Home  |  Contact  

Email:

Password:

Sign Up Now!

Forgot your password?

Secreto Masonico
 
What’s New
  Join Now
  Message Board 
  Image Gallery 
 Files and Documents 
 Polls and Test 
  Member List
 EL SECRETO DE LA INICIACIÓN 
 Procesos Secretos del Alma 
 Estructura Secreta del Ritual Masónico 
 Los extraños Ritos de Sangre 
 Cámara de Reflexiones 
 
 
  Tools
 
General: SALMO 119 (CLAVE DEL 911) NOS DA LA CLAVE DE LA CREACION EN OCHO DIAS
Choose another message board
Previous subject  Next subject
Reply  Message 1 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999  (Original message) Sent: 22/04/2015 02:49
 

LA COMPRENSIÓN ESPIRITUAL DEL SALMO 119

El Salmo 119 fue escrito por David. Tiene 176 versículos. Están las veintidós letras del alfabeto hebreo. Es un salmo poético que pasa por todo el alfabeto hebreo en unidades de ocho versículos cada una. Veintidós veces ocho, hacen 176.

El alfabeto hebreo empieza por la letra, Alef, y termina con la letra, Tav. En Revelación 22:13, Jesús dijo estas palabras según está escrito:

"Yo soy el Alfa y Omega, el principio y el fin, el primero y el último."

El Alfa y Omega son la primera y última letras del alfabeto griego. La manera en que esto se diría en hebreo es "Yo soy Alef y Tav."

En Génesis 1:1 está escrito: "En el principio creó Dios los cielos y la tierra." Si examina este versículo en hebreo, encontrará que la cuarta palabra hebrea es, Alef, Tav."

Por lo tanto, en hebreo, Génesis 1:1 dice, "En el principio (Be-reshit), Dios (Elohim) creó (bará), (Alef, Tav)…" De aquí podemos comprender que Jesús es ciertamente el Alef y el Tav, el principio y el fin.

En cada versículo del Salmo 119, David alaba a Dios por Su Torá. Como Jesús es el Alef y Tav, el principio y el fin, entonces todo el Salmo 119 está escrito acerca de Jesús. ¡¡De esto podemos comprender que Jesús es la Torá viviente!!

Hay tres cosas principales que resaltan en el Salmo 119. Son las siguientes:

  1. La lengua hebrea
  2. La Torá de Dios
  3. El número ocho

En el Salmo 119, se resalta la lengua hebrea, porque pasa por todo el alfabeto, letra por letra. Se resalta la Torá de Dios porque en cada versículo del Salmo 119, David alaba a Dios por Su Torá. Se resalta el número ocho porque el Salmo 119 pasa por todo el alfabeto hebreo en unidades de ocho versículos.

 

EL SALMO 119: LA LENGUA HEBREA

Cada versículo del Salmo 119:1-8, empieza por la primera letra de la lengua hebrea, la Alef. Cada versículo en el Salmo 119:9-16, empieza por la segunda letra de la lengua hebrea, la Bet. Cada versículo en el Salmo 119:17-24, empieza por la tercera letra del alfabeto hebreo, la Guímel. Este modelo se repite por todo el alfabeto hebreo hasta el final del Salmo. Por lo tanto, el Salmo 119 resalta la lengua hebrea, la Torá y el número ocho.

 

LA IMPORTANCIA BÍBLICA DEL NÚMERO OCHO

¿Por qué se resalta el número ocho en el Salmo 119? Siete es el número de Dios para la perfección y plenitud. Los siete días de la creación representan 7000 años de tiempo. En el Salmo 90:4 está escrito:

"Porque mil años delante de tus ojos son como el día de ayer, que pasó, y como una de las vigilias de la noche."

En 2ª Pedro 3:8 está escrito:

"Mas, oh amados (un término para la Novia de Dios), no ignoréis esto: que para con el Señor un día es como mil años, y mil años como un día."

Por lo tanto, los siete días de la creación son un cuadro espiritual de siete mil años de tiempo. El séptimo día de la creación, el Shabat, es un cuadro espiritual de la Edad Mesiánica del Milenio.

En Levítico 23, Dios dio a su pueblo siete fiestas. Son la Pascua, los Panes sin Levadura, los primeros Frutos, Pentecostés, las Trompetas, la Expiación y los Tabernáculos. Una vez más, el siete es el número bíblico para la perfección y la plenitud. Estas siete fiestas son importantes porque revelan el plan profético de Dios. Las cuatro primeras fiestas nos revelan sobre la primera venida de Jesús. Las tres últimas lo hacen sobre la segunda venida de Jesús. Todas estas fiestas nos enseñan sobre nuestra relación personal con Dios. Para más información sobre las fiestas bíblicas, lea mi libro, "Las Siete Fiestas del Mesías." Se puede comprar escribiendo a Hebraic Heritage Ministries International (Ministerios de la Herencia Hebrea Internacional). Al final del libro se informa cómo conseguirlo.

La séptima fiesta es la de los Tabernáculos. La fiesta de los Tabernáculos debe celebrarse durante siete días. En Levítico 23:33-34 está escrito:

"Y habló el Señor a Moisés diciendo: Habla a los hijos de Israel y diles: A los quince días de este mes séptimo será la fiesta solemne de los tabernáculos al Señor por siete días."

La Fiesta de los Tabernáculos no es sólo la séptima fiesta sino que tiene lugar en el séptimo mes, y debe celebrarse por siete días. En esto, Dios está resaltando la Fiesta de los Tabernáculos y el número siete. La Fiesta de los Tabernáculos es profética de los 1000 años de la Edad Mesiánica. Al final de los 1000 años de la Edad Mesiánica termina el cuadro profético de los siete días de la creación y el día séptimo de las siete fiestas. Por lo tanto, a la conclusión de los 1000 años de la Edad Mesiánica, el plan profético de Dios para la raza humana se completará y se entrará en la eternidad.

Dios dio una pista profética de la eternidad cuando él dio instrucciones referente a la celebración de la fiesta de los Tabernáculos. En Levítico 23:33-34, 36 está escrito:

"Y habló el Señor a Moisés, diciendo: Habla a los hijos de Israel y diles: A los quince días de este mes séptimo será la fiesta solemne de los tabernáculos al Señor …Siete días ofreceréis ofrenda encendida al Señor; el octavo día tendréis santa convocación, y ofreceréis ofrenda encendida al Señor; es fiesta solemne…"

La Fiesta de los Tabernáculos es una fiesta de siete días para Dios. Se celebra según el Calendario Judío del 15-21 de Tishrí. El octavo día, el 22 de Tishrí, es conocido en hebreo como "Sheminí Atséret" que significa, "La octava conclusión." El día siguiente de "Sheminí Atséret" es el 23 de Tishrí, que es conocido en hebreo como "Simjat Torá" que significa, "El regocijo de la Torá."

Por lo tanto, después de la conclusión del tiempo, según está representado por la Fiesta de los Tabernáculos, que es la séptima fiesta, en el séptimo mes, y celebrada por siete días, y es un cuadro espiritual de los 1000 años de la Edad Mesiánica, tenemos "Sheminí Atséret y Simjat Torá," que representa la eternidad.

Sheminí Atséret y Simjat Torá se celebran conjuntamente y está vista por el pueblo judío como un solo día que se extiende sobre dos días físicos del calendario. Por lo tanto, el octavo día que Dios adjuntó a los siete días de la fiesta de los Tabernáculos fue hecho por Dios para representar el tiempo que sigue a la conclusión de la fiesta de los Tabernáculos o eternidad. Porque Sheminí Atséret (la octava conclusión) está asociada a Simjat Torá (el regocijo de la Torá) y esto representa la eternidad, podemos comprender que durante la eternidad, todos los creyentes estarán en el cielo regocijándose en la Torá de Dios. Por lo tanto, el número ocho representa los nuevos cielos y la nueva tierra ( Revelación 21:1-3 ) y la eternidad.

La eternidad se resalta en las fiestas bíblicas de Dios por el día octavo que sigue a los siete días a la Fiesta de los Tabernáculos, Sheminí Atséret y Simjat Torá. Simjat Torá es conocida en hebreo como el "Regocijo de la Torá."

Por lo tanto, el número ocho en el Salmo 119 resalta la eternidad. La eternidad es vislumbrada por todos los creyentes que estarán en el cielo y se regocijarán en la Torá de Dios, así como David se regocijó y alabó la Torá de Dios en cada versículo del Salmo 119.

 

RESUMEN

Como conclusión, ¿Qué es la llave de David y por qué dijo Dios que David era un hombre conforme a su corazón? La llave de David es la Torá, Dios llamó a David un hombre conforme a su corazón. David en hebreo significa, Amado." Amada es un término para la Novia de Dios. Por lo tanto, la Novia de Cristo será "amada" de Dios porque será como David y amará la Torá de Dios.

En el libro de Revelación Jesús dio testimonio a las iglesias que él tenía la llave de David y él es la raíz y el linaje de Dios. Haciéndolo así, Jesús quería que Su Iglesia se identificase con David cuando ellos se identificaran con Jesús. Cuando Jesús vivió en la tierra, fue un judío observante de la Torá. Cuando Jesús mismo se asoció con David, se estaba identificando Él mismo con la Torá y con el papel de la Novia para gobernar y reinar sobre la tierra como reyes y sacerdotes con Él, durante la Edad Mesiánica y, después, la eternidad.

En el Salmo 119, Dios resalta la lengua hebrea, la Torá y el número ocho. El hebreo es la lengua dada por Dios a Su pueblo. El número ocho en la Biblia representa nuevos comienzos, así como la eternidad. En el Salmo 119, la Torá se resalta junto con el número ocho, porque Dios quería comunicarnos un mensaje espiritual a Su pueblo a través del Espíritu Santo, que la Torá de Dios es eterna. La Torá de Dios será guardada por Su pueblo por toda la eternidad cuando Dios cree los nuevos cielos y la nueva tierra. David, fue un hombre conforme al corazón de Dios, porque David amó la Torá de Dios. La llave de David es la Torá. La llave de David está escrita en el corazón de la Novia de Dios.

 



First  Previous  10 to 24 of 39  Next   Last 
Reply  Message 10 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 22/04/2015 06:12
LOS FARISEOS NO QUIEREN QUE CRISTO SEA "HIJO DE ABRAHAM"

GALATAS 4
22.
Porque está escrito que Abraham tuvo dos hijos; uno de la esclava, el otro de la libre. (CRISTO ES UN NUEVO ABRAHAM NUESTRO PADRE)
23. Pero el de la esclava nació según la carne; mas el de la libre, por la promesa.
24. Lo cual es una alegoría, pues estas mujeres son los dos pactos; el uno proviene del monte Sinaí, el cual da hijos para esclavitud; éste es Agar.
25. Porque Agar es el monte Sinaí en Arabia, y corresponde a la Jerusalén actual, pues ésta, junto con sus hijos, está en esclavitud.
26. Mas la Jerusalén de arriba, la cual es madre de todos nosotros, es libre. (NUEVA SARA=MARIA MAGDALENA)
27. Porque está escrito:
Regocíjate, oh estéril, tú que no das a luz;
Prorrumpe en júbilo y clama, tú que no tienes dolores de parto;
Porque más son los hijos de las desolada, que de la que tiene marido.
28. Así que, hermanos, nosotros, como Isaac, somos hijos de la promesa. (La mujer de Isaac, osea Rebeka, es madre de los mellizos ESAU Y JACOB. ISAAC ES SIMBOLO DE MARCOS Y DE LA IGLESIA EN ESTE CONTEXTO. TODO EL 911, EN EL MARCO A LAS TORRES GEMELAS OSEA GEMINIS, LA ESTATUA DE LA LIBERTAD, OSEA ORION TIENE REFERENCIA A LA PUERTA DE PLATA=SILVER GATE. ESTE ES EL MENSAJE 911)
29. Pero como entonces el que había nacido según la carne perseguía al que había nacido según el Espíritu, así también ahora.
30. Mas ¿qué dice la Escritura? Echa fuera a la esclava y a su hijo, porque no heredará el hijo de la esclava con el hijo de la libre.
31.
De manera, hermanos, que no somos hijos de la esclava, sino de la libre.

