Home  |  Contact  

Email:

Password:

Sign Up Now!

Forgot your password?

DESENMASCARANDO LAS FALSAS DOCTRINAS
 
What’s New
  Join Now
  Message Board 
  Image Gallery 
 Files and Documents 
 Polls and Test 
  Member List
 YHWH (DIOS PADRE) EL UNICO DIOS 
 JESUCRISTO NUESTRO MESIAS JUDIO 
 LOS DIEZ MANDAMIENTOS DE LA BIBLIA 
 MEJORE SU CARACTER Y SU VIDA 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS II 
 BIBLIAS/CONCORDANCIA/LIBROS 
 MAYOR ENEMIGO DEL HOMBRE ES UNO MISMO 
 ¿LA TORA ES MACHISTA? -MENSAJE ESOTERICO Y EXOTERICO 
 ¿ES INMORTAL EL ALMA?- FALACIA DE LA ENCARNACION Y REENCARNACION 
 EL ISLAM TIENE ORIGEN UNITARIO ADOPCIONISTA 
 ANTIGUO TESTAMENTO-ESTUDIO POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO II-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO III-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 CRISTO NO TUVO PREEXISTENCIA 
 ¿QUE ES EL ESPIRITU SANTO? 
 
 
  Tools
 
MARIA MAGDALENA - SANTO GRIAL: JESUCRISTO (NEO BOOZ O BOAZ) Y MARIA MAGDALENA (NUEVA RUTH/JAKIM)
Choose another message board
Previous subject  Next subject
Reply  Message 1 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999  (Original message) Sent: 19/12/2011 02:33
 
LAS DOS COLUMNAS DE JAQUIN=MARIA MAGDALENA=SUR Y BOAZ=JESUCRISTO=NORTE-RELACION CON BOAZ, EL ESPOSO DE RUTH EN UN CONTEXTO A PENTECOSTES
MATEO 12
12:32 A cualquiera que dijere alguna palabra contra el Hijo del Hombre, le será perdonado; pero al que hable contra el Espíritu Santo, no le será perdonado, ni en este siglo ni en el venidero.
12:33 O haced el árbol bueno, y su fruto bueno, o haced el árbol malo, y su fruto malo; porque por el fruto se conoce el árbol.
12:34 ¡Generación de víboras! ¿Cómo podéis hablar lo bueno, siendo malos? Porque de la abundancia del corazón habla la boca.
12:35 El hombre bueno, del buen tesoro del corazón saca buenas cosas; y el hombre malo, del mal tesoro saca malas cosas.
12:36 Mas yo os digo que de toda palabra ociosa que hablen los hombres, de ella darán cuenta en el día del juicio.
12:37 Porque por tus palabras serás justificado, y por tus palabras serás condenado.
12:38 Entonces respondieron algunos de los escribas y de los fariseos, diciendo: Maestro, deseamos ver de ti señal.
12:39 El respondió y les dijo: La generación mala y adúltera demanda señal; pero señal no le será dada, sino la señal del profeta Jonás.
12:40 Porque como estuvo Jonás en el vientre del gran pez tres días y tres noches, así estará el Hijo del Hombre en el corazón de la tierra tres días y tres noches.
12:41 Los hombres de Nínive se levantarán en el juicio con esta generación, y la condenarán; porque ellos se arrepintieron a la predicación de Jonás, y he aquí más que Jonás en este lugar.
12:42 La reina del Sur se levantaráen el juicio con esta generación, y la condenará; porque ella vino de los fines de la tierra para oír la sabiduría de Salomón, y he aquí más que Salomón en este lugar.
12:43 Cuando el espíritu inmundo sale del hombre, anda por lugares secos, buscando reposo, y no lo halla.
12:44 Entonces dice: Volveré a mi casa de donde salí; y cuando llega, la halla desocupada, barrida y adornada.
12:45 Entonces va, y toma consigo otros siete espíritus peores que él, y entrados, moran allí; y el postrer estado de aquel hombre viene a ser peor que el primero. Así también acontecerá a esta mala generación.
12:46 Mientras él aún hablaba a la gente, he aquí su madre y sus hermanos estaban afuera, y le querían hablar.
12:47 Y le dijo uno: He aquí tu madre y tus hermanos están afuera, y te quieren hablar.
12:48 Respondiendo él al que le decía esto, dijo: ¿Quién es mi madre, y quiénes son mis hermanos?
12:49 Y extendiendo su mano hacia sus discípulos, dijo: He aquí mi madre y mis hermanos.
12:50 Porque todo aquel que hace la voluntad de mi Padre que los cielos, ése es mi hermano, y hermana, y madre.
 

La idea de un templo fijo surgió hacia el año 1000 a. C., a raíz del traslado de la capital de Hebrón a Jerusalén, cuando David conquistó la fortaleza jebusea; allí David construyó su palacio y un tabernáculo para la instalación del Arca de tal manera que la "ciudad de David" pudiera transformarse en el centro religioso de Palestina.

Correspondió a Salomón realizar el verdadero templo, cuando amplió la capital. Las medidas y su esplendor están descritas en la Biblia y por ello sabemos que su planta se adaptaba a la "casa larga" mesopotámica o templo con vestíbulo, la nave (habitación larga) y el adytum (cámara cuadrada). Estaba orientado en la dirección este-oeste, con un patio para el altar de los holocaustos, frente a la puerta del templo, adornada con dos columnas de bronce que medían 12 codos de alto por 4 de diámetro. La nave constaba de dos espacios: el lugar sagrado o hekal, y un santuario o debir , lugar sagrado por excelencia. En el patio se situaba el altar de los holocaustos a manera de zigurat de tres pisos, a los que se accedía por una escalera; además estaba el Mar de Bronce, pila gigantesca metálica de 10 codos de diámetro y 5 codos de profundidad, que se apoyaba en doce bueyes, dispuestos en cuatro grupos de tres, colocados en la dirección de los puntos cardinales.

Se dice que el templo fue construido según el modelo de la tienda santa, antes descrita, y que sus medidas, sin los edificios anexos, parecen haber sido el doble que aquella. Hasta el presente no han sido posibles las excavaciones en el Templo de la Roca o Mezquita de Omar, donde estuvo el Templo de Salomón; la "roca sagrada" de la mezquita actual fue la del templo salomónico, y no se sabe con seguridad si sobre ella estuvo el arca o el altar de los sacrificios. Otros elementos de la forma de este templo hebreo vienen de la arquitectura KIfenicia, porque Salomón encomendó al arquitecto Hiram de Tiro su construcción. En cuanto a las dos columnas de la fachada, su origen puede rastrearse ya en santuarios neolíticos; respecto a sus nombres de Jakim y Boaz señala Mertens como probable que deriven de inscripciones que debieron tener y que empezaban por estas palabras: "Que él erija (Jakim) esta casa" y "con poder (Boaz) expulse de estas puertas a todos sus enemigos".

Fue grande el esfuerzo realizado por Salomón en esta construcción religiosa, y como en el pueblo de Israel no había tradición artística, aceptó las formas de otros pueblos con el único fin de dar esplendor al culto. No faltaron las consideraciones políticas pues tal templo era "capilla real" del palacio, en la que debían de converger los sectores de Israel y de Judá, que constituían el reino.

 
 
El observador se situaba en el centro del lugar sagrado, de cara al Este, es decir de cara al sol naciente (...) Seguía los desplazamientos progresivos de las salidas del sol en el horizonte, entre los dos límites extremos alcanzados por los solsticios de Verano e Invierno. Se señalaban esos dos puntos esenciales con dos postes, dos menhires en algunas alineaciones prehistóricas de Bretaña o de Inglaterra, o con dos columnas si se trataba de templos más elaborados".13 Las columnas Jakin y Boaz14 no eran entonces simples elementos decorativos, sino que con ellas se establecía un enmarque espacio-temporal indicado por las distintas posiciones del astro solar, posiciones que determinan el esquema simbólico universal de la cruz cuaternaria, pues al señalarse los solsticios de Invierno y de Verano (correspondientes al eje Norte-Sur) se obtenía también la situación de los equinoccios de Primavera y Otoño (correspondientes a su vez al eje Este-Oeste).15 
 
Busqueda para BOAZ

1. 1 Reyes 7:21: Estas columnas erigió en el pórtico del templo; y cuando hubo alzado la columna del lado derecho, le puso por nombre Jaquín, y alzando la columna del lado izquierdo, llamó su nombre BOAZ.

2. 2 Crónicas 3:17: Y colocó las columnas delante del templo, una a la mano derecha, y otra a la izquierda; y a la de la mano derecha llamó Jaquín, y a la de la izquierda, BOAZ.
 
1. Rut 2:1: Tenía Noemí un pariente de su marido, hombre rico de la familia de Elimelec, el cual se llamaba BOOZ.

2. Rut 2:3: Fue, pues, y llegando, espigó en el campo en pos de los segadores; y aconteció que aquella parte del campo era de BOOZ, el cual era de la familia de Elimelec.

3. Rut 2:4: Y he aquí que BOOZ vino de Belén, y dijo a los segadores: Jehová sea con vosotros. Y ellos respondieron: Jehová te bendiga.

4. Rut 2:5: Y BOOZ dijo a su criado el mayordomo de los segadores: ¿De quién es esta joven?

5. Rut 2:8: Entonces BOOZ dijo a Rut: Oye, hija mía, no vayas a espigar a otro campo, ni pases de aquí; y aquí estarás junto a mis criadas.

6. Rut 2:11: Y respondiendo BOOZ, le dijo: He sabido todo lo que has hecho con tu suegra después de la muerte de tu marido, y que dejando a tu padre y a tu madre y la tierra donde naciste, has venido a un pueblo que no conociste antes.

7. Rut 2:14: Y BOOZ le dijo a la hora de comer: Ven aquí, y come del pan, y moja tu bocado en el vinagre. Y ella se sentó junto a los segadores, y él le dio del potaje, y comió hasta que se sació, y le sobró.

8. Rut 2:15: Luego se levantó para espigar. Y BOOZ mandó a sus criados, diciendo: Que recoja también espigas entre las gavillas, y no la avergoncéis;

9. Rut 2:19: Y le dijo su suegra: ¿Dónde has espigado hoy? ¿y dónde has trabajado? Bendito sea el que te ha reconocido. Y contó ella a su suegra con quién había trabajado, y dijo: El nombre del varón con quien hoy he trabajado es BOOZ.

10. Rut 2:23: Estuvo, pues, junto con las criadas de BOOZ espigando, hasta que se acabó la siega de la cebada y la del trigo; y vivía con su suegra.

11. Rut 3:2: ¿No es BOOZ nuestro pariente, con cuyas criadas tú has estado? He aquí que él avienta esta noche la parva de las cebadas.

12. Rut 3:7: Y cuando BOOZ hubo comido y bebido, y su corazón estuvo contento, se retiró a dormir a un lado del montón. Entonces ella vino calladamente, y le descubrió los pies y se acostó.

13. Rut 4:1: BOOZ subió a la puerta y se sentó allí; y he aquí pasaba aquel pariente de quien BOOZ había hablado, y le dijo: Eh, fulano, ven acá y siéntate. Y él vino y se sentó.

14. Rut 4:5: Entonces replicó BOOZ: El mismo día que compres las tierras de mano de Noemí, debes tomar también a Rut la moabita, mujer del difunto, para que restaures el nombre del muerto sobre su posesión.

15. Rut 4:8: Entonces el pariente dijo a BOOZ: Tómalo tú. Y se quitó el zapato.

16. Rut 4:9: Y BOOZ dijo a los ancianos y a todo el pueblo: Vosotros sois testigos hoy, de que he adquirido de mano de Noemí todo lo que fue de Elimelec, y todo lo que fue de Quelión y de Mahlón.

17. Rut 4:13: BOOZ, pues, tomó a Rut, y ella fue su mujer; y se llegó a ella, y Jehová le dio que concibiese y diese a luz un hijo.

