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General: 1ER DIA CREACION/DOMINGO/SOL/8VO DIA-¿CUAL ES EL SECRETO?
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Respuesta  Mensaje 1 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999  (Mensaje original) Enviado: 20/09/2015 16:37
LA CLAVE DE LA RELACION DEL 911 CON EL PRIMER TERMINO HEBREO ES LA RELACION DEL DIA (12 HORAS +12 HORAS) EN EL CONTEXTO A HECHOS 12:12, OSEA JUAN MARCOS, EL GRIAL
 
 
GATE=33
 
G=7
 
A=1
 
T=20
 
E=5
 
7+1+20+5=33
 
 
 
HECHOS 12
486. Hechos 12:10: Habiendo pasado la primera y la segunda guardia, llegaron a la PUERTA de hierro que daba a la ciudad, la cual se les abrió por sí misma; y salidos, pasaron una calle, y luego el ángel se apartó de él.
12:11 Entonces Pedro, volviendo en sí, dijo: Ahora entiendo verdaderamente que el Señor ha enviado su ángel, y me ha librado de la mano de Herodes, y de todo lo que el pueblo de los judíos esperaba.
 
12:12 Y habiendo considerado esto, llegó a casa de María la madre de Juan, el que tenía por sobrenombre Marcos, donde muchos estaban reunidos orando.
 
487. Hechos 12:13: Cuando llamó Pedro a la PUERTA del patio, salió a escuchar una muchacha llamada Rode,
 
488. Hechos 12:14: la cual, cuando reconoció la voz de Pedro, de gozo no abrió la PUERTA, sino que corriendo adentro, dio la nueva de que Pedro estaba a la PUERTA.
 
GATE/PUERTA
 
HECHOS 12:12 (1+2:1+2/3:3)
gate in Simple Gematria Equals: 33 ( g
7
a
1
t
20
e
5
)
 
 
12:12 Y habiendo considerado esto, llegó a casa de María la madre de Juan, el que tenía por sobrenombre Marcos, donde muchos estaban reunidos orando.
 

 
Reply  Message 16 of 16 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 20/09/2015 13:15
HECHOS  12:12 (12+12 USOS HORARIOS= "ROSE LINE")
12 HORAS +12 HORAS
SATURNO= TREINTA Y TRES
 
 
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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 20/09/2015 13:20
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Respuesta  Mensaje 7 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 25/09/2015 16:39
Resultado de imagen para Raphael KEY 528 2012 2012forum.com

Respuesta  Mensaje 8 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 25/09/2015 17:04

Respuesta  Mensaje 9 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 27/09/2015 00:04
http://blog.world-mysteries.com/wp-content/uploads/2012/05/Fib_Rodin.jpg

Respuesta  Mensaje 10 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 28/09/2015 05:09

Respuesta  Mensaje 11 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 28/09/2015 05:55
 
 
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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 28/09/2015 02:45
 
 
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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 28/09/2015 02:46
 
 
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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 28/09/2015 02:47
 
 
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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 28/09/2015 02:47
 
 
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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 28/09/2015 02:48
 
 
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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 28/09/2015 02:49

Respuesta  Mensaje 12 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 28/09/2015 06:17
¿PORQUE LA PRIMERA LLEGADA A LA LUNA FUE EN DOMINGO? RELACION CON LOS 12 + 12 USOS HORARIOS
 
 

Respuesta  Mensaje 13 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 28/09/2015 21:42
Previsualización de la tapa del diario Clarin
20 de JULIO DE 1969 (DOMINGO)

Respuesta  Mensaje 14 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 28/09/2015 21:45
ESTO EVIDENCIARIA QUE LA CREACION FUE EN LUNA LLENA. POR SUPUESTO QUE VAMOS A SEGUIR ESTUDIANDOLO SI ES QUE FUE ASI.

Respuesta  Mensaje 15 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 28/09/2015 22:06
Previsualización de la tapa del diario Clarin
 
 
 
EL PAPA EN FILADELFIA, EN EL MISMO DIA QUE EINSTEIN (27 DE SEPTIEMBRE DE 1905) SACO LA LEY DE LA RELATIVIDAD.
 