Juan 7

1. Después de estas cosas, andaba Jesús en Galilea; pues no quería andar en Judea, porque los judíos procuraban matarle.
2. Estaba cerca la fiesta de los judíos, la de los tabernáculos; (En el contexto a LEVITICO 23:33, es del 15/7 hasta el 22/7)
3. y le dijeron sus hermanos: Sal de aquí, y vete a Judea, para que también tus discípulos vean las obras que haces.
4. Porque ninguno que procura darse a conocer hace algo en secreto. Si estas cosas haces, manifiéstate al mundo.
5. Porque ni aun sus hermanos creían en él.
6. Entonces Jesús les dijo: Mi tiempo aún no ha llegado, mas vuestro tiempo siempre está presto.
7. No puede el mundo aborreceros a vosotros; mas a mí me aborrece, porque yo testifico de él, que sus obras son malas.
8. Subid vosotros a la fiesta; yo no subo todavía a esa fiesta, porque mi tiempo aún no se ha cumplido.
9. Y habiéndoles dicho esto, se quedó en Galilea.
27. Pero éste, sabemos de dónde es; mas cuando venga el Cristo, nadie sabrá de dónde sea.
28. Jesús entonces, enseñando en el templo, alzó la voz y dijo: A mí me conocéis, y sabéis de dónde soy; y no he venido de mí mismo, pero el que me envió es verdadero, a quien vosotros no conocéis.
29. Pero yo le conozco, porque de él procedo, y él me envió.
30. Entonces procuraban prenderle; pero ninguno le echó mano, porque aún no había llegado su hora.
31. Y muchos de la multitud creyeron en él, y decían: El Cristo, cuando venga, ¿hará más señales que las que éste hace?
32. Los fariseos oyeron a la gente que murmuraba de él estas cosas; y los principales sacerdotes y los fariseos enviaron alguaciles para que le prendiesen.
33. Entonces Jesús dijo: Todavía un poco de tiempo estaré con vosotros, e iré al que me envió.
34. Me buscaréis, y no me hallaréis; y a donde yo estaré, vosotros no podréis venir.
35. Entonces los judíos dijeron entre sí: ¿Adónde se irá éste, que no le hallemos? ¿Se irá a los dispersos entre los griegos, y enseñará a los griegos?
36. ¿Qué significa esto que dijo: Me buscaréis, y no me hallaréis; y a donde yo estaré, vosotros no podréis venir?
37. En el último y gran día de la fiesta, Jesús se puso en pie y alzó la voz, diciendo: Si alguno tiene sed, venga a mí y beba. (El ultimo dia de la FIESTA DE LOS TABERNACULOS, es el septimo dia de la misma, osea el 21 de TISHRI, OSEA OSHANAH RABBAH que tiene fuerte connotacion con la SALVACION. EL MISMO NOMBRE JESUS TIENE ESTA REFERENCIA)
38. El que cree en mí, como dice la Escritura, de su interior correrán ríos de agua viva.
39. Esto dijo del Espíritu que habían de recibir los que creyesen en él; pues aún no había venido el Espíritu Santo, porque Jesús no había sido aún glorificado.
40. Entonces algunos de la multitud, oyendo estas palabras, decían: Verdaderamente éste es el profeta.
41. Otros decían: Este es el Cristo. Pero algunos decían: ¿De Galilea ha de venir el Cristo?
42. ¿No dice la Escritura que del linaje de David, y de la aldea de Belén, de donde era David, ha de venir el Cristo?
43. Hubo entonces disensión entre la gente a causa de él.
44. Y algunos de ellos querían prenderle; pero ninguno le echó mano.
45. Los alguaciles vinieron a los principales sacerdotes y a los fariseos; y éstos les dijeron: ¿Por qué no le habéis traído?

Juan 8

1. y Jesús se fue al monte de los Olivos.
2. Y por la mañana volvió al templo, y todo el pueblo vino a él; y sentado él, les enseñaba. (A la mañana posterior al 21 de TISHRI, en el contexto a JUAN 7:39, es una referencia al 22 DE TISHRI O 22 DEL SEPTIMO MES. ESTO EXPLICA EL FUERTE MARCO DE MARIA MAGDALENA CON EL 22/7. Este dia ES DEL REGOCIJO EN LA TORAH Y LOS JUDIOS LEEN EL SALMO 119)
3. Entonces los escribas y los fariseos le trajeron una mujer sorprendida en adulterio; y poniéndola en medio,
4. le dijeron: Maestro, esta mujer ha sido sorprendida en el acto mismo de adulterio. (EL TITULO "MAESTRO" TIENE FUERTE CONNOTACION CON EL SALMO 119. EN LA ARGENTINA, EL DIA DEL MAESTRO ES JUSTO EL 11 DE SEPTIEMBRE EN HONOR A SARMIENTO)
5. Y en la ley nos mandó Moisés apedrear a tales mujeres. Tú, pues, ¿qué dices?
6. Mas esto decían tentándole, para poder acusarle. Pero Jesús, inclinado hacia el suelo, escribía en tierra con el dedo. (NOTEN LA REFERENCIA SUBLIMINAL A LOS CUSITAS, OSEA A LA TIERRA DE ETIOPIA EL PAIS DE LA SERPIENTE.)
7. Y como insistieran en preguntarle, se enderezó y les dijo: El que de vosotros esté libre sin pecado sea el primero en arrojar la piedra contra ella. (NOTEN LA IRONIA CON EL TERMINO "LIBRE", en el contexto a GALATAS 4:26 con referencia a la NUEVA JERUSALEN, LA QUE REINA EN EL CIELO. AQUI CRISTO NOS ESTA DICIENDO QUE EL TAMBIEN ES HIJO DE ABRAHAM)
8. E inclinándose de nuevo hacia el suelo, siguió escribiendo en tierra.
9. Pero ellos, al oír esto, acusados por su conciencia, salían uno a uno, comenzando desde los más viejos hasta los postreros; y quedó solo Jesús, y la mujer que estaba en medio.
10. Enderezándose Jesús, y no viendo a nadie sino a la mujer, le dijo: Mujer, ¿dónde están los que te acusaban? ¿Ninguno te condenó? (NOTEN EL FUERTE MENSAJE SUBLIMINAL CON REFERENCIA A CUS/ETIOPIA, CON USA/EEUU Y CON SABA/REINA DE SABA. TODO ESTO ES CODIGO DIVINO. LA REFERENCIA INSISTO ES CON ETIOPIA, EL PAIS DE LA SERPIENTE. ALLI ESTA LA CLAVE DEL GRIAL EN EL MARCO A JUAN MARCOS, EL LINAJE SAGRADO DE CRISTO Y MARIA MAGDALENA.)
11. Ella dijo: Ninguno, Señor. Entonces Jesús le dijo: Ni yo te condeno; vete, y no peques más.
12. Otra vez Jesús les habló, diciendo:Yo soy la luz del mundo; el que me sigue, no andará en tinieblas, sino que tendrá la luz de la vida.
13. Entonces los fariseos le dijeron: Tú das testimonio acerca de ti mismo; tu testimonio no es verdadero.
14. Respondió Jesús y les dijo: Aunque yo doy testimonio acerca de mí mismo, mi testimonio es verdadero, porque sé de dónde he venido y a dónde voy; pero vosotros no sabéis de dónde vengo, ni a dónde voy.
15. Vosotros juzgáis según la carne; yo no juzgo a nadie.
16. Y si yo juzgo, mi juicio es verdadero; porque no soy yo solo, sino yo y el que me envió, el Padre.
17. Y en vuestra ley está escrito que el testimonio de dos hombres es verdadero. (LOS DOS TESTIGOS, SON UNA REFERENCIA A GEMINIS, OSEA LAS MISMAS TORRES GEMELAS. EL FUERTE MARCO DE WALL STREET, CON EL SIGNO PESO/SERPIENTE ES CONTEXTUAL INSISTO CON ETIOPIA. ESTO EXPLICA DEL PORQUE EL 11 DE SEPTIEMBRE, ES EL PRIMER DIA DEL CALENDARIO COPTO)
ARGENTUM (PUERTA DE PLATA)
GEMINIS EQUIVALEN A LAS TORRES GEMELAS
COLUMNAS DE JACHIN Y BOAZ
 