18. Rut 4:21: Salmón engendró a BOOZ, y BOOZ engendró a Obed,


First  Previous  81 to 95 of 110  Next   Last 
Reply  Message 81 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 19/08/2013 04:14
 
La letra M, insisto es una referencia a las dos columnas del Tabernaculo y a Venus / Sexto dia=Viernes de Venus / Creacion del hombre y la mujer en la creacion=Genesis 1:26. Las dos columnas justamente simbolizan al HOMBRE Y LA MUJER, EL SOL Y LA LUNA, ETC,ETC.
 

Reply  Message 82 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 13/09/2013 19:01
 
LAS DOS COLUMNAS DEL TABERNACULO Y DEL TEMPLO DE SALOMON, JACHIN Y BOAZ, EQUIVALEN A LOS PIES DE CRISTO
¿PORQUE ISQUIERDA (ALLENDE) Y PORQUE DERECHA (PINOCHET)? ¿CUAL ES EL SECRETO ESOTERICO DETRAS DEL 911 CHILENO? ¿QUE NOS QUIERE DECIR YHWH DETRAS DEL MISMO?
Evidentemente detras el 911 CHILENO tambien TENEMOS UNA REFERENCIA ESOTERICA A LAS DOS COLUMNAS DE HERCULES (CONSTELACION DEL ESCORPION) EN EL CONTEXTO AL DRAGON=DRACO=RAHAB=$. LA COLUMNA ISQUIERDA DEL TABERNACULO, en el contexto al mismo, segun el grafico superior era la de BOAZ/BOOZ y la COLUMNA DERECHA era la de JAKIN/JACHIN.
9. Mateo 1:5: Salmón engendró de RAHAB a Booz, Booz engendró de Rut a Obed, y Obed a Isaí.
Sabemos por la tora que BOAZ/BOOZ era HIJO DE SALMON/SAL-MON/ Y DE RAHAB y que JAKIN/JACHIN era del linaje de SIMEON. BOAZ ERA DEL LINAJE DE JUDA. ¿CASUALIDAD DE LA UNION SIMEON/SIMON CON JUDA? DICHA DUALIDAD ES UNA REFERENCIA A SI-MON PEDRO Y JUAN MARCOS (LINAJE DE JUDA).
ESTE ES EL SECRETO DEL PORQUE NUESTRO SEÑOR RELACIONA A MARCOS CON PEDRO. OBVIAMENTE EL 911 CHILENO ES UN PARALELO AL 911 AMERICANO PERO EN OTRO CONTEXTO, OSEA EN UN PLANO MAS POLITICO. PINOCHET, LA DERECHA, SIMBOLIZA AL SOL Y ALLENDE, LA ISQUIERDA, SIMBOLIZA A LA LUNA.
ESTO TAMBIEN LE DA UN MATIZ ESOTERICO, DEL PORQUE LA DERECHA Y LA ISQUIERDA TIENEN ORIGEN OLIGARQUICO Y NO DEL PUEBLO. LA LUCHA DE CLASES, QUE LA OLIGARQUIA NOS ENGAÑA DE QUE TIENE ORIGEN EN EL PUEBLO, EN REALIDAD ES UNA LUCHA INTERNA ENTRE DOS SECTORES DE CLASE ALTA (OLIGARQUIA) ADONDE OBVIAMENTE EL PUEBLO ES EL JAMON DEL SANDWICH, PERO IGUALMENTE YHWH USA TODOS ESTOS CODIGOS PARA DARNOS MENSAJES SUBLIMINALES CON REFERENCIA AL SANTO GRIAL.
 OLIGARCA ES UNA REFERENCIA AL ARCA DE LA ALIANZA, QUE ESTABA EN EL LUGAR SANTISIMO, ADONDE ESTABAN ESCRITO LOS 10 MANDAMIENTOS CON EL DEDO DE DIOS. TODA LA SIMBOLOGIA POLITICA ES ESOTERICA CON REFERENCIA OBVIA AL GRIAL. NO NOS OLIVIDEMOS QUE SANTIAGO DE CHILE, EN EL CONTEXTO A SANTIAGO APOSTOL, TAMBIEN ES UNA REFERENCIA A LOS HIJOS DE MARIA DE SALOME, OSEA LOS HIJOS DEL TRUENO QUE SON SANTIAGO Y JUAN, QUE ESTUVIERON EN LA TRANSFIGURACION DE NUESTRO SEÑOR, JUSTAMENTE EN EL MONTE HERMON, EX TRIBU DE DAN, EN EL PARALELO 33, ACTUAL SIRIA Y LIBANO. ESTO EXPLICA DEL PORQUE SANTIAGO DE CHILE ESTA EN DICHO PARALELO. RECORDEMOS QUE EL PARALELO 33, ES EL PARALELO, DE LA PRODUCCION DE VINO A NIVEL MUNDIAL. EN EL CAMINO DE SANTIAGO, LOS 25 DE JULIO, JUSTAMENTE SE ATRAVIEZA EL DEPARTAMENTO DE LEON/SAN MARCOS. EN EL CONTEXTO A QUE EL CALENDARIO COPTO, CUYO AÑO NUEVO, ES EL MISMO 11 DE SEPTIEMBRE Y CUYO PATRONO ES EL MISMO JUAN MARCOS, ES OBVIO QUE TODOS LOS 911 TIENEN ESA REFERENCIA.
 
 SOL-O-MON ES LA CLAVE ALQUIMICA CON ESTA REFERENCIA. 

 
gize in Simple Gematria Equals: 47 ( g
7
i
9
z
26
e
5
)
john in Simple Gematria Equals: 47 ( j
10
o
15
h
8
n
14
)
grail in Simple Gematria Equals: 47 ( g
7
r
18
a
1
i
9
l
12
)

EL SECRETO DEL NUMERO 47, INTERRELACIONADO CON FATIMA, TIENE REFERENCIA A LA DIFERENCIA EN GRADOS ENTRE LOS TROPICOS DE CANCER/GEMINIS Y CAPRICORNIO/SAGITARIO. RECORDEMOS QUE DICHOS TROPICOS ESTAN A 23:5 GRADOS DEL ECUADOR. SUMANDO DOS VECES ESA CIFRA TENEMOS 47. OBSERVEN QUE INCLUSO LA INDEPENDENCIA DE EEUU 4 DE JULIO INCLUSO ESTA EN CLAVE 4/7. Concretamente las dos columnas de JACHIN Y BOAZ QUE ESTABAN FRENTE AL TABERNACULO Y DEL TEMPLO DE SALOMON ESTABAN UBICADAS JUSTAMENTE A LA POSICION DEL SOL EN LOS SOLSTICIOS, OSEA EL 21 DE JUNIO Y EL 21 DE DICIEMBRE, EN CAMBIO EL CENTRO, ENTRE LAS MISMAS EQUIVALEN A LOS EQUINOCCIOS, OSEA EL 21 DE MARZO Y 21 DE DICIEMBRE. EN ESTE CONTEXTO DETRAS DE LA INDEPENDENCIA DE EEUU HAY UN FUERTE NEXO CON CRISTO, MARIA MAGDALENA Y EL GRIAL. EL DISEÑO DE GIZE ESTA JUSTAMENTE BASADO EN ESTAS PREMISAS EN EL CONTEXTO A QUE ES JUSTAMENTE LA CONSTELACION DE ORION (TRES PIRAMIDES) UBICADAS AL OESTE DE LA ESFINGE. ORION SIMBOLIZA AL HIJO DEL HOMBRE. ESTO EXPLICA DEL PORQUE LA UBICACION DE LA VIRGEN (VIRGINIDAD ESPIRITUAL/MARIA MAGALENA) UBICADA ENTRE LAS DOS COLUMNAS DE LOS TEMPLOS CATOLICOS. EL MENSAJE ES OBVIO Y ESTA EN CONTEXTO A BETANIA CUANDO LA MISMA UNGIO LOS PIES (DOS COLUMNAS) DE CRISTO. LA PIRAMIDE CENTRAL SIMBOLIZA AL GRIAL. EL MISMO CUERPO HUMANO ESTA DISEÑADO CON ESTE PATRON YA QUE POR EL MIEMBRO MASCULINO SE ORINA/ORION PI-PI. ESTA TODO CODIFICADO. SEGUN 2 CORINTIOS 5 NUESTRO CUERPO TAMBIEN ES TABERNACULO Y TEMPLO DE YHWH. LAS DOS COLUMNAS, EN OTRO CONTEXTO TAMBIEN SIMBOLIZAN A LOS PIES DE CRISTO UNGIDOS POR MARIA LA MAGDALENA EN BETANIA.

 

 

FATIMA, NEXO MATEMATICO CON INDEPENDENCIA DE EEUU Y EL

 
 
 
 

EL MESÍAS PONDRÁ SUS PIES SOBRE
EL MONTE DE LOS OLIVOS

En el Judaísmo tradicional y en la literatura Rabínica, el monte de los Olivos es llamado la montaña del Mesías (Mashíaj). Después de que el Mesías (Mashíaj) judío Yeshúa/Jesús resucitara, Él dejó la tierra desde el Monte de los Olivos, para volver otra vez al Cielo (Olam Habá) para sentarse a la diestra del Padre. En Hechos 1:9-12 está escrito:

"Y habiendo dicho estas cosas, viéndolo ellos, [Jesús> fue alzado, y le recibió una nube que le ocultó de sus ojos. Y estando ellos con los ojos puestos en el cielo, entre tanto que él se iba, he aquí se pusieron junto a ellos dos varones con vestiduras blancas, los cuales también les dijeron: Varones galileos, ¿por qué estáis mirando al cielo? Este mismo Jesús, que ha sido tomado de vosotros al cielo, así vendrá como le habéis visto ir al cielo. Entonces volvieron a Jerusalén desde el monte que se llama del Olivar [Olivos>, el cual está cerca de Jerusalén, camino de un día de reposo."

Cuando el Mesías (Mashíaj) judío Yeshúa/Jesús vuelva en Su segunda venida como el Mesías Rey (Mashíaj ben David), Él pondrá Sus pies sobre el monte de los Olivos. En Zacarías 14:3-4, 9 está escrito:

"Después saldrá el Señor…y se afirmarán sus pies en aquel día sobre el monte de los Olivos… y el Señor será rey sobre toda la tierra. En aquel día será uno, y uno será su nombre."

Los pies de la persona que se ponen sobre el monte de los Olivos en Zacarías 14:4, es el Señor en Zacarías 14:3. La palabra traducida como SEÑOR en Zacarías 14:3 es la palabra hebrea YHWH. Los pies de YHWH se pondrán sobre el monte de los Olivos. Esto es los pies del Mesías (Mashíaj) judío Yeshúa/Jesús (Hechos 1:9-12).

http://www.hebroots.com/2casach7.html#CHAP7

 
 
 
SIRIUS MARKED THE FLOODING OF THE NILE AND THE DOG DAYS OF SUMMER
 

GENESIS 12:3/JUAN 12:3/APOCALIPSIS 12:3 Y TODOS LOS CAPITULOS 12 DE LA BIBLIA TIENEN FUERTE NEXO ESPIRITUAL TIPOLOGICO EXOTERICO O ESOTERICO CON MARIA MAGDALENA. Esto es otra evidencia QUE MARIA MADRE DE JUAN MARCOS DE HECHOS 12:12 ES MARIA MAGDALENA.

¿PORQ XTO REL. A LA MADRE DE MARCOS CON LA VIUDA?

¿PORQUE MARIA MAGDALENA UNGIO A NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO EN BETANIA? Un detalle a tener en cuenta es que MAGDALENA aparece 12 veces en el nuevo testamento

Busqueda para MAGDALENA

 

1. Mateo 27:56: entre las cuales estaban María MAGDALENA, María la madre de Jacobo y de José, y la madre de los hijos de Zebedeo.


 

2. Mateo 27:61: Y estaban allí María MAGDALENA, y la otra María, sentadas delante del sepulcro.


 

3. Mateo 28:1: Pasado el día de reposo, al amanecer del primer día de la semana, vinieron María MAGDALENA y la otra María, a ver el sepulcro.


