of them.

      Making shorter and longer stops they moved towards Cuzco. In the course of the long journey the group became smaller: the rivaling brothers confined one of their companions to a cave, two others wished to break away but were turned into stones. The only surviving brother, Ayar Manco, also known as Manco Capak, accompanied by his sister and wife Mama Ocllo and his brothers' wives, founded the city of World Pole in the name of Viracocha the Creator and Inti the Sun God, and settled there with his people.

       

       

       

    The Legend of Creation - 2 - Myth of Manco Capak and Mama Ocllo

     

      A long time ago when the world was filled with savages, misery and poverty, a brother and a sister, who were also a married couple - Manco Capak and Mama Ocllo - left Lake Titicaca. Inti, the sun god sent them to refine the surrounding peoples. Inti gave them a golden stick for testing the land for cultivation and then settling in a suitable place. The journey took a long time. Eventually, in the Cuzco Valley the golden stick disappeared into the ground, and they could start with their mission. Manco Capak taught his people the cultivation and irrigation of land and handicrafts. Mama Ocllo taught the women spinning, weaving and sewing. The tribe of Manco Capak was called Hanan Cuzco (Higher Cuzco). The relatives of Mama Ocllo were called Hurin Cuzco (Lower Cuzco). The city and the state was founded in the name of Viracocha and Inti the sun god.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


    Reply  Message 18 of 24 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/10/2013 02:50

    Reply  Message 19 of 24 on the subject 
    From: Cajeli Sent: 13/10/2013 15:37
     
    Este hilo sobre Bolivia me pareció muy interesante Bari, este País se encuentra ubicado en un punto especial o estratégico del planeta por su geografía y su altura sndm. Qué bueno analizarlo.
     
    Tienes algo sobre Colombia? Las guerras de independencia y de liberación de nuestros países fueron conducidas por la masonería, así como ellos han llevado el hilo de la historia, siendo a su vez marionetas de los kosmócratas.

    Reply  Message 20 of 24 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 15/10/2013 05:34
    Saludos cajeli. Gracias por participar. ¿Eres colombiano?
     

    Reply  Message 21 of 24 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 13/01/2014 17:15
     

    Rumi Punco

    De Wikipedia, la enciclopedia libre
     
    Rumi Punco
    Localidad de Argentina
    Rumi Punco
    Rumi Punco
     
    Localización de Rumi Punco en Provincia de Tucumán
    Coordenadas: 27°59′27″S 65°34′43″O / -27.99083, -65.57861Coordenadas: 27°59′27″S 65°34′43″O / -27.99083, -65.57861 (mapa)
    Entidad Localidad
     • País Bandera de Argentina Argentina
     • Provincia Bandera de Provincia de Tucumán Tucumán
     • Departamento La Cocha
    Delegado Comunal Jorge Rodríguez
    Altitud  
     • Media 501 msnm
    Código postal 4162
    Prefijo telefónico 03865
    Vista aérea de Rumi Punco.

    Rumi Punco es una localidad ubicada en el departamento La Cocha, al sur de la provincia de Tucumán, Argentina.

     

     

    Toponimia[editar · editar código]

    El término Rumi Pinco deriva del quichua que quiere decir "Puerta de Piedra": "Rumi" Piedra y "Punco" Puerta.[1]

    Economía[editar · editar código]

    Su economía se basa principalmente en la producción de tabaco y el cultivo de papa. También se producen cereales y oleaginosas (como maíz, soja, etc.); paltas y citrus.