SOL-O-MON=SOL Y LUNA
 
18. Yo soy el que doy testimonio de mí mismo, y el Padre que me envió da testimonio de mí.
19. Ellos le dijeron: ¿Dónde está tu Padre? Respondió Jesús: Ni a mí me conocéis, ni a mi Padre; si a mí me conocieseis, también a mi Padre conoceríais.
20. Estas palabras habló Jesús en el lugar de las ofrendas, enseñando en el templo; y nadie le prendió, porque aún no había llegado su hora.
21. Otra vez les dijo Jesús: Yo me voy, y me buscaréis, pero en vuestro pecado moriréis; a donde yo voy, vosotros no podéis venir.
22. Decían entonces los judíos: ¿Acaso se matará a sí mismo, que dice: A donde yo voy, vosotros no podéis venir?
23. Y les dijo: Vosotros sois de abajo, yo soy de arriba; vosotros sois de este mundo, yo no soy de este mundo.
24. Por eso os dije que moriréis en vuestros pecados; porque si no creéis que yo soy, en vuestros pecados moriréis.
25. Entonces le dijeron: ¿Tú quién eres? Entonces Jesús les dijo: Lo que desde el principio os he dicho.
26. Muchas cosas tengo que decir y juzgar de vosotros; pero el que me envió es verdadero; y yo, lo que he oído de él, esto hablo al mundo.
27. Pero no entendieron que les hablaba del Padre.
28. Les dijo, pues, Jesús: Cuando hayáis levantado al Hijo del Hombre, entonces conoceréis que yo soy, y que nada hago por mí mismo, sino que según me enseñó el Padre, así hablo.
29. Porque el que me envió, conmigo está; no me ha dejado solo el Padre, porque yo hago siempre lo que le agrada.
30. Hablando él estas cosas, muchos creyeron en él.
31. Dijo entonces Jesús a los judíos que habían creído en él: Si vosotros permaneciereis en mi palabra, seréis verdaderamente mis discípulos;
32. y conoceréis la verdad, y la verdad os hará libres.
33. Le respondieron: Linaje de Abraham somos, y jamás hemos sido esclavos de nadie. ¿Cómo dices tú: Seréis libres? (Noten la REFERENCIA AL "LINAJE DE ABRAHAM". Es obvio que, en el contexto a la "RAMERA", es un nexo con GALATAS 4:26, osea NUESTRA MADRE QUE ESTA EN EL CIELO, LA NUEVA SARA)
34. Jesús les respondió: De cierto, de cierto os digo, que todo aquel que hace pecado, esclavo es del pecado.
35. Y el esclavo no queda en la casa para siempre; el hijo sí queda para siempre.
36. Así que, si el Hijo os libertare, seréis verdaderamente libres.
37. Sé que sois descendientes de Abraham; pero procuráis matarme, porque mi palabra no halla cabida en vosotros.
38. Yo hablo lo que he visto cerca del Padre; y vosotros hacéis lo que habéis oído cerca de vuestro padre.
39. Respondieron y le dijeron: Nuestro padre es Abraham. Jesús les dijo: Si fueseis hijos de Abraham, las obras de Abraham haríais. (LOS FARISEOS NO QUIEREN QUE CRISTO SEA "HIJO DE ABRAHAM")
40. Pero ahora procuráis matarme a mí, hombre que os he hablado la verdad, la cual he oído de Dios; no hizo esto Abraham.
41. Vosotros hacéis las obras de vuestro padre. Entonces le dijeron: Nosotros no somos nacidos de fornicación; un padre tenemos, que es Dios.
42. Jesús entonces les dijo: Si vuestro padre fuese Dios, ciertamente me amaríais; porque yo de Dios he salido, y he venido; pues no he venido de mí mismo, sino que él me envió.
43. ¿Por qué no entendéis mi lenguaje? Porque no podéis escuchar mi palabra.
44. Vosotros sois de vuestro padre el diablo, y los deseos de vuestro padre queréis hacer. El ha sido homicida desde el principio, y no ha permanecido en la verdad, porque no hay verdad en él. Cuando habla mentira, de suyo habla; porque es mentiroso, y padre de mentira.
45. Y a mí, porque digo la verdad, no me creéis.
46. ¿Quién de vosotros me redarguye de pecado? Pues si digo la verdad, ¿por qué vosotros no me creéis?
47. El que es de Dios, las palabras de Dios oye; por esto no las oís vosotros, porque no sois de Dios.
48. Respondieron entonces los judíos, y le dijeron: ¿No decimos bien nosotros, que tú eres samaritano, y que tienes demonio?
49. Respondió Jesús: Yo no tengo demonio, antes honro a mi Padre; y vosotros me deshonráis.
50. Pero yo no busco mi gloria; hay quien la busca, y juzga.
51. De cierto, de cierto os digo, que el que guarda mi palabra, nunca verá muerte.
52. Entonces los judíos le dijeron: Ahora conocemos que tienes demonio. Abraham murió, y los profetas; y tú dices: El que guarda mi palabra, nunca sufrirá muerte.
53. ¿Eres tú acaso mayor que nuestro padre Abraham, el cual murió? ¡Y los profetas murieron! ¿Quién te haces a ti mismo?
54. Respondió Jesús: Si yo me glorifico a mí mismo, mi gloria nada es; mi Padre es el que me glorifica, el que vosotros decís que es vuestro Dios.
55. Pero vosotros no le conocéis; mas yo le conozco, y si dijere que no le conozco, sería mentiroso como vosotros; pero le conozco, y guardo su palabra.
56. Abraham vuestro padre se gozó de que había de ver mi día; y lo vio, y se gozó.
57. Entonces le dijeron los judíos: Aún no tienes cincuenta años, ¿y has visto a Abraham?
58. Jesús les dijo: De cierto, de cierto os digo: Antes que Abraham fuese, yo soy.
59. Tomaron entonces piedras para arrojárselas; pero Jesús se escondió y salió del templo; y atravesando por en medio de ellos, se fue. (NOTEN LA IRONIA. LE TERMINAN TIRANDO PIEDRAS, AL IGUAL QUE LO HACIAN CON LA RAMERA. ES OBVIO QUE EL MENSAJE AQUI, ES QUE CRISTO ES UNA "NUEVA RAMERA", O QUE CRISTO ES MARIA MAGDALENA)

Juan 9

1. Al pasar Jesús, vio a un hombre ciego de nacimiento.
2. Y le preguntaron sus discípulos, diciendo: Rabí, ¿quién pecó, éste o sus padres, para que haya nacido ciego? (NOTEN EL CONTEXTO DE CIEGO CON EL NACIMIENTO DE UN NIÑO. ILUMINACION PARA LA TORA, ES SINONIMO DE MUJER QUE DA A LUZ. LOS MISMOS OJOS ESTAN DISEÑADOS EN FUNCION AL SEXO FEMENINO.)
3. Respondió Jesús: No es que pecó éste, ni sus padres, sino para que las obras de Dios se manifiesten en él.
4. Me es necesario hacer las obras del que me envió, entre tanto que el día dura; la noche viene, cuando nadie puede trabajar.
5. Entre tanto que estoy en el mundo, luz soy del mundo.
6. Dicho esto, escupió en tierra, e hizo lodo con la saliva, y untó con el lodo los ojos del ciego,
7. y le dijo: Ve a lavarte en el estanque de Siloé (que traducido es, Enviado). Fue entonces, y se lavó, y regresó viendo.
8. Entonces los vecinos, y los que antes le habían visto que era ciego, decían: ¿No es éste el que se sentaba y mendigaba?
9. Unos decían: El es; y otros: A él se parece. El decía: Yo soy. (EL CIEGO DICE "YO SOY". ¿ES YHWH EL CIEGO? OBVIO QUE NO. TODO ESTO DESTRUYE LA INTERPRETACION DE LA DIVINIDAD DE CRISTO EN ESTE MARCO)
10. Y le dijeron: ¿Cómo te fueron abiertos los ojos?
11. Respondió él y dijo: Aquel hombre que se llama Jesús hizo lodo, me untó los ojos, y me dijo: Ve al Siloé, y lávate; y fui, y me lavé, y recibí la vista. (PARA LA TORA "ILUMINACION" ES SINONIMO DE 9:11. Noten que seguimos en el OCTAVO DIA DE LA FIESTA DE LOS TABERNACULOS, que insisto, es en el dia en el cual los judios leen el SALMO 119)
12. Entonces le dijeron: ¿Dónde está él? El dijo: No sé.
13. Llevaron ante los fariseos al que había sido ciego.
14. Y era día de reposo cuando Jesús había hecho el lodo, y le había abierto los ojos. (EL 22/7, osea SIMCHAT TORA O REGOCIJO EN LA TORAH, en el calendario LUNI-SOLAR HEBREO CAE EN DIA DE REPOSO. ESTE ES EL SECRETO 911 EN EL MARCO AL 22/7, QUE EN LA IGLESIA CATOLICA, ES UNA REFERENCIA AL MISMO DIA DE MARIA LA MAGDALENA. LA PREGUNTA ES DEL PORQUE SIMCHAT TORAH TIENE ESTA CONNOTACION.)

Reply  Message 11 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 22/04/2015 06:15

 a(Alef) t (Tav)

 

Why does the AENT Bible feature the Hebrew Alef Tav on the front cover?

 

Most are familiar with (A) Alpha and (W) Omega in Revelation, however a literal translation is: "I am Alap, also Taw," says the Master YHWH, Elohim; who is, and was, and is to come, the omnipotent." To the Hebrew mind Alef Tav takes us back to the very first verse in the book of Genesis.

 

Alef Tav are the first and last letters of the Hebrew alphabet (in Aramaic vav is pronounced with a "wuh" sound). In simple terms, Alap-Taw (ta) is a direct object pointer. Its purpose is to show the part of a Hebrew sentence that receives an action, as in the first part of Genesis 1:1:

 

#rah taw ~ymvh ta ~yhla arb tyvarb

Beresheet bara Elohim et hashamayim v’et ha’aretz

(In the beginning Elohim created the heavens and the earth)

 

In English characters the key phrase is et hashamayim v’et ha’aretz and could literally be thought of in total as “In the beginning, Elohim sent creation to the heavens and the earth”. Alef Tav is "the energy force" behind Creation Who reveals Himself in the name of YHWH (Yahweh)!

 

Alap-Taw is simply one eccentricity of expression in the 5,000 year old development of the Hebrew language. While it's true that Alap-Taw does not appear as a functionary in any Aramaic dialect, there is one huge exception where this rule is broken that speaks volumes on its deeper usages.

 

The Deeper Message Begins

 

The most relevant fact about this word is also the most obvious: Alap and Taw are the first and last letters of the Hebrew-Aramaic alphabet and, just like the English phrase “from A to Z” suggests a full spectrum of thought, Alap-Taw does the same thing in Hebrew and Aramaic. This must especially be borne in the mind because it appears inside the creative act and affirms YHWH’s authorship of creation as “the First and the Last, the Beginning and the End”.

 

It is also notable that the first time YHWH appears in the Torah, it is with the Elohim title and the Alap-Taw appears right after that! We call this in Hebraic study a remez or “deep hint” that extends beyond the grammar of the sentence and into the mystical relationship of YHWH and His Nature, that He is literally the Beginning and the End.

 

But here’s something that also hints at the deep linkages even more strongly, and it comes from an unlikely place:

 

a[ra tyw aymv ty ahla arb tyvrb

Barasheet1 bara Alaha eyt shamayim w’eyt araia

 

Here is the Aramaic version of Genesis 1:1. Now, even though the word is spelled ty in this dialect rather than Alap-Taw, we find this surprising fact according to the Comprehensive Aramaic Lexicon (CAL): http://cal1.cn.huc.edu/.

 

yt, yt (ṯ, yāṯā) n.m. essence

1 essence Syr.; 2 w suff = refl pron --> ty prep. Syr.;

3 sign of dir obj. --> ty prep. Syr.

 

Babylonian Jewish scholars made an exception and adapted the Hebrew Alap-Taw into Aramaic, but phonetically spelled in their dialect, which at that time had no vowels. The only way they could approximate the way ET sounded was to substitute the a with the letter y. Aramaic has no “sign of the direct object” except here. Such is also borne out by the fact that the Comprehensive Aramaic Lexicon lists all the dialects a word is used in—and there are quite a few—and here only lists “Syriac”, the dialect of the Peshitta Tanakh. What’s more, this passage is the only place the word appears in Tanakh (Old Testament)!

 

We should also observe here that the main reading CAL offers is “essence”, and indeed this is one of the main meanings of miltha (see John 1:1) as well! As a result, even the alternate meaning reflects the normative understanding of why to import Alap-Taw from Hebrew.2

 

The second meaning, a reflexive pronoun/preposition3, is also relevant here. Broadly speaking a reflexive pronoun is a pronoun bound to its antecedent, or the subject that comes before it. In English terms, a reflexive pronoun would be like either “himself” or “herself”, and these would be bound to a him or her previously. In this case, that him/her is YHWH Himself, called here Elohim. As a result, Alap-Taw is linked both grammatically and spatially to the Source, rather than solely “the heavens and the earth” as it would be in pure Hebrew. It is a depth of mystical treasures that is literally only possible in Aramaic, though the word is of Hebrew origin!

 

But of course the most relevant meaning is #3, the sign of the direct object itself that normally is never mentioned. The reason it is here is, I believe, to do honor to the Hebrew original Tanakh that the Babylonian Jews venerated, as well as a way to pass this esoteric depth on to future scholars.

 

In the end, we adapted the Hebrew ta to do justice to all these meanings, both prosaic and profound, both grammatical and poetic, as well as to do justice to the linkage and linguistic transference of these ideas from Hebrew and into Aramaic. Languages cross-pollinate and cross-influence one another over the long distances in place and time from which the Biblical record is drawn. As Israel went into Captivity from a Hebrew speaking country to an Aramaic one, Babylonian and Hebrew followers of YHWH took the best of the ideas from each camp and emerged stronger. Then, as we also move forward in our study and faith walks together, we come to the final and most important usage of this key word in the Renewed Covenant:

 

"I am Alap, also Taw,” says the Master YHWH, Elohim; who is, and was, and is to come, the omnipotent." -Revelation 1:8 (AENT)

 

In the end, the Aramaic here is evoking the greatest statement about YHWH ever told, namely the He calls Himself Ehyeh Asher Ehyeh, I am Who I am, I was Who I was, and I will be Who I will be as revealed in Sh'mot/Exodus 3:14.