26 Y 27 DE SEPTIEMBRE DE 2015, EN FILADELFIA. (SABADO Y DOMINGO)

Respuesta  Mensaje 16 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 29/09/2015 00:47

Respuesta  Mensaje 17 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 29/09/2015 01:01

Respuesta  Mensaje 18 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 29/09/2015 01:21

Respuesta  Mensaje 19 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 29/09/2015 01:22

Respuesta  Mensaje 20 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 03/10/2015 05:43
BARILOCHENSE6999 Sent: 03/10/2015 02:05
Image

Dome of the Rock

The floor plan of the Dome of the Rock and some construction lines; possible source of inspiration for Templar constructions

and the cross pathee

_________________
Everything is Connected and there are no
coincidences
http://forum.andrewgough.co.uk/viewtopic.php?f=1&t=3596&start=1600
 
 
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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 03/10/2015 01:52

Centered octagonal number

From Wikipedia, the free encyclopedia
 
Jump to: navigation, search
Centered octagonal number.svg

A centered octagonal number is a centered figurate number that represents an octagon with a dot in the center and all other dots surrounding the center dot in successive octagonal layers.[1] The centered octagonal numbers are the same as the odd square numbers.[2] Thus, the nth centered octagonal number is given by the formula

(2n-1)^2 = 4n^2-4n+1.

The first few centered octagonal numbers are[2]

1, 9, 25, 49, 81, 121, 169, 225, 289, 361, 441, 529, 625, 729, 841, 961, 1089.

Calculating Ramanujan's tau function on a centered octagonal number yields an odd number, whereas for any other number the function yields an even number.[2]

See also[edit]

References[edit]

 
https://en.wikipedia.org/wiki/Centered_octagonal_number
 

The New Jerusalem Diagram – Introduction

“The New Jerusalem Diagram” is the name given by the scholar of ancient lore, John Michell [The original explanations in John Michell's books, especially "The Dimensions of Paradise", Thames and Hudson, 1986] to a geometrical construction that allows the “squaring of the circle” and the division of the circle to 28 equal sectors (a zodiac wheel) and the ceremonial positioning of the twelve tribes (or constellations) in a pattern of four camps at the four sides of the square.

John Michell has reconstructed the geometric pattern of the ‘heavenly city’ which is the template of the New Jerusalem of Revelation 21. 

He discovered that this diagram served as the design (blueprint) for many sacred sites, including the Stonehenge, The Great Pyramid, St. Mary’s Chapel at  Glastonbury and the City of Magnesia in Plato’s The Laws.

The Great Pyramid, Earth and Moon fit the New Jerusalem Diagram

It turns out that also the Nazca glyph called “Mandala” aka “Sun-Star-Cross” perfectly matches the New Jerusalem Diagram.

 

 Superimposed image of NJ Diagram and Mandala glyph near Nazca, Peru

It is no surprise that the NJ diagram matches blueprint for the The Dome of the Rock, a shrine located on the Temple Mount in the Old City of Jerusalem.

The wheel of 28 divisions is common to various esoteric systems and serves as representation for the schematic month: 4 weeks = 28 days. The solar calendar of the Dead Sea scrolls sect was of 364 days, which is a multiple of 28 ( 28×13 = 364). In many Sufi diagrams, including in the ceiling of the dome at the El-Aqsa Mosque* (not the Dome of the Rock) at the Temple Mount, there appears the motif of the wheel made of 28 divisions.

Al-Aqsa. The resplendent ceiling of the Al-Aqsa Mosque on the Temple Mount in Jerusalem. The mosque, one of Islam’s most holy sites, sits near the Dome of the Rock and above the Marwani Mosque, aka Solomon’s Stables.
Image Source/Credit.

The NJ diagram is also hinted and enfolded (according to Micheell), in the description of the holy city, The New Jerusalem, whose descent from heaven concludes the Christian Bible.

 Below we present 3-D version of the New Jerusalem Diagram.

Is it possible the 3D NJ diagram was used as a blueprint for the Crown Jewels?… Perhaps this is a case of  a “secret hidden in plain site”?