 

4. Marcos 15:40: También había algunas mujeres mirando de lejos, entre las cuales estaban María MAGDALENA, María la madre de Jacobo el menor y de José, y Salomé,


 

5. Marcos 15:47: Y María MAGDALENA y María madre de José miraban dónde lo ponían.


 

6. Marcos 16:1: Cuando pasó el día de reposo, María MAGDALENA, María la madre de Jacobo, y Salomé, compraron especias aromáticas para ir a ungirle.


 

7. Marcos 16:9: Habiendo, pues, resucitado Jesús por la mañana, el primer día de la semana, apareció primeramente a María MAGDALENA, de quien había echado siete demonios.


 

8. Lucas 8:2: y algunas mujeres que habían sido sanadas de espíritus malos y de enfermedades: María, que se llamaba MAGDALENA, de la que habían salido siete demonios,


 

9. Lucas 24:10: Eran María MAGDALENA, y Juana, y María madre de Jacobo, y las demás con ellas, quienes dijeron estas cosas a los apóstoles.


 

10. Juan 19:25: Estaban junto a la cruz de Jesús su madre, y la hermana de su madre, María mujer de Cleofas, y María MAGDALENA.


 

11. Juan 20:1: El primer día de la semana, María MAGDALENA fue de mañana, siendo aún oscuro, al sepulcro; y vio quitada la piedra del sepulcro.


 

12. Juan 20:18: Fue entonces María MAGDALENA para dar a los discípulos las nuevas de que había visto al Señor, y que él le había dicho estas cosas.

 

MARIA MAGDALENA SIMBOLIZA A ISRAEL QUE ENGENDRO AL MESIAS/GENESIS 12:3/PACTO ABRAHAMICO

"...serán benditas en ti todas las familias de la tierra", LA TIERRA ES UNA REFERENCIA A ISRAEL

 

La Fiesta de las Naciones

Otro nombre que se le da a la Fiesta de Sukkot (Tabernáculos) es la Fiesta de las Naciones. Sukkot (Tabernáculos) va a ser celebrada por todas las naciones de la tierra durante la era Mesiánica, el Milenio (Zacarías 14:16-18). La celebración de Sukkot por parte de las naciones en el futuro está íntimamente relacionado con el papel y la misión que tiene Israel. El plan de Di-s para el pueblo judío data desde el pacto que El hizo con Abraham (Avraham). En este pacto, Dios prometió que, como está escrito en Génesis (Bereishit) 12:3: "...serán benditas en ti todas las familias de la tierra". De Abraham (Avraham), Di-s levantaría un pueblo, Israel, para llevar bendición a las naciones. Esa promesa fue cumplida en Yeshua, el Mesías, como está escrito en Gálatas 3:8,14,16,29. De hecho, la mejor obra evangelística de la historia del mundo será llevada a cabo por los 144,000 judíos ungidos quienes proclamarán el evangelio (basar) del Reino de los Cielos en Yeshua HaMashiach (Apocalipsis 14:1-7).

http://www.hebroots.org/ch9span.html#CHAP9

 

Israel: Una Luz (Testigo) a las Naciones

Israel fue escogida por Di-s para ser la luz del mundo (Deuteronomio [Devarim> 7:6-8). Di-s dio a Israel la misión de servirle. La razón es muy simple. Di-s quería escoger a un pueblo entre las naciones a través del cual pudiera obrar de tal forma que mostrara Su gloria al mundo. Por esta razón El eligió a Israel y esta es la misión que debe tener todo creyente en el Mesías. Al hacerlo, Di-s puede revelar Su plan de redención a todo el mundo, para que todo el mundo pueda ver que Di-s y Su Mesías Yeshua son luz (Juan 1:1-4; 1 Juan 1:5). Israel fue elegido para ser testigo (luz) al mundo. Esto puede verse en las siguientes Escrituras: Isaías (Yeshayahu) 43:1,10,12,14; Lucas 24:44-49; y Hechos 1:1-8. La misión de Israel es proclamar al mundo que el Di-s de Israel es el único verdadero Di-s y que nadie más nos puede salvar (Hechos 4:10,12).

Israel, como nación, falló en su misión de ser testigo al mundo. No sólo el pueblo desobedeció los mandamientos de Di-s, sino que tampoco llevaron la luz al mundo. Al contrario, el mundo, en general, ha llegado al colmo de odiar al pueblo judío.

Pero en lo individual, aquellos que creyeron y siguieron a Di-s, los judíos fueron fieles a su cometido. Sólo debemos ver la fe de Abraham, Isaac, Jacob, Moisés, los profetas y los reyes, tales como David y Salomón. De hecho, si estudiamos la Biblia, veremos que ésta fue escrita por judíos fieles siervos de Di-s, guiados por el Espíritu Santo (Ruach HaKodesh). Sobre todo, la luz más brillante y el mayor testimonio que el mundo jamás recibió era judío. Su nombre es Yeshua, el Mesías. Ya que Israel dio luz al Mesías, ellos, en esencia, han servido de bendición para todas las naciones, a través de El (Génesis [Bereishit> 12:3; Gálatas 3:8,14,16,29).

Aunque Israel falló como nación en su misión, este error no es permanente. Es un lapsus temporal de su destino de llegar a ser bendición para todas las naciones, lo cual llegará a realizarse en el reinado de mil años del Mesías, conocido como el Reino Mesiánico o Era Mesiánica. Israel es aun el pueblo escogido de Di-s (Romanos 11:25-29) y aun juega un papel en el futuro del mundo (Romanos 11:12,15). El profeta Isaías (Yeshayahu) dijo que en el futuro Israel sería usada por Di-s para llevar el mensaje del Mesías a las naciones, ya que la nación de Israel jugará un papel principal en el reinado de mil años del Mesías (Isaías [Yeshayahu> 62:1-5). Entones, Israel será de bendición para todas las naciones (Malaquías 3:12; Ezequiel [Yechezekel> 34:23-30; Zacarías 8:11-15; Isaías [Yeshayahu> 19:23-25). Jerusalén (Yerushalayim) será el centro espiritual del mundo y esta será la "Epoca Dorada" de Israel, durante la era Mesiánica, ya que el Rey de Jerusalén, el Príncipe de Paz, reinará desde Jerusalén (Yerushalayim) (Isaías [Yeshayahu> 2:2-4; 52:9-10; 62:7-8, Miqueas [Michah> 4:1-3; Salmo [Tehillim> 102:18-21; 125:1-2; 137:5-6). El día vendrá en el cual un Israel restaurado y renovado será nuevamente luz a las naciones, ya que el destino de Israel está ligado al destino del mundo.

http://www.hebroots.org/ch9span.html#CHAP9

NOTEN QUE DESPUES DEL UNGIMIENTO DE BETANIA NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO INGRESO A JERUSALEM RECIBIDO CON RAMOS DE OLIVO, UN RITUAL DEL SEPTIMO DIA DE LA FIESTA DE LOS TABERNACULOS (OSHANAH RABBAH)

 


Reply  Message 83 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 02/11/2013 01:31
 
Otra impresionante relacion lunar con el 666 la tenemos en que 22 ciclos lunares con 16 dias, equivalen a dicho periodo.
 
Busqueda para lucero

Tenemos también la palabra profética más segura, a la cual hacéis bien en estar atentos como a una antorcha que alumbra en lugar oscuro, hasta que el día esclarezca y el LUCERO de la mañana salga en vuestros corazones;
279. Apocalipsis 22:16: Yo Jesús he enviado mi ángel para daros testimonio de estas cosas en las iglesias. Yo soy la raíz y el linaje de David, la estrella resplandeciente de la MAÑANA
22:16 tambien es 22:(1+6) o 22:7
 
 

Reply  Message 84 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 07/04/2014 20:21
La referencia de TOMAS, a los ocho dias de la RESURRECCION, en el marco al EVANGELIO DE JUAN QUE TIENE REFERENCIA ESPIRITUAL A PENTECOSTES, CUANDO CRISTO LA VE A MAGDALENA EN LA RESURRECCION, no al igual que el libro de HECHOS, que toma la resurreccion en otro MARCO, insisto, tiene referencia contextual en el calendario LUNI=SOLAR HEBREO al 1 de AV O PRIMERO DEL QUINTO MES HEBREO y a los ocho dias cuando NUESTRO SEÑOR LO VE A TOMAS, en el contexto anterior es en el 8 de AV EN LUNA CUARTO MENGUANTE, OSEA CON LA LUNA EN FORMA DE D. ESTE ES EL NEXO D=AV EN CONTEXTO A DAVID Y DAVINCI. EL CODIGO DA VINCI, AUNQUE USTED NO LO CREA, ESTA CENTRALIZADO EN FUNCION AL ENCUENTRO DE CRISTO CON SANTO TOMAS DESPUES DE LA RESURRECCION, cuando este ultimo le toca las manos y EL COSTADO, osea una referencia a la LANZA DE LONGINO O DEL ROMANO QUE LE CLAVO LA LANZA EN LA CRUZ. CONCRETAMENTE, AUMENTARIA LA PROBABILIDAD DE QUE CRISTO HAYA SIDO HERMANO MELLIZO DE TOMAS POR LA FUERTE REFERENCIA ESOTERICA HACIA EL SANTO GRIAL DE DICHO ENCUENTRO. EL 911, EN EL CONTEXTO A LAS TORRES GEMELAS, TIENE JUSTAMENTE ESE MENSAJE, OSEA LA CONSTELACION DE GEMINIS, ROMULO Y REMO, JAKIN Y BOAZ, JACOB Y ESAU, CASTOR Y POLUX, EL HOMBRE Y LA MUJER, ETC,ETC. Todo es un nexo con el CAMINO DE SANTIAGO, osea los dos testigos, LOS HIJOS DE MARIA DE SALOME QUE ERAN SANTIAGO Y JUAN. EL NEXO TOMAS, en el marco de su declaracion, MI SEÑOR Y MI DIOS, tiene fuerte connotacion CON SIRIO, osea EL CESAR. HAY UN OBVIO NEXO CON LA LOBA ROMANA Y ROMULO Y REMO que es una referencia esoterica A REBEKA, CON JACOB Y ESAU. Recordemos que SAULO ES LLAMADO DIOS, en este marco y en el contexto a CASTOR Y POLUX, EN HECHOS 28:6, OSEA EN UN CONTEXTO DE RANGO Y NO DE DIVINIDAD INTRINSECA. ES EN ESTE CONTEXTO QUE TOMAS LE LLAMA DIOS AL SEÑOR=SIR=SIRIO=CAN MAYOR=PERRO=LOBO=CHACAL. LA REFERENCIA DE ROMA EN EL CONTEXTO A LA LOBA TIENE ESTE MENSAJE, OSEA A BENJAMIN, EL HIJO DE JACOB=ISRAEL Y RAQUEL. CRISTO ES HIJO DE JOSE, OSEA QUE HAY UN PUENTE CON EL JOSE DE EGIPTO, EL HIJO DE RAQUEL Y HERMANO DE BENJAMIN. TOMAS, RECORDEMOS, ERA ARQUITECTO=CONSTRUCTOR Y EN EL SANTORAL CATOLICO ES EL PATRONO DE LOS MISMOS. ARQUITECTO TIENE FUERTE NEXO CON EL GRIAL. EL FUERTE NEXO MASONICO CON REFERENCIA A MARIA MAGDALENA, AUNQUE USTED NO LO CREA, TIENE FUERTE NEXO CON SANTO TOMAS, EL PATRONO DE LOS CONSTRUCTORES. RECORDEMOS QUE SEGUN EL LIBRO DE HEBREOS EN SU CAPITULO 11, YHWH ES EL ARQUITECTO Y CONSTRUCTOR. MARCOS ES UNA REFERENCIA OBVIA ESOTERICA AL ARCO MASONICO. YHWH NOS LLENA DE MENSAJES SUBLIMINALES PARA ENTENDAMOS EL GRIAL. JUSTAMENTE, EL LUGAR SANTISIMO DEL TABERNACULO Y DEL TEMPLO DE SALOMON ESTABA EN EL CENTRO ENTRE LAS DOS COLUMNAS GEMELAS, DE JAKIN Y BOAZ. 1 DE REYES 7 Y VERSICULO 22. LA REFERENCIA A TOMAS EL DIDIMO, UN GEMELO, ES UN NEXO CON LA CONTELACION DE GEMINIS EN EL MARCO A SIRIO OSEA SILVER GATE, PUERTA DE PLATA O PUERTA DEL HIJO DEL HOMBRE.
 