    Accesos[editar · editar código]

    Se puede acceder a través de la Ruta Nacional 64, o por la Ruta Nacional 38 que la conectan con las principales ciudades de la provincia y con la ciudad capital; además de estar vinculada con la vecina Provincia de Catamarca por su ubicación limítrofe, a la que se trasladan diariamente por trabajo o servicios básicos.[2] [3]

    Antiguamente se utilizaba el ferrocarril que llegaba desde la Provincia de Catamarca, pero actualmente no presta función y sus instalaciones ferroviarias están totalmente desmanteladas.[4] [5]

    Véase también[editar · editar código]

    Referencias[editar · editar código]

    Enlaces externos[editar · editar código]

    http://es.wikipedia.org/wiki/Rumi_Punco


    Reply  Message 22 of 24 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 28/02/2014 00:46

    -
    nuestra cruz del sur ..celeste.Read English version here

    En el Sur, cuando alcanzamos el Aquietamiento (primeros días de mayo) en la Rueda de la Vida Solar , iniciamos la última fase de nuestro año (en el Norte inician el Crecimiento).

    Mientras nos acercamos a los días más oscuros del año, los pliegues entre mundos se tornan más sutiles, activando vórtices y permitiendo mayor comunicación con los mundos que no se ven.
    Es momento de retornar a los orígenes, honrar a los ancestros y solicitar su guía; aunque debido a Desvinculaciones con la Rueda de la Vida celebramos esto junto al Hemisferio Norte en el Día de los Muertos en noviembre, que es cuando allá se da su Aquietamiento.
    En esta Cuarta Media Estación u Octava Fase de la Rueda de la Vida en el Sur, es que se celebra en numerosos pueblos y territorios la Fiesta de la Cruz, haciendo referencia y siguiendo el curso de la constelación Cruz del Sur que es nuestra Rueda de la Vida manifiesta en los cielos.

    los 60 grados representados..:La Cruz del Sur es nuestra Rueda de la Vida


    manifiesta en los cielos con sus 4 estrellas principales (alfa Cruz, beta Cruz, delta Cruz y gama Cruz) formando sus posiciones una cruz y casi orientándose a los 4 puntos cardinales cuando su eje mayor se yergue verticalmente sobre nosotros, justamente en los primeros días de mayo. Y, los otros 4 puntos de la rueda lo conforman los puntos intermedios como lo reflejó Huaman Poma. (Milla, 1995)

    la proporcion sagrada
    A partir de la Cruz del Sur los pueblos andinos distribuyeron sus territorios:

    “…en la época precerámica, del estado comunitario andino conocido como Pusisuyu, en aymara o Tawantinsuyu en idioma quechua o runasimi. “El pusisuyu fue el Wiñaymarca, o sea las mancomunidades de los cuatro puntos cardinales, eran contínuas, eternas en sentido referido al total contenido del sistema jakaña comunitario”. Las orientaciones y el número de sus 4 regiones o suyus están ligados a las 4 estrellas de la constelación de la Cruz del Sur. El ombligo, Ccosco o Taypicala sería el punto de cruce de ambos brazos y estaría situado en Tiwanaku originalmente.” (Milla, 1995

    -
    sigamos con el rombo premonitorio

    La solución geométrico matemática de la Chakana es fractal como se refleja en gorros rituales, legados arqueológicos, cerámica y la whipala.
    -
    Fractal igualmente puedenser los decaedros -sin- espacios intermedios- que inspiradamente construyen las abejas para "guardar" el néctar..

    Última edición por MICROLITO; 03-abr-2012 a las 21:33

    Reply  Message 23 of 24 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 13/12/2014 17:07
     
     
     

    2. El templo de Isis.

    La estrella del Este, Sirio, el cinturón de Orión, el sistema de Draco y las Pleyades.

    3. Jachin y Boaz.

    Estructuras gemelas, portal a otros mundos, piso cuadriculado y velo de Isis.

    4. El pasaje del velo de Isis.

    Ritual de sintonización a frecuencias mas altas. Portal estelar.

    5. El piso cuadriculado.

    Energía positiva y negativa, bien y mal, luz y obscuridad, elemento Agua (portal estelar), Veves (invocación espíritus y criaturas).

    6. La antimateria.

    Colisionador Cern, Portal Estelar.

    7. El Nexus.

    Corredor de puertas y consciencia como llave.

    8. Merkaba.

    Vehículo dimensional, seres azules metamórficos, significado de la G masónica (proximamente Todo Está Relacionado les mostrará el verdadero significado).