 

The collective term Crown Jewels denotes the regalia and vestments worn by the sovereign of the United Kingdom during the coronation ceremony and at other state functions. The term refers to the following objects: the crowns, sceptres (with either the cross or the dove), orbs, swords, rings, spurs, colobium sindonis, dalmatic, armill, and the royal robe or pall, as well as several other objects connected with the ceremony itself. The Crown Jewels have a religious and sacral connotation. Their hidden  symbolism seems to be related to the sacred geometry of the New Jerusalem Diagram.

The Construction of the New Jerusalem Diagram

The construction of this diagram starts with the attempt to “square the circle” by drawing a circle and a square that have the same circumference. 

  • So in building this sacred diagram, one starts with a circle with a diameter of 22 units, and blocks it with a square of 22 x 22 units (like the number of the Hebrew letters, with which supposedly “heaven and earth were made”).
  • Then one draws from the same centre an additional circle whose diameter is 28 units – “the perfect number” that is already the number of the letters in the first verse of genesis and marks the circle of the seasons. The circle with diameter 28 has circumference of Pi x 28, which is as noted 22/7 x 28 = 88 – just the circumference of the square with edges of 22 and circumference thus 2 x 22 = 88.

The circle and the square have the same circumference, and they intersect in 8 points, where the square juts out of the circle in 4 vertices.

  •  The building of the complete pattern continues with the drawing of 12 circles with diameter of 6 units – the number of letters in the first word of GenesisBereshit – as the first “perfect number”. The centers of these twelve circles are situated on the outer big circle, whose diameter is 28, and they touch (are tangent to) the inner circle, whose diameter is 22. Four of these circles are situated according to the points were the square is tangent to the inner circle, and the other 8 circles are placed according to the 8 points of intersection between the square and the outer circle.

There are two amazing consequences of this construction:

  • This construction squares the circle
  • It divides the circle into 28 equal segments
  • It reflects ratio 22:7 which is good approximation of the “Pi”
  • It reflects golden ratio 1.618
  • It reflects the ratio of 22:6, which issues theoretical-geometrical considerations is also the exact real ratio between the diameter of the earth and the diameter of the moon!

There are many more features of the NJ diagram which will be presented in our upcoming articles (e.g. amazing connection with Teotihuacan).


Respuesta  Mensaje 21 de 111 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 03/10/2015 07:14


También Leonardo Da Vinci nos legó el entendimiento de las proporciones, la fractalidad y la geometría sagrada en el cuerpo humano con su Hombre de Vitruvio





¿Tienes el costurero por ahí? ¿Tienes un metro?
Juega por un nmomento con tus hijos o con tu amante y mide las siguientes proporciones…

Una palma equivale al ancho de cuatro dedos.
Un pie equivale al ancho de cuatro palmas (12 pulgadas).
Un antebrazo equivale al ancho de seis palmas.
La altura de un hombre son cuatro antebrazos (24 palmas).
Un paso es igual a un antebrazo.
La longitud de los brazos extendidos (envergadura) de un hombre es igual a su altura.
La distancia entre el nacimiento del pelo y la barbilla es un décimo de la altura de un hombre.
La altura de la cabeza hasta la barbilla es un octavo de la altura de un hombre.
La distancia entre el nacimiento del pelo a la parte superior del pecho es un séptimo de la altura de un hombre.
La altura de la cabeza hasta el final de las costillas es un cuarto de la altura de un hombre.
La anchura máxima de los hombros es un cuarto de la altura de un hombre.
La distancia del codo al extremo de la mano es un quinto de la altura de un hombre.
La distancia del codo a la axila es un octavo de la altura de un hombre.
La longitud de la mano es un décimo de la altura de un hombre.
La distancia de la barbilla a la nariz es un tercio de la longitud de la cara.
La distancia entre el nacimiento del pelo y las cejas es un tercio de la longitud de la cara.
La altura de la oreja es un tercio de la longitud de la cara.
La distancia desde la planta del pie hasta debajo de la rodilla es la cuarta parte del hombre.
La distancia desde debajo de la rodilla hasta el inicio de los genitales es la cuarta parte del hombre.
El inicio de los genitales marca la mitad de la altura del hombre.

Esta proporcionalidad perfecta se refleja en la naturaleza fractal de nuestro universo.

http://biancaatwell.com/campos-morficos-y-geometria-sagrada/


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