 

May we all realize the full blessing and depth then that YHWH the Eternal has provided for us in His Word, as well as the Word made flesh to manifest (Miltha) in Mashiyach (Messiah) with us and for us.


[1] Hebrew grammarians when transliterating the Aramaic add the alap after “bar”; Aramaic lacks this letter but carries over the “ah” sound from the r.

[2] The Peshitta Tanakh, unlike its NT with the same name, is admitted by all scholars who produced it to be a translation from Hebrew sources. The Peshitta NT, by contrast, is hailed as original text by all the ancient Aramaic assemblies that preserved it, even after these same groups denounced each other.

[3] But as a suffix, or on the end of a word, not at the beginning.


Reply  Message 12 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 22/04/2015 06:16
ALEPH-TAV

by haRold Smith
a citizen of the Commonwealth
(Ephesians 2:12)



Genesis 1:1

B-re'shiyt bara Elohim 'et hashamayim v'et ha'aretz.

"In beginning created Elohim (*) the heavens and the earth."
Genesis 1:1

(For those of us not literate in Hebrew script, the translated text above has been rendered left to right rather than right to left)



In the center of this verse of these seven Hebrew words, after B-re'shiyt bara Elohim there is a fourth untranslatable word. That fourth word is actually two Hebrew letters: the aleph and the tav. The aleph-tav (aleph-tav) expression serves a grammatical purpose in that it points to the direct object of the sentence, but these two letters do not actually form a word - rather, they express an understanding. This is the basic difference found between Greek based languages, such as English, and the Hebrew language. Whereas Greek and English form a static, rigid architecture; Hebrew is more fluid - promoting understanding rather than a definitive, straight line presentation (see My Big, Fat Greek Mindset PART 1, and PART 2 for a full explanation. click on highlighted words to view content). The aleph-tav (aleph-tav). character symbol has been hidden in plain sight from the beginning, starting with the original Paleo-Hebrew scrolls written by the hand of Moses and the Prophets, then copied by scribes for thousands of years thereafter into modern Hebrew - but not translated by the Greek Septuagint, the Latin Vulgate, the King James or subsequent English bible translations because it was not considered a word. However, as we shall see, the placement of these two Hebrew letters throughout scripture has far reaching implications.

The aleph (aleph) is the first letter of the Hebrew alephbet (alphabet), and the tav (tav) is the last letter of the alephbet. It is in the placement of these two very significant letters at strategic locations within many verses of Hebrew scripture that express the understanding of a total completeness. It is equivalent to saying "from alpha to omega, from a to z, from first to last, from beginning to end." We see the aleph-tav (aleph-tav). symbol, in association with YHVH (YHVH), used in hundreds of places in the Original Writings. One example concerning judgment is Genesis 13:10 - "destroyed YHVH aleph-tav Sodom and Gomorrah". Other examples confirming this can be found in Genesis 19:14, Isaiah 13:19, Jeremiah 50:40, and Amos 4:11. An example of the aleph-tav (aleph-tav). symbol rendered as a blessing is in Exodus 20:8 - "and blessed YHVH aleph-tav Day, the Sabbath". Hebrew scholars agree that originally in Paleo-Hebrew, the first letter of the alephbet, the aleph (aleph) letter meant "Strength" with its letter symbol an Ox Head. The last letter of the alephbet is the letter tav (tav), which had as its letter picture an X - a symbol or sign of "Covenant". Consequently, the aleph-tav (aleph-tav). symbol literally means "Strength of the Covenant" when used in original Hebrew text and was placed to create emphasis as a direct object pointer to the workings of YHVH (both YHVH and aleph-tav) concerning His covenant, wherever it was placed throughout the Tanakh (the Original Writings).

For instance, in the life of Jacob and Esau captured in Genesis 25:28, we find that both Jacob and Esau have aleph-tav (aleph-tav) symbols in front of their names in the beginning of their life together - but the LAST time we see the aleph-tav (aleph-tav) symbol used in front of Esau's name is in Genesis 27:1. On that day Isaac calls to Esau, asking him to hunt some savory meat so that he (Isaac) may bless Esau. Even though Esau's name is used another 78 times in the Torah the aleph-tav (aleph-tav) symbol continues to be only in front of Jacob's name and NOT Esau's - because the covenant blessing of the birthright given for Messiah was removed from him. The reason Esau has no aleph-tav (aleph-tav) symbols in front of his name after Genesis 27:1 is explained by Moses in Genesis 25:34 for "so despised Esau his aleph-tav birthright!" (the passage of birthright is chronicled in the Kinsman Redeemer - the Signet). Yet another instance of the significance of the aleph-tav (aleph-tav) symbol is found in the Book of Ruth. Ruth's name is used 12 times in the book. The first 10 times there is no aleph-tav (aleph-tav) symbol in front of her name. After she is redeemed by Boaz the next two times her name is used, an aleph-tav (aleph-tav) symbol appears in front of her name each time (Ruth 4:5&13). These are just two examples, but it seems quite obvious that the aleph-tav (aleph-tav) symbol shows a connection of covenant relationship with YHVH (refer to the last series, One Flesh - Communion).

the AlefBet

...in the beginning - the alephbet
So, from the Hebraic perspective these words are written in, Genesis 1:1 is seen as "In the beginning Elohim created the aleph-tav". In other words, the very first thing Elohim created were the letters from which all life and all physical things spring forth - the divinely ordained building blocks of life (Elohim is commonly translated as "God" in the English translations of Genesis 1:1 - but, Elohim is specific and unique to Hebraic thinking, occurring only in Hebrew and in no other languages). Ancient Hebrews believed that Elohim had to create this first because it is all the letters of the Hebrew alephbet that form the Torah, the word of YHVH - which, according to the word of YHVH, is YHVH Himself. Actually, if the words of Genesis 1 are read closely we find that no creative process takes place in the first six days except the beasts and man. Everything else was formed from material that was already created in verse one. This is the same statement contained in Yochanan (John) 1:1, "In the beginning was the WORD and the WORD was with YHVH and the WORD was YHVH" (see Who is designated the Word in scripture). Any Hebrew reading that verse would give it a hearty amen! He would say, "In the beginning was the WORD (the alephbet), the WORD was with YHVH, and YHVH was the WORD (the alephbet)." YHVH is the the alephbet and is revered for the same reason; the letters of the Words of Torah ARE the Source of Life, YHVH - not Yeshua the Son who, in His words of John 17:6 tells us that He did not replace YHVH, but manifested the Name of the Father; in which are found the Glory, the Nature and Essence of YHVH expressed in Exodus 34:1-7 - and, by which, those who follow Yeshua are called to do the same in John 17:20-23 (Luke 9:23, see In Addition for more verification).

In English, Genesis 1:1 should be understood as "In the beginning Elohim created A to Z." The Prophet Isaiah confirmed the same about YHVH (YHVH) being the first and the last in Isaiah 41:4, 44:6 and 48:12. The English expression that parallels this one is, "He finished everything from A to Z, or from beginning to end." Because these Hebrew letters are the building blocks of life, to be In Perpetuity with the Creator means active involvement with His Words in creation today. It means to study them and to speak them forth continuously. The ancient Hebrews believed that, if ever there is a time when Torah is not being vocalized, "the earth will melt away with a fervent heat" (Malachi 4:1; scripturally, evildoers are those who do not keep the Words of YHVH - see Defining Enemies for a thorough explanation). That saying should ring familiar to those who study the Messianic Writings as there is a similar statement in 2Peter 3:10-13 that there will be a time when "the earth melts away with a fervent heat!" From a scriptural point of view that simply means that "there will be no Laws and no Torah on the earth, and that it is Torah (the word of YHVH) that is keeping all things together!" This brings to mind Colossians 1:17 where it says that "in" Him were all things created and that through Yeshua all things hold together or "has cohesion" ("through" as in a conduit - not initiated by His own hand). In Yeshua abides the Word of YHVH, manifest in His Life (John 17:6, see what it means to Manifest His Name) and it is through the Word of YHVH that all things hold together or "have cohesion".

So, when the words "instruction" or "commandment(s)" are noted in the Messianic Writings, is it always referring to the original 10 Words and Torah? If we are to use the life of Yeshua as the benchmark by which all the other words of scripture are measured (Revelation 19:10b, see Who's Word Is It?), then His Words of Matthew 19:16-22 should be sufficient in which He not only says to keep the "commandments", but repeats them so that there is no misunderstanding about which ones He is referring to. However, to those who do not have the ears to hear the truth of these words, who are not desperately seeking truth - they will always find ways to justify their claims contrary to His Words (Luke 16:31). Most "Christians" would say "well, of course we keep the commandments because we do what is right as Jesus would have us do". However, they don't keep Shabbat, the fourth of the commandments, and the commandment to not covet another's spouse only applies unless they are really attractive. To say they keep the commandments but neglect any one of them by rewriting its meaning to suit their beliefs do not realize that by neglecting the one, they bring the full weight of separation from Spirit upon their lives (Matthew 5:19, see who changed the Sabbath). The Ten Words of YHVH are the basis of the Nature of Spirit. You might wish to read the 4 part series "About the Law" which begins with a discussion on the difference between Torah and the Law and continues on in the links at the bottom of each article to show how everything Yeshua and the apostles said was not "new" but a proper interpretation of what had come before out of the Torah.

"But the person who does anything with a high hand, whether he is native or a sojourner, reviles YHVH, and that person shall be cut off from among his people ." Numbers 15:30

YHVH is Torah

YHVH IS Torah
The Hebrew word translated "with a high hand" in this verse in Numbers 15 is ruwm and means to be "lofty, exalted, set on high" - deciding for themselves what is Truth. The tenth letter of the alephbet is the yod and literally means 'of the hand' or lifting of the hand', as in 10 fingers. The hand is that which we work, make, and worship with. Yeshua directly linked the yod to Torah and the commandments in Matthew 5:18: "For verily I say unto you, till heaven and earth pass, one YOD or one tag shall in no way pass from Torah, till all be fulfilled." The illumination of the Spirit is not a substitute for study. Scripture is given to us to validate what we are hearing is the Spirit of Truth. Those who approach scripture with the attitude that all that is required is a devoted and open heart to the leading of Spirit are adopting the same approach as the man who waits for Elohim to harvest the field while he sits on the fence and prays for something to happen. If we are to be active participants with YHVH in the creative process taking place around us right now we need to be actively aligned with His Purpose found in His Words (see why there is no time found in Eternity).

This article contains excerpts from Brad Scott’s series entitled "Alephbet - the building blocks of life."

Who Is The Word? Series
Part One: Who Is The Word?
Part Two: Aleph-Tav
Part Three: the Separation

Reply  Message 13 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 22/04/2015 06:17

Aleph (א) Tav (ת)

Aleph Tav

By Menashe Dovid (מנשה דוד) ©
The messianic movements are currently wowing the Christian world with the latest revelation based on the New Testament (NT) book of Revelation. The book of Revelation calls both the Christian god (Jesus), the Messianic god (Yeshua) and the ‘almighty god’, the Alpha (Α) and the Omega (Ω), the first and the last. The latest revelation of course is an equating of the Alpha (Α) and the Omega (Ω), the first and last letters of the Greek alphabet with the first and last letters of the Hebrew alphabet; aleph (א) and tav (ת). The equating of course is no doubt the latest development for those in the Christian and Messianic movements hell bent on converting Jews to one of the many brands of what is essentially ‘Christian’, even though some Messianic movements swear blind they are ‘different’. The benefit of the equating is that a survey of the Jewish Scriptures shows the ‘aleph tav’ (את) or Jesus/ Yeshua is bouncing of every page of the Jewish Scriptures. Many in the Christian and Messianic movements at this point are quite happy to say “see there is your proof for Jesus/ Yeshua” and take this ‘fact’ as a given.