Busqueda para ARQUITECTO

1. 1 Corintios 3:10: Conforme a la gracia de Dios que me ha sido dada, yo como perito ARQUITECTO puse el fundamento, y otro edifica encima; pero cada uno mire cómo sobreedifica.

2. Hebreos 11:10: porque esperaba la ciudad que tiene fundamentos, cuyo ARQUITECTO y constructor es Dios.
 

Reply  Message 85 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 08/04/2014 17:00
 
JUAN 20:28-TOMAS EL GEMELO O EL DIDIMO/GEMINIS/911/8 DE AV O QUINTO MES HEBREO/LLAVE DE D-AV-ID/D-AV-INCI/LUNA CUARTO MENGUANTE /RELACION CON LA INDEPENDENCIA DE ESTADOS UNIDOS-RELACION CON EL RESCATE DE LOS 33 CHILENOS

Reply  Message 86 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 08/04/2014 18:19
 
JUAN 20:28-TOMAS EL GEMELO O EL DIDIMO/GEMINIS/911/8 DE AV O QUINTO MES HEBREO/LLAVE DE D-AV-ID/D-AV-INCI/LUNA CUARTO MENGUANTE /RELACION CON LA INDEPENDENCIA DE ESTADOS UNIDOS-RELACION CON EL RESCATE DE LOS 33 CHILENOS-¿FUE NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO HERMANO MELLIZO DE TOMAS EL DIDIMO?
GEMINIS EQUIVALEN A LAS TORRES GEMELAS
 
COLUMNAS DE JACHIN Y BOAZ
 
SOL-O-MON=SOL Y LUNA
MISMA FORMA DE ORION
ESTATUA DE LA LIBERTAD ES ORION
43. Santiago 1:25: Mas el que mira atentamente en la perfecta ley, la de la LIBERTAD, y persevera en ella, no siendo oidor olvidadizo, sino hacedor de la obra, éste será bienaventurado en lo que hace.
Tenemos también la palabra profética más segura, a la cual hacéis bien en estar atentos como a una antorcha que alumbra en lugar oscuro, hasta que el día esclarezca y el LUCERO de la mañana salga en vuestros corazones;
32. Marcos 1:19: Pasando de allí un poco más adelante, vio a Jacobo hijo de Zebedeo, y a JUAN su hermano, también ellos en la barca, que remendaban las redes. (EL MISMO MARCOS CONFIRMA LA INTERRELACION DE LAS DOS TORRES GEMELAS CON LOS DOS HIJOS DE MARIA DE SALOME EN EL CONTEXTO A SANTIAGO DE COMPOSTELA-CAMINO DE SANTIAGO) 

Reply  Message 87 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 12/02/2015 02:31
 

110-111

I’ve discovered amazing synchronistic connections between the former World Trade Center towers in NYC, an ancient temple on Malta, and Lake Nasser in Upper Egypt.

WTC Nasser1

I drew a line from the former location of the Great Spherical Caryatid (known as The Sphere) in between the WTC North and South Towers (destroyed on 9/11) to a point in Lake Nasser just south of the Aswan High Dam such that the line passes directly over the Hypogeum of Hal Saflieni on Malta.

Watch Bobzimmerfan’s video to understand the significance of The Sphere between the Twin Towers:

The Great Spherical Caryatid between the Twin Towers reminds me of Pomodoro’s series of Sphere within Sphere sculptures I mention many times in my video series. This Sphere represents the Earth (with 52 bronze panels representing weeks, rotating once every 24 hours) or bottom sephiroth in the kabbalistic Tree of Life.

SphericalCaryatid

The [Sphere] artwork was meant to symbolize world peace through world trade, and was placed at the center of a ring of fountains and other decorative touches designed by trade center architect Minoru Yamasaki to mimic the Grand Mosque of Mecca, Masjid al-Haram, in which The Sphere stood at the place of the Kaaba. -Source

Kaaba11

The Kaaba in Mecca

It is a great irony that the official story of 9/11 is of Islamic terrorists who destroyed what the architect who designed the WTC saw as an exquisite monument to Islam.

Bobzimmerfan’s above video reveals that the term caryatid in the “Great Spherical Caryatid” means “replacement pillar”. Imagine an invisible pillar between the Two Towers.

If the twin towers represent Boaz and Jachin, severity and mildness, strength and beauty then the High Priestess Tarot card shows how the third pillar is the human body. The pomegranates are arranged in the Tree of Life pattern. The moon goddess Isis/Mary is holding the Torah.

High Priestess

Read on to find out why I drew the aforementioned line and how these sites are connected in meaningful and unexpected ways.

World Trade Center

An architect friend David Shipway had a hunch that the original Twin Towers might match the proportions of the columns of Boaz and Jachin (as described in the Bible) that were part of Solomon’s temple and a part of every Freemasonic lodge in the world. I made a model in SketchUp and verified this is indeed the case. The Twin Towers are overlaid as rectangles, drawn with real-world proportions:

BoazJachin WTC Proportions

Recall that Towers 1 and 2 had 110 stories each. If you include the roof level, the North and South towers had 111 floors.

WTC

Image courtesy Jeffmock under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license

If you read my post on Repeating Ones you might recall that after analyzing many pairs of obelisks, minarets, pillars, and towers I came to the conclusion that they all symbolize the two halves of the human brain. Here’s what I said:

My personal opinion about what 11 is all about is integrating our bicameral minds into a state of balanced consciousness. Schooling emphasizes the left brain at the expense of the right. Advancement in society is almost entirely a left brained affair. The feminine right side of our consciousness is being systematically suppressed.

Cerebral lobes

Image courtesy Wyglif under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license.

At Bruce Lipton‘s open evening talk at Hollyhock that I recently attended he said,

“9/11 destroyed the intelligence of an entire nation.”

After discovering the work of Dr. Judy Wood I have to agree with Bruce. Andrew Johnson contacted me and suggested that I listen to his interview and Dr. Wood’s interview on Red Ice radio. I did and are these topics ever secrets in plain sight !

How buildings turned to dust before our eyes and why many still can’t put two and two together is astounding. The War on Terror/Terra is literally a War On Consciousness. It has largely shut down critical thinking in large numbers of people.

WTC dust

Image source

Consider the parallels with this Tarot card:

The Tower

Do you believe in Magick? How about directed energy weapons?

Hypogeum of Hal-Saflieni

This 5600 year old underground temple consists of halls, chambers and passages hewn out of the living rock. The site was discovered accidentally by a stone mason in 1902.

The Hypogeum was depicted on a 2 cents 5 mils stamp issued in the Maltese Islands in 1980 to commemorate the acceptance by UNESCO of this unique structure in the World Heritage Site list.

Hal Salflieni

I was reading an article about the Hypogeum at Viewzone.com that really resonated with me:

Science Officer at the Hypogeum, Joseph Farrugia describes unusual sound effects in the UNESCO World Heritage Site: “There is a small niche in what we call ‘The Oracle Chamber’, and if someone with a deep voice speaks inside, the voice echoes all over the hypogeum. The resonance in the ancient temple is something exceptional. You can hear the voice rumbling all over.”

Linda Eneix, President of The Old Temples Study Foundation Foundation, dedicated to archaeology research and education related to the ancient temples of Mediterranean Malta says, “Standing in the Hypogeum is like being inside a giant bell…you feel the sound in your bones as much as you hear it with your ears. It’s really thrilling!” -Source

OK that may be interesting, but so what? Here are the facts that floored me:

“Stone rooms in ancient temples in Malta were found to match the same pattern of resonance, registering at the frequency of 110 or 111 hz. This turns out to be a significant level for the human brain. Whether it was deliberate or not, the people who spent time in such an environment were exposing themselves to vibrations that impacted their minds.

Findings indicated that at 110 hz the patterns of activity over the prefrontal cortex abruptly shifted, resulting in a relative deactivation of the language center and a temporary switching from left to right-sided dominance related to emotional processing. People regularly exposed to resonant sound in the frequency of 110 or 111 hz would have been “turning on” an area of the brain that bio-behavioral scientists believe relates to mood, empathy and social behavior.” -Source

So the 110-111 hz signal helps us to integrate the two halves of the brain into a state of balanced consciousness.

Brain

To get a better sense of this I used a sound generator to create the following track which plays two sawtooth signals at 110 hz and 111 hz. It’s nothing like the resonance one must experience in the Hypogeum but it’s as close as I can get without traveling to Malta.

 

The same article on Viewzone goes on to describe how omphalos stones were discovered deep in ancient Maltese temples. This rang a few more bells in my head and ties in perfectly with my post on Omphale.

Be sure to also check out my post on Tina Silver’s discovery of The Temple of Woman which is about a mile and a half from the Hypogeum of Hal-Saflieni in Valetta.

It’s amazing how so much of what I’m tuning into is interconnected. I am led forward by “coincidence” if you believe there truly is such a thing. As for me, I’m not so sure.

The Healing Voice

Two nights ago I just went to another opening evening at Hollyhock, this time with Jill Purce (whose husband is the very interesting Rupert Sheldrake best known for his theories of morphic resonance). Jill gave a fascinating and brilliant talk about sound. She says we have lost our voices in modern times. People in the past more or less were continually singing when they worked. The song did the work. She posed the question of if we are to sing what song will it be? She concluded that one note is all that is needed. You can’t be out of tune if you are only singing one note.

After she concluded the talking portion of the evening she gave a mind-blowing demonstration of this one note in the form of overtone chanting.

Overtone chanting makes audible the natural harmonic spectrum of the voice in its pure rainbow colours, so that unearthly, angelic and bell-like tones are heard floating above the deep voices of the chanters.

It is a form of chanting on one note where the partials – constituent parts (overtones or harmonics) are selectively amplified by changing the shape of the resonant cavities of the mouth, larynx and pharynx. These notes are always present in any note, but while they colour the note and give it its quality they are usually inaudible.  -Source

 

This one note contains an abundance of overtones like white light which contains a rainbow of colours. I wonder if this one note doesn’t hover around 110-111 hz? It seems to me that this must be the one note that was sung in the Hypogeum and probably at many ancient temples around the world.

This one note reminds me of Aum, the great omnific word behind all creation:

Aum

Aum is pronounced in three sounds – A (aaa) , U (ooooo) and M (mmmmm) and signifies Right (A) and Left (U) Sympathetic Nervous Systems (SNS) and (M) Parasympathetic Nervous System. Right SNS (controlled by Left part of brain) looks after the actional aspect where as the left SNS [controlled by the Right part of the brian] looks after the emotional aspect of human beings. -Source

Lake Nasser

Lake Nasser was created with the completion of the Aswan High Dam which I’ve mentioned in several previous posts. I did a fair bit of research but wasn’t able to locate the precise GPS coordinates of the original sites of the Temples of Dendur, Debod, Taffeh, and Ellesyia which nonetheless are in today’s Lake Nasser. UNESCO spearheaded the rescue of the Nubian monuments from Philae to Abu Simbel in the 1960’s. These temples were moved to New York, Madrid, Leiden, and Turin. By the way, I discovered the Temples of Debod, Taffeh, and Ellesyia align with the wind rose markers surrounding the Vatican obelisk in St. Peter’s Square.

The point at the end of the line is north of Abu Simbel and south of Aswan and Philae, right where these four ancient Isis temples were originally located. Perhaps the circle is a bullseye on one of the temples?

Nasser

Here’s another coincidence:

Lake Nasser holds 111 cubic kilometers of water -Source

Other Encoded 110-111s

As I mentioned in my Snowflake and the Flower post, the Spinnaker Tower in Portsmouth UK is 555 feet high but its roof is 110 meters high.