    DAVID
    VIDEOS MUSICALES
    VID/VINO/GRIAL
    VIDA
    GATE/PUERTA/NUMERO 33
    1232. Salmos 128:3: Tu mujer será como VID que lleva fruto a los lados de tu casa;
    Tus hijos como plantas de olivo alrededor de tu mesa.
    BOLIVIA= OLIVO=SANTO GRIAL
    SI-MON B-OLIVA-R (COLUMBIA)
    COLUMBA=COLUMBIA=PALOMA=SEÑAL DE JONAS (PALOMA)=RIO MAGDALENA
    ULTRA MASONERIA PARA GLORIA DEL ARQUITECTO Y CONSTRUCTOR DEL UNIVERSO (HEBREOS 11:10)

    Reply  Message 24 of 24 on the subject 
    From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/01/2016 20:46
     

    TIAHUANACO: la más vieja ciudad del mundo.

     

    actualización el 24/08/2004

    el texto de esta página es una copia del libro de Robert Charroux, el libro de sus libros, en Robert Laffont, página 119

    el internauta puede consultar la documentación sobre este tema yendo sobre un motor de investigación y mecanografiando la palabra: Tiahuanaco.

    Por supuesto...

    "Un día vendrá dónde se podrán decir civilizaciones clásicas"
    Faraones, Chaldéens, Brahames:
    se les cataloga en nuestros libros como los más antiguos,
    pero la ciencia prueba que la civilización preincaïque
    de Tiahuanaco es de varios millares de años anterior a la suyo. "
    Weiner, 1876.

    Es por la puerta del sol que se penetra al mismo nivel en el mundo ignorado de Tiahuanaco, que declara su antigüedad esplendor en Bolivia, a 4000 m de altitud. Un día de mayo de 1958, un Francés viniendo del Paz descubrió, en una bandeja arenosa, una ciudad arruina: Tiahuanaco. Este Francés, el periodista Roger Delorme, conocía la historia inca y las tradiciones de los valles andinos. Había visitado Cuzco, Pachacamac, Ollantaytambo, y admirado las colosales construcciones de piedras gigantes cuyas algunas pesan varias toneladas. Las antiguas ciudades incas, Machu Pichu en particular, lo habían impresionado mucho por una majestuosa armonía a pesar de su gigantismo. Pero a Tiahuanaco, delante de las piedras y las estatuas dispersas sobre kilómetros, delante de esta Puerta del Sol grabada como una pulsera mora, él experimentado una influencia indefinible superando todas las emociones experimentadas en los altos lugares de Perú.
    A Tiahuanaco, el desierto estaba habitado por un secreto extraordinario que el espíritu no llegaba a definir. Roger Delorme permaneció varias semanas en la bandeja boliviana, subyugada por la Puerta del Sol, preguntando el monolítico roto en su medio (según la tradición por una piedra lanzada del cielo), cuestionando a los indígenas, intentando dar un sentido lógico y científico a las parábolas, a las imágenes y a los petroglifos.
    Alrededores, en la bandeja, personajes monolíticos en piedra, a grandes orejas, con manos a cuatro dedos, comtemplaban de su mirada vacía al hombre del Siglo XX siglo que intentaba incluir su mensaje.


    El origen de Tiahuanaco se pierde en los milenios. El Incas, en la conquista de Perú por Fernand Pizarre, afirmaban que nunca no habían conocido a Tiahuanaco diferentemente que en ruina. El Aymaras, el más antiguo pueblo de los Andes, decían que la ciudad era la de los primeros hombres de la Tierra y que había sido creada por Dios Viracocha antes mismo del nacimiento del sol y las estrellas.

     

    El enigmático Renovador de la Religión del Sol inca; Sr. Beltran García, biólogo español y descendiente directo de Garcilaso del Vega, el gran historiador de la Conquista; tenía de su abuelo documentos inéditos relativos a las tradiciones andinas. La Puerta del Sol, en sí mismo, no era más que un testimonio incompleto. Las tradiciones andinas, en ellas mismas, no eran más que una conspiración. Yuxtapuesto todo ello, hacía suceder a las interpretaciones de las mitologías y tradiciones americanas, egipcias, griegas e incluso babilonias, una explicación finalmente aceptable.