The ‘aleph tav’ (את) however, is a Hebrew grammatical sign of the definite direct object, not translated in English but generally preceding and indicating the accusative. A direct object is a noun or pronoun that receives the action of a verb or shows the result of the action. It answers the question “What?” or “Whom?” after an action verb. An action verb with a direct object is called a transitive verb. Going to the very beginning:

בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ

In the beginning G-d created the heaven and the earth. Genesis 1:1

The ‘aleph tav’ highlighted in bold tells us who (G-d/ אֱלֹהִים) created (בָּרָא) the heavens (הַשָּׁמַיִם) and the earth (הָאָרֶץ). The grammatical of course is largely ignored and in fact does not appear hardly at all in most web sites of the Christian and Messianic movements. In view of the fundamental grammatical use of the ‘aleph tav’ no wonder the ‘aleph tav’ is found on every page of the Hebrew Scriptures, without ‘aleph tav’ one would not know who is doing what!

 
 

A flaw in the ‘aleph tav’ (את) revelations of the Christian and Messianic movements is that close to 2000 years of scholarship has not made any connection between the ‘aleph tav’ (את) and the Alpha (Α) and the Omega (Ω). Strangely, the Christian and Messianic movements have not as of yet made use of Jewish sources with respect to the Hebrew aleph bet (אב) and its deeper meanings. A source for the deeper meaning of the Hebrew aleph bet (אב) may be found in the Talmud in Shabbos 104a:

The Rabbis told R. Joshua b. Levi: Children have come to the Beth Hamidrash and said things the like of which was not said even in the days of Joshua the son of Nun. [Thus:] aleph bet (אב) [means] ‘learn wisdom [aleph binah]…..
Tav (ת) [for] emet (אמת) [truth]: why are the letters of sheker (שקר) close together, whilst those of ‘emet are far apart? Falsehood is frequent, truth is rare. And why does falsehood [stand] on one foot, whilst truth has a brick-like foundation? I.e., each of the letters of sheker is insecurely poised on one leg (Shin (ש) was anciently written with a narrow pointed bottom) whereas those of, emet are firmly set, each resting on two ends, the mem (מ) too resting on a horizontal bar. Truth can stand, falsehood cannot stand.

The Christian and Messianic movements’ lack of use of Jewish sources with respect to the Hebrew aleph bet (אב) and its deeper meanings may well lie in the fact that many are insisting that the Hebrew aleph bet (אב) is not the same as it was anciently. Instead some Christian and Messianic movements insist on using what they say is the “Paleo script”. The ignorance and their use of the “Paleo script” often gets mixed with both the Phoenician script and/ the pictographic Proto-Canaanite script. What is often presented for aleph as the “Paleo script”, is the pictographic Proto-Canaanite script’s use of aleph, which is a bull or an ox and for the tav which looks like a multiplication sign (×). Without justification however, the tav often gets mysteriously rotated round forty five degrees to look like a cross (+). The rotation of tav to look like a cross cannot be supported anywhere in documented literature.

Of course to the Christian and Messianic movements the aleph tav now has great meaning (?), despite the inconsistency, failure to acknowledge the grammatical or lack of historical or traditional understanding of the aleph tav. With Jesus / Yeshua glasses on, for Christians and Messianics, Jesus is the aleph tav: (lamb?) bull of God and cross respectively (for more ridiculous word pictures click here) and points once again to the gospel being painted on every page of the Hebrew Scriptures! In the case of the pictographic Proto-Canaanite script, no such script is attested, and illustrations of it are modern inventions (see “How the Alphabet Was Born from Hieroglyphs”. Biblical Archaeology Review, Mar/Apr 2010).

Yet another Messianic mess!!

Latest Developments (as of 18 July 2012)

Rabbi Dov Ber, the Maggid of Mezritch, writes in Or Torah pg.35:

It is known in the Kabbalistic literature that the letters of the Aleph-Beis were created first of all. Thereafter, by the use of the letters, the Holy One, Blessed is He, created all the worlds. This is the hidden meaning of the first phrase in the Torah, “In the beginning God created (את)”- that is God’s first act was to create the letters from aleph (א) to tav (ת).

In a recent attempt to jump on the bandwagon of the success of this blog, the Jewish Adventists via the BTV facebook page has mysteriously tried to create a spin on the Aleph Tav using their version of what Rabbi Dov Ber, the Maggid of Mezritch has said. The spin of course ignores Kabbalah, which they, like most other messianics and Christians hate and selectively ignore what may be considered (from their perspective) to be the less than biblical idea of other worlds (even though their prophetess Ellen G White says there are other worlds). The spin still claims the non-existent link between the Greek Alpha Omega of the NT and the Aleph Tav of the Jewish Scriptures, applied to Jesus/ Yeshua. The spin also claims that their version has:

One G-d that creates many things alone as opposed to the pagan concept that each thing is created by a god. Hence, the plurality of gods.

The reality is that Seventh day Adventists hold to the trinity and messianics to a godhead which are by their nature a plurality of Father, Son and Holy Spirit, God in three persons. The Son (Jesus) creates the world as confirmed by the NT. In contrast, Elohim of Gen 1:1, has plural morphological form in Hebrew, but it is used with singular verbs and adjectives in the Hebrew text when the particular meaning of the God of Israel (a singular deity) is traditionally understood. Thus the very first words of the Bible are breshit bara elohim, where bara ברא is a verb inflected as third person singular masculine perfect. If Elohim were an ordinary plural word, then the plural verb form bar’u בראו would have been used in this sentence instead.

An honest use of the words of Rabbi Dov Ber, the Maggid of Mezritch, Adventist and messianics are unable to do because they would have to endorse the validity of Kabbalah and they would also have to consider that the Aleph Bet was created and of course according to the Adventists/ messianics and the NT, Jesus is God, so how could he be created?

Rabbinical sources always have deeper levels of meaning to a text. However, messianics fail to understand a problem with ‘messianic’ (mis)uses of rabbinic commentary. The problem is the (deliberate) rejection that each of the four levels (PARDES) of extended meaning of the text are entirely consistent within themselves and most importantly THE GENERAL RULE; that the extended meaning never contradicts the plain meaning of the text (Peshat). Peshat (פְּשָׁט) — “plain” (“simple”) or the direct meaning[1]. In the first instance, using the famous aleph tav (את), the plain meaning is the grammatical, where the aleph tav (את), tells us that G-d created the heavens and the earth. On an allegorical level G-d created the aleph bet and then used the created aleph bet to ‘speak’ the world into existence. There is no contradiction in the argument of the Rabbis in their use of the Sages in their commentary, just a selective lack on the messianics’ part as to how Jews have always read/ wrote their literature.

__________-

1. Abaye asked R. Dimi — others state, R. Awia, — others again state, R. Joseph [asked] R. Dimi — and others state, R. Awia whilst others state, Abaye [asked] R. Joseph: What is R. Eliezer’s reason for maintaining that they are ornaments for him? — Because it is written, Gird thy sword upon thy thigh, O mighty one, Thy glory and thy majesty (Psalm 45:4). R. Kahana objected to Mar son of R. Huna: But this refers to the words of the Torah?( ‘Thy sword’ is metaphorical for learning, which is Israel’s weapon. It is indicative of the peace-loving spirit of the Rabbis and their exaltation of Torah that they regarded it as axiomatic that such a verse could not be taken literally.) — A verse cannot depart from its plain meaning, he replied. R. Kahana said: By the time I was eighteen years old I had studied the whole Shas, yet I did not know that a verse cannot depart from its plain meaning, until to-day. What does he inform us? — That a man should study and subsequently understand.14 (Shabbos 63a)

http://menashedovid1.wordpress.com/aleph-%D7%90-tav-%D7%AA/

 
 
Reply Hide message Delete message Message 178 of 206 on the subject
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 10/04/2014 20:44
Gen 1:1 In the beginning God created the heaven and the earth.
Bk
Chpt
Vs

Verse # = 1 | Words =7 | Letters = 28
Data from Strong's Concordance
KJV Hebrew Strong's # Value
In the beginning ראשית 911
God אלהים 86
created ברא 203
(untranslated) את 401
the heaven שמים 390
and את 401
the earth. ארץ 291
Total = 2701
Original Text
Hebrew Value Inc
בראשית 913
ברא 203
אלהים 86
את 401
השמים 395
ואת 407
הארץ 296

Reply  Message 14 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 24/04/2015 16:42
EN FISICA SE USA EL ALFA, CON REFERENCIA AL ANGULO Y LA OMEGA CON REFERENCIA A LA VELOCIDAD ANGULAR- NEXO CON EL SALMO 119
 

NOTEN LA REFERENCIA A UNA ONDA SINOSOIDAL, CON FUERTE CONNOTACION SEXUAL, EN EL MARCO A SU REFERENCIA CON EL NUMERO 4, CON EL NUMERO 2, CON EL NUMERO 8, CON EL NUMERO PI (CIRCULO=INFINITO) E INCLUSO CON EL NUMERO DE ORO (SEN 54, 126, 234 Y 306 ES IGUAL PHI/2). JUSTAMENTE EL PATRON DEL SALMO 119, ES LA CREACION DIVINA.

Sinusoide

De Wikipedia, la enciclopedia libre
 
Función seno para A = ω = 1 y φ = 0.

En matemáticas, se llama sinusoide o senoide la curva que representa gráficamente la función seno y también a dicha función en sí.

 

 

Características[editar]

La sinusoide puede ser descrita por las siguientes expresiones matemáticas:

y(x) = A { m{sen}} left( x  + varphi  ight )
y(x) = A { m{sen}}left (omega x + varphi  ight )
y(x) = A { m{sen}} left (frac {2pi }{T}x + varphi  ight )
Figura 1: Parámetros característicos de una forma sinusoidal.

La forma representada es:

donde

Período (T) en una sinusoide[editar]

Es el menor conjunto de valores de x que corresponden a un ciclo completo de valores de la función; en este sentido toda función de una variable que repite sus valores en un ciclo completo es una función periódica, seno o no sinusoidal.

En las gráficas de las funciones seno-coseno el período es 2pi .

Amplitud (A) en una sinusoide[editar]

Es el máximo alejamiento en el valor absoluto de la curva medida desde el eje x.

Desde un punto de vista más técnico, la amplitud de la sinusoide es la norma del supremo de la sinusoide: A = ||y||_{infty} = sup_{x in mathbb{R}} |y(x)|

Fase inicial (φ) en una sinusoide[editar]

La fase da una idea del desplazamiento horizontal de la sinusoide. Si dos sinusoides tienen la misma frecuencia e igual fase, se dice que están en fase.

Si dos sinusoides tienen la misma frecuencia y distinta fase, se dice que están en desfase, y una de las sinusoides está adelantada o atrasada con respecto de la otra.

Carece de sentido comparar la fase de dos sinusoides con distinta frecuencia, puesto que éstas entran en fase y en desfase periódicamente.