450px Spinnaker Tower mascot

Image courtesy Unisouth under the  Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license

One Times Square, also known as the Crossroads of the World at 42nd and Broadway, is 111 meters in height. This is the location of the 77 foot Time Ball Drop mega-ritual that has been happening there on New Year’s Eve since 1907.

Times Square Evening

Image courtesy Michael McDonough under the Creative Commons Attribution 3.0 License.

As mentioned in Geomantic Triangles, the Flagler Obelisk which marks one corner of the Bermuda Triangle is 110 feet high.

Flagler island monument 1922

Flagler Monument Island

In my Paris Part 3 episode I discuss the many secrets encoded in the Grande Arche in La Defense.
One such fact is that the structure’s height is 110 meters.
GrandeArche
Grande Arche depicted in the center
I couldn’t make this stuff up if I tried. The truth is stranger than fiction. Speaking of, this just in…
The Rising memorial, created by architect Frederic Schwartz, honors the 109 men and women of Westchester County who were victims of the 9/11 event.
TheRising2
Image courtesy Bo Gehring under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license.

From the base, 109 steel rods, one for each of the victims remembered by this memorial, extend like spokes of a wheel which then intertwine. A 110th rod was crafted for the memorial as well, but that rod was cut apart so that each portion could be presented to an individual who helped make this memorial possible. -Source

©2012 SIPS Productions Inc. – All Rights Reserved.

Reply  Message 88 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 12/02/2015 15:50
 

Paired Obelisks / Pillars / Minarets / Towers

All of the following structures and symbols read as monumental 11s.

Temple of Luxor:

Luxor obelisks

Solomon’s Temple:

Boaz is known as the pillar of strength or severity and represents the Sun. Jachin is known as the pillar of beauty or mildness and represents the Moon. Boaz and Jachin are built into the architecture of all masonic lodges.

Solomons temple

Kaaba in Mecca:

Kaaba11

Chartres Cathedral:

Chartres towers

The Pillars of Hercules:

One pillar is on Africa and the other on Europe across the straight of Gibraltar. Here the pillars are on the foreword to Sir Francis Bacon’s Novum Organum (1620). Francis Bacon is said to be the grandfather of Freemasonry.

Instauratio Magna

Priestess Tarot Card:

Boaz and Jachin are B and J below. Note the hypostyle capitals from the Temple of Karnac in Egypt. The pomegranates (which Hades tricked Persephone into eating) are arranged in the Tree of Life pattern. The high priestess is the third column. Note the Torah in her arms, the throne she sits on, and the moon at her feet and Da’at on her head.

High Priestess

Illuminati High Priestess Sex Kitten Lady Gaga Enthroned Between Pillars in Masonic Lodge:

Her hands emphasize Boaz over Jachin, severity over mildness, strength over beauty.

Gaga inside lodge

Above image from this article that exposes what Lady Gaga is all about

Former World Trade Center in NYC:

If you count the roof level, the north and south towers each had 111 floors.

  • North Tower 1 WTC: 1,368 ft (Boaz)
  • South Tower 2 WTC: 1,362 ft (Jachin)

WTC

Image courtesy Jeffmock under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license

I recommend watching the entire video series entitled “Do You Believe in Magick” for a mind opening exposé on the symbolism surrounding the Twin Towers, 9/11, and much more.

New York City and George W Bush each have 11 letters. NY was the 11th state admitted to the union.

What 11 is Ultimately About

My personal opinion about what 11 is all about is integrating our bicameral minds into a state of balanced consciousness. Schooling emphasizes the left brain at the expense of the right. Advancement in society is almost entirely a left brained affair. The feminine right side of our consciousness is being systematically suppressed.

Psychic health comes when both hemispheres of the brain are more evenly matched. Artists shouldn’t be starving and psychopaths shouldn’t be running the world. Extremes flourish because of the imbalance in human consciousness that desperately needs to be healed.

Cerebral lobes

Image courtesy Wyglif under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license.

 The Future: Hermitage Plaza in Paris

Hermitage Plaza is a project of two towers to be built on the newly named Place Napoleon Bonaparte (who was responsible for amazing secret architecture, see my Paris episodes) commencing construction this year. The tallest of the two towers will be one meter shorter than the Eiffel Tower at 323 m, making this project the tallest in the European Union when it will be completed in 2016. The twin Hermitage Plaza towers will eventually eclipse the Shard (which is currently under construction in London) as the tallest building in the EU.

HermitagePlaza2

Image fair use from project’s official site

The name “Hermitage Plaza” reminds me of The Hermit tarot card. The Hermit is of course another light bringer.

RWS Tarot 09 Hermit

Hermitage Plaza was designed by Foster + Partners and revealed by Sir Norman Foster himself on 3/11/09, exactly two years before the Fukushima nuclear disaster.

Here is some intriguing Atonist copy from the official site:

“The crystalline forms attract the sun beams, animating the buildings throughout the day with changing patterns of light…coming alive at every opportunity and creating an atmosphere worthy of THE CITY OF LIGHT. [capitalization sic]”

One tower is slightly taller than the other, just like at the former World Trade Center in Manhattan. The tallest of the two will have 93 floors which is a very interesting number…

Thelema

The number 93 is of great significance in Thelema, a religious philosophy founded by English author and occultist Aleister Crowley with the writing of The Book of the Law. The word thelema equates to 93 using Greek isopsephy, which is like gematria in Hebrew.

Thelema = Θελημα

  • Θ (Theta) = 9 +
  • ε (Epsilon) = 5 +
  • λ (Lambda) = 30 +
  • η (Eta) = 8 +
  • μ (Mu) = 40 +
  • α (Alpha) 1
  • = 93

The philosophy of Thelema is expressed in these 11 words:

“Do what thou wilt shall be the whole of the Law.”

Here’s what wikipedia article on 93 states:

It is common for Thelemites to greet each other with “93” in person as well as in the opening and closing of written correspondence. This custom derives from Aleister Crowley’s guideline that Thelemites should greet each other with the Law of Thelema by saying “Do what thou wilt shall be the whole of the law.” Since saying the entire Law can be cumbersome, using 93 has become a kind of shorthand.

Aleister Crowley wrote this on the matter:

I am often asked why I begin my letters this way. No matter whether I am writing to my lady or to my butcher, always I begin with these eleven words. Why, how else should I begin? What other greeting could be so glad? Look, brother, we are free! Rejoice with me, sister, there is no law beyond Do what thou wilt!

Kabbalistic Tree of Life

There are 10 sephiroth in the Tree of Life from the Jewish Kabbalah plus a hidden one called Da’at (or Daath) that unites all 11.

Humans who become self-giving like the Light become able to see it, and for them the benefits of Daat’s Light seem “revealed”. However, humans who remain selfish cannot see it, and for them its benefits seem “hidden”.

Daat

Apollo 11

Apollo 11 was the first mission that supposedly reached the moon.

Apollo 11 insignia

Executive Order 11110

In his book Crossfire: The Plot That Killed Kennedy, Jim Mars argues that what got JFK killed was signing of Executive Order 11110 which was an attempt to wrest control of the monetary policy of the US away from the Federal Reserve Bank.

Executive Order 11110 was signed on 4 June 63 and JFK was assassinated on 22 Nov 63.

JFK was killed 11+11 days into the 11th month of 1963.

Triangle / Pyramid Numbers

Any product of repeating ones makes a triangle or an Egyptian pyramid if you will: 11×11=121, 111×111=12321, 1111×1111=1234321, etc.

1234321 550

Art by the author

Arago Markers in Paris

There are 121 (11×11) documented bronze medallions in a line across Paris marking the Paris prime meridian which was used in France for 200 years before Greenwich UK became the world’s prime meridian. The metric system was defined using the Paris prime meridian. Arago was a French astronomer.

Arago

Football / Soccer

Football or soccer as it is known in the United States has amazing numerical symbolism. 11 players on one team compete against 11 players on the other team. The ball is the spherical marriage of hexagon and pentagon having 32 panels. The world’s most popular sport therefore appears to be a Masonic invention.

Soccer ball

The Mayan Calendar

The end date of the Mayan calendar is 21 Dec 2012 at 11:11 AM GMT.

 

500px Maya calendar Hunab Ku

Image of Hunab Ku, the galactic center worshipped by the Mayans.

The end of the Mayan calendar corresponds to when Earth passes the galactic center.


The Big Empty

This mysterious movie from 2003 encodes repeating ones in occult symbols. Here are the protagonist John Person’s bowling shoes. He stayed in motel room 111. The movie builds to a rendezvous with a UFO. Personally I think the movie sucks except for the cleverly encoded symbolism. Here is an image from the end of the movie:

BigEmpty

Fair use screen capture of The Big Empty

Final dialogue in The Big Empty:

John Person: “You look different tonight.”

Grace: “It’s the tenth frame. You get one more chance. Make it count. Then you start a new game.”

In ten-pin bowling, there are only 10 frames. Grace says there is one more chance making an eleventh frame, and John Person proceeds to bowl one last time. The bowling ball rolls down the alley and then it cuts to a bowling ball rolling across the desert. Very intriguing. By the way ten pin bowling has the pins arranged in the Pythagorean tetractys, the most sacred diagram in the Pythagoreans secret worship of number. Many sports encode secrets in plain sight. I’ll cover Masonic Baseball in a future post.

Bowling pins

Image courtesy Stefan Grazer under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license

Statue of Liberty

The height of the Statue of Liberty is 111′-1″ from bottom of foot to top of head. The 7 rays on the crown and the 11 points of the base star echo the proportions of the Great Pyramid’s 7:11 height to base proportion. The superb book Talisman by Graham Hancock and Robert Bauval convincingly shows this goddess is actually the Egyptian Isis.

434px Statue of Liberty 7

Image courtesy Elcobbola under the  Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license.

The Great Pyramid

According to Richard Heath’s metrology in Sacred Number (well worth reading by the way) the Great Pyramid (GP) measures 480 English feet to the top of the “unfinished pyramid” which happens to be precisely 1/11th of a mile.

GP480

The pyramidion measured 1-1/11 feet in height. Herodotus tells us it was made of electrum and brilliantly reflected light (electrum is an alloy of gold and silver). The valuable pyramidion is long gone of course.

GP 1 11

Earth Measure

One degree of longitude measures 111,111 meters at the equator. The mean degree of latitude is 111,111m.

577px Longitude PSF

The Solar Cycle

The amount of solar radiation received on Earth rises and falls in an 11 year cycle. This is called the solar cycle.

766px The Solar Cycle XRay hi

Magic Square of the Sun

In the traditional magic square of the Sun every row, column and diagonal adds up to 111.

Sun magic square

Templars

The nine founding templars first banded together in 1111 AD.

Templar Flag 6

Templar flag courtesy of Lexicon under Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license

Chartres Labyrinth and Ptolemaic Cosmology

Both have 11 concentric rings.

Labyrinth Ptolemy

Important Addresses

1111 California Street is Masonic Center at the top of Nob Hill in San Francisco, directly across from Grace Cathedral which features a replica of the Chartres labyrinth depicted above.

Brethren

There is a frieze on the building exterior representing a gigantic tug of war between good and evil forces where they are pulling on the Sun. The interior strangely contains gravel and soil from each of the 58 counties in California, suggesting some kind of sympathetic magic at work.

111 Cannon Street is the address of the London Stone at the base of the street pyramid in the City of London. This is the stone the Romans laid as the omphalos stone, the point from which all distances were measured in Britainnia.

The London Stone is recognized as the symbolic authority and heart of the City of London. It was the place where deals were forged and oaths were sworn. It was also the point from which official proclamations were made.

LondonStone

1111 Constitution Avenue NW in Washington DC is the headquarters of the Internal Revenue Service.

IRS Building Constitution Avenue

Image courtesy Cliff under the Creative Commons Attribution 2.0 Generic license

Remembrance Day

The major hostilities of World War I were formally ended on the 11th hour of the 11th day of the 11th month of 1918 with the German signing of the armistice. As a result Remembrance Day is observed on 11/11 at 11 AM in commonwealth countries.