    La historia, que se detenía a las últimas dinastías faraónicas, acababa de hacer un salto anteriormente y se prolongaba ahora hasta el décimo milenio antes de nuestra era, si no más lejos.
    He aquí lo que revelaban los documentos secretos de Garcilaso del Vega, traducidos y comentados por el Sr. Beltran:

    TRADUCCIÓN LITTERALE:

    Los escritos pictográficos de Tiahuanaco dicen que en la era de los tapires gigantes, de los seres humanos muy evolucionados y de una diferente sangre de nuestro, encontraron a su conveniencia el lago el lo más arriba posible de la Tierra (Titicaca). Al curso de su viaje interplanetario, los pilotos lanzaron sus excrementos sin aterrizar y dieron al lago la forma de un ser humano dormido sobre la espalda. No olvidaron el nombril, lugar donde se plantearía nuestra primera Madre, encargada de la inseminación de la inteligencia humana. Esta leyenda, ayer, nos habría hecho sonréir. Aujourd' hoy nuestros hombres ranas copian artificialmente los dedos de palma de los colonos de Tiahuanaco. Indígenas andinos viven a altitudes donde el Blanco no podría aclimatarse, lo que es la prueba que puede existir otra sangre. En sus potentes telescopios, los visitantes sidéraux buscaron pues una altitud y un lago favorables a su organismo y a su vida anfibia. Hay que señalar que para arruinar la tradición y desacreditar el lago en el espíritu del Andinos, las tarjetas geográficas lo representaron hasta 1912 con una forma casi redonda. Al nombre legítimo del lago: Tití (lago del misterio y el sol), se añadió el sufijo caca que, en muchas lenguas, significa excremento.

    Entonces, los documentos del descendiente de Garcilaso del Vega describían un Eve de origen extraterrestre y de unidades interplanetarias. Daban también precisiones asombrosas:

    A la era terciaria (hay alrededor de 5 millones de años), entonces que nulo ser humano existía aún sobre nuestro planeta poblado solamente de animales fantásticos, una aeronave brillando como el oro vino a plantearse sobre la isla del Sol del lago Titicaca. De esta aeronave descendió una mujer que se asemeja a las mujeres actuales para todo el cuerpo de los pies hasta los senos; pero tenía la cabeza con forma de cono, grandes orejas y las manos de palma a cuatro dedos. Su nombre era "Orejona" (grandes orejas) y venía del planeta Venus donde la atmósfera es alrededor similar a la de la Tierra. Sus manos de palma indicaban que el agua existía en abundancia sobre su planeta original y desempeñaba un papel primordial en la vida del Vénusiens. Orejona iba verticalmente como nosotros, se dotaba de inteligencia y sin duda tenía la intención de crear una humanidad terrestre, ya que tuvo relaciones con un tapir, animal grognant yendo a cuatro piernas. Generó a varios niños. Esta progenitura nacida de un cruce monstruoso nacía con dos ubres, reducida una inteligencia, pero los órganos reproductores permanecían los del tapir- cerdo. Se fijaba la raza. Un día, su realizada misión, o quizá cansada de la Tierra, y deseosa de volver de nuevo sobre Venus donde podía tener a un camarada a su imagen, Orejona reanudó su vuelo en nave. Sus niños más tarde, procrearon, dedicándose sobre todo al destino de su padre tapir, pero en la región de Titicaca una tribu seguida siendo fiel a la memoria de Orejona desarrolló su inteligencia, conservó sus ritos religiosos y fue el inicio de las civilizaciones preincaïques. Aquí lo que se escribe sobre el frontón de la Puerta del Sol a Tiahuanaco.

    photos del Altiplano

     