Sinusoide y cosinusoide[editar]

Obsérvese que la cosinusoide (coseno), o cualquier combinación lineal de seno y coseno con la misma frecuencia, se pueden transformar en una sinusoide y viceversa, ya que:

 {A { m{sen}} left (omega x + varphi  ight ) = M m{sen}} left (omega x  ight ) + N cos left (omega x  ight )

siendo

  • A^2 = M^2 + N^2 ,
  • varphi  = arctan frac {N}{M}

Véase también[editar]

 
http://es.wikipedia.org/wiki/Sinusoide

Reply  Message 15 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 24/04/2015 17:04
EL VATICANO, DISEÑADO EN FUNCION AL PATRON DE FUNCIONAMIENTO DEL MOTOR ELECTRICO Y LA DINAMO (RECORDEMOS QUE EL TEMPLO DE SAN PEDRO ESTA ORIENTADO DE ESTE A OESTE) - LOS MISMOS, OBVIAMENTE, DISEÑADOS EN FUNCION A LA CREACION DIVINA (SALMO 119 - ALFA/MASCULINO Y OMEGA/FEMENINO)
 

fundamentos-electrotec...
Campo Magnetico
286 × 263 - 22k - jpg

acer.forestales.upm.es
los motores pueden ser de
350 × 343 - 13k - gif

electromagnetismo2.gal...
campo magnético uniforme,
500 × 374 - 75k - png

monografias.com
El motor eléctrico
512 × 384 - 70k - png

enreparaciones.com.ar
motor
244 × 234 - 39k - jpg

monografias.com
Desviacion del campo magnetico
496 × 351 - 38k - jpg

electromagnetismo2.gal...
Al introducir una corriente a
450 × 397 - 25k - jpg

acer.forestales.upm.es
de un campo magnético,
276 × 284 - 14k - gif

potencianeta.wordpress...
El campo magnético de un imán
555 × 256 - 32k - png

sapiensman.com
Figura -Motor de inducción
379 × 271 - 40k - jpg

conevyt.org.mx
del campo magnético,
384 × 180 - 11k - gif

educarchile.cl
esquema con el del motor,
500 × 209 - 28k - gif

monografias.com
Un motor eléctrico opera
287 × 175 - 15k - png

es.wikipedia.org
Motor eléctrico
220 × 220 - 517k - gif

areatecnologia.com
generador electrico la dinamo
495 × 332 - 28k - jpg

taringa.net
La fuerza de un campo
755 × 495 - 53k - jpg

tuveras.com
El Campo magnético giratorio
250 × 250 - 28k - gif

html.rincondelvago.com
'Inducción Electromagnética'
350 × 377 - 24k - jpg

tecnoficio.com
del campo magnético de un
322 × 295 - 40k - jpg

tecnoficio.com
El efecto motor básico resulta
429 × 350 - 52k - jpg
 
LOS MISMOS IMANES, OSEA EL NORTE Y EL SUR, SON UNA REFERENCIA AL DISEÑO DE LA PLAZA DE SAN PEDRO.
 

Do you notice the symbolic 8 rays within the circle? Symbolic of the star Sirius.

Reply  Message 16 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 24/04/2015 17:46

 

 

Aceleración angular

De Wikipedia, la enciclopedia libre
 

Se define la aceleración angular como el cambio que experimenta la velocidad angular por unidad de tiempo. Se denota por la letra griega alfa alpha. Al igual que la velocidad angular, la aceleración angular tiene carácter vectorial.

Se expresa en radianes por segundo al cuadrado, o s-2, ya que el radián es adimensional.

 

 

Definición matemática[editar]

Aceleración angular. En el caso general, cuando el eje de rotación no manteniene una dirección constante en el espacio, la aceleración angular no tiene la dirección del eje de rotación.

Definimos el vector aceleración angular, y lo representamos por oldsymbolalpha,, de modo que

oldsymbolalpha=frac{d oldsymbolomega} {dt}

siendo oldsymbolomega el vector velocidad angular del cuerpo alrededor del eje de rotación. Si denominamos por mathbf e, el vector unitario asociado a dicho eje, de modo que sea oldsymbolomega = omega mathbf e,, podemos escribir

oldsymbolalpha= frac{d oldsymbolomega} {dt} = frac{d} {dt} left(omegamathbf e
ight)= frac{domega}{dt}mathbf e  +  omegafrac{dmathbf e}{dt}

resultando que, en general, el vector oldsymbolalpha, no está localizado sobre el eje de rotación.

En el caso particular de que el eje de rotación mantenga una orientación fija en el espacio (movimiento plano), entonces será {dmathbf e}/{dt}=0 y el vector aceleración angular oldsymbolalpha estará localizado sobre el eje de rotación. Esto es,

oldsymbolalpha= frac{d oldsymbolomega} {dt} = frac{domega}{dt}mathbf e = alpha ,,mathbf e

de modo que el módulo de la aceleración angular, |oldsymbolalpha|=alpha, es la derivada de la celeridad angular con respecto al tiempo (o la derivada segunda del ángulo de rotación con respecto al tiempo), su dirección es la de oldsymbolomega cuando la celeridad angular aumenta con el tiempo, o  -oldsymbolomega si disminuye.

En el caso general, cuando el eje de rotación no mantiene una dirección fija en el espacio, será {dmathbf e}/{dt}
eq 0, aunque |mathbf e|=1, ya que el vector unitario del eje cambia de dirección en el transcurso del movimiento. Puesto que mathbf e es un versor, su derivada será un vector perpendicular a mathbf e, esto es, al eje instantáneo de rotación.

Así pues, en el caso más general, la aceleración angular oldsymbolalpha se expresará en la forma

oldsymbolalpha= frac{d oldsymbolomega} {dt} = frac{domega}{dt}mathbf e  +  oldsymbolOmega 	imes oldsymbolomega

siendo oldsymbolOmega la velocidad angular asociada a la rotación del eje o precesión del eje de rotación (definido por ,mathbf e) en el espacio.

En la expresión anterior observaremos que el vector aceleración angular tiene dos componentes: una componente longitudinal (i.e., en la dirección del eje de rotación) cuyo módulo es {domega}/{dt}, y una componente transversal (i.e., perpendicular al eje de rotación) cuyo módulo es oldsymbolOmega 	imes oldsymbolomega,.

Así pues, en general,

  • el vector oldsymbolalpha no tendrá la misma dirección que el vector oldsymbolomega.
  • el vector aceleración angular oldsymbolalpha no tendrá la dirección del eje de rotación.

La dirección de la aceleración angular sólo coincide con la del vector velocidad angular, o sea, con el eje de rotación, en el caso de que dicho eje mantenga su orientación fija en el espacio, esto es, en el movimiento plano.

Movimiento plano[editar]

En el movimiento plano del sólido rígido, la aceleración angular, al igual que la velocidad angular, tiene la dirección del eje de rotación y viene dada por:

alpha={d^2	hetaover dt^2}={domegaover dt}

donde 	heta, representa el ángulo girado en función de t y omega la velocidad angular.

 omega={d	hetaover dt}

En el movimiento plano tanto la velocidad angular como la aceleración angular son vectores perpendiculares al plano en el que se produce el movimiento.

Véase también[editar]

 
15. Apocalipsis 1:8: Yo soy el ALFA y la Omega, principio y fin, dice el Señor, el que es y que era y que ha de venir, el Todopoderoso.

16. Apocalipsis 1:11: que decía: Yo soy el ALFA y la Omega, el primero y el último. Escribe en un libro lo que ves, y envíalo a las siete iglesias que están en Asia: a Efeso, Esmirna, Pérgamo, Tiatira, Sardis, Filadelfia y Laodicea.

17. Apocalipsis 2:27: y las regirá con vara de hierro, y serán quebradas como vaso de ALFArero; como yo también la he recibido de mi Padre;

18. Apocalipsis 21:6: Y me dijo: Hecho está. Yo soy el ALFA y la Omega, el principio y el fin. Al que tuviere sed, yo le daré gratuitamente de la fuente del agua de la vida.

19. Apocalipsis 22:13: Yo soy el ALFA y la Omega, el principio y el fin, el primero y el último.

Reply  Message 17 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 24/04/2015 18:05

Aceleración angular

De Wikipedia, la enciclopedia libre
 

Se define la aceleración angular como el cambio que experimenta la velocidad angular por unidad de tiempo. Se denota por la letra griega alfa alpha. Al igual que la velocidad angular, la aceleración angular tiene carácter vectorial.

Se expresa en radianes por segundo al cuadrado, o s-2, ya que el radián es adimensional.

 

 

Definición matemática[editar]

Aceleración angular. En el caso general, cuando el eje de rotación no manteniene una dirección constante en el espacio, la aceleración angular no tiene la dirección del eje de rotación.

Definimos el vector aceleración angular, y lo representamos por oldsymbolalpha,, de modo que

oldsymbolalpha=frac{d oldsymbolomega} {dt}

siendo oldsymbolomega el vector velocidad angular del cuerpo alrededor del eje de rotación. Si denominamos por mathbf e, el vector unitario asociado a dicho eje, de modo que sea oldsymbolomega = omega mathbf e,, podemos escribir

oldsymbolalpha= frac{d oldsymbolomega} {dt} = frac{d} {dt} left(omegamathbf e ight)= frac{domega}{dt}mathbf e  +  omegafrac{dmathbf e}{dt}

resultando que, en general, el vector oldsymbolalpha, no está localizado sobre el eje de rotación.

En el caso particular de que el eje de rotación mantenga una orientación fija en el espacio (movimiento plano), entonces será {dmathbf e}/{dt}=0 y el vector aceleración angular oldsymbolalpha estará localizado sobre el eje de rotación. Esto es,

oldsymbolalpha= frac{d oldsymbolomega} {dt} = frac{domega}{dt}mathbf e = alpha ,,mathbf e

de modo que el módulo de la aceleración angular, |oldsymbolalpha|=alpha, es la derivada de la celeridad angular con respecto al tiempo (o la derivada segunda del ángulo de rotación con respecto al tiempo), su dirección es la de oldsymbolomega cuando la celeridad angular aumenta con el tiempo, o  -oldsymbolomega si disminuye.

En el caso general, cuando el eje de rotación no mantiene una dirección fija en el espacio, será {dmathbf e}/{dt} eq 0, aunque |mathbf e|=1, ya que el vector unitario del eje cambia de dirección en el transcurso del movimiento. Puesto que mathbf e es un versor, su derivada será un vector perpendicular a mathbf e, esto es, al eje instantáneo de rotación.

Así pues, en el caso más general, la aceleración angular oldsymbolalpha se expresará en la forma

oldsymbolalpha= frac{d oldsymbolomega} {dt} = frac{domega}{dt}mathbf e  +  oldsymbolOmega 	imes oldsymbolomega

siendo oldsymbolOmega la velocidad angular asociada a la rotación del eje o precesión del eje de rotación (definido por ,mathbf e) en el espacio.

En la expresión anterior observaremos que el vector aceleración angular tiene dos componentes: una componente longitudinal (i.e., en la dirección del eje de rotación) cuyo módulo es {domega}/{dt}, y una componente transversal (i.e., perpendicular al eje de rotación) cuyo módulo es oldsymbolOmega 	imes oldsymbolomega,.

Así pues, en general,

  • el vector oldsymbolalpha no tendrá la misma dirección que el vector oldsymbolomega.
  • el vector aceleración angular oldsymbolalpha no tendrá la dirección del eje de rotación.

La dirección de la aceleración angular sólo coincide con la del vector velocidad angular, o sea, con el eje de rotación, en el caso de que dicho eje mantenga su orientación fija en el espacio, esto es, en el movimiento plano.

Movimiento plano[editar]

En el movimiento plano del sólido rígido, la aceleración angular, al igual que la velocidad angular, tiene la dirección del eje de rotación y viene dada por:

alpha={d^2	hetaover dt^2}={domegaover dt}

donde 	heta, representa el ángulo girado en función de t y omega la velocidad angular.

 omega={d	hetaover dt}

En el movimiento plano tanto la velocidad angular como la aceleración angular son vectores perpendiculares al plano en el que se produce el movimiento.