The Shrine of Remembrance was built in Melbourne Australia in 1934 to help people remember Remembrance Day. One third of the population of the time came out on opening day. The building features an Egyptian style truncated pyramid on top.

Shrine of Remembrance 1934

The core of the building houses the Stone of Remembrance. This is a marble stone sunk below the pavement, so that visitors must bow their heads to read the inscription on it:

GREATER LOVE HATH NO MAN

The Stone is aligned with an aperture in the roof so that a ray of sunlight falls on the word LOVE on the Stone of Remembrance at exactly at 11 AM on the 11th day of the 11th month. The beam of light hitting the word LOVE is an appropriate touch for anyone who loves the light.

Ray of light Shrine of Remembrance

Cenotaphs

Cenotaph means empty tomb. A cenotaph marks the remains of a person or group of people whose remains remain elsewhere. This cenotaph in London says “The Glorious Dead” to honor those soldiers who died in WWI. Red wreaths or red poppies are left at these geomantic markers representing the blood split in war. Very morbid to glorify death and blood when you think about it. How about celebrating these young men’s lives rather than their spilled blood? Here is the cenotaph in London but they are all over the world in commonwealth countries.

397px Cenotaph London

Photo courtesy Chris Nyborg under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license

London Alignment

Here’s an intriguing alignment I discovered in London. A straight line connects the Victoria memorial in front of Buckingham Palace with the aforementioned Remembrance Day cenotaph, goes through the highly symbolic 444′ high, 32 car London Eye and continues to The Shard whose address is 32 London Bridge. 32 is of course an important Masonic number in the Scottish rite.

Vic Shard

111,000 Square Meters

The Shard at 32 London Bridge will be the tallest building in the EU for a few years before it is eclipsed by Hermitage Plaza in Paris. Architect Renzo Piano’s structure is currently under construction and has 72 habitable floors comprising a floor area of 111,000 m2

425px Shard London Bridge Complete

Fair use source

In the Kabbalah the number 72 is called the Shemhamphorasch referring to the number of names of God.

The IM Pei (of Louvre Pyramid fame) designed Fountain Place and the SOM designed Trammel Crow Center (with pyramid on roof) both on Ross Avenue (rose or rosicrucian symbol) in Dallas Texas have exactly the same symbolic floor area of 111,000 m2

The Bank of America

The Bank of America logo encodes both 11:11 and 33. Two pairs of red elevens encodes 11:11.

Bank of America

Image courtesy of Brian Katt under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license

Three pairs of both red and blue elevens encodes 33. See this post for all things 33.

Rik Clay’s 11:11 Research

This Red Ice Creations interview will blow your mind about the symbolism swirling around 11:11. Hour one and hour two.

©2012 SIPS Productions Inc. – All Rights Reserved.

 

Reply  Message 89 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 17/02/2015 19:51
Alcoseri Sent: 18/12/2014 21:45
El Templo de Salomón y la Masonería - La mano con un guante de garra de León cubierta de numerosos símbolos fue usada por los maestros albañiles cuando ellos trabajaron en el Templo de Salomón. Se dijo que el entendimiento del decorado sobre la superficie del guante garra les otorgaría un poder Divino y regeneración Por lo tanto, por medio de estas garras simbólicas hoy el masón exaltado es levantado de entre los muertos. La Orden Masónica se origina en la Escuelas Secretas de la antigüedad judía, muchos de cuyos símbolos han sido preservados hasta nuestros días en los diversos grados de la Logia Azul del Rito Escocés. Respecto al término*FRANCMASÓN*, que constituye en sí mismo una clave de las doctrinas de la orden. “mucho antes de la construcción del templo del rey Salomón, se conocía a los masones con el nombre de Hijos de la Luz”. La masonería era practicada por los antiguos bajo el nombre de LUX (luz), o su equivalente en los diversos idiomas de la antigüedad. La palabra Masonería viene del término Griego MASOURANEO, que significa “yo estoy en el medio del cielo” aludiendo al Sol. El verdadero secreto masónico es la regeneración, la re-generación del fuego éterico en el Alma y la creación de una Alma nueva, relevado Por el ritual del tercer Grado, bajo la alegoria de la muerte de Hiram y su resurrección iniciática. El interés por el conocimiento de la forma o la estructura del templo de Jerusalen es, en realidad, el interés por el conocimiento hermético de Salomón que personifica la sabiduría de la Tradición de todas las edades. De acuerdo con el Talmud recopilación de la tradición oral judía y base de la religión judía ,Salomón era experto en Magias. También tenía profundos conocimientos de Teurgia y Goecia y era capaz de controlar sus propios demonios internos, obteniendo de ellos buena parte de su sabiduría. En su Claviculas Salomonis o Claves del Rey Salomón trabajo en el que presumiblemente se exponen los secretos mágicos obtenidos por Salomón y empleados por él en la conjuración de espíritus- se arroja luz sobre los rituales iniciáticos masónicos. El papa Inocencio III reconoce la posibilidad de que se tratara de un mago en el más amplio sentido de la palabra. Hipótesis que basa en las afirmaciones del historiador judío Flavio Josefo, quien hizo especial mención a los trabajos mágicos y dotes sobrenaturales de este rey. Todo lo cual se encuentra asimismo reflejado en muchas tradiciones orientales que subrayan, entre otras muchas, las facultades mágicas de Salomón, como se indica frecuentemente, por ejemplo, le hermetique kabahala. Pero este misterios monarca encierra aún más sorpresas. Así por ejemplo, los alquimistas medievales estaban convencidos de que conocía los secretos de Hermes Trismegisto y que, gracias a ellos, llegó no sólo a multiplicar los metales, sino también a fabricar la piedra filosofal. Y se dice también que Salomón sabía cómo controlar la "esencia od incorpórea del espíritu universal", conocimiento que lo habría asistido en la construcción del Templo. Por otro lado, y de acuerdo con los antiguos rabinos, Salomón habría sido, paralelamente, un iniciado de las escuelas mistéricas, siendo su templo un lugar de iniciación que. Tanto las gradas como los pilares situados a ambos lados del pórtico, los querubines babilónicos y todo el arreglo de las alcobas indican, de hecho, que el templo habría sido erigido de acuerdo a patrones tomados de Egipto. Michel Lamy nos recuerda en La otra historia de los templarios que Salomón hizo también erigir unos santuarios para unas "divinidades extranjeras". Consagró en particular unos templos a Astarté, "la abominación de los sidonios" y a Milkom, "el horror de los amonitas". Según el canon místico, siempre han existido sobre la Tierra una serie de hombres santos que han accedido al trato íntimo con la seidad. De ellos, el que alcanza la posición más alta entre sus contemporáneos es el enclave de su época, siendo los demás intermediarios. El enclave es un individuo misterioso que, desconocido y nada conspicuo, se mezcla con la humanidad. Como un dinamo extraño alrededor del cual todo converge, en él se encarna el significado y el espíritu de una edad hasta nuestros días. ¿Pudo ser Salomón el enclave del judaísmo kabalistico ? En el seno de la primera monarquía terrestre se elevó el primer templo a Dios. La Biblia recoge claramente las tradiciones según las cuales fue el propio Gran Arquitecto del Universo -al que identificaban como Dios- quien, en última instancia, ordenaba cuándo, quién y cómo se había de construir el Templo. Para esta misión, de entre todos los hijos de David Dios elegiría a Salomón: Y así fue. Cuando Salomón quiso alzar el templo, pidió ayuda al rey de Tiro, Hiram, ya que tal edificación requería un arquitecto experimentado en las técnicas y conocedor de la doctrina secreta de los números y de las formas. De ahí que el monarca enviara a Hiram-Abiff el fundidor, para que se hiciera cargo de la sagrada obra. Pero como en todas los hechos acaecidos en épocas remotas, en los que no se sabe muy bien donde termina la historia y donde comienza la leyenda, las circunstancias iniciales no están nada claras. Michel Lamy, en su obra La otra historia de los templarios nos dice que "fue sin duda edificado hacia el año 960 a.C., al menos en su forma primitiva. Salomón, que deseaba construir un templo para mayor gloria de Dios, había establecido unos acuerdos con el rey fenicio, que se había comprometido a proporcionarle madera (de cedro y de ciprés). Éste le enviaría también trabajadores especializados: canteros y carpinteros reclutados en Guebal, donde los propios egipcios tenían por costumbre reclutar a su mano de obra cualificada. El templo se elevó en el monte Moriah y su construcción tardó siete años. Fue uno de los edificios más sagrados que jamás hayan existido en la Tierra. La geometría secreta con la que fue erigido por Hiram había sido heredada por el propio arquitecto, cuyo probable origen es develado por Heckethorne en su libro Las sociedades secretas de todos los tiempos y países. Según Heckethorne, Hiram habría sido descendiente directo de la línea de Caín, lo cual podría explicar la creencia de que el templo había sido realizado por demonios -o elementales- sobre los que tanto Hiram como el propio Salomón ejercían cierto control. Pero ocurrió que la Reina de Saba se enamoró de Hiram, el arquitecto del templo, éste cayó en desgracia ante los ojos del rey y, finalmente, murió asesinado. Esto no quiere decir que el rey tenga algo que ver con tal asesinato. Sin embargo, antes de morir dijo Hiram que tendría muchos descendientes que completarían su trabajo, es decir, que construirían otros templos humanos. Y, en este sentido, son muchos los estudiosos que están convencidos de que esos descendientes fueron los templarios, ya que ellos mismos se consideraban los arquitectos y custodios de la "ciencia más secreta". De cualquier forma es esta una cuestión muy confusa también, pues dice Michel Lamy al respecto: "El arquitecto Hiram, según la leyenda, murió a manos de unos compañeros celosos a quienes había negado la divulgación de determinados secretos. Como consecuencia de la desaparición de Hiram, Salomón envió a nueve maestros en su busca. Nueve maestros, como los nueve primeros templarios, en busca del arquitecto de los secretos". En aquella época se creía que el Templo de Jerusalén unía el Cielo y la Tierra y que los ritos que allí se desarrollaban reforzaban está asociación; por tanto, cualquier desviación en el servicio del templo podía tener consecuencias catastróficas. El Templo de Salomón, construido en el siglo X a.C., se convirtió así en algo esencial no sólo para la imaginería religiosa judía, sino también para el simbolismo cristiano en siglos venideros. En el 587-586 a.C. fue arrasado hasta los cimientos por Nabucodonosor. Restaurado alrededor del 500 a.C. por Zorobabel, fue nuevamente destruido, para ser reconstruido una vez más por Herodes "El Grande", no mucho antes del nacimiento de Jesús. El tercer templo fue abatido finalmente por los romanos en el año 70 d.C., ocupando en la actualidad su antiguo lugar la mezquita de la Cúpula de la Roca, en la Explanada del Templo. Dice Michel Lamy sobre las reliquias que se custodiaban en el Templo: "Si bien la mayor parte de los objetos sagrados habían desaparecido en el momento de las diversas destrucciones, y principalmente durante el saqueo de Jerusalén por Tito, hubo uno que, aún habiéndose volatilizado, no parecía haber sido sacado de allí. Ahora bien, había sido para albergar dicho objeto por lo que Salomón hizo construir el Templo: el Arca de la Alianza que guardaba las Tablas de la Ley. Una tradición rabínica citada por Rabbí Mannaseh ben Israel (1604-1657) explica que Salomón habría hecho construir un escondrijo debajo del propio Templo, a fin de poner a buen recaudo el Arca en caso de peligro"... Y continúa explicando: "No parece que el Arca hubiera sido robada con ocasión de alguno de los diferentes saqueos o por lo menos, de ser cierto, fue recuperada, según los textos. Su desaparición por medio de un robo habría dejado numerosos rastros, tanto en los textos como en la tradición oral. Louis Charpentier nos recuerda a este respecto: "Cuando Nabucodonosor tomó Jerusalén, no se hace ninguna mención al Arca entre el botín. Hizo quemar el Templo en 587 a.C.". A Charpentier no le cabe ninguna duda acerca de ello: el Arca permaneció en su sitio, oculta bajo el Templo, y los templarios la descubrieron. Esta es una cuestión en la que entraremos en profundidad cuando tratemos los pormenores de la creación de la Orden del Templo. Según ha escrito Jonathan Smith, recordando antiguas creencias, "la Piedra de la Fundación, como en las construcciones mesopotámicas, es el centro exacto del Cosmos, el eje o polo, y fue sobre esta Piedra donde estuvo Yahvé cuando creó el mundo; de esta Piedra surgió por primera vez la Luz (se entiende que esta luz iluminaba el templo, que fue construido sobre la Piedra y cuyas ventanas estaban diseñadas para dejar salir la luz y no para permitir su entrada); de la superficie de esta Piedra se obtuvo, rascando, polvo para crear a Adán; bajo esta Piedra está enterrado Adán; en esta Piedra ofreció Adán el primer sacrificio; sobre esta Piedra Caín y Abel ofrecieron su fatal sacrificio; de esta Piedra vinieron las aguas del diluvio y bajo esta Piedra recedieron". Se creía, en efecto, que bajo la roca fluían las aguas subterráneas, fuerzas del caos que no cesaban de amenazar con engullir el mundo ordenado. La función del Templo era, supuestamente, mantener a raya a aquellas fuerzas. Han sido muchos los exégetas que han tratado de reconstruir teóricamente la estructura del Templo. Es el caso del franciscano normando Nicolás de Lyre o el filósofo François Vatable. Incluso el mismo Isaac Newton, subyugado por la magia de la visión de Ezequiel donde se apuntaban las medidas del Templo de Jerusalén, hizo alarde de erudición como teólogo, filósofo, físico y matemático exponiendo sus resultados en Solomon´s Temple. Su intención, dado el carácter simbólico del templo, era conocer su forma para averiguar su significado. Pero ni siquiera un gigante del pensamiento como él, artífice de la Física clásica y de la mecánica celeste, pudo descifrar el mensaje mistérico subyacente en esa misteriosa forma arquitectónica. Y es que la sabiduría que el rey Salomón plasmó en la construcción del Templo parece estar más allá de las mediciones y los cálculos matemáticos. Los que más se han acercado a esa fuente que inspiró a Salomón son los masones, cuyos rituales dejan entrever un conocimiento esotérico milenario comparable al que configuró el Templo. Como ilustración de esta herencia espiritual, tenemos los pilares de la masonería, las columnas J y B; columnas de sabiduría y rigor del cabalístico Árbol de la Vida-, que corresponden a los pilares del mismo nombre que sostenían al pórtico del Templo de Salomón y que Hiram-Abiff había hecho forjar en bronce. En su tiempo, Salomón fue la personificación de la sabiduría universal, siendo su Templo la "Casa de la Luz Eterna", nombre que algunos exégetas han querido ver en el propio rey: "Sol-om-on". De acuerdo con las enseñanzas mistéricas, hay tres templos de Salomón. El primero es la "Gran Casa del Universo", en medio de la cual se asienta el Sol, rodeado de sus compañeros artesanos: los doce signos del Zodíaco. Tres luces -la estelar, la solar y la lunar- iluminan este templo cósmico. Acompañado de sus planetas, lunas o asteroides, es Divino se pasea con pompa por las avenidas del espacio. Según esta interpretación, Hiram representaría la luz física activa del Sol, mientras que Salomón simbolizaría su refulgencia intelectual y espiritual, invisible pero todopoderosa. El segundo templo simbólico es la "Mansión" o "Catedral del Alma", una estructura invisible cuya comprensión corresponde única y exclusivamente a un arcano masónico supremo. El misterio de este edificio intangible está encerrado tras la alegoría del "Soma Psychon" o "traje de boda", como lo describió San Pablo, las "Vestiduras de Gloria" del gran sacerdote . Según esta última interpretación, el alma, creada a partir de una sustancia ígnea invisible, un metal áureo llameante, habría sido introducida por el maestro masón Hiram-Abiff en el molde de barro (el cuerpo físico), conformando el denominado "Mar Fundido". Así, el Templo del alma humana habría sido construido por tres maestros masones que personifican la sabiduría, el amor y el servicio, y sólo cuando esta operación se realiza de acuerdo con la Ley de la Vida, el espíritu de Dios mora en este lugar sagrado. El templo del alma así concebido es la verdadera "Casa Eterna" y sólo quien es capaz de erigirlo de esta manera está considerado como un verdadero maestro masón. Estas caractéristicas las reunía en su persona el rey Salomón. - https://groups.google.com/forum/#!searchin/secreto-masonico/rey$20salom%C3%B3n$20mago$20magia$20%7Csort:relevance/secreto-masonico/2Sjx41-QQeM/VFCbq9lKF2QJ