    Por supuesto, es necesario conocimientos técnicos la parte de las cosas, sin embargo el conjunto deja a reflexionar. El enigma más inquietante sin embargo permanece el de la edificación de esta extraña ciudad perdida al c?ur de la meseta desértica. Ninguna carrera, ninguna roca son visibles a proximidad. ¿Cuál es el origen de los materiales utilizados para la construcción de la ciudad durante la fase imperial? ¿Por ¿ qué listos medios, al aplicar qué energías estas piedras monumentales se transportaron aquí?
    El tiempo es pasado donde un jesuita español informó en su crónica de la acción mágica según la cual "las grandes piedras que se ven a Tiahuanaco se transportaron en los aires al sonido de una trompeta" (ultrasonidos?) el que jugaba ser dotado de subvenciones... por lo menos excepcionales. El examen petrográfico de los materiales permitieron encontrar las carreras correspondientes a 100 e incluso 300 kilómetros de allí. Lo que obliga a admitir que monolíticos cuyos algunos pesan más de 100 toneladas se transportaron sobre distancias considerables a través de terrenos generalmente accidentados. Recuerdan que los misteriosos constructores no disponían de animales de tiro, y no conocían ni la rueda ni el hierro.
    ¿Sabrá se abandonó nunca por qué la ciudad, cuyos algunos edificios parecen inacabados, para siempre?
    El divinidad gigantes que velan siempre por ella perdieron la voz... Pero la palabra permanece, por supuesto, a los arqueólogos...

    Página redactada por Khephren( que debe irse del libro de R. Charroux, N.D.L.R. Fileane.com ) y compaginación de Indra


    La ciudad de Tiahuanaco plantea en mi opinión un problema interesante.

    En efecto la presencia de muelles muy anchos hace pensar que la ciudad era un puerto del lago Titicaca. Ahora bien Tiahuanaco se sitúa actualmente en aproximadamente 18 kilómetros al sur del lago, así que más de a 30 metros arriba del nivel actual del lago.

    Sabemos que el lago Titicaca, es la meseta del Altiplano sobre la cual se sitúa, tienen, desde siempre, mucho se movido. En efecto la antigua orilla septentrional del lago es visible a 88 metros más alto que su nivel actual, entonces que 60 kilómetros más al sur, la misma orilla se sitúan 82 metros más bajos.

    Es este movimiento del Altiplano que permitió a los profesores Ponansky y Müller afirmar que Tiahuanaco no se construía en -500, como lo afirma la cronología ortodoxa, sino en -15000, y que habría sufrido la cólera de una catástrofe natural once milenios antes de nuestra era.

    ¿Entonces, Tiahuanaco, la más vieja ciudad del mundo?

    LAS DOS COLONIAS ATLANTES 

    quiénes se desarrollaron después del último gran cataclismo

    El origen de las relaciones entre el continente europeo y el continente americano se remonta al tiempo previo al último gran cataclismo, al último cambio tierra sobre su eje, cuando la civilización del Atlantide irradiaba sobre tierra. Tras este último gran cataclismo, el pueblo superviviente conservó el recuerdo de este conocimiento mientras que debían vivir en condiciones muy deterioradas y una miseria económica y cultural. Se nos suministra un rastro de estos vestigios del Atlantide conservadas piadosamente por los científicos y grandes amos espirituales del pueblo antiguo, en un manuscrito de Enrique Schliemann publicado por su nieto Paul Schliemann :

    "en 1873, durante mis excavaciones en las ruinas de Troya en Hissarlik, cuando puesto al día, en la segunda capa, lo celebro Tesoro de Priam, yo descubrí bajo este tesoro un barro de bronce de una forma particular."

    Este barro contenía algunos cascos de arcilla, distintos pequeños objetos en metal, de las monedas y objetos petrificados, en hueso. Varios de estos objetos y el barro de bronce llevaban una inscripción en hiéroglyphes fenicios. La inscripción era: De rey Chronos de Atlantide.""