Véase también[editar]

 
15. Apocalipsis 1:8: Yo soy el ALFA y la Omega, principio y fin, dice el Señor, el que es y que era y que ha de venir, el Todopoderoso.

16. Apocalipsis 1:11: que decía: Yo soy el ALFA y la Omega, el primero y el último. Escribe en un libro lo que ves, y envíalo a las siete iglesias que están en Asia: a Efeso, Esmirna, Pérgamo, Tiatira, Sardis, Filadelfia y Laodicea.

17. Apocalipsis 2:27: y las regirá con vara de hierro, y serán quebradas como vaso de ALFArero; como yo también la he recibido de mi Padre;
22/7 =DIA DE MARIA LA MAGDALENA

18. Apocalipsis 21:6: Y me dijo: Hecho está. Yo soy el ALFA y la Omega, el principio y el fin. Al que tuviere sed, yo le daré gratuitamente de la fuente del agua de la vida.

19. Apocalipsis 22:13: Yo soy el ALFA y la Omega, el principio y el fin, el primero y el último.
St Peters Square Vatican octagonal division
Mount temple top view
Mount temple fron view

Reply  Message 18 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 24/04/2015 18:14
 

Aceleración angular

De Wikipedia, la enciclopedia libre
 

Se define la aceleración angular como el cambio que experimenta la velocidad angular por unidad de tiempo. Se denota por la letra griega alfa alpha. Al igual que la velocidad angular, la aceleración angular tiene carácter vectorial.

Se expresa en radianes por segundo al cuadrado, o s-2, ya que el radián es adimensional.

 

 

Definición matemática[editar]

Aceleración angular. En el caso general, cuando el eje de rotación no manteniene una dirección constante en el espacio, la aceleración angular no tiene la dirección del eje de rotación.

Definimos el vector aceleración angular, y lo representamos por oldsymbolalpha,, de modo que

oldsymbolalpha=frac{d oldsymbolomega} {dt}

siendo oldsymbolomega el vector velocidad angular del cuerpo alrededor del eje de rotación. Si denominamos por mathbf e, el vector unitario asociado a dicho eje, de modo que sea oldsymbolomega = omega mathbf e,, podemos escribir

oldsymbolalpha= frac{d oldsymbolomega} {dt} = frac{d} {dt} left(omegamathbf e ight)= frac{domega}{dt}mathbf e  +  omegafrac{dmathbf e}{dt}

resultando que, en general, el vector oldsymbolalpha, no está localizado sobre el eje de rotación.

En el caso particular de que el eje de rotación mantenga una orientación fija en el espacio (movimiento plano), entonces será {dmathbf e}/{dt}=0 y el vector aceleración angular oldsymbolalpha estará localizado sobre el eje de rotación. Esto es,

oldsymbolalpha= frac{d oldsymbolomega} {dt} = frac{domega}{dt}mathbf e = alpha ,,mathbf e

de modo que el módulo de la aceleración angular, |oldsymbolalpha|=alpha, es la derivada de la celeridad angular con respecto al tiempo (o la derivada segunda del ángulo de rotación con respecto al tiempo), su dirección es la de oldsymbolomega cuando la celeridad angular aumenta con el tiempo, o  -oldsymbolomega si disminuye.

En el caso general, cuando el eje de rotación no mantiene una dirección fija en el espacio, será {dmathbf e}/{dt} eq 0, aunque |mathbf e|=1, ya que el vector unitario del eje cambia de dirección en el transcurso del movimiento. Puesto que mathbf e es un versor, su derivada será un vector perpendicular a mathbf e, esto es, al eje instantáneo de rotación.

Así pues, en el caso más general, la aceleración angular oldsymbolalpha se expresará en la forma

oldsymbolalpha= frac{d oldsymbolomega} {dt} = frac{domega}{dt}mathbf e  +  oldsymbolOmega 	imes oldsymbolomega

siendo oldsymbolOmega la velocidad angular asociada a la rotación del eje o precesión del eje de rotación (definido por ,mathbf e) en el espacio.

En la expresión anterior observaremos que el vector aceleración angular tiene dos componentes: una componente longitudinal (i.e., en la dirección del eje de rotación) cuyo módulo es {domega}/{dt}, y una componente transversal (i.e., perpendicular al eje de rotación) cuyo módulo es oldsymbolOmega 	imes oldsymbolomega,.

Así pues, en general,

  • el vector oldsymbolalpha no tendrá la misma dirección que el vector oldsymbolomega.
  • el vector aceleración angular oldsymbolalpha no tendrá la dirección del eje de rotación.

La dirección de la aceleración angular sólo coincide con la del vector velocidad angular, o sea, con el eje de rotación, en el caso de que dicho eje mantenga su orientación fija en el espacio, esto es, en el movimiento plano.

Movimiento plano[editar]

En el movimiento plano del sólido rígido, la aceleración angular, al igual que la velocidad angular, tiene la dirección del eje de rotación y viene dada por:

alpha={d^2	hetaover dt^2}={domegaover dt}

donde 	heta, representa el ángulo girado en función de t y omega la velocidad angular.

 omega={d	hetaover dt}

En el movimiento plano tanto la velocidad angular como la aceleración angular son vectores perpendiculares al plano en el que se produce el movimiento.

Véase también[editar]

 
15. Apocalipsis 1:8: Yo soy el ALFA y la Omega, principio y fin, dice el Señor, el que es y que era y que ha de venir, el Todopoderoso.

16. Apocalipsis 1:11: que decía: Yo soy el ALFA y la Omega, el primero y el último. Escribe en un libro lo que ves, y envíalo a las siete iglesias que están en Asia: a Efeso, Esmirna, Pérgamo, Tiatira, Sardis, Filadelfia y Laodicea.

17. Apocalipsis 2:27: y las regirá con vara de hierro, y serán quebradas como vaso de ALFArero; como yo también la he recibido de mi Padre;
22/7 =DIA DE MARIA LA MAGDALENA

22/7=3.14=PI / PI-RAMIDE
18. Apocalipsis 21:6: Y me dijo: Hecho está. Yo soy el ALFA y la Omega, el principio y el fin. Al que tuviere sed, yo le daré gratuitamente de la fuente del agua de la vida.
TORRE EIFFEL DISEÑADA EN FUNCION A LA LETRA ALFA Y EL OMEGA

paris.es
Torre Eiffel desde Trocadero
900 × 600 - 126k - jpg

jacobogordon.com
es más que una torre.
2796 × 4210 - 6896k - jpg

es.wikipedia.org
en la torre durante la
220 × 279 - 10k - jpg

es.wikipedia.org
La torre Eiffel desde el Campo
245 × 453 - 19k - jpg

19. Apocalipsis 22:13: Yo soy el ALFA y la Omega, el principio y el fin, el primero y el último.
St Peters Square Vatican octagonal division
Mount temple top view
Mount temple fron view

Reply  Message 19 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 02/05/2015 03:08
 
 
Reply Hide message Delete message Message 51 of 51 on the subject
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 01/05/2015 23:41
Jano

l

Jano o Janus era un antiguo dios solar asirio-babilónico, asimilado primero como dios principal por los etruscos y luego por los romanos. Su principal característica es la de tener dos caras, una cara mirando a cada lado, una hacia atrás mirando al pasado y otra hacia adelante mirando al futuro, pues era el que vigilaba el umbral que los separa. Por eso se le dedicada el primer mes del ciclo del nuevo año, (enero que proviene de januarius) y se le relaciona con el principio (alfa) y con el fin (omega) de todas las cosas. Es el eje de la rueda del tiempo y se le conoce como el “Señor de la Eternidad”. También es el "Principium Deorum" o dios del principio y se le invocaba cada mañana al comienzo de la jornada de trabajo o cada vez que se iniciaba una nueva actividad.

<<<< Jano con sus llaves, su báculo y su gallo, signos compartidos por San Pedro

 

 

 

d


Jano, el dios de las dos caras, es el sincretismo de Moloch (el sumerio anunnaki Ningishzida). Por eso algunas monarquías -las servidoras de esta facción anunnaki- tienen el águila bicéfala como símbolo. Además el símbolo de Moloch son las aves rapaces o aves con garras, como el dragón, búho, halcón, gallo, pavo real, etc.

<<<<<<< Las dos caras de Jano y escudo de la familia rusa de los Romanov.

 

 

l

Jano, una deidad de arraigo popular muy profundo, era el dios de las puertas ya que se le ponía en la puerta y de las casas (los romanos llamaban "januas" a las puertas). De ahí su nombre y las dos llaves que le representan, una dorada y otra de plata -la unión de los opuestos- y se les asocia con las dos puertas solsticiales (solsticios de cáncer y de capricornio). En la simbología cristiana, éstas llaves son las de Pedro el apóstol, con las que abre y cierra el “Reino de los cielos” y forman parte desde siempre del escudo del Vaticano. Por su parte, el solsticio de Cáncer se ha convertido en la festividad de San Juan.




http://www.soysanador.com/archivos/Fatima-el-falso-Pedro-anuncio-juicio-final-parte8.html


Reply  Message 20 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 02/06/2015 13:40

Solomun

TheEYE

 

Reply  Message 21 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 16/08/2015 23:33
 
DIAMETRO DEL SOL=864000 MILLAS INGLESAS=4*6*6*6*1000 MILLAS INGLESAS
LUNA=6*6*6*10 MILLAS INGLESAS=2160 MILLAS INGLESAS
SOL Y LUNA=666 TALENTOS DE ORO DEL REY SALOMON
SALOMON=SOL-O-MON/MOON/LUNA
GENESIS 1:19=CUARTO DIA=CREACION DEL SOL, LA LUNA Y LAS ESTRELLAS=MIERCOLES, MERCURIO
 

pinterest.com
Sun 864,000 mile diameter
555 × 305 - 18k - jpg

slideplayer.com
The Sun The sun is 864,000
960 × 720 - 68k - jpg

secretsinplainsight.com
Sun864
474 × 476 - 98k - jpg

slideplayer.com
the diameter of the sun!
960 × 720 - 64k - jpg

slideplayer.com
orbit the sun  Venus and
960 × 720 - 51k - jpg

slideplayer.com
Our Sun – Physical Properties
960 × 720 - 38k - jpg

pinterest.com
Random
500 × 700 - 63k - jpg

slideplayer.com
Slide 2
960 × 720 - 63k - jpg

galileoandeinstein.phy...
Now, during a total lunar
585 × 483 - 579k - jpg

letswakeupfolks.blogsp...
source of energy, the Sun.
1000 × 1000 - 1258k - jpg

gabitos.com
of the Sun whose diameter
555 × 416 - 32k - jpg

slideplayer.com
EARTH Earth is 7,927 miles in
960 × 720 - 54k - jpg

planets.net
The sun is a star with a
200 × 197 - 6k - jpg

carnaval.com
of the sun (864,000 miles)
141 × 146 - 9k - gif

the-tribulation-networ...
3
450 × 558 - 38k - gif

esotericonline.net
The diameter of the Sun is
1371 × 465 - 64k - jpg

slideplayer.com
Slide 8
960 × 720 - 68k - jpg

livestream.com
864 MM - 864000 SECONDS IS THE
1274 × 717 - 1044k - png

hiddenmeanings.com
Sun is 864,000 miles 10%
900 × 720 - 31k - jpg

viewzone.com
the Sun is 864,000 miles).
555 × 458 - 125k - gif

 