Reply  Message 90 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 21/02/2015 16:14

Stargate (película)

Stargate, literalmente, en inglés, «La puerta de las estrellas», es una película franco-estadounidense, escrita por Dean Devlin y Roland Emmerich, dirigida por este último y estrenada por primera vez en 1994. Está protagonizada por Kurt Russell y James Spader.

 

Sinopsis

En la película la acción comienza en el año 8.000 a. C., en una pequeña aldea situada en el desierto norteafricano. Es de noche y los habitantes de la aldea duermen... hasta que les despierta un ruido atronador causado por una nave alienígena que aterriza a pocos cientos de metros, emitiendo una luz cegadora. Todos huyen, a excepción de un joven que, para saciar su curiosidad, se acerca a la luz (al no saber lo que es) y, un destello cegador desciende sobre él...

En 1928 el equipo de arqueólogos del profesor Langford descubre en Guiza (Egipto) un extraño artefacto metálico con forma de anillo, cubierto por unas losas de protección con unas escritura. Mientras el profesor analiza las losas, su hija (Catherine) curiosea entre otros objetos descubiertos, y coge un colgante dorado que le llama la atención. Años más tarde, en 1994, el Dr. Jackson (James Spader), lingüista que daba una conferencia sobre la escritura egipcia, recibe la visita de Dra. Langford, que le propone una traducción de unas tablillas del Antiguo Egipto.

El Dr. Jackson se tiene que trasladar hasta unas instalaciones militares en la Montaña Creek, Colorado, donde le muestran unas enormes losas de protección. En una pizarra contigua existía una traducción de parte de los símbolos, que no duda en corregir. La traducción de los otros símbolos le lleva dos semanas, hasta que se da cuenta que no son símbolos sino constelaciones que señalan un punto en el Universo.

Cuando explica sus descubrimientos al General West y el resto de los militares, deciden enseñarle qué se encontraba debajo de las losas de protección. Gracias al Dr. Jackson, consiguen activar el Stargate y establecer un agujero de gusano con la otra punta del universo conocido.

Un grupo de militares encabezado por el Coronel O'Neil (Kurt Russell) y al que acompaña el Dr. Jackson, cruzan la puerta para explorar lo que se encuentren al otro lado.

Al cruzar la puerta, llegan a un mundo aparentemente desértico. El Stargate de aquel lado está dentro de un templo junto a una gran pirámide. Los militares acampan y el Dr. Jackson sale a explorar, encontrando por casualidad a una civilización de humanos prehistóricos que trabajan una mina. Algunos de los hombres de la expedición van a Nagada, la aldea de esta gente, y entablan amistad con ellos. Al Dr.Jackson le es ofrecida Sha'uri, la hija del jefe como esposa, quien le conduce a una gruta donde descubre la historia de ese mundo: hace miles de años, un alienígena moribundo llegó a la Tierra, tomó a un humano como anfitrión y utilizó su tecnología para autoproclamarse dios de aquellos primitivos humanos. Con el tiempo, hubo una revuelta en la Tierra, Ra huyó y el Stargate fue enterrado.

Mientras tanto, en el campamento base junto al Stargate, una nave con forma piramidal ha aterrizado, y los terrícolas han sido capturados por unos extraños seres con cabeza de animal. Cuando los demás regresan de la aldea y ven la nave, intentan averiguar que ocurre y son capturados también. O'Neil y Jackson son llevados ante quien parece estar al mando: el dios egipcio Ra.

Funcionamiento del Stargate.

O'Neil intenta matar a Ra y en la trifulca muere el Dr. Jackson, que será resucitado gracias a la tecnología alienígena. Para seguir vivo, Ra le insta a matar a sus compañeros capturados durante una ceremonia pública. Llegado el momento, entre el gentío que ha acudido, Jackson distingue a algunos de los jóvenes de Nagada, que portan armas de los soldados terrícolas. Comienza un tiroteo que aprovechan para escapar de allí y organizar un ataque contra el falso dios.

Ocultos como aldeanos en una caravana que lleva miernal como ofrenda a Ra, los soldados y algunos de los jóvenes, se dirigen hasta la nave palacio de Ra. En el camino, para no ser descubiertos, O'Neil mata a uno de los guardias de Ra. Al quitarle el casco con forma de animal, los aldeanos descubren que han sido esclavizados no por dioses sino por hombres como ellos, lo que les alienta a emprender la revuelta.

Una vez en la pirámide, los terrícolas empiezan a atacar a los guardias de Ra. Cuando se ven sitiados, aparecen todos los demás aldeanos armados con palos y piedras. Superando enormemente en número a los guardias, consiguen derrotarlos. Al ver esto, Ra activa la nave para huir. Antes de alejarse demasiado, consiguen teletransportar una bomba hasta la nave pirámide, que explota en el cielo para júbilo de todos los presentes.

Finalmente, todos los terrícolas que han sobrevivido regresan a la Tierra, salvo el Dr. Jackson, que prefiere quedarse con su ahora esposa Sha'uri.

Reparto

Papel Actor
Coronel Jonathan 'Jack' O'Neil Kurt Russell
Dr. Daniel Jackson James Spader
Dra. Catherine Lanford Viveca Lindfors
Skaara Alexis Cruz
Shau'ri Mili Avital
Ra Jaye Davidson
Kasuf Erick Avari
Teniente Adam Kawalsky John Diehl
Teniente Louis Feretti French Stewart
Guardia Chacal Carlos Lauchu
Guardia Halcón Djimon Hounsou
General West Leon Rippy
Gary Meyers Richard Kind
Barbara Shore Rae Allen

Continuación

Aunque Stargate marca el inicio de la saga Stargate, en realidad pretendía ser la primera de una trilogía de películas con un rumbo en la trama diferente al que seguiría la serie. Pero no se pudo llevar a cabo debido a otro proyecto que Devlin y Emmerich tenían entre manos otro proyecto (Independence Day).

Sin embargo, en 2006, el propio Devlin anuncia1 que le gustaría retomar el proyecto, y que los actores originales (Russell y Spader) se han mostrado interesados en el asunto.

Razas

En Stargate aparecen numerosas razas y civilizaciones ficticias que podrían dividirse en humanas, y no humanas.

Curiosidades

  • Fue la primera película en tener una página web, en la cual aparecían fotografías, tráilers y un breve detrás de las cámaras.

http://es.wikipedia.org/wiki/Stargate_%28pel%C3%ADcula%29

JACKSON / HIJO DE JACOBO / HIJO DE JACOB / HIJO DE SANTIAGO / ESCALERA DE JACOB / GENESIS 28 (CASA DE DIOS Y PUERTA DEL CIELO) / ALQUIMIA / SANTO GRIAL

ES MAS, EN LA PELICULA APARECE LA PIRAMIDE EN EL CONTEXTO A LAS DOS COLUMNAS DE JACHIN Y BOAZ, OSEA UNA REFERENCIA A LAS DOS COLUMNAS DE HERCULES, OSEA LA ATLANTIDA, EL MISMO PORTAL DEL TEMPLO DE MARIA LA MAGDALENA  EN VENECIA / VENUS.