    Un documento señalado de la carta B decía:

    "en 1883, vivo al museo del Louvre una colección de objetos procedente de excavaciones efectuadas al Tiahuanaku en Centroamérica (se trata de Tiahuanaco en Bolivia, n.d.l.r.)." Hubo cascos de alfarerías exactamente de la misma factura y la misma materia, y también de los objetos en huesos petrificados absolutamente similares a los que había encontrado en el barro de bronce del Tesoro de Priam.

    La semejanza de estas dos series de objetos no podía implicarse aleatoriamente. Los barros de Centroamérica no implicaban escritura fenicia ni de otras inscripciones. Me apresuré examinar de nuevo mis especímenes personales y estuve convencido de que las inscripciones trazadas por una mano extranjera eran más recientes que los propios objetos.

    ME que se obtiene algunos fragmentos procedente de Tiahuanaku, yo los sujetos a un examen químico y microscópico. Este examen establece indiscutiblemente que las dos series de alfarerías, tanto las de Centroamérica como las de Troya, estaban de la misma clase particular de arcilla que no se encuentra ni en la antigua Fenicia ni en Centroamérica.

    El análisis de los objetos establece que el metal se componía de platino, aluminio y cobre, de aleación que no se encuentra en ninguna otra parte entre los vestigios del pasado y que es desconocida actualmente. Llegué pues a concluir que estos objetos procedente de dos regiones tan distantes una del otro se hacía de la misma sustancia y tenía seguramente el mismo origen. Pero los propios objetos no son ni fenicios, ni mycéniens, ni americanos. ¿Qué es necesario pensar?

    ¿Qué antes de un mismo punto de origen, llegaron a los dos lugares diferentes donde se los encontró? La inscripción observada sobre mis objetos revelaba este punto de origen: el Atlantide.

    Este extraordinario descubrimiento me animó que prosiguiera mis investigaciones con una nueva energía "."

    Sabemos hoy que otros vestigios atlantes se descubrieron en Tripolitaine y son idénticos a los de Tiahuanaco y Troya. Los rastros de coca descubiertos en 1992 en momias egipcias ponen de manifiesto también que la carretera entre las dos colonias atlantes supervivientes del último gran cataclismo siempre siguió siendo abierta, transitando por Asia y la carretera de los oasis, utilizando los estrechos entre los continentes más bien que las grandes travesías marítimas. Este conocimiento guardado en la doble casa de vida del templo de Dendérah fue proseguido por los monjes coptes, sirios, cristianos irlandés o benedictinos. Se conoce la historia de estas expediciones europeas hacia la colonia atlante americana.

    los vínculos entre las civilizaciones europeas y amerindias: 

    las 3 olas de establecimientos europeos en Américas

     

    1) del 4.o al siglo XII: la primera llegada de los monjes irlandeses que pertenecen al orden columbita de los culdees. Estos monjes desarrollaban el conocimiento cristiano aportado por monjes sirios y coptes y no aceptaban la tutela de la iglesia de Roma. Para escaparse al Gobierno de la iglesia de Roma, se refugiaban siempre más al norte e Islandia ya que preferían huir del mundo. Los monjes llevaban el nombre de "papá". En el año 877, para f la presencia de los vikingos en Islandia, una cincuentena de monjes y oblats tomaron el mar y se propuso más nunca hablar.

    En 963, el vikingo Ari Marsson fue lanzado por la tormenta sobre una costa desconocida, la del "Huitramannaland" o "tierra de los hombres blancos", al oeste del Vinland. Ari fue retenido allí y sido bautizado. En 1007, Thorsfinn Karlsefni hizo a preso, al Vinland, dos indios que, más tarde, en Groenlandia, después de haberse enterado del norrois, le dijeron que al norte de su país, vivían hombres vêtus de blanco quienes, algunos días, con grandes pedazos de tela vinculados a pértigas, salían en procesión "hablando muy muy". En 1029, durante un viaje de Dublín a Islandia, el vikingo Gudhleif Gudlangsson fue desplazado hacia el suroeste por una violenta tormenta y drossé sobre una costa desconocida donde se hizo a preso por hombres que hablaban irlandés. Tuvo la vida segura gracias a la intervención de un anciano que llegó a caballo y le envió la palabra en norrois. Esto era Bjorn Asbrandsson, el héroe de Breidavik, exiliado en el año 999, después de una aventura enamorada que había terminado mal. Esta región del Huitramannaland corresponde al Acadie, al Gaspésie y a la Nueva Escocia en el Canadá actual.