 

lunaticoutpost.com
[Image: 535c7c801577f.jpg]
1224 × 1224 - 518k - jpg

constructingtheunivers...
this Earth-Moon scheme in
863 × 732 - 165k - jpg

astrozero.co.uk
the Moon 2,160 miles
539 × 592 - 89k - jpg

kvnf.org
The Moon, 2,160 miles in
938 × 646 - 41k - jpg

seasky.org
2,160 miles (3,476 km) in
910 × 450 - 83k - jpg

sacred-geometry.es
6.- The architects of the
496 × 374 - 43k - jpg

mreclipse.com
The Moon's two shadows are the
452 × 302 - 30k - jpg

giantfreakinrobot.com
discovered moon managed to
578 × 373 - 70k - jpg

thesecretofom.com
the moon is 2,160 miles.
360 × 378 - 14k - gif

visions2200.com
The Moon is 384,403 kilometers
450 × 412 - 51k - jpg

odeion.org
Earth and Moon Juxtaposed
215 × 234 - 16k - gif

joedubs.com
Fibonacci Pi Earth Moon Sun
1179 × 926 - 496k - jpg

spiritualunite.com
The moon is 27.3% the size of
400 × 225 - 13k - jpg

spiritualunite.com
2160 miles diameter of the
400 × 298 - 13k - jpg

astronomy.marcric.com
The Moon is 384,403 kilometers
400 × 399 - 78k - gif

esotericonline.net
SunEarthDistance.JPG
1383 × 475 - 61k - jpg

pinterest.com
Jupiter's moon Io is the solar
736 × 857 - 62k - jpg

asi.org
of the Moon's, 2160 miles.
241 × 241 - 5k - gif

younginquirers.com
Our moon is 2160 miles (3476
133 × 200 - 7k - jpg

guitarmonks.com
of the moon, 2,160 miles,
1920 × 1080 - 677k - jpg

Reply  Message 22 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 22/12/2015 18:51
 BARILOCHENSE6999 Sent: 22/12/2015 15:33
The Simpsons Movie Clock--1111--255--555

Reply  Message 294 of 296 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 22/12/2015 15:36

Reply  Message 295 of 296 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 22/12/2015 15:38

Reply  Message 296 of 296 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 22/12/2015 15:45
857. 1 Corintios 11:8 Porque el varón no procede de la MUJER, sino la MUJER del varón, (EL HIJO TIENE ORIGEN EN EL ESPERMATOZOIDE Y NO EN EL OVULO)

858. 1 Corintios 11:9 y tampoco el varón fue creado por causa de la MUJER, sino laMUJER por causa del varón.

859. 1 Corintios 11:10 Por lo cual la MUJER debe tener señal de autoridad sobre su cabeza, por causa de los ángeles. 

860. 1 Corintios 11:11 Pero en el Señor, ni el varón es sin la MUJER, ni la MUJER sin el varón; 

861. 1 Corintios 11:12 porque así como la MUJER procede del varón, también el varón nace de la MUJER; pero todo procede de Dios. 
LA SERPIENTE SE MUERDE LA COLA.

Reply  Message 23 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 23/12/2015 19:26

Reply Hide message Delete message  Message 9 of 9 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 23/12/2015 16:21
1 DE CORINTIOS 11:9 (CLAVE NUMERO OCHO=HOMBRE Y LA MUJER)
8
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:17
SEXTO DIA/SEXO/SIX/VIERNES/VENUS/CREACION DEL HOMBRE Y LA MUJER/NUMERO DE ORO
17
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:15
PIRAMIDE DEL VATICANO="EXPERIMENTO FILADELFIA"="MAQUINA DEL TIEMPO"=SANTA CENA
491
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:13
MATRIX="TODOS LOS SISTEMAS DE COMPUTADORAS ESTAN DISEÑADOS EN FUNCION A VENUS"
85
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:13
Israel fue la "ATLANTIDA"
18
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:12
SECRETO DE LA ATLANTIDA REVELADO (SERPIENTE DE BRONCE)
12
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:12
EL SECRETO DE LA ATLANTIDA REVELADO (SERPIENTE DE BRONCE)
85
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:11
VATICANO=ATLANTIDA (ROMULO Y REMO=COLUMNAS DE HERCULES)-PIRAMIDE=MANZANA DORADA
79
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:11
TEMPLO DE MARIA MAGDALENA EN VENECIA TIENE FORMA CIRCULAR (NEXO 22/7=PI=3.14)
4
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:10
APOCALIPSIS 17:1,15 CLARA IRONIA DE LA "RAMERA" EN EL CONTEXTO A VENECIA
3
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:09
¿VENECIA ES LA ATLANTIDA CRISTIANA? (NEXO CON JUAN MARCOS)
106
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:09
VENECIA=DRACO=SERPIENTE=$=COLUMNAS DE HERCULES=ATLANTIDA
58
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:08
VATICANO=ISRAEL=ACTO SEXUAL=VENCEDOR=VENUS=VENECIA="EXPERIMENTO FILADELFIA"
47
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:07
APOCALIPSIS 22:16=VENUS (VENECIA)=CLAVE TEOLOGICO-CIENTIFICA=MAQUINA DEL TIEMPO
9
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:07
VENECIA ES LA LLAVE VENUS / SIRIO / "ESCALERA DE JACOB" PARA ENTENDER EL GRIAL
28
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:06
GIORGIA-ROMA-ATLANTA (EEUU)="AGUJERO DE GUSANO"=VENECIA-SAN GIORGIO-MARCOS
66
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:06
VENECIA ES LA LLAVE VENUS / SIRIO / "ESCALERA DE JACOB" PARA ENTENDER EL GRIAL
236
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 16:05
JUAN 10:22-¿PORQUE JANUKAH TIENE REFERENCIA A 9 MESES LUNARES EXACTOS?
63
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:55
SIGNO $=RIO NILO=DRACO=CONSTELAC. DEL CISNE=CRUC. DE CRISTO=ETIOPIA=SAN MARCOS
177
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:53
LEVITA / EVITA/ EVA / NUEVE (LLAVE TABERNACULO=NUEVA EVA= NUEVA JERUSALEN)
11
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:50
NUEVA (NUEVE=NUEVA EVA) JERUSALEN
41
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:50
VENUS=911=119=NUEVE MESES (GESTACION DE UN BEBE)
8
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:49
LEVITA / EVITA/ EVA / NUEVE (LLAVE TABERNACULO=NUEVA EVA= NUEVA JERUSALEN)
19
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:49
¿CUAL ES EL ULTRASECRETO DEL NEXO 911 CON EL 1ER TERMINO HEBREO EN GENESIS 1:1?
136
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:40
GENESIS 1:1=PRINCIPE=SAR=911=SIRIO=GOD=DOG=GOLD=FILADELFIA
72
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:39
ULTRA SECRETO MASONICO DETRAS DEL RELOJ
298
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:36
BANDERA DE ISRAEL=911=666="RELOJ MASONICO"=SATURNO="MAQUINA DEL TIEMPO"
43
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:36
SATURNO=CRONOS=TOROIDE=ANILLO=20 DE ABRIL ("MAQUINA DEL TIEMPO")=CUBO
291
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:33
EINSTEIN (STEIN=STONE=PIEDRA)=GIZE=LUZ (DAR A LUZ)=SANTO GRIAL=GUSANO (RELAT.)
26
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:33
ESTRELLA DE DAVID (HOMBRE Y MUJER) ES LA CLAVE PARA ENTENDER EL ESPACIO-TIEMPO
22
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:25
SWASTIKA=15 DE SEPTIEMBRE=THE LOST SYMBOL=DIA DE LA SANTA CRUZ=RELOJ VATICANO
33
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:23
JANO=911=SALMO 119=GOLDEN AND SILVER GATE="EXPERIMENTO FILADELFIA"
93
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:14
LA CLAVE PARA RACIONALIZAR EL "AGUJERO DE GUSANO" ES EL CRUCE DEL MAR ROJO
15
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 15:04
GENESIS 8:4 ¿PORQUE LA BIBLIA LO RELACIONA CON LA "MAQUINA DEL TIEMPO"?
94
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 14:59
"TEORIA DE CONSPIRACION"=NIMROD=CUS (ETIOPIA)=ORION=JUAN MARCOS
40
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 14:57
GENESIS 1:1="HOMBRE DE VITRUBIO"=CUADRATURA DEL CIRCULO=GRAN PIRAMIDE
36
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 14:50
SAN MIGUEL DE TUCUMAN, CAPITAL ESOTERICA MUNDIAL
199
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 14:47
¿PORQUE NEIL ARMSTRONG ERA FRANCMASON DE GRADO 33? (ULTRA SECRETO)
84
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 14:43
¿Sabado romano o shabbat segun la luna?
182
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 14:38
PENTECOSTES/SHAVUOT ¿CUAL ES SU DIA?
266
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 14:38
CALENDARIO LUNI-SOLAR HEBREO ES LA LLAVE PARA SALIR DEL PLANETA DE LOS SIMIOS
19
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 14:37
FRACTAL (DIA, MES LUNAR Y AÑO) DEMUESTRA EL SHABBAT LUNAR
47
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 14:37
GENESIS 1:14,19=SABADO LUNAR=MERCURIO-ORION-ISHTAR GATE
16
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 14:36
APOCALIPSIS 13:18 (MARCA/MARK/MARCOS) ¿666 ES NRO DEL HOMBRE O NRO DE SATAN?)
161
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 14:29
SOL-O-MON=SOL Y LUNA=SABIDURIA=SO-PHI-A=PHI=1.618=ESCALERA DE JACOB=VIA LACTEA
692
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 14:28
Los nazis en busqueda del arca perdida y el santo grial
66
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 14:25
"CODIGO DE BARRA"=666="AGUJERO DE GUSANO A NIVEL MUNDIAL"=SANTO GRIAL
121
BARILOCHENSE6999 23/12/2015 14:14
PARA SEGUIR LAS EXPOSICIONES DEL FORO DIA A DIA
358
BARILOCHENSE6999 22/12/2015 18:12

Reply  Message 24 of 39 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 09/01/2016 22:43
Related to Mykah's post, focusing on the pyramid symbology and the two faces.
http://www.davidicke.com/forum/showp...&postcount=166








I began to think of the celtic notions of above and below.

Think of a large tree, we only see half of the tree. We look in amazement and wonderment at the life that is harboured in its branches and the incredible atmospheric processing factory the tree is. We forget that below us is the other half of the tree, its roots providing a harbour for an entire ecosystem, and the roots are an enormous chemical processing plant.




Duir - Double-ended oak treeThis picture comes from an ancient druid grove in Derby and shows an oak tree (Duir) with its branches and roots entwined to make the circle of life. In the 90s an ancient oak tree was uncovered as the sea went very far out on the Norfolk coast. It had been buried upside-down within a circle of posts, a woodhenge. Time Team built a replica of it that was most impressive and gave you a strong sense of what the place must have been about.

The concept of burying the tree upside-down, so its branches were in the earth and its roots in the heavens has lots of esoteric symbolism.
http://elensentier.wordpress.com/201...gham-duir-oak/

Two faces of the same coin.

I think of the pyramids coming in pairs. The depiction of the Star of David on the Israeli national flag is for me an indication of a double pyramid, one facing up, the other, subterranean facing down,




The pyramids true power was not just the enormous energies it sends up into the atmosphere, image those same huge energies also being transmitted downwards, or perhaps the underside pyramid focuses the subterranean energies into the above ground pyramid?

I have often wondered what is beneath Silbury Hill, not just what is in it.

The Nile as Tree of Life:

but which is the root and which is the branch? What is up and what is down? For the Ancients, The Med was the bottom of Egypt, South was at the top. The Delta is the roots.



Black is white. Above is below. Top is down.

Last edited by white horse; 28-07-2013 at 07:54 AM.


First  Previous  10 a 24 de 39  Next   Last 
Previous subject  Next subject
 
©2022 - Gabitos - All rights reserved