Reply  Message 91 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 22/02/2015 19:03

Stargate (1994)

Stargate is a 1994 American adventure-military science fiction film released through Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) and Carolco Pictures. Created by Dean Devlin and Roland Emmerich, the film is the first release in the Stargate franchise. Directed by Roland Emmerich, the film stars Kurt Russell, James Spader, Jaye Davidson, Carlos Lauchu, Djimon Hounsou, Erick Avari, Alexis Cruz, Mili Avital, John Diehl, French Stewart, and Viveca Lindfors. The plot centers around the premise of a “Stargate”, an ancient ring-shaped device that creates a wormhole enabling travel to a similar device elsewhere in the universe. The film’s central plot explores the theory of extraterrestrial beings having an influence upon human civilization.




PLOT SUMMARY

The film begins in 1928, where Professor Langford discovers a massive stone ring in the sands of Giza, Egypt. In the present day, Langford’s daughter Catherine offers Egyptologist Daniel Jackson, a down-on-his-luck linguistics professor, the chance to translate ancient Egyptian hieroglyphs that may prove his controversial theory regarding the Pyramid of Khufu. Jackson accepts and travels to a US Air Force installation inside Creek Mountain, Colorado. Jackson translates the hieroglyphs on the stone ring’s coverstones, which read: “A million years into the sky is Ra. Sealed and buried for all time, his Stargate.” Formerly retired Special Forces Colonel Jack O’Neil arrives to take command of the project and declares it classified.

Jackson deduces that the symbols are star constellations that are coordinates for a location within space. The sequence is entered into the stargate, creating a wormhole to a location in another galaxy. After O’Neil leads a team through the Stargate, they find themselves inside a pyramid in the middle of vast sand dunes. Jackson reveals they cannot dial home because the Stargate coordinates to go back to Earth are missing. Some team members stay at the pyramid while Jackson, O’Neil, and others go out and discover a mining village inhabited by humans who assume them to be gods sent by Ra.

Jackson realizes that the people speak a dialect of Ancient Egyptian and begins communicating with them. The team develops friendships with the people; O’Neil with Skaara, and Jackson begins a budding romance with Sha’uri, a daughter of the leader. Jackson learns from hieroglyphs in the catacombs how the Egyptian god Ra was actually an alien life form who enslaved humans with his advanced technology. While these humans eventually rebelled and buried the Stargate, some had been taken to the other planet through the Stargate and used to mine the quartzite-like mineral on which all of Ra’s technology is based. Fearing another rebellion on this planet, Ra outlawed reading and writing. At this point, the team from Earth discovers the coverstone to get back to Earth, but the seventh symbol is eroded away.

O’Neil orders the team to return to the pyramid. A short time later, a huge spacecraft lands on top of the pyramid. All team members in the pyramid are either killed or taken into the pyramidal craft. O’Neil and Jackson are escorted to the throne room, where they meet Ra. Despite wearing fearsome armor, Ra’s guards and servants are human. Ra reveals his intention to send the atomic bomb brought by O’Neil, which was to be used to destroy the Stargate to prevent invasion by any threat, back to Earth; it is now enhanced with his quartzite-like material to produce cataclysmic results. O’Neil attempts to disarm the guards and kill Ra, but relents when Ra uses his children courtiers as human shields. Jackson is killed during the altercation. O’Neil is thrown into a dungeon with the captured team members, while Jackson is regenerated in a sarcophagus-like device. Ra states that he will kill Jackson and everyone who has seen him unless Jackson kills the rest of the team to show the villagers that Ra is their one true god.

However, once Ra has the local people gathered before the pyramid craft, several young villagers signal to Jackson that they have recovered the team’s weapons. Jackson then shoots at Ra while the kids create a distraction. O’Neil, Jackson, and the rest of the team flee Ra’s ship and take shelter in a cave with the boys. The next morning, when Skaara draws a picture of the people’s victory against Ra, Jackson realizes that part of this drawing depicts the seventh symbol needed to reactivate the Stargate: three moons over a pyramid.

O’Neil convinces the locals that their “gods” are mere mortals and, with their help, O’Neil, Jackson, and the remaining members of the team make it back to the Stargate hoping to deactivate the bomb. When the locals begin an open rebellion against Ra’s troops, Ra decides to retreat and prepares his ship for takeoff. Sha’uri is killed in the battle, but Jackson resurrects her in Ra’s sarcophagus and manages to escape when O’Neil activates the ship’s ring transporter. Unable to deactivate the bomb, O’Neil and Jackson transport the bomb to Ra’s ship in orbit via the rings where it explodes, killing Ra. The team is able to return to Earth through the Stargate, though Jackson decides to remain on the planet.

Image & Source


FILM SUBLIMINALS

Learn more about the concepts, principles and symbolism behind the subliminals found in this film:

              



Stargate (1994) - Sun/Solar - Subliminal




Stargate (1994) - Sun/Solar - Subliminal




Stargate (1994) - Obelisk - Subliminal




Stargate (1994) - Black Sun - Subliminal




Stargate (1994) - Black Sun - Subliminal




Stargate (1994) - Jachin & Boaz - Subliminal




Stargate (1994) - 666 - Subliminal

CONTINUE READING

Eye Of Horus - Subliminals     Project Monarch - Subliminals    

First Published: Dec 23, 2011  –  Last Updated: Jun 24, 2013

 
https://hollywoodsubliminals.wordpress.com/1990s-films/stargate/

Reply  Message 92 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 22/02/2015 19:17

gabitos.com
STAR GATE
1447 × 1000 - 369k - jpg

youtube.com
Jachin and Boaz explained by
480 × 360 - 11k - jpg

geoffss.plus.com
Now, it would (and should) be
300 × 407 - 21k - jpg

godlikeproductions.com
Ho John,
640 × 360 - 120k - jpg

worldglobetrotters.com
The black female Boaz or
409 × 497 - 79k - jpg

secretsinplainsight.com
Solomons temple
550 × 415 - 63k - jpg

gabitos.com
HISTORY/HISTORIA-ISHTAR/STAR/
1280 × 960 - 467k - jpg

derinistihbarat.wordpr...
Standing before the gate of
293 × 420 - 24k - jpg

fanaticforjesus.blogsp...
The pillars are in the book
350 × 537 - 195k - gif

kosmosidikos.blogspot.com
From the very beginning,
1169 × 1001 - 318k - png

thesyncbook.com
Jake Kotze The 911 Stargate
600 × 270 - 87k - jpg

gabitos.com
El Rockefeller Center es uno
594 × 698 - 122k - jpg

gabitos.com
Stargate SG 1 = Sirius Gemini
600 × 497 - 84k - jpg

gabitos.com
GOLDEN GATE/PUERTA DE
1024 × 768 - 92k - jpg

geoffss.plus.com
http://www.davidicke.com/forum
311 × 347 - 22k - jpg

hollywoodsubliminals.w...
pillars of Jachin & Boaz
840 × 473 - 50k - jpg

lunaticoutpost.com
Notice as well that this “
305 × 467 - 52k - jpg

thehiddenlighthouse.bl...
name thereof Jachin: and
189 × 300 - 13k - jpg

coghomeschool.org
God so that Jachin was on
300 × 180 - 40k - gif

gabitos.com
COLUMNAS DE JACHIN Y BOAZ
576 × 720 - 61k - jpg

Reply  Message 93 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 14/03/2015 17:58

Reply  Message 94 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 14/03/2015 18:01

I assume David made the not unwarranted assumption that the bible would be considering someone entering rather than leaving - hence Jachin on the right (on the way in) in the above.  But 12 bible texts place Jachin in the south as well as to the right = the perspective MUST be of someone exiting the temple.

And John Pratt, the second diagram:

The most sacred room, called the Holy of Holies, a cube 20 cubits on a side located at the rear of the temple. There were two brass pillars in the front which were even named ("Boaz" on the left and "Jachin" on the right, see Fig. 4). These pillars were 18 cubits tall (1 Kings 7:15, 21). The temple faced eastwardlyhttp://www.johnpratt.com/items/docs/lds/meridian/2008/temple.html and, most particularly, in immediate apparent rebuttal, http://www.christian-restoration.com/fmasonry/temple.htm 

God's Tabernacle God's instructions were that His Tabernacle faced WEST - contrary to the pagan temples which all faced the sun in the east ... Kevin Conner's book The Temple of Solomon, page 36 (shows) that the west - east pattern did not change.

As in:

 

  Hebrew

the Altar of Incense (west), straight ahead before the dividing curtain.Beyond this curtain was the cube-shaped inner room known as the "Holy of Holies") or (Kodesh Hakodashim). This area housed the Ark of the Covenant http://en.wikipedia.org/wiki/Tabernacle


Reply  Message 95 of 110 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 03/04/2015 15:20
 

Dairy foods[edit]

Cheese blintzes, typically eaten by Ashkenazi Jews on Shavuot.

Dairy foods such as cheesecake, cheese blintzes,[10] and cheese kreplach among Ashkenazi Jews;[11] cheese sambusak,[12] kelsonnes (cheese ravioli),[13] and atayef (a cheese-filled pancake)[14] among Syrian Jews; kahee (a dough that is buttered and sugared) among Iraqi Jews;[14] and a seven-layer cake called siete cielos (seven heavens) among Tunisian and Moroccan Jews[14][15] are traditionally consumed on the Shavuot holiday. Yemenite Jews do not eat dairy foods on Shavuot.[14]

In keeping with the observance of other Yom Tovs, there is both a night meal and a day meal on Shavuot. Meat is usually served at night and dairy is served either for the day meal[11] or for a morning kiddush.[16]

Among the explanations given in rabbinic literature for the consumption of dairy foods on this holiday are:[17][18]

  • Before they received the Torah, the Israelites were not obligated to follow its laws, which include shechita (ritual slaughter of animals) and kashrut. Since all their meat pots and dishes now had to be made kosher before use, they opted to eat dairy foods.
  • The Torah is compared to milk by King Solomon, who wrote: "Like honey and milk, it lies under your tongue" (Song of Songs 4:11). 
  • The gematria of the Hebrew word chalav (חלב, milk) is 40, corresponding to the 40 days and 40 nights that Moses spent on Mount Sinai before bringing down the Torah.
  • According to the Zohar, each day of the year correlates to one of the Torah's 365 negative commandments. Shavuot corresponds to the commandment "Bring the first fruits of your land to the house of God your Lord; do not cook a kid in its mother's milk" (Exodus 34:26). Since the first day to bring Bikkurim (the first fruits) is Shavuot, the second half of the verse refers to the custom to eat two separate meals – one milk, one meat – on Shavuot.
  • The Psalmist calls Mount Sinai Har Gavnunim (הר גבננים, mountain of majestic peaks), which is etymologically similar to gevinah (גבינה, cheese).
 
 
 
Reply  Message 15 of 15 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 03/04/2015 12:09

Book of Ruth[edit]

Ruth in Boaz's Field

There are five books in Tanakh that are known as Megillot (Hebrew: מגילות, "scrolls") and are publicly read in the synagogues on different Jewish holidays. The Book of Lamentations, which details the destruction of the Holy Temple, is the reading for Tisha B'Av; the Book of Ecclesiastes, which touches on the ephemeralness of life, corresponds to Sukkot; the Book of Esther (Megillat Esther) retells the events of Purim; and the Song of Songs, which echoes the themes of springtime and God's love for the Jewish people, is the reading for Passover.

The Book of Ruth (מגילת רות, Megillat Ruth) is read on Shavuot because: (1) King David, Ruth's descendant, was born and died on Shavuot [Y Chagigah 2:3]; (2) Shavuot is harvest time [Exodus 23:16], and the events of Book of Ruth occur at harvest time; (3) The gematria (numerical value) of Ruth is 606, the number of commandments given at Sinai in addition to the 7 Noahide Laws already given, for a total of 613; (4) Ruth was a convert, and all Jews also entered the covenant on Shavuot, when the Torah was given; (5) The central theme of the book is loving-kindness, and the Torah is about loving-kindness; (6) Ruth was allowed to marry Boaz on the basis of the Oral Law's interpretation of the verse, "A Moabite may not marry into the Congregation of the Lord." (Deut. 23:4), which is that this verse applies only to Moabite men. This points to the unity of the Written and Oral Torahs.

 


First  Previous  81 a 95 de 110  Next   Last 
Previous subject  Next subject
 
©2022 - Gabitos - All rights reserved