    Los monjes columbitas eran marineros tanto como religiosos. Muy rápidamente a partir de sus nuevos monasterios, navegaron hacia el sur y México. Sabemos por las tradiciones indígenas que la primera llegada de los Blancos en América media fue la de religiosos vêtus de largos vestidos blancos, que se llamaba a "papá". Su influencia fue extraordinn, puesto que llegaron, no solamente a predicar un cristianismo cuyo recuerdo siempre no se había borrado cinco ciento años más tarde, pero aún a transformar las costumbres de los indios. Con todo su presencia dut ser breves ya que no fundaron a familias.

    2) en el año 967, el vikingo Ullman Jarl afectó tierra a Panuco, en el golfo de México. Es la segunda llegada, la "última llegada" de los hombres blancos para el Mayas. Ullman descarga de 7 buques, con aproximadamente 700 Vikingos, hombres y mujeres, originarios del Schleswig y formando parte de las posesiones danesas de Gran Bretaña, él ganó el Anahuac donde se volvió el quinto rey de los Toltèques, el Quetzalcoatl belicoso. Al cabo de veinte años, dejó una colonia a México, descargó sobre las costas de la actual Venezuela, cruzó Sudamérica hasta el Pacífico. Los vikingos fundaron el reino de Quito luego subieron sobre la altomeseta. Por su capital, Tiahuanacu, en los alrededores del lago Titicaca, se lanzaron a la conquista del subcontinente a partir de los años 1000. Su imperio se extendido pronto de Bogotá, en la actual Colombia, a Valparaiso, en Chile, con dos salidas sobre el Atlántico: el Amazonas, al norte, y el Peaviru, al sur, el "camino esponjoso" que, por la sierra del Dinero, ganaba Paraguay y el océano. Eran aproximadamente cuarenta miles cuando, hacia 1290, el Araucans, venidos de Chile, se apoderaron de Tiahuanacu. Algunos de los supervivientes de la masacre que se sigó remontaron la costa hasta Ecuador donde se embarcaron hacia Polinesia sobre balsas de balsa. Otros se refugiaron en la selva amazónica y paraguaya, donde encontramos a sus descendientes. Otros aún rehicieron sus fuerzas en el Apurimac, en el Perú propiamente dicho, y, aproximadamente diez años más tarde, hacia 1300, descendieron sobre Cuzco donde fundaron al nuevo imperio, el del Incas, es decir, en norrois, de los Descendientes.

    3) luego vinieron los templiers hacia el,.1294 y a 1307 llegó un último grupo. Ayudaron a los descendientes de los vikingos a fundar al imperio inca luego participaron en su desarrollo. En 40 años, de 1272 a 1307, habían hecho el comercio con los vikingos, principalmente para traer el dinero al puerto del Rochelle y con este metal precioso que se ha convertido en una nueva moneda, financiar las construcciones de su movimiento: Abadías, casas templières y sobre todo las catedrales una vez que su tesoro coge en Oriente Medio y que procedían de la utilización del oro desde la civilización del alto Egipto, se habían consumido en las obras inmobiliarias y la adquisición de tierras y ámbitos. Los templiers aportaron el arte de la construcción de la piedra a los vikingos.

    Por ejemplo, la apertura de la puerta monolítica conocida bajo el nombre de Puerta del Sol, que se encontró, acostada y rota, en el recinto del Kalasasaya, iglesia cristiana y principal edificio de Tiahanaco y que no se acababa en 1290 en la toma de la ciudad por el Araucans de Kari. Esta Puerta del Sol constituía una de las entradas del recinto de la iglesia. Se adorna con una friso que reproduce, siempre en el estilo de Tiahanaco, la Adoración del Cordero, tal como se la ve al tímpano de la catedral de Amiens. El motivo central responde en sus menores detalles a la descripción apocalíptica del Cordero. Las cuarenta y ocho figuras de las tres hileras superiores representan, con sus atributos respectivos, a los doce apóstoles, los doce profetas menores y los venticuatro ancianos portadores de cithares y corte de oro, tal como el describe San Juan. Sobre la hilera inferior, se ven dos ángeles en tren de jugar de la trompeta, instrumento desconocido en la América précolombi. Amiens se sitúa en Picardía, en la frontera de Normandía y Dieppe es su puerto y desembocado en el mar por aproximadamente 100 km. La catedral de Amiens se construyó entre 1220 y 1288 y su pórtico entre 1225 y 1236. Las crónicas indígenas nos hablan de un monje católico que hacia 1250, había aparecido sobre la altomeseta después de haber descargado en el golfo de Santos y haber cruzado Paraguay, él se nombraban al padre Gnupa. Aportaba los planes de una iglesia romance, más fácil a construir con ayuda de los albañiles indígenas altamente cualificados que anteriormente habían construido los numerosos edificios arruinan o que desaparecieron.

    Podemos deducir de estos acontecimientos que hacia 1150, los vikingos principales de la región del Titicaca, una vez conquistados su imperio y aseguradas, gracias a su alianza con el Guaranis, sus vías de comunicación hasta el Atlántico, reanudaron contacto con Europa, seguramente a Dieppe, a algunos kilómetros del puerto templier de Saint-Valery-en-caux. Se combinaron a los templiers en el secreto y gracias a los artesanos del Templo, grandes edificios surgieron, a Tiahuanaco y a otra parte, en sustitución de las chozas de mazorca y piedras secan vikingos. Los templiers dieron también un nuevo impulso a la metalurgia local: a la orfebrería de origen asiática que los indígenas de la costa peruana conocían ya vinieron a añadirse métodos más complejos, como el bastidor a la cera perdida, y el trabajo del hierro. Minas estuvieron abiertas, en particular, de dinero y los buques del Orden del Templo fueron para La Rochelle estado cargados de lingotes de dinero. Hacia 1250, monjes cristianizaron la región de Tiahuanaco. Después de 1307, la aventura finalizó, Perú en plena anarquía no constituía para los hermanos templiers escapados de Europa, un refugio satisfactorio, le prefirieron México.

    extractos del libro: los Templiers en la América de Jacques de Maheu, los enigmas el universo, Robert Laffont, 1981

    nuestros comentarios:

    - sobre la primera llegada de los monjes irlandeses en Acadie : estos acontecimientos deben conectarse al desarrollo del pueblo Iroquois en la región del Santo- Laurent y los Grandes Lagos: hacia 1000 a 1300, el Iroquois se reúnen en tribus distintas y consolidan sus pueblos. De 1140 a 1390: fecha aproximada de la Confederación de las Cinco Naciones: nacimiento de la Gran Ley que vincula y del pueblo Haudenosaunee, primera organización confederal que servirá de base a la constitución de los Estados Unidos muy inspirada de la Gran Ley que vincula y que sostenía Benjamin Franklin. Los principios aportados por los monjes herederos de la organización del pueblo AltoEgipto y Grecia, pudieron encontrar sobre este nuevo continente una tierra más fértil que los de Europa obstaculizada por los conflictos permanente entre los sistemas de poderes del papado y los reyes. Ahorrado por los conquistadores y la búsqueda del oro y el dinero, el pueblo haudenosa, demuestra la supervivencia de una organización en red de la que las raíces proceden del mismo movimiento monástico y el mismo origen vinculado al templo de Dendérah encargado de las Leyes divinas y matemáticas celestiales transmitidas por los supervivientes del Atlantide después del último gran cataclismo.

    - sobre la Puerta del Sol de Tiahuanaco: los grabados de los templiers pueden superponerse sobre las más antiguas de los primeros fundadores de la ciudad, práctica corriente. 

